eitaa logo
رسالتنا
50 دنبال‌کننده
75 عکس
2 ویدیو
0 فایل
در #رسالتنا به دنبال آن هستیم که مسائل مربوط به حوزه های علمیه را مطرح کنیم و با پیدا کردن راه حل مناسب و پیگیری موثر ، قدمی هرچند کوچک در اعتلای هرچه بیشتر حوزه های علمیه برداریم. #میز_حوزه #تشکل_طلبگی_ربیون ارتباط با ما: @reza_sanam
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹مطالبه و درخواست کار گروه ی (رسالتنا) از اصحاب رسانه‌ی که چندی پیش، به مناسبت نزدیک شدن به روز جهانی قدس به محضر ایشان تقدیم شد. این مطالبه برای رسانه های: خراسان ‏قدس ‏شهرآرا ‏ارسال گردیده است. بسم الله الرحمن الرحیم محضر شریف اصحاب رسانه، وقتی به قصد یافتن سرچشمه های عزت و اقتدار مسلمین و صیانت از دین الهی در مقابل هجوم شرک و کفر، صفحات تاریخ را ورق می زنیم همواره عالمانی را می یابیم که با احساس مسئولیت نسبت به توده و با انگیزه اقامه دین و تعالی جامعه ایمانی- به عنوان محوران وحدت و مقاومت-، در برابر توطئه ها و دشمنی های ستمگران، قدرتمندان و پول پرستان زمان، مرارتها و تلخیهایی را متحمل شده‌اند و همراه با تحمل اسارتها و تبعیدها، زندانها و اذیت و آزارها و زخم زبانها، شهدای گرانقدری را به پیشگاه مقدس حق تقدیم نموده‌اند. «صدها سال است که روحانیت اسلام تکیه‌گاه محرومان بوده است، همیشه مستضعفان از کوثر زلال معرفت فقهای بزرگوار سیراب شده‌اند...و در هر نهضت و انقلاب الهی و مردمی، علمای اسلام اولین کسانی بوده‌اند که بر تارک جبین شان خون و شهادت نقش بسته است.» نمونه هایی همچون نهضت تنباکو، نهضت ملی شدن صنعت نفت و در صدر همه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال 57، همگی گویای نقش بی بدیل علمای ربانی و روحانیت متعهد در ایجاد آگاهی و بصیرت و تقویت روحیه مقاومت و ایثار و در یک جمله« ایجاد آمادگی در مردم برای حرکت به سمت قله های ارزش های انسانی و اسلامی» می باشد. اکنون یعنی؛ در حیات و مبارزه انقلاب اسلامی به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی و از طرفی شرایط اسف بار و عالم و هم چنین آشکار شدن نیات پلید و دست های خبیث دخالت استکبار در منطقه و خیره سری هم پیمانانش مانند دولت کودک کش سعودی -بیش از گذشته- فرصت و بستر لازم برای حضور ، علمای اعلام و دردمند در صحنه مبارزه فعال با دسیسه های استکبار فراهم می باشد. اینگونه، مومن حول محور آنان، اقدامات و موضع گیری های کوبنده شان، آگاه و متحد شده و ایشان ضمن دعوت مسلمانان به آمادگی و اتحاد علیه دشمن مشترک، دشمنان اسلام را رسوا ساخته و مشوق نخبگان و فعالان جهان اسلام می باشند. متاسفانه امروزه با توجه به گسترش رسانه به خصوص فضای مجازی و غفلت عوامل دغدغه مند رسانه -از سایت های اینترنتی تا شبکه های مجازی و از مطبوعات تا رسانه ملی- تشکل طلبگی ربیون به عنوان جمعی از طلاب جوان و دغدغه مند حوزه علمیه مشهد، یک خلائی بین بزرگان دین و رسانه های جمعیِ دغدغه مندِ مردم، حس می کند و بلکه به عیان می بیند؛ و این خلأ می تواند روی حرکت های کلان جامعه اسلامی اثرات سوئی به دنبال داشته باشد. لذا لازم است برای انتقال بیانات و مواضع ایشان به عموم جوامع اسلامی، سازوکار هایی دائمی طراحی و ایجاد شود. از جمله مواردی که همیشه مورد خشم و جریحه دار شدن احساسات مسلمانان و آزادیخواهان جهان و مایه درد و اهتمام رهبران مسلمان بویژه رهبر حکیم انقلاب اسلامی بوده است، مساله اشغال فلسطین و اقدامات ظالمانه رژیم غاصب صهیونیستی است. مساله ای که همواره مرکز توجه استکبار بوده و اخیرا با اجرای طرح ننگین «معامله قرن» بر خصومت ها و ظلم های خویش شدت بخشیده است. امسال با نزدیکی به ، بسیار لازم و مبارک است تا اصحاب رسانه و مطبوعات با استفاده از ظرفیت های رسانه ای خویش نزد عالمان دین و روحانیت انقلابی رفته و به انتشار بیانات و مواضع ایشان برای عموم مسلمین بپردازند. گاه با یک مطالبه و درخواستِ دیگران و به طور خاص اصحاب رسانه، سردمداران جامعه از جمله علما، حق پذیرانه به میدان می آیند و هم جبهه با دغدغه مندان رسانه ای، به انجام وظیفه می پردازند. و در این میان، به عنوان یکی از قدیمی ترین مراکز نشر معارف اسلام، با قدمت چندین ساله حوزه علمیه آن، عالمان شجاعی را در خود پرورانده است که همیشه تکیه گاه مردم انقلابی بوده و هستند و اینک از شما مسئولین محترم و صاحبان تریبون و رسانه خواستاریم تا در ایام پیش رو، ضمن فراهم ساختن زمینه های ارتباط، به انتشار حداکثری مواضع انقلابی نسبت به «مساله » بپردازید. از خداوند منان توفیقات روزافزون تمام خدمتگزاران صادق به اسلام و نظام اسلامی به خصوص شما، پیغامبران ماجرای واقعیت را خواستاریم. تشکل طلبگی ربیون ۹۹/۰۲/۲۷ @resalatuna
رسالتنا
🔹مطالبه و درخواست کار گروه #تحول_در_حوزه ی #تشکل_طلبگی_ربیون (رسالتنا) از اصحاب رسانه‌ی #مشهد که چند
آیا رسانه ها، در تربیت اسلامی و انقلابی جامعه، صدای عالمان دین بوده اند؟ آیا رسانه ها به وظایف خویش در انتقال بیانات و مواضع علما و روحانیت انقلابی عمل کرده اند؟ یا صرفا به اشخاصی دیگر با موضوعات دیگر ضریب داده اند؟ چرا از مواضع علما و فضلای حوزه علمیه بی خبریم؟ @resalatuna
🔶هر اقدام و فرایند اصلاحی جدی،نباید تنها به جنبه حوزه نگاه کند ،یعنی به حوزه به عنوان مجموعه‌ای از افراد و اشخاص بنگرد بلکه علاوه بر این جنبه باید به حوزه از جنبه تکلیفی آن نیز نظر داشته باشد نگاه به حوزه اعتبار نقش و که به واسطه آن به حوزه از چشم رابطه آن با و چگونگی انجام وظایف حوزه در میدان ارتباط با نگریسته شود. شهید سید محمد باقر صدر @resalatuna
مواضع علمای شیعه در یوم‌ النکبه از تحریم کالاهای یهودی تا پیشنهاد آیت‌الله کاشانی به اروپاییان 🔹غصب زمین‌های توسط صهیونیست‌ها در سال ۱۳۲۷ مورد واکنش مردم و علما و ایران قرار گرفت. 🔻نامه به پاپ: چه شده که محافل روحانی مسیحیت بسکوت فرورفته است؟ 🔻بیانیه فدائیان اسلام: پنج هزار نفر عازم کمک به برادران مسلمان فلسطین هستند 🔻اعلامیه : دولت یهودی کانون مفاسد بزرگ برای مسلمین خواهد بود 🔻 بیانیه الله_بروجردی 🔻تلگراف الله_زنجانی 👉 tn.ai/2266898 @resalatuna
آرمان فلسطین و نقش حوزه‌های علمیه 📃 از حجت الاسلام مهدی محمد آبادی طلبه سطح عالی حوزه علمیه قم و فعال عرصه جهان اسلام بسم الله الرحمن الرحیم به عنوان متولی دین در جامعه، هر کجا نقش خود را درست تشخیص دادند و به‌موقع وارد صحنه شدند، مردم نیز با تمام وجود پای کار آمدند و مسئله حل شد. اما وقتی ، نسبت خود را با موضوعی به درستی تعیین نکرده باشد، قطعا از مردم نیز توقع نمی‌رود پا پیش بگذارند. به نظر می‌رسد قضیۀ یکی از آن مسائل اساسی است که هنوز هم جایگاه متناسب خود را در دستگاه متولی امر نیافته است و یکی از دلایل مردمی نشدن آرمان فلسطین نیز همین امر است. ریشۀ نسبت نگرفتن درست حوزه با مهم‌ترین پروندۀ چیست؟ 🔶امام خمینی رحمة‌الله‌علیه از همان وقتی که قیامشان را علنی کردند، یکی از چالش‌های اساسی‌شان با شاه، همکاری او با بود و در شرایطی که مظالم آشکار پهلوی به دین و مردم نیز برای خیلی‌ها مسئله نبود، ایشان تصریح داشتند که تا شاه دست از حمایت از غاصبان اسرائیلی برندارد، مخالفت خود را با شاه ادامه خواهند داد (صحیفه امام، ج1، ص77). جالب‌تر اینکه اعتراض شدید امام به نفوذ عناصر «بهایی» در رژیم پهلوی نیز از منظر عملگی بهائیان برای اشغالگران اسرائیلی بود (صحیفه امام، ج1، ص186). این در حالی بود که عمدۀ علما و فعالان مذهبی آن روزگار، «انحرافات عقیدتی» بهائیت را دشمن اصلی دانسته و مشغول مبارزۀ فرهنگی با این فرقۀ ضاله بودند. همین دو نمونه به خوبی نشان می‌دهد که حضرت امام، همۀ معارف دین را با عینک « » می‌دیدند و برایشان بدیهی بود که لازمۀ ذاتی عملیاتی شدن توحید در حیات بشر، « » از باب «رفع مانع» است. از نگاه امام، غصب قبلۀ اول مسلمین یک ظلم در کنار دیگر مظالم نیست؛ بلکه شاه‌کلیدی است برای باز کردن زنجیر «ترس» از پای ارادۀ امت اسلامی و قوی‌ترین عامل برای قیام و ایستادگی مستضعفان در برابر ظلمۀ عالم. گرچه به برکت و بلند شدن پرچم ، حوزه از ابتلا به سرنوشت کلیساهای قرون وسطی نجات یافته، اما باید با تأسف گفت که این بینش مترقی و کارساز حضرت امام، هنوز در شریان‌های نظام علمی-تربیتی حوزه جریان نیافته، که امتداد آن را می‌توان در نوع ضریب‌دهی آن به مسائل امت اسلامی مشاهده کرد. در حالی‌که «وهابیت‌پژوهی» سکۀ رایج بخش بزرگی از محافل علمی-تبلیغی ماست، اما اصلی‌ترین چالش ، یعنی مسئلۀ فلسطین، جز سالی یک بار شرکت در راه‌پیمایی ، کمترین سهمی در نظام آموزشی حوزۀ ما ندارد؛ حتی به اندازۀ دو واحد درسی! به راستی اگر آمارگیری شود، چند درصد از طلاب و مبلغان «کلید فرج» را «قضیۀ فلسطین» می‌دانند؟! «قضیه‌ی فلسطین کلید رمزآلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است.» (رهبر انقلاب، 25/1/1385) اما چاره چیست؟ ⁦♦️⁩در این مجال اندک، به سه نکتۀ اساسی می‌توان اشاره کرد: 1. همچنانکه گذشت، حق حیات به گردن حوزه و روحانیت دارند. لذا آشنایی بی‌واسطۀ طلاب با اندیشۀ امام و نظام مسائل و اولویت‌های آن، از ضروری‌ترین مقدمات تغییر نگاه حوزه‌های علمیه به مسئلۀ و ایفای نقش شایستۀ آنان است. 2. یکی از عواملی که به‌شدت می‌تواند ضریب مسئلۀ فلسطین را در نگاه و روحانیون عوض کند، آشنایی آنان با فرازوفرودهای تاریخ پرغصۀ سدۀ اخیر جهان اسلام است. اگر این اتفاق بیفتد، حتی زاویۀ نگاه ما به «وهابیت» نیز تغییر خواهد کرد و به‌جای نقد «عقاید» وهابیت، خدمات سردمداران و حامیان این فرقه به رژیم منحوس صهیونیستی در اولویت قرار خواهد گرفت. 3. اگر قرار بر نقش‌آفرینی فعال برای خدمت به آرمان فلسطین باشد، یقینا باید فکری به حال ارتباطات و تعاملات خود با علما و حوزه‌های علمیه جهان اسلام کنیم. تشکیل جبهۀ جهانی ضدصهیونیستی، بدون اتحاد علمای مسلمین بر سر این مزمن‌ترین درد امت اسلامی، خواب شیرینی بیش نیست. @resalatuna
گزارش جلسه با مسئول روابط عمومی موضوع : برنامه برای گرامیداشت پنجشنبه مورخ ۱ خرداد ماه مهمان مسئول روابط عمومی حوزه علمیه خراسان حجت السلام روشندل بود. 🔵 بر اساس صحبت های مطرح شده در جلسه معلوم شد مسأله و مسائل شبیه به آن در دو قسمت از تشکیلات مرکز مدیریت پیگیری می شود. تبلیغات ، رسانه ، صدور بیانیه و انعکاس اخبار مربوط به فعالیت های حوزه در مساله قدس به عهده حوزه است و تعیین راهبردها و برنامه های تربیتی و فرهنگی مدارس بر عهده حوزه می باشد. 🔸 فعالیتی که روابط عمومی حوزه در روز قدس امسال انجام خواهد داد از قرار زیر است : 1- صدور بیانیه در بزرگداشت روز قدس و محکومیت اشغالگری اسراییل 2- مصاحبه با بعضی از اساتید حوزه و رسانه ای کردن آن ها 3- تبلیغ مسابقه القدس لنا که توسط معاونت فرهنگی در حال اجراست. در این جلسه بیان شد که روابط عمومی حوزه ارتباط خوبی با رسانه های مکتوب و صدا و سیما دارد و همکاری خوبی از طرف رسانه ها با حوزه علمیه وجود دارد. ❓سوال ما در این جلسه از روابط عمومی حوزه این بود که چرا حوزه علمیه و بزرگان آن در برابر اتفاقات و مساله فلسطین حضور حداکثری ندارند و چگونه می توان این اثرگذاری را بیشتر کرد؟ حجت الاسلام و المسلمین روشندل ضمن ابراز رضایت از عملکرد روابط عمومی حوزه در مسائل جهان اسلام از لزوم و پیگیری در این مساله سخن گفتند و آمادگی روابط عمومی از همکاری بیشتر را نوید دادند. ⭕️ سوالی که برای رسالتنا هم چنان وجود دارد این است که آیا حوزه علمیه خراسان به عنوان یکی از بزرگترین حوزه های علمیه جهان اسلام رسالت خود را نسبت به مسائل جهان اسلام انجام داده است و چه ظرفیت های دیگری برای انجام این رسالت وجود دارد؟ آیا حوزه علمیه مشهد نیاز به یک الملل برای حضور فعالانه در عرصه جهان اسلام ندارد؟ @resalatuna
🔻باید در حوزه در کنار تربیت انسانی که از لحاظ شخصی صالح است،او را از حیث تکلیفی هم فردی صالح بار آورد،بدین صورت که او نسبت به نقش تکلیفی‌اش و روابطش با آگاه گردد و در این رابطه آموزش داده شود. شهید سید محمد باقر صدر @resalatuna
رسالتنا
گزارش جلسه #رسالتنا با مسئول روابط عمومی #حوزه_علمیه_خراسان موضوع : برنامه #حوزه_علمیه_خراسان برای
🔶 گزارش جلسه رسالتنا با مسئول اداره‌ی سیاسی معاونت فرهنگی 🔻پنج شنبه مورخ ۱ خرداد ماه «رسالتنا» پس از دیدار با مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت خراسان برای گفتگوی صمیمی پیرامون کارنامه فعالیت های جهان اسلامی ، نزد مسئول اداره سیاسیِ معاونتِ فرهنگی حوزه علمیه-جناب سید مجید علیزاده- رفت. 🔹ایشان ضمن ابراز خرسندی از حضور رسالتنا، بیان کردند: طبق برنامه جامع فرهنگی که حدود 9 ماه است که به تمامی مدارس خراسان ابلاغ شده است، همه مدارس موظفند به فراخور اقتضائات و امکاناتی که دارند در مناسبت ها و غیر آن برنامه هایی را اعم از نشست و کلاس و... پیرامون آشنایی طلاب با مسائل جهان اسلام برگزار نمایند و گزارش آنرا برای ما ارسال کنند. 🔸آقای علیزاده هم چنین اشاره کردند که رصد و پیگیری امور تنها بر عهده این معاونت نبوده و قسمت مرکز مدیریت و نیز در این پیگیری سهیم هستند. کارهای مقطعی در این زمینه به صورت ستادی متشکل از این بخش ها انجام می شود و برای امسال برای روز قدس تنها مسابقه« القدس لنا» از جانب معاونت فرهنگی در نظر گرفته شده است. 🔹البته ایشان افزود که: به مدارس علمیه نیز توصیه کردیم حتما برای امسال فعالیتی به صورت مجازی داشته باشند. مسئول اداره سیاسی معاونت فرهنگی ضمن ضروری خواندن ایجاد حوزه برای تمرکز و راهبری و رصد مسائل مربوط به جهان اسلام، عدم وجود آن تاکنون را به علت نبود زیرساخت ها و فراهم نبود زمینه تشکیلاتی و سازمانی آن دانست. @resalatuna
🇵🇸 و ✔️ یادداشت روز/ مجتبی الهی خراسانی: 🔹 حمایت از مقاومت اسلامی فلسطین توسط ، امری مستحدث و پس از انقلاب اسلامی ایران نیست، بلکه مورد اتفاق علمای و و بوده است. 🔹 بسیار پیشتر به هنگام اعراب و اسراییل، آیت‌الله میرزا جواد آقا تهرانی در سر درس خود گفته بود: که کاش در صحرای سینا بودم و حداقل خاک کفش سربازان مسلمان مصری را پاک می‌کردم! 🔹 اعلامیه‌ها و مجالس متنوع علمای قم و نجف و مشهد و مجالس مراجع و علمای حوزه در محکومیت اقدامات ، در دفتر تاریخ و آلبوم تصاویر این حوزه‌ها ثبت است. ادامه مطلب👈 https://b2n.ir/073078 با تشکر از مخاطبین عزیز که ما را به طور کامل همراهی می‌کنند. 🆔 @resalatuna
📂بازخوانی اسناد مقابله حوزه علمیه با جنایات اسرائیل ◀️به مناسبت 🔹مبارزه با غده سرطانی غرب آسیا، اسرائیل، همواره مورد توجه علمای جهان اسلام به ویژه علمای تشیع بوده است. بازخوانی اسناد مربوط به اقدامات و بیانات علما و فضلای حوزه علمیه علیه اسرائیل ما را در شناخت موضع سیاسی حوزه علمیه در قبال مهم‌ترین مسائل جهان اسلام یاری می‌رساند. 🔸حمایت مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه علمیه از آرمان فلسطین و مبارزه با رژیم غاصب اسرائیل؛ به روایت اسناد: 📂 : خداوند متعال کریم است و نمی گذارد مسلمانان در دست یهودیان اسیر شوند. 📂سند حمایت مالی از فلسیطینیان/ 8آبان 📂متن نامه تشکرآمیز سفیر اردن به به خاطر حمایت ایشان از آوارگان فلسطینی/ 8آبان13461346 📂 : ملت ایران ضمن پشتیبانی مکرر خود از قضیه فلسطینی آمادگی خود را برای تقدیم هرگونه کمک بنفع قضیه اسلام در این پیکار اعلام میدارد. 📂دعوت به تجمع علیه اسرائیل و توطئه ساواک علیه ایشان 📂 انتشار بیانیه در عراق؛ در حمایت از نبرد مسلمانان علیه اسرائیل 📂 : آیا برای مملکت کهنسالی مثل ایران ننگ نیست که دولت اسرائیل بگوید ایران بزرگ تحت الحمایه اسرائیل است؟ 📂سند بیانیه و و زمینه‌سازی جهت حمایت مالی از فلسطینیان 📂 ؛ شش روز پیش از فاجعه 15خرداد: روحانیون در کمین‌اند و نمی‌گذارند هیئت حاکمه دست دوستی به اسرائیل بدهد 📂 ؛ شش روز پیش از فاجعه 15خرداد: ما از هیچ چیز باک نداریم نمی گذاریم عمال اسرائیل بر ما حکومت کند 📂سند نامه به قدس سره الشریف و پاسخ ایشان 📂 : این بدبختی ها دیگر مربوط به خدا نیست مربوط به عمل خود ما است 📂مرحوم کنی و نفرین اسرائیل 📂سند مطالبه از برای اقدام علیه اسرائیل 🔻🔻برای مطالعه تفصیلی پرونده «حوزه علمیه و آرمان فلسطین؛ به روایت اسناد» به کانال بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db @alfigh_alosul 🔺🔺 @resalatuna
رسالتنا
⭕️ نقش #حوزه_های_علمیه در مسأله #فلسطین 🔻باحضور حجت الاسلام #جمال_زاده رئیس اداره ارتباطات و همکار
🔻 لایو 🔸نقش در مسأله قسمت اول نگاه در رابطه با مسئله به چهار دسته تقسیم می گردد: ۱. طلابی که نگاه کاملا شیعی به موضوع دارند و تصور آنها این است که اگر آنهایی که در فلسطین اشغالی مورد ظلم واقع می‌شوند هستند باید مورد حمایت قرار بگیرند و باید برای آزادی آنها از بند ظلم تلاش کرد اما اگر افرادی که در فلسطین قرار دارند شیعه نیستند اصلاً نباید به آنها توجهی کرد و باید به حال خود رها باشند که این موضوع با توجه به آموزه های دینی ما کاملاً مخدوش می باشد. ۲. عده دیگر از روحانیون هستند که کاملاً موضوع را به یک مسئله تقلیل می دهند و می‌گویند یک کشوری مورد رنج و مشقت قرار گرفته است در صورتی که اگر مسئله کوچک‌سازی نشود و به جزئیات مورد بررسی قرار گیرد مشخصا است که باید مورد توجه عموم مسلمانان قرار گیرد. ۳. دسته سوم از روحانیون افرادی هستند که نگاهشان نگاهی کاملا است و فقط در ایام خاص از ایشان موضع‌گیری‌هایی دیده می شود و این موضع گیری ها صرفاً به دادن ختم می‌شود و یا در صورت دیگر این افراد دقایق ابتدایی کرسی‌های درس خویش را به این موضوع اختصاص می‌دهند. ۴.در بین حوزویان عده ای هم می باشند که فعالیت آنها صرف توجه به مذهب طرف مقابل نیست علاوه بر آن مسئله را نیز تقلیل نمی دهند و واکنش آنها واکنش های فصلی و موسمی نیز نمی باشد و حضوری و در رابطه با این موضوع دارند. آنچه باید در رابطه مابین حوزویان و برقرار باشد دسته چهارم می‌باشد. @resalatuna
رسالتنا
🔻 #گزارش لایو 🔸نقش #حوزه‌های_علمیه در مسأله #فلسطین #حجت‌الاسلام_جمال_زاده قسمت اول نگاه #طلاب د
🔻 لایو 🔸نقش در مسأله قسمت دوم طبیعتاً افراد در خود از مولفه های زیادی تاثیر می پذیرند اما برای تربیت یک با صحیح مرکز مدیریت حوزه های علمیه نقش موثری می تواند ایفا کند. متاسفانه که مرکز آن در پایتخت معنوی جهان اسلام یعنی قرار گرفته است و این در حالی است که مشهد مورد رجوع مسلمانان از کشورهای اسلامی قرار می‌گیرد،یک یا یا به عنوان وجود ندارد البته اینجا اسم محل مناقشه نمی‌باشد ، باید یک مرکز وجود داشته باشد که مسائل مربوط به جهان اسلام در آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در نهایت به عمل در این رابطه منجر گردد. البته کار در ایجاد مرکز بین الملل حوزه علمیه خراسان تمام نمی شود بلکه اصلی پس از شکل‌گیری این مرکز می باشد. حوزه علمیه قم معاونت بین الملل دارد نگاه کنید که شیوه برخورد آنها به مسائل از چگونه است؟ به مبلغی که به اروپا برای تبلیغ میرود مبلغ بین المللی گفته می‌شود اما به مبلغی که در افغانستان فعالیت می کند چنین چیزی گفته نمی شود در صورتی که شما اگر به کشورهای شبه قاره نگاه کنید تعداد مسلمان های موجود در این کشورها بسیار زیاد می باشد. نوع نگاه خیلی مهم است معاونت یا مرکز بین المللی باشد اما نگاه درستی به مطلب و موضوع نداشته باشد وجود و عدم وجود آن است. @resalatuna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
والله ما مسئولیم 🔻سخنرانی درباره فلسطین ❓چرا امروز بعضی از علمای ما از روشنگری نسبت به مسائل و غفلت دارند؟ @resalatuna
رسالتنا
🔻 #گزارش لایو 🔸نقش #حوزه‌های_علمیه در مسأله #فلسطین #حجت‌الاسلام_جمال_زاده قسمت اول نگاه #طلاب د
🔻 لایو 🔸نقش در مسأله قسمت سوم و انتهایی اینجا این پیشنهاد مطرح می گردد که نهادی به عنوان مسئول پیگیری مسائل در مرکز مدیریت تاسیس بشود که می تواند کارهای زیر را انجام دهد ۱ ایجاد مرکز مطالعات و ۲ ایجاد کرسی درس مقاومت ۳ پیگیری میزان ارتباطات طلبه های با طلاب موجود در فضای مشهد ۴ تلاش برای آشنایی با جریان‌های فکری جهان ۵ پیگیری مسئله مهم که قرائت های افراطی و تفریطی در آن وجود دارد. همچنین یک پیشنهاد برای مطرح می گردد تا دایره تاثیرگذاری آنها در مسائل جهان اسلام بیشتر گردد از آنجا که هستند حضور هرچه موثرتر ایشان در مسائل جهان اسلام مغتنم می باشد علما باید از یک موضع گیری مقطعی صرف به سمت حرکت نمایند عملاً سمینار هایی که با عنوان جهان اسلام طی یک یا دو روز برگزار می گردد کارایی لازم برای پرداختن علما به مسائل جهان اسلام را ندارد علما باید مستقلاً وارد فضای ارتباط گیری با شوند و این ارتباط گیری نیز باید علی الدوام وجود داشته باشد تا از رهگذر این ارتباط دائمی بتوان جهان اسلام را حل و فصل نمود. در رابطه با ایجاد ارتباط گیری موثر می توان به مکاتبه های متعدد الله_بروجردی و شیخ محمود اشاره کرد که منجر به ثمرات مبارکی گردید که یکی از آنها فتوای رئیس الازهر مبنی بر اینکه «عمل کردن به قول ائمه اطهار علیه السلام مجزی است» می باشد. @resalatuna
بنظر می‌رسد قضیۀ یکی از آن مسائل اساسی است که هنوز هم جایگاه متناسب خود را در دستگاه متولی امر نیافته است و یکی از دلایل مردمی نشدن آرمان فلسطین نیز همین امر است. برشی از حجت الاسلام محمدآبادی فعال @resalatuna
چرا ساکت است 📝 از حجت‌الاسلام مهدی شاندیزی دبیر اجرایی مجمع اسلامی حبل الله ▪️۱. حدودا چهل سال پیش، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان به ایران آمد. او دیداری با حضرت امام داشت. در پایان جلسه حضرت امام به او یک قرآن هدیه دادند و به او گفتند مردم را به این کتاب دعوت کن. دانشجوی جوان ابتدا خودش در فهم مبانی اسلام ناب عمیق شد و سپس شروع کرد به آشنا کردن مردم با مبانی اسلام. ▪️۲. اکنون چهل سال از آن ایام می‌گذرد و آن دانشجوی جوان تبدیل شده است به شیخ میانسالی که را رهبری می‌کند. او در این مدت همه تلاشش را کرد تا مردم را با معارف قرآن آشنا کند. و برایش شیعه و سنی فرقی نداشت . حتا مسیحیان نیجریه او را دوست دارند . در زمینه رعایت تا جایی پیش رفت که حتی اجازه ساخت مسجد ویژه شیعیان را به شاگردانش نداد و حرفش این بود که شیعه و سنی باید در یک مکان نماز بخوانند. ▪️۳. سال ۹۴ ارتش نیجریه به حسینیه بقیةالله زاریا حمله کرد. حدود هزار نفر از طرف‌داران شیخ را به شهادت رساند و او و همسرش را زندانی کرد. رهبر معظم انقلاب همان سال در کنفرانس وحدت فرمودند: « در نیجریه چرا برای آن مؤمن (شیخ زاکزاکی) این‌جور فاجعه آفرینی می کنند و حدود هزار نفر از مردم دور و بر او را به قتل می‌رسانند و شش فرزند او را در دو سال به شهادت می‌رسانند. چرا دنیای اسلام در مقابل این فجایع ساکت می‌ماند. » ▪️۴. و امروز سوالاتی که پس از ۵ سال ، ذهن مرا به خود مشغول کرده ، این است : ؟ ؟ و ؟ ظاهراً غصه شیخ مصلح تقریبی را فقط مولای غریبش صاحب‌الزمان می‌خورد و بس. @resalatuna
🔻مدارس علمیه به عنوان پایگاه های تربیت نقش عمده ای در ایجاد هویت فعال امتی و جهانی در دارد، پیگیری‌های نشان می دهد که بخش قابل توجهی از مقدس یا از ایفای این نقش خطیر غافل شده و یا ضریب کمی به آشنایی با مسائل مرتبط با و بین الملل اختصاص داده اند در این بین اما مدرسه های فعال عمل کرده‌اند. در ادامه نگاهی به این مدارس خواهیم انداخت. @resalatuna
رسالتنا
🔻مدارس علمیه به عنوان پایگاه های تربیت #طلبه_تراز_انقلاب_اسلامی نقش عمده ای در ایجاد هویت فعال امتی
🔹گزارش مختصر کارنامه جهان اسلامی مدرسه ثقلین در طی 6 سال گذشته: -دوره باحضور استاد برادران -نشست تحولات با حضور سعد الله زارعی باهمکاری مجمع اسلامی حبل الله -حضور در جلوی کنسولگری برای دفاع از مردم -بررسی تحولات با حضور حجة الاسلام موسوی بحرینی زندانی سیاسی آل خلیفه -بررسی تحولات با حضور سید مصطفی میرشجاع -پخش با موضوعات مختلف -بررسی ابعاد گام دوم انقلاب با موضوع باحضور استاد راجی -نمایشگاه و مسابقه آیات . فعالیت‌های شیخ نمر و شیخ و و -حضور طلاب در دوره مقاومت در @resalatuna
متاسفانه در که مرکز آن در پایتخت معنوی جهان اسلام یعنی قرار گرفته است با ابن که مورد رجوع مسلمانان از کشورهای اسلامی قرار می‌گیرد،یک یا یا به عنوان وجود ندارد البته اینجا اسم محل مناقشه نمی‌باشد ، باید یک مرکز وجود داشته باشد که مسائل مربوط به در آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در نهایت به عمل در این رابطه منجر گردد. حجت الاسلام جمال زاده فعال جهان اسلام @resalatuna
اصلی‌ترین چالش ، یعنی مسئلۀ ، جز سالی یک بار شرکت در راه‌پیمایی ، کمترین سهمی در نظام آموزشی حوزۀ ما ندارد؛ حتی به اندازۀ دو واحد درسی! به راستی اگر آمارگیری شود، چند درصد از طلاب و مبلغان «کلید فرج» را «قضیۀ فلسطین» می‌دانند؟! حجت الاسلام محمدآبادی فعال جهان اسلام
🔹در امسال شورای عالی و مدیریت محترم به مناسبت آمده است : 🔻حوزه علمیه با تمام ظرفیت فکری و عملیاتی خویش از جریان ، که منطقه را به نورانیتی وصف ناپذیر رسانده به جدّ بسیار حمایت خواهد نمود.» 💥 حمایت جدی حوزه از جریان مقاومت اسلامی -با تمام توان- با کدام برنامه ها؟! ❓با توجه به ظرفیت های فکری و دینی بسیار به عنوان ، این پرسش وجود دارد که آیا حوزه علمیه خراسان اقدام قابل اعتنایی برای استفاده و ساماندهی ظرفیت های فکری و عملیاتی طلاب و فضلا در راستای حمایت و تقویت جریان مقاومت کرده است؟ ❓ کدام بخش حوزه متولی این برنامه ریزی و اقدامات است؟ @resalatuna
عصر روز چهارشنبه مورخ ۷ خرداد ماه ، کار گروه ( ) مصاحبه و گفتگویی صمیمی با سردبیر - جناب آقای جلیل نژاد- داشت که گزارش مصاحبه، بزودی در کانال منتشر خواهد شد. @resalatuna
🔻 « ، در تداوم مبارزات اسلامی به مبارزه بی امان فکری و ایدئولوژیکی خویش ادامه می دهد و سر در خط فرمان قائد بزرگ خویش حضرت آیت الله العظمی تا پایان زمان شیطانی و دفن اهریمن به پیش خواهد تاخت.» ▪️متن فوق، فرازی از امسال شورای عالی و مدیریت محترم حوزه علمیه خراسان به مناسبت است. ❓ حوزه چه برنامه ای برای این مبارزه بی امان فکری و ایدئولوژیکی طرح شده در بیانیه دارد؟ 🔹البته اعلان موضع و بیانیه دادن نسبت به حوادث مهم کشور، منطقه و صحنه ضرورت دارد اما این اعلان، تنها یک قسمت از کار بزرگی است که حوزه علمیه نسبت به باید انجام دهد! بماند که این بیانیه ها هم به گوش خیلی از حوزه های علمیه نمیرسد چه برسد به ! @resalatuna
«اگر شیعه در مقابل حوادث خصمانه ای که برای او پیش می آید، احساس نکند، وارد میدان نشود، ظرفیت خود را بروز ندهد، کار بزرگی را که بر عهده ی اوست، انجام ندهد، این موجب نمیشود که دشمن، دشمنی خود را متوقف کند؛ بعکس، هر وقت آنها در ما احساس ضعف کردند، جلو آمدند؛ هر وقت احساس انفعال کردند، به فعالیت خودشان افزودند و پیش آمدند. غربی ها ظرفیت عظیم فکر شیعه برای مواجهه ی با و را از مدتها پیش فهمیده اند؛ از قضایای ، از قضایای تنباکو؛ لذا آنها ساکت بشو نیستند؛ آنها به تجاوز خود، به پیشروی خود ادامه میدهند» بیانات رهبر انقلاب در دیدار طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم 29/7/1389 @resatuna