eitaa logo
رسانه بدون فیلتر/ حسن عبدالصمد
526 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
2.5هزار ویدیو
49 فایل
در این کانال محتوای مفید با موضوعات سواد رسانه ای، جنگ شناختی، عملیات روانی، و هر آنچیزی که در پشت پرده رسانه ها و دنیای پیرامونی در حال وقوع هست را با نگاه علمی، تربیتی و رسانه ای تقدیمتان خواهیم کرد.🙏 ارتباط با ادمین @mabdosamad
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ ده روش برای اینکه از دزدی‌های اینترنتی در امان باشیم ❌ البته راه اصلی، راه‌اندازی است جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
هدایت شده از عصرتبیین عصررسانه
⛔️ برای خبر فوت ۱۸۷ نفر و ابتلای ۶ هزار نفر در ایران عکس هولناک قبرستان و قبرهای خالی رو گذاشته. 🔹برای خبر فوت ۴۸۹ نفر و ۲۸ هزار ابتلا، عکسی که می‌بینید! 🔸در ایران «مرگ» است، در انگلیس «جانباخته»؟ واژه ها و تصاویر انتخابی در جنگ شناختی و ، کارکرد بزرگنمایی و تشویش یا کوچک نمایی و تسکین را انجام می دهند. رسانه بی‌طرف و حرفه‌ای! 🆔@andisheengelabi
هدایت شده از عصر هوشمندی
📲تأثیر شبکه‌های اجتماعی روی مغز افراد/ چرا عکس‌هایمان را به اشتراک می‌گذاریم؟ ◽️توجه مثبت به شبکه‌های اجتماعی روی بخش‌های مختلفی از مغزمان تاثیر می‌گذارد. طبق مقاله‌ای که در نشریه «علوم اعصاب شناختی اجتماعی و عاطفی» منتشر شده، همین «لایک‌های» ساده در فیس‌بوک، توییتر یا اینستاگرام موجب فعال شدن «مدار عصبی مرتبط با » در مغزمان می‌شود. ◽️زمانی که پست دوستان‌تان را لایک می‌کنید، دو منطقه از مغزتان به نام‌های تگمنتوم شکمی و جسم مخطط یا استریاتوم فعال می‌شود که اولی بخش است که مسئولیت آزادسازی دوپامین را دارد و دومی ورودی‌ها را از قشر مغز دریافت می‌کند و نقش مهمی در پیاده‌سازی حافظه کوتاه مدت دارد. ◽️محققان در یک تحقیق، مغز بزرگسالان را در حین اینستاگرام گردی تحلیل کردند و دریافتند که هر چقدر میزان لایک عکس‌ها بیشتر باشد، فعالیت گسترده‌تری در بخش عصبی مرتبط با ، و آنها مشاهده می‌شود. جالب است بدانید که و نیز به همین روش بخش‌های مربوط به پاداش‌دهی مغز را فعال می‌کنند. ◽️باید بدانید که به غیر از سیستم‌های پاداش‌دهی، رسانه‌های اجتماعی روی و عملکرد مغز نیز تاثیر می‌گذارد. ◽️در مطالعه دیگری که در آن فعالیت مغز نوجوانان مورد بررسی قرار گرفته، محققان دریافتند که قسمت‌هایی از مغز که با پردازش عاطفی و حسی سروکار دارند، به طرز چشمگیری زمانی که داوطلبان احساس محرومیت داشتند، فعال می‌شود. ◽️در این پژوهش، تاثیرات «» روی مغزهای در حال رشد نوجوانان بررسی شد. به این معنا که زمانی که کاربران شبکه‌‌های اجتماعی خود را از گروه‌های آنلاین، چت‌ها یا رویدادها محروم می‌شوند، این قسمت از مغزشان فعال می‌شود. ◽️ادامه مطلب درباره انگیزه‌های روان‌شناختی برای پست محتوا در شبکه‌های اجتماعی و تاثیرات شناختی شبکه های اجتماعی بر ذهن مخاطبان را در سایت زیر بخوانید: 👉http://asrehooshmandi.ir ، مجموعه تخصصی سوادرسانه‌ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
هدایت شده از عصر هوشمندی
🎯نفوذ رسانه‌های جمعی در مردم چگونه انجام می‌شود؟ ✍️معصومه نصیری ـ مدرس سواد رسانه‌ای ▫️امروز عرصه، عرصه تنازع برای بقا از طریق نفوذ هر چه بیشتر در افکار عمومی است. در این میان صاحبان و مدیران کلان رسانه‌های جهان به‌خوبی دریافتند برای تاثیرگذاری عمیق‌تر و ماندگارتر بر افکار عمومی باید آن‌ها را در «خواب عدم هوشیاری» نگه دارند؛ یعنی چه؟ یعنی نباید هوشیاری مخاطب را تحریک کنند البته این موضوع در پوسته‌ی ظاهری تلاش برای آگاه‌سازی انجام می‌شود. ▫️ملوین دفلورکه سال‌ها درباره ارتباطات جمعی و شناخت آن فعالیت کرده است، معتقد است: تأثیرات و نفوذ رسانه‌های جمعی بر مردم را در سه سطح ، و باید طبقه‌بندی کرد. او بر این باور است که در جنگ رسانه‌ای، دو بُعد بینش و گرایش مورد هدف قرار می‌گیرد اما درنهایت به کنش و رفتار مخاطب ختم می‌شود. ▫️با این تعریف باید گفت «ایجاد ابهام در مخاطب»، «برخورد اطلاعات متناقض»، «برجسته‌سازی اخبار»، «شکل‌دهی به نگرش‌ها» و ... تاثیرات بینشی یا شناختی هستند. «ایجاد انفعال در افراد»، «افزایش نفوذپذیری»، «افزایش حس نگرانی»، «افزایش عدم امنیت اجتماعی» و... از تاثیرات گرایشی بوده و «ایجاد نگرش‌های جدید»، «مبهم جلوه دادن شرایط»، «منفعل ساختن مخاطب» و... نیز از تاثیرات کنشی یا رفتاری قلمداد می‌شوند. ▫️امروز رسانه‌ها با بزرگنمایی، کوچک‌سازی، تکرار و تعمیم و... هم به مخاطبان می‌گویند چگونه فکر کنند و هم می‌گویند به چه چیزی با چه عمقی و از چه زاویه‌ای فکر کنند. رسانه این توان را دارد که ذهن شما را به دورترین نقطه از واقعیت برده یا یک فریب را پیش چشم واقعی جلوه دهد و شما توان انکار آن را نداشته باشید. ▫️از سوی دیگر امروز این جمله را نباید فراموش کرد که مخاطبان دیگر سرکوب نمی‌شوند بلکه سرگرم می‌شوند. پس سرگرمی یکی دیگر از روش‌های رسانه‌ها برای نفوذ در افکار عمومی برای انتقال معناست که با تصویرسازی رخ می‌دهد. تصاویر از آن جهت مهم هستند که مردم آنچه می‌بینند را باور می‌کنند پس تصاویر دستکاری شده یا صحنه‌سازی شده یا دارای جهت مشخص بر فکر مردم اثرمیگذارد. ▫️امروز نزاع میان رسانه‌ها بر سر مهندسی توجه، تصاحب افکار و جهت‌دهی به ترجیحات و سلایق مردم جوامع برای تربیت شهروندانی یکدست و بی‌دردسر است. شهروندانی که رسانه و کارکرد آن را می‌شناسند و در عین حال دانش و مهارت مواجه با آن را () کسب کرده‌اند، پیروزان واقعی این عرصه هستند. آن‌ها فراگرفته‌اند رسانه را مدیریت کنند و نه رسانه آن‌ها را. ، مجموعه تخصصی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
هدایت شده از رفیعا
⬅️ تمام محتوای مستهجن که از طریق و در اختیار کاربران ایرانی قرار دارد از مبادی رسمی و قانونی واردات و صادرات داده کشور یعنی در اختیار مردم قرار می‌گیرد، در واقع شرکت ارتباطات زیرساخت این محتوای مستهجن را از طُرُق قانونی، وارد کشور می‌کند و از طریق در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهد. البته این تامین دسترسی رایگان نیست و این شرکت از طُرُق قانونی داد و ستد در کشور، محتوای مستهجن وارد شده (خریداری شده از اینستاگرام و واتساپ) را به مردم ایران می‌فروشد و از این معامله نیز بسیار منتفع می‌شود. ✍🏻 شهاب ، مدیرعامل شبکه اجتماعی هورسا 🔗 https://www.hoorsa.com/p/MTY4OTYwOTY
هدایت شده از بازنده ⚠ نباش🙏
8.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢مقصر لایو نوجوون14 ساله پیدا شد💢 🔹برای خوب زندگی‌کردن باید خوب تصمیم گرفت. 💠رفیق با انتشار خودت رو سهیم کن. 🌐@bazandenabash
لایو دربی امروز 🔹روبیکا 👈210 هزار بیننده 🔹صفحه اینستاگرام پرسپولیس👈 ۵۸ هزار بیننده 🔹صفحه اینستاگرام استقلال👈 ۲۲ هزار بیننده ✅ کانال در سروش، ایتا و بله @phonemotalebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣این کلیپ را برسانید به دست همه مخالفان حضور سپاه پاسداران در سوریه! از جمله: احمدینژاد، که بشار‌اسد را از بین‌رفتنی دانسته و مخالف اعزام نیرو به سوریه می‌دانست!!! 📣این کلیپ را ببینند که اگر سردارسپهبد شهید حاج قاسم و مدافعان حرم نبودند، در بازار کنیز فروشان داعش، چه جنایات فاجعه‌آمیزی بر سر نوامیس مردم می‌آوردند...!!! همانطور که داعش‌های جنایتکار، چنین بازارهایی را در سوریه و عراق ایجاد کردند..!!! ❇️کانال رسانه بدون فیلتر https://eitaa.com/resane97
34.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمتی از سکانس فیلم غارت زنان توسط داعشیان آمریکایی اگر حاج قاسم ها نبودند... ❇️کانال رسانه بدون فیلتر https://eitaa.com/resane97