📂بازخوانی اسناد مقابله حوزه علمیه با جنایات اسرائیل
◀️به مناسبت #روز_جهانی_قدس
🔹مبارزه با غده سرطانی غرب آسیا، اسرائیل، همواره مورد توجه علمای جهان اسلام به ویژه علمای تشیع بوده است. بازخوانی اسناد مربوط به اقدامات و بیانات علما و فضلای حوزه علمیه علیه اسرائیل ما را در شناخت موضع سیاسی حوزه علمیه در قبال مهمترین مسائل جهان اسلام یاری میرساند.
🔸حمایت مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه علمیه از آرمان فلسطین و مبارزه با رژیم غاصب اسرائیل؛ به روایت اسناد:
📂 #آیتالله_العظمی_مرعشی_نجفی: خداوند متعال کریم است و نمی گذارد مسلمانان در دست یهودیان اسیر شوند.
📂سند حمایت مالی #آیتالله_مرعشی_نجفی از فلسیطینیان/ 8آبان
📂متن نامه تشکرآمیز سفیر اردن به #آیتالله_امرعشی_نجفی به خاطر حمایت ایشان از آوارگان فلسطینی/ 8آبان13461346
📂 #آیتالله_گلپایگانی: ملت ایران ضمن پشتیبانی مکرر خود از قضیه فلسطینی آمادگی خود را برای تقدیم هرگونه کمک بنفع قضیه اسلام در این پیکار اعلام میدارد.
📂دعوت #آیتالله_گلپایگانی به تجمع علیه اسرائیل و توطئه ساواک علیه ایشان
📂 انتشار بیانیه #آیتالله_سیدمحمدهادی_میلانی در عراق؛ در حمایت از نبرد مسلمانان علیه اسرائیل
📂 #آیتالله_سیدمحمدهادی_میلانی: آیا برای مملکت کهنسالی مثل ایران ننگ نیست که دولت اسرائیل بگوید ایران بزرگ تحت الحمایه اسرائیل است؟
📂سند بیانیه #علامه_طباطبایی و #شهیدمطهری و زمینهسازی جهت حمایت مالی از فلسطینیان
📂 #آیتالله_شهید_دستغیب؛ شش روز پیش از فاجعه 15خرداد: روحانیون در کمیناند و نمیگذارند هیئت حاکمه دست دوستی به اسرائیل بدهد
📂 #آیتالله_شهید_دستغیب؛ شش روز پیش از فاجعه 15خرداد: ما از هیچ چیز باک نداریم نمی گذاریم عمال اسرائیل بر ما حکومت کند
📂سند نامه #شهید_هاشمینژاد به #امام قدس سره الشریف و پاسخ ایشان
📂 #شهید_مفتح: این بدبختی ها دیگر مربوط به خدا نیست مربوط به عمل خود ما است
📂مرحوم #آیتالله_مهدوی کنی و نفرین اسرائیل
📂سند مطالبه #سیدموسی_صدر از #آیتالله_میلانی برای اقدام علیه اسرائیل
🔻🔻برای مطالعه تفصیلی پرونده «حوزه علمیه و آرمان فلسطین؛ به روایت اسناد» به کانال بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
@alfigh_alosul
🔺🔺
@resalatuna
رسالتنا
⭕️ نقش #حوزه_های_علمیه در مسأله #فلسطین 🔻باحضور حجت الاسلام #جمال_زاده رئیس اداره ارتباطات و همکار
🔻 #گزارش لایو
🔸نقش #حوزههای_علمیه در مسأله #فلسطین
#حجتالاسلام_جمال_زاده
قسمت اول
نگاه #طلاب در رابطه با مسئله #فلسطین به چهار دسته تقسیم می گردد:
۱. طلابی که نگاه کاملا شیعی به موضوع دارند و تصور آنها این است که اگر آنهایی که در فلسطین اشغالی مورد ظلم واقع میشوند #شیعه هستند باید مورد حمایت قرار بگیرند و باید برای آزادی آنها از بند ظلم تلاش کرد اما اگر افرادی که در فلسطین قرار دارند شیعه نیستند اصلاً نباید به آنها توجهی کرد و باید به حال خود رها باشند که این موضوع با توجه به آموزه های دینی ما کاملاً مخدوش می باشد.
۲. عده دیگر از روحانیون هستند که کاملاً موضوع را به یک مسئله #کوچک تقلیل می دهند و میگویند یک کشوری مورد رنج و مشقت قرار گرفته است در صورتی که اگر مسئله کوچکسازی نشود و به جزئیات مورد بررسی قرار گیرد مشخصا #اولین_مسئله_جهان_اسلامی است که باید مورد توجه عموم مسلمانان قرار گیرد.
۳. دسته سوم از روحانیون افرادی هستند که نگاهشان نگاهی کاملا #مقطعی است و فقط در ایام خاص از ایشان موضعگیریهایی دیده می شود و این موضع گیری ها صرفاً به دادن #بیانیه ختم میشود و یا در صورت دیگر این افراد دقایق ابتدایی کرسیهای درس خویش را به این موضوع اختصاص میدهند.
۴.در بین حوزویان عده ای هم می باشند که فعالیت آنها صرف توجه به مذهب طرف مقابل نیست علاوه بر آن مسئله را نیز تقلیل نمی دهند و واکنش آنها واکنش های فصلی و موسمی نیز نمی باشد و حضوری #منظم و #فعالانه در رابطه با این موضوع دارند.
آنچه باید در رابطه مابین حوزویان و #جهان_اسلام برقرار باشد دسته چهارم میباشد.
@resalatuna
رسالتنا
🔻 #گزارش لایو 🔸نقش #حوزههای_علمیه در مسأله #فلسطین #حجتالاسلام_جمال_زاده قسمت اول نگاه #طلاب د
🔻 #گزارش لایو
🔸نقش #حوزههای_علمیه در مسأله #فلسطین
#حجتالاسلام_جمال_زاده
قسمت دوم
طبیعتاً افراد در #تربیت خود از مولفه های زیادی تاثیر می پذیرند اما برای تربیت یک #طلبه با #نگاه_جهانی صحیح مرکز مدیریت حوزه های علمیه نقش موثری می تواند ایفا کند.
متاسفانه #حوزه_علمیه_خراسان که مرکز آن در پایتخت معنوی جهان اسلام یعنی #مشهد قرار گرفته است و این در حالی است که مشهد مورد رجوع مسلمانان از کشورهای اسلامی قرار میگیرد،یک #نهاد یا #مرکز یا #معاونت به عنوان #بین_الملل وجود ندارد البته اینجا اسم محل مناقشه نمیباشد ، باید یک مرکز وجود داشته باشد که مسائل مربوط به جهان اسلام در آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در نهایت به عمل در این رابطه منجر گردد.
البته کار در ایجاد مرکز بین الملل حوزه علمیه خراسان تمام نمی شود بلکه #چالش اصلی پس از شکلگیری این مرکز #چالش_نگاه می باشد.
حوزه علمیه قم معاونت بین الملل دارد نگاه کنید که شیوه برخورد آنها به مسائل از #جهان_اسلام چگونه است؟
به مبلغی که به اروپا برای تبلیغ میرود مبلغ بین المللی گفته میشود اما به مبلغی که در افغانستان فعالیت می کند چنین چیزی گفته نمی شود در صورتی که شما اگر به کشورهای شبه قاره نگاه کنید تعداد مسلمان های موجود در این کشورها بسیار زیاد می باشد.
نوع نگاه خیلی مهم است معاونت یا مرکز بین المللی باشد اما نگاه درستی به مطلب و موضوع نداشته باشد وجود و عدم وجود آن #یکسان است.
#حوزه_علمیه_نگاه_جهانی_میطلبد
@resalatuna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
والله ما مسئولیم
🔻سخنرانی #شهید_مطهری درباره فلسطین
❓چرا امروز بعضی از علمای ما از روشنگری نسبت به مسائل #جهان_اسلام و #فلسطین غفلت دارند؟
@resalatuna
رسالتنا
🔻 #گزارش لایو 🔸نقش #حوزههای_علمیه در مسأله #فلسطین #حجتالاسلام_جمال_زاده قسمت اول نگاه #طلاب د
🔻 #گزارش لایو
🔸نقش #حوزههای_علمیه در مسأله #فلسطین
#حجتالاسلام_جمال_زاده
قسمت سوم و انتهایی
اینجا این پیشنهاد مطرح می گردد که نهادی به عنوان مسئول پیگیری مسائل #جهان_اسلام در مرکز مدیریت #حوزه_علمیه_خراسان تاسیس بشود که می تواند کارهای زیر را انجام دهد
۱ ایجاد مرکز مطالعات #مقاومت و #فلسطین
۲ ایجاد کرسی درس مقاومت
۳ پیگیری میزان ارتباطات طلبه های #جامعه_المصطفی با طلاب موجود در فضای مشهد
۴ تلاش برای آشنایی با جریانهای فکری #مسلمانان جهان
۵ پیگیری مسئله مهم #وحدت_مسلمانان که قرائت های افراطی و تفریطی در آن وجود دارد.
همچنین یک پیشنهاد برای #علما مطرح می گردد تا دایره تاثیرگذاری آنها در مسائل جهان اسلام بیشتر گردد از آنجا که #علما_جلوداران_امت هستند حضور هرچه موثرتر ایشان در مسائل جهان اسلام مغتنم می باشد علما باید از یک موضع گیری مقطعی صرف به سمت #ارتباط_گیری_موثر حرکت نمایند عملاً سمینار هایی که با عنوان جهان اسلام طی یک یا دو روز برگزار می گردد کارایی لازم برای پرداختن علما به مسائل جهان اسلام را ندارد علما باید مستقلاً وارد فضای ارتباط گیری با #علمای_جهان_اسلام شوند و این ارتباط گیری نیز باید علی الدوام وجود داشته باشد تا از رهگذر این ارتباط دائمی بتوان #مشکلات جهان اسلام را حل و فصل نمود.
در رابطه با ایجاد ارتباط گیری موثر می توان به مکاتبه های متعدد #آیت الله_بروجردی و شیخ محمود #شلتوت اشاره کرد که منجر به ثمرات مبارکی گردید که یکی از آنها فتوای رئیس الازهر مبنی بر اینکه «عمل کردن به قول ائمه اطهار علیه السلام مجزی است» می باشد.
#حوزه_علمیه_نگاه_جهانی_میطلبد
@resalatuna
بنظر میرسد قضیۀ #فلسطین یکی از آن مسائل اساسی است که هنوز هم جایگاه متناسب خود را در دستگاه متولی امر #دین نیافته است و یکی از دلایل مردمی نشدن آرمان فلسطین نیز همین امر است.
برشی از #یادداشت
حجت الاسلام محمدآبادی
فعال #جهان_اسلام
@resalatuna
چرا #دنیای_اسلام ساکت است
📝 #یادداشت از حجتالاسلام مهدی شاندیزی
دبیر اجرایی مجمع اسلامی حبل الله
▪️۱. حدودا چهل سال پیش، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان #نیجریه به ایران آمد.
او دیداری با حضرت امام داشت. در پایان جلسه حضرت امام به او یک قرآن هدیه دادند و به او گفتند مردم را به این کتاب دعوت کن.
دانشجوی جوان ابتدا خودش در فهم مبانی اسلام ناب عمیق شد و سپس شروع کرد به آشنا کردن مردم با مبانی اسلام.
▪️۲. اکنون چهل سال از آن ایام میگذرد و آن دانشجوی جوان تبدیل شده است به شیخ میانسالی که #حرکت_اسلامی_نیجریه را رهبری میکند. او در این مدت همه تلاشش را کرد تا مردم را با معارف قرآن آشنا کند. و برایش شیعه و سنی فرقی نداشت . حتا مسیحیان نیجریه او را دوست دارند .
#شیخ_زکزاکی در زمینه رعایت #وحدت_اسلامی تا جایی پیش رفت که حتی اجازه ساخت مسجد ویژه شیعیان را به شاگردانش نداد و حرفش این بود که شیعه و سنی باید در یک مکان نماز بخوانند.
▪️۳. سال ۹۴ ارتش نیجریه به حسینیه بقیةالله زاریا حمله کرد. حدود هزار نفر از طرفداران شیخ را به شهادت رساند و او و همسرش را زندانی کرد.
رهبر معظم انقلاب همان سال در کنفرانس وحدت فرمودند: « در نیجریه چرا برای آن #شیخ_مصلح_تقریبی مؤمن (شیخ زاکزاکی) اینجور فاجعه آفرینی می کنند و حدود هزار نفر از مردم دور و بر او را به قتل میرسانند و شش فرزند او را در دو سال به شهادت میرسانند. چرا دنیای اسلام در مقابل این فجایع ساکت میماند. »
▪️۴. و امروز سوالاتی که پس از ۵ سال ، ذهن مرا به خود مشغول کرده ، این است :
#چرا_دنیای_اسلام_ساکت_است؟
#چرا_حوزه_علمیه_ساکت_است؟
و #چرا_طلاب_انقلابی_ساکت_هستند؟
ظاهراً غصه شیخ مصلح تقریبی را فقط مولای غریبش صاحبالزمان میخورد و بس.
#اقامه_دین_به_وسعت_جهان
#امامت_امت_اسلامی
#حوزه_علمیه_نگاه_جهانی_میطلبد
@resalatuna
🔻مدارس علمیه به عنوان پایگاه های تربیت #طلبه_تراز_انقلاب_اسلامی نقش عمده ای در ایجاد هویت فعال امتی و جهانی در #طلبه دارد، پیگیریهای #رسالتنا نشان می دهد که بخش قابل توجهی از #مدارس_علمیه_مشهد مقدس یا از ایفای این نقش خطیر غافل شده و یا ضریب کمی به آشنایی #طلاب با مسائل مرتبط با #جهان_اسلام و بین الملل اختصاص داده اند در این بین اما مدرسه های فعال عمل کردهاند.
در ادامه نگاهی به این مدارس خواهیم انداخت.
#اقامه_دین_به_وسعت_جهان
#امامت_امت_اسلامی
@resalatuna
رسالتنا
🔻مدارس علمیه به عنوان پایگاه های تربیت #طلبه_تراز_انقلاب_اسلامی نقش عمده ای در ایجاد هویت فعال امتی
🔹گزارش مختصر کارنامه جهان اسلامی مدرسه ثقلین در طی 6 سال گذشته:
-دوره #یهود_شناسی باحضور استاد برادران
-نشست تحولات #کشمیر با حضور سعد الله زارعی باهمکاری مجمع اسلامی حبل الله
-حضور در جلوی کنسولگری #عربستان برای دفاع از مردم #یمن
-بررسی تحولات #بحرین با حضور حجة الاسلام موسوی بحرینی
زندانی سیاسی آل خلیفه
-بررسی تحولات #سوریه با حضور سید مصطفی میرشجاع
-پخش #مستند با موضوعات مختلف #جهان_اسلام
-بررسی ابعاد گام دوم انقلاب با موضوع #تحولات_منطقه باحضور استاد راجی
-نمایشگاه و مسابقه آیات #مقاومت.
فعالیتهای شیخ نمر و شیخ #زکزاکی و #امام_موسی_صدر و #شیخ_عیسی_قاسم
-حضور طلاب در دوره مقاومت در #افق_فقاهت
#فعالیت_مدارس
#مدارس_الگو
@resalatuna
متاسفانه در #حوزه_علمیه_خراسان که مرکز آن در پایتخت معنوی جهان اسلام یعنی #مشهد قرار گرفته است با ابن که مورد رجوع مسلمانان از کشورهای اسلامی قرار میگیرد،یک #نهاد یا #مرکز یا #معاونت به عنوان #بین_الملل وجود ندارد البته اینجا اسم محل مناقشه نمیباشد ، باید یک مرکز وجود داشته باشد که مسائل مربوط به #جهان_اسلام در آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در نهایت به عمل در این رابطه منجر گردد.
حجت الاسلام جمال زاده
فعال جهان اسلام
#معاونت_بین_الملل
#روحانیت_با_نگاه_جهانی
@resalatuna
اصلیترین چالش #جهان_اسلام ، یعنی مسئلۀ #فلسطین، جز سالی یک بار شرکت در راهپیمایی #روز_قدس، کمترین سهمی در نظام آموزشی حوزۀ ما ندارد؛ حتی به اندازۀ دو واحد درسی! به راستی اگر آمارگیری شود، چند درصد از طلاب و مبلغان «کلید فرج» را «قضیۀ فلسطین» میدانند؟!
حجت الاسلام محمدآبادی
فعال جهان اسلام
#دین_جهانی_حوزه_جهانی
#resalatuna
🔹در #بیانیه امسال شورای عالی و مدیریت محترم #حوزه_علمیه_خراسان به مناسبت #روز_قدس آمده است :
🔻حوزه علمیه با تمام ظرفیت فکری و عملیاتی خویش از جریان #مقاومت_اسلامی، که منطقه را به نورانیتی وصف ناپذیر رسانده به جدّ بسیار حمایت خواهد نمود.»
💥 حمایت جدی حوزه از جریان مقاومت اسلامی -با تمام توان- با کدام برنامه ها؟!
❓با توجه به ظرفیت های فکری و دینی بسیار #مشهد به عنوان #پایتخت_معنوی_جهان_اسلام ، این پرسش وجود دارد که آیا حوزه علمیه خراسان اقدام قابل اعتنایی برای استفاده و ساماندهی ظرفیت های فکری و عملیاتی طلاب و فضلا در راستای حمایت و تقویت جریان مقاومت کرده است؟
❓ کدام بخش حوزه متولی این برنامه ریزی و اقدامات است؟
#نقد_عملکرد
@resalatuna
عصر روز چهارشنبه مورخ ۷ خرداد ماه ، کار گروه #تحول_در_حوزه #تشکل_طلبگی_ربیون ( #رسالتنا ) مصاحبه و گفتگویی صمیمی با سردبیر #روزنامه_قدس - جناب آقای جلیل نژاد- داشت که گزارش مصاحبه، بزودی در کانال منتشر خواهد شد.
@resalatuna
🔻 «#حوزه_علمیه_خراسان ، در تداوم مبارزات اسلامی به مبارزه بی امان فکری و ایدئولوژیکی خویش ادامه می دهد و سر در خط فرمان قائد بزرگ خویش حضرت آیت الله العظمی #امام_خامنهای تا پایان زمان شیطانی و دفن اهریمن به پیش خواهد تاخت.»
▪️متن فوق، فرازی از #بیانیه امسال شورای عالی و مدیریت محترم حوزه علمیه خراسان به مناسبت #روز_قدس است.
❓ حوزه چه برنامه ای برای این مبارزه بی امان فکری و ایدئولوژیکی طرح شده در بیانیه دارد؟
🔹البته اعلان موضع و بیانیه دادن نسبت به حوادث مهم کشور، منطقه و صحنه #بین_الملل ضرورت دارد اما این اعلان، تنها یک قسمت از کار بزرگی است که حوزه علمیه نسبت به #امت باید انجام دهد! بماند که این بیانیه ها هم به گوش خیلی از #طلاب حوزه های علمیه نمیرسد چه برسد به #مردم !
#نقد_عملکرد_حوزه
@resalatuna
«اگر #روحانیت شیعه در مقابل حوادث خصمانه ای که برای او پیش می آید، احساس #مسئولیت نکند، وارد میدان نشود، ظرفیت خود را بروز ندهد، کار بزرگی را که بر عهده ی اوست، انجام ندهد، این موجب نمیشود که دشمن، دشمنی خود را متوقف کند؛ بعکس، هر وقت آنها در ما احساس ضعف کردند، جلو آمدند؛ هر وقت احساس انفعال کردند، به فعالیت خودشان افزودند و پیش آمدند.
غربی ها ظرفیت عظیم فکر شیعه برای مواجهه ی با #ظلم_جهانی و #استکبار_جهانی را از مدتها پیش فهمیده اند؛ از قضایای #عراق ، از قضایای تنباکو؛ لذا آنها ساکت بشو نیستند؛ آنها به تجاوز خود، به پیشروی خود ادامه میدهند»
بیانات رهبر انقلاب در دیدار طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم 29/7/1389
@resatuna
🔻 در جلسه #رسالتنا با حجتالاسلام روشندل مسئول #روابط_عمومی حوزه علمیه خراسان ایشان بیان کردند:
روابط عمومی حوزه ارتباط خوبی با #رسانههای_مکتوب و #صدا_و_سیما دارد و همکاری خوبی از طرف رسانه ها با حوزه علمیه وجود دارد.
⁉️ سوال اینجاست که با وجود این هماهنگی و ارتباط،چرا #نقش فعالی از سوی #حوزه_علمیه_خراسان در جریان سازی برای #جهان_اسلام وجود ندارد؟
#نقد_عملکرد
@resalatuna
رسالتنا
🔻مدارس علمیه به عنوان پایگاه های تربیت #طلبه_تراز_انقلاب_اسلامی نقش عمده ای در ایجاد هویت فعال امتی
🔹گزارش مختصری از فعاليت هاي جهان اسلامی مدرسه علمیه حضرت مهدي (عج) در سال 98:
1- بررسی آخرین مسائل #کشمیر و بیان مشاهدات #وحدت در عرصه بین الملل
جناب آقای ابوالفضل زارعی (رایزن سیاسی سابق ایران در سفارت هند) 98/8/11
2- بررسی چالشهای عملی #وحدت در شبه قاره
حجت الاسلام و المسلمین امین شهیدی 98/8/27
3- دوره تبیین نظریه #مقاومت در 30/8/98
دوره تبیین نظریه مقاومت با هدف اشنایی هرچه بیشتر با ادبیات مقاومت و تبیین سخنان رهبری با موضوعات
1-مبانی دینی نظریه مقاومت
2-ابعاد اندیشه مقاومت در اندیشه #امامین_انقلاب
3-مقاومت ،کنش یا واکنش
4-بررسی جریان مقاومت و سازش در #انقلاب اسلامی و اهمیت روابط و تعاملات #بین_الملل در منطق مقاومت
به همت #بسیج مدرسه علمیه حضرت مهدی در پنجشنبه مورخ 30 آبان 98 برگزار شد.
✅اساتید این دوره تبیینی به ترتیب موضوعات فوق استاد حجت الاسلام و المسلمین نظافت یزدی مدیریت مدرسه علمیه حضرت مهدی عج ، دکتر محمد صادق شهبازی پژوهشگر حوزه اسلام ناب ، دکتر سعید شعرباف عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام رضا و دکترمحمد صادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بودند و به ارائه مطالب پیرامون نظریه مقاومت پرداختند.
🔻به گفته مسئول برگزاری این دوره تبادر عامه مردم از بحث مقاومت که عمدتا در ایام انتخابات، راهپیماییها، مباحثات سیاسی و امثالهم بیان میشود صرفا یک چالش بین المللی یا سیاسی است و در نتیجه عمده مردم و برخی نخبگان نقشی غیر از تحمل سختیهای تحریم و نظیر این را برای خود قائل نمیشوند در حالی که نظریه مقاومتی که امامین انقلاب تصویر میکنند نقش اصلی را بر عهده توده مردم و نخبگان جامعه قرار داده است و صرفا در یک سطح چالش سیاسی و بین المللی قرار ندارد؛ در این دوره تلاش می شود که نشان داده شود اولا مقاومت صرفا یک چالش سیاسی نیست و در ابعاد مختلف تعریف میشود. ثانیا مردم و نخبگان از موثرترین گروهها در منطق مقاومت هستند.
🔸لازم به ذکر است عزیزان برگزار کننده دوره طی مباحثات و مطالعاتی که پیرامون نظریه مقاومت داشته اند نمایشگاه مصوری از نمونه های مقاومت نیز برگزار کردند که در منظر عزیزان میهمان دوره قرار گرفت و حاصل مطالعات و مباحثات طلاب بسیجی برگزار کننده این دوره تبیینی ، کتاب "#فاستَقِم" بود که این کتاب نیز در این دوره رونمایی شد.
#فعالیت_مدارس
#مدارس_الگو
@resalatuna
فقر کمی و کیفی فعال فرهنگی بین الملل
📃 #یادداشت از علیرضا کمیلی
دبیر اتحادیه بینالمللی امت واحده و فعال حوزه بین الملل
⚠️ یعنی سهم بین الملل یک صدم هم نیست؟!
🔰 فرض کنیم #فعالان_مردمی فرهنگی اجتماعی کشور که دغدغه های انقلابی دارند 500 هزار نفر باشند که دارند از عرصه اقتصاد مقاومتی و حجاب و خانواده تا کارهای سیاسی مقطعی و کار #تربیتی و... فعالیت می کنند.
⭕️ حال سوال من این است که عرصه #بین_الملل بعنوان یکی از نیازهای انقلاب اسلامی چه سهمی در این حجم از نیروها می تواند و #باید به خود اختصاص دهد؟!
🌐 می توانم چند کتاب بنویسم که ثابت کنم چه ظرفیت ها که در شرق و غرب عالم با ظهور #انقلاب_اسلامی بروز کرد و متاسفانه غالب آنها بخاطر واگذاری تام این عرصه به #کارمندان دستگاههای رسمی یا نیروهای نظامی #امنیتی نهادهای انقلابی هدر رفت!
☺️ آنگاه شما احتمالا #درصد بالاتری برای این عرصه در کنار سایر نیازهای انقلاب در نظر خواهید گرفت ولی چنین کاری نمی کنم و فقط می پرسم یعنی #سهم بين الملل #یک_درصد این توان نیروی انسانی انقلابی هم نیست؟! اگر هست چرا ما حالا 5000 نیروی دغدغه مند یا فعال بین الملل نداریم؟!
😔 البته من هم می دانم و پیش تر نوشته ام که آفت تشتت و نداشتن حس جدی حکمرانی و تربیت #اقیانوس_بعمق_یک_وجب بر عمده جوانان انقلابی غلبه دارد و همه نیازها بخاطر این آسیب، با عدم برخورد #تخصصی و بر زمین ماندن بارهای سنگین تر مواجه شده اند ولی بر این باورم که باز هم بین الملل وضع بدتری دارد و در برخی موضوعات اقلا #کمیت عناصر فعال بیشتر است!
⭕️ راستی وای اگر تعداد آن فعالان بیش از 500 هزار نفر باشد و ما حتی نتوانیم 100 عنصر مردمی #متمرکز بر عرصه بین الملل را هم نام ببریم!
#امامت_امت_اسلامی
#حوزه_علمیه_نگاه_جهانی_میطلبد
@resalatuna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا نگاه تقریبی در طلاب وجود ندارد؟
حجتالاسلام اخلاقی
#اقامه_دین_در_جهان_اسلام
#امامت_امت
@resalatuna
▪️از معاونت بین المللی که نداریم
🔻«از مهم ترین رخدادهای مرکز مدیریت #حوزه_علمیه_قم در اواخر سال 1388، تشکیل معاونت همکاری ها و #امور_بین_الملل بود.
هدف از تأسیس معاونت بین الملل ، تحقق بخشی به رسالتی جهانی بود که #پیامبر_اسلام صلی اللّه علیه و آله به عنوان پیامبر خاتم که دینشان هم دینی جهانی و ماندگار بود آن را انجام می داد و در عصر کنونی متولیان انجام این رسالت و رساندن آن به #جهان، علما هستند.»
💥عبارت بالا بیانات حجة الاسلام والمسلمین زمانی اولین معاون #بین_الملل #حوزه_علمیه_قم است.
❓حال سوال اینجاست که آیا #حوزه_علمیه_خراسان چنین رسالتی بر دوش ندارد؟
❓آیا #حوزه_علمیه_مشهد رسالتش فقط در محدوده شهر #مشهد است یا رسالتی جهانی دارد؟
❓چرا از حوزه خراسان اثری در تحولات بین المللی دیده نمی شود؟
❓آیا نباید در دومین حوزه علمیه ایران مرکزی برای رصد و برنامه ریزی و اقدام درباره #جهان_اسلام وجود داشته باشد؟
#از_معاونت_بین_المللی_که_نداریم
#دین_جهانی_طلبه_جهانی
@resalatuna
«بی طرف ماندن #روحانیت در مسائل چالشی اساسی، موجب نمیشود که #دشمن روحانیت و دشمن دین هم بی طرف و #ساکت بماند؛ «و من نام لم ینم عنه». اگر روحانیت #شیعه در مقابل حوادث خصمانه ای که برای او پیش می آید، احساس مسئولیت نکند، وارد میدان نشود، ظرفیت خود را بروز ندهد، کار بزرگی را که بر عهده ی اوست، انجام ندهد، این موجب نمیشود که دشمن، دشمنی خود را متوقف کند؛ بعکس، هر وقت آنها در ما #احساس_ضعف کردند، جلو آمدند؛ هر وقت احساس انفعال کردند، به فعالیت خودشان افزودند و پیش آمدند. غربی ها ظرفیت عظیم فکر شیعه برای مواجهه ی با #ظلم_جهانی و #استکبار_جهانی را از مدتها پیش فهمیده اند؛ از قضایای #عراق، از قضایای #تنباکو؛ لذا آنها ساکت بشو نیستند؛ آنها به تجاوز خود، به پیشروی خود ادامه میدهند. سکوت و بی طرفی #علما و #روحانیون و #حوزه_های_علمیه به هیچ وجه نمیتواند دشمنی دشمن را متوقف کند. بنابراین #حرکت حوزه های علمیه، بی طرف نماندن حوزه های علمیه در قبال #حوادث_جهانی، در قبال مسائل چالشی #ملی و #بین_المللی یک ضرورتی است که نمیشود از آن غافل شد.»
بیانات در دیدار #طلاب، فضلا و #اساتید #حوزه_علمیه_قم 29/7/1389
@resalatuna
رسالتنا
▪️از معاونت بین المللی که نداریم 🔻«از مهم ترین رخدادهای مرکز مدیریت #حوزه_علمیه_قم در اواخر سال 138
🔻از اهم وظایف #معاونت_بین_الملل #حوزه_علمیه_قم این است :
*برنامه ریزی به منظور تقویت رویکرد بین المللی در #نظام_آموزشی، #پژوهشی، و #تبلیغی حوزه های علمیه.
*رصد، تحلیل، اطلاع رسانی از کلیه فعالیت های مرتبط با حوزه های علمیه #تشیع و #جهان_اسلام و اتخاذ مواضع دقیق و بهنگام.
*برنامه ریزی به منظور گسترش و تقویت همکاری های #حوزه_های_علمیه با اشخاص، مراکز، نهادها، #سازمان_های_بین_المللی و حوزه های شیعی #خارج_از_کشور.
❓آیا در حوزه علمیه مشهد به عنوان #پایتخت_معنوی_جهان_اسلام نیاز به این برنامه ریزی ها و اقدامات وجود ندارد؟
❓چند درصد از برنامه ریزی های نظام آموزشی و پزوهشی و تبلیغی حوزه به مسائل جهان اسلام اختصاص دارد؟
❓ #حوزه_علمیه_مشهد تا به چه اندازه با افراد و نهادها و سازمان های بین المللی و جهان اسلام ارتباط دارد؟
❓این تعاملات با مراکز دینی کشورهای همسایه استان خراسان به چه میزان است؟
❓آیا رصد اتفاقات #جهان_اسلام و تصمیم گیری برای موضع بهنگام، متولی خاصی در حوزه دارد؟
#از_معاونت_بین_المللی_که_نداریم
@resalatuna
« #حوزهها و #روحانیت باید #نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را همیشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث ، #مهیای_عکس_العمل مناسب باشند.»
صحیفه امام،ج۲۱،ص۲۷۳.
@resalatuna
رسالتنا
▪️از معاونت بین المللی که نداریم 🔻«از مهم ترین رخدادهای مرکز مدیریت #حوزه_علمیه_قم در اواخر سال 138
🔻بعضی دیگر از وظایف #معاونت_بین_الملل #حوزه_علمیه_قم:
* برنامه ریزی برای #تبیین آموزه های #قرآن_کریم و مکتب #اهل_بیت علیهم السلام در #جهان و پاسخگویی به #شبهات دینی در سطح #بین_الملل.
*نیاز سنجی #فرهنگی دینی کشورها، شناسایی فرصتها و زمینه های همکاری #علمی ، #فرهنگی در عرصه های بین الملل.
*شناسایی #فضلا و #نخبگان زبان دان و توانمند برای حضور در عرصه بین الملل، جهت بهره گیری از آنان توسط دستگاه های مختلف کشور.
🔸با اینکه مشهد امام رضا علیه السلام سالانه پذیرای هزاران زائر از کشورهای اسلامی است ، #حوزه_علمیه_مشهد تا چه حدی توانسته است با #شناخت ظرفیت های موجود در حوزه و جهت دهی آن ها از این فرصت استثنایی برای ترویج #اسلام_ناب_محمدی استفاده کند؟
🔸آیا #حوزه_علمیه_خراسان برنامه ای برای شناسایی و همکاری با فعالان #جهان_اسلام دارد؟
🔸حوزه تا چه حد با ظرفیت های فرهنگی کشورهای #مسلمان برای ارتباط بیشتر با #زائران آشناست؟
🔸آیا در #مدارس_علمیه ما طلابی آشنا با #جهان_اسلام که بتوانند این بار را به دوش بکشند #تربیت می شوند؟
#از_معاونت_بین_المللی_که_نداریم
@resalatuna