eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
194 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸مسابقه ملیِ «کی از همه بدبخت‌تره»؟ 📝احسان محمدی 📍- ما خیلی بدبختیم! + خیییییییلی! - ما خیلی بیچاره ایم! + خییییییلی! این ژانر محبوب خیلی‌هاست. لذت خودبدبخت‌پنداری. اگر کسی هم به این نگاه تردید کند، عده‌ای چنان حمله می‌کنند که انگار از او طلبی دارند، حقوق بگیرشان است و مجبور است دقیقاً مثل آنها فکر کند و می‌گویند: ازت انتظار نداشتیم اینو بگی، تو از حکومت پول گرفتی بگی ما بدبخت نیستیم! ما خیلی بدبختیم. ما خیلی بیچاره‌ایم، ما خیلی خاک توسریم! 📍بعد از نزدیک به بیست سال کار رسانه، می‌دانم چطور می‌شود لایک گرفت. یکی دو جمله شیک از از شاملو، کامو، نیچه و ...وسط می‌اندازی، بعد اضافه می‌کنی که عجب مسئولان بی‌عرضه و احمقی داریم و ما مردم چقدر گل و ماهیم. ما هیچ عیبی نداریم و هر چه هست تقصیر مدیران بی‌لیاقت و دشمن است. بعد جوری ژست می‌گیری که انگار پاسخ تمام مشکلات اجتماعی و اقتصادی توی جیب بغلت است! هیچکس نمی‌فهمد فقط تو می‌فهمی! 📍هرچه هم سیاه‌تر بنویسی به نظر مردمی‌تر و باشعورتری. عده‌ای کف و خون بالا می‌آورند که هنرمند و ورزشکار واقعی توئی! از این ژست‌های بی‌خطر اعتراضی؛ نه مثل حرفی بزنی که برایت دردسر شود. نه! یک چیز بی‌خطری می‌پرانی. چیزی مثل عرفان لایت با طعم نعنا! بعد فیلمش را هم برای سالومه می فرستند که ببین سالومه ما چقدر بدبختیم! احتمالاً BBC و منوتو هم نشانت می‌دهد و احساس می‌کنی قهرمانی ملی هستی و در راه دفاع از خلق حداقل سه بار اعدام شده‌ای! 📍دلایل ناامیدی روشن است و مردم را نمی‌شود با شعاردرمانی و وعده‌های مکرر برای همیشه راضی نگه داشت، دلسردی و ناامیدشدن‌شان اتفاق عجیبی نیست، اما صاحبان فکر و اهل اندیشه و رسانه هم باید بازتولیدکننده حس ناامیدی بشوند؟ 📍فایده‌اش؟ گیرم که فهمیدیم ما بدبخت‌ترین، نسل سوخته‌ترین و بیچاره‌ترین موجودات کره زمین هستیم. هیچ انسانی در طول تاریخ اندازه ما به قهقرا نرفته، خیلی خاک توی سرمان است که روحانی رئیس‌جمهور، رئیسی رئیس قوه‌قضاییه و لاریجانی رئیس مجلس‌مان است. خب بعد چه؟ صورت‌مان را خنج بزنیم؟ مثل نهنگ‌ها خودکشی دسته‌جمعی کنیم؟ منقرض شویم؟ همه‌مان برویم خارج؟ 📍فکر می‌کنم ما مردمی متوسط با حکومتی متوسطیم. گاهی طماع و بی‌فرهنگیم، گاهی فداکار و بزرگوار. حکومت‌مان هم مثل خودمان است. سخت باور می‌کنم که در گوشه‌ای از جهان یک حکومت بد، برآمده از مردمی آگاه و فرشته‌صفت باشد. همانطور که مردمی بی‌مسئولیت و خموده، بعید است حکومتی فوق‌العاده داشته باشند. 📍در خیلی از حوزه‌ها چشم امیدی به حکومت ندارم. در عرصه‌هایی که می‌توانم، برای‌ خودم راه و گریزگاهی می‌سازم که زندگی کنم و لذت ببرم. گاهی هم نمی‌شود، اما دلیلی نمی‌بینم مثل گلام در گالیور هی بگوییم: «من خودم می‌دونم ما موفق نمیشم!» و زانوی امیدواران را سست کنم. 📍ما هیچ چاره‌ای نداریم جز افزایش آگاهی‌مان، تلاش برای ارتقای خودمان و بچه‌هایمان، مطالبه‌گری از حکومت و پرهیز از سفیدنمایی و سیاه‌نمایی مطلق. بین نق و نقد تفاوت هست. غُرغرو بودن نشانه روشنفکری و دانایی نیست. باور کنیم مسابقه کی از همه بدبخت‌تره؟ من! من! من! هیچ برنده‌ای ندارد، اما بازنده‌هایش بسیارند. حتی آنها که در این مسابقه شرکت نکرده‌اند هم می‌بازند. @ehsanmohammadi95
✅ دنیای حقیقی را فدای دنیای مجازی نکنیم ! ♦️ ما در فضای مجازی باید به سمتی پیش برویم که بیشترین بهره وری از منافع و کمترین خسارت را متحمل شویم. به اطلاع می رساند : به جهت استفاده مناسب از تعطیلات نوروزی تا پنجم فروردین ماه نمی شود . @manoresane
طعمه نشویم آن هم چشم بسته ... سواد رسانه ای یعنی داشتن چشمانی تیزبین و درکی درست از اطرافمان که منجر به انتخابهای صحیح میشود!
♨️ آنچه که باید درباره خرید آنلاین بدانید... 🔳حدود یک‌سوم از مصرف‌کنندگان تمایل به ترک کیف پول‌های فیزیکی خود و روی آوردن به کیف پول‌های دیجیتالی دارند. سی‌وچهار درصد از مصرف‌کنندگان با حدود سنی 25 سال تا 34 سال نیز تمایل به این موضوع دارند که عددی قابل‌توجه در این منطقه است. 🔳85 درصد از خریداران خانم تصور می‌کنند که توجه به این نظرات در زمان خرید هر محصولی به‌صورت آنلاین بسیار لازم و ضروری است. درواقع می‌توان گفت که تنها 1 درصد از مصرف‌کنندگان هیچ اعتقادی به استفاده و توجه به این نظرات در فضای آنلاین ندارند. 🔳در حدود 60 درصد از مصرف‌کنندگان حداقل یک‌بار در ماه اقدام به انجام خریدی به‌صورت آنلاین می‌کنند و 24 درصد هم حداقل یک‌بار در هفته اقدام به انجام یک خرید آنلاین می‌کنند. از آن دسته افرادی که هفته‌ای یک‌بار اقدام به خرید به‌صورت آنلاین می‌کنند، 30 درصد مرد هستند و 18 درصد زن. 🔳تبلت ها ابزار نهایی کردن خرید در 12.4 درصد از خریدهای انجام‌شده اعلام‌شده، درحالی‌که تنها 10.7 درصد از خریدها توسط گوشی‌های هوشمند نهایی شده‌اند. همچنین مقدار هزینه صرف شده در هر خرید توسط تبلت ها به‌طور متوسط برابر با 98.56$ اعلام‌شده که این رقم برای گوشی‌های هوشمند به‌طور متوسط برابر با 92.37$ بوده است.
سواد رسانه و روانشناسی
🔸استفاده از تکنیک‌های اقناع: 🔺با به رسانه‌ها، مراقب تفکر و باورهای خود باشیم! 📲 @savaderasanei
🚩سبک زندگی مجازی و عواقب آن!!! 📎به کجا چنین شتابان?! 🚨
روانشناسی و سواد رسانه ای ادمین: Vavgh01@ https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
آقای آشنا در کانال تلگرامی خود مطلبی را با عنوان ‘سخت گیری و مدیریت یا سانسور و انسداد’ منتشر کرده است. گمان میکنم ایشان خود مطلب را نخوانده باشد. متن توضیحی است کوتاه ولی گویا از سیاست آلمان درباره شبکه های اجتماعی و شیوه ای که آلمان ها برای پیشگیری از ارتکاب جرم در بستر شبکه های اجتماعی در پیش گرفته اند. بسیار جالب است که بدانیم همه شبکه های اجتماعی در آلمان از جمله یوتیوب، توئیتر و فیس بوک موظفند هر محتوایی را که از آن شکایت شده باشد یا تحریک به ارتکاب جرم طبق قوانین آلمان، در آن باشد ظرف ۲۴ ساعت یا حداکثر یک هفته حذف کنند و مدیران این شبکه ها نیز این الزام را پذیرفته اند. حالا خوب است آقای آشنا بفرمایند آیا ایشان و آقای جهرمی امکان آن را دارند که تلگرام را ملزم کنند حتی یک پست مجرمانه را حذف کند؟ آیا تلگرام کوچکترین تعهدی به قوانین ایران دارد؟ آیا هیچ سابقه دیجیتالی از هیچ جرمی در تلگرام قابل ردیابی است؟ و همینطور در اینستاگرام ‌‌و دیگر شبکه های اجتماعی؟ آن وقت آقای آشنا نام کار آلمان ها را تدبیر گذاشته و کنایه زده که سیاست جمهوری اسلامی سانسور و انسداد است. آقای آشنای عزیز، انقلابی و مسلمان و ایرانی و ... لازم نیست باشید، در این مورد خاص، آلمانی باشید، کفایت می کند. مهدی محمدی @mahdi_mohammadi61 @resane_ravanshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چند نکته ضروری درباره کرکس‌هایی که در فضای مجازی رها شده، از آب گل آلود سیل، ماهی میگیرند! 🔴 شایعات و نفرت پراکنی ها را باور نکنید، نه فریب بخورید و نه عامل فریب دیگران شوید 🔸 به جای نفرت پراکنی و شایعه سازی بیایید زنجیره کمک رسانی را تشکیل و گسترش دهیم 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات @GhararGahShayeat
هدایت شده از گردباد نیوز
🔴مدیریت روانی در بحران🔴 ◾خسارات مادی گرچه سخت، ولی امکان جبران دارد؛ اما ویرانی های روانی و روحی به سادگی امکان ترمیم نداشته و گاهی تا پایان عمر عوارض و تبعات روانی و اجتماعی فاجعه، در فرد و جامعه ماندگار می ماند! و بنابراین از مهمترین ابعاد مدیریت بحران، مدیریت روانی بحران است! ◾مدیریت اخبار،شایعات، صدا و سیما، صفحات مجازی و شبکه های اجتماعی در بحران، به موازات رسیدگی به جان انسان، اهمیت دارد! گاه تنها یک تصویر ناهنجار، ملتی را آشفته و پریشان میکند! ◾هماهنگی و استمرار در ارائه‌ی اطلاعات سریع و صحیح از منابع رسمی، به موازات مدیریت شایعه و عدم نشر شایعه از طرف همه(دولت،رسانه ها و مردم) اصلی اساسی برای مدیریت روانی بحران است. ◾در مدیریت روانشناختی بحران، کنترل هیجانات اصل است. اینکه چگونه و به چه اندازه ای توانایی رویارویی و کنترل خشم، استرس، افسردگی، آسیب و مرگ و ... را داریم. ◾در مصاحبه برخی مسئولین بی درد! و همچنین بعضی پُست های ارسالی در صفحات مجازی و شبکه های اجتماعی شاهد انبوهی از اخبار، تصاویر و مرثیه سُرایی های کلیشه ای و "هیجان مداری" هستیم که فقط در افزایش و انتشار پریشانی، اندوه، سوءتعبیر، بدبینی، ترس و دلهره ی بیشتر نقش دارد. ◾اینکه افراد حاضر در بلایا، چه رفتار و واکنشی نشان میدهند، بسته به: میزان فاجعه، طول مدت، شدت خطر، میزان تطابق از تجربیات گذشته، شخصیت، آموزش، فقدان اخیر، حمایت و درک مسئولین، مداخله رسانه ها و... دارد. ◾در پخش تصاویر، طوری عمل نکنیم که ترس و وحشت عمومی(بویژه در کودکان) ایجاد شود! مردم بقدر کافی در بحران، آزرده خاطر و آسیب دیده هستند! مدیریت بحران در شرایط آشفته روانی، ناممکن و بدون تردید باعث افزایش تبعات جانی و مالی خواهد شد! ◾در برخورد با بحران یا مسئول هستیم که هیچ! و یا تماشاچی! پس به خودمان تذکر دهیم که تجمع و تصویر برداری رسماً بازی با جان خود و مردم است! ◾در موقعیت بحران، نیازهای روانی شامل این موارد است: اطمینان بخشی، ندادن امید بیجا، دروغ نگفتن، عدم دخالت در حریم خصوصی افراد، استفاده صحیح از باورهای دینی مردم، عدم استفاده از اصطلاحات کلیشه ای، پرهیز از فرافکنی، دوری از شایعه، تمرین صبر، کنترل هیجانات و حمایت روانشناختی و اجتماعی فوری و دراز مدت به آسیب دیدگان ◾باید مفاهیم "بهداشت روانی در حوادث" را از کودکی آموخت و این مهارتها را در طول زندگی، بروز رسانی کرد. ◽دکترعلیرضاسفیدچیان(روانپزشک) @aledavood
هدایت شده از جواد جاویدنیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📅 زمان این تصاویر صد سال پیش نیست. تیر۱۳۹۷ است. یعنی نه ماه پیش. 🗺 مکان این تصاویر کشور جهان سومی و تحت تحریم ایران نیست. ژاپن است. کشوری که برای چند دهه دومین قدرت تکنولوژیک و اقتصادی جهان و متحد اصلی آمریکا بوده است. 🔺در این طوفان دویست و بیست و پنج نفر کشته شدند و هزار و صد میلیارد دلار یعنی دلار معادل بیست سال صادرات نفت ایران به اقتصاد ژاپن خسارت آمد. ژاپنی که قرار است همه چیز را محاسبه کند و برابر قدرت طبیعت ضد ضربه باشد. 🔺این چند روز به اسم نقد و اعتراض و تحلیل کارشناسانه عده‌ای ضربه بدتری از این سیل به هشتاد میلیون ایرانی زدند و انها را به همه بنیان های اجتماعی و سیاسی شان بدبین و بی اعتماد و منزجر کردند. باید یقه همه این کرکسهای وطن ستیز و قاتل امید و کاسب لایک را گرفت و مجبور شان کرد این تصاویر را ببینند. /علی علیزاده @moje_roshangari👈
🎥امام زمانِ ساختگی هالییودی 🔹نظام استکباری با سینمای هالیوود در تلاش است تا تصویری روشن از منجی‌ای نشان بدهد که او معرفی می‌کند. به واقع مردم دنیا امام زمانی را می‌پذیرند که با ملاک‌های مورد بحث غرب نزدیک باشد. ⬅️تصور کنید اگر بخواهیم برای نسلی تبلیغ کنیم و درباره امام زمان سخن بگوییم، ذهن این نسل به سمت کاراکترهای ساخته و پرداخته نظام استکباری در برابر شخصیت منجی نظام توحیدی قرار می‌گیرد و ذهن مخاطب به سمت بتمن، آخرین بادافزار، آپوکالیپس و... می‌رود و قانع کردن این ذهن که با تصویر سازی تخریب شده است، بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود. 🖊 علی اصغر سیاحت| نشریه فرهنگ پویا شماره_34 🎥 | @savad_rasaneh
تصویر آنها و تصویر ما 🔸این تصاویر را بی‌بی‌سی فارسی یا کرکسهای وطن‌ستیز به من و شما نشان نمیدهند. و حتی مصلحان داخلی و دلسوزان محیط زیست هم که میخواهند ما را شوک درمانی کنند این تصاویر را سانسور میکنند. 🔹زمان این تصاویر صد سال پیش نیست. مکان این تصاویر ایران جهان سومی نیست که برای دویست سال توسط غرب عقب نگه داشته شده بود. ایرانی که تا چهل و پنج سال پیش با یک تهدید بریتانیا استان بحرین اش را واگذار میکرد. ایرانی که تا سال انقلاب پنجاه و دو درصد مردمش حتی سواد خواندن و نوشتن نداشتند. ایرانی که چهل سال گذشته روزی بدون تحریم و فشار خارجی نبوده است. 🔸زمان تصاویر ابتدایی، دیماه هزار و سیصد و هشتاد و نه است. مکانش هم کوینزلند استرالیا است. معبد غربزدگانی که برای مهاجرت به آن حاضرند در اقیانوس غرق شوند. 🔸و زمان تصاویر انتهایی خرداد هزار و سیصد و نود و پنج است. مکانش هم براونشباوخ المان است. بزرگترین اقتصاد اروپا. 🔹تلفات سیل استرالیا سی و سه نفر بود و سه نفر هم هنوز گم شده‌اند. خسارتش هم بنابه گفته ای بی سی نیوز سی میلیارد دلار استرالیا که تقریبا معادل پیش‌بینی از صادرات امسال نفت ایران است. سیل آلمان هم یازده نفر را کشت و یک میلیارد یورو فقط به استان باواریا ضرر زد. 🔸مطمئنم افسران سایبری و کرکسهای وطن ستیز باز راه خواهند افتاد و بهانه‌ برای نشنیدن اصل حرف پیدا خواهند کرد. دیروز مقایسه ایران و ژاپن را زیر سوال بردند چرا که ژاپن جزیره است و چرا که بارش ژاپن بیشتر بوده و چه و چه و مطمئنم امروز هم مقایسه ایران و استرالیا و ایران و آلمان را زیر سوال میبرند. 🔹درست میگویند. مقایسه دو کشور با دو تاریخ و اقتصاد و جامعه و طبیعت مختلف علمی نیست. اما آنها نمیگویند چرا تمام گفتار سیاسی شان صبح تا شب مقایسه با غرب است و مقایسه با غرب است و مقایسه با غرب است. چرا صد و پنجاه سال فقط خود را با غرب مقایسه کرده‌اند. مقایسه با کشورهای غربی فقط وقتی به کار کرکسهای داخلی و خارجی می‌آید که باعث افزایش حس فلاکت در هشتاد میلیون ایرانی شود. آنها تصمیم شان را از قبل گرفته‌اند. ایران باید تحقیر شود. ایران باید در ذهن مردمش بیخرد و ناتوان و سراسر فساد و سراسر ناکارآمدی تصویر شود. ایران باید شکسته و ورشکسته و مخروبه تصویر شود. چرا که تحریم و ورشکسته کردن و حمله خارجی و مخروبه کردن کشوری با چنین تصویر و وجهه‌ای آسانتر است. 🔹چرا که وقتی که تصویر کشوری را شکسته نشان دهی مردمش میپرسند مگر چیز سالمی مانده که نگران تخریبش توسط نیروی خارجی باشیم؟ چراکه جهان امروز جهان بازنمایی‌ها و تصاویر است و اگر کشوری را شکسته تصویر کنی، بیش از نیمی از راه شکستن آن کشور را آمده‌ای. 🔸و این شکستن «تصویر» ایران در ذهن ایرانیان اساس استراتژی جنگ رسانه‌ای‌ غرب و مقدمه نابودی ایران است و هزار و سیصد و نود و هشت سال اوج گرفتن این استراتژی. 🔹و وای بر مصلحان ساده لوح داخلی که با نیتی خیر ولی به خاطر ندانستن مناسبات پیچیده جهانی و به علت نزدیک بینی و محلی اندیشیدن دقیقا در جهت استراتژی ویرانسازی «تصویر ایران» قدم برمیدارند و به ماشین جنگ تصویری دشمن ناخواسته مهمات میرسانند. کانال تلگرام علی علیزاده @jedaal https://www.instagram.com/p/BvjKJzqAJzO/?hl=en
متن زیر نوشته دکتر علی‌رضا بازارگان ‌است. خواندنش را توصیه میکنم. ———— 💦 لیست سیل‌های اخیر در کشورهای پیشرفته در هفته گذشته بارش‌های شدید باران و سیل در نقاط مختلف کشور عزیزمان منجر به خرابی و غم و اندوه فراوان شده است. در بعضی مناطق میزان بارندگی در یک هفته گذشته بیش از کل بارندگی سال پیش بوده است! این میزان بارندگی شوخی نیست و طبیعتا خساراتی ایجاد خواهد کرد. در این نوشته قصد دارم یک لیست کوتاه از سیل‌های بزرگ سال‌های اخیر در کشورهای پیشرفته را به اشتراک بگذارم تا خوانندگان عزیز تصور نکنند خسارت ایجاد شده در اثر سیل فقط مربوط به کشور ما است. متاسفانه بلاهای طبیعی در همه دنیا وجود دارد و حتی در کشورهای بسیار پیشرفته کشته و زخمی و مفقود و ... بر جای می‌گذارد. این شما و این هم لیست مذکور: اسپانیا – پاییز 2018 – بیش از 10 نفر کشته – منبع: http://bit.ly/bazargan004 فرانسه – پاییز 2018 – حدودا 15 نفر کشته – منبع: http://bit.ly/bazargan003 ایتالیا – پاییز 2018 – حدودا 30 نفر کشته – منبع: http://bit.ly/bazargan002 ژاپن – تابستان 2018 – بیش از 200 نفر کشته – منبع: http://bit.ly/bazargan005 آمریکا و کشورهای اطراف (طوفان هاروی) – تابستان 2017 – بیش از 50 نفر کشته در آمریکا – منبع: http://bit.ly/bazargan008 آمریکا و کشورهای اطراف (طوفان ایرما) – تابستان 2017 – بیش از 50 نفر کشته در آمریکا – منبع: http://bit.ly/bazargan007 قصد بنده در این نوشتار مقایسه کردن میان شدت بلاهای طبیعی نیست. بلکه با توجه به آمار فوق، به نظر این‌جانب بهتر است به خودمان بیاییم و به جای این همه نفرت‌پراکنی در فضای مجازی، برای عزیزانی که جان خود را از دست داده‌اند دعا کنیم و به بازماندگان و کسانی که خسارت دیده‌اند مخلصانه و متحدانه کمک کنیم. متاسفانه به دلیل فضای مسموم در ایران، هر اتفاقی تبدیل می‌شود به یک بهانه برای حمله کردن به مسئولین و نادیده گرفتن زحمات آن دسته از عزیزانی که روز و شب انجام وظیفه می‌کنند. البته مثل همیشه در این میان کاستی‌ها و خطاهایی رخ داده است، که امیدوارم بتوانیم با افراد گناه‌کار برخورد قاطع کرده، و از این حوادث تلخ درس بگیریم تا در آینده قوی تر و بهتر عمل کنیم. دکتر علی‌رضا بازارگان عضو هیات علمی دانشکده محیط زیست دانشکده فنی، دانشگاه تهران فروردین 1398 —— به کانال تلگرام علی علیزاده بپیوندید @jedaal
متن زیر را در اینستاگرام خواندم. خواندنش را توصیه میکنم. مشاهدات میدانی یک مهندس سازه است که پس از سیل هیروشیما از آن شهر دیدار و با مسئولانش ملاقات کرده. ——— ✍️اگر اين مقدار باران در هيروشيما مى باريد چه مى شد؟ محمدرضا اسلامی اين روزها كه بحث سيل دامنگير استانهاى مختلف كشور شده، مرورى بر گزارش بازديد ميدانى كه بعد از بارندگى شديد در داشتم، بى مناسبت نيست: 🔹١- ژاپن كشورى است كه تقريبا از همه منابع طبيعى بى بهره است، بجز "باران". از نفت و گاز و سنگ آهن و ... در ژاپن خبرى نيست. حتى زمين مسطح و فراخ هم در اين كشورِ كوهستانى، به آسانى يافت نمى شود. بيشترين بهره ژاپن از طبيعت، زلزله و باران است. 🔹٢- آسيب پذيرى ژاپن در برابر بارانهاى شديد باعث شده تا ژاپنى ها سرمايه گذاريهاي هنگفتى در زمينه شبكه هاى آب و فاضلاب، زهكشي، مهندسى رودخانه، سواحل و... طى چندين دهه انجام دهند. روش و نحوه كار ژاپنى را هم مى شناسيم: وسواس و دقت بسيار (تا سرحد ممكن). 🔹٣- هر سال اواسط تابستان حدود دو ماه فصل بارندگيهاى شديد در ژاپن آغاز مى شود. روزهاى بسيارى در ماههاي جولاى و آگوست بارانى است. بارانهاى شديد. لذا مديريت شهرى ژاپن، به همان اندازه كه براى زلزله و آتش مهياست، براى سيل هم آماده و پرداخته است. 🔹٤- تابستان سال ٢٠١٤ نيمه شب بيستم آگوست، ابرهاى آسمان هيروشيما باريدن آغاز كردند. ✔️در فاصله ساعت يك ونيم نيمه شب تا ساعت چهار ونيم سحرگاه (سه ساعت) 217.5 ميليمتر باران باريد. (اين عدد را به خاطر بسپاريم. مقياس خوبى براى مقايسه با گلستان است) ✔️شهردار كازومى ماتسويى در ساعت ٤:١٥ سحرگاه اعلام وضعيت اضطرارى كرد. ولي حالا ديگر كمى دير بود چون باران زياد، باعث رانش زمين در قسمت شمالى شهر شد و "هفتاد وچهار" شهروند هيروشيما در آن ساعات سحرگاه، زير خروش سنگ و خاك و آب كشته شدند. ✔️بين ساعات ٤ تا ٦ صبح، در اثر سست شدن زمين، آوارى از خاك و سنگ (همچون سونامى) از سمت كوه به سمت خيابانهاى هيروشيما براه افتاد و متاسفانه بهاى اين بارندگى شديد با جان هفتاد وچهار ژاپنى كه در آن ساعت در خواب بودند برابر شد. ✔️علاوه بر اين، ٩٨٠ خانه هم دچار آسيب شديد شد. ✔️حدود سه هزار نيروى امداد براي پيدا كردن اجساد از ميان خاك و آوار به منطقه گسيل شدند. نخست وزير، در روز ٢٤ آگوست (چهار روز بعد) شخصا عازم منطقه شد ولي عنوان شد كه بدى هوا مانع رسيدن نخست وزير به هيروشيما شده است(؟!) ✔️امپراطور و همسرش چند هفته بعد براي تشكر از زحمات نيروهاى امداد به هيروشيما رفتند. ✔️در تاريخ ٥ سپتامبر كابينه ژاپن مبلغ ٩٠٠ميليون يِن براي بازسازي هيروشيما اختصاص داد. 🔹٥- چند هفته بعد از اين ماجراها به اتفاق پروفسور تاكادا براي تهيه گزارش - چند هفته بعد از اين ماجراها به اتفاق پروفسور تاكادا براي تهيه گزارش بازديد ميدانى رفتيم و جلساتى با مديران اداره آب، شهردارى و فاضلاب شهرى هيروشيما برگزار شد. (لينك يادداشت درباره آن جلسات در پى نوشت🔻) در ميان شهرهاي زيباى ژاپن، حكايتش فرق مى كند. همه شهرها برايشان مهم هستند ولى هيروشيما همچون پاره تن ژاپن است. شهرى كه يكبار كلا نابود شده و بعد آجر به آجر و خيابان به خيابان، از نو ، ساخته شده است. 🔹در جلسات، وقتي رانش زمين و شروع سونامى خاك و سنگ را توضيح دادند، جويا شدم كه چرا با وجود چنين نقشه ها و اطلاعات دقيقى از بروز فاجعه پيشگيرى نكرديد؟ پاسخ اين بود كه نقاط متعددى در پيرامون شهر هيروشيما مستعد بروز مشكل هستند. شهر گسترش پيدا كرده و ما هنوز موفق به ايمن سازى همه نقاط نشده ايم. بودجه نيست. (ژاپن-سال ٢٠١٤) 🔹٦- سيل به شهرهايمان آمده و آسيب رسانده. اما يادمان نرود اين ميزان آب حتي در و هم مشكلزا هست. دو بزرگ را در ژاپن و آمريكا از نزديك شاهد بودم. سونامى و زلزله و كاليفرنيا. در هر دو بحران، دو كشوري كه مدعى سابقه و استادى در زلزله و هستند در كارِ طبيعت فرو ماندند. قدرت شگفت طبيعت است و عجز بشر. 🔹٧- در ملامت كردن همديگر قدرى تامل كنيم. بعد از فاجعه سونامى و انفجار نيروگاه فوكوشيما، هرگز نشنيدم يك بگويد: مديران احمق توكيو ديوار مقابل نيروگاه را كوتاه ساختند و فاجعه آلودگى هسته اى رخ داد. در كاليفرنيا در زمينه آتش كار مى كنم و هرگز نشنيدم يك آمريكايي بگويد مديران نالايق عُرضه مهار آتش را نداشتند و در دوهفته هزاران خانه در آتش سوخت. سفينه به فضا مى فرستيد و ناو هواپيمابر به خليج فارس، ولى در نياز لجستيك آتشِ يك شهر در مى مانيد.. ... به کانال تلگرام علی علیزاده بپویندید @jedaal
💢 تلفن همراه، جی‌پی‌اس، دورنگار * هیچ‌وقت لینک‌های موجود ایمیل‌های ناشناس و تبلیغاتی را باز نکنید. * همیشه برنامه‌ها و بازی‌های خود را از وب‌سایت‌ها و منابع معتبر، دانلود و نصب کنید. * در مکان‌های ناامن و شلوغ مانند مترو و... امکانات ارتباط جانبی تلفن و لپ‌تاپ همراهتان هم‌چون وای‌فای و بلوتوث خود را روشن نگذارید. * وقتی از وای‌فای‌های عمومی استفاده می‌کنید، به حساب‌های کاربری خود متصل نشوید. * مواظب باشید تلفن‌همراه خود را به افراد ناشناس قرض ندهید، چون احتمال این‌که مورد سوءاستفاده امنیتی و یا خراب‌کاری و یا استفاده‌های غیراخلاقی قرار بگیرید، زیاد است. * در صورت پیدا کردن گوشی یا سیم‌کارت، از آن استفاده شخصی نکنید، احتمال این را بدهید که شاید آن گوشی پس از استفاده در امور غیرقانونی دور انداخته شده باشد. تا مدت‌زمان محدودی اگر صاحب گوشی با شما تماس نگرفت، آن را به مراکز پلیس یا... تحویل دهید. * گوشی دست‌دوم نخرید، یا آن را از شخص آشنا بخرید، یا این‌که گوشی را ابتدا فلش و بعد استفاده کنید تا اطلاعات شما یا نفر قبلی بازیابی نشود. * هرگز از سیم‌کارت دسته‌دوم به نام دیگران، برای خودتان استفاده نکنید، زیرا مشکلاتی چون ازکارافتادگی سیم‌کارت توسط مخابرات، ایجاد مزاحم تلفنی یا هر نوع ارتباط مخاطره‌آمیز برایتان متصور است.
روانشناسی و سواد رسانه ای ادمین: Vavgh01@ https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
_درمانی یه انیمیشن تماشایی برای نمایش مشترک برای مامانای عزیز و کودکان معتاد به تلویزیون و تبلت بازی فرصت مناسب برای گفتگو با کودک در مورد خطرات و نگرانی هایمان در مورد استفاده بیشتر از حد از ابزارهای دیجیتالی ... فرصت را برای تنظیم عادات و رژیم مصرف صحیح فرزندان مان از دست ندهیم ....فردا دیر میشود عادات مصرف رسانه ای کودکان مان وابسته به شیوه تنظیم برنامه رسانه ای شان در دوران کودکی است رسالت ما | همدلی و همراهی برای تربیت فرزندان عصر دیجیتال| 🆔 @brouz_bashid💎🚩📮
هدایت شده از گردباد نیوز
🔹 هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان خواستار کنترل و نظارت بر "تلگرام" و "واتس-اپ" شد. @aledavood
هدایت شده از گردباد نیوز
🔴بازانتشار/توصیه های رسانه ای که در حادثه پلاسکو و زلزله شنیده نشد و در حادثه سیل اخیر بحران آفرینی کرد؛ 🔻آل داود مطرح کرد؛ ✅مدیریت بحران رسانه ای در کشور نداریم/ ضربه ای که شبکه های اجتماعی به زخم زلزله می زند 🌐 http://stnews.ir/p=39483 @aledavood
هدایت شده از وحید یامین پور
⛔چوب حراج بر سرمایه اجتماعی 🆔️ @yaminpour