#جمعہ_ظھور🕊
روے دیوار دلم حڪ شده با جوهر اشڪ
پسر فاطمہۜ عجل لولیڪ الفࢪج...!🌿'
.
•.˹@refigh_shahidam˼
🕊•⸤#خداےخوبِابراھیم ⸣
صبر براےهدایت . . .🌿!
از بزرگان محل و مسجد ماست. کنارش نشستم و گفتم از ابراهیم برایم بگو.سکوت کرد. چشمانش خیس شد و گفت: جوان بودم. محیط فاسد قبل از انقلاب. میخواستم کار را رها کنم. میخواستم به دنبال هرزگی بروم و...
آن روز سر کار نرفتم. ابراهیم هم سر کار نرفتم. چون تا ظهر با من در خیابان راه رفت و حرف زد تا مرا هدایت کند. صاحب کار من که از بستگانم بود، دنبالم آمده بود. یکباره مرا دید. جلو آمد و یک کشیده محکم در صورت ابراهیم زد!
فکر کرده بود او باعث گمراهی من است! اما ابراهیم... برای خدا صبر کرد. صبر کرد تا توانست مرا آدم و هدایت کند. مرد صورتش خیس خیس شده بود و با سکوتش این آیه را فریاد میزد:
«وَ لِرَبِّکَ فَاصْبِرْ»
«و به خاطر پروردگارت صبر کن.»
[مدثر،۷.
•.˹@refigh_shahidam˼ |ོ
#باهم_بہ_نیت_ظھور...🌿
إِلٰهِی عَظُمَ الْبَلاءُ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ، وَانْکَشَفَ الْغِطاءُ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ، وَضاقَتِ الْأَرْضُ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ، وَأَنْتَ الْمُسْتَعانُ، وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکیٰ، وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَالرَّخاءِ. اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ، وَعَرَّفْتَنا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ، فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَرِیباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ. یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ، یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیانِی فَإِنَّکُما کافِیانِ، وَانْصُرانِی فَإِنَّکُما ناصِرانِ. یَا مَوْلانا یَا صاحِبَ الزَّمانِ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ، أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی، السَّاعَةَ السَّاعَةَ السّاعَةَ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ، یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِینَ.
#اللّٰهُمَّعَجِّللِوَلیِّڪالفَرَج 🍃
.
•.˹@refigh_shahidam˼
یسری صحبت هایی تو جامعه میشه که به ظاهر درسته اما در واقع وارونه جلوه دادن حق هست حتما مصادیق زیادی توی ذهن مبارکتون هست اما اون جیزی من میخوام بهش بپردازم مسئلهایست به نام : آزادی انسان
در روایات ما مدحی برای مفهوم آزادی نداریم
این مفهوم که به صورت یک شعار لا به لای شعار جمهوری اسلامی نیز وارد شد یک یک معنای درست داشت و آن هم آزادی به معنای رهایی از زیر یوغ ظلم و جور است
اما نمیتوان آزادی را به اینگونه معنا کنیم که هرکاری دلمان میخواهد انجام بدهیم
چرا که فرهنگ متناسب با بینش خود محدودیت هایی ایجاد میکند
در جامعه همه ارکان آن محدودیت هایی برای سایر ارکان ایجاد میکنند
جامعه دینی نیز محدودیت های اصلاحی در مقابل فساد دارد
پس شعار آزادی به آن معنا که گفته شد یک شعار بی اساس است
به همین خاطر اگر کسی در صحبت هایش گفت ما خواهان آزادی هستیم حتما از او بپرسید چه نوع آزادی مد نظر تو هست
در واقع مفهومی به نام آزادی مطلق وجود ندارد چون اونوقت فقط کسانی دارای این نوع آزادی میشوند که طاغوت باشند
آن کسی که زور بیشتری دارد میتواند آزادی بیشتری داشته باشد در واقع یعنی : هر که بامش بیش برفش بیشتر و این عین بیعدالتی اجتماعی است