eitaa logo
رساله امام خامنه‌ای
162هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
568 ویدیو
21 فایل
کانال تبلیغات + تعرفه تبلیغات http://eitaa.com/joinchat/1337458700Ca1f381060c فروشگاه کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/2106523787Cbeca0efbe4 سروش https://sapp.ir/resale_ahkam این کانال رسمی نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️دف زدن در جشن ها 🔷س 5359: استفاده از ، در مجالس شادي زنانه ( ها و و ...) چه حکمي دارد؟ ✅ج: اگر به گونه ای استفاده شود که انسان را از خداوند متعال و معنویات و فضایل اخلاقی دور کند و به سمت بی بندوباری، بیهودگی و گناه سوق دهد، حرام است، در هر صورت در شايسته مجالس اهل بيت (عليهم السلام) نيست، هر چند از نوع حلال باشد، بايد قداست و مقام اهل بيت(علهيم السلام) مراعات شود. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
❤️امام زمان عليه السلام: 🌹ظهوری نیست مگر پس از اذن خدای عزّوجّل و آن بعد از مدتی طولانی و قساوت قلب‌ها و پُرشدن زمین از ستم است. و به زودی کسانی نزد شیعیان من آیند و ادّعای مشاهده کنند، بدانید! پس هرکه پیش از خروج سفیانی و صیحه آسمانی ادعای مشاهده کند، دروغگوی افترا زننده است. 📕 کمال‌الدین ج۲ ص۵۱۶ 🆔 @resale_ahkam
‼️حکم انکار برخی از ضروریات دین مثل روزه 🔷س 5360: آیا اگر کسی بعضی از ضروریات دین مانند روزه و غیر آن را انکار کند، حکم کافر را دارد یا خیر؟ ✅ج: اگر انکار هر يک از ضروريات دين به انکار رسالت يا تکذيب پيامبر اکرم اسلام(صلى الله عليه وآله) يا وارد کردن نقصى به شريعت منجر شود، باعث کفر و ارتداد است. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️قرض به شرط زیاده 🔷س 5361: به یکی از دوستانم پولی دادم و ایشان پس از چند ماه که قرض خود را برگرداند، مبلغی هم به عنوان هدیه به من دادند و پیشنهاد این کار و مبلغ هم از خودش بود آیا دریافت محسوب می شود؟ ✅ج: اگر بر اساس پیشنهاد مبنی بر اهداء مبلغی هدیه، قرض داده باشید، دریافت مبلغ بیش از مقدار جایز نیست ـ هر چند شما شرط نکرده باشید ـ ، اما در صورتی که بدون شرط یا قرار قبلی، قرض گیرنده مبلغی اضافه پرداخت کند، اشکال ندارد، هر چند دریافت آن مکروه است. 🆔 @resale_ahkam
‼️شستن به روش بخارشوی 🔷س 5362: آیا شستن به روش را از بین می برد؟ ✅ج: برای چیز نجس باید پس از برطرف کردن عین نجاست، دوبار با یا یک بار با شسته شود و بخارشویی، نجاست را تطهیر نمی کند. 🆔 @resale_ahkam
‼️ملاک اقتدا به امام جماعت 🔷س 5363: آیا اقتدا به امام جماعت بدون شناخت واقعی او جایز است؟ ✅ج: اگر عدالت او نزد مأموم به هر طریقی ثابت باشد، اقتدا به او جایز و نماز جماعت صحیح است. 📕منبع: leader.ir  🆔 @resale_ahkam
‼️ مقدار فاصله در نماز جماعت 🔷س 5364: حداکثر مقدار برای در چه مقدار می تواند باشد؟ ✅ج: ‏_امام جماعت و و جماعت نبايد زياد باشد و احتياط واجب آن است كه فاصله‏ ‏_مأموم و محل ايستادن امام و همچنين محل ايستادن با محل سجده‏ صف بعد، بيشتر از بلند (حدود ) نباشد. 🆔 @resale_ahkam
‼️تيره شدن مُهر 🔷س 5365: وظيفه ما در مورد مهرهايى كه سطح آنها تيره است، چيست؟ ✅ج: صِرف تيره شدن، مانع سجده نيست، اما اگر چرکِ روى مهر، ضخامت و جِرم داشته باشد، به گونه ای که مانع رسیدن پیشانی – به مقدار لازم - به مهر گردد، سجده بر آن صحیح نیست. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️خمس مال قرض داده شده 🔷س 5366: پولی قرض دادم تا قبل از سال خمسی به من برگرداند ولی عمدا پس از سال خمسی برگرداند و مجبور شدم که خمس آن را بدهم آیا قرض گیرنده ضامن خمس است؟ ✅ج: قرض گیرنده، ضامن مبلغ خمس نیست. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️حکم انکار برخی از ضروریات دین مثل روزه 🔷س 5367: آیا اگر کسی بعضی از ضروریات دین مانند روزه و غیر آن را انکار کند، حکم کافر را دارد یا خیر؟ ✅ج: اگر انکار هر يک از ضروريات دين به انکار رسالت يا تکذيب پيامبر اکرم اسلام(صلى الله عليه وآله) يا وارد کردن نقصى به شريعت منجر شود، باعث کفر و ارتداد است. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️نیت روزه مستحبی با وجود روزه قضا 🔷 کسی که روزه‌ی قضای ماه رمضان بر او واجب است نمی‌تواند روزه‌ی مستحبی بگیرد حتی اگر زمانی که وقت نیت روزه‌ی واجب تمام شده است (یعنی بعد از ظهر) هم نیت روزه‌ی مستحبی کند صحیح نیست، و چنانچه فراموش کند و روزه‌ی مستحبی بگیرد در صورتی که در اثنای روز (چه پیش از ظهر باشد یا بعد ازظهر) یادش بیاید روزه‌ی مستحبی او باطل می‌شود، حال اگر پیش ازظهر باشد می‌تواند نیت روزه‌ی قضای ماه رمضان کند و روزه‌اش درست است. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای 🆔 @resale_ahkam
‼️سفر با فراهم نبودن موقعیت نماز 🔷س 5368: سفر برای تفريح يا خريد مايحتاج زندگی با فرض فراهم نبودن مکانی برای نماز و مقدمات آن در مسافرت، چه حکمی دارد؟ ✅ج: اگر بداند که در مسافرت مبتلا به ترک بعضی از واجبات نماز می ‌شود، احوط اين است که به آن سفر نرود، مگر آن‌که ترک آن برای او ضرر يا مشقّت داشته باشد. در هر صورت جايز نيست نماز را در هيچ حالی ترک نمايد. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam