#گزارش_تصویری
🔸نشست تخصصی
🔹با موضوع«آسیب شناسی اسناد برنامه های پنج ساله توسعه» همراه با بررسی «برنامه هفتم»
🔰با حضور جناب دکتر روح الله ایزد خواه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی
💠 تشکل طلبگی ربیون
🌐 @rebbiion
هدایت شده از مجمع اسلامی حبلالله 🇵🇸🇱🇧
📜 پیام کانال «غزه الان» پربازدیدترین کانال خبری غزه در تلگرام:
«این پیام برادران و خانواده شما در غزه است که با قطع کامل تلفن و اینترنت، ارتباطشان با همه جهان قطع شده است... سریعا به میدانها بیرون بریزید... ما را خوار نکنید. در تمام کشورهای عربی و اسلامی و در تمام شهرهای اروپا و آمریکا و تمام شهرهای جهان.
ما در معرض کشتار جمعی هستیم...»
🤲 «اللهم إني أعتذر إليك من مظلوم ظلم بحضرتي فلم أنصره»
📣 در سختترین ساعات غزه عزیز مظلوم و در شرایط قطع کامل راههای ارتباطاتی، برای رساندن فریاد بیپناهان، به آستان امام رووف پناه میبریم...
⏰ جمعه ۵آبان۱۴۰۲، ساعت ۱۲ نیمه شب
📍 مشهدالرضا (ع)، میدان بیتالمقدس
#نشر_حداکثری
🆔 @Hablollahir
تشکل طلبگی ربیون
🔻تشکل طلبگی ربیون برگزار میکند: 🔸نشست علمی 🔹با موضوع تأملی درباره بنیانهای سکولار صهیونیسم یهود
#گزارش_تصویری
#جلسه_هفتگی_ربیون
🔸نشست علمی
🔹با موضوع تأملی درباره بنیانهای سکولار صهیونیسم یهود معاصر
🔰با حضور جناب دکتر محمد رضا قائمی نیک
▫️جامعه شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی
💠 تشکل طلبگی ربیون
🌐 @rebbiion
دکتر ایزدخواه، برنامه هفتم توسعه.mp3
48.75M
♦️تأملی درباره بنیانهای سکولار صهیونیسم یهود معاصر
🎙️ دکتر محمد رضا قائمی نیک
🔰 ارائه شده در جلسه هفتگی #تشکل_طلبگی_ربیون
🔻قسمت اول
🔹در علوم از حیث منطق علمی و مطالعات علمی، کمتر دیده شده که نسبتی با مسئله اول جهان اسلام برقرار شود. در حقیقت باید نسبت آن با اعتقادات و مسائل کلامی و بحثهای تاریخی و فقهی و اصولی ما سنجیده بشود و جایگاه آن کاملاً مشخص شود، در ضمن مسائلی هم که وجود دارد غنای کافی ندارند.
🔸رژیم صهیونیستی یک نظامی است که با همه آنچه از غرب میگوییم نسبت دارد. مثلا در سرمایهداری، ارتباط سیاسی با دولتهای غربی، روابط اجتماعی سکولار و ...
✅در این جلسه بر روی مفهوم سکولار تمرکز کردهایم.
🔹اولین تبادر سکولار، جدایی دین از سیاست است و در تعاریف که از سکولار وجود دارد بیشتر بر روی جدایی و انفکاک تکیه میشود. در تعریف فنیتر سکولار شدن به معنای این دنیایی شدن است به این معنا که ارتباط را از عوالم ماورایی جدا میکند.
🔸این تعریف از سکولار هنوز مفید فایده یک مسئله در جهان غرب نیست، الان در کشور هیچ مسئلهای با این عنوان که تمام جامعه تحت تاثیر بودیسم و هندوئیسم و مسیحیت باشد وجود ندارد، اثراتی که هست جدی نیست.
🔹لذا مسئله این است که اگر هندو زده و مسیحی زده بشویم وجهی دارد به این دلیل که این دو جزء ادیان هستند و ادیان در ذات خودشان تبلیغ دارند و با اینکه تاثیر میگذارند ما نگران تاثیرگذاری آنها نیستیم در مقابل ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال است که جامعه ما نگرانِ از غرب زدگی است در صورتیکه غرب زدگی اساساً جز ۵ دین فراگیر نیست.
🔸دلیل پذیرش دین اسلام توسط مسیحیان این است که آنها اسلام را ارتقا بخش دین خود به عنوان آیین الهی میدانستند این درحالی است که غربزدگی همه فرهنگها را تحت تاثیر خود قرار میدهد در عین اینکه غربزدگی دین الهی نیست.
🔹غرب زدگی یعنی پذیرش لیبرالیسم، سوسیالیسم، مارکسیسم، اومانیسم، تعارض بین معماری جدید و قدیم، طب سنتی و مدرن و ... یعنی مسئله صرفا آموزههای نظری نیست بلکه به مسائل جسمانی و فیزیکال هم سرریز شده است.
🔸تحلیلگران به این نکته توجه کردهاند که در غرب تنها یک اتفاق قدسی به این معنا که مردم این دنیایی شدهاند وجود نداشته است بلکه اتفاق دیگری هم افتاده است و آن این است که زندگی دنیایی سکولار به این سو میرود که سکولار امر قدسی میشود و وقتی امر قدسی شد تبلیغ دارد و تبلیغ میکند و به واسطه این قدسیت است که در دنیا فراگیر میشود و مردم آن را میپذیرند.
▫️ادامه در قسمت دوم
💠 تشکل طلبگی ربیون
🌐 @rebbiion
♦️تأملی درباره بنیانهای سکولار صهیونیسم یهود معاصر
🎙️ دکتر محمد رضا قائمی نیک
🔰 ارائه شده در جلسه هفتگی #تشکل_طلبگی_ربیون
🔻قسمت دوم و پایانی
🔹میتوان اسرائیل را با همین نگاه تحلیلی فهمید نه در چهارچوب درک ماقبل مدرن از یهودیت. جهان مسیحی این دنیایی میشود ارتباط را با عالم ماورا قطع میکند و حالا خودش سبک زندگی، اقتصاد و سیاست خود را تبدیل به تبلیغی برای جهانهای دیگر میکند.
🔸مسئله یهودیت قدیم کفایت توضیح ایده ناظر به اسرائیل را نمیکند لذا سعی شده است شواهدی پیدا شود مبنی بر اینکه مسئله یهود در دوره مدرن چگونه فهمیده میشود؟
🔹در دورهای که ایده سکولار شدن دارد به تاریخ گره میخورد آدمهایی داریم که در وجود مسیح تردید میکنند، در چینش تواریخ ادیان اشکالات جدی وارد میکنند و به سمت منازعه و درگیری دینی حرکت میکنند.
🔸راه حل متفکرین غربی سکولار برای پایان دادن به جنگ و پایان دادن به منازعات دینی سکولاریسم است به معنای کنار گذاشتن ادیان، بنابراین ایده سکولار شدن شکل میگیرد.
🔹ایده سکولار شدن در حوزه سیاست آموزهای به نام دموکراسی دارد یعنی مسلمان، یهودی، مسیحی، غیر دیندار و همه با هم برابرند و در منازعات سیاسی و اقتصادی باید بر اساس ایده سکولار با هم رقابت کنند، این ایده مورد پذیرش مسیحیان قرار میگیرد اما یهودیان این ایده را نمیپذیرند چرا که خود را قوم برگزیده میدانند و خود را با بقیه برابر نمیدانند.
🔸کسانی که بنیانگذار دموکراسی هستند با یهودیها به مشکل میخورند و یهودیها یکدست سازی را نمیپذیرند و این باعث میشود که قوم یهود به فکر عظیمت به مکان خاصی برای خود شود و در نتیجه ایده اسرائیل در این فضا شکل میگیرد.
🔹معمولاً ما ماجرای اسرائیل را از قرن بیستم میشنویم و یهودیت معاصر را با برش تاریخی به یهودیت قبل از دوره مدرن و قبل از زمان حضرت مسیح ربط میدهیم، در حالی که دنیای مدرن اتفاق مهمی برای اسرائیلیها است و دنیای مدرن است که امکان تجمیع دوباره یهودیت یا حتی امکان بقای مسیحیت را میدهد و علی القاعده بدون توجه به دنیای مدرن نباید این اتفاقات میافتاده است.
🔸ایده سکولار بودن در جهان اسلام در حال اتفاق افتادن است و در ایران نیز بعد از جنگ و در دوران اصلاحات مهمترین ایده، ایده سکولار شدن بوده است، این ایده در ایران خیلی جواب نمیدهد اما کشورهای منطقه در حال سکولار شدن هستند و سکولار شدن بنمایه اصلی عادیسازی روابط با اسرائیل میباشد، آنچه در رابطه با اسرائیل مواجه هستیم بیشتر از آنکه مسئله اسلام و یهودیت باشد مسئله سکولار شدن و سکولار بودن است.
🔹#فلسطین مسئله جهان اسلام است مادامی که #اسلام_سیاسی باشد، پایداری مقاومت علیه اسرائیل بستگی به ایدهای دارد که روایت انقلابی و سیاسی و فراگیر از اسلام را دنبال بکند، مثل همان کاری که امام خمینی رحمت الله علیه انجام داد.
🔸تبلیغ رژیم صهیونیستی تبلیغ یهودیت نیست بلکه تبلیغ سکولار زندگی کردن است و باید نگران این بود که اگر شیوه سکولار زندگی کردن که شامل جامعه، اقتصاد، سیاست و ... میشود در کشورهای مسلمان فراگیر بشود عادی سازی با اسرائیل خیلی راحتتر از گذشته انجام میشود.
▫️صوت جلسه به زودی بارگزاری میشود.
💠 تشکل طلبگی ربیون
🌐 @rebbiion
بسم الله الرحمن الرحیم
🔰سلسله جلسات سراج ؛
دور جدید مباحثه بیانات رهبری؛
جلسه دوم
▫️ جمعبندی بیانات رهبری درباب قضایای اخیر غزه
با محوریت بیانات به مناسبت سیزدهم آبان (۱۴۰۲/۰۸/۱۰)
▪️و با نظری به " چشم انداز مقاومت منطقهای " در خطبه عربی نماز جمعه ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
📅 زمان: پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲
⏱ساعت: ۱۵:۱۵
🕌مکان: خیابان دانشگاه، دانشگاه ۵ مسجد و رضویه میرزای ناظر
💠 تشکل طلبگی ربیون
🌐 @rebbiion
نشست دوم- 13 آبان.docx
35.6K
♦️فهرست اجمالی پیشنهادی مباحثه
🔹عنوان اصلی: بررسی تحلیلی و ریشهیابی دشمنیهای شدید آمریکا با ملت ایران و همچنین جنایات شدید آمریکایی-صهیونیستی در قضیه اخیر غزه و طرح وظایف و توقعات از دولتهای اسلامی
🔸۱. بررسی تحلیلی و ریشهیابی شدّت دشمنیهای آمریکا با ملت ایران و خطّ مشیِ «مرگ بر آمریکا» در برابر آن
(آغاز دشمنی بینقاب از دهه 20 و تشدید دشمنی با نزدیکی پیروزی انقلاب اسلامی؛ در مقابل ابطال تدابیر آنان در قضیه انقلاب به رهبری امام و ضربه به آنان با تسخیر و افشای اسناد لانه جاسوسی)
🔹۱. تحلیل و ریشهیابی جنایات شدید آمریکایی-صهیونیستی علیه مردم غزه(دستاوردهای مردم فلسطین و ضربات جبران ناپذیر به استکبار آمریکایی-غربی-صهیونیستی در دفاع از خود، موجب تشدید جنایات) و وظایف و توقعات از دولتهای اسلامی با توجه به مختصات این درگیری (میدان درگیری حق و باطل، جبران ناپذیری ضربات به رژیم، قطعیت پیروزی فلسطین با تکیه به وعده الهی، نقش آمریکا-انگلیس-فرانسه در حمایت رژیم)
💠 تشکل طلبگی ربیون
🌐 @rebbiion
استاد قائمی نیک، سکولاریسم.mp3
35.5M
#صوت_جلسه
#جلسه_هفتگی_ربیون
🔸نشست علمی
🔹با موضوع تأملی درباره بنیانهای سکولار صهیونیسم یهود معاصر
🔰با حضور جناب دکتر محمد رضا قائمی نیک
▫️جامعه شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی
💠 تشکل طلبگی ربیون
🌐 @rebbiion
#گزارش_تصویری
🔸 میدان شهدا با طعم فلسطین🇮🇷🇵🇸
🔹دوازده شب حضور اعضای تشکل طلبگی ربیون در چایخانه قاسم بن الحسن #میدان_شهدا با هدف اطلاع رسانی و تبیین پیرامون حماسه ی #طوفان_الاقصی، جنايات رژیم صهیونیستی و حمایت از مقاومت و مردم قهرمان و مظلوم فلسطین
🔸در قالب های
🔹پخش قطعات صوتی و تصویری کوتاه و جذاب در موضوعات مهم و چالش برانگیز مساله ی فلسطین
🔹برپایی میز کتاب فلسطین
🔹گفتگو با طیف های مختلف مردم
#طوفان_الاقصی
#جهاد_تبیین
💠 تشکل طلبگی ربیون
🌐 @rebbiion
#گزارش_تصویری
#مباحثه_بیانات_رهبری
🔰سلسله جلسات #سراج ؛
دور جدید مباحثه بیانات رهبری؛
جلسه دوم
▫️ جمعبندی بیانات رهبری درباب قضایای اخیر غزه
با محوریت بیانات به مناسبت سیزدهم آبان (۱۴۰۲/۰۸/۱۰)
▪️و با نظری به " چشم انداز مقاومت منطقهای " در خطبه عربی نماز جمعه ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
💠 تشکل طلبگی ربیون
🌐 @rebbiion
تشکل طلبگی ربیون
#سراج
#مباحثه_بیانات_رهبری
🔰 تقریر و تحلیلی از بیانات رهبری به مناسبت سیزدهم آبان
♦️قسمت اول
🔹رهبری در دیدار دهم آبان خود دو محور اساسی را در بیانات خود طرح نمودند که این دو محور در ارتباط با یکدیگر بودند.
۱. مسئله شناسی و ارائه تحلیل از چرایی دشمنی آمریکا با ملت ایران
۲. ارائه تحلیل از چرایی جنایات شدید کنونی در غزه که آن را همانند دشمنی آمریکا در ایام نزدیک به پیروزی در نهضت ملت ایران دانستند و با بیان مختصات درگیریِ جاری، توصیهها و توقعات از دنیای اسلام را طرح نمودند.
🔸در بخش اول با یک روایت تاریخی به دنبال اثبات این امرند که داستانِ دشمنی آمریکا اولا از اقدامِ ملت ایران علیه منافع آمریکا و مثلا با تسخیر سفارت او آغاز نشده آنچنان که در روایت آمریکایی اینچنین گفته میشود؛ بلکه دشمنی از سوی آمریکا و با وارد آوردن ضرباتی علیه ملت ایران از دهه ۲۰ آغاز شده است، همچنان که گویا همین امر، دلالتی ضمنی در بخش دوم ناظر به قضیه فلسطین نیز دارد که وضع کنونی دشمنی صهیونیستی و آمریکایی علیه مردم فلسطین و غزه نتیجهی مثلا اقدامات حماس علیه شهرکهای صهیونیستی در ۷ اکتبر یا انتفاضه های پیشین نیست بلکه این وضع نتیجه ۷۵ سال جنایت و ظلم است که از سوی جبهه آمریکایی صهیونیستی آغاز شده است.
🔹کما این که در اولین بیانات خود در دانشگاه افسری به این نکته اشاره فرمودند(۱)، بنابراین تحت تاثیر تبلیغات و روایت آمریکایی صهیونیستی نباید قرار گرفت. اضافه بر این، به این مطلب اشاره میکنند که اساسا دشمنیِ آمریکا با ملت ایران نیز خود صورت پایانی دستگاه استعماری تمدن غرب است که دوره ای با اسپانیا، دوره ای با پرتقال و نهایتا با انگلیس تا پیش از جنگ جهانی دوم ادامه داشته است و باز شاید ربطِ بخش اول و دوم در همین امر باشد که رژیم پهلوی در ایران و ماجرای غصب فلسطین هر دو ولیده استعمار غربی و به صورت خاص نظم استعماری آمریکایی پس از جنگ دوم جهانی است.
🔸 بلی، همانطور که در بخش اول اشاره میکنند، همین که نهضت اسلامی مردم ایران در دفاع از هویت خود علیه دستکاریهای استعماری پس از جنگهای ایران و روس، به پیروزی نزدیک میشود؛ منافع آمریکایی در منطقه با آسیب دیدن ژاندارم او به خطر میافتد و خصوصا با آشفتگی دستگاه نظامی امنیتی پهلوی، که در واقع تنها دستگیره آن نظام غیر مردمی در کنترل ابدان و نه ارواح ملت بود، خطر فروپاشی رژیم احساس میشود، جنایات شدید و قتل عام در منطق آمریکایی جواز می یابد، همان چیزی که هایزر را برای آن به ایران میکشاند.
🔹این همان چیزی است که رهبری بمثابه وجه شبه دو بخش کلام خود بیان میدارند. به عبارتی جنایات صهیونیستها و قتل عام کنونی آنان در غزه، در پیِ دستاوردها و ضربات جبران ناپذیر و ترمیم ناشدنی مقاومت فلسطینی به رژیم صهیونیستی و خصوصا دستگاه امنیتی اطلاعاتی آن در ماجرای #طوفان_الاقصی و البته در استمرار دستاوردهای مقطعی گذشته در انتفاضه های پیشین است، چیزی که نه تنها ژنرالهای ناتو و سنتکام و وزیر دفاع آمریکا را به اسرائیل کشانده بلکه سه رئيس جمهور آمریکایی و اروپایی را به منطقه آورده است.
🔸این تحلیل و این ریشه یابی در نهایت، به طرح توصیهها و توقعاتی از دنیای اسلام میرسد.
🔻بر پایه این فهم و تقریر، نکات و تأملاتی قابل طرح است که در ذیل خواهد آمد.
پن:
(۱) بیانات در مراسم مشترک دانشآموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری نیروهای مسلح(۱۴۰۲/۰۷/۱۸)
✅ ادامه در قسمت دوم
💠 تشکل طلبگی ربیون
🌐 @rebbiion
#سراج
#مباحثه_بیانات_رهبری
🔰 تقریر و تحلیلی از بیانات رهبری به مناسبت سیزدهم آبان
♦️ قسمت دوم
🔹۱. چه امارات دیگری علاوه بر آنچه که در تقریر اشاره گردید، میتواند شواهدی بر تشبیهِ مذکور در بیان رهبری باشد؟
علاوه بر نکتهای که در تقریر محورهای اصلی بیانات ناظر به ضعف و آسیب جدی جانبِ صهیونیستی در این درگیری گفته شد؛ از سویی به پیشروی جدی مبارزات فلسطینی نیز میتوان اشاره نمود که تبدیل دفاع به تهاجم و گسترش روحیه عمومیِ امید و توکل و افتخار و مقاومت و... در مردم غزه شواهدی بر این امر است.
🔸بیانات امام خمینی در سالهای نزدیک به پیروزی در باب رشد ملت به اعتبار توسعه مقاومت آنان، میتواند کمک کننده در تحلیل مواردی مشابه چون مبارزات فلسطینی باشد.(۱)
🔹البته شاید وجه تفاوت میان مرحله کنونی مبارزات در غزه و مرحله حضور هایزر در ایران برای مقابله با انقلاب اسلامی، این باشد که نهضت در ایران تا جایی پیش رفته بود که دیگر حضور آمریکاییها هیچ نتیجه نداشت اما همان طور که سید حسن نصرالله در بیانات اخیر خود اشاره نمود تا زمان غلبه پایانی بر رژیم همچنان فاصله باقی است.(۲)
🔸 ۲. شکست ترمیم ناپذیر رژیم صهیونیستی:
علاوه بر ضربه وارده به سازمانِ اطلاعاتی نظامی رژیم صهیونیستی که معمولا به آن اشاره شده است موارد دیگری را نیز میتوان اشاره نمود:
▪️- رژیم صهیونیستی با این جنگ در یک شیب تند قرار گرفته است، تا حدی که خود صهیونیستها اعتراف کردند که جنگ، جنگ مرگ و زندگی است و بعد حتی پا را فراتر گذاشتند که این جنگ، نه تنها جنگ ما که جنگِ جهان متمدن با وحشیگریهای اسلام گرا -به تعبیر او- و... است و این البته وجه درست و واقعیای دارد. اساسا رژیم، حافظ منافع نظام استکبار در این جا بوده است. پذیرش این شکست، به معنای پذیرش حمله مشابه در ۵ ، ۶ ماه آینده است و به همین دلیل است که دستاورد مشت پر کن آنها در این جنگ، نمی تواند کشتار مردم باشد و تنها در صورتی که آزادسازی اسرا بدون امتیاز صورت بگیرد یا بخواهند حماس را از بین ببرند و بخواهند غزه را چیزی شبیه کرانه باختری بکنند، یا فرماندهان اصلی حماس را بزنند و... آنها را راضی میکند و این اهداف هم البته که به نتیجه نمیرسد. به همین دلیل در این دو راهی هستند که هم مجبورند بجنگند و هم نمیتوانند به اهدافشان برسند و به آن اهداف بلندپروازانه دست پیدا کنند.
▪️- طوفانالاقصی به گونهای رژیم غاصب را مورد آسیب قرار داده که یکی از روزنامههای آمریکایی نیز اخیرا نوشته است، عربستان در ماجرای «تطبیع العلاقات» منتظر است که نتیجه این جنگ را ببیند چرا که واقعا آن هیبت سابق شکسته است و اگر واقعا رژیم شکست بخورد، همان اسب بازنده است که رهبری فرمودند.(۳)
▪️- فروپاشی هیمنه رژیم و به عبارتی حیث نرمافزاری قضیه را نیز نباید از دید پنهان داشت؛ چیزی که سبب شکلگیری تظاهراتهای جهانی علیه استکبار آمریکایی صهیونیستی شده است.
پن:
(۱)پيام به اتحاديه انجمنهاى اسلامى دانشجويان اروپا (مقاومت مردم و نويد پيروزى) ۳۰ شهريور ۱۳۵۴؛
مانند این بیان:
"اين حس مقاومت كه در حال رشد است نويد پيروزى حتمى است"
(۲) "في الأفق نحن جميعًا منذ قيام المقاومة بعد قيام الكيان نخوض معركة صمود، معركتنا لم تصل إلى مرحلة الانتصار بالضربة القاضية، ما زلنا نحتاج إلى وقت، حتى نكون واقعيين، ولكنّنا ننتصر بالنقاط، ننتصر ونغلب بالنقاط..."
(۳)بیانات در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
✅ ادامه در قسمت سوم
💠 تشکل طلبگی ربیون
🌐 @rebbiion
#سراج
#مباحثه_بیانات_رهبری
🔰 تقریر و تحلیلی از بیانات رهبری به مناسبت سیزدهم آبان
♦️قسمت سوم و پایانی
🔹۳. عدم مداخله مستقیم نظامی ایران در مسئله غزه:
در این مدت، نکات مختلفی اصحاب تامل در این باره گفتهاند که برخی موافق مداخله نظامی ایران و برخی مخالف بودهاند. اما در میان مخالفین، هستند کسانی که با جهتگیری انقلابی، عدم مداخله نظامی ایران را فهم میکنند. در تایید این نگاه و با اتکا به منظر رهبری در تحلیل مرحله کنونی مبارزات مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی، شاید وجهی از وجوه عدم مداخله نظامی تا کنون این باشد که مانند روزهای منتهی به انقلاب قیام مردم فلسطین نیز به ثمره نزدیک است و هرگونه مداخله ممکن است آن را خراب کند.
🔸همانطور که امام خمینی «ره» در روزهای آخر قبل از پیروزی، اجازه دخالت نظامی و مبارزه مسلحانه را به مردم ندادند چون میدیدند که نهضت دارد به ثمر مینشیند و اگر پای اسلحه به میان بیاید نهضت به این زودی ها پیروز نمیشود.
🔹۴. محاکمه رژیم صهیونیستی:
رهبری در بیانات پیشین خود، از محاکمه رژیم صهیونیستی سخن گفتند(۱). همانطور که در ماجرای مشابه، در داستان جنگ 22 روزه غزه، اهمیت این امر را به صراحت بیشتری بیان کردهاند(۲)
یکی از معانی محاکمه شاید این باشد که رژیم باید توسط یک نهاد بینالمللی محکوم شود، اما به نظر میرسد نهادهایی مانند سازمان ملل و شورای امنیت ثابت کردهاند که توانایی محکومیت آن را ندارند.
🔸نظام حقوقی غربی و نظام ارزشی حقوق بشر صلاحیت این کار را ندارد و محاکمه این رژیم باید توسط سازمان دیگری صورت بپذیرد که نظام ارزشی آن متفاوت باشد. اگر این اتفاق در یک روند دیگری و مثلا در منطقه غرب آسیا و از سوی جهان اسلام رقم بخورد، به نوعی نظام ارزشی غرب به چالش کشیده و عملا یکی از ستون های آن فرو میپاشد و بخشی از نظم نوین جهانی رقم میخورد.
🔹شاید باید از همین دید تأکید رهبری و پیگیریهای جمهوری اسلامی در محاکمه قاتلان و آمران شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس را فهمید؛ به عبارتی اهمیت «قضاء» منطقهای و بینالمللی بیش از یک انتقام زودگذر از قاتلان با موشک و امثالهم دانسته شود.
پن:
(۱) بیانات در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی- ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
(۲) بیانات در چهارمین کنفرانس حمایت از ملت فلسطین-۱۳۸۷/۱۲/۱۴
💠 تشکل طلبگی ربیون
🌐 @rebbiion