پژوهشکده باقرالعلوم
#معرفی_کتاب #تازههای_نشر 📗 همزمان با اربعین حسینی منتشر شد؛ از حکمت تا معنویت در الگوی مشارکت جمعی
📚 تهیه اثر از فروشگاه اینترنتی پژوهشکده:
https://pbshop.ir/Product.aspx?ProductID=611
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥
#معرفی
🔰 کارگروه تاریخ اجتماعی ایران
🔹 با توجه به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به راهبریهای فرهنگبنیان میاندیشد توصیف دقیق از تحولات فرهنگ عمومی میتواند تصویرگر چگونگی فراز و فرودهای فرهنگی جامعه ایرانی باشد.
🔸چگونگی تغییرات فرهنگ عمومی و اجتماعی مردم ایران معاصر (قبل و بعد از انقلاب اسلامی)، در کارگروه «تاریخ اجتماعی» بررسی میشود.
🔹 این کارگروه در حال حاضر سرفصلهای فرهنگ عمومی در موضوعات مختلفی، چون پوشش، سینما، موسیقی و تفریحات را در بازهی سالهای ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۰ در دست پیگیری دارد.
📚 اثر نخست این کارگروه با موضوع پوشش اکنون در فرایند چاپ قرار دارد.
#تاریخ_اجتماعی
#پژوهشکده_باقرالعلوم
#سازمان_تبلیغات_اسلامی
📚پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
🆔 ble.ir/rboresearch
🆔 eitaa.com/rboresearch
#نویسندگی
رایجترین غلطهای املایی
(ستارهدارها نادرستاند.)
*آواکادو ← آووکادو
*اختلاص ← اختلاس
*ارازل ← اراذل
*ارجینال/ *اورجینال ← اریجینال/ اریژینال
*استحظار ← استحضار
*اصراف ← اسراف
*اصطحکاک ← اصطکاک
*اطراق ← اتراق
*اظطراری ← اضطراری
*الحمدالله ← الحمدللّه
*الویت ← اولویت
*انشاللّه ← انشاءالله
*انظباط ← انضباط
*بارگزاری ← بارگذاری
*بچهگانه ← بچگانه
*بحبح ← بهبه
*بحر خیابان ← بَر خیابان
*برخواستن ← برخاستن
*برگذاری ← برگزاری
*بزار/ *نزار ← بذار/ نذار (از «گذاشتن»)
*بلاخره/ *بلخره ← بالاخره
*بنیانگزار ← بنیانگذار
*بهذاته ← بذاته
*بهرأیالعین ← برأیالعین
*بهشخصه ← بشخصه
*بهعینه ← بعینه
*بهنفسه ← بنفسه
*بیافتد/ *بیوفتد ← بیفتد
*بیافروزد ← بیفروزد
*بیاندازد ← بیندازد
*بیاندیشد ← بیندیشد
*بیانگارد ← بینگارد
*بیانگیزد ← بینگیزد
*بیمهابا ← بیمحابا
*پاچهخواری ← پاچهخاری
*پلمپ ← پلمب
*تاس ← طاس
*ترجیه ← ترجیح
*تزئین ← تزیین
*تکنسین ← تکنیسین
*تکّهکلام ← تکیهکلام
*تِلورانس ← تولِرانس
*تهکّم ← تحکّم
*توجیح ← توجیه
*تورک ← تُرک
*توفان ← طوفان
*جذرومد ← جزرومد
*چکنویس ← چرکنویس
*حاظر ← حاضر
*حتّاکی ← هتّاکی
*حدالامکان ← حتیالامکان
*حلیم ← هلیم
*حیات خانه ← حیاط خانه
*حیاط وحش ← حیات وحش
*خاروذلیل ← خواروذلیل
*خدمتگذاری ← خدمتگزاری
*خلَع ← خلأ
*خوارش ← خارش
*خاستگاری ← خواستگاری
*دردودل ← دردِدل
*دقّودلی ← دقِّدلی
*دیدبان ← دیدهبان
*راجبه ← راجعبه
*راکتور ← رِآکتور
*رزالت ← رذالت
*رییس ← رئیس
*زجّه ← ضجّه
*زخموزبان ← زخمِزبان
*زِرته/ *ضِرته ← ضِرطه
*زِرس/ *زِرص قاطع ← ضِرس قاطع
*زیباشناسی ← زیباییشناسی
*ژولای ← جولای
*سانتریفیوژ ← سانتریفوژ
*سایبان ← سایهبان
*سپاسگذاری ← سپاسگزاری
*سپردهگزاری ← سپردهگذاری
*سئوال ← سؤال
*شکرگذاری ← شکرگزاری
*شئ ← شیء
*ضَرّادخانه ← زَرّادخانه
*ضربالعجل ← ضربالاجل
*ظل آفتاب ← زل آفتاب
*عبداله ← عبدالله
*عبدالهی ← عبداللّهی
*علاقمند ← علاقهمند
*علیرقم ← علیرغم
*عیاق ← ایاق
*غراضه ← قراضه
*غیرهوذلک ← غیرذلک
*غیض ← غیظ
*فالوعر ← فالوور/ فالوئر
*فراقت ← فراغت
*فنآوری ← فناوری
*فوش ← فحش
*قائله ← غائله
*قانونگزاری ← قانونگذاری
*قتلوعام ← قتلِعام
*قوائد ← قواعد
*کجدارومریض ← کجدارومریز
*کشکِبادمجان ← کشکوبادمجان
*کورد ← کُرد
*کولهبر ← کولبر
*لبتاب ← لپتاپ
*لحجه ← لهجه
*لشگر ← لشکر
*مابهازا ← مابِازا
*مارموز ← مارموذ
*مبداء ← مبدأ
*متالوژی ← متالورژی
*مثه ← مثِ
*مُحَیّا ← مُهَیّا
*محیالدین ← محییالدین
*مخمسه ← مخمصه
*مذبور ← مزبور
*مرحم ← مرهم
*مشمولالذّمّه ← مشغولالذّمّه
*مصلّی تهران ← مصلّای تهران
*مضخرف ← مزخرف
*مطمعن ← مطمئن
*معزل/ *معظل ← معضل
*ملات ← ملاط
*ملاحضه ← ملاحظه
*مَلقمه ← مَلغمه
*مناضره ← مناظره
*مَِنَسّۀ ظهور ← مَِنَصّۀ ظهور
*منشاء ← منشأ
*منظبط ← منضبط
*مهراب ← محراب
*مؤذّب ← معذّب
*موزی ← موذی
*موقه ← موقع
*میابد ← مییابد
*نئشه/ *نشعه/ *نعشه ← نشئه
*نسیب ← نصیب
*نیاندازد ← نیندازد
*نیوزلند ← نیوزیلند
*هکّاکی ← حکّاکی
*وحله ← وهله
*یهو ← یههو (یکهو)
#املا_رسمالخط
✍️ سید محمد بصام
#پژوهشکده_باقرالعلوم
📚پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
🆔 ble.ir/rboresearch
🆔 eitaa.com/rboresearch
47.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥
#دوره_آموزشی
✅ دوره آموزشی تجربهنگاری فرهنگی
📚 موضوع: تحلیل محتوای کیفی و کد گذاری
1️⃣ قسمت اول
📌بخش اول
🎙استاد: دکتر حبیبالله اسداللهی
#تجربهنگاری
#پژوهشکده_باقرالعلوم
🖥 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
🆔 ble.ir/rboresearch
🆔 eitaa.com/rboresearch
7.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مناسبت
🎥 کلیپ | سخنان آیتالله طالقانی برای این روزهای ما
✅ مسئله حجاب⁉️
📅 19 شهریور سالروز وفات #آیت_الله_طالقانی گرامیباد.
#حجاب
#پژوهشکده_باقرالعلوم
🖥 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
🆔 ble.ir/rboresearch
🆔 eitaa.com/rboresearch
#اینفوگرافیک
📚 کتاب حکمرانی نوین
📝 صورتبندی دیدگاه جمعی از اندیشهورزان انقلاب اسلامی پیرامون هویت و کارکرد حلقههای میانی
📌بخش دوم
✅ حلقههای میانی، فرایندی برای به منصب رساندن جوانان یا ارائهدهنده الگوی جدیدی از دولت؟
📚 پیوند خرید کتاب (دو جلدی):
http://pbshop.ir/Product.aspx?ProductID=509
http://pbshop.ir/Product.aspx?ProductID=510
#دولت
#حکمرانی_نوین
#پژوهشکده_باقرالعلوم
💻 آدرس تارنمای پژوهشکده:
🌐 https://rbo.ir
📱پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
🆔 @rboresearch
6.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویدیو | آیت الله حسن زاده آملی و محضر مردان الهی
یک صبح به اخلاص بیا بر در ما
گر کام تو بر نیامد آنگه گله کن
#سخن_بزرگان
#پژوهشکده_باقرالعلوم
📚پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
🆔 ble.ir/rboresearch
🆔 eitaa.com/rboresearch
📝 راهنمای نگارش مقاله علمی پژوهشی
✅ بخش چهارم
💢 ویژگی مقالات علمی پژوهشی
🔹اهمیت موضوع که نشان از جذابیت و نوآوری است.
🔸عنوان مقاله که نشان دهنده کلیدواژهها و کلیت مقاله میباشد.
🔹چکیده مقاله که بخشهای مهم از مقاله علمی پژوهشی به صورت اختصار بیان میگردد.
🔸کلمات کلیدی که مهمترین بخش مقاله میباشد.
🔹مقدمه به معرفی اولیه تحقیق میپردازد.
🔸بیان مساله به بررسی هدف از انجام پژوهش و دلایل انجام پژوهش و فرضیات اصلی و فرعی پژوهش میپردازد.
🔹پیشینه تحقیق که به مرور تحقیقات مرتبط با پژوهش در گذشته میپردازد.
🔸روش تحقیق که در مورد روش انجام پژوهش، ابزار مورد استفاده و جامعه مورد بررسی است.
🔹بحث و نتیجهگیری که در آن به نتایج حاصل از پژوهش پرداخته میشود.
🔸پیشنهادات که برای ادامه مسیر پژوهش ارائه میگردد.
🔹منابع به مراجعی میپردازد که در پژوهش از آن استفاده شده است.
#مقاله_نویسی
#پژوهشکده_باقرالعلوم
📲 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥
#معرفی
🔰 کارگروه بازآفرینی ادبی هنری
🔹 وظیفه این کارگروه طراحی خط تولید از اندیشه تا تولید اثر ادبی است.
🔸در این کارگروه علاوه بر فراوری ادبی آثار کارگروه تجربهنگاری (تاکنون ۴ کتاب)، تألیف یک رمان برای گروه سنی نوجوان با محوریت گام دوم انقلاب و پنج سری داستان کودک با محوریت پنج آموزه اخلاق دینی برگزیده، انجام شده است.
🔹 این تجربه (حرکت از مفاهیم دینی تا خلق اثر هنری) نمونهای از خط کاری مذکور خواهد بود که امید میرود قابل شبیهسازی و بسط باشد.
#بازآفرینی_هنری
#پژوهشکده_باقرالعلوم
#سازمان_تبلیغات_اسلامی
📚پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
🆔 ble.ir/rboresearch
🆔 eitaa.com/rboresearch
📝 حدیث روز
✳️ قرآن عامل هدایت انسانها
💠 امام رضا (ع):
💎 كلامُ اللّه ِ لا تَتَجاوَزُوهُ وَلاتَطْلُبُوا الْهُدى فى غَيْرِهِ فَتَضِلُّوا؛
💡قرآن کلام خداست از آن فراتر نروید و هدایت را در غیر آن جستجو مکنید که گمراه شوید.
📚روضه الواعظین-جلد اول-ص۳۸
#پژوهشکده_باقرالعلوم
#حدیث_روز
📚پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
🆔 ble.ir/rboresearch
🆔 eitaa.com/rboresearch
✍️ سلسله آموزشهای نویسندگی
✅ صفات نوشتۀ خوب (3)
دربارۀ علایم نگارشی (سجاوندی) در کتابهای مبسوطتر، بحثهای مفصّلی انجام گرفته است. در اینجا تنها عمدهترین آنها فشرده مطرح میشود:
🔸نقطه ( . )
در پایان هر جملۀ کامل میآید. چه در متن، چه پاورقی. همچنین پس از حرفی که نشان اختصار یک کلمه است، مثل ه . ق. (هجری قمری) یا P.T.T (پست و تلفن و تلگراف).
🔸دو نقطه ( : )
پس از کلمهای که برای نقل قول میآید (میفرماید:)، برای اجمال قبل از تفصیل (اصول دین پنج است:)، برای مورد لغت و معنی (اعتدال: میانهروی).
🔸کاما، ویرگول ( ، )
ـ برای موارد مکث در وسط جمله.
ـ هنگام عطف کلمات، به جای واو (شهرهای تهران، قم، مشهد).
ـ آنجا که آوردنش، ارتباط کلمات را تصحیح کند و مانع اشتباهخوانی شود.
ـ جدا کردن توضیحات مربوط به نشان پستی یا منبع یک نقل (خیابان ری، کوچۀ خورشید...) یا (تاریخ ایران، ج ۲، ص ۱۶).
🔸نقطه ویرگول ( ؛ )
آنجا که جمله از نظر دستوری کامل است ولی از نظر معنی ارتباطی با بعد دارد. مثل (نویسندگی ضرورت تبلیغ است؛ پس آن را بیاموزیم).
🔸علامت سئوال ( ؟ )
ـ در پایان جملههای پرسشی (چه سؤال واقعی، چه انکاری و استهزاء)
ـ آنجا که بخواهیم نسبت به مطلبی ایجاد شک کنیم یا یقینی نباشد. مثل: سعدی، متوفای ۶۶۰ (؟)
🔸علامت تعجّب ( ! )
ـ آنجا که جمله، تعجبّی باشد.
ـ در موارد دعا، ندا، نفرین، تحسین، آرزو، حسرت و کلّاً کلماتِ عاطفی، (چه شهر خوبی! دریغا! احمد!)
🔸خط فاصله ( ـ )
ـ دو سوی جملۀ معترضه
ـ میان کلمات ترکیبی (عقیدتی ـ سیاسی).
ـ پس از کلماتی که بخشی از آنها به سطر بعد منتقل میشود.
ـ در گفت وگوهایی که در نمایشنامه و داستان است.
ـ هنگام تقسیمبندیها پس از اعداد.
۱ـ
۲ـ
در این مورد، بعضی هم پس از اعداد در تقسیمبندی یا در پاورقیها، به جای خط فاصله، نقطه میگذارند(۱.).
🔸گیومه ( «» )
ـ ابتدا و انتهای نقل قول مستقیم.
ـ مشخصّ ساختن اسمهای خاص و اَعلام و اصطلاحات.
ـ برجستهتر کردن کلمانی خاص (البتّه نه در حدّ افراط).
🔸پرانتز ( ( ) )
برای توضیحاتی پیرامون برخی کلمات در متن: استقراض (وام گرفتن).
🔸کروشه ( [ ] )
برای افزودن چیزی به متن اصلی، یا بیان اختلاف نسخه.
🔸سه نقطه ( ... )
برای نشان دادنِ حذف یک کلمه یا بخشی از متن، نشانۀ افتادگی از متن اصل، نشان ادامۀ مطلب.
🔸ستاره ( * )
اغلب در سمت چپ بالای کلمهای در عنوان یا متن گذاشته میشود، برای توضیح خاص در پاورقی. گاهی هم برای جدا کردن بندها و پاراگرافهای یک نوشته به کار میرود، که در این صورت اغلب سه ستاره *** آورده میشود.
جواد محدثی، «کتاب با اهل قلم»
#نویسندگی
#پژوهشکده_باقرالعلوم
📲 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع)
@rboresearch
45.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥
#دوره_آموزشی
✅ دوره آموزشی تجربهنگاری فرهنگی
📚 موضوع: تحلیل محتوای کیفی و کد گذاری
1️⃣ قسمت اول
📌بخش دوم
🎙استاد: دکتر حبیبالله اسداللهی
#تجربهنگاری
#پژوهشکده_باقرالعلوم
🖥 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
🆔 ble.ir/rboresearch
🆔 eitaa.com/rboresearch