eitaa logo
رساله امام خامنه‌ای
162.1هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
568 ویدیو
21 فایل
کانال تبلیغات + تعرفه تبلیغات http://eitaa.com/joinchat/1337458700Ca1f381060c فروشگاه کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/2106523787Cbeca0efbe4 سروش https://sapp.ir/resale_ahkam این کانال رسمی نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 فروش اقساطی کالا 🔷 س ۸۷۳۸: شرکتی به من نمایندگی فروش اقساطی داده، یعنی اجازه داده بدون پرداخت هیچ وجهی، کالاهای آن شرکت را به مشتری‌هایی که خود پیدا می کنم، بصورت اقساطی با درصد سود فروش اقساطی بیشتر برای مشتری قسط بندی کنم؛ مثلا شرکت کالا را با درصد همکاری ۵ درصد به من می‌دهد، اما من همان کالا را با درصد بالاتری، مثلا ۷ درصد به مشتری به صورت قسطی می‌فروشم؛ آیا این کار جایز است؟ ✅ ج: اگر درصد بالاتر در فروش اقساطی با اجازه شرکت محاسبه شود، اشکال ندارد. 🆔 @resale_ahkam
‼️ بخشیدن مهریه در ازای حضانت دائم فرزند 🔷 س ۸۷۳۹: خانمی هنگام طلاق ذمه زوج را از مهریه ابراء نموده است، مشروط به اینکه زوج بچه‌ها را از وی جدا نکند؛ ولی مدتی بعد از طلاق زوج به شرط پایبند نمی‌ماند و بچه‌ها را از او جدا می‌کند، آیا مهریه به ذمه زوج عودت می‌کند؟ ✅ ج: اگر ابراء مشروط بوده است، زوج نسبت به مهر مشغول الذمه می‌شود. 🆔 @resale_ahkam
‼️ وام قرض الحسنه مشروط 🔷 س ۸۷۴۰: بنده برای گرفتن وام (قرض)، ۵۰ میلیون تومان در بانک قرض الحسنه، سپرده گذاری کردم و شرط شده که بعد از چند ماه می‌توانم دو برابر پولم (یعنی ۱۰۰ میلیون با سود ۴ درصد) وام بگیرم و اینکه حق برداشت ۵۰ میلیون را تا پرداخت تمام اقساط وام نخواهم داشت؛ آیا این وام از نظر شرعی اشکال ندارد؟ ✅ اگر دادن مبلغی به صندوق به این عنوان باشد که آن پول برای مدتی نزد صندوق به صورت قرض بماند به این شرط که صندوق هم پس از آن مدت، وامی در اختیار شما قرار دهد یا وام، مشروط به سپرده گذاری قبلی یا مشروط به انسداد مبلغی نزد بانک باشد، ربا و حرام است، هرچند اصل وام (قرض) صحیح است. 🆔 @resale_ahkam
👈 اگه میخوای با بیشتر آشنا بشی و به ظهورش کمک کنی...! 👈 اگه میخوای رو در روزگار غیبت بدونی...! 💯حتما کانال مهدویت رو دنبال کن💯 ✅ تو کانال مهدویت میتونی داستانهای تشرف به محضر آقامون رو گوش بدی👌 ✨گلچینی از برترین مطالب مهدوی✨ 🌹 👇 https://eitaa.com/joinchat/2003894387C93aff27a93
🔰 س ۸۷۴۱. آیا چند بار استخاره برای یک کار صحیح است؟ ج. چون استخاره برای رفع حیرت است، بنا بر این بعد از برطرف شدن حیرت با استخاره اول، تکرار آن معنی ندارد مگر آن که موضوع تغییر کند. 🔰س ۸۷۴۲. گاهی مشاهده می شود نوشته هایی که متضمّن معجزات امام رضا(ع) هستند با قراردادن آن ها بین صفحه های کتاب های زیارت که در زیارتگاه ها و مساجد وجود دارند، در بین مردم توزیع می شوند و ناشر آن ها هم در زیر آن ها نوشته است که هر کس آن معجزه ها را بخواند واجب است آن ها را به تعداد خاص بنویسد و در بین مردم توزیع کند تا به حاجت خود برسد، آیا این مطلب صحیح است؟ و آیا بر کسی که آن ها را می خواند، واجب است که به درخواست ناشر عمل نماید؟ ج. از نظر شرعی دلیلی بر اعتبار این امور وجود ندارد و کسی هم که آن ها را می خواند ملزم به عمل به درخواست ناشر مبنی بر نوشتن آن ها نیست. 📕 منبع کلیک کنید 🆔 @resale_ahkam
‼️حکم شک در انجام افعال نماز ‌ 🔷 اگر پس از انجام یکی از کارهای نماز، شک کند که آن را صحیح به جا آورده یا نه، به شک خود اعتنا نکند، هر چند وارد جزء بعد نشده باشد. 📕منبع: رساله نماز و روزه، مسأله ۳۵۸ 🆔 @resale_ahkam
باعرض سلام جهت تعمیرسرویس بهداشتی و ایزوگام سرویس ،لوله کشی،انباری مسجد حضرت ابوالفضل ع که در منطقه ی محروم ایلام میباشد به کمک دستان پرخیر شما نیازمندیم از شما تقاضا داریم به هراندازه که میتوانید از کمک خود دریغ نفرمایید با یه بسم الله شروع کن لازم به ذکر هست که کارمسجد روبه اتمام هست یه همت کنید تا به امید خدا کار رو تمام کنیم اجرشما با حضرت عباس ع قمر بنی هاشم مبلغ مورد نیاز جهت تکمیل ۱۳میلیون 🔷️
 
5892107046733575
🔷️
IR210150000003101101302204
▶️ بنام گروه جهادی مسجد صاحب الزمان عج ◀️ لینک کانال گروه جهادی https://eitaa.com/masjd313
🏴 لباس مشکی در ایام فاطمیه 🔷 س ۸۷۴۳: آیا پوشیدن لباس مشکی در دهه فاطمیّه مکروه است یا خیر؟ ✅ ج: پوشیدن لباس مشکی در ایام عزاداری خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) به منظور تعظیم شعائر الهی و اظهار حزن و اندوه موجب ترتّب ثواب الهی است. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
🔰س ۸۷۴۴: مبلغی پول از یکی از دوستانم به عنوان مضاربه گرفتم، به این شرط که آن مبلغ و مقداری اضافه را بعد از گذشت مدتی به او بپردازم و من هم قسمتی از آن را به یکی از دوستانم که به آن احتیاج داشت دادم و قرار شد یک سوم سود پول را او بپردازد. آیا این کار صحیح است؟ ج. گرفتن پول از کسی به این شرط که اصل پول را همراه با مقداری اضافه، بعد از مدتی به او بپردازید، عقد مضاربه نیست بلکه قرض ربوی حرام است، و امّا گرفتن آن پول به عنوان مضاربه، قرض از او محسوب نمی شود و پول نیز ملک عامل نمی گردد، بلکه بر ملکیت صاحب آن باقی می ماند و عامل فقط حق تجارت با آن را دارد و هر دو بر اساس توافقی که کرده اند در سود آن شریک هستند و عامل حق ندارد بدون اذن صاحب مال، مقداری از آن را به دیگری قرض بدهد و یا به عنوان مضاربه در اختیار او بگذارد. 📕 منبع کلیک کنید 🆔 @resale_ahkam
🔰 س ۸۷۴۵: شخصی مبلغی پول را برای تجارت با آن نزد فرد دیگری سپرده و هر ماه مبلغی را علی الحساب از او می گیرد و سر سال مبادرت به محاسبه سود و زیان می کنند، اگر صاحب پول و آن شخص با رضایت هم سود و زیان را به یکدیگر ببخشند، آیا انجام این کار توسط آنان صحیح است؟ ج. اگر آن مال را به عنوان انجام مضاربه به طور صحیح، به او داده باشد، اشکال ندارد که صاحب سرمایه هر ماه مبلغی از سود را علی الحساب از عامل بگیرد و همچنین مصالحه آن دو نسبت به آن چه که هر کدام از آنان شرعاً مستحق دریافت آن از دیگری است، اشکال ندارد، ولی اگر به عنوان قرض باشد و شرط کند که قرض گیرنده هر ماه مقداری سود به قرض دهنده بدهد، سپس در آخر سال نسبت به آن چه که هر کدام از آنان مستحق دریافت آن از دیگری است، مصالحه کنند، این همان قرض ربوی است که حرمت تکلیفی دارد و شرط در ضمن آن هم باطل است، هرچند اصل قرض صحیح می باشد و این کار به مجرّد توافق آن دو بر هبه سود و زیان به یکدیگر حلال نمی شود، بنا بر این قرض دهنده نمی تواند هیچ سودی بگیرد، همان گونه که ضامن هیچ خسارتی هم نیست. 📕 منبع کلیک کنید 🆔 @resale_ahkam
8.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 عاشقان امام رضا(ع)یا علی بگن و به آشپزخانه حضرت که روزانه داره کلی غذای گرم برای پناهجویان لبنانی در بیروت طبخ میکنه کمک کنن. 🔹شما هم با نیت پیروزی حق در این کار خیر سهیم باشید؛ این آشپزخانه با هماهنگی مجموعه شباب‌المقاومة با حزب‌الله در بیروت در حال فعالیت می‌باشد 🔹به نیت امام رضا(ع) کمک‌های خود به مردم لبنان و امور اجتماعی مربوطه را به این شماره کارت به نام "جبهه‌جهانی شباب‌المقاومة" واریز کنید.👇👇
6037997750004344
🔸 کانال رسمی شباب المقاومة👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3545694224Ccf85b685fb
🔰 س ۸۷۴۶: کمیته امداد امام خمینی(ره) صندوق هایی را در منازل، خیابان ها و اماکن عمومی شهر و روستا برای جمع آوری صدقات و خیرات و رساندن آنان به دست فقرا و مستحقان قرار داده است. آیا جایز است علاوه بر حقوق ماهیانه و مزایایی که کارکنان کمیته امداد از آن نهاد می گیرند، درصدی از پول های آن صندوق ها به عنوان پاداش به آنان داده شود؟ و آیا جایز است مقداری از آن پول ها به افرادی داده شود که در جمع آوری آن ها نقش دارند ولی از کارمندان کمیته امداد نیستند؟ ج. پرداخت مقداری از اموال صندوق های صدقات به کارکنان و کارمندان کمیته امداد به عنوان پاداش، علاوه بر حقوق ماهیانه ای که از آن کمیته می گیرند، اشکال دارد بلکه تا رضایت صاحبان اموال به این کار احراز نشده، جایز نیست، ولی دادن مقداری از آن به کسانی که در جمع آوری موجودی صندوق ها کمک می کنند به عنوان اجرة المثل کارشان اشکال ندارد، به شرطی که برای جمع آوری و رساندن صدقات به افراد مستحق به کمک آنها نیاز باشد، و ظاهر امر نشان دهد که صاحبان اموال راضی به این کار هستند وگرنه صرف این وجوه در هر کاری غیر از مصرف برای فقرا خالی از اشکال نیست. 📕 منبع کلیک کنید 🆔 @resale_ahkam