eitaa logo
رسالتنا
50 دنبال‌کننده
75 عکس
2 ویدیو
0 فایل
در #رسالتنا به دنبال آن هستیم که مسائل مربوط به حوزه های علمیه را مطرح کنیم و با پیدا کردن راه حل مناسب و پیگیری موثر ، قدمی هرچند کوچک در اعتلای هرچه بیشتر حوزه های علمیه برداریم. #میز_حوزه #تشکل_طلبگی_ربیون ارتباط با ما: @reza_sanam
مشاهده در ایتا
دانلود
رسالتنا
⭕️ نقش #حوزه_های_علمیه در مسأله #فلسطین 🔻باحضور حجت الاسلام #جمال_زاده رئیس اداره ارتباطات و همکار
🔻 لایو 🔸نقش در مسأله قسمت اول نگاه در رابطه با مسئله به چهار دسته تقسیم می گردد: ۱. طلابی که نگاه کاملا شیعی به موضوع دارند و تصور آنها این است که اگر آنهایی که در فلسطین اشغالی مورد ظلم واقع می‌شوند هستند باید مورد حمایت قرار بگیرند و باید برای آزادی آنها از بند ظلم تلاش کرد اما اگر افرادی که در فلسطین قرار دارند شیعه نیستند اصلاً نباید به آنها توجهی کرد و باید به حال خود رها باشند که این موضوع با توجه به آموزه های دینی ما کاملاً مخدوش می باشد. ۲. عده دیگر از روحانیون هستند که کاملاً موضوع را به یک مسئله تقلیل می دهند و می‌گویند یک کشوری مورد رنج و مشقت قرار گرفته است در صورتی که اگر مسئله کوچک‌سازی نشود و به جزئیات مورد بررسی قرار گیرد مشخصا است که باید مورد توجه عموم مسلمانان قرار گیرد. ۳. دسته سوم از روحانیون افرادی هستند که نگاهشان نگاهی کاملا است و فقط در ایام خاص از ایشان موضع‌گیری‌هایی دیده می شود و این موضع گیری ها صرفاً به دادن ختم می‌شود و یا در صورت دیگر این افراد دقایق ابتدایی کرسی‌های درس خویش را به این موضوع اختصاص می‌دهند. ۴.در بین حوزویان عده ای هم می باشند که فعالیت آنها صرف توجه به مذهب طرف مقابل نیست علاوه بر آن مسئله را نیز تقلیل نمی دهند و واکنش آنها واکنش های فصلی و موسمی نیز نمی باشد و حضوری و در رابطه با این موضوع دارند. آنچه باید در رابطه مابین حوزویان و برقرار باشد دسته چهارم می‌باشد. @resalatuna
رسالتنا
🔻 #گزارش لایو 🔸نقش #حوزه‌های_علمیه در مسأله #فلسطین #حجت‌الاسلام_جمال_زاده قسمت اول نگاه #طلاب د
🔻 لایو 🔸نقش در مسأله قسمت دوم طبیعتاً افراد در خود از مولفه های زیادی تاثیر می پذیرند اما برای تربیت یک با صحیح مرکز مدیریت حوزه های علمیه نقش موثری می تواند ایفا کند. متاسفانه که مرکز آن در پایتخت معنوی جهان اسلام یعنی قرار گرفته است و این در حالی است که مشهد مورد رجوع مسلمانان از کشورهای اسلامی قرار می‌گیرد،یک یا یا به عنوان وجود ندارد البته اینجا اسم محل مناقشه نمی‌باشد ، باید یک مرکز وجود داشته باشد که مسائل مربوط به جهان اسلام در آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در نهایت به عمل در این رابطه منجر گردد. البته کار در ایجاد مرکز بین الملل حوزه علمیه خراسان تمام نمی شود بلکه اصلی پس از شکل‌گیری این مرکز می باشد. حوزه علمیه قم معاونت بین الملل دارد نگاه کنید که شیوه برخورد آنها به مسائل از چگونه است؟ به مبلغی که به اروپا برای تبلیغ میرود مبلغ بین المللی گفته می‌شود اما به مبلغی که در افغانستان فعالیت می کند چنین چیزی گفته نمی شود در صورتی که شما اگر به کشورهای شبه قاره نگاه کنید تعداد مسلمان های موجود در این کشورها بسیار زیاد می باشد. نوع نگاه خیلی مهم است معاونت یا مرکز بین المللی باشد اما نگاه درستی به مطلب و موضوع نداشته باشد وجود و عدم وجود آن است. @resalatuna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
والله ما مسئولیم 🔻سخنرانی درباره فلسطین ❓چرا امروز بعضی از علمای ما از روشنگری نسبت به مسائل و غفلت دارند؟ @resalatuna
رسالتنا
🔻 #گزارش لایو 🔸نقش #حوزه‌های_علمیه در مسأله #فلسطین #حجت‌الاسلام_جمال_زاده قسمت اول نگاه #طلاب د
🔻 لایو 🔸نقش در مسأله قسمت سوم و انتهایی اینجا این پیشنهاد مطرح می گردد که نهادی به عنوان مسئول پیگیری مسائل در مرکز مدیریت تاسیس بشود که می تواند کارهای زیر را انجام دهد ۱ ایجاد مرکز مطالعات و ۲ ایجاد کرسی درس مقاومت ۳ پیگیری میزان ارتباطات طلبه های با طلاب موجود در فضای مشهد ۴ تلاش برای آشنایی با جریان‌های فکری جهان ۵ پیگیری مسئله مهم که قرائت های افراطی و تفریطی در آن وجود دارد. همچنین یک پیشنهاد برای مطرح می گردد تا دایره تاثیرگذاری آنها در مسائل جهان اسلام بیشتر گردد از آنجا که هستند حضور هرچه موثرتر ایشان در مسائل جهان اسلام مغتنم می باشد علما باید از یک موضع گیری مقطعی صرف به سمت حرکت نمایند عملاً سمینار هایی که با عنوان جهان اسلام طی یک یا دو روز برگزار می گردد کارایی لازم برای پرداختن علما به مسائل جهان اسلام را ندارد علما باید مستقلاً وارد فضای ارتباط گیری با شوند و این ارتباط گیری نیز باید علی الدوام وجود داشته باشد تا از رهگذر این ارتباط دائمی بتوان جهان اسلام را حل و فصل نمود. در رابطه با ایجاد ارتباط گیری موثر می توان به مکاتبه های متعدد الله_بروجردی و شیخ محمود اشاره کرد که منجر به ثمرات مبارکی گردید که یکی از آنها فتوای رئیس الازهر مبنی بر اینکه «عمل کردن به قول ائمه اطهار علیه السلام مجزی است» می باشد. @resalatuna
بنظر می‌رسد قضیۀ یکی از آن مسائل اساسی است که هنوز هم جایگاه متناسب خود را در دستگاه متولی امر نیافته است و یکی از دلایل مردمی نشدن آرمان فلسطین نیز همین امر است. برشی از حجت الاسلام محمدآبادی فعال @resalatuna
چرا ساکت است 📝 از حجت‌الاسلام مهدی شاندیزی دبیر اجرایی مجمع اسلامی حبل الله ▪️۱. حدودا چهل سال پیش، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان به ایران آمد. او دیداری با حضرت امام داشت. در پایان جلسه حضرت امام به او یک قرآن هدیه دادند و به او گفتند مردم را به این کتاب دعوت کن. دانشجوی جوان ابتدا خودش در فهم مبانی اسلام ناب عمیق شد و سپس شروع کرد به آشنا کردن مردم با مبانی اسلام. ▪️۲. اکنون چهل سال از آن ایام می‌گذرد و آن دانشجوی جوان تبدیل شده است به شیخ میانسالی که را رهبری می‌کند. او در این مدت همه تلاشش را کرد تا مردم را با معارف قرآن آشنا کند. و برایش شیعه و سنی فرقی نداشت . حتا مسیحیان نیجریه او را دوست دارند . در زمینه رعایت تا جایی پیش رفت که حتی اجازه ساخت مسجد ویژه شیعیان را به شاگردانش نداد و حرفش این بود که شیعه و سنی باید در یک مکان نماز بخوانند. ▪️۳. سال ۹۴ ارتش نیجریه به حسینیه بقیةالله زاریا حمله کرد. حدود هزار نفر از طرف‌داران شیخ را به شهادت رساند و او و همسرش را زندانی کرد. رهبر معظم انقلاب همان سال در کنفرانس وحدت فرمودند: « در نیجریه چرا برای آن مؤمن (شیخ زاکزاکی) این‌جور فاجعه آفرینی می کنند و حدود هزار نفر از مردم دور و بر او را به قتل می‌رسانند و شش فرزند او را در دو سال به شهادت می‌رسانند. چرا دنیای اسلام در مقابل این فجایع ساکت می‌ماند. » ▪️۴. و امروز سوالاتی که پس از ۵ سال ، ذهن مرا به خود مشغول کرده ، این است : ؟ ؟ و ؟ ظاهراً غصه شیخ مصلح تقریبی را فقط مولای غریبش صاحب‌الزمان می‌خورد و بس. @resalatuna
🔻مدارس علمیه به عنوان پایگاه های تربیت نقش عمده ای در ایجاد هویت فعال امتی و جهانی در دارد، پیگیری‌های نشان می دهد که بخش قابل توجهی از مقدس یا از ایفای این نقش خطیر غافل شده و یا ضریب کمی به آشنایی با مسائل مرتبط با و بین الملل اختصاص داده اند در این بین اما مدرسه های فعال عمل کرده‌اند. در ادامه نگاهی به این مدارس خواهیم انداخت. @resalatuna
رسالتنا
🔻مدارس علمیه به عنوان پایگاه های تربیت #طلبه_تراز_انقلاب_اسلامی نقش عمده ای در ایجاد هویت فعال امتی
🔹گزارش مختصر کارنامه جهان اسلامی مدرسه ثقلین در طی 6 سال گذشته: -دوره باحضور استاد برادران -نشست تحولات با حضور سعد الله زارعی باهمکاری مجمع اسلامی حبل الله -حضور در جلوی کنسولگری برای دفاع از مردم -بررسی تحولات با حضور حجة الاسلام موسوی بحرینی زندانی سیاسی آل خلیفه -بررسی تحولات با حضور سید مصطفی میرشجاع -پخش با موضوعات مختلف -بررسی ابعاد گام دوم انقلاب با موضوع باحضور استاد راجی -نمایشگاه و مسابقه آیات . فعالیت‌های شیخ نمر و شیخ و و -حضور طلاب در دوره مقاومت در @resalatuna
متاسفانه در که مرکز آن در پایتخت معنوی جهان اسلام یعنی قرار گرفته است با ابن که مورد رجوع مسلمانان از کشورهای اسلامی قرار می‌گیرد،یک یا یا به عنوان وجود ندارد البته اینجا اسم محل مناقشه نمی‌باشد ، باید یک مرکز وجود داشته باشد که مسائل مربوط به در آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در نهایت به عمل در این رابطه منجر گردد. حجت الاسلام جمال زاده فعال جهان اسلام @resalatuna
اصلی‌ترین چالش ، یعنی مسئلۀ ، جز سالی یک بار شرکت در راه‌پیمایی ، کمترین سهمی در نظام آموزشی حوزۀ ما ندارد؛ حتی به اندازۀ دو واحد درسی! به راستی اگر آمارگیری شود، چند درصد از طلاب و مبلغان «کلید فرج» را «قضیۀ فلسطین» می‌دانند؟! حجت الاسلام محمدآبادی فعال جهان اسلام
🔹در امسال شورای عالی و مدیریت محترم به مناسبت آمده است : 🔻حوزه علمیه با تمام ظرفیت فکری و عملیاتی خویش از جریان ، که منطقه را به نورانیتی وصف ناپذیر رسانده به جدّ بسیار حمایت خواهد نمود.» 💥 حمایت جدی حوزه از جریان مقاومت اسلامی -با تمام توان- با کدام برنامه ها؟! ❓با توجه به ظرفیت های فکری و دینی بسیار به عنوان ، این پرسش وجود دارد که آیا حوزه علمیه خراسان اقدام قابل اعتنایی برای استفاده و ساماندهی ظرفیت های فکری و عملیاتی طلاب و فضلا در راستای حمایت و تقویت جریان مقاومت کرده است؟ ❓ کدام بخش حوزه متولی این برنامه ریزی و اقدامات است؟ @resalatuna
عصر روز چهارشنبه مورخ ۷ خرداد ماه ، کار گروه ( ) مصاحبه و گفتگویی صمیمی با سردبیر - جناب آقای جلیل نژاد- داشت که گزارش مصاحبه، بزودی در کانال منتشر خواهد شد. @resalatuna
🔻 « ، در تداوم مبارزات اسلامی به مبارزه بی امان فکری و ایدئولوژیکی خویش ادامه می دهد و سر در خط فرمان قائد بزرگ خویش حضرت آیت الله العظمی تا پایان زمان شیطانی و دفن اهریمن به پیش خواهد تاخت.» ▪️متن فوق، فرازی از امسال شورای عالی و مدیریت محترم حوزه علمیه خراسان به مناسبت است. ❓ حوزه چه برنامه ای برای این مبارزه بی امان فکری و ایدئولوژیکی طرح شده در بیانیه دارد؟ 🔹البته اعلان موضع و بیانیه دادن نسبت به حوادث مهم کشور، منطقه و صحنه ضرورت دارد اما این اعلان، تنها یک قسمت از کار بزرگی است که حوزه علمیه نسبت به باید انجام دهد! بماند که این بیانیه ها هم به گوش خیلی از حوزه های علمیه نمیرسد چه برسد به ! @resalatuna
«اگر شیعه در مقابل حوادث خصمانه ای که برای او پیش می آید، احساس نکند، وارد میدان نشود، ظرفیت خود را بروز ندهد، کار بزرگی را که بر عهده ی اوست، انجام ندهد، این موجب نمیشود که دشمن، دشمنی خود را متوقف کند؛ بعکس، هر وقت آنها در ما احساس ضعف کردند، جلو آمدند؛ هر وقت احساس انفعال کردند، به فعالیت خودشان افزودند و پیش آمدند. غربی ها ظرفیت عظیم فکر شیعه برای مواجهه ی با و را از مدتها پیش فهمیده اند؛ از قضایای ، از قضایای تنباکو؛ لذا آنها ساکت بشو نیستند؛ آنها به تجاوز خود، به پیشروی خود ادامه میدهند» بیانات رهبر انقلاب در دیدار طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم 29/7/1389 @resatuna
🔻 در جلسه با حجت‌الاسلام روشندل مسئول حوزه علمیه خراسان ایشان بیان کردند: روابط عمومی حوزه ارتباط خوبی با و دارد و همکاری خوبی از طرف رسانه ها با حوزه علمیه وجود دارد. ⁦⁉️⁩ سوال اینجاست که با وجود این هماهنگی و ارتباط،چرا فعالی از سوی در جریان سازی برای وجود ندارد؟ @resalatuna
رسالتنا
🔻مدارس علمیه به عنوان پایگاه های تربیت #طلبه_تراز_انقلاب_اسلامی نقش عمده ای در ایجاد هویت فعال امتی
🔹گزارش مختصری از فعاليت هاي جهان اسلامی مدرسه علمیه حضرت مهدي (عج) در سال 98: 1- بررسی آخرین مسائل و بیان مشاهدات در عرصه بین الملل جناب آقای ابوالفضل زارعی (رایزن سیاسی سابق ایران در سفارت هند) 98/8/11 2- بررسی چالشهای عملی در شبه قاره حجت الاسلام و المسلمین امین شهیدی 98/8/27 3- دوره تبیین نظریه در 30/8/98 دوره تبیین نظریه مقاومت با هدف اشنایی هرچه بیشتر با ادبیات مقاومت و تبیین سخنان رهبری با موضوعات 1-مبانی دینی نظریه مقاومت 2-ابعاد اندیشه مقاومت در اندیشه 3-مقاومت ،کنش یا واکنش 4-بررسی جریان مقاومت و سازش در اسلامی و اهمیت روابط و تعاملات در منطق مقاومت به همت مدرسه علمیه حضرت مهدی در پنجشنبه مورخ 30 آبان 98 برگزار شد. ✅اساتید این دوره تبیینی به ترتیب موضوعات فوق استاد حجت الاسلام و المسلمین نظافت یزدی مدیریت مدرسه علمیه حضرت مهدی عج ، دکتر محمد صادق شهبازی پژوهشگر حوزه اسلام ناب ، دکتر سعید شعرباف عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام رضا و دکترمحمد صادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بودند و به ارائه مطالب پیرامون نظریه مقاومت پرداختند. 🔻به گفته مسئول برگزاری این دوره تبادر عامه مردم از بحث مقاومت که عمدتا در ایام انتخابات، راهپیمایی‌ها، مباحثات سیاسی و امثالهم بیان می‌شود صرفا یک چالش بین المللی یا سیاسی است و در نتیجه عمده مردم و برخی نخبگان نقشی غیر از تحمل سختی‌های تحریم و نظیر این را برای خود قائل نمی‌شوند در حالی که نظریه مقاومتی که امامین انقلاب تصویر می‌کنند نقش اصلی را بر عهده توده مردم و نخبگان جامعه قرار داده است و صرفا در یک سطح چالش سیاسی و بین المللی قرار ندارد؛ در این دوره تلاش می شود که نشان داده شود اولا مقاومت صرفا یک چالش سیاسی نیست و در ابعاد مختلف تعریف می‌شود. ثانیا مردم و نخبگان از موثرترین گروه‌ها در منطق مقاومت هستند. 🔸لازم به ذکر است عزیزان برگزار کننده دوره طی مباحثات و مطالعاتی که پیرامون نظریه مقاومت داشته اند نمایشگاه مصوری از نمونه های مقاومت نیز برگزار کردند که در منظر عزیزان میهمان دوره قرار گرفت و حاصل مطالعات و مباحثات طلاب بسیجی برگزار کننده این دوره تبیینی ، کتاب "" بود که این کتاب نیز در این دوره رونمایی شد. @resalatuna
فقر کمی و کیفی فعال فرهنگی بین الملل 📃 از علیرضا کمیلی دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده و فعال حوزه بین الملل ⚠️ یعنی سهم بین الملل یک صدم هم نیست؟! 🔰 فرض کنیم فرهنگی اجتماعی کشور که دغدغه های انقلابی دارند 500 هزار نفر باشند که دارند از عرصه اقتصاد مقاومتی و حجاب و خانواده تا کارهای سیاسی مقطعی و کار و... فعالیت می کنند. ⭕️ حال سوال من این است که عرصه بعنوان یکی از نیازهای انقلاب اسلامی چه سهمی در این حجم از نیروها می تواند و به خود اختصاص دهد؟! 🌐 می توانم چند کتاب بنویسم که ثابت کنم چه ظرفیت ها که در شرق و غرب عالم با ظهور بروز کرد و متاسفانه غالب آنها بخاطر واگذاری تام این عرصه به دستگاه‌های رسمی یا نیروهای نظامی نهادهای انقلابی هدر رفت! ☺️ آنگاه شما احتمالا بالاتری برای این عرصه در کنار سایر نیازهای انقلاب در نظر خواهید گرفت ولی چنین کاری نمی کنم و فقط می پرسم یعنی بين الملل این توان نیروی انسانی انقلابی هم نیست؟! اگر هست چرا ما حالا 5000 نیروی دغدغه مند یا فعال بین الملل نداریم؟! 😔 البته من هم می دانم و پیش تر نوشته ام که آفت تشتت و نداشتن حس جدی حکمرانی و تربیت بر عمده جوانان انقلابی غلبه دارد و همه نیازها بخاطر این آسیب، با عدم برخورد و بر زمین ماندن بارهای سنگین تر مواجه شده اند ولی بر این باورم که باز هم بین الملل وضع بدتری دارد و در برخی موضوعات اقلا عناصر فعال بیشتر است! ⭕️ راستی وای اگر تعداد آن فعالان بیش از 500 هزار نفر باشد و ما حتی نتوانیم 100 عنصر مردمی بر عرصه بین الملل را هم نام ببریم! @resalatuna
▪️از معاونت بین المللی که نداریم 🔻«از مهم ترین رخدادهای مرکز مدیریت در اواخر سال 1388، تشکیل معاونت همکاری ها و بود. هدف از تأسیس معاونت بین الملل ، تحقق بخشی به رسالتی جهانی بود که صلی اللّه علیه و آله به عنوان پیامبر خاتم که دینشان هم دینی جهانی و ماندگار بود آن را انجام می داد و در عصر کنونی متولیان انجام این رسالت و رساندن آن به ، علما هستند.» 💥عبارت بالا بیانات حجة الاسلام والمسلمین زمانی اولین معاون است. ❓حال سوال اینجاست که آیا چنین رسالتی بر دوش ندارد؟ ❓آیا رسالتش فقط در محدوده شهر است یا رسالتی جهانی دارد؟ ❓چرا از حوزه خراسان اثری در تحولات بین المللی دیده نمی شود؟ ❓آیا نباید در دومین حوزه علمیه ایران مرکزی برای رصد و برنامه ریزی و اقدام درباره وجود داشته باشد؟ @resalatuna
«بی طرف ماندن در مسائل چالشی اساسی، موجب نمیشود که روحانیت و دشمن دین هم بی طرف و بماند؛ «و من نام لم ینم عنه». اگر روحانیت در مقابل حوادث خصمانه ای که برای او پیش می آید، احساس مسئولیت نکند، وارد میدان نشود، ظرفیت خود را بروز ندهد، کار بزرگی را که بر عهده ی اوست، انجام ندهد، این موجب نمیشود که دشمن، دشمنی خود را متوقف کند؛ بعکس، هر وقت آنها در ما کردند، جلو آمدند؛ هر وقت احساس انفعال کردند، به فعالیت خودشان افزودند و پیش آمدند. غربی ها ظرفیت عظیم فکر شیعه برای مواجهه ی با و را از مدتها پیش فهمیده اند؛ از قضایای ، از قضایای ؛ لذا آنها ساکت بشو نیستند؛ آنها به تجاوز خود، به پیشروی خود ادامه میدهند. سکوت و بی طرفی و و به هیچ وجه نمیتواند دشمنی دشمن را متوقف کند. بنابراین حوزه های علمیه، بی طرف نماندن حوزه های علمیه در قبال ، در قبال مسائل چالشی و یک ضرورتی است که نمیشود از آن غافل شد.» بیانات در دیدار ، فضلا و 29/7/1389 @resalatuna
رسالتنا
▪️از معاونت بین المللی که نداریم 🔻«از مهم ترین رخدادهای مرکز مدیریت #حوزه_علمیه_قم در اواخر سال 138
🔻از اهم وظایف این است : *برنامه ریزی به منظور تقویت رویکرد بین المللی در ، ، و حوزه های علمیه. *رصد، تحلیل، اطلاع رسانی از کلیه فعالیت های مرتبط با حوزه های علمیه و و اتخاذ مواضع دقیق و بهنگام. *برنامه ریزی به منظور گسترش و تقویت همکاری های با اشخاص، مراکز، نهادها، و حوزه های شیعی . ❓آیا در حوزه علمیه مشهد به عنوان نیاز به این برنامه ریزی ها و اقدامات وجود ندارد؟ ❓چند درصد از برنامه ریزی های نظام آموزشی و پزوهشی و تبلیغی حوزه به مسائل جهان اسلام اختصاص دارد؟ ❓ تا به چه اندازه با افراد و نهادها و سازمان های بین المللی و جهان اسلام ارتباط دارد؟ ❓این تعاملات با مراکز دینی کشورهای همسایه استان خراسان به چه میزان است؟ ❓آیا رصد اتفاقات و تصمیم گیری برای موضع بهنگام، متولی خاصی در حوزه دارد؟ @resalatuna
« و باید تفکر و نیاز آینده جامعه را همیشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث ، مناسب باشند.» صحیفه امام،ج۲۱،ص۲۷۳. @resalatuna
رسالتنا
▪️از معاونت بین المللی که نداریم 🔻«از مهم ترین رخدادهای مرکز مدیریت #حوزه_علمیه_قم در اواخر سال 138
🔻بعضی دیگر از وظایف : * برنامه ریزی برای آموزه های و مکتب علیهم‌ السلام در و پاسخگویی به دینی در سطح . *نیاز سنجی دینی کشورها، شناسایی فرصت­ها و زمینه­ های همکاری ، در عرصه ­های بین الملل. *شناسایی و زبان دان و توانمند برای حضور در عرصه بین الملل، جهت بهره گیری از آنان توسط دستگاه های مختلف کشور. 🔸با اینکه مشهد امام رضا علیه السلام سالانه پذیرای هزاران زائر از کشورهای اسلامی است ، تا چه حدی توانسته است با ظرفیت های موجود در حوزه و جهت دهی آن ها از این فرصت استثنایی برای ترویج استفاده کند؟ 🔸آیا برنامه ای برای شناسایی و همکاری با فعالان دارد؟ 🔸حوزه تا چه حد با ظرفیت های فرهنگی کشورهای برای ارتباط بیشتر با آشناست؟ 🔸آیا در ما طلابی آشنا با که بتوانند این بار را به دوش بکشند می شوند؟ @resalatuna
🔷 حتمی است، منتها تحول دو طرف دارد: تحول در جهت و درست، تحول در جهت و غلط.ما باید مدیریت کنیم که این تحول در جهت درست انجام بگیرد. این وظیفه ی مؤثرین در است. ، ، باید همتشان این باشد. از تحول نباید گریخت. حالا آقایان بیان کردید در شیوه ی ، در شیوه ی ، در شیوه ی ، در ؛ همه ی اینها تحول میخواهد. نگوئید ده سال پیش، پانزده سال پیش لازم بود، این برنامه را نوشتیم. خیلی خوب، آن برنامه مال ده سال پیش بود، ببینید شکل یافته ی این برنامه چیست؟ تحول یعنی این؛ یعنی ، بهنگام جلو رفتن، از حوادث عقب نماندن. مقام معظم رهبری بیانات در دیدار جمعی از اساتید، فضلا، مبلّغان و پژوهشگران حوزه های علمیه کشور ۱۳۸۶/۰۹/۰۸ @resalatuna