.
اسلام شناسی التقاطیِِ
تحریف و مصادره به مطلوب -۱
🔹"احمد- ز" از گردانندگان روزنامه زنجیره ای هم میهن نوشته است:
🔻"مرحوم آیتالله خمینی معتقد بود که "حکومت دینی" بنا به "مصلحت" میتواند نماز و روزه و حج و بالاتر از آنها را "تعطیل" کند!
🔻با این راهی که مرحوم آقای خمینی گشود، تکلیف لوایحی چون "حجاب و عفاف" روشن است. تصویب و ابلاغ این لایحه خلاف بیّن "فقه المصلحۀ" آیتالله خمینی و انتقامگیری از نظرات اوست.
🔻به نظرم گروهی که مرحوم آقای خمینی در زمان حیاتش آنان را تحویل نمیگرفت و تعابیر بسیار تندی علیه نوع قرائت آنان از اسلام به کار میبرد، با پافشاری بر برخی ظواهر شرعیِ مغایر مصلحتِ جامعه، قصدشان این است که راه فقهی گشوده شده توسط بنیانگذار نظام را مسدود کنند".
🔹مصادره به مطلوب موضوع مصلحت مدّ نظر امام برای زدن زیرآب الزام حجاب، در حالی است که حضرت امام (ره) درباره اهمیت حجاب فرمود:
🔻"باید توجه داشته باشید که حجابی که اسلام قرار داده است، برای حفظ آن ارزش های شماست. هر چه را که خدا دستور فرموده است – چه برای زن و چه برای مرد - برای این است که آن ارزشهای واقعی که اینها دارند و ممکن است به واسطه وسوسه های شیطانی با دستهای فاسد استعمار و عمال استعمار پایمال می شدند، زنده بشود. (صحیفه امام؛ ج ۱۹، ص ۱۸۵)
🔹امام خمینی، بانی الزام قانونی و اداری حجاب بلافاصله پس از پیروزی انقلاب بود، در حالی که کسانی، اما و اگر می آوردند. در این باره، حضرت آیت الله خامنه ای در تاریخ ۱۳۹۶/۱۲/۱۷، ضمن بازخوانی واقعیت یادآور شدند:
🔻"امام در مقابل یک منکر واضحی که بهوسیله پهلوی و دنبالههای پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. در مقابل همه منکرات، امام همینجور محکم ایستاد.
🔻ما در شورای انقلاب جلسات مشترکی با دولت داشتیم، کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشور فایده دارد، ما از این فایده چطور صرفنظر کنیم؛ مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند. امام قرصومحکم ایستاد؛ در مقابل حرام الهی".
🔹ایشان همچنین ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ گفتند:
🔻"امام کسی نبود که به خاطر رودربایستی با این و با آن و با این حرفها، از حکم خدا منصرف بشود... آن روزی که امام، مسئله حجاب را مطرح کردند -یک الزام که زنها در محیط اجتماعی باید حجاب داشته باشند- خیلیها مخالف بودند، حتّی افراد نزدیک به خود امام.
🔻یکی از نزدیکان امام آن روز آمد پیش من میگفت که آقا! این چه حرفی است که آقا دارند میزنند؟ این چه حرفی است که امام دارند میزنند؟ و شماها مثلاً بروید به امام بگویید منصرف بشوند، که البتّه عقیدهی خود ما هم عقیدهی امام بود؛ یعنی خیلیها مخالف بودند، [امّا] نظر امام این بود و به طور قاطع مسئلهی حجاب را مطرح کردند که حرف درستی هم بود".
💢ادامه دارد
@Kayhan_online
.
اسلام شناسی التقاطی
تحریف و مصادره به مطلوب -۲
🔹هنگامی که در آستانه پیروزی انقلاب، خبرنگار (سلطنت طلب) در پاریس سؤال کرد: "چون مرا به عنوان یک زن پذیرفتهاید این نشاندهنده این است که نهضت ما یک نهضت مترقی است. فکر میکنید به نظر شما آیا زنان ما باید حتماً حجاب داشته باشند یا نه؟"، حضرت امام به روشنی پاسخ داد:
🔻“اینکه من شما را پذیرفتهام، من شما را نپذیرفتهام. شما آمدهاید اینجا و من نمیدانستم که شما میخواهید بیایید اینجا و این هم دلیل بر این نیست که اسلام مترقی است که به مجرد اینکه شما آمدید اینجا، اسلام مترقی است.
🔻مترقی به کمالات انسانی و نفسانی است و با اثر بودن افراد در ملت و مملکت است نه اینکه سینما بروند و دانس بروند و اینها ترقیاتی است که برای شما درست کردهاند و شما را به عقب رانده و باید بعداً جبران کنیم.
🔻شماها آزادید در کارهای صحیح؛ در دانشگاه بروید و هر کاری را که صحیح است بکنید و هم ملت در این زمینهها آزادند، اما اگر بخواهند کاری خلاف عفت بکنند و یا مضر به حال ملت و خلاف ملیت بکنند، جلوگیری میشود و این دلیل بر مترقی بودن است.”. (صحیفه امام، جلد ۵، صفحه ۵۲۰-۵۲۱)
🔹حضرت امام همچنین درباره ضرورت حکم حجاب می فرماید: "اصل حکم حجاب از ضروریات است و منکر آن، حکم منکر ضروری را دارد، و منکر ضروری محکوم به کفر است، مگر اینکه معلوم باشد که منکر خدا یا رسول نیست (صحیفه امام خمینی جلد۳، صفحه۲۵۳)
🔹اکنون با این توضیح اجمالی، باید پرسید که چرا یک فرد بی اعتقاد به مکتب امام خمینی (ره)، به جای زدن حرف باطل خود، آن را به امام نسبت می دهد؟
🔹این که امام فرمود: "منافقین هستند که بدتر از کفارند"، حکمت داشت. امام (ره) همچنین درباره گزافه گویی رئیس جمهور آمریکا گفته بود:
♦️«قبلا یک مقالهای کسی مینوشت، میشد اسلامشناس؛ گاهی یک کسی یک تاریخی مینوشت، میشد اسلامشناس، بعد کتابسوزی هم میکرد؛ مثل کسروی، بلکه دعوی نبوت هم میکرد(!)
♦️اسلامشناسی تقریبا رو به تورم است. خوب، صدام هم اسلامشناس شده! آقای (انور) سادات هم جزو اسلامشناسهاست که تشخیص میدهد که فلان امر موافق اسلام است، موافق اسلام نیست!
♦️اخیرا آقای کارتر هم جزو اسلامشناسهاست! ...گفته است این کارهایی که در ایران، فلان میکند، موافق اسلام نیست! خوب معلوم شد که ما اسلامشناس داریم که به ابعاد اسلامشناسی اضافه میشود! فردا بگین [نخست وزیررژیم صهیونیستی] هم اسلامشناس میشود و یا شده! هی میگویند: موافق اسلام نیست». (صحیفه امام خمینی، جلد ۱۵ - صفحه ۱۸۸)
▪️محمد ایمانی
@Kayhan_online
✨﷽✨
✍حضرت امـام علـى عليهالسلام:
مردى نزد پيامبر صلي الله عليه و آله آمد و گفت: به من كارى بياموز كه خداوند ، به سبب آن ، مرا دوست بدارد و مردم نيز دوستم بدارند، و خدا دارايى ام را فزون گرداند و تن درستم بدارد و عمرم را طولانى گرداند و مرا با تو محشور كند.حضرت فرمود: «اينها يى كه گفتى شش چيز است كه به شش چيز ، نياز دارد:
👈🏼❶ اگر مى خواهى خدا تو را دوست بدارد ، از او بترس و تقوا داشته باش.
👈🏼❷ اگر مى خواهى مردم دوستت بدارند ، به آنان نيكى كن و به آنچه دارند ، چشم مدوز.
👈🏼❸ اگر مى خواهى خدا دارايى ات را فزونى بخشد ، زكات آن را بپرداز.
👈🏼❹ اگر مى خواهى خدا بدنت را سالم بدارد ، صدقه بسيار بده.
👈🏼❺ اگر مى خواهى خداوند عمرت را طولانى گرداند ، به خويشاوندانت رسيدگى كن ؛
👈🏼❻ و اگر مى خواهى خداوند تو را با من محشور كند ، در پيشگاه خداى يگانه قهّار ، سجده طولانى كن.
@Harf_Akhaar
💢لنگان لنگان داشتم تو خیابون راه میرفتم که یه خانم زیبا و شیکپوش بهم نزدیک شد ازم پرسید: شما آقای نصیری هستید؟!
گفتم: بله...
گفت: من شاگرد شما بودم، دبیرستان توحید، یادتون میاد؟!
با اینکه قیافش آشنا بود گفتم: نه! متاسفانه...! آخه من خیلی دانشآموز داشتم...
و بعد ادامه دادم: خب مهم نیست، شما خوبید خانم...؟
گفت: بله! ممنون استاد، من شیمی خوندم و تا دکترا ادامه دادم، البته نه اون سالهای جنگ، دکترام رو چند سال بعد گرفتم و در حال حاضر محقق هستم. آقای نصیری! سماک بحری هستم...
شناختمش... آره خودش بود خیلی دلم میخواست از احوالش با خبر بشم و حالا دیده بودمش که فرد موفقی شده بود...
یه هو رفتم به بیشتر از بیست سال پیش...! اون موقعها با اینکه انقلاب شده بود و مدارس تفکیک شده بود ولی به علت کمبود دبیر بعضی از دبیران مرد مدارس دخترانه تدریس میکردند، من هم اون وقتها به دانشآموزان دختر جبر درس میدادم...
یادم اومد این دختر چند جلسهای که صبحها من کلاس داشتم دیر سر کلاس میومد و من هم همیشه دعواش میکردم و بدون اینکه چیزی بگه میرفت سر جاش... من هم کلی عصبی میشدم و واسه اینکه بچهها درس رو بفهمند، سریع درس رو ادامه میدادم...
همیشه میخواستم واسه دیر کردش به مدیر بگم ولی یادم میرفت، تا اینکه یه روز زنگ آخر تویِ کلاس بغلی، آخرین نفری بودم که از کلاس میرفتم بیرون یه هو همین دانشآموز سماک بحری رو دیدم که به دیوار راهرو تکیه داده و تو چشماش پر از اشکه...!
پرسیدم: سماک چی شده؟!
با بغضی که تو گلوش بود جواب داد: پام پیچ خورده آقا حالا نمیدونم چه جوری برم خونه...!
یه هو گفتم: بیا من میرسونمت
اون وقتها یه ماشین پیکان داشتم که هرکسی نداشت...
جواب داد: نه آقا خونهمون دوره...
گفتم: اشکالی نداره میرسونمت، میتونی تا ماشین یه جوری بیای؟
در حالی که برق خوشحالی تو چشماش موج میزد گفت: بله آقا...!!
بلاخره هر جور بود خودش رو تا ماشین رسوند، من هم که بهخاطر معذورات نمیتونستم دستش رو بگیرم، بلاخره به سمت خونهاش حرکت کردیم، وقتی آدرس میداد تازه متوجه شدم خونهاش خارج از شهر و در یکی از دهات اطراف قرار داره...
وقتی رسیدیم سر یه جاده خاکی گفت: آقا تو همین جاده است، دیگه خودم میرم، ممنون...
گفتم: نه! چه جوری میخوای بری...؟! میرسونمت...
همینطور که میرفتیم، چون راه خیلی طولانی شد ازش پرسیدم: این جا رو با کی میای بری مدرسه؟!
گفت: با هیشکی آقا! پیاده میام تا سر خیابون، ۵ صبح بلند میشم، اما خب گاهی بارون و باد باعث میشه کمی دیر برسم...
داشتم دیوونه میشدم، این همه راه رو این دختر، پیاده میومد...!!
خلاصه رسیدیم خونهشون، یه خونه روستایی دیدم که از امکانات اون زمان هم خیلی چیزها کم داشت، به سختی رفت بالا و گفت: بفرمایید...
صدای پیرمردی از تو اتاق شنیده شد که پرسید: طاهره کیه؟!
دانشآموزم جواب داد: آقا معلممه...!
پیرمرد اصرار کرد که برم بالا و یه چایی بنوشم...
من هم رفتم و بعد از سلام و احوالپرسی، پیرمرد که فهمیدم پدر طاهره دانشآموزم بود، گفت: آقا معلم این دختر همه زندگی منه، الان دو ساله مادرش رو از دست داده، منم مریضم، هم تو مزرعه کار میکنه، هم تو خونه به دو تا برادرهای کوچیکش هم میرسه، میگم دختر نمیخواد درس بخونی، راه به این درازی چه کاریه آخه...! ولی هی اصرار میکنه میخوام درس بخونم...، آه ببینین الان شما رو تو درد سر انداخته
گفتم: این چه حرفیه...!
در حالی که با بغضی که گلوم رو گرفته بود به زور چایی که طاهره آورده بود رو میخوردم، گفتم: ببخشید من دیگه باید برم...
تمام راه رو که برمیگشتم گریه کردم...
پیش خودم گفتم؛ من فقط یک معلم نیستم، من باید بیشتر از اینها از حال دانشآموزم باخبر باشم...
از اون روز به بعد بهش زنگهای تفریح کمک میکردم... چند تا کتاب بهش دادم و دیگه دعواش نکردم، اینها تنها کاری بود که از دستم برمیومد...
حالا اون با تمام وجود مشکلات اینقدر موفق شده بود و من بهش افتخار میکردم...
همینطور که لبخند میزدم، نگاش میکردم که یه هو از گذشته بیرون اومدم چون صدام زد: آقای نصیری!! و ادامه داد: خیلی خوشحال شدم دیدمتون، من هیچ وقت محبتهایی که به من کردید رو فراموش نمیکنم...
گفتم: خواهش میکنم، من افتخار میکنم که چنین شاگردی داشتم...
خداحافظی کرد و در حالی که ازم دور میشد پیش خودم گفتم: امیدوارم معلمهای امروزی هم بدونند که فقط یک معلم نیستند.
📗عبادتهایی که برای آن عذاب می نویسند
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:
کسی که کسبش حرام است خداوند هیچ كار خیرى را از او نمی پذیرد، چه آن کارصدقه باشد چه آزاد كردن بنده؛ حج باشد یا عمره و خداوند متعال به عوض پاداش این كارها، گناه براى او ثبت میكند و آنچه پس از مرگش باقى میماند توشه دوزخ او خواهد بود.(1)
امام صادق علیه السلام فرمود:
اگر کسی با مالی که از راه حرام بدست آورده است عازم حج شود هنگامی که لبیک می گوید جواب رد به او میدهند که لَا لَبَّیْكَ وَ لَا سَعْدَیْكَ که این نشان از مردودی عمل اوست اما اگر مال او از راه حلال کسب شده باشد پاسخ مثبت به او داده می شود که لَبَّیْكَ وَ سَعْدَیْكَ و این نشان از قبولی عمل او خواهد بود.(2)
امام علی علیه السلام در وصیت خود به امام حسن علیه السلام فرمود: به خدا سوگند به خدا سوگند به خدا سوگند کسی که ذره ای مال حرام بخورد در قیامت از رسول خدا صلی الله علیه و آله دور می افتد و از حوض کوثر نمی نوشد و مشمول شفاعت آن حضرت نمی گردد(3)
🌱(1) ثوابالأعمال، ص282🌱
@Harf_Akhaar
🔰 مشکل شما کارنامه است نه قلنبه سلنبه حرف زدن
🔸عضو مرکزیت حزب منحله مشارکت و معاون وزیر خارجه در دولت خاتمی گفت: با تصمیمهای بزرگ میتوان تغییر کرد.
🔸محسن امینزاده در نشست گروه آموزش مشترک احزاب اصلاحطلب گفته است:
🔻«سفارتخانههای روسیه و آمریکا هرکدام هزار تا کارمند دارد، سفارتخانه چین هم همینطور. به همدیگر بد و بیراه میگویند، همدیگر را تهدید میکنند، قهر میکنند و رئیسجمهور میآید کلی تلاش میکند با تعرفههای جدید روابط اقتصادی را ببندد، تحریمهای اعلام نشده را انجام میدهند و روابط آنها به مشکل هم میخورد اما با همه اینها، روابط را تعطیل نمیکنند. سیاست خارجی جزوی از قدرت ملی کشور است.»
🔸وی افزود: ما تجربههای خیلی روشنی در سیاست خارجی داشتیم، در پایان جنگ ایران و عراق، قطعنامه ۵۹۸ به همان اندازه اهمیت داشت که مقاومت رزمندههای ما در جبهه اهمیت داشت. تازه اگر بهتر عمل کرده بودیم میتوانستیم قطعنامه بهتری هم داشته باشیم اما همانی که داشتیم پایاندهنده بود، در واقع دیپلماسی، پایاندهنده تهدیدها و سازنده فرصتها است.
🔸وی در ادامه افزود: «اگر ما کار خودمان را درست انجام دهیم ترامپ ممکن است چه بلایی سر ما بیاورد؟ معتقدم که ترامپ هنری بیشتر از بایدن برای ما ندارد. اگر گره خوردیم تقصیر خودمان است، دیپلماسی یک صحنه بسیار پرفراز و نشیب و پرتحرک است. حتماً میشود راهی پیدا کرد و با آمریکا تفاهمی کرد، بدون اینکه تحقیر بشویم، اما باید آن راه را پیدا کرد و این نیاز به دیپلماسی پیچیدهای دارد.
🔸اظهارات آقای امین زاده از جهات مختلف مغلوط و مخدوش است. نخست این که روابط میان ایران و آمریکا، از سوی آمریکا قطع شد.
🔻دوم؛ سفارت آمریکا در ایران با وجود حمایت از رژیم فاسد و سفاک پهلوی و پناه دادن به شاه متواری، حتی پس از انقلاب هم فعال بود اما تداوم شرارتها و تلاش برای براندازی و کودتا موجب واکنش طبیعی ملت ایران به ویژه دانشجویان خط امام شد. پس از آن نیز چند نوبت تلاش جریان خوشبین به آمریکا برای کاهش تنش و ایجاد توافق، به گردنکشی و عهدشکنی و کلاهبرداری آمریکا در دولتهای هاشمی و خاتمی و روحانی انجامیده است.
🔻سوم؛ قبول قطعنامه از سوی ایران، حمل بر ضعف در طرف ایرانی و سپس هجوم دوباره ارتش صدام شد. صدام تنها زمانی برای توافق جدی شد که از موضع قدرت افتاد و به توافق با ایران نیاز پیدا کرد. این موضوع با ماجرای دشمنی فزاینده و جاری آمریکا ماهیتاً متفاوت است.
🔻چهارم؛ رویکرد دولتهای خوشبین به غرب بر خلاف ادعای آقای امین زاده، اهمیت دادن به اقتصاد نبوده است. به ویژه در دولت روحانی، همه ظرفیتهای درونی و بینالمللی معطل هشت سال التماس از غرب ماند و به منفی شدن رشد اقتصادی انجامید.
#خبر_ویژه
https://kayhan.ir/001GHP
@Kayhan_online
🔰 با چوب وفاق قانون ذبح نشود! (۱)
👤 #حسن_رشوند
🔸حزب دموکرات ایران وابسته به نخستوزیر وقت (احمد قوام) که در تیر ماه ۱۳۲۴ تشکیل شده بود به مناسبتی جشنی را در تهران برپا کرده بود. در این جشن، نخستوزیر و مظفر فیروز (خواهرزاده مصدق که در زمان نخستوزیری قوام به ریاست تبلیغات و معاونت سیاسی نخستوزیری رسیده بود) و عدهای از رجال سیاسی برای تماشا در بالکن یکی از ادارات نشسته بودند که مظفر فیروز برای خودشیرینی و شاید هم به تناسب مسئولیت تبلیغاتی خود و البته با هدف ارتقاء جایگاهش در دولت، سر در گوش نخستوزیر کرد و گفت: قربان، این جمعیت انبوه فقط برای خاطر حضرت اشرف اینجا آمدهاند. قوام که در میان سیاستمداران روزگار خویش از ذکاوت بیشتری برخوردار بود، خنده معناداری کرد و گفت: روزی که پزشک احمدی را دار میزدند در میدان توپخانه جمعیت بیش از اینها بود!
در این حکایت خدای نکرده قصد قرینهسازی رئیسجمهور محترم با عنصر نامطلوب و بدنامی همچون قوام یا دیگر دولتمردان فاسد دوران قاجار یا پهلوی را نداریم که این قیاسی بسیار غلط و معالفارق است. این حکایت تاریخی از آن رو گفته شد که این روزها رفتار برخی اصلاحطلبان با مقوله «وفاق» مورد توجه و تاکید رئیسجمهور محترم که شعاری اعتقادی و برگرفته از مبانی دینی است، دستاویزی شده تا خواستههای دیکتاتورمآبانه جماعتی، باب هرگونه انتقاد قانونی آنهم انتقاداتی از سوی مراجع رسمی همچون مجلس شورای اسلامی و رئیس آن که وظیفه اصلی آنها نظارت برحسن اجرای قانون است را به بهانه «مخالفت با وفاق» ببندند. چاپلوسانی که درِ گوشی و در بستر مشاوره دادنهای پشت اتاقهای در بسته یا با نوشتن تحلیلها و تیترهای جهتدار در رسانهها به رئیسجمهور محترم، مخالفت با یک رویه غلط غیرقانونی انجام شده در بخشی از دولت را مخالفت رئیسمجلس با «وفاق» مورد تاکید دولت تلقی میکنند. در اینجا به چند گزاره اشاره میشود:
🔻۱- پنجشنبهای که گذشت نه تنها تیتر یک، بلکه تمام صفحه اول روزنامه «هممیهن» غلامحسین کرباسچی اختصاص داده شده بود به انتقاد قانونی محمدباقر قالیباف رئیسمجلس درباره انتصاب غیرقانونی محمد جواد ظریف در مسئولیت معاونت راهبردی رئیسجمهور با تیتر«عبور از وفاق». همچنین در دو مطلب سرمقاله «تکرار خودزنی سیاسی» و یادداشت سردبیر با عنوان «خود را نشناختن»، رئیس یک قوه فقط به دلیل بیان یک واقعیت قانونی «حضور ظریف در دولت غیرقانونی است»، مورد شماتت و سرزنش قرار گرفته بود. این در حالی است که آنچه قالیباف مطرح کرده بود، صرفا یک بند قانونی است که در حال حاضر برای بررسی به کمیسیون مربوطه مجلس ارجاع شده است و طبیعی است تا زمان بررسی موضوع، هرگونه انتصابی بدون توجه به مفاد قانون، خارج از روال قانونی است و تخلف محسوب میشود و قرار نیست اختلاف دیدگاه یا انتقاد از موضوعی، با برحسب «عبور از وفاق» و اتهامزنیهای بیاساس همچون؛ «جناب آقای قالیباف! قرار نیست هر فرد بیصلاحیتی به دلیل حمایت شما یا وابستگی به شما همچنان در مصدر کار بماند. بهتر است خودزنی سیاسی را پایان دهید»، مواجه شود. صرفنظر از دعوای آقایان با رئیسمجلس، سؤال این است که چرا در حالی که روزنامههای اصلاحطلب تا پیش از هرگونه آتشبسی در لبنان، مکرر در اخبار و تحلیلهای خود سخن از ضرورت هرچه زودتر آتشبس در لبنان و ایضا در غزه میکردند، ولی در فردای روز آتشبس در حالی که همه رسانهها از آتشبس و شادی مردم لبنان نوشتند، به یکباره موضوعی که بیش از سه ماه است در رسانهها میچرخد را محور خبری آن روز قرار دادند؟ آیا هدف آنها به حاشیه بردن یک موضوع مهم منطقهای و برجسته کردن یک موضوع حاشیهای که در بستر قانونی خود قابل حل است، نبوده است؟!
🔻۲- تجربه رفتارهای گذشته برخی اصلاحطلبان نشان میدهد که آنها کمترین وفاداری به قانون اساسی و قوانین مصرح جاری کشور که از قضا در این دوره مورد تاکید ویژه رئیسجمهور است را ندارند که نمونه بارز آن را در لوایح دو قلو «افزایش اختیارات رئیسجمهور» که در دوره دوم رئیسجمهوری خاتمی در شهریور ۱۳۸۱ به مجلس داده شد و در نهایت پس گرفته شد را دیدیم. در لایحه افزایش اختیارات رئیسجمهوری، برخی اصلاحطلبان ساختارشکن حتی بهدنبال بستر قانونی برای افزایش اختیارات رئیسجمهور نبودند و فراتر از آن تغییر قانون اساسی را دنبال میکردند. برای روشن شدن این موضوع کافی است به مقاله علیرضا علوی تبار- که این روزها یک طرف ثابت گفتوگو با رسانههای اصلاحطلب و نسخه پیچیدن برای دولت پزشکیان است- دولت پزشکیان است-در شماره ۱۹ ماهنامه «آفتاب» عیسی سحرخیز در مهر ۱۳۸۱ با عنوان «گذاربه مردم سالاری در سهگام » توجه داشته باشیم.
🔻ادامه دارد...
@Kayhan_online
🔰 با چوب وفاق قانون ذبح نشود! (۲)
🔸او در این مقاله مینویسد: «جنبش اصلاحات در ايران خواهان گذار به مردم سالاري در سهگام اصلي بوده است.در گام اول؛ اصلاحطلبان از همان آغاز پذيرفته بودند كه ايران در كوتاه مدت و ميان مدت «حاكميتي دوگانه» خواهد داشت. لذا در گام نخست، در پيِ اين هدف بودند كه بخش مردمسالار را در درون حاكميت تثبيت كنند و براي اين منظور، ضمن پذيرش وجود بخشِ غيرمردمسالارِ درون حاكميت بكوشند تا بار ديگر قدرت نامحدود و غيرمسئول آن را در چارچوب يك «حاكميت دوگانه كاركردي» تعريف كنند.» این بود که در مقاله خود تاکید بر قانونگرایی برای طی کردن گام اول مردمسالاری داشت. در گام دوم؛ اصلاحطلبان معتقدند باید تفسيري مردم سالارانهتر از قانون اساسي ارائه داد. از نظر او؛ «پذيرش تفسيرهاي مردمسالارانهتر از قانون اساسي، توسط بخش غيرمردم سالار حاكميت، تنها از طريق بحث و گفت وگو و اقناع ذهني صورت نمیپذيرد. نبايد فراموش كرد كه قدرت را تنها قدرت محدود ميكند. از اين رو، برداشتن موفق اين گام، مستلزم نشان دادن و اعمال قدرت، هم در عرصه اجتماعي و هم در عرصه سياسي، توسط اصلاحطلبان است.» آنچه در جامعه در مقاطع مختلف و فتنههایی که در سال ۸۸ در بستر انتخابات یا ۱۴۰۱ در بستر شورشهای اجتماعی اتفاق افتاد را باید در راستای این گام و رسیدن به قدرت برای گذار از این گام دانست. اما در گام سوم؛
او مینویسد: «اگر گام دوم به خوبي برداشته شود، ممكن است همگرايي عمومي به اين نقطه برسد كه به تغيير قانون اساسي و جايگزين كردن يك تعبير ديگر از حكومت ديني (غير از تعبير ولايت انتصابي مطلقه فقيه) و يا مردمسالاري غيرديني به جاي آن، نيازي نيست. ولي اين امكان نيز هست كه عرف اهل نظر و فعالان عرصه سياست به اين نتيجه برسند كه گذار كامل به مردمسالاري در چارچوب اين قانون اساسي امكان پذير نيست». علوی تبار در این مقاله به صراحت بیان میکند لایحه افزایش اختیارات رئیسجمهوری که خاتمی ارائه داده است فقط برای عبور از گام اول و دوم مردمسالاری است و برای گذار به گامهای بعدی مردمسالاری چهبسا به تغییر قانون اساسی که از درون آن نگاه مردمسالارانه بیرون بیاید، نیاز باشد.
🔻۳- رئیسجمهور محترم در نشست با جمعی از اساتید سیاست خارجی و روابط بینالملل بار دیگر بر وفاق ملی تاکید کردند و گفتند: «وفاق ملی در داخل کشور پشتوانه محکم سیاست خارجی دولت است و هرکسی که طبق سند چشمانداز، قوانین مصرح در قانون اساسی و سیاستهای کلی نظام به کشور خدمت کند، نیروی من است و ازحضور او در دولت استقبال خواهم کرد.» این سخن درستی است که همواره باید مبنای عمل رئیسجمهور باشد. اما سؤال اینجاست همه این کسانی که در این مدت سه ماه توسط رئیسجمهور در بخشهای مختلف دولت بهکار گرفته شدهاند، پایبند به قانون اساسی و قوانین مصرح کشور هستند؟ اگر چنین است پس اظهارات خلاف قوانین کشور و بعضا قانون اساسی که میثاق ملی کشور محسوب میشود و یا توئیتهای ساختارشکنانه آنها تا پیش از انتصاب جدیدشان در فضای رسانهای رسمی و غیررسمی چه میگوید؟!
🔻۴- ۱۲ آذرماه روزی است که اولین همهپرسی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸ برگزار شد و ملت ایران با 5/99 درصد آرا پای صندوق رای رفتند و به این میثاق ملی رای مثبت دادند. بنابراین، بر رئیسجمهور محترم و البته دیگر قوای کشور است که نگذارند برخی خناسان، این میثاق ملی را دستخوش امیال نفسانی و جریانی خود قرار دهند و مراقب پوست خربزههایی باشند که برخی سیاسیون با تفسیرهای ناصواب خود و توسل به واژههای جذابی همچون «وفاق» زیر پای آنها قرار میدهند تا در بستر آن، قانون اساسی و قوانین کشور را ذبح کنند.
🔸رئیسجمهور محترم باید مراقب «مظفر فیروز»هایی که در اطراف او بهدنبال خوشرقصی و البته شیطنتهای سیاسی برای ایجاد اختلاف بین قوای کشور در این مقطع که بیش از همه به وحدت و انسجام ملی نیاز داریم، باشند.
#یادداشت_روز
@Kayhan_online
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰فقط شک نکنید‼️
✍تحولات و اتفاقات اخیر ته دل برخی را خالی کرده است.
حاج قاسم را زدند
رئیسی عزیز را هم به احتمال زیاد
سید حسن نصرالله
و
یحیی سنوار را هم.
هنیه را در تهران!!
روزی سیدمحمداصفهانی که محرم اسرار میرزای بزرگ بود با خطابی تند به میرزا عرض کرد که مگر نمی بینید با قرارداد تنباکو ایران را دارند نابود میکنند؟ چرا کاری نمی کنید؟!
میرزا پاسخ داد: اتفاقا سحرگاه در سرداب مقدس به امام زمان عج توسل کردم و حضرت جملاتی را فرمود که امروز به عنوان فتوا اعلام خواهم نمود. ایشان فتوا دادند و کار جمع شد.
اصلا بدترین شرایط را در نظر بگیرید.
سوریه سقوط خواهد کرد
بشار ترور خواهد شد
روسیه و چین خیانت خواهند کرد
تازه علائم ظهور که خروج سفیانی باشد رخ می دهد
حالا ممکن است سفیانی همین «جولانی» باشد که الان فرمانده تروریست هاست.
پس فرج حاصل خواهد شد
و امام همه ظالمان را به درک واصل خواهد کرد.
اصلا فرض کنید فرماندهان ما جسارت کافی را نداشته باشند. اما نباید از این مطلب غافل شد که فرمان دست «سید قائد» است.
میرزا همان میرزاست و امام زمان، همان امام زمان!!
پس فقط باید به او «شک نکنید»
او نه می ترسد
نه دست بسته است
تمام؛
@Baregheh313
💢خطای محاسباتی محور غربی، عبری و عثمانی
نیروهای تکفیری و معارضان دولت #سوریه که در طول بیش از یکسال درگیری محور #مقاومت با رژیم صهیونیستی در دفاع از ملت مظلوم #غزه، هیچ اثری از ادعاهای اسلامگرایانه در آنها هویدا نبود؛ اکنون با پشتیبانی پررنگ ارتش و دولت ترکیه به خیال خام خود دست به عملیات اشغالگرانه زدهاند.
هدف مشترکی که از سوی نیروهای تکفیری و نیابتی ارتش ترکیه در فتنه اخیر سوریه در میدان پیگیری میشود، آسیب به عقبه #حزب_الله لبنان و تضعیف دولت سوریه به منظور تن دادن دمشق به قطع ارتباط با محور مقاومت است. تا اتحاد عملی عثمانی با محور غربی-عبری علیه مقاومت را بیش از پیش آشکار سازد.
نکته مهمتر این است که در کنار حمایت ترکیه، طراحی جنگ #حلب بدون پشتیبانی اطلاعاتی و تسلیحاتی غربیها و ناتو ناممکن بوده است.
لذا این بدان معناست که اروپاییها همزمان با طرحریزی مذاکره با ایران، در حال برنامهریزی برای احیای تروریستهای تکفیری در سوریه علیه محور مقاومت بودند!
آنچه باعث #خطای_محاسباتی محور غربی، عبری و عثمانی شده، این است که فکر میکنند به دلیل درگیریهای اخیر میتوانند وقایع ده سال پیش را در حلب تکرار کنند؛ در حالی که دولت سوریه اکنون قویتر و جبهه مقاومت و روسیه نیز به دلیل درک مشترک، مصممتر از گذشته از ملت سوریه دفاع خواهند کرد.
✅ @alikhezrian
✍ آنچه که رسانه های غربی از اویغور ها به شما میگویند اینست که چین در قرن ۱۸ مغولستان را فتح کرد و چون در این حمله یک میلیون نفر کشته شدند و بیشتر از میان مسلمانان ترک و ازبک بودند، دشمنی میان اویغور و چین آغاز شد و اکنون نسل به جا مانده از آنها هم تحت ظلم و شکنجه دولت چین هستند.
خب سئوال اینست که به فرض چنین احتمالی، حالا آنها در حمله به سوریه چه میکنند؟
✍ اما حقیقت اینست که چین بالغ بر ۵۰ اقلیت قومی دارد که در صدرشان قوم هان با بیش از ۱ میلیارد جمعیت است.
با نگاهی به حرکت سریع چین به سمت توسعه و همچنین نگاه میانجی گرایانه و صلح طلبانه آن، ثبات و امنیت داخلی شرط مهم ادامه این راه است که این برمبنای همراهی و همکاری با اقوام و اقلیت هاست.
یکی از این اقوام قوم اویغورها با گرایش وهابی و حدود ۱۰ میلیون جمعیت هستند که در بین اقوام دیگر مسلمان و جمعیت ۲۴ میلیونی سین کیانگ زندگی میکنند.
✍ اما از مدت ها قبل توجه بخش امنیتی نظامی ناتو بویژه سرویس جاسوسی ترکیه به اویغورها جلب شد.
مدت ها بود که مناطق تحت کنترل ترکیه که از مخالفان دولت سوریه هستند از کمبود نیروی انسانی رنج میبرد و لازم بود با پشتوانه مالی و لجستیکی قوی، آماده روزهای حساس شوند.
لذا ربیعه قدیر از سران بلندپایه اویغورها دوسال و نیم پیش با هدایت ناتو در همایش سازمان تروریستی منافقین شرکت کرد.
با ملاقات مدیران سرویس های امنیتی اسرائیل و ترکیه و امتیاز مهمی که در تصرف و تملک خاک سوریه به اردوغان داده شد، تیم های اصلی دست بکار شدند.
ناتو به عنوان هماهنگ کننده و ارائه دهنده لجستیک
منافقین به عنوان منتقل کننده و سپس آموزش دهنده نظامی در پادگان های تحت کنترل مخالفان دولت سوریه
دست بکار شدند و البته لازم بود تا پیش از آغاز حمله نهایی، اسرائیل از طریق نیروی هوایی اش پدافند، پشتیبانی توپخانه و راه های مواصلاتی سوریه را بمباران کند که این را انجام داد.
✍ با تهاجم اسرائیل به لبنان و سپس شکست سنگین از حزب الله در بخش میدانی جنگ، اسرائیل با یک چیدمان دقیق بدنبال برگرداندن ورق بود که با آغاز بکار دولت پزشکیان به این فرصت طلایی دست یافت.
حالا منطقه شامل دولت هایی ست که دچار فقر سیاسی اند و البته آشکارا غرب گرا و علاقه مند به فریب خوردن !
پس ابتدا بشار تطمیع و سپس لبنان تهدید شدند.
تطمیع بشار جواب نداد و تهدید کابینه لبنان هم جواب نداد.
✍ اما خلاصه هدف روانی پشت ماجرا ؛
مهم نیست تکفیریها در نهایت موفق شوند یا نه که اگر موفق شدند برای صهیونیستها عالی ست.
اما هدف اصلی:
ورق با حمایت رسانه برگردد.
اکنون در اذهان همه حتی حامیان و خود جبهه مقاومت اینگونه ثبت شده که مقاومت در حالت تدافعی قرار دارد.
مذاکرات برجامی از یک طرف و دفاع و تمرکز بر خطر ایجاد شده با ظهور یکباره تکفیریها در سوریه بلافاصله بعد از پذیرش آتش بس از طرفی دیگر بسیاری از معادلات را تغییر داده است.
حداقل وقوع خیلی از تصمیمات زمانش به بعد موکول شده است.
✍دقیقا دوباره تاریخ تکرار شده ...
درست همزمان با مذاکرات و قرار عاشقانه ظریف و کری ، داعش در حال پیشروی و جنگ در سوریه بود.
حالا باز همون اتفاق...چرا؟
چون ؛ هم نفوذی هاشون در این دولت حضور دارن هم خیالشان از بابت فقر علمی سیاسی و تحلیلی این جماعت راحت هست.
جماعتی که به وعده سر خرمن راضی میشن و با شکستن تعهد طرف مقابل بجای مطالبه گری از اونها، شروع به فرافکنی و عیب جویی از داخلی ها میکنن و با پیشنهاد مجدد مذاکره مجدد امیدوار میشن و گُل از گُلشون میشکُفه...