eitaa logo
رخنه و نفوذ
207 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
9.9هزار ویدیو
19 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم این کانال، با هدف آشنایی بیشتر با مقولهٔ نفوذ و رخنهٔ نظام سلطه در جمهوری اسلامی و همچنین رصد مطالب ایتا در رابطه با نفوذ، ایجاد شده است. انتقادات و پیشنهادات: @m_alitabarfirozjah
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️با صندوق بین المللی پول بیشتر آشنا شویم صندوق بین‌المللی پول به اختصار IMF (International Monetary Fund) 💢مدیریت صندوق بین‌المللی پول از سپتامبر ۲۰۱۹ بر عهده کریستالینا جورجیوا است.(بلغارستانی است و اخیرا" کشورش برای ترانزیت دارو به مقصد کشورمان ،سنگ اندازی شده) 📛برخی از شرایط تحمیلی و فریبنده دریافت وام:کاهش مالیات بر فعالیتهای تجاری، افزایش سرمایه‌گذاری خارجی، FATF و کاهش قرض دولتی است. 📛 به گفتهٔ جفری ساکس (مشاور جرج سوروس و عامل سازمان سیا در غرب آسیا ) : «صندوق بین‌المللی پول ابزاری است که با آن وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا در کشورهای در حال توسعه دخالت می‌کند.» 🔞جفری ساکس، درسال ۹۸ برای سخنرانی، متاسفانه وارد کشور شده است‼️ 📝حمدان مقدم @rekhneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مختصری از تاریخ نابودسازی طب سنتی - اسلامی توسط استعمار انگلیس برشی از سخنرانی پروفسور خیراندیش @rekhneh
⚡️ سپاه خوب جاییو زد که صدای امثال تو هم درومد! جاسوسان محیط زیست اونقدر ارزششو دارن که خیلیا نقاب از چهره بردارن ! کانال رخنه & نفوذ👇 @rekhneh
📝 امام خامنه ای: عزیزان من، همه ‌دوران زندگی ما، جنگ احد است اگر خوب حرکت کردیم، دشمن شکست خواهد خورد؛ ولی به مجرّد اینکه چشممان به غنائم افتاد و دیدیم چهار نفر غنیمت جمع میکنند؛ ما هم حسودیمان شد، سنگر را رها کردیم و به سمت غنیمت رفتیم، ورق برمیگردد. @rekhneh
🔴امام خامنه ای : ♦️این را هم عرض بکنیم؛ بعضی‌‌ها در فضای فتنه، این جمله‌‌ی «کن فی الفتنة کابن اللّبون لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب» را بد میفهمند و خیال میکنند معنایش این است که وقتی فتنه شد و اوضاع مشتبه شد، بکش کنار! اصلاً در این جمله این نیست که: «بکش کنار». این معنایش این است که به هیچ وجه فتنه‌‌گر نتواند از تو استفاده کند؛ از هیچ راه. «لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب»؛ نه بتواند سوار بشود، نه بتواند تو را بدوشد؛ مراقب باید بود. ♦️در جنگ صفین ما از آن طرف عمار را داریم که جناب عمار یاسر دائم - آثار صفین را نگاه کنید - مشغول سخنرانی است؛ این طرف لشکر، آن طرف لشکر، با گروه‌‌های مختلف؛ چون آنجا واقعاً فتنه بود دیگر؛ دو گروه مسلمان در مقابل هم قرار گرفتند؛ فتنه‌‌ی عظیمی بود؛ یک عده‌‌ای مشتبه بودند. عمار دائم مشغول روشنگری بود؛ این طرف میرفت، آن طرف میرفت، برای گروه‌‌های مختلف سخنرانی میکرد - که اینها ضبط شده و همه در تاریخ هست - از آن طرف هم آن عده‌‌ای که «نفر من اصحاب عبد اللَّه بن مسعود ...» هستند، در روایت دارد که آمدند خدمت حضرت و گفتند: «یا امیرالمؤمنین - یعنی قبول هم داشتند که امیرالمؤمنین است - انّا قد شککنا فی هذا القتال»؛(۲) ما شک کردیم. ♦️ما را به مرزها بفرست که در این قتال داخل نباشیم! خوب، این کنار کشیدن، خودش همان ضرعی است که یُحلب؛ همان ظهری است که یُرکب! گاهی سکوت کردن، کنار کشیدن، حرف نزدن، خودش کمک به فتنه است. ♦️در فتنه همه بایستی روشنگری کنند؛ همه بایستی بصیرت داشته باشند. 02/07/1388 @rekhneh
❌ابعاد جدیدی از ماموریت جاسوسان بدون مرز 🔺‏پمپئو وزیر خارجه آمریکا: ما به داده‌های چین، ایتالیا و ایران در مورد کرونا نیاز داریم. آن‌ها باید اطلاعات شفاف و دقیقی را در این باره به ما ارائه دهند! ❓چیز دیگه نمیخواید؟! 🚫این همون ماموریت جاسوسان بدون مرزه که چون نشد الان دارن یه جور دیگه مطرحش میکنن! کسی هست که هنوز جلو فهمیدنش مقاومت کنه؟! °رابین شور° @rekhneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️ ایت الله حائری شیرازی و علوم انسانی اسلامی♦️ 🔹 آیت الله حائری شیرازی نگاهشان کلان و سیستمی بود لذا طبق آخرین وصیت ایشان تاسیس موسسه احیای علوم انسانی اسلامی در دستور کار است. 🔹ایشان بارها به ما تاکید می کرد اگر بخواهید علوم انسانی بومی سازی شود، باید کتب ترجمه شده دانشگاه ها را در حوزه علوم انسانی در هر رشته جمع آوری و معادل آن را بر اساس نیاز جامعه تالیف و تدریس کنید. حجت الاسلام محمد مبشری عارف بخش اول ▫️به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان: چهل روز از رحلت آیت الله حائری شیرازی، آن عالم وارسته و نیک نهاد می گذرد. اندیشمندی که همواره دغدغه هایی فراتر از زمان داشت و می گفت: آمده ام خودم را خرج تحقیق در علوم انسانی اسلامی نمایم. ▫️گویی رسیدن به قله کمالِ علمی را در گرو این می دانست که دانشگاه و حوزه و سایر نهادهای علمی بتوانند به درستی از داشته های ارزشمند دینی بهره مند شده و تولید علم بومی داشته باشند و این هدف یعنی تحقق علوم انسانی اسلامی را به منصه ظهور برسانند. ▫️دیدگاه های آیت الله حائری شیرازی نسبت به مباحث علمی نشان می دهد که آن فقیه دانشمند به دنبال استقلال فکری دانشگاه بود چنانچه در یکی از سخنرانی هایش بیان کرد: «دانشگاه های ما در حوزه علوم انسانی تا وابسته به غرب هستند، ایستگاه تقویتی فرستنده های فرهنگی غرب در شرق خواهند شد. چرا که متاسفانه دانشگاه ها مترجم هستند نه مولد». ▫️از این رو و به مناسبت فرا رسیدن چهلمین روز از درگذشت این عالم جلیل القدر بر آن شدیم با توجه به جایگاه تولید علم دینی نزد آن اندیشمند، با یکی از شاگردان او در باب دیدگاه های علمی ایشان گفت وگویی داشته باشیم. حجت الاسلام محمد مبشری عارف، دکترای فقه و اصول که هجده سال در محضر آیت الله حائری شیرازی تلمذ کرده است، از استادش برای ما می گوید: ▪️مرحوم آیت الله حائری شیرازی نسبت به مساله تولید علم در جامعه چه دیدگاهی داشت و راهکارهای رسیدن به علم بومی از دیدگاه ایشان چه بود؟ 🔸دیدگاه های آیت الله حائری شیرازی (رحمت الله علیه) نسبت به تولید علم در حوزه علوم انسانی متعدد بود اما به طور خلاصه می توان گفت که ایشان اعتقاد داشت با توجه به این نکته که علوم انسانی نسبت به سایر علوم، شکل و حالتی را دارد که مدیر به کارمندان دارد لذا با توجه به خاتمیت دین مبین اسلام و آموزه های قرآن و سنت، همچون آیه «نفی سبیل» و لزوم تسلط مسلمانان در عالم، تنها راه رسیدن به قدرت برتر در عالم را تولید علم خصوصا در حوزه علوم انسانی است؛ ایشان بارها به ما تاکید می کرد اگر بخواهید علوم انسانی بومی سازی شود و دانشجویان بتوانند نظر کاربردیِ قرآن و عترت(ع) را در حوزه های مختلف علوم انسانی همچون اقتصاد، جامعه شناسی، روانشناسی، مدیریت، علوم سیاسی و ... مستقیم دریافت کنند، باید کتب ترجمه شده دانشگاه ها را در حوزه علوم انسانی در هر رشته جمع آوری و معادل آن را بر اساس نیاز جامعه تالیف و تدریس کنید. 🔸آیت الله حائری شیرازی نگاهشان کلان و سیستمی بود لذا طبق آخرین وصیت ایشان تاسیس موسسه احیای علوم انسانی اسلامی در دستور کار است که ان شاءالله این بنیاد بین المللی با مرکزیت قم و در دو شعبه شیراز و تهران کار خود را شروع خواهد کرد.؛ یکی از مهمترین کار موسسه در بومی کردن علوم انسانی، اقدام به تالیف کتب جهت تدریس در حوزه و دانشگاه خواهد بود. ▪️نسبت به مساله علوم انسانی اسلامی نظرشان چه بود؟ آیا ایشان قائل به تحقق این رویکرد بود؟ 🔸ایشان قائل بود اگر ما دست از سرسپردگی و تقلید کورکورانه از غیر را در علوم انسانی دیگران برداریم و در هر حوزه تخصصی مستقیماً از آیات و روایات و خصوصاً سیره عملی اهل بیت(علیهم السلام) را در آن رشته جمع آوری و عملیاتی کنیم بسیاری از مشکلات امروز را نه تنها به صورت علمی و دقیق حل می کنیم بلکه زمینه ای برای الگو شدن در عالم را خواهیم داشت و جالب این است ایشان از نوادر شخصیت هایی بود که وقتی پی به وجود مشکلی می برد، علاوه بر نقد منصفانه، راه های برون رفت و اجتهادی آن را طبق آیات و روایات بیان می کرد و در تمام موضوعات مهم همچون اقتصاد و جامعه شناسی و ... طرح برون رفت از آن مشکل را بیان می کرد. ادامه دارد ... http://shabestan.ir/detail/News/685589 ♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت @rekhneh
🌀واکنش پناهیان به سرمقاله خاتمی ♦️ کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه «سرمقاله نویس گاردین» وجود دارد 🔸متن کامل یادداشت حجت‌الاسلام پناهیان از این قرار است: ۱. طوفان ویرانگری در منطقه آغاز شده که در حال نابودی قدرت زورگویان غرب است؛ آنوقت سرمقاله نویس گاردین می‌گوید جلوی این طوفان را با خردمندی بگیرید! که چه بشود؟ تا بتوانند سلطه خود را مانند گذشته در فضای صلح ادامه بدهند؟ مشخص نیست طرف کدام طرفی است! ۲. بعضی از سرمقاله نویس‌های گاردین طوری از تنش‌زا بودن ترامپ انتقاد می‌کنند که انگار با سیاست تنش‌زدا و مذاکره‌جوی اوباما حاضرند کنار بیایند! ولو داعشی‌ها و سربریدن‌ها را در منطقه راه بیندازند. ۳. چقدر نفرت برانگیز است به طرفداری از کلمه زیبای صلح، عدالت را فراموش می‌کنند و انگار نه انگار که این جنایتکاران باید تقاص خون‌های به ناحق ریخته شده را پس بدهند. همین‌ها یک زمانی تکفیری‌های داعشی را پیکار‌جو می‌خواندند. ۴. ابوموسی اشعری با شعار صلح از جنگ بهتر است به جنگ عدالت علی(ع) رفت و رأی هم آورد. کاش آن صلح چیزی بیشتر از یک توهم بود، ولی آرامشی قبل از طوفان جنایات یزید و حجاج ابن یوسف ثقفی شد و... سرها بریده دیدیم بی‌جرم و بی‌جنایت. ۵. ابوموسی اشعری دائما جنگ‌طلبی معاویه و علی(ع) را محکوم می‌کرد و فرقی بین ظالم و مظلوم نمی‌گذاشت. ولی برای غلبه بر عدالت علی(ع)، تمام امید معاویه به صلح‌طلبی ساده لوح احمقی مانند ابوموسی اشعری بود. علی(ع) در اواخر عمر شریفش در قنوت نماز دائماً ابوموسی را لعنت می‌کرد. ۶. بعضی‌ها چون مطمئن هستند جنگ نخواهد شد فریاد می‌زنند «نه‌ به‌ جنگ علیه ایران» تا بعداً بگویند این سرمقاله‌های گاردین بود که جلوی جنگ را گرفت! مثل احمق‌هایی که می‌گفتند مذاکره سایه جنگ را دور کرد، در حالی که پس از مذاکره داعشی‌ها نفوذ کردند و موشک‌ها امنیت را بازآوردند. ۷. اشعث که مانند ابوموسی دائماً مورد لعن علی(ع) قرار می‌گرفت، وقتی سپاه علی در اوج اقتدار بود و مالک به دو قدمی خیمه معاویه رسیده بود صلح‌طلبی‌اش گل کرد و گفت دیگر جنگ بس است! هر وقت دیدید کسانی که عدالت‌خواه و اهل مقاومت نیستند از صلح دم می‌زنند به دنبال کاسه زیر نیم کاسه باشید. @rekhneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا