eitaa logo
نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
1.8هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
539 ویدیو
18 فایل
نهضت را در سروش، ایتا، بله، آپارات، اینستاگرام و توییتر با شناسه @reba_ir دنبال کنید. Reba.ir Aparat.com/reba_ir Instagram.com/reba_ir گروه بحث: yon.ir/tlgrmr yon.ir/srush نحوه تماس: @reba_info info@reba.ir 021-77417641
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🅾🅾خبر فوری🅾🅾 📣📣دادستان انقلابی کهگیلویه که علیه بانک‌های استان اقامه دعوا کرده بود امروز ترور شد 💲کسی که جرات جنگ با خدا را دارد از ترور و قتل چه واهمه‌ای دارد؟ 🔗 https://snn.ir/fa/news/737885 ____________________________ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 📡@reba_ir
♦️ابعاد جدید فساد در خصوصی‌سازی/نماینده مجلس: کارخانه ۱۰هزار میلیاردی به ۷۰میلیارد تومان به یک بیسواد فروخته شد/ نیشکر هفت تپه با ارزش 2000 میلیاردی، 10 میلیارد فروخته شد! علیرضا بیگی نماینده مجلس: 🔹همین کارخانه ماشین‌سازی را ضررده می‌کنند و بعدش این کارخانه منحصر به فرد را به کسی می‌فروشند که 4 کلاس سواد هم ندارد و نه تنها اهلیت لازم را ندارد، بلکه یک اخلالگر ارزی است 🔹جالب اینجاست که حالا مشخص شده این فرد با خریدار شرکت هفت تپه هم مرتبط است 🔹در جریان واگذاری این شرکت منحصر به فرد که 5 هزار میلیارد تومان ارزش زمین آن بدون تاسیسات بوده و 5 هزار میلیارد تومان هم ارزش ماشین‌آلات آن بوده و در شرایط فعلی تحریم که دیگر نمی‌توان این ماشین‌آلات را وارد کشور کرد، قیمت‌گذاری روی این ماشین‌آلات ممکن نیست، قیمت کارشناسی را 1700 میلیارد تومان اعلام کردند و جالب‌تر اینکه از این رقم، تنها 70 میلیارد تومان پرداخت شد 🔺خریدار نیشکر هفت تپه، یک صنعتِ 2000 میلیارد تومانی را به قیمت 226 میلیارد تومان خریداری می‌کند که از این مبلغ هم فقط 10 میلیارد تومان را پرداخت می‌کند. 🔺واگذاری مجتمع گوشت اردبیل مشابه رشت الکتریک/ وزارت اطلاعات بگوید چه ارتباطی بین خریداران گوشت اردبیل و کشت و صنعت مغان است؟ 🔹وام‌های کلان گرفتند و هپکو را 10 میلیون تومان فروختند 🔹ارزیاب قیمت «نیروگاه اصفهان» بعد از فروش مدیر نیروگاه شد/ واگذاری عجیب در راه‌آهن؛ وقتی فروشنده و خریدار یکی است/ تسنیم @Akharinkhabar _______ 📌نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 📡 @reba_ir
🔴 بحران بدهی خارجی ۱.۹ تریلیون دلاری چین 💢 ترجمه بلومبرگ 💢 بدهی خارجی چین در سال میلادی گذشته ۱۴ درصد افزایش یافت و به ۱.۹ تریلیون دلار رسید و به مشکلی بزرگ برای کشور چین و دنیا تبدیل شده است . بدهی خارجی چین به طور رسمی ۱.۹ تریلیون دلار شده است. برای یک اقتصاد ۱۳ تریلیون دلاری این مقدار زیاد نیست ولی ریسک های نهفته ای وجود دارد. بدهی خارجی چین در دهه گذشته افزایش یافته است . طبق اطلاعات رسمی، بدهی کوتاه مدت چین ۶۲ درصد کل بدهی را از سپتامبر تشکیل می‌دهد، یعنی ۱.۲ تریلیون دلار باید در سال جاری بازگردانده شود. مسئله نگران کننده سرعت افزایش بدهی است‌ . کل بدهی خارجی ۱۴ درصد در سال ۲۰۱۸ و ۳۵ درصد از آغاز ۲۰۱۷ افزایش یافته است . تصویر واقعی پرمخاطره تر است. بدهی خارجی چین طبق پیش بینی بازارهای سرمایه دایوا در گزارش ماه اوت بین ۳ و ۳.۵ تریلیون دلار بود. به عبارت دیگر کل بدهی های خارجی پس از محاسبه وام های مراکز مالی در هنگ کنگ، نیویورک و جزایر کارائیب که در محاسبات رسمی نمی‌آیند، ۱.۵ تریلیون دلارکمتر بیان شده است . شرایط به نفع چین پیش نمی‌رود. شرکت های این کشور در زمانی که ۳ تا ۵ درصد اختلاف بین نرخ بهره آمریکا و چین وجود داشت و انتظار قوی‌تر شدن یوان می رفت، به سمت وام‌گیری به دلار هجوم آوردند. وام‌گیری خارجی ارزان‌تر بود و مزیت‌های اضافی داشت. در حال حاضر ، اختلاف در نرخ سودهای کوتاه مدت کم شده و تقریبا به صفر رسیده و یوان ارزش خود را طی سال گذشته از دست داده است. گرفتن وام جدید سخت تر و پر مخاطره تر شده است. سیاست های چین بدهی خارجی این کشور را بیشتر کرده است . امسال و سال ۲۰۲۰ سال‌های اوج بازپرداخت ها هستند و چین با فشار سرمایه گذاریها با دلار مواجه است. شرکت های چینی برای بازپرداخت بدهی‌های دلار شان یا باید از ذخایر ارز خارجی بانک مرکزی برداشت کنند که پکن احتمالاً اجازه آن را نمی‌دهد، یا از بازار های بین المللی دلار بخرند . این کار مشکلات جدیدی به وجود می آورد. تنها ۶۱۷ میلیارد یوان (۹۰ میلیارد دلار) سپرده خارجی در هنگ کنگ برای خرید دلار در دسترس است. اگر شرکت های چینی مجبور شوند بدهی را به داخل بازگردانند، یک جریان خروجی قابل توجه لازم است که ارزش یوان را در برابر دلار پایین می آورد . سرمایه گذاران جهانی دلار باید مراقب سرمایه گذاری های مربوط به چین باشند. با افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و کاهش ترازنامه های آن، شرکت های چینی باید بیشتر با دلار پرداخت داشته باشند تا یوان . بدهی خارجی چین با میانگین ۷۰ میلیارد دلار در هر سه ماه، از ابتدای ۲۰۱۷ افزایش یافته است. اگر به همین روند افزایشی ادامه دهد، چاره ای ندارد جز اینکه ذخایر خود را خرج کند یا اجازه دهد یوان ضعیف تر شود. هردوی این راه‌ها ریسک‌هایی دربر دارند . چین و جهان باید در مورد افزایش بدهی های وابسته به دلار فکر کنند. هرگونه توقف سرمایه‌گذاری می‌تواند پیامدهای شدید و غیر منتظره ای داشته باشد . ☑️@persianbloomberg _____ ✊️نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا 📡 @reba_ir
نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
🔴 بحران بدهی خارجی ۱.۹ تریلیون دلاری چین 💢 ترجمه بلومبرگ 💢 بدهی خارجی چین در سال میلادی گذشته ۱
🌐ربا یعنی یک‌سو بهره‌کش است، سوی دیگر بهره‌ده، و این همان استثمار است. چین هنوز «اسیر دلار» است؛ دلار بهره‌کش است و یوان بهره‌ده. این حجم بالا، فزاینده و افسارگسیخته بدهی خارجی چین یکی از نشانه‌های برقراری چنین ساختار استثماری است. چین 🇨🇳برای خلاص شدن از 💵دلار هیچ راهی جز ربازدایی ندارد. سیستم عامل اقتصاد دنیا ویروسی شده و باید ربازدایی شود. جهان به دکترین جدید انقلاب اسلامی در اقتصاد نیاز دارد. وگرنه در حال خودانهدامی است. _________ ✊️نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا 📡 @reba_ir
✍️ پرونده بانکداری در گذر تاریخ| استخراج مدل از تحولات ساختار کلی بانکداری بخش نخست💠 🔻 دوره اول بانکداری🏛 • در حدود قرن دوازدهم میلادی شهر ونیز به‌دلیل دسترسی به آب‌های تجاری و به‌تبع آن، تجارت دریایی یکی از پررونق‌ترین دولت شهرهای ایتالیا بود. غالب مردم این شهر مسیحی بودند و یهودیان در ونیز زندگی سختی را سپری می‌کردند. به‌طور مثال، یهودیان تنها حق زندگی در منطقه‌ای به نام گتو را داشتند و افرادی از آن‌ها که اقامتی طولانی‌تر از دو هفته در ونیز داشتند، باید از یک کلاه زرد یا شال زرد استفاده می‌کردند. طبق قوانین کلیسا یک مسیحی حق گرفتن وام با بهره و اجازۀ دادن وام با بهره یعنی همان ربا را ندارد؛ اما براساس آموزه‌های یهود در فصل بیست‌وسه کتاب عهد عتیق، یک یهودی حق دادن ربا به یهودی را ندارد؛ به‌معنای دیگر، چون دستوری مبنی بر اجازه یا منع ربادادن به غیر یهودی وجود ندارد، یهودیان به مسیحیان ونیزی وام با بهره می‌دادند و وام‌گیرندگان نیز به دستور کلیسا عمل نکردند. دلیل گرفتن بهره یا همان ربا این بود که فرد وام‌دهنده مال خود را در خطر ازبین‌رفتن قرار می‌دهد؛ به‌طور مثال، غرق‌شدن کشتی تاجر باعث ازبین‌رفتن پول وام‌دهنده می‌شود و درنتیجه، احتمال برگشتن سرمایه کم و طولانی مدت می‌شد. به همین دلیل در قبال قرض پول، توقع گرفتن پاداش یا همان ربا را داشتند. • واژهٔ «bank» در زبان انگلیسی، از زبان فرانسوی میانه «banque» و آن‌هم از واژه ایتالیایی قدیمی «banca» و آن نیز از واژه آلمانی بسیار قدیمی «banc،bank - bench.counter » گرفته شده ‌است. بانكو (banco) یا بِنچ (bench) به معنی نیمکت است؛ بانکوها در اصل محل استقرار رباخوارها در شهر ونیز بوده و درطول سال‌ها این واژه مشمول گذر زمان و به واژۀ بانک و آن چیزی که ما از بانک می‌شناسیم، تبدیل شده است. همان طور که گفته شد، در آن دوره بازرگانان مسیحی با مراجعه به نیمکت‌های مخصوصی، از یهودیان وام می‌گرفتند. مثلا در محوطه بیرونی ساختمان Banco rosso واقع در محله گتوی ونیز، عده ای یهودی برای ربا پشت میزهایشان مینشستند تا به تقاضای تجار مسیحی پاسخ دهند. متولیان این نیمکت‌ها یکدیگر را به عنوان «bancherii» می‌شناختند. تصویر نیمکت به قدری در اذهان مانوس و محشور شد که اصطلاح نیمکت شکسته «banco rotto» برای معنای ورشکستگی (banqueroute) به کار می‌رفت. 🏛 دوره اول بانکداری در حدود قرن دوازدهم آغاز شد و تا ابتدای قرن پانزدهم به طول انجامید. در این دوره، بانک و کارویژه اصلی آن یعنی ربا، به خاطر اسقرار روحیه دینی عموماً امر موجهی محسوب نمی‌شد. همچنین سازوکار بانکی در این دوره بسیار ساده بود بدین معنا که به ارائه وام از محل منابع اختصاصی (به دنبال کسب بهره) منحصر می‌گشت. ادامه دارد ... _________ ✊️نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا 📡 @reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 محمد غلامی در نشت خبری متا: ⭕️ طبق آخرین گزارش بانک مرکزی 20.7 رشد نقدینگی در کشور وجود داشته است که این رشد نقدینگی هرساله، سبب می‌شود تا هرچند سال یک‌بار نوسانات ارز به وجود آید. ⭕️ طلا حداقل طی 1400سال ارزش خود را حفظ کرده است ✊️نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا 📡 @reba_ir
برای همکاری در برپایی غرفه در راهپیمایی جشن 40امین سالروز پیروزی انقلاب در شهرتان به شناسه @reba_info در سروش و تلگرام پیام دهید. __ ✊️نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا 📡 @reba_ir
نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
🔴 این گفته‌ی جهانگیری «تمام شاخص‌های اقتصادی خوب است» نشان دهنده‌ی غلبه تفکر ریاضی و کمی در است؛ و دقیقا مصداق ناکارآمدی علم اقتصاد و بحران زا بودن آن است؛ که از سال گذشته تا امروز، به وضوح عیان شد. ❌♨️❌علم اقتصاد بحران زا است. 🔴وضعیت نامناسب معیشت کشور ریشه در مبانی بنیادین علم اقتصاد دارد. اما علی‌رغم بروز ناکارآمدی و ضعف‌های اساسی علم اقتصاد در مدیریت معیشت سراسر جهان، که اعتراضات مردمی گسترده علیه این علم و اقتصاددانان جهان را به کرات برانگیخته است، در کشور ما وارونه بیان می‌شود. 🔺ولنگاری معرفتی- کرداری با اصل «بگذار هرچه می‌خواهد بکند» در علم ، تئوریزه کردن غارت بشر است. کسب سود به هر قیمت، که در آن حتی ربا نیز توجیه می‌شود، پاشنه آشیل است؛ که به کمیت و ریاضیات اصالت می‌دهد. فهم ساده‌انگارانه از سود و زیان به صورت کمی، همه‌ی اقتصاد نیست. اما سیطره‌ی کمیت و ریاضیات، دانش اقتصاد را از محتوا تهی کرده است در حالی که معیشت انسان‌ها در واقعیت، بسیار بیش از آنکه کمی باشد، کیفی است. علم اقتصاد لیبرالی، علمِ ربا با سه مشخصه‌ی کلیدی‌ست: 1️⃣ اصالت‌دهی به پول 2️⃣ اصالت‌دهی به ریاضیات 3️⃣ اصالت‌دهی به مالکیت درجه یک (داشتن، بهره‌مندی و برخورداری به هر قیمت) ✅از سال ۲۰۰۰ به این سو در فرانسه و سپس آمریکا شورش‌هایی علیه علم اقتصاد شکل گرفت. جنبش اشغال بوستون یکی از همین شورش‌ها بود که در ادامه جنبش اشغال وال‌استریت پدید آمد. دانشجویان دانشگاه هاروارد و سایر دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به « » که آن را مسبب مشکلات کشور خود می‌دانستند، طی حرکتی خودجوش کلاس‌های اقتصاد را یکباره ترک کردند. کتاب مشهور «بحران در علم اقتصاد» در همین فضا نگاشته شد. در بخشی از این کتاب آمده است: 📚 «ایدئولوژی "ایمان به " در همه‌ی ارکان اقتصاد رسوخ کرده و یک بیماری‌ست که همه‌ی استادان به آن مبتلا هستند و کسی از آن در امان نیست.» 🔺جنبش دانشجویانِ اقتصاد فرانسه علیه علم اقتصاد، علم اقتصاد را دچار بیماری اوتیستیک می‌دانستند که جزم‌اندیش، تمامیت‌خواه، نقدناپذیر و وامانده است. در بخش‌هایی از بیانیه دانشجویان فرانسه آمده است: • علم اقتصاد واقع‌گرا نیست. • نظریه اقتصاد نئوکلاسیک، تسلطی سرکوب‌گرایانه دارد. • شیوه آموزشی علم اقتصاد جزم‌اندیشانه است. • استفاده بی‌رویه از ریاضیات و تدریس ریاضیات به عنوان هدف اصلی 🔴باید دانست که علم اقتصاد، بیش از آنکه حل مسائل معیشت و اقتصاد باشد، حل المسائل ریاضیات است. روش‌های این علمِ «وامانده» توسط عده‌ای استاد وامانده وارد مصادر رسمی کشور شده و کشور را مدیریت می‌کند. بعد از آغاز مشکلات اقتصادی سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ انگشت اتهام عموم در وهله‌ی نخست به سمت متخصصین اقتصادسنجی نشانه رفت. چراکه با طمع کسب سود به هر قیمت و کسب سود تصاعدی، اقتصاد را در محاسبات عدد و رقمی خلاصه کردند. در حالی که در کشور ما کمتر کسی مشکلات اقتصادی را به پای مشاوره‌های اقتصادی اقتصاددانان که عنان اقتصاد کشور را در دست داشته و بواقع همینان بانیان اصلی از هم پاشیدگی معیشت و اقتصاد کشور هستند، می‌نویسد! 📹 t.me/hasanabbasi_students/8342 ❇️ سرفصل « » شورش علیه علمی‌ست که ابزار طمع در راستای غارت دیگران است. اگر معرفتی که طمع را به صورت روش‌مند و ساخت‌یافته تحت لوای علم به بشر حقنه کرده، به چالش نکشانیده و مورد هجوم جدی قرار ندهیم، هرگز راه به جایی نخواهیم برد. جلسه ۵۵۵ ، «شورش علیه طمع ۳۴» (مورخ دی ماه ۹۳) علت اصلی نابسامانی امروز کشور را مورد بررسی قرار داده است. جلسه مذکور در ادامه بارگزاری خواهد شد. 📹 kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/403 کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @hasanabbasi_students
📸 yon.ir/OhvcZ ⚠️ اطلاعیه⚠️ 📢دوستان و همراهان گرامی؛ 🔸«نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا» همه ساله با حضور در یوم‌الله ۲۲ بهمن تلاش دارد تا موضوع را تبدیل به عمومی کند، و این مهم هر ساله با یاری امت انقلابی به انجام رسیده است. امسال شما هم دعوتید تا در این مجاهدت سهیم باشید: 🔹جهت چاپ اقلام تبلیغاتی مانند: بنر، پوستر، تراکت و.. جهت برپایی غرفه‌های ۲۲ بهمن «نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا» در تهران و سایر استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور با کمبود مالی مواجه شده‌ایم، از آنجایی که این نهضت است انتظار می‌رود جهت برپایی این غرفه‌ها مشارکت مردمی نیز صورت گیرد. 📍کمک‌های نقدی خود را به این شماره کارت واریز نمایید: 💳 ۵٠۴۱-۷۲۱۰-۳۸۴۶-۱۳۲۴ به‌نام امیر رفیعی 🔺امسال از شهرستان‌های سراسر کشور جهت برپایی غرفه با استقبال چشم‌گیری نسبت به سال گذشته روبرو شده‌ایم؛ و همچنین شهرستان‌ها بودجه‌ی لازم جهت چاپ اقلام تبلیغاتی را ندارند. 🔸ان‌شاءلله امسال هم توفیق داشته باشیم در مسیر روشنگری و افزایش عموم جامعه بتوانیم به جهت زدودن از جامعه‌مان و به عمل رساندن جهت رفع مشکلات اقتصادی معیشتی مردم، برسیم. ✊️کانال رسمی نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا: 📡 @Reba_ir 🌐 وب سایت: 🔗 Reba.ir = = ___ ✊️نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
✊️نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا در ديگر شبكه‌هاى اجتماعى 🔸سروش sapp.ir/reba_ir 🔹ایتا eitaa.com/reba_ir 🔸بله bale.ai/reba_ir 🔹آپارات aparat.com/reba_ir 🔸 اینستا Instagram.com/reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢کاسبی چند هزار میلیاردی #بانک‌ ها با پول مردم! 🔻برج‌هایی که از #جیب_مردم و بیت‌المال برای اعیان و اشراف ساخته می‌شوند تا ببلعند و به ریش مردم بخندند! 🔻در این ویدئو ببینید که چگونه قیمت برج‌سازی‌های یک بانک در تهران از بودجه ۵ تا ۱۰ استان کشور بیشتر است!!! 🔻از برج‌هایی با زیربنای چندصد هزار متری که هرکدام از بانک‌های #ملت، #تجارت، #انصار، #پاسارگاد، #پارسیان، #سرمایه و ...می‌سازند تا مجتمع تجاری ۱.۵ میلیون متر مربعی بانک #آینده در تهران... 🎞 @Ammar_media ___ 📌نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 📡 @reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 اعتراض یک خیّر اجتماعی به وجود ربا و رشوه در کشور 🔺 سید محمد موسوی، مدیر عامل شرکت فیروز ⭕️ بزرگترین عامل ایجاد فقر در جامعه، عملکرد سیستم بانکی و خلق پول بانک ها است __ ✊️نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا 📡 @reba_ir
1 از منتخب پایان نامه " دکترین بازار اسلامی " ❌ گزیده فصل اول - ریشه شناسی واژه ها 🔺🔻««» مكتب اعتقاد و اصالت به « » مابه ازاء واژه ي «اباحه» است كه از ريشه ي لاتيني«Liber» به معناي آزاد و رها، مشتق شده است. 🔻🔺 اصالت اباحه، تبيين مولفه هائی است كه چون بشر را «رها» می‌داند لذا همه چيز براي او «مباح» درنظر گرفته می‌شود و «حلال»، «حرام»، «مستحب» و «مكروه» نفي می‌گردند. ازاین رو لیبرالیسم را باید اباحه گرایی دانست. 🔸محصول ایدئولوژی لیبرالیسم در حوزه ی اقتصاد، اقتصاد اباحه یا Liberal Economy است. هنگامی که موضوعیت پیدا کرد ، به انسان این اجازه داده می شود که هرچه دلش خواست انجام دهد. 🔹 این اجازه ی مباح دانستن همه چیز ، منتج به «لسه فر» می شود. Lasseze Faire ❌در لسه فر آن چه که اجازه ی عرض اندام پیدا می کند، «هوای نفس» انسان است و نتیجه ی آن، «اصالت هوی» است. لسه فر یعنی انسان اجازه دارد هرکاری می‌خواهد انجام دهد و دراين راه هيچ امر و نهي، شرعي و غيرشرعي را برنتابد. مابه ازاء مفهوم لسه فر نيز، عبارت «يَتَصرَّفُ على هَوَاه»(هرچه كه بخواهد،انجام می‌دهد) درعربي بيان شده است. ⚠️نتیجه ی لسه فریسم در اقتصاد عملاً منتج به «بازار آزاد» می شود. در بازار آزاد، آنچه که اصالت دارد، سرمایه است 🔻🔺«واژه ي Capital از ريشه ي لاتيني Caput يا Capita ، به معناي سر و بالاترين قسمت هرچيزي است به نحوي كه بقاي زندگي آن چيز، بدون سر ممكن نباشد. 🔺🔻«این مفهوم در زبان عربی، معادل «رأس المال» خوانده می شود که درواقع همان مفهوم سرِ مایه را می رساند که «مایه» در زبان فارسی، برابر«مال» در زبان عربی می باشد. 🔸همان طور كه در بدن انسان، سر بالاترين و برترين قسمت، محسوب مي شود و علاوه بر انباشت داده ها و اطلاعات، فرماندهي كل بدن، اعضاء و جوارح، ديده باني و دريافت اطلاعات محيطي و محاطي، هم چنين تراوش اطلاعات را نيز به عهده دارد. ⭕️ سر به بدن مايه مي دهد و بدن نيز بدون سر امكان حيات و زندگي ندارد. در بازار آزاد، نيز آن چه موجب حيات و قوام ثروت است، كاپيتال يا سرمايه است. سرمایه میزانی از مال است که فرد در بازار شرکت می دهد و به دنبال کسب سود و افزایش بی حساب آن است. لذا قطعاً چنین رویکردی، منتج به تکاثر سرمایه و ثروت می شود 📸 http://yon.ir/xClMQ 🔖 کانال تخصصی تبیین دکترین بازار اسلامی و لیبرال @I_M_Docrine __ ✊️نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا 📡 @reba_ir
✍️ چرا خلق پول، کلاهبرداری است؟ توضیح با یک مثال ساده: 💳 نقدیندگی امروز (تقریبا): 1700 هزار میلیارد تومن • فرض کنید برای امروز می‌خواهند 15300 هزار میلیارد تومن، پول خلق کنند و قرار است این مبلغ را بین مردم، به شیوه خاصی توزیع نمایند. در واقع سهم هر کس چنین در نظر گرفته می شود: سهم هر فرد معادل است با مقدار پولی که دارد بر نقدیندگی موجود. • با اضافه شدن آن پول، رقم نقدیندگی به عدد 17000 هزارمیلیارد تومن میرسد و توزیع آن به شکلی که گفته شد موجب میشود پول هر کس به ده برابر قبلی برسد. این اتفاق چندان فرقی با اضافه کردن صفر به پول ملی ندارد و همه ما میدانیم، وضعیت هر کس در نسبت با حالت قبلی تغییری نخواهد کرد. • در قاعده کلی، هر مقدار پولی که خلق می‌شود، نسبتی از حجم نقدیندگی است و اگر آن نسبت را به علاوه یک کنیم، عدد حاصله ضریبی است که نشان می‌دهد نقدیندگی چند برابر شده است. اگر پول هر کس، همان قدری که نقدینگی ضریب خورده، چند برابر شود وضعیت جامعه تغییری نمی‌کند. 🔹این ماجرا، مالکیت دقیق پولی که خلق میشود، را مشخص می‌سازد. در واقعیت، خلق پول با توزیع آن بین صاحبان اصلی، رقم نمی‌خورد چون اساسا فایده‌ای ندارد لذا همیشه ابزاری است برای بدست آوردن منافع هنگفت و سرکیسه کردن مردم. • حال روشن می‌شود پشت پرده تحولات پولی دنیا چه بوده و چرا از پول‌های کالایی همچون طلا و نقره گذر کردیم! ____ ✊️نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا 📡 @reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ کدبانو با جعبه‌های بلااستفاده، به خونه نظم بده! و سریع به فکر خرید از بیرون نباش 👌 #کدبانو ___ ✊️نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا 📡 @reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#طمع در انسان‌ها اگر به جای علم و عبادت به پول و مال مربوط شود،‌انسان را از دایره توحید خارج و به جمع انسان‌های #لیبرال مسلک وارد می‌کند. انقلاب اسلامی در ایران تلاش دارد تا به مردم بگوید این روحیه را باید کنار گذاشت، طمع همان چیزی است که دست بانک‌ها را در به برده کشاندن مردم باز کرده است. بیایید همه باهم #شورش_علیه_طمع را جدی بگیریم و در خودمان شورش کنیم و حکومت طمع را به زیر بکشیم و قناعت و توحید را بر قلب خود حاکم کنیم. #مثل_کفار_نباشیم. ____ ✊️نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا 📡 @reba_ir
✍️ چرا فعالیت بانک‌ها در کشور غیرقانونی است؟ • در تحلیل‌های اقتصادی اغلب به صورت پیش فرض می‌پذیریم که فعالیت بانکی در کشور قانونی است اما نگارنده معتقد است باید در این مسئله تشکیک کرد. آیا واقعا تا به حال در ایران قانونی با موضوع بانک و بانکداری، به تصویب مجلس شورای اسلامی و سپس به تایید شورای نگهبان رسیده؟ • مسلما صرف استعمال واژه بانک در تیتر یا متن قانون، نمی‌تواند دلیل محکمی باشد برای اینکه موضوع قانون لزوما بانک است. البته کاملا پذیرفتنی است که قانون‌گذاران در قانون «عملیات بانکی بدون ربا» و قانون «پولی و بانکی کشور» ادعا می‌کردند که راجع به شبکه بانکی قانون را نوشته‌اند. در واقع کسی ظاهر قضیه را رد نمی‌کند؛ اما آیا نباید درستی این ادعا برایمان ثابت شود یا حداقل راه برای پرسش در این مورد و بررسی صحت این ادعا باز نیست؟ • برای تبیین مسئله، مثالی می زنیم: فرض کنیم اگر در بند اول قانون تجارت، نوشته شده بود که «تجارت را باید با یک لیوان آب پرتقال میل کرد!»؛ با این توصیفات مسلما دیگر قانون تجارت، موضوعش تجارت نمی‌بود. در این‌جا منطقی نیست که بگوییم: باید به قانون اصالت داد و به عدم تطبیق اجرا به آنچه در مفاد قانونی آمده، اعتراض کرد! بلکه باید قانونی از نو نوشت که واقعا مبتنی بر موضوع تجارت باشد. • از آن جایی که قانون‌گذار در قانون موسوم به «عملیات بانکی بدون ربا»، سبک بانکداری را با خود بانکداری اشتباه گرفته است(بانک را واسطه پس اندازکنندگان و متقاضیان وام فرض نموده)، سعی کرده تا ضوابطی را برای عملکردها مشخص کند تا بهره رقم نخورد. اما با توجه به اینکه حاق واقع بانک، ربای سازمان‌یافته می‌باشد و سبک‌های متفاوتی را با محوریت ربا می‌تواند قبول کند، این قانون به طور مشخص موضوعش بانک و بانکداری نیست. تصور اشتباه قانون‌گذار از نهاد بانک در عالم واقع، موجب شده تا قانون غلط، نوشته شود. حال سوال کلیدی این طور مطرح می‌شود: آیا ممکن است در آینده جمهوری اسلامی قانونی با موضوع بانک، داشته باشد؟ پاسخ روشن است: به این خاطر که ربا خلاف شرع محرز است، حتی اگر مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کند، شورای نگهبان چنین چیزی را تایید نخواهد کرد. پ.ن: دو قانون مذکور، خیلی از افراد را، به اشتباه انداخت و موجب شد مسیر صحیح شناخته نشود. ____ ✊️نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا 📡 @reba_ir
📃 موعظه را هر شب و مدام باید بگوییم ⭕️ حرف علمی را یک یا دوبار می‌گویند اما موعظه را هر شب و مدام باید بگوییم، چون مزاحم دائمی است، موعظه هم باید دائمی باشد. فرض کنید اینجا مگس هست، ما باید مدام با بادبزن باد بزنیم؛ چون مزاحم هست، پنکه هم مدام باید کار کند. لذا ما جنبش هستیم و مدام باید یک مورد را ذکر کنیم. 🔺 این راز جنبش سازی است __ ✊نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا 📡 @reba_ir
http://yon.ir/xfPvB 2 از منتخب پایان نامه " دکترین بازار اسلامی " ❌ گزیده فصل اول - ریشه شناسی واژه ها 💢 🔻🔺«عبارتی فرانسوی است به معنی بگذار هر چه می خواهد انجام دهد. درست است که لسه فر یک واژه اقتصادی بود که توسط تبیین شد ، اما بسط این تفکر توسط افرادی چون ، و در حوزه های علوم اجتماعی، اخلاق، علوم سیاسی و... صورت گرفت که سبب شد لسه فر مبنای(سنگ بنا) تفکر اومانیسم و مدرنیسم در غرب قرار گیرد. 🔺🔻فلسفه لسه فر تبیین چرائی و چیستی این موضوع است که انسان اجازه دارد هرکاری که می خواهد انجام دهد و در این راه هیچ امر، نهی و شرعی را برنتابد. به عبارتی می توان آن را یکی از ستونهای پیدایش تفکر دانست یعنی برای کسب سود انسان می تواند به هر نحوی عمل کند. از این رو یکی از کتابهای اقتصاد لیبرال کتاب جِرِمی بِنِتام پدر ایئولوژی است به نام زیرا چون منفعت خوب است و منفعت می آورد پس باید انجام شود 🔺🔻در قرن اخیر ایدئولوژی که شالوده اکانومی نئولیبرال است. دو مدل عمده بازار آزاد در تفکر ها و نئومرکانتیلیسم را ارائه نموده است. 🔸اولی (بازار آزاد) به جدائی حکومت و فضای اقتصاد معتقد است و نقش حکومت را فقط تبیین قوانین و مقررات می داند تا کسب و کار، آزاد و شناور باشد. این دیدگاه سنتی است که به آدام اسمیت بر می گردد. 🔸 مدل دوم (نئومرکانتیلیسم) یا کورپوریتیسم، به اتحاد میان حکومت و فضای اقتصاد اعتقاد دارد. در این نوع منظر، یک حکومت ضروری است تا در موقع ضرورت چرخهای منافع اقتصاد را بچرخاند که البته باید برای جلب رضایت بنگاههای اقتصادی باشد این دیدگاه برگرفته از دیدگاه مرکانتیلیستهای قرن 17میلادی است و پیروانش ظاهراً پیروز این دو میدان هستند اما واقعیت رخ داده برتری نئومرکانتیلیسم به عنوان پشت پرده بازار آزاد است . 💢مرچنت محصول تفکر مکتبی مرکانتیلیسم ، مرچنت – سوداگرا - است. 💢فلسفه بورژوازی 🔺🔻برگرفته از واژه فرانسوی به معنای شهروند، به طبقه متوسط اجتماعی سوداگر(مرچنت) از سرمایه داران گفته می شود. 🔸اخلاق سوداگرانه بورژوازی، بشر مرچنت را به سوی بهره برداری هرچه بیشتر از دنیای مادی سوق می دهد. بسط این تفکر توسط مکتب نئوکلاسیک صورت گرفت. از دیدگاه آنان بر اساس لذت و رنج تعبیر می شود. 🔸از آنجا که بشر بورژوا به دنبال تمتع بیشتر و کار کمتر است، علم اقتصاد علمی می شود که با حداقل هزینه حداکثر رضایتمندی را برای بشر در دنیای مادی فراهم می آورد . 💢ایدئولوژی بورژوا در سایه آزادی اباحه () به دست آوردن ، برخورداری و تمنای تمتع مادی هر فرد که در زندگی مادی دنیا خلاصه می شود مهمترین هدف تفکر است. 💢دکترین بورژوا 🔺🔻محصول تفکر نئومرکانتیلیسم سبک زندگی بورژوازی است. بورژوا کسی است که تلاش و کوشش خود را صرف انجام معاملات تجاری سودآور می کند، برای او هر فعالیتی با نگاه ارزش پولی همراه است و در هر قدمی به سود و زیان آن می اندیشد. 🔸از نظر این آدم «جهان یک بازار بسیار بزرگ است. با عرضه و تقاضاهایش، بحرانهای خوب و بدش، سود و زیانش و پرسشی که همیشه بر سر زبانش این است که چقدر می ارزد؟ از آن چه میزان سود می توانم بسازم؟ احتمالاً پرسش نهائی او این است که قیمت کل دنیا چقدر است؟ دایره افکار او به انجام معاملات تجاری محدود است و تمام وقت خود را صرف انجام موفقیت آمیز تجاری می کند. 💢مارکت 🔺🔻 آن به واژه فرانسوی Marchiet و در فرانسه مدرن به Marché و در لاتین به واژه Mercātus می رسد. : در فرهنگ وبستر مکان و یا زمان فروش تعیین شده است. را این گونه تعریف می کند: هرکجا تولید کننده و مصرف کننده از یکدیگر تفکیک شدند، مکانیزمی شکل می گیرد که بین آن دو رابطه برقرار می کند. این مکانیزم هر چه که باشد من آن را بازار می نامم . 🔖 کانال تخصصی تبیین دکترین بازار اسلامی و لیبرال @I_M_Docrine ______ ✊️نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا 📡 @reba_ir
⁉️با هیچ شیوه‌ای نمی‌توان این ربای فقهی آشکار را کتمان کرد. ♨️به مشترک 500 تومان قرض می‌دهند و در اولین فرصت 550 تومان پس می‌گیرند. ⛔️همراه اول هم برای عقب نماندن از ماجرا حتما به چاه ربا خواهد افتاد. ___ ✊️نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا 📡 @reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خامنه ای: بانک ها غلط می‌کنند بنگاه داری می‌کنند ⭕️ بانک ها با استفاده از سرمایه های عمومی، ثروت اندوزی کرده و امکانات رفاهی عظیمی برای خود تهیه کرده‌اند #افق_بالا _ ✊نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا 📡 @reba_ir