📌 میزان استفاده کاربران از رسانههای اجتماعی در روز، هفته و ماه
🔸 فقط ۳.۱٪ از کسانی که حداقل از یک رسانه اجتماعی استفاده می کنند، گفتهاند از #واتس_اپ اصلاً استفاده نمیکنند. اما ۴۴.۸٪ در طول روز به طور مستمر از آن استفاده میکنند. ۴۰.۶٪ روزی یک یا چند بار، ۹.۲٪ هفتهای یک یا چند بار و ۲.۳٪ ماهی یک یا چند بار از واتساپ استفاده میکنند.
🔸 ۲۷.۱٪ کاربران در طول روز به صورت مستمر از #اینستاگرام استفاده میکنند. ۳۹.۳٪ روزی یک یا چند بار، ۱۲.۴٪ هفتهای یک یا چند بار و ۲.۷٪ ماهی یک یا چند بار به آن سر میزنند. ۱۸.۵٪ کاربران اصلاً وارد این رسانه اجتماعی نمیشوند.
🔸 ۳۵.۶ درصد کاربران رسانههای اجتماعی، اصلاً از #تلگرام استفاده نمیکنند اما ۱۲.۹٪ در طول روز به طور مستمر، ۲۷.۳٪ نیز روزی یک یا چند بار، ۱۷.۹٪ هفتهای یک یا چند بار و ۶.۳٪ ماهی یک یا چند بار وارد تلگرام میشوند.
🔸 نظرسنجی در روزهای ۱۷ تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ در مقیاس ملی انجام شده است.
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🌎کانال رسانه شریف 🔻
🆔 @resanesharif
5.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥🔹رئیس جمهوری در دانشگاه ملی تاجیکستان:جایگاه طلبگی برای بنده افتخار بزرگی است
🔹دلچسب ترین جمله رئیس جمهور برای یک #طلبه
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🌎کانال رسانه شریف 🔻
🆔 @resanesharif
🔴 نازم به چنین امام جامعه ای💯
📣 چقدر فوق العاده
آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه:
✅ رزمایش مشترک ترکیه و آذربایجان و پاکستان آن طرف مرزها در کشور آذربایجان شروع شده است . هر کشوری حق دارد رزمایش برگزار کند و کشوری را هم که خواست شریک کند اما در اینجا یک حادثه ای اتفاق افتاده که ما از کنار آن براحتی رد نمی شویم . درست در آستانه رزمایش، روزنامه ینی شفق که بیانگر نظرات دولت حاکم و شخص رئیس جمهور ترکیه است در مصاحبه با نماینده مجلس آذربایجان تیتر خود را اینگونه انتخاب کرده است: ایران از روی نقشه محو می شود .
✅ حالا که اینطور شد که نه آذربایجان و نه ترکیه حق همسایگی را رعایت نکردند ما از شورای امنیت ملی می خواهیم اجازه دهد که سپاه معظم ما در این طرف جداره مرزی" نَمی از یَم قدرت ایران" را نشان بدهد و عملاً به آنها بگوید این دم شیر است به بازی مگیر!
✅ حکماء گفته اند رحم الله من عرف قدره و لم یتعد حده یعنی خدا رحمت کند کسی را که اندازه خود را بشناسد و از حد خود خارج نشود.
✅ به نماینده مزبور هم می گویم: مگسی روی فیلی نشست و هنگام بلند شدن گفت: خودت را محکم بگیر که می خواهم بلند شوم فیل گفت : من که متوجه نشستن تو نشده ام تا در برخواستن تو خودم را بگیرم! نماینده ولی فقیه ادامه داد:
✅ من اطلاع دارم که سفیر اسرائیل در آذربایجان خطبه های ما را گوش می دهد من از سفیر اسرائیل می خواهم به این نماینده که بخاطر خوشایند اسرائیل، آن حرفهای مزخرف را زده انعام خوبی بدهد و به او رحم نماید و او را نا امید برنگرداند.
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🌎کانال رسانه شریف 🔻
🆔 @resanesharif
🔴️اینستاگرام میتونه برای نوجوانان به خصوص #دختران نوجوان خیلی خطرناک باشه!
🔹بررسیها نشون میده که #اینستاگرام باعث شده دختران نوجوان نسبت به بدن و ظاهر خودشون احساس بدی پیدا کنن و فکر کنن که نسبت به بقیه افراد نقصی دارند!
🔹این عدم رضایت تا جایی پیش رفته که برخی از این نوجوانان حتی به خودکشی هم فکر میکنند، جالبه که طبق ادعای کارشناسان، فیسبوک به عنوان مالک اینستاگرام هم این قضیه رو میدونه ولی کار خاصی انجام نمیده!
🔹برآوردها میگن که احتمالا حدود ۴۰ درصد از کاربران اینستاگرام زیر ۲۲ سال سن دارند. دوست ندارم این خبر رو با نصیحت تموم کنم، ولی یکم بیشتر مراقب فرزندانتون باشید🙏
✍ محرداد کریم زاده
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🌎کانال رسانه شریف 🔻
🆔 @resanesharif
👓 #حرف_حساب
💯
نکته تامل برانگیز یامین پور درباره فعالیت جوانان انقلابی در عرصه فضای مجازی👌
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🌎کانال رسانه شریف 🔻
🆔 @resanesharif
📣📣📣
#سواد_رسانه
💠 کاربران فعال، عنوانی است که عمدتا در رسانه های تعاملی(دو سویه) به کار می رود البته این مساله ریشه در ورود اینترنت به زندگی روزمره در دهه 1990 دارد که تغییرات مهمی در عرصه نظریه پردازی ارتباطی به وجود آورد.
🌐 تکنولوژی رسانه های تعاملی در مقابل رسانه های پخش(بسته) و رسانه های مشارکت پذیر(نیمه باز) قرار گرفت. رسانه های بسته مانند رادیو و تلویزیون که مخاطبانش بر فرایند تولید و دریافت محتوا کنترلی ندارند. رسانه های نیمه باز مانند روزنامه و کتاب که بر تولید محتوا کنترل ندارند ولی می توانند بر زمان دریافت و نوع محتوای دریافتی دسترسی داشته باشند ولی شبکه های اجتماعی که از نوع رسانه تعاملی محسوب می شود به نحوی است که کاربران آنها می توانند هم تولید کننده و هم مصرف کننده باشند و نقش های خود را به عنوان پیام دهنده و پیام گیرنده به سادگی تغییر دهند .
❇️ لذا در این نوع از رسانه ها، واژه مخاطب در نظریه پردازی ها جای خود را به وژه «کاربر» داده است به این معنی که مصرف کننده صرف رسانه به راحتی می تواند تولید کننده محتوا نیز باشد به عبارت دیگر، چنین رسانه هایی یک سویه نیستند بلکه اطلاعات بین طرفین تبادل می شود و هر دو طرف وصف مخاطب(مصرف کننده) و کاربر(تولید کننده) را می پذیرد.
✍️ ابراهیم شریفی
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🌎کانال رسانه شریف 🔻
🆔 @resanesharif
هدایت شده از ابراهیم
🎦🎦🎦🎦
#سواد_رسانه
🌐فردی به نام #دیوید_برلو به عنوان یکی از اندیشمندان حوزه ارتباطات در مدل فراگرد ارتباطات انسانی، مفهوم “قصد” ارتباطی، برای برقرار شدن ارتباط مؤثر را دارای نقش مهمی میداند
👌به این معنی که «قصد و هدف تمامی رفتارهای ارتباطی آن است که پاسخی خاص از جانب فرد یا گروهی خاص را برانگیزد و ارتباط، هنگامی مؤثر خواهد بود، که گیرنده با تلاش کمتری پاسخ مطلوب را ارائه دهد.
❇️در نگاه او سیستمهای اجتماعی– #فرهنگی بهطور نسبی، عوامل تعیینکنندۀ موارد زیر هستند: انتخاب کلماتی که افراد بهکار میبرند، هدفهایی که برای ارتباط دارند، معنیهایی که برای یک کلمه در نظر میگیرند، گیرندگانی که انتخاب میکنند و کانالهایی که برای انواع پیامها برمیگزینند همه به سیستمهای اجتماعی- فرهنگی وابستهاند.»
✅ با این وصف، پیامهای رسانهای که قابلیت رمزگشایی و فهم دقیقتری از سوی مخاطبان دارند، بهتر میتوانند مخاطبان را تحت تاثیر قرار داده و با خود همراه کنند. تمام قصد و هدف تولید پیامها و به عبارت دقیقتر رفتارهای ارتباطی آن است که پاسخی خاص از جانب فرد یا گروهی خاص برانگیخته شود پس یک پیام زمانی مؤثر خواهد بود که گیرنده با تلاش کمتری به آن پاسخ دهد.
💯اساسا تفاوت جدی رسانهها و یکی از دلایل توفیق یا عدم موفقیتشان، چگونگی بهکارگیری کلمات و قالبهای رسانهای است و آنهایی موفقترند که پیامهایشان نزدیکی بیشتری به معنی ذهنی اکثریت مخاطبان داشته باشد. این معانی نیز تحت تاثیر تجربهزیستهها، فرامتنها، نظام و ساختار فرهنگی و اجتماعی جوامع و… قرار دارند.
♨️رسانهای موفق خواهد بود که بتواند پیامهایش را در قالب کلمات دارای معانی مشترک دقیقتری به مخاطبان عرضه کنند(رمزگذاری) و مخاطب نیز با کمترین اتلاف وقت، رمزگشایی کرده و پیام را بپذیرد.
و در نهایت جمله طلایی او که از عمق تاثیر راسنه ها حاکی است این جمله است که می گوید: رسانه ها امروز معنا میسازند، معنای پیشین را هدایت میکنند و حتی تغییر میدهند.✅
✍️ ابراهیم شریفی
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🌎کانال رسانه شریف 🔻
🆔 @resanesharif
13.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥نماهنگ "قوی باشیم"، همزمان با چهل و یکمین سالگرد #دفاع_مقدس
#هنر
#تولید
#رسانه
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🌎کانال رسانه شریف 🔻
🆔 @resanesharif
📲نشانههای اعتیاد فرزندان به بازیهای کامپیوتری👆
🔹حواسمون به بازی بچه ها هست⁉️
🔹مدیریت زمان #بازی از طرف #والدین یک ضرورت اجتناب ناپذیر
#بازی_رایانه_ای
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🌎کانال رسانه شریف 🔻
🆔 @resanesharif
📣 درسته با ادبیات بدی بیان شده و کنایه تلخی دارد ولی حرف کاملا درستیه👌
این روند میتونه برای همیشه ذهنیتی در مردم درست کنه که همیشه راه در رو از قوانین و مواضع حاکمیتی وجود داره و این برای اقتدار یک نظام آفته💯
🌀 هر آنچه که در تمجید دولتهای غربی و نظم حاکم بر آن می خوانیم و از نظم و نظامشان دهان ها آب میفتد ریشه در همین اقتداری است که برآمده از نظم لازم الاجرا برای مردمانش است
پس لازم است اندکی تامل در این مدل اداره مملکت به سبک «انجام بده و صداشو در نیار» داشته باشیم😅
✍ ابراهیم شریفی
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🌎کانال رسانه شریف 🔻
🆔 @resanesharif