هدایت شده از بانوی آب
🔸🔸 دوگانه مستوریت و خودافشاگری در عصر شهرت (بخش اول)
✍ حوریه بزرگی
💢 ما وارد عصر شهرت شدهایم. این را میتوان از شکل گرفتن دغدغه عمومی برای دیده شدن فهمید. دیده شدن و شهرت میتواند برای صاحبش قدرت و ثروت بیاورد، از همین رو امروزه بخش قابل توجهی از مردم به دنبال کشف راههایی هستند که دیده شوند و بتوانند از رهگذر معروف شدن به نان و نوایی برسند.
💢 در این میان شبکههای اجتماعی و فضای سایبر امکانهای ویژهای برای همگان فراهم کرده است تا شانس دیده شدن خود را بیازمایند. از همین روست که ما از عصر ستارههای سینمایی عبور کردهایم و با خردهسلبریتیهای ده دقیقهای روبهروییم. در عصر شهرت لازم نیست شما برای معروفیت شایستگی یا مهارت خاصی داشته باشید، بلکه میتوانی با یک کلیپ ده دقیقهای که برخوردار از «اصول دیده شدن رسانهای» باشد به شهرت برسی.
💢 ساختار شبکههای اجتماعی بر افشاگری و آشکارگی استوار است و مستوریت، حریم نگه داشتن و گمنامی مفاهیمی غریب و بیمشتری هستند. تو به میزانی که به قانون طلایی خودافشاگریِ همهجانبه وفادار باشی بیشتر میتوانی توجهها را به سوی خود جلب کنی. زنان سلبریتی در سر این طیف قرار دارند، چرا که امر جنسی همواره با سطحی از مستوریت و نهفتگی همراه است و چون آشکار شود بیشترین توجهها را به دنبال خواهد داشت، این موضوع در کشورهایی که بافت فرهنگی دینی دارند، از شدت بیشتری برخوردار است.
💢 زن در فرهنگ اسلامی ـ ایرانی با حیا، عفت و پوشش گره خورده است و زنان سلبریتی به عنوان وفادارترینها به فرهنگ شهرت، در طی این سالها بیشترین تأثیر را در تغییر مرزهای کنشگری جنسی زنان ایرانی داشتهاند. ارائه خودِ عاطفی در قالب روابط صمیمی و آزاد با همکاران و طرفدارانشان مرحله نخست خودافشاگری بوده است. سلبریتی به حکم سلبریتی بودنش اجازه دارد با همگان ارتباط صمیمانه و نزدیک برقرار کند و این رفتارش به سبب آنکه در بستر فرهنگ شهرت و با پوششی جذاب اتفاق میافتد، کمتر معنای قبیحی از آن دریافت میشود و میتواند با ایجاد هژمونی لذت، تلخی بر هم زدن امر خصوصی و عمومی را به شیرینی بدل کند. در گامهای بعدی ارائه خودِ جنسی به کمک خودِ عاطفی میآید.
💢 خودافشاگری جنسی در تاریخ شهرت از اهرمهای پرقدرت دیده شدن بوده و همچنان است. در عصر رسانههای مدرن، مدونا آغازگر این مسیر بوده است. پیشتر از او برای اولین بار زنان ایتالیایی در قرن چهاردهم در بداهه نمایشها که نوعی تئاتر خیابانی بود، به انجام حرکات اروتیک پرداختند و قبح اینگونه اعمال و اختصاصی بودنش برای روسپیها و کنیزان را به مدح و عملی هنرمندانه بدل کردند. فرهنگ شهرت، در ایران نیز فرهنگی زنده و پویاست و آنچه تاکنون گفته شد، در دورههای مختلف حضور ستارگان سینمایی از دهه ۷۰ تا بلاگرها و خرده سلبریتیهای اینترنتی در سالهای اخیر قابل پیگیری و تطبیق است.
💢حال این سؤال مهم مطرح میشود که فرهنگی که با خودافشاگری و محو مرز میان زندگی شخصی و حضور عمومی گره خورده است، مواجههاش با حجاب چگونه است؟
ما از یکسو با اصول دینی و فلسفه حجاب روبهروییم که از عدم جذابیت و خودجلوهگری میگوید و از سوی دیگر با عصر شبکههای اجتماعی و شهرت که همگان را به خودبرندسازی و دیده شدن فرامیخواند.
💢 بررسی نوع کنشگری زنان سلبریتی اعم از سلبریتیهای سنتی که غالباً زنان بازیگر سینمایی هستند و سلبریتیهای اینترنتی اعم از حجاباستایلها و اینفلوئنسرها تا واینرها (بلاگر طنز) حاکی از آن است که خودآگاه یا ناخودآگاه اینان وفادار به اصول دیده شدن رسانهای هستند؛ اصولی که در فرایندی نرم و کاملاً ذهنی و شناختی کنشگر فعال و هوادارانش را به سمت سبک خاصی از نگرش، گرایش و کنش سوق میدهد، باورمندان و علاقهمندان به این سبک زندگی در فرایندی تدریجی حساسیت ارزشیشان نسبت به مفاهیمی، چون حیا، خویشتنداری جنسی، پوشش، جلوهگری و... تغییر یافته و نظام معنایی جدیدی برساخت میشود.
🦋به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
هدایت شده از بانوی آب
🔸🔸 دوگانه مستوریت و خودافشاگری در عصر شهرت (بخش دوم)
✍ حوریه بزرگی
💢 در بخش اول یادداشت از برساخت نظام معنایی جدید در بستر فرهنگ نوپدید شهرت سخن گفتیم. در این نظام معنایی جدید، همانطور که در کنشگری سلبریتیها بارها دیدهایم، امر دینی از جمله حجاب نیز به مسلخ نمایشی شدن و مصرف و در نهایت تقویت برند سلبریتی سوق داده میشود. سلبریتیها کمتر پیش میآید که ادعای بیدینی کنند یا خدا را منکر شوند بلکه اتفاقاً با بیانی انساندوستانه، خود را مدافع حقوق زنان و آزادی در انتخاب نوع پوشش معرفی میکنند، اما نکته ظریفی که کمتر به آن توجه میشود، تعهد ایدئولوژیک آنان به یک دین جدید و به تبع آن، سوق دادن پیروانشان به یک سبک خاص پوششی و کنشی است.
💢 پل هیلاس و همکارش لیندا وودهد، این فرایند تسخیر و استحاله امر دینی در فرهنگ سلبریتی را نوعی جابهجایی در احساسات دینی به سمت «فردگرایی بیانی» و «چرخش سوژهای» مینامند. در فرهنگ سلبریتی، سلبریتی در مقام سوژه مختاری است که میان منابع دینی و غیردینی گزینههای خود را دارد و این منابع در فرهنگ حل شدهاند. در این فرایند سوژه احساس نمیکند با مرزهای سنت محدود میشود، بلکه او در راستای هدف و ساخت برند خود به هر چیزی که بخواهد اعم از امر دینی یا غیردینی متوسل میشود و در چنین شرایطی تمایز میان گفتمانهای سکولار و دینی فرومیپاشد. در چرخش سوژهای مردم دیگر خود را در رابطه با فرمانهای استعلایی نمیبینند، بلکه آنچه مهم و استعلایی است خود فرد و اموری مانند «آگاهی، ذهن، خاطرات، عواطف، احساسات، شور و حال، تجربههای بدنی، رؤیاها، حسها، وجدان درونی و گرایشها هستند».
💢 با استحاله امر دینی، سؤال «چگونه میتوانم رستگار شوم» به سؤال «چطور میتوانم حس خوبی در مورد خودم داشته باشم» بدل میشود؛ در این میان، سلبریتیها به عنوان نمایندگی شایسته برای مشاهده و تجربه امکانهای مختلف «انسان دارای حال خوب» پرستش میشوند، در واقع دنبال کردن و پرستش سلبریتی، پرستش خودِ نفسانی است که نیازش به دین و امر استعلایی را از طریق دنبال کردن و پرستش خدایگان و بت جدیدش (سلبریتی) تأمین میکند.
💢 حال میتوان کشف حجاب تعداد قابل توجهی از زنان سلبریتی و پیروانشان را از منظری جدید دید، اینان حس خوب و رستگاری را در وفاداری گزینشی به اصول سنت و مدرنیته میدانند. امر استعلایی و حکم دینی پوشش در این فضا معنادار نیست، چون خداوند و امر او تا جایی قابل پذیرش است که حال خود نفسانی را خوب کند و خود نفسانی در فرهنگ سلبریتی بر پایه اخلاق لذت و ارائه خودِ عاطفی و خودِ جنسی است، در چنین فضای اندیشهای و کنشی، جایی برای سخن گفتن از ضرورت حجاب و مدح خویشتنداری و حیا نمیماند و به بیان بهتر، این نظام واژگانی و معنایی مورد پذیرش و ادراک قرار نمیگیرد.
💢 اما راهحل چیست؟ ما نیاز به گفتگو داریم؛ سلبریتیها و قائلان به فرهنگ سلبریتی با حضور همه جایی رسانهایشان پیوسته از خود، آرمانها و جهان مطلوبشان سخن میگویند و بیتوصیف چرخه خستهکننده و بیپایان «خرید، نمایش، مصرف»، اکنونِ لحظات پر زرق و برق زندگیشان را با همگان به اشتراک میگذارند و ما با توصیف پیاپی بایدها و نبایدها و لذت فردا، کمتر از چرخه پرنشاط اکنونِ «عفت، زندگی، آرامش» میگوییم و آن را به اشتراک میگذاریم.
💢 ما ضرورت دارد از جهان آرمانیمان و تجربههای منحصربه فردمان در قالب هنرمندانه بسیار سخن بگوییم که این نیاز جهان هنری امروز است، چرا که به قول مرحوم علی صفایی حائری (ره) «هنر برای ماندن ناچار است از سرگرمی و تفنن و لذت و تنوع به آگاهی و بیداری و تحرک و تعهد روی بیاورد که آینده هنر جز این نمیتواند باشد، که انسان فردا سرگرمی را همچون اشک خستهای از گوشه چشمش به زمین میریزد».
🦋به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
هدایت شده از سهیل سلیمی
🎉 30٪ تخفیف ویژه به مناسبت دهه فجر🎊
✅ دورههای 100% کاربردی برای علاقمندان به فیلمسازی💯
⭐️⭐️⭐️ غیرحضوری
مناسب برای تمام سنین
🎥 مدرس: سهیل سلیمی
🔸نویسنده، آهنگساز، تهیهکننده و کارگردان
🔸 متخصص مطالعات استراتژیک فرهنگی
🔸 مشاور رسانهای آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران
💢عناوین دورهها:
🎬 آموزش "کارگردانی فیلم"
🎲دوره ساخت فیلم "مستند پرتره"
📲آموزش "عکاسی و فیلمبرداری با موبایل»
🎼 دوره "شناخت موسیقی فیلم"
💯
نرخ دورهها با 20% تخفیف:
💢آموزش کارگردانی فیلم 3/200/000 ت
💢آموزش ساخت مستند پرتره 2/800/00 ت
💢آموزش عکاسی با موبایل 2/000/000 ت
💢دوره شناخت موسیقی فیلم 2/000/00 ت
🎊🎉🎊🎉🎊
🌟 تخفیف فوق ویژه برای خرید یکجای هر چهار دوره 🥳 قیمت کل با تخفیف دهه فجر 5/499/00تومان
🎉🎊🎉🎊🎉
💢برای خرید هر یک از این دورهها، هزینهی دوره را به کارت و یا شماره شبا زیر واریز کرده سپس رسید واریز وجه را به آیدی eitaa.com/SOHEILSALIMI1 ارسال بفرمایید، کمتر از 48ساعت لینک دانلود این مجموعهی ارزشمند برای شما ارسال خواهد شد.
🏧 شماره کارت:
💳 5041721058757569
شماره شبا:
🧮 420700001000116266491001
🆔 eitaa.com/soheilsalimi
☸️ SOHEILSALIMI.BLOGSKY.COM
#دهه_فجر_مبارک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از باغ میبرند چراغانیات کنند
تا کاج جشنهای زمستانیات کنند
پوشاندهاند صبح تو را ابرهای تار
تنها به این بهانه که بارانیات کنند
یوسف! به این رها شدن از چاه دل مبند
این بار میبرند که زندانیات کنند
ای گل گمان مکن به شب جشن میروی
شاید به خاک مردهای ارزانیات کنند
یک نقطه بیش فرق رحیم و رجیم نیست
از نقطهای بترس که شیطانیات کنند
آب طلب نکرده همیشه مراد نیست
گاهی بهانهای است که قربانیات کنند
✍ فاضل نظری
#راز_مستوری
کانال مجموعه مستند راز مستوری
Join 🆔 @razemastori
هدایت شده از عدالتخواهان کاشان
لایو سخنرانی استاد محمدعلی شکوهیان راد
همایش جهاد تبیین
باموضوع:
جمهوری اسلامی ایران، سقوط یا پیشرفت؟
امروز ساعت 19
از کانال ایتا عدالتخواهان کاشان
@edalatkhahanekashan
May 11
هدایت شده از هنر استراتژیک | نیلوفر تفلیسی
♦️امانیسم و اقتصاد:
🔹امانیسم :
انسان را محور ارزشها قرار میدهد یعنی اصالت به اراده و خواست او داده میشود. در این نظریه همه چیز از انسان شروع شده و به انسان نیز ختم میشود و هیچ حقیقتی برتر از انسان وجود ندارد بنابراین امانیسم در مقابل مکتب دین که بر اساس خدا محوری میباشد قرار گرفته است. به طور کلی امانیسم در تاریخ غرب، با دو قرائت یا در دو گرایش کلی بروز کرده است. یکی گرایش فردگرا و دیگری گرایش جمعگرا. فرد گرایی که قرائت غالب از انسان گرایی بوده است، نه تنها اصالت را به انسان، که به فرد انسانی میدهد. در عرصه حیات سیاسی و اقتصادی، گرایش جمعگرا معمولا در مکاتب سوسیالیسم و مارکسیسم و گرایش فردگرایانه خصوصا در لیبرالیسم و کاپیتالیسم خود را نشان داده است(منبع:ویکی فقه).
♦️پارادایم حاکم بر نگاه دانشمندان غربی امانیستی است.در این نگاه انسان محور همه چیز است و همه چیز با انسان تعریف می شود.از دل این پارادایم در علوم مختلف نظریات متعددی شکل گرفته است.به طور مثال در اقتصاد یوتیلیتاریانیسم (اصالت منفعت) یکی از نظریات مطرح و مشهور است که از دل این پارادایم شکل گرفته است.در اقتصاد غربی اصطلاحات مشهوری مانند:پول خدا است،انسان گرگ انسان،طمع خوب است و... مطرح می شود.انسان غربی به دلیل پارادایم امانیستی خودخواه و طماع است و میل به ایثارگری و انفاق و مفاهیمی از این دست ندارد.در حالی که در نگاه قرآنی (پارادایم تئوئیستی) انسان خدامحور اهل ایثار،انفاق،خمس،زکات و... است.در نگاه غربی مالکیت درجه یک و در نگاه قرآنی مالکیت درجه دو است،انسان قرآنی خود را در محضر خدا تعریف می کند.
#امانیسم
#اقتصاد
🆔@Strategic_Art
هدایت شده از جنایت نامرئی
💢دهه فجر مبارک 💢
🎼 برای ۳۰٪ تخفیف ویژه دهه فجر روی اشکال زیر کلیک کنید.
👇
🎼🎭🎬🎥
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
به نام خداوند رحمتگر مهربان
اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ ﴿۱﴾
بخوان به نام پروردگارت كه آفريد (۱)
خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ ﴿۲﴾
انسان را از علق آفريد (۲)
اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ ﴿۳﴾
بخوان و پروردگار تو كريمترين [كريمان] است (۳)
الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ ﴿۴﴾
همان كس كه به وسيله قلم آموخت (۴)
عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ ﴿۵﴾
آنچه را كه انسان نمى دانست [بتدريج به او] آموخت (۵)
كَلَّا إِنَّ الْإِنْسَانَ لَيَطْغَى ﴿۶﴾
حقا كه انسان سركشى مى كند (۶)
أَنْ رَآهُ اسْتَغْنَى ﴿۷﴾
همين كه خود را بى نياز پندارد (۷)
إِنَّ إِلَى رَبِّكَ الرُّجْعَى ﴿۸﴾
در حقيقت بازگشت به سوى پروردگار توست (۸)
أَرَأَيْتَ الَّذِي يَنْهَى ﴿۹﴾
آيا ديدى آن كس را كه باز مى داشت (۹)
عَبْدًا إِذَا صَلَّى ﴿۱۰﴾
بنده اى را آنگاه كه نماز مى گزارد (۱۰)
أَرَأَيْتَ إِنْ كَانَ عَلَى الْهُدَى ﴿۱۱﴾
چه پندارى اگر او بر هدايت باشد (۱۱)
أَوْ أَمَرَ بِالتَّقْوَى ﴿۱۲﴾
يا به پرهيزگارى وادارد [براى او بهتر نيست] (۱۲)
أَرَأَيْتَ إِنْ كَذَّبَ وَتَوَلَّى ﴿۱۳﴾
[و باز] آيا چه پندارى [كه] اگر او به تكذيب پردازد و روى برگرداند [چه كيفرى در پيش دارد] (۱۳)
أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى ﴿۱۴﴾
مگر ندانسته كه خدا مى بيند (۱۴)
كَلَّا لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ لَنَسْفَعًا بِالنَّاصِيَةِ ﴿۱۵﴾
زنهار اگر باز نايستد موى پيشانى [او] را سخت بگيريم (۱۵)
نَاصِيَةٍ كَاذِبَةٍ خَاطِئَةٍ ﴿۱۶﴾
[همان] موى پيشانى دروغزن گناهپيشه را (۱۶)
فَلْيَدْعُ نَادِيَهُ ﴿۱۷﴾
[بگو] تا گروه خود را بخواند (۱۷)
سَنَدْعُ الزَّبَانِيَةَ ﴿۱۸﴾
بزودى آتشبانان را فرا خوانيم (۱۸)
كَلَّا لَا تُطِعْهُ وَاسْجُدْ وَاقْتَرِبْ ﴿۱۹﴾
زنهار فرمانش مبر و سجده كن و خود را [به خدا] نزديك گردان (۱۹)
هدایت شده از سهیل سلیمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 سالیان سال است که تمدن غرب را که تمدنی برخواسته از قاره اروپاست نقد کردهام و از هشتگ #تمدن_غرب #تمدن_نکبت و #تمدن_فاحشه_ها استفاده کردهام که شاید غربزده های وطنی برای لحظاتی به خود بیایند، تمدنی که وقتی خاطرات فیلسوفانش را میخوانی گویی داری خاطرات یک فاحشه را میخوانی آنقدر که در کثافت غرق بوده و هستند. اما عجیب آنکه اینجا این حرفها به عده ای بر میخورد انکار که خاطرات روسو، و فوکو، راسل،... را من نوشته ام. اما در این ویدیو ببینید سارکوزی رئیس جمهور سابق و صهیونیست فرانسه چطور اروپا را توصیف میکند.
⁉️
نیکلا سارکوزی: اروپا وحشیترین و خشنترین قاره است!😱
💢این توحش محصول افکار فیلسوفان غربی است.
JOIN👇
🆔 @SOHEILSALIMI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🍃عید مبعث مبارک
💖وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ💖
🍀ما تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستادیم
📚آیه ۱۰۷ سوره مبارکه انبیاء
❤️🍃سالروز برگزیده شدنِ خاتم النبیین، حضرت محمد مصطفی صلیاللهعلیهوآله به پیامبری را خدمت آقایمان حضرت صاحب الزمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف و شما عزیزانِ جان تبریک و تهنیت باد.
#عید_مبعث
#عید_مبعث_مبارک
🌸
🍃🌸 🆔 @SOHEILSALIMI
هدایت شده از خبرگزاری ایسنا
📺 پخش مستقیم
«خارج از کادر»
با موضوع: تصویر جامعه ایرانی در سینمای ایران
امشب ساعت ۲۰
isna.ir/service/video/isnatv
@isna24
هدایت شده از جنایت نامرئی
💢دهه فجر مبارک 💢
🎼 برای ۳۰٪ تخفیف ویژه دهه فجر روی اشکال زیر کلیک کنید.
👇
🎼🎭🎬🎥
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 فرشتگان قصاب 💢
🍀به مناسب یازده سالگیِ فیلم سینمایی فرشتگان قصاب، بعد از بیش از یک دهه تعدادی از استوری بُردهای این فیلم منتشر شد.
🪓فرشتگان قصاب داستان قاچاق اعضای بدن در افغانستان توسط آمریکاییها و اسرائیلیها را روایت میکند که خود بخشی از جنگ بیولوژیک ایالات متحده در کشورهای تحت تسلط اش است.
🎬
نویسنده و کارگردان: سهیل سلیمی
تهیهکننده: محمد قهرمانی
🎭بازیگران: دارین حمسه، الیزابت دِبث، پییر داغر، هادی شتّات، محمد جواد غفاری،ستاره پسیانی، پیتر کوآنجی، محمد جواد طاهری، علیرضا مظفری، آزیتا ترکاشوند، شهاب شادابی، مرتضی طهرانی، محیا دهقانی، آرش مهربان.
#استوری_برد #فرشتگان_قصاب #یازده_سپتامبر #قاچاق_اعضای_بدن #جنایت_نامرئی #جنگ_بیولوژیک #سهیل_سلیمی
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
🔔با دادن ده ستاره از صفحهی "فرشتگان قصاب" در سایت مرجع آی.ام.دی.بی حمایت کنید.
🙏🏻حمایتی به وسعت یک جهان👇
https://m.imdb.com/title/tt7562038/?ref_=nm_knf_t_1
✴️ کانال ایتا عضو شوید 👇🏻
@SOHEILSALIMI
❇️ وبلاگ:
soheilsalimi.blogsky.com
✅ مرجع دانلود و تماشای فیلمها:
aparat.com/SOHEIL_SALIMI