🚦آنچه باید به عنوان شهروند کلان شهر اینترنت بدانیم
❇️هرگز امنیت در دنیای امروز به این معنی نیست که اگر خانه و ماشینمان را قفل کردیم، خودمان را در برابر تهدیدهای دیگر در شهر ایمن کردهایم. در شهر، ممکن است با افرادی برخورد کنیم که بخواهند فریبمان دهند، به ما حمله کنند، یا جیبمان را بزنند. ما بهمرور یاد گرفتهایم که چه رفتارهایی را خطرناک تشخیص دهیم و چه واکنشی در برابر آن داشته باشیم.
❇️همین قوانین در کلانشهر اینترنت نیز حاکماند. نهتنها هر چیزی که در اینترنت میبینید لزوماً درست نیست، بلکه شهروندان خرابکار و غیرمسئولی در این شهر زندگی میکنند که کارشان انتشار عامدانه اطلاعات غلط و گمراهکننده است که آن را دیساینفورمیشن (disinformation) میگویند. گاهی ممکن است ما هم سهواً و بهاشتباه اطلاعات نادرستی را برای دیگران بفرستیم یا به اشتراک بگذاریم که آن را میساینفورمیشن (misinformation) پس.
❇️بعضی از شهروندان، دیگران را مورد آزار و اذیت قرار میدهند و به خاطر اعتقادات، جنسیت، زبان، نژاد، هویت جنسی و موارد شخصی دیگر به آنها توهین میکنند. آزار آنلاین پدیده خطرناکی است که آثار مخرب و گاه طولانیمدت روی فردی که مورد آزار قرارگرفته میگذارد.
❇️هکرها هم بیکار نیستند در این شهر؛ روزانه حملات سایبری متعددی برای جمعآوری اطلاعات خصوصیمان انجام میشود حتی اگر ما از آنها مطلع نشویم. ما به عنوان شهروندان عصر رسانه باید با این تهدیدها آشنا شویم، دربارهشان بدانیم و بتوانیم با آنها مقابله کنیم. سواد رسانه ای کمک می کند ما در این فضا هم مصون بمانیم و هم رفتار بهتری داشته باشیم.
asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شش تصویر از ایران و ایرانی در هالیوود
💢صنعت فیلمسازی ایالات متحده بدون شک بزرگترین باشگاه تصویرسازی و تولید ایدئولوژی در فرآیند ادراک سازی است یکی از مصادیق این تولیدات ارائه تصویر و شناخت از ایران و ایرانی است
#جنگ_شناختی
#سواد_رسانه_ای
✅آرما
⭕️تاریخچه هشتگ
🔺بیش از ۷۰ درصد از کاربران گوشی از هشتگ استفاده می کنند. در اینفوگرافی فوق تاریخچه هشتگ بیان شده است.
#جنگ_شناختی
#سواد_رسانه_ای
✅آرما
⭕️سواد رسانه ای به افراد کمک خواهد کرد تا:
🔸بفهمند که چگونه پیام های رسانه ای تولید معنامی کنند.
🔸تشخیص دهند که چه کسی یا چه کسانی پیام های مختلف رسانه ها را تولید می کنند.
🔸تشخیص دهند که سازندگان رسانه ها از مخاطبان چه می خواهند و چه انتظاراتی از مخاطبان برای باور کردن پیام ها و عمل بر اساس آنهادارند.
🔸از نوع و نحوه عملکرد ابزارهای اقناعی رسانه هاآگاه شوند.
🔸توانایی تشخیص سوگیری ها، چرخش ها، اطلاعات نادرست و دروغ ها را داشته باشند.
🔸پیام ها و محتویات رسانه ای خودشان را تولیدکنند و اشاعه دهند.
🔻در همین راستا لازم به تاکید بر ابعاد مختلف سواد رسانه ای است. بدین ترتیب سواد رسانه ای را می توان از جنبه های مختلف موردتوجه قرار داد. از جمله اینکه:
✔️سواد امری فرهنگی است.
✔️سواد رسانه ای امری انتقادی است.
✔️سواد رسانه ای امری تغییر پذیر و خلاق است.
❓چرا سواد رسانه ای مهم است؟
🔺تاثیرات روزافزون رسانه در فرآیندهای دموکراتیک در جوامع امروزی
🔺نرخ بالای مصرف رسانه ای و اشباع جامعه توسط رسانه ها
🔺تاثیر رسانه بر شکل دادن به دریافت ها، باورها،و نگرش ها
🔺اهمیت فزاینده ارتباطات و اطلاعات بصری
🔺اهمیت اطلاعات و جامعه و نیاز برای آموزش مادام العمر
#سواد_رسانه_ای
✅آرما
✍️ توییت آرما پیرامون جریان رسانه ای و جنگ شناختی در روند واقعه ی عاشورا:
💢عاشورا حاصل جنگ شناختی دستگاه رسانه ای اموی در بین افکار عمومی بود.
اقدام اول:ایجاد تریبونهای رسانه ای و اعتمادسازی مردم توسط معاویه با گماردن اشخاص در مناصبی مثل: قضاوت، تدریس، امامت جمعه و جـماعت، خـطابه و سخنرانی، شعر، تألیف و ترجمه، تلاوت قرآن بود.
#الحسین_یجمعنا
#Hussain
🌐لینک توییت
#توییت_آرما
✅آرما
✍️توییت آرما:
💢رسانه ها تصویر ذهنی جامعه را می سازند
دستکاری شناخت مردم نسبت به انقلاب حاصل پمپاژ حس فسادمسئولان ناکارآمد است برای #محاکمه_مسئولان_ناکارآمد رسانه باشد چراکه عملکرد هرکدام از مسئولین خود رسانه ای است برای بدنام سازی انقلاب.
🌐لینک توییت
#توییت_آرما
✅آرما
⭕️هنر اثرگذاری
💢تیترزنی یک مهارت در عملیات روانی است. حلقه وصل اتفاقی خاص به جریان مستمر رسانه ای که مخاطبین با آن انس گرفته اند بالاترین اثرگذاری از لحاظ فهم مساله و درک موضوع را دارد.
این تیتر با پیوند تصویر، موضوع را کامل در ذهن مخاطب تثبیت می کند.
#سواد_رسانه_ای
✅آرما
آیا فناوری از «آدمشناسی» غریزی ما پیشی خواهد گرفت؟
🔻نرمافزارهای سنجشگرِ اعتماد شاید تصور ما از کیستی خودمان را برای همیشه عوض کنند
💢این روزها وقتی برای استخدام در شرکتی درخواست بدهید، احتمالاً همان ابتدا نامتان را در گوگل جستوجو میکنند. کارفرماها اینستاگرام، توییتر و شبکههای اجتماعی دیگری که در آن عضو هستید را نگاه میکنند و سابقۀ کاری و نحوۀ تعاملات با دیگران را ارزیابی میکنند. اما چند شرکت فناوری به چیزی بسیار فراتر از این اندیشیدهاند: نرمافزارهای جستوجوگرِ قدرتمندی که بتواند تمام زندگیتان را برای کارفرما عیان کند. آیا ممکن است روزی برسد که دیگر خودمان نتوانیم برای دیگران توضیح دهیم که چطور آدمهایی هستیم؟
#سواد_رسانه_ای
✅آرما
✍️توییت آرما:
💢۱-اطلاعات اولین عنصر بنیادین در جنگ شناختی است به همین سبب یکی از اقدامات رسانه ی اموی ایجاد سازمانی اطلاعاتی برای دریافت خبر و مقابله با توطئه ها بود.
سازمان اطلاعاتی بنی امیه
معاویه برای آگاهی از، توطئههاو...سازمانی به نام «العین» ساخت و ریاست آن به عهدۀ «ثابت بن ارطاة» بود
۲-این سازمان، در تمام شهرهای مهم، شعبه داشت و مأموران آن مـراقب رفـتار و گـفتار مردم بودند. یزید نیز«سلیم بن اعـشا»را مسئول سازمان گماشت این سازمان به جمع آوری اخبار در میان مردم نیز موظف بود
#Hussain
#الحسین_یجمعنا
🌐لینک توییت
✅آرما
▪️راستی چطور میشود که آمار واقعی در ۴ تیرماه پنج برابر، در ۱۸ تیرماه دو برابر، در ۱۱ مرداد سه برابر و در ۱۹ مرداد یعنی ۸ روز بعد بیست برابر آمار رسمی باشد؟؟
#بهاره_جان ماستا رو چرا میریزی تو قیمهها؟؟
💬 amirsalehi
Fars_plus
▪️بی بی سی در توجیه خروج نیروهای امریکا از پایگاه التاجی نوشته:
خروج نیروهای آمریکایی از عراق یکی از وعدههای انتخاباتی ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بود.
و البته ننوشته: موشک های کاتیوشای نیروهای مقاومت هم بی تاثیر نبودند!
💬 مجید قربانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حال و هوای شهر پاریس پیش از فینال لیگ قهرمانان اروپا2020
#بهاره_جان اینطوری تیتر بزن:تاثیر فوتبال در کاهش امار کرونا در پاریس
@Fars_Plus
هدایت شده از فارس پلاس
▪️ده روز است که اسرائیل غزه را بمباران میکند اما کسی نگران تسلیحات اسرائیل نیست و از تحریمش صحبتی نمیشود، رسانهها هم فاجعه فلسطین را مانند یمن عادی جلوه دادند و ارزش خبری ندارد.
ارزشهایی که سالها بقیه کشورها را به خاطرش تحقیر کردند تنها در جهت تثبیت همان قدرت استعماریشان است.
💬 Maryam ZMohazabiyeh
@Fars_plus
▪️از نظر رسانه ها این یارو که حمله کرده به مسجد ۵۰ نفر کشته ۴۰ نفر مجروح کرده فقط یک “مهاجم” است و بس! تروریست من ایرانی ام که دو تا نقاشی میفروشم پولش هنوز نیومده تو حسابم ۱۰بار از بانک زنگ میزنن که بیا بگو اون پوله چی بود گرفتی!
💬 MajidBita
@Fars_Plus
انتشار کتاب های رایگان با موضوع «خانواده و فضای مجازی» در سایت پلیس فتا:
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا: ۲۶ عنوان کتاب در قالبهای مختلف شعر کودک، داستان، علمی و آموزشی را نشانهای از تلاش پلیس فتا برای گسترش و تعمیق فرهنگ استفاده سالم و امن از فضای مجازی در خانوادهها به خصوص کودکان و نوجوانان رایگان منتشر شده است.
این مجموعه کتاب در قالب همکاری مشترک پلیس فتا و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در طرح صیانت از خانواده و کودکان در اینترنت(کوا) تالیف شده بودند و هدف از تهیه آنها آشنایی کودکان، نوجوانان و والدین با رفتارهای صحیح در فضای مجازی و مخاطرات آن بود.
در تالیف این مجموعه کتاب سعی شده است که از ظرفیت شعر، داستان و تصویر سازی برای انتقال مفاهیم مورد نظر به صورت غیر مستقیم استفاده شود و به الگویی برای سایر علاقهمندان به عرصه تالیف تبدیل شود.
در این مجموعه ۱۰ عنوان کتاب، ویژه مخاطبان با گروه سنی دبستان و پیش دبستان تالیف شده و سعی گردیده تا با زبان کودکانه مهارتهای استفاده درست از فضای مجازی به این گروه انتقال داده شود.
۴ عنوان کتاب شعر کودک، ۶ عنوان کتاب داستانی کودک، ۳ عنوان کتاب داستان ویژه نوجوانان و ۱۲ عنوان کتاب نیز در زمینههای فرهنگی، فناوری اطلاعات، کسبو کار و امنیت کاربری مجموعه کتابهای منتشر شده را تشکیل میدهند. مجموعه کتابهای منتشر شده عبارتند از:
کتاب های شعر برای کودکان:
– ماچالو، مچالو، آجی هلو در جنگل فضای مجازی
– بازیگوشیهای افشین
– ماچالو، مچالو، نی نی بغلو اینبار تو دام هچلو
– هیکلو و پلیس فتا تو شهرک رایانه ها
– کتاب های داستانی برای کودکان:
– دلتنگی اسباببازیها
– افشین قهرمان
– کارآگاه کوچولو
– سفر به موزه
– سینا و خرگوشک
– زبلو ببر مهربان
کتاب های داستانی برای نوجوانان:
– ماجرای سبزک جان و فیروز خان
– قارقارکها وارد میشوند
– ماجراهای بچه زرنگ در دنیای مجازی
کتاب های آموزشی برای نوجوانان و والدین:
– امنیت در زندگی آنلاین
– آنچه باید درباره فیلمها بدانیم
– الزامات تربیت فرزند در عصر رسانه
– هم بازیهای عصر دیجیتال
– شبکههای اجتماعی
– حریم خصوصی در شبکههای اجتماعی
– نمادها سخن میگویند
– روزنگار من در عصر فناوری
– سفر به اعماق کلیکها
– سفر به دنیای فناوری
– سودآوری سایبری
– زندگی دینی در فضای مجازی
– زیبایی فضای مجازی با هوش اخلاقی برای دسترسی به کتابهای فوق به بخش کتابخانه سایت پلیس فتا مراجعه کنید:
https://www.cyberpolice.ir/libraries/c?cat=33
پیشنویس جدید قانون ساماندهی پیامرسانهای اجتماعی، با ویرایش مرکز پژوهشهای مجلس برای تصویب به صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگشت.
مرکز پژوهشهای مجلس در تنظیم این پیشنویس که عنوان آن را از طرح «ساماندهی پیامرسانهای اجتماعی» به «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیامرسانهای اجتماعی» تغییر داده است، از نظرات کارشناسان، دستگاهها و نهادهای مرتبط، پژوهشگاهها و دانشگاهها استفاده کرده است.
براساس این پیشنویس تمامی پیامرسانهای خارجی موظف خواهند در بستر شبکه ملی اطلاعات به فعالیت بپردازند، این درحالی است که پیش از این در این طرح، پیشنهاد شده بود تا زمان تکمیل شبکه ملی اطلاعات و اعلام نهایی آن توسط شورای عالی فضای مجازی، پیامرسانهای خارجی به فعالیت خود ادامه دهند.
همچنین در صورتی که این قانون تصویب شود، حمایتهای اعلام شده برای پیامرسانهای داخلی، شامل پیامرسانهایی میشود که صددرصد مالکیت پیامرسان متعلق به ایرانیانی باشد که دو تابعیتی نباشند.
تغییر متولی مرزبانی دیجیتال
مرکز پژوهشهای مجلس در اصلاحیه خود بر طرح ساماندهی پیامرسانهای اجتماعی، به دلیل عدم مشخص بودن حدود و ثغور مرزبانی دیجیتال، این وظیفه را برعهده شورای عالی امنیت ملی گذاشته است.
حریم خصوصی دغدغه قانونگذار
اما شاید بتوان مهمترین اصلاح این قانون را موارد مربوط به دسترسی نهادهای امنیتی و قضایی به حریم خصوصی دانست؛ این اصلاحیه علاوه بروضع ممنوعیت حذف حسابهای کاربری و محتوای غیرمجرمانه بدون دستور قضایی تاکید میکند :
کنترل، تفتیش و دسترسی به محتویات پیام رسان ها در مواردی که ورود افراد به آن مستلزم اجازه اداره کننده آن بوده و محتویات آن فقط در دسترس اعضا می باشد به جز موارد زیر ممنوع است:
جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی
تهدید به قتل و ضرب و جرح،
تجاوز به عنف و یا اکراه و یا به طور سازمان یافته،
محاربه، افساد فی الارض و در حکم آن،
ساخت، تولید، وارد کردن و توزیع و ترویج مواد مخدر و روان گردان،
کلاهبرداری و اخاذی،
شروع به جرائم فوق یا معاونت در آنها.
این قانون همچنین تصریح میکند: ضابطان قضایی تنها در صورت وجود شاکی خصوصی و با حکم قضایی می توانند اطلاعات لازم در خصوص مصادیق بند «٣» این ماده را از پیام رسان ها دریافت نمایند.
صیانت از کودکان و نوجوانان
این اصلاحیه همچنین با حذف مادهای که مسئولیت حقوقی و صیانت از کودکان و افراد زیر ۱۸سال را متوجه والدین میدانست، مسئولیت پیامرسانها در تامین محتوای مناسب برای این افراد را یادآور میشود.
برهمین اساس درصورتی که پیامرسانها نسخه کودک و نوجوان نداشته باشند، نیز باید مراقب دسترسی کودکان و نوجوانان به محتوای غیرمجاز را مدیریت کنند.
وظیفه احراز هویت و تعیین سن افراد نیز از وزارت ارتباطات به هیئت ساماندهی و نظارت بر پیامرسانها منتقل شد.
ساز و کار اجرایی
در این قانون به منظور تامین مالی هزینههای مربوط به حمایت از پیامرسانهای داخلی و همچنین هزینههای اجرایی هیئت نظارت و … مقرر شده صندوق حمایت از پیامرسانهای داخلی با استفاده از منابع ده درصد از فروش ترافیک بینالملل و جرایم پیشبینی شده در این قانون تاسیس شود.
اجرای این قانون در صورت تصویب مستلزم تشکیل هیئت ساماندهی و نظارت بر پیامرسانها است که اعضای آن در قانون پیشبینی شده است؛ این هیئت وظیفه مدیریت و نظارت بر پیامرسانها را به عهده دارد و تمامی پیامرسانها اعم از داخلی و خارجی موظف به اجرای این قانون و نظرات هیئت ساماندهی هستند.
ساماندهی-پیامرسانهای-اجتماعی.pdf
983.6K
متن کامل گزارش مرکز پژوهشهای مجلس در رابطه با اصلاح پیشنویس قانون ساماندهی پیام رسان های اجتماعی
نکات قابل تامل در این طرح / بخش دوم: فصل چهارم: ضمانت اجرا
ماده 16- متخلف از رعایت مواد این قانون به شرح زیر محکوم میگردد:
الف- هر کسی بدون رعایت مفاد ماده 2 این قانون مبادرت به عرضه و ارائه پیام رسان اجتماعی نماید و با نقض تدابیر مسدودسازی موجبات دسترسی به آنها را فراهم آورد به حبس یا جزای نقدی درجه شش یا هر دو محکوم میشود.
ب- متخلف از اجرای مسدوسازی پیام رسانهای غیرقانونی موضوع ماده 2 این قانون به انفصال از اشتغال دولتی از شش ماه تا دو سال محکوم میشود.
ج- متخلف از مفاد ماده 14 به انفصال موقت با محرومیت از اشتغال به مشاغل دولتی از شش ماه تا دو سال محکوم میشود.
د- متخلف از مفاد مواد 17 و 19 این قانون علاوه بر الزام به تادیه، حسب مورد به ممنوعیت اشتغال به مشاغل دولتی وعمومی، جزای نقدی معادل عواید پرداخت نشده و جزای نقدی درجه شش محکوم خواهد شد.
ه- هر شخص با نقض تدابیر مسدود سازی در پیامرسانهای غیرقانونی فعالیت موثر داشته باشد. علاوه بر ضبط منافع و عواید مالی حاصله به مجازات تعزیری درجه 6 محکوم خواهد ش. تعیین و اعلام مصادیق فعالیت مؤثر بر عهده هیأت ساماندهی و نظارت خواهد شد.
ماده 17- هر شخصی که اقدام به تولید، تکثیر، توزیع،معامله و انتشار یا در دسترس قرار دادن غیرمجاز هر نوع نرمافزار یا ابزار رایانهای الکترونیکی (نظیر ویپیان و فیلترشکن) که امکان دسترسی به پایگاههای اینترنتی و پیام رسانهای غیرقانونی مسدود شده را به طور مستقیم یا غیرمستقیم فراهم کند به مجازات تعزیری درجه 6 محکوم میگردد.
تبصره- چنانچه مرتکب از این بابت وجهی تحصیل کرده باشد علاوه بر مجازات مقرر در این ماده به ضبط عواید حاصل از جرم محکوم و چنانچه این جرم را به عنوان حرفه خود انتخاب کرده باشند به جزای نقدی تا دو برابر مال تحصیل شده محکوم خواهد شد.
ماده 18- هر شخص به هر نحو سبب انتشار اسناد و دادههای محرمانه در فضای مجازی نظیر پیامرسانهای داخلی وخارجی شود به مجازاتهای مقرر در ماده 2 قانون مجازات انتشار و افشای اسناد محرمانه و سری مصوب 29/11/1353 محکوم میشود.
تبصره- چنانچه افشا یا انتشار یا در دسترس قرار دادن دادهها و اطلاعات کاربران به امنیت کشور یا منافع ملی لطمه وارد میکند مرتکب به حسب مورد به مجازات مقرر در ماده 731 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات محکوم میشود.
ماده 19- هر گونه افشا،دسترسی،پردازش یا در دسترس قرار دادن دادهها و اطلاعات شخصی کاربران بدون رضایت صریح آنها در پیامرسانهای داخلی و خارجی جز در موارد مصرح در قانون جرم بوده و مرتکب حسب مورد به حبس و جزای نقدی درجه 6 محکوم خواهد شد.
تبصره 1- چنانچه مرتکب از این بابت وجهی تحصیل کرده باشد علاوه بر مجازات مقرر در این ماده به ضبط عواید حاصل از جرم محکوم و چنانچه این جرم را به عنوان حرفه خود انتخاب کرده باشد به جزای نقدی تا دو برابر مال تحصیل شده محکوم خواهد شد.
ماده 20- هر شخص مبادرت به عرضه، خرید و فروش «رمز ارز»بدون مجوز بانک مرکزی نماید حسب مورد به مجازاتهای مقرر در مواد 18 و 18 مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز محکوم میشود.
ماده 21- در مواردی که از پیام رسان اجتماعی به عنوان وسیله ارتکاب جرم استفاده میشود و در این قانون برای عمل مزبور مجازاتی پیشبینی نشده است. مطابق قانون جرائم رایانهای و سایر قوانین و مقررات جزایی مربوط عمل خواهد شد.
تبصره- اعمال مجازاتهای موضوع فصل چهارم این قانون، مانع از اجرای مجازاتهای اداری و انتظامی طبق قوانین مربوطه نمیباشد.
✅ براساس تازهترین آمار w3techs، زبان فارسی به رتبه پنجمین زبان محتوای اینترنت دست یافته و بالاتر از زبانهایی چون فرانسه، آلمانی، ژاپنی، پرتغالی، کرهای و عربی ایستاده است.
🔸 زبان فارسی دو سال پیش در رتبه ۱۱ قرار داشت.
▫️ w3techs.com/technologies/overview/content_language
✅ #فارسی_زبان_جهانی
cyberijihad
🎯چطور چیزی همهگیر میشود؟
— الگوی مشابهی برای سرایت وجود دارد: از بیماریهای ویروسی، تا شایعات و جکها
📍به لطف شبکههای اجتماعی، بیشتر ما تجربههای دستِ اولی داریم از اینکه چطور ناگهان چیزی فراگیر میشود. یک توییت، یک کلیپ، یا موضوعی جدید در عرض چند ساعت کلِ فضا را پر میکند و همه دربارۀ آن حرف میزنند. حالا که چندماه از همهگیری کرونا گذشته است، منطقِ سرایت در بیماریها نیز موضوع بحثهای همگانی شده است. کتابی جدید میخواهد توضیح بدهد که چطور این موجهای فراگیری در جوامع انسانی ظاهر و سپس ناپدید میشوند.
🔖 ۱۰۰۰ کلمه
⏰ زمان مطالعه: ۶ دقيقه
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
http://tarjomaan.com/barresi_ketab/9875/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ازدواج موقت، اوج و غفلت از سواد رسانه
🔻 این سکانس سریال «آقازاده» چند روز است جنجالهای بسیاری در فضای مجازی ایجاد کرده است.
🔻 این سکانس در روند کل قصه فیلم، آنقدرها هم چندش، بدقواره و جنسی نیست؛ دنباله یک روایت کلان است که در آن بافت، بودن آن قابل فهم است.
🔻 دو غفلت/شیطنت در این سکانس وجود دارد: 1- نمایش صریح و عور مسائل جنسی 2- پیشبینی نشدن انعکاس این سکانس در فضای وب مجزا از قصه فیلم.
🔻 خوشبینانه تحلیل کنیم، عوامل فیلم از سواد رسانهای غافل بودهاند؛ بدبینانه تحلیل کنیم، فروش فیلم برای عوامل به این هزینه فرهنگی ارجحیت داشته است. در نتیجه هیچ فرقی ندارد: این سکانس وهن حکم شرعی ازدواج موقت بود.
#آقازاده
#تفکر_انتقادی
#زبان_رسانه
Syberijihad
⭕️ تاثیر وسایل ارتباط جمعی
درباره نقش و تاثیر وسایل ارتباط جمعی به طور کلی سه دیدگاه نظری وجود دارد:
۱- دیدگاه افراطی
۲- دیدگاه تفریطی
۳- دیدگاه بینابین
به نظر طرفداران دیدگاه اثرات مطلق و افراطی، وسایل ارتباط جمعی دارای چنان قدرتی هستند که می توانند نسلی تازه برای اولین بار در تاریخ انسان پدید آورند.
به گفته ژان کازنو، این اندیشه در نظر مردم رواج یافته که وسایل ارتباط جمعی قدرتی فوق تصور دارند و می توانند افکار فلسفی و سیاسی را منقلب نموده، شکل تازه ای به آن بخشند و به اختیار، تمامی رفتارها را هدایت نمایند.
طبق نظرات طرفداران دیدگاه تفریطی، وسایل ارتباط جمعی تاثیر چندانی بر مخاطبین خود ندارند و دیگر دوران سلطه وسایل ارتباطی و رواج عقاید تند و انتساب اثرات جادویی و خارق العاده به وسایل ارتباط جمعی پایان یافته است.
این عده معتقدند که وسایل ارتباط جمعی با وجود تکنولوژی برتری که از آن استفاده می کنند، با موانع بسیاری در راه اثرگذاری بر
دیگران مواجهند.
در مقابل دو دیدگاه افراطی و تفریطی، دیدگاه سوم که بینابینی می باشد، نظر بر این دارد که باید پذیرفت که وسایل ارتباط جمعی، ابزاری اجتماعی- فرهنگی به معنی عالی آن هستند و از این جهت اثرات چشمگیری برجای می گذارند، اما این آثار نه آنچنان است که هیچ محدودیتی را نشناسند (دیدگاه افراطی) یا آنکه چنان ناچیز است که هیچ اعتنایی را شایسته نباشد (دیدگاه تفریطی)، بلکه باید دید حدود تاثیر این وسایل چیست و در چه شرایطی این تاثیرات محدود و یا تقویت می شوند.
به نظر می رسد که دیدگاه سوم واقع بینانه تر باشد.
درس رسانه
srehooshmandi
⭕️مقایسه استفاده نسل های مختلف از تلویزیون و شبکه های اجتماعی
💢این آمار نشان می دهد که تاثیرگذاری بر ذهن مخاطب با سرعت تولید محتوا و رسانه های آنلاین ارتباط مستقیم دارد .
🔺پس می توان گفت: برای اثرگذاری هرچه بیشتر باید محتوای تولید شده متناسب با رویکرد دریافت اطلاعات در ذهن مخاطب باشد.
#سواد_رسانه_ای
Media_arma
📰 خباثت در روزنامه نگاری!
#روزنامه_شرق
#هواپیمای_اوکراینی
┈••✾ #جنگ_موریانهها ✾••┈
📱 https://eitaa.com/joinchat/512753667Ca7d8a73f51