eitaa logo
هیئتـــ‌ رَیآحیـن‌الهُـ❤️ـدے
1.2هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.3هزار ویدیو
50 فایل
💌| عنایـــت‌حضـــرت‌مهـــدی(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)مارابه‌اینجـــارســـانده‌اســـت... 🌿|هیـــئت‌نوجـــوانان‌دختـــر‌انصــارالشهــداءدارالعبـــاده‌یـــزد 😉| کپی؟ حلاله‌رفیق 🤗| خــٰادِم‌کانــٰال‌و‌َتَبــــٰادُل: @rayahin_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
|🥀| - کاش می‌شد که تو با معجزه‌ای برگردی ! (:💔 | ✨| @dokhtarane_booyesib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام رفقایِ همیشه همراهِ هیئتِ رَیاحینَ الهُدی ✋🏻 _ جلسه هفتگی 🕊 این هفتمون به علت عید سعید فطر برگزار نمی‌شود ! _منتظر خبرهای خوب باشید 😉✨... 🆔| @dokhtarane_booyesib
بسم الله الرحمن الرحیم . ❇️طرح مسطورا ✅حفظ هر روز یک آیه از قرآن کریم در ماه مبارک رمضان آیه بیست و نهم: 🔰إِنَّمَا نُطۡعِمُكُمۡ لِوَجۡهِ ٱللَّهِ لَا نُرِيدُ مِنكُمۡ جَزَآءٗ وَلَا شُكُورًا . 🔰إِنَّا نَخَافُ مِن رَّبِّنَا يَوۡمًا عَبُوسٗا قَمۡطَرِيرٗا . (آیه های ۹ و ۱۰ سوره مبارک انسان). 👇ترجمه: (و مى گويند:) ما شما را بخاطر خدا اطعام مى كنيم، و هيچ پاداش و سپاسى از شما نمى خواهيم! (۹). ما از پروردگارمان خائفيم در آن روزى كه عبوس و سخت است!(۱۰). 😉 👇تفسیر: چهارمين عمل بر جسته ابرار را اخلاص مى‌شمرد، و مى‌فرمايد:" آنها مى‌گويند ما شما را تنها براى خدا اطعام مى‌كنيم، نه پاداشى از شما مى‌خواهيم و نه تشكرى " ( إِنَّمٰا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اَللّٰهِ لاٰ نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزٰاءً وَ لاٰ شُكُوراً ). اين برنامه منحصر به مساله اطعام نيست كه تمام اعمالشان مخلصانه و براى ذات پاك خداوند است و هيچ چشمداشتى به پاداش مردم و حتى تقدير و تشكر آنها نيست، و اصولا در اسلام ارزش عمل به خلوص نيت است، و گرنه اعمالى كه انگيزه‌هاى غير الهى داشته باشد، خواه رياكارانه باشد، و يا به خاطر هواى نفس، و يا تشكر و قدردانى مردم، يا پاداش مادى، و هيچگونه ارزش معنوى و الهى ندارد، و حديث مشهور پيغمبر اكرم صلا عمل الا بالنية و انما الاعمال بالنيات اشاره به همين معنى است. منظور از "وجه اللّٰه" همان ذات خدا است، و گرنه خدا "صورت" جسمانى ندارد، و اين همان چيزى است كه در ساير آيات قرآن نيز روى آن تكيه و تاكيد شده است، در آيه ۲۷۲ بقره مى‌خوانيم: وَ مٰا تُنْفِقُونَ إِلاَّ اِبْتِغٰاءَ‌ وَجْهِ اَللّٰهِ‌ :" شما جز براى خداوند انفاق نكنيد "و در آيه ۲۸ سوره كهف در توصيف همنشينان شايسته پيامبر ص چنين آمده است: وَ اِصْبِرْ نَفْسَكَ مَعَ اَلَّذِينَ‌ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ بِالْغَدٰاةِ وَ اَلْعَشِيِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُ‌ :" با كسانى باش كه پروردگار خود را صبح و شام مى‌خوانند، و تنها ذات او را مى‌طلبند". و در آخرين توصيف "ابرار" مى‌فرمايد: "آنها مى‌گويند: ما از پروردگارمان خائفيم از آن روز كه عبوس و شديد است" ( إِنّٰا نَخٰافُ مِنْ رَبِّنٰا يَوْماً عَبُوساً قَمْطَرِيراً ). اين سخن ممكن است زبان حال "ابرار" باشد يا زبان قال آنها.تعبير از روز قيامت به روز "عبوس" و "سخت" با اينكه عبوس از صفات انسان است و به كسى مى‌گويند كه قيافه‌اش را در هم كشيده، به خاطر تاكيد بر وضع وحشتناك آن روز است، يعنى آن قدر حوادث آن روز سخت و ناراحت كننده است كه نه تنها انسانها در آن روز عبوسند بلكه گويى خود آن روز نيز عبوس است. در اينكه "قمطرير" از چه ماده‌اى گرفته شده‌؟ در ميان مفسران و ارباب لغت گفتگو است، بعضى آن را از "قمطر" مى‌دانند، و بعضى آن را مشتق از ماده "قطر" (بر وزن مرغ) و ميم را زائده مى‌دانند. ولى مشهور همان اول است كه به معنى شديد و عبوس است . در اينجا سؤالى پيش مى‌آيد و آن اينكه اگر" ابرار "تنها براى ذات پاك خدا كار مى‌كنند پس چرا مى‌گويند ما از عذاب روز قيامت بيمناكيم، آيا انگيزه الهى، با انگيزه ترس از عذاب قيامت، سازگار است‌؟! اما با توجه به يك نكته پاسخ اين سؤال روشن مى‌شود، و آن اين كه آنها به هر حال به خاطر خدا گام بر مى‌دارند، و اگر از عذاب قيامت مى‌ترسند به خاطر آن است كه عذاب الهى است، و اگر به نعمتهاى بهشت علاقه دارند چون اين نعمتها از ناحيه او است، و اين همان چيزى است كه در باب" نيت عبادت" در فقه مطرح است كه مى‌گويند: قصد قربت در عبادات منافات با انگيزه علاقه به ثواب، و ترس از عقاب، و يا حتى كسب مواهب مادى اين دنيا از سوى خداوند (مانند نماز استسقا براى نزول باران) ندارد، زيرا همه اينها بازگشت به خداوند مى‌كند، و به اصطلاح از قبيل" داعى بر داعى "است، هر چند مرحله عالى عبادت اين است كه علاقه به نعمتهاى بهشت و ترس از عذاب دوزخ نيز انگيزه آن نباشد بلكه يك پارچه به عنوان" حبا للّٰه "انجام گيرد. تعبير به" إِنّٰا نَخٰافُ مِنْ رَبِّنٰا يَوْماً عَبُوساً قَمْطَرِيراً " نيز شاهد بر اين است كه اين خوف نيز خوف از پروردگار است. نكته قابل توجه اينكه دومين وصف از اوصاف پنجگانه، و پنجمين وصف هر دو مساله خوف است، با اين تفاوت كه در اولى تنها سخن از خوف روز قيامت است و در دومى خوف از پروردگار در روز قيامت، در يك مورد روز قيامت چنين توصيف شده كه شر آن گسترده است و در مورد ديگر عبوس و شديد است كه در واقع يكى گستردگى آن را مى‌رساند و ديگرى گستردگى كيفى را. 🌙| @dokhtarane_booyesib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استشمام عطر خوش عید فطر، از پنجره ملکوتی رمضان گوارای وجودتان 🌱🌸 - عیدتون مبارک 💕 | 🎈| @dokhtarane_booyesib
به طبیبان دگر نسخه ی ما را مَـسپار! درد با دستِ تو درمان بشود خوب‌تر است (:💛 ✨| @dokhtarane_booyesib
به اطلاع مخاطبین ارجمند می رساند جلسه هفتگی هیئت این هفته برگزار نخواهد شد. 〰️〰️〰️ 📌 @booyesib_ir
- ما باید تا قبل از سال ۱۴۰۷ شریف رو پس بگیریم ! وگرنه مجبوریم جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۷ بریم راهپیمایی روز قدس و شنبه ۲۲ بهمن، بریم راهپیمایی ۲۲بهمن 😂✌️🏻 | 🌱| @dokhtarane_booyesib
-🪴- می‌گفت: مردم! هروقت کارتون جایـی گیر کرد ، تون رو صدا کنید یا خودش میاد.. یا یکی رو می‌فرسته که کارتون رو راه بندازه ! (:✨ - شهید محمدرضا تورجی‌زاده🌱` 🌻| @dokhtarane_booyesib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا