#بریده_کتاب
✅ چابک و باوقار
شنا را در حوض بزرگ حیاط خانه آموخت و در رودخانه با همسالانش شنا میکرد.
بهترین اسبِ خانه برای روحالله بود و دایهاش سوارکاری را یادش داده بود.
دونده بود و پرش طول و ارتفاع هم تمرین میکرد و چندجای بدنش شکسته و زخمی شده بود.
با همکلاسیهای خود تیم کشتی و مسابقه راهانداخته بود.
تیراندازی هم یاد گرفت.
در محله کسی جرئت نداشت از ترس سید، ناسزا بگوید یا لاتبازی دربیاورد.
📖 برگرفته از کتاب «آقا روح الله» نوشته حمیدرضا باقری
📚 پیوند خرید کتاب:
pbshop.ir/Product.aspx?ProductID=513
#آقا_روحالله
#پژوهشکده_باقرالعلوم
💻 آدرس تارنمای پژوهشکده:
🌐 https://rbo.ir
📱 ما را در ایتا و بله دنبال کنید:
🆔 @rboresearch
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویدیو | بازگشت به خدا
💠 آیت الله ناصری: فقط بیا در خونه خدا بگو یا رب من اشتباه کردم، نفهمیدم.
🔹هر کسی واقعا برود در خانه خدا و بگوید من آمدم، دیر آمدم ولی آمدم، امکان ندارد خدا دست رد به سینهاش بزند.
🔸همه را میپذیرد، خدا ماها را دوستمون دارد علاقه به ما دارد، میخوادمون. فقط بیا در خونه خدا بگو یا رب من اشتباه کردم، نفهمیدم.
#سخن_بزرگان
#پژوهشکده_باقرالعلوم
📚پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
🆔 ble.ir/rboresearch
🆔 eitaa.com/rboresearch
📝 راهنمای نگارش مقاله علمی پژوهشی
✅ بخش سوم
💢 ساختار مقاله علمی پژوهشی
📌 بخشهای مختلف یک مقاله علمی پژوهشی
5️⃣ نتایج
یافتههای حاصل از تحقیق را در این قسمت بیان کرده و در صورت لزوم با رسم جدول یا شکل نشان دهید.
6️⃣ بحث
➖یافتهها و گزارشهای مطالعات پیشین را با نتایج مطالعه خود مقایسه کنید و دلیل همسو بودن یا نا همسو بودن آنها را ذکر کنید.
➖با توجه به نتایج حاصل شده، ایدههای جدید و یا راهحلهای بالقوه برای حل مسئله موجود را ارائه کنید.
➖با در نظر گرفتن کاستیها و نقاط ضعف تحقیق انجام شده و نتایج آن، توصیهها یا پیشنهاداتی را برای پژوهشهای آینده مطرح نمایید.
7️⃣ نتیجهگیری کلی
نتایج نهایی تحقیق انجام شده را به همراه خلاصهای از کل پروژه بیان کنید.
8️⃣ سپاسگزاری (اختیاری)
اگر کسی شما را در انجام پروژه تا حد قابل توجهی یاری نموده یا بودجه آن را تأمین کرده است، در این قسمت از او تشکر کنید.
9️⃣ منابع
مشخصات تمام منابعی را که برای نگارش مقاله خود از آنها استفاده کردهاید و در داخل متن به آنها اشاره کردهاید، به صورت کامل درج کنید.
🔟 پیوست (اختیاری)
هر نوع اطلاعات اضافه را که به فهم مقاله کمک میکند، در این قسمت بیان کنید.
#مقاله_نویسی
#پژوهشکده_باقرالعلوم
📲 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع)
پژوهشکده باقرالعلوم
#معرفی_کتاب #تازههای_نشر 📗 همزمان با اربعین حسینی منتشر شد؛ از حکمت تا معنویت در الگوی مشارکت جمعی
📚 تهیه اثر از فروشگاه اینترنتی پژوهشکده:
https://pbshop.ir/Product.aspx?ProductID=611
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥
#معرفی
🔰 کارگروه تاریخ اجتماعی ایران
🔹 با توجه به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به راهبریهای فرهنگبنیان میاندیشد توصیف دقیق از تحولات فرهنگ عمومی میتواند تصویرگر چگونگی فراز و فرودهای فرهنگی جامعه ایرانی باشد.
🔸چگونگی تغییرات فرهنگ عمومی و اجتماعی مردم ایران معاصر (قبل و بعد از انقلاب اسلامی)، در کارگروه «تاریخ اجتماعی» بررسی میشود.
🔹 این کارگروه در حال حاضر سرفصلهای فرهنگ عمومی در موضوعات مختلفی، چون پوشش، سینما، موسیقی و تفریحات را در بازهی سالهای ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۰ در دست پیگیری دارد.
📚 اثر نخست این کارگروه با موضوع پوشش اکنون در فرایند چاپ قرار دارد.
#تاریخ_اجتماعی
#پژوهشکده_باقرالعلوم
#سازمان_تبلیغات_اسلامی
📚پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
🆔 ble.ir/rboresearch
🆔 eitaa.com/rboresearch
#نویسندگی
رایجترین غلطهای املایی
(ستارهدارها نادرستاند.)
*آواکادو ← آووکادو
*اختلاص ← اختلاس
*ارازل ← اراذل
*ارجینال/ *اورجینال ← اریجینال/ اریژینال
*استحظار ← استحضار
*اصراف ← اسراف
*اصطحکاک ← اصطکاک
*اطراق ← اتراق
*اظطراری ← اضطراری
*الحمدالله ← الحمدللّه
*الویت ← اولویت
*انشاللّه ← انشاءالله
*انظباط ← انضباط
*بارگزاری ← بارگذاری
*بچهگانه ← بچگانه
*بحبح ← بهبه
*بحر خیابان ← بَر خیابان
*برخواستن ← برخاستن
*برگذاری ← برگزاری
*بزار/ *نزار ← بذار/ نذار (از «گذاشتن»)
*بلاخره/ *بلخره ← بالاخره
*بنیانگزار ← بنیانگذار
*بهذاته ← بذاته
*بهرأیالعین ← برأیالعین
*بهشخصه ← بشخصه
*بهعینه ← بعینه
*بهنفسه ← بنفسه
*بیافتد/ *بیوفتد ← بیفتد
*بیافروزد ← بیفروزد
*بیاندازد ← بیندازد
*بیاندیشد ← بیندیشد
*بیانگارد ← بینگارد
*بیانگیزد ← بینگیزد
*بیمهابا ← بیمحابا
*پاچهخواری ← پاچهخاری
*پلمپ ← پلمب
*تاس ← طاس
*ترجیه ← ترجیح
*تزئین ← تزیین
*تکنسین ← تکنیسین
*تکّهکلام ← تکیهکلام
*تِلورانس ← تولِرانس
*تهکّم ← تحکّم
*توجیح ← توجیه
*تورک ← تُرک
*توفان ← طوفان
*جذرومد ← جزرومد
*چکنویس ← چرکنویس
*حاظر ← حاضر
*حتّاکی ← هتّاکی
*حدالامکان ← حتیالامکان
*حلیم ← هلیم
*حیات خانه ← حیاط خانه
*حیاط وحش ← حیات وحش
*خاروذلیل ← خواروذلیل
*خدمتگذاری ← خدمتگزاری
*خلَع ← خلأ
*خوارش ← خارش
*خاستگاری ← خواستگاری
*دردودل ← دردِدل
*دقّودلی ← دقِّدلی
*دیدبان ← دیدهبان
*راجبه ← راجعبه
*راکتور ← رِآکتور
*رزالت ← رذالت
*رییس ← رئیس
*زجّه ← ضجّه
*زخموزبان ← زخمِزبان
*زِرته/ *ضِرته ← ضِرطه
*زِرس/ *زِرص قاطع ← ضِرس قاطع
*زیباشناسی ← زیباییشناسی
*ژولای ← جولای
*سانتریفیوژ ← سانتریفوژ
*سایبان ← سایهبان
*سپاسگذاری ← سپاسگزاری
*سپردهگزاری ← سپردهگذاری
*سئوال ← سؤال
*شکرگذاری ← شکرگزاری
*شئ ← شیء
*ضَرّادخانه ← زَرّادخانه
*ضربالعجل ← ضربالاجل
*ظل آفتاب ← زل آفتاب
*عبداله ← عبدالله
*عبدالهی ← عبداللّهی
*علاقمند ← علاقهمند
*علیرقم ← علیرغم
*عیاق ← ایاق
*غراضه ← قراضه
*غیرهوذلک ← غیرذلک
*غیض ← غیظ
*فالوعر ← فالوور/ فالوئر
*فراقت ← فراغت
*فنآوری ← فناوری
*فوش ← فحش
*قائله ← غائله
*قانونگزاری ← قانونگذاری
*قتلوعام ← قتلِعام
*قوائد ← قواعد
*کجدارومریض ← کجدارومریز
*کشکِبادمجان ← کشکوبادمجان
*کورد ← کُرد
*کولهبر ← کولبر
*لبتاب ← لپتاپ
*لحجه ← لهجه
*لشگر ← لشکر
*مابهازا ← مابِازا
*مارموز ← مارموذ
*مبداء ← مبدأ
*متالوژی ← متالورژی
*مثه ← مثِ
*مُحَیّا ← مُهَیّا
*محیالدین ← محییالدین
*مخمسه ← مخمصه
*مذبور ← مزبور
*مرحم ← مرهم
*مشمولالذّمّه ← مشغولالذّمّه
*مصلّی تهران ← مصلّای تهران
*مضخرف ← مزخرف
*مطمعن ← مطمئن
*معزل/ *معظل ← معضل
*ملات ← ملاط
*ملاحضه ← ملاحظه
*مَلقمه ← مَلغمه
*مناضره ← مناظره
*مَِنَسّۀ ظهور ← مَِنَصّۀ ظهور
*منشاء ← منشأ
*منظبط ← منضبط
*مهراب ← محراب
*مؤذّب ← معذّب
*موزی ← موذی
*موقه ← موقع
*میابد ← مییابد
*نئشه/ *نشعه/ *نعشه ← نشئه
*نسیب ← نصیب
*نیاندازد ← نیندازد
*نیوزلند ← نیوزیلند
*هکّاکی ← حکّاکی
*وحله ← وهله
*یهو ← یههو (یکهو)
#املا_رسمالخط
✍️ سید محمد بصام
#پژوهشکده_باقرالعلوم
📚پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
🆔 ble.ir/rboresearch
🆔 eitaa.com/rboresearch
47.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥
#دوره_آموزشی
✅ دوره آموزشی تجربهنگاری فرهنگی
📚 موضوع: تحلیل محتوای کیفی و کد گذاری
1️⃣ قسمت اول
📌بخش اول
🎙استاد: دکتر حبیبالله اسداللهی
#تجربهنگاری
#پژوهشکده_باقرالعلوم
🖥 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
🆔 ble.ir/rboresearch
🆔 eitaa.com/rboresearch
7.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مناسبت
🎥 کلیپ | سخنان آیتالله طالقانی برای این روزهای ما
✅ مسئله حجاب⁉️
📅 19 شهریور سالروز وفات #آیت_الله_طالقانی گرامیباد.
#حجاب
#پژوهشکده_باقرالعلوم
🖥 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
🆔 ble.ir/rboresearch
🆔 eitaa.com/rboresearch
#اینفوگرافیک
📚 کتاب حکمرانی نوین
📝 صورتبندی دیدگاه جمعی از اندیشهورزان انقلاب اسلامی پیرامون هویت و کارکرد حلقههای میانی
📌بخش دوم
✅ حلقههای میانی، فرایندی برای به منصب رساندن جوانان یا ارائهدهنده الگوی جدیدی از دولت؟
📚 پیوند خرید کتاب (دو جلدی):
http://pbshop.ir/Product.aspx?ProductID=509
http://pbshop.ir/Product.aspx?ProductID=510
#دولت
#حکمرانی_نوین
#پژوهشکده_باقرالعلوم
💻 آدرس تارنمای پژوهشکده:
🌐 https://rbo.ir
📱پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
🆔 @rboresearch
6.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویدیو | آیت الله حسن زاده آملی و محضر مردان الهی
یک صبح به اخلاص بیا بر در ما
گر کام تو بر نیامد آنگه گله کن
#سخن_بزرگان
#پژوهشکده_باقرالعلوم
📚پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
🆔 ble.ir/rboresearch
🆔 eitaa.com/rboresearch
📝 راهنمای نگارش مقاله علمی پژوهشی
✅ بخش چهارم
💢 ویژگی مقالات علمی پژوهشی
🔹اهمیت موضوع که نشان از جذابیت و نوآوری است.
🔸عنوان مقاله که نشان دهنده کلیدواژهها و کلیت مقاله میباشد.
🔹چکیده مقاله که بخشهای مهم از مقاله علمی پژوهشی به صورت اختصار بیان میگردد.
🔸کلمات کلیدی که مهمترین بخش مقاله میباشد.
🔹مقدمه به معرفی اولیه تحقیق میپردازد.
🔸بیان مساله به بررسی هدف از انجام پژوهش و دلایل انجام پژوهش و فرضیات اصلی و فرعی پژوهش میپردازد.
🔹پیشینه تحقیق که به مرور تحقیقات مرتبط با پژوهش در گذشته میپردازد.
🔸روش تحقیق که در مورد روش انجام پژوهش، ابزار مورد استفاده و جامعه مورد بررسی است.
🔹بحث و نتیجهگیری که در آن به نتایج حاصل از پژوهش پرداخته میشود.
🔸پیشنهادات که برای ادامه مسیر پژوهش ارائه میگردد.
🔹منابع به مراجعی میپردازد که در پژوهش از آن استفاده شده است.
#مقاله_نویسی
#پژوهشکده_باقرالعلوم
📲 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥
#معرفی
🔰 کارگروه بازآفرینی ادبی هنری
🔹 وظیفه این کارگروه طراحی خط تولید از اندیشه تا تولید اثر ادبی است.
🔸در این کارگروه علاوه بر فراوری ادبی آثار کارگروه تجربهنگاری (تاکنون ۴ کتاب)، تألیف یک رمان برای گروه سنی نوجوان با محوریت گام دوم انقلاب و پنج سری داستان کودک با محوریت پنج آموزه اخلاق دینی برگزیده، انجام شده است.
🔹 این تجربه (حرکت از مفاهیم دینی تا خلق اثر هنری) نمونهای از خط کاری مذکور خواهد بود که امید میرود قابل شبیهسازی و بسط باشد.
#بازآفرینی_هنری
#پژوهشکده_باقرالعلوم
#سازمان_تبلیغات_اسلامی
📚پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
🆔 ble.ir/rboresearch
🆔 eitaa.com/rboresearch