eitaa logo
تمدن نوین اسلامی
795 دنبال‌کننده
364 عکس
7 ویدیو
48 فایل
این کانال برای بحث و تبادل نظر درباره حکمرانی ولایی در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی ایجاد شده است. ما قصد داریم نشان دهیم که چگونه اسلام می‌تواند پاسخگوی نیازهای انسان باشد. اگر شما هم به این موضوعات علاقه‌مند هستید، به ما بپیوندید ادمین: @nanosatellite
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ نمونه ای از فرآیند حل مسائل فقهی 🎯 چالش " خلق پول توسط بانک‌های عامل" عنوان شده در مقاله "چالش های ‏بانکداری ‏بدون ‏ربا ‏در ‏ايران (راهکارهاي ‏برون رفت) " نوشته شده توسط "غلام رضا‏ مصباحی ‏مقدم" 1️⃣گام اول: موضوع شناسی. در این گام، باید موضوع مسئله را تشخیص دهیم و ببینیم که آیا از موضوعات صرفه است یا مستنبطه. از آنجا که خلق پول توسط بانک‌های عامل یک عمل اقتصادی است که شارع آن را اختراع نکرده است، بنابراین این موضوع از موضوعات صرفه است و باید در آن به عرف و عقلاء رجوع کنیم. 2️⃣گام دوم: تشخیص محمول. در این گام، باید حکم شرعی مورد نظر را تشخیص دهیم و ببینیم که آیا از احکام وضعی است یا تکلیفی. از آنجا که خلق پول توسط بانک‌های عامل یک عمل معاملاتی است که شارع در آن حکم خاصی نداده است، بنابراین این حکم از احکام وضعی است و باید در آن به قواعد فقهی و اصول عملی رجوع کنیم. 3️⃣گام سوم: تشخیص نسبت بین موضوع و محمول. در این گام، باید ببینیم که آیا نسبت قضایای عقلی یا نقلی بین موضوع و محمول وجود دارد یا خیر. از آنجا که خلق پول توسط بانک‌های عامل یک عمل صرف است که شارع در آن دخالت ندارد، بنابراین نسبت قضایای عقلی بین موضوع و محمول وجود دارد و باید در آن به ادله عقلی رجوع کنیم. 4️⃣گام چهارم: جستجو و تحقیق در ادله عقلی. در این گام، باید به دنبال دلائل عقلی باشیم که خلق پول توسط بانک‌های عامل را تأييد يا نفي كنند. با جستجو در منابع فقهی و اقتصادی، من به نتایج زیر رسیدم: - خلق پول توسط بانک‌های عامل با تغيير كيفيت پول هيچ ربطي ندارد و فقط با تغيير كميت پول همراه است. - خلق پول توسط بانک‌های عامل باعث افزایش قدرت خرید جامعه نمی‌شود، بلکه باعث منتقل شدن قدرت خرید از برخی به برخی دیگر می‌شود. - خلق پول توسط بانک‌های عامل باعث افزایش تورم و نوسانات اقتصادی می‌شود، مگر آنکه با رشد تولید همراه باشد. - خلق پول توسط بانک‌های عامل باعث افزایش بدهی دولت و بانک‌ها می‌شود، مگر آنکه با اصلاح ساختاری و نظارتی همراه باشد. 5️⃣گام پنجم: استنباط حکم از ادله عقلی. در این گام، باید با توجه به دلائل عقلی، حکم شرعی را استنباط کنیم. با توجه به نتایج بالا، من به حکم زیر رسیدم: - خلق پول توسط بانک‌های عامل جایز است، مادامی که با رشد تولید، اصلاح ساختاری و نظارتی همراه باشد و به حقوق مالکان پول و متقاضیان وام تضرر نرساند. 6️⃣گام ششم: جستجو و تحقیق در ادله نقلی. در این گام، باید به دنبال دلائل نقلی باشیم که خلق پول توسط بانک‌های عامل را تأييد يا نفي كنند. با جستجو در منابع فقهی و حدیثی، من به نتایج زیر رسیدم: - خلق پول توسط بانک‌های عامل مورد قبول فقهای امامیه است، مادامی که با شروط شرعی سازگار باشد. - خلق پول توسط بانک‌های عامل مورد قبول قرآن و سنت است، مادامی که با آیات و روایات مربوط به معاملات و ربا سازگار باشد. 7️⃣گام هفتم: استنباط حکم از ادله نقلی. در این گام، باید با توجه به دلائل نقلی، حکم شرعی را استنباط کنیم. با توجه به نتایج بالا، من به حکم زیر رسیدم: - خلق پول توسط بانک‌های عامل جایز است، مادامی که با شروط شرعی سازگار باشد و به حقوق مالکان پول و متقاضیان وام تضرر نرساند. 8️⃣گام هشتم: تطابق حکم استنباط شده از ادله عقلی و نقلی. در این گام، باید ببینیم که آیا حکم استنباط شده از ادله عقلی و نقلی با هم تطابق دارند یا خیر. در صورت تطابق، حکم قطعی است و در صورت عدم تطابق، باید به اصول عملی رجوع کنیم. با توجه به نتایج بالا، من به نتیجه زیر رسیدم: - حکم استنباط شده از ادله عقلی و نقلی با هم تطابق دارند و بنابراین حکم قطعی است. خلق پول توسط بانک‌های عامل جایز است، مادامی که با رشد تولید، اصلاح ساختاری و نظارتی همراه باشد و به حقوق مالکان پول و متقاضیان وام تضرر نرساند. @raveshetamadoni
نمونه ای از ماتریس تحلیل مسئله مناسب برای فرآیندهای اجتهادی برگرفته از چالش " بروز فساد در نظام بانکی و اداری" عنوان شده در "چالش های ‏بانکداری ‏بدون ‏ربا ‏در ‏ايران (راهکارهاي ‏برون رفت) " نوشته شده توسط "غلام رضا‏ مصباحی ‏مقدم" @raveshetamadoni
یکی از روش های تعیین جانشین بعد از پیامبر، تحلیل بیشترین ارزش ایجاد شده برای خدا و پیامبر توسط نامزدهای آن جایگاه با استفاده از منابع قران و روایات و مبتنی بر نگاهی شبکه ای، عدل محور، تاریخی محور و پایدار می تواند باشد. لازمه اجرای همچین مدل هایی، ایجاد پیکره دانش حکمرانی نظام ولایی است. @raveshetamadoni
◾️سلسله نشست های علمی حکمرانی در قرآن 📒حکمرانی در قرآن (جلسه ۲۰۴) 📋موضوع: راهنمای پیکره دانش حکمرانی نظام ولایی 👤ارائه دهنده: مهندس رضا کیانوش 📅 زمان: شنبه ۱ مهر ماه ۱۴۰۲ ⏰ ساعت ۱۲:۴۵ الی ۱۴ 💠 لینک ورود به جلسه 🌐 dte.bz/hokmconf 📒مجری: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir @raveshetamadoni
🎧از رادیو پژوهش بشنوید 🌐http://dte.bz/isca_hokmrani0204
مهندس رضا کیانوشحکمرانی در قرآن جلسه 204.mp3
زمان: حجم: 37.15M
◾️سلسله نشست های علمی حکمرانی در قرآن 📒حکمرانی در قرآن (جلسه ۲۰۴) 📋موضوع: راهنمای پیکره دانش حکمرانی نظام ولایی 👤ارائه دهنده: مهندس رضا کیانوش 🎧از رادیو پژوهش بشنوید 🌐http://dte.bz/isca_hokmrani0204 📅 زمان: شنبه ۱ مهر ماه ۱۴۰۲ 📒مجری: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی https://eitaa.com/isca_seda/7052 ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir
الگوی بازنویسی ابواب فقهی-نسخه 1.pdf
حجم: 159K
توضیحات مختصری از سند ویژگی‏ های تخصصی احکام این سند، یک الگو برای تهیه احکام نظام‏ سازی است که بر اساس ابواب فقهی عقود و طهارت به عنوان نمونه تدوین شده است. البته این الگو قابل تعمیم به سایر ابواب فقهی در سطح فردی نیز هست. این سند جزئی از اسناد استانداردسازی احکام نظام سازی محسوب می‌شود که می‏ تواند همراه با پروژه "راهنمای پیکره دانش حکمرانی نظام ولایی" اجرایی گردد و در اسناد استاندارد دیگر که با آن پروژه ارتباط دارند به کار گرفته می‌شود. @raveshetamadoni
سطح آمادگی دانش های تحقق تمدن نوین اسلامی مقیاس سطح آمادگی فناوری یک ابزار برای تصمیم‌گیری درباره نحوه تامین مالی پروژه‌های پژوهشی و نوآورانه با پول عمومی است. این مقیاس در خیلی از پروژه‌های فنی گسترده استفاده شده است. ما پيشنهاد می كنيم كه اين مقياس را با افزودن هفت بعد ديگر به شرح زير جامع‌تر كنيم: - فلسفی - علمی - اجتماعی - فناوريی های نرم - فقهی - كلامی - عرفانی و اخلاقی هدف از این کار، استفاده از این مقیاس در پروژه پیکره دانش حکمرانی نظام ولایی است. ما فکر می‌کنیم که این معیارها باید برای هر پروژه فلسفی، علمی، مهندسی، فناوری‌های نرم، فقهی، کلامی و عرفانی و اخلاقی که می‌خواهد موفق باشد، حمایت شوند. ما از این مقیاس جدید هشت بعدی برای بررسی اینکه تمدن نوین اسلامی چگونه می‌تواند از وضعیت انتزاعی به وضعیت انضمامی در جهان توسعه یابد، استفاده خواهیم کرد. ما توصیه می‌کنیم که از این مقیاس به عنوان یک ابزار سیاست نوآورانه توسعه تمدن نوین اسلامی برای ارزیابی عملکرد پروژه‌های پژوهش و نوآورانه تحت حمایت سازمان‌های علمی و دینی استفاده شود. با استفاده از مقیاس توسعه داده شده، دستگاه فلسفی حکمت متعالیه مورد بررسی قرار گرفت که نتایج آن در قالب روش های دیگر تروجیف در آینده انتشار خواهد یافت. در تصویر زیر، به عنوان مثال، فقط عناوین مقياس‌بندی دانش فلسفی نشان داده شده است. @raveshetamadoni
⛔هشدار: محتوای این متن واقعی نیست و فقط در راستای آشنایی با پروژه "راهنمای پیکره دانش حکمرانی نظام ولایی" نوشته شده است. درخواست پیشنهادیه برای پروژه "راهنمای پیکره دانش حکمرانی نظام ولایی" ✔️عنوان پروژه: راهنمای پیکره دانش حکمرانی نظام ولایی پروژه "راهنمای پیکره دانش حکمرانی نظام ولایی" یک پروژه علمی و پژوهشی است که با هدف تولید یک راهنمای جامع و علمی برای شناسایی، دسته‌بندی، تحلیل و ارزیابی منابع دانش مرتبط با حکمرانی نظام ولایی در جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است. این پروژه در راستای تحقق اهداف استراتژیک موسسه تحقیقاتی (X) و با همکاری مؤسسات علمی و پژوهشی داخلی و خارجی اجرا می‌شود. این پروژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا: ⭕ منابع دانش حکمرانی نظام ولایی، به عنوان یک میراث فکری و فرهنگی بزرگ، نقش مؤثر و تعیین‌کننده‌ای در شکل‌گیری، توسعه و تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند. ⭕منابع دانش حکمرانی نظام ولایی، به عنوان یک منبع غنی و متنوع، محتوای علمی و آموزشی بسیار ارزشمند و کاربردی را برای دانشجویان، پژوهشگران، مدیران، سازمان‌ها و عموم مردم فراهم می‌آورند. ⭕منابع دانش حکمرانی نظام ولایی، به عنوان یک منبع استراتژیک، راهبردها، الگوها، راه‌حل‌ها و خلاقیت های نوین را برای مقابله با چالش‌ها، تغییرات و فرصت‌های موجود در سطح ملی و بین‌المللی ارائه می دهند. ✔️نتایج مورد انتظار از این پروژه عبارتند از: ⏺️تولید یک راهنمای جامع و علمی که شامل شناسایی، دسته‌بندی، تحليل و ارزيابی منابع دانش حكمرانی نظام ولايی در جمهوری اسلامی ايران باشد. ⏺️تولید چندین جلد کتاب که شامل بخش‌های مختلف راهنما باشند. هر جلد کتاب به گروه خاصی از منابع دانش حكمرانی نظام ولايی پرداخته و آن‌ها را به صورت جامع و علمی شناسائی، دسته بندی، تحليل و ارزيابی می كند. ⏺️تولید چندین دوره آموزشی که شامل معرفی و آشنایی با راهنما و کتاب‌های مرتبط باشند. هر دوره آموزشی به گروه خاصی از مخاطبان (دانشجویان، پژوهشگران، مدیران، سازمان‌ها و عموم مردم) پرداخته و آن‌ها را با منابع دانش حكمرانی نظام ولايی و کاربردهای آن‌ها آشنا می‌کند. ✔️خدمات مورد نظر از تیم پروژه عبارتند از: ⬅️شناسایی منابع دانش حکمرانی نظام ولایی: در این فعالیت، تیم پروژه باید با استفاده از روش‌های علمی و نوین، منابع دانش مرتبط با حکمرانی نظام ولایی را شناسایی کند. منابع دانش شامل کتاب‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها، بیانات، فتاوا، سندها، قوانین، آراء، گزارش‌ها، نقد‌ها و هرگونه محصول فکری و فرهنگی دیگر می‌شود. تیم پروژه باید منابع دانش را از منابع مختلف و معتبر جمع‌آوری کند و به صورت الکترونیکی در اختیار مؤسسه قرار دهد. ⬅️دسته‌بندی منابع دانش حکمرانی نظام ولایی: در این فعالیت، تیم پروژه باید با استفاده از روش‌های علمی و نوین، منابع دانش را بر اساس معیارهای مورد توافق با مؤسسه (X)، دسته‌بندی کند. معیارهای دسته‌بندی ممکن است شامل موضوع، نوع، زبان، سطح، منبع، نویسنده، تاریخ و هرگونه معیار دیگر باشد. تیم پروژه باید گروه‌بندی منابع دانش را به صورت شفاف و قابل استناد انجام دهد و به صورت الکترونيکس در اختيار مؤسسه قرار دهد. ⬅️تحليل منابع دانش حكمرانی نظام ولایی: در اين فعاليت، تيم پروژه بايد با استفاده از روش‌های علمی و نوين، منابع دانش را از لحاظ محتوایی، ساختاری، روش‌شناسی، زبانی و هرگونه جنبه ديگر تحليل كند. تيم پروژه بايد نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهديدها، چالش‌ها و راهكار‌ها، خلاقيت‌ها و كسورات منابع دانش را شناسایی كند و به صورت الكترونيكی در اختيار مؤسسه قرار دهد. ⬅️ارزيابی منابع دانش حكمرانی نظام ولايی: در اين فعاليت، تيم پروژه بايد با استفاده از روش‌ های علمی و نوين، منابع دانش را از لحاظ كاربردی، آموزشی، پژوهشی، استراتژيك و هرگونه جنبه ديگر ارزيابی كند. تيم پروژه بايد ميزان تأثير، اهميت، اولويت، كارآمدی و كاربردی منابع دانش را سنجش كند و به صورت الكترونيكی در اختيار مؤسسه قرار دهد. ✔️خروجی‌های مورد نظر از تیم پروژه عبارتند از: ⬅️یک پایگاه داده الکترونیکی که شامل منابع دانش حکمرانی نظام ولایی باشد. پایگاه داده باید قابلیت جستجو، مرتب‌سازی، فیلتر کردن، نمایش و دانلود منابع دانش را داشته باشد. ⬅️یک راهنمای جامع و علمی که شامل شناسایی، دسته‌بندی، تحلیل و ارزیابی منابع دانش حکمرانی نظام ولایی باشد. راهنما باید به صورت کتاب‌چاپ شده و الکترونیکی در اختیار مؤسسه قرار گیرد. ⬅️چندین جلد کتاب که شامل بخش‌های مختلف راهنما باشند. هر جلد کتاب به گروه خاصی از منابع دانش حکمرانی نظام ولایی پرداخته و آن‌ها را به صورت جامع و علمی شناسایی، دسته‌بندی، تحلیل و ارزیابی می‌کند. کتاب‌ها باید به صورت کتاب‌چاپ شده و الکترونیکی در اختیار مؤسسه قرار گیرند. (1) @raveshetamadoni
⬅️چندین دوره آموزشی که شامل معرفی و آشنایی با راهنما و کتاب‌های مرتبط باشند. هر دوره آموزشی به گروه خاصی از مخاطبان (دانشجویان، پژوهشگران، مدیران، سازمان‌ها و عموم مردم) پرداخته و آن‌ها را با منابع دانش حکمرانی نظام ولایی و کاربردهای آن‌ها آشنا می‌کند. دوره‌ های آموزشی باید به صورت حضوری و غیرحضوری در اختیار مؤسسه قرار گیرند. ✔️زمان‌بندی پروژه به شرح زیر است: 1️⃣مرحله اول: شناسایی منابع دانش حکمرانی نظام ولایی - این مرحله در مدت "x ماه" از تاریخ شروع پروژه انجام می‌شود. - در این مرحله، تیم پروژه با استفاده از روش‌های علمی و نوین، منابع دانش مرتبط با حکمرانی نظام ولایی را شناسایی می‌کند. - در پایان این مرحله، تیم پروژه باید یک پایگاه داده الکترونیکی که شامل منابع دانش حکمرانی نظام ولایی باشد، به مؤسسه تحویل دهد. 2️⃣مرحله دوم: دسته‌بندی منابع دانش حکمرانی نظام ولایی - این مرحله در مدت "x ماه" پس از پایان مرحله اول انجام می‌شود. - در این مرحله، تیم پروژه با استفاده از روش‌های علمی و نوین، منابع دانش را بر اساس معیارهای مورد توافق با مؤسسه، دسته‌بندی می‌کند. - در پایان این مرحله، تیم پروژه باید گروه‌بندی منابع دانش را به صورت الکترونيکی به مؤسسه تحويل دهد. 3️⃣مرحله سوم: تحليل منابع دانش حكمرانی نظام ولایی - این مرحله در مدت "x ماه" پس از پایان مرحله دوم انجام می‌شود. - در این مرحله، تیم پروژه با استفاده از روش‌ های علمی و نوين، منابع دانش را از لحاظ محتوایی، ساختاری، روش‌شناسی، زبانی و هرگونه جنبه ديگر تحليل كند. - در پایان این مرحله، تیم پروژه باید نتایج تحليل منابع دانش را به صورت الكترونيكی به مؤسسه تحويل دهد. 4️⃣مرحله چهارم: ارزيابی منابع دانش حكمرانی نظام ولايی - این مرحله در مدت "x ماه" پس از پایان مرحله سوم انجام می‌شود. - در این مرحله، تیم پروژه با استفاده از روش‌ های علمی و نوين، منابع دانش را از لحاظ كاربردی، آموزشی، پژوهشی، استراتژيك و هرگونه جنبة ديگر ارزيابی كند. - در پایان این مرحله، تیم پروژه باید نتایج ارزيابی منابع دانش را به صورت الكترونيكی به مؤسسه تحويل دهد. 5️⃣مرحله پنجم: تولید راهنما، کتاب‌ها و دوره‌های آموزشی - این مرحله در مدت "x ماه" پس از پایان مرحله چهارم انجام می‌شود. - در این مرحله، تیم پروژه با استفاده از نتایج مراحل قبلی، یک راهنمای جامع و علمی که شامل شناسایی، دسته‌بندی، تحلیل و ارزیابی منابع دانش حکمرانی نظام ولایی باشد، تولید می‌کند. - همچنین، تیم پروژه چندین جلد کتاب که شامل بخش‌های مختلف راهنما باشند، تولید می‌کند. - علاوه بر این، تیم پروژه چندین دوره آموزشی که شامل معرفی و آشنایی با راهنما و کتاب‌های مرتبط باشند، تولید می‌کند. - در پایان این مرحله، تیم پروژه باید راهنما، کتاب‌ ها و دوره‌ های آموزشی را به صورت کتاب‌چاپ شده و الکترونیکی به مؤسسه تحویل دهد. (2) @raveshetamadoni
✔️ بودجه پروژه به شرح زیر است: ⭕هزینه‌های پروژه در جدول زیر آورده شده است: فعالیت/خروجی/خدمات :شناسایی منابع دانش حکمرانی نظام ولایی مدت زمان: x ماه حجم کار: 100000 منبع دانش کیفیت خروجی: بالا نوع خدمات: علمی و پژوهشی هزینه: x میلیون تومان فعالیت/خروجی/خدمات: دسته‌بندی منابع دانش حکمرانی نظام ولایی مدت زمان: x ماه حجم کار: 1000 منبع دانش کیفیت خروجی: بالا نوع خدمات: علمی و پژوهشی هزینه: x میلیون تومان فعالیت/خروجی/خدمات: تحليل منابع دانش حكمرانی نظام ولايی مدت زمان: x ماه حجم کار: 1000 منبع دانش کیفیت خروجی: بالا نوع خدمات:علمی و پژوهشی هزینه: x میلیون تومان فعالیت/خدمات/خروجی: ارزيابی منابع دانش حكمرانی نظام ولايی مدت زمان: x ماه حجم کار: 1000 منبع دانش کیفیت خروجی: بالا نوع خدمات: علمی و پژوهشی هزینه: x میلیون تومان فعالیت/خدمات/خروجی: تولید راهنما، کتاب‌ ها و دوره‌ های آموزشی مدت زمان: x ماه حجم کار: 1 راهنما، 10 جلد کتاب، 10 دوره آموزشی کیفیت خروجی: بالا نوع خدمات: علمی، آموزشی و استراتژيك هزینه: x ميليون تومان جمع کل: x میلیون تومان مدت زمان: x ماه ⭕منابع مالی و اعتباری پروژه به صورت زیر در جدول آورده شده است: سازمان/نهاد/سایر منابع: موسسه x نوع منبع (مالی/اعتباری): مالی مقدار (تومان): 1000 میلیون تومان سازمان/نهاد/سایر منابع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نوع منبع (مالی/اعتباری): اعتباری مقدار(تومان): 200 میلیون تومان سازمان/نهاد/سایر منابع: مجمع تشخیص مصلحت نظام نوع منبع (مالی/اعتباری): اعتباری مقدار(تومان): 100 میلیون تومان سازمان/نهاد/سایر منابع: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نوع منبع (مالی/اعتباری): اعتباری مقدار(تومان): 50 میلیون تومان سازمان/نهاد/سایر منابع: دانشگاه‌ ها و مراکز پژوهشی داخلی و خارجی نوع منبع (مالی/اعتباری): اعتباری مقدار(تومان): 50 میلیون تومان جمع کل(تومان): 1400 ميليون تومان ⭕حسابداری و پرداخت پروژه به شرح زير است: - ثبت: هزینه‌ های پروژه باید به صورت دوره‌ ای (ماهانه، سه‌ ماهه، شش‌ ماهه و يك‌ ساله) توسط تيم پروژه ثبت شود. تيم پروژه باید فاکتور‌ های مربوط به هزینه‌ های پروژه را به صورت الکترونیکی به مؤسسه ارسال کند. - کنترل: هزینه‌ های پروژه باید به صورت دوره‌ ای (ماهانه، سه‌ ماهه، شش‌ ماهه و يك‌ ساله) توسط مؤسسه کنترل شود. مؤسسه باید فاکتور‌ های دریافتی را با بودجه پروژه، خروجی‌ های تحویل شده و نظارت کارشناسان خود مطابقت دهد. - گزارش: هزینه‌ های پروژه باید به صورت دوره‌ ای (ماهانه، سه‌ ماهه، شش‌ ماهه و يك‌ ساله) توسط مؤسسه گزارش شود. مؤسسه باید گزارش‌ های مالی پروژه را به صورت الکترونیکی به تیم پروژه، سازمان‌ ها و نهاد‌ های حامی و علاقمند به پروژه ارسال کند. - پرداخت: هزینه‌ های پروژه باید به صورت دوره‌ ای (ماهانه، سه‌ ماهه، شش‌ ماهه و يك‌ ساله) توسط مؤسسه پرداخت شود. مؤسسه باید پرداخت‌ های خود را با استفادة از روش‌ های الکترونیکی (حوالة بانکی، كارت به كارت، چك الكترونيكی و غيره ) به تیم پروژه انجام دهد. مؤسسه باید پرداخت‌ های خود را با رعایت شرایط قراردادی و موازین قانونی انجام دهد. (3) @raveshetamadoni
✔️ شرایط ارسال پیشنهاد توسط تیم‌های علاقمند به شرح زیر است: - مدارک و اطلاعات: تیم‌های علاقمند باید مدارک و اطلاعات زیر را به صورت الکترونیکی به مؤسسه ارسال کنند: - رزومه تیم پروژه: شامل نام و نام خانوادگی، تحصیلات، سوابق علمی و پژوهشی، مهارت‌ها و توانایی‌ها، افتخارات و جوایز، نمونه کارها و هرگونه اطلاعات دیگر مربوط به اعضای تیم پروژه. - پیشنهادیه پروژه: شامل عنوان، چکیده، مقدمه، بیان مسئله، اهداف، سوالات و فرضیات پژوهش، روش‌شناسی، زمان‌بندی، بودجه و منابع پروژه. - نمونه کار: شامل چندین نمونه کار مرتبط با حکمرانی نظام ولایی یا مسائل مشابه که توسط تیم پروژه انجام شده یا در حال انجام است. نمونه کار باید شامل عنوان، چکیده، محتوا، خروجی و منبع کار باشد. - ارزیابی و انتخاب: مؤسسه با استفاده از معیار‌ ها و ملاک‌ های زیر پیشنهاد‌ های دریافتی را ارزیابی و انتخاب می‌کند: - سوابق علمی و پژوهشی در زمینه حکمرانی نظام ولایی و مسائل مرتبط - توانایی در استفاده از روش‌ های پژوهش کمی و کيفی - تجربه در تولید محتوای علمی و آموزشی - تسلط به زبان فارسی و زبان‌ های خارجي مورد نظر - تعهد به رعایت اصول اخلاق پژوهش و حفظ حقوق مؤلفین - منطبق بودن پیشنهادیه پروژه با هدف، زمینه، اهميت و نتايج مورد انتظار پروژه - مناسب بودن روش‌ شناسی، زمان‌ بندی و بودجه پروپوزال پروژه با شرایط و منابع مؤسسه - کارآمد بودن نمونه کار‌ ها با توجه به کيفيت، كاربرد، خلاقيت و نوآوری آن‌ ها - زمان و نحوة ارسال: تيم‌ های علاقمند باید پيشنهاد خود را حداکثر تا تاریخ "30 آذر 1402" به آدرس الکترونیکی "rfp@fiv.ir" ارسال کنند. پیشنهاد باید به صورت یک فایل PDF با حجم حداکثر 10 مگابایت باشد. مؤسسه پس از بررسی پیشنهاد‌ ها، نتیجه را تا تاریخ "15 دی 1402" به طور رسمی به تیم‌ های انتخاب شده اعلام می‌کند. (4) @raveshetamadoni