#منهای_پژوهش
🔴اقتدار و اراده مصمم فرزندان ایران زمین در دفاع از حاکمیت، نظام و ارزش ها در مقابل دشمنان
رزمایش سپاه صبح امروز با شلیك انبوه موشكهای بالستیك زمین به زمین و اجرای عملیات توسط پهپادهای تهاجمی بمب افكن در منطقه عمومی كویر مركزی ایران آغاز شد
🌼دسترسی رایگان به متن مقالات منتشر شده در 181 نشریه علمی دانشگاه تهران به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در رشته های مختلف
🌼 در کانال «مپفا»
🔵 Eitaa.com/scienco
🔴 بهرهمندی از رسانهها اولین شاخص از مولفه سوم (روزآمدی و پویایی)
در مؤلفه دوم (دستآوردها) شاخص رسانهها گفته شد که یکی از دستاوردهای مراکز پژوهشی، دستاوردهای رسانهای است. یعنی میزان تولیدات رسانهای، شاخصی برای سنجش عملکرد یک مرکز علمی ـ پژوهشی است. ساخت فیلمهای کوتاه و بلند، ایجاد وبسایت، ساخت برنامههای تلوزیونی و رادیویی، داشتن خبرنامههای علمی و اجرایی، ایجاد کانالها و گروههای پیامرسانها در فضای مجازی و...
اما در این شاخص هدف دیده شدن در رسانههای عمومی و جمعی است. یعنی حضور فعال در رسانههای جمعی شامل تلویزیون، کانالهای ماهوارهای، رادیو، روزنامهها، سایتهای خبری، مجلات، و خبرگزاریها.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اگر چه در هر دو شاخص رسانهای (رسانه به مثابه دستاورد و به مثابه کانال ارتباطی) فعال است، اما فعالیت آن به حد مطلوب نرسیده است. امید است با تلاشهای پیگیر و مجددانه، هم تولیدات رسانهای پژوهشگاه و هم حضور به موقع و روزآمدش در رسانههای عمومی بهبود یابد.
---------------------------------------
♦گروه اطلاع رسانی پژوهش:
https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
♦پیام رسان پژوهشگاه در ایتا:
@rihu_ac_ir
♦کانال تلگرامی پژوهش
T.me/majidkafiresearch
🔵به نقل از گروه همکاری های علمی بین المللی؛ تاکنون 102 عنوان از آثار پژوهشگاه به 12 زبان زنده دنیا ترجمه و منتشر شده یا در شرف انتشار می باشند. از این تعداد، 83 اثر به طور قطعی ترجمه و منتشر شده اند و 19 اثر نیز در مرحله آماده سازی جهت انتشار می باشند. این آثار تاکنون به زبان های انگلیسی، عربی، روسی، اردو، ترکی استانبولی، آذری، اندونزیایی، بوسنیایی، فرانسه، چینی، آلمانی و اسپانیولی ترجمه و منتشر شده اند.
♦️آثار ترجمه و منتشر شده قطعی 83 عنوان:
♦️آثار در مرحله آمادهسازی 10 عنوان
♦️آثار در مرحله ترجمه 9 عنوان
🔵ناشران بین المللی منتشر کننده آثار پژوهشگاه عبارتند از:
♦️انتشارات بین المللی المصطفی 40 عنوان
♦️مرکز الحضاره لتنمیه الفکر الاسلامی؛ لبنان 14 عنوان
♦️بخش بین المللی سازمان سمت 14 عنوان
♦️موسسه فرهنگی امین مالزی با همکاری کالج اسلامی لندن 10 عنوان
♦️بنیاد مطالعات اسلامی روسیه 4 عنوان
♦️موسسه علمی پژوهشی ابن سینا؛ سارایوو 4 عنوان
♦️انتشارات بین المللی الرسول هندوستان 4 عنوان
♦️مرکز مطالعات اسلامی استراتژیک عتبه شریفه عباسیه عراق عنوان 4 عنوان
♦️شورای عالی مقاومت اسلامی حزب الله لبنان 3 عنوان
♦️پژوهشگاه بین المللی المصطفی 2 عنوان
♦️انتشارات دایره المعارف فقه اسلامی 1 عنوان
♦️دانشگاه توبینگن آلمان 1 عنوان
♦️موسسه نسیم رحمت1 عنوان
🌼از همراهی همیشگی شما سپاسگزاریم
🔴Eitaa.com/mrisc_rihu
🔴 اجرای طرح پژوهشی جدید
با استناد به مصوبه شورای علمی گروه حقوق و فقه اجتماعی فرایند تحقیق و نگارش درسنامه « فقه حقوق جزای اختصاصی2- جرایم علیه مصالح عمومی کشور» پیشنهادی دکتر عادل ساریخانی عضو هیئت علمی گروه حقوق و جرم شناسی دانشگاه قم و پژوهشگر همکار گروه حقوق و فقه اجتماعی پزوهشگاه حوزه و دانشگاه آغاز شد.
این اثر بارویکرد آموزشی بر اساس سرفصل های مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مقطع لیسانس ومنبع پژوهشی برای مقاطع بالاتر تدوین میشود و در فرایند تحقیق و نگارش آن سعی خواهد شد علاوه بر تفسیر وتحلیل جامع؛ مختصر قوانین مربوطه از رویه قضایی وآراء مشورتی وامور نوپیدای علمی وآموزه های فقهی استفاده شود.
🌼از همراهی همیشگی شما سپاسگزاریم
🔴Eitaa.com/mrisc_rihu
🔴معرفی مقاله
مقاله علمی پژوهشی دورنمایی از «روانشناسی اسلامی بهعنوان یک مکتب» تألیف دکتر محمد کاویانی آرانی دانشیار گروه روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
شناسه دیجیتال (DOI):
🔵 10.30471/PSY.2019.1547
چکیده
هدف این پژوهش عبارت است از ارائه چارچوب اولیه جامعی برای روانشناسی اسلامی (قرآنبنیان)، بهعنوان یک «مکتب روانشناختی»؛ پرسش اصلی پژوهش این است که روانشناسی اسلامی بهعنوان یک مکتب، چه نوع «محتوا»، «ساختار» و «نقشه راه»ی خواهد داشت؟ برای پاسخگویی به این سؤال، تاریخچه و ادبیات «روانشناسی اسلامی» گردآوری و از راه فراتحلیلی نظری (نه آماری) بررسی شد؛ بعضی از یافتههای پژوهش عبارت است از: 1. مسائل و موضوعات پژوهش باید از جامعه و متون اسلامی اخذ شود؛ 2. روانشناسی اسلامی، دارای «مفاهیم اساسی» ویژه خود است؛ 3. تفاوتها و تشابههای آشکاری با روانشناسی معاصر دارد؛ 4. محقق شدنِ روانشناسی اسلامی، نقشه راهی دارد که تمام ارکانِ یک مکتبِ روانشناختی (تعریف، موضوع، روش، اهداف نظری، اهداف کاربردی، مسائل، مفاهیم اساسی، ارتباطش با دیگر علوم اسلامی و انسانی) را به صورت منسجم در کنار هم ترسیم میکند.
لینک دریافت اصل مقاله:
http://islamicpsy.rihu.ac.ir/article_1547_bbbab44484db69d7b617df2bd61652f5.pdf
🌼از همراهی همیشگی شما سپاسگزاریم
🔴Eitaa.com/mrisc_rihu
🔔🔴 کارگاه روش تحقیق کیفی
✅ روش تحلیل مضمون، گراندد تئوری، روش swot
👤دکتر غلامرضا بهروزی لک
زمان:
🗓از روز دوشنبه ۲۹ دی ماه در سه جلسه (دوشنبه، چهارشنبه، شنبه) ساعت ۱۵ تا ۱۹
❇️ کارگاه 12 ساعته، به صورت مجازی آنلاین
⚠️ همراه با گواهینامه معتبر پایان دوره از دانشگاه باقرالعلوم(ع)
✓ ثبت نام (ارسال مشخصات و فیش واریز) 👇
@pajoohesh_20
✓ واریز مبلغ 👇
6037997552035090 به نام ظاهری مطلق
❌ هزینه کارگاه ۶٠ هزارتومان میباشد.
🌼از همراهی همیشگی شما سپاسگزاریم
🔴Eitaa.com/mrisc_rihu
🌼فراخوان بیست و هشتمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی
♦️ مهلت ثبت نام : 28 اسفند
♦️علاقهمندان ميتوانند پس از ثبت نام از طریق سامانه اینترنتی به آدرس www.isba.ir، دو نسخه از اصل اثر را به همراه فرم ثبت نام اینترنتی به آدرس پستی دبیرخانه جشنواره در تهران، خيابان انقلاب، خيابان فخر رازي، خيابان شهداي ژاندارمري، پلاك72، صندوق پستی:1163-13145 سازمان انتشارات جهاددانشگاهي ارسال نموده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66952727 تماس حاصل نمایند.
کانال مدیریت پژوهش و همکاریهای علمی
🔴http://Eitaa.com/mrisc_rihu
🔴گروه آینده پژوهی برگزار می کند:
در راستای تبیین بنیادهای معرفتی آینده پژوهی اسلامی بر اساس معارف معرفت شناختی قرآنی و تلاش برای تبیین مرجعیت علمی قرآن کریم در تأسیس آینده پژوهی اسلامی گروه آینده پژوهی پژوهشکده مطالعات و همکاری حوزه و دانشگاه اولین جلسه سخنرانی با موضوع « مبانی معرفت شناختی آینده پژوهی اسلامی در قرآن کریم» را برگزار می کند:
♦️سخنران: آقای دکتر غلامرضا بهروزی لک عضوی شورای علمی گروه آینده پژوهی
♦️عنوان: مبانی معرفت شناختی آینده پژوهی اسلامی در قرآن کریم
🔵اهم موضوعات:
♦️تبیین تاثیرات مبانی و دیدگاه های معرفت شناختی قرآن کریم در دانش آینده پژوهی
♦️ارزیابی دانش آینده پژوهی از منظر معرفت شناسی قرآنی
♦️چگونگی تولید آینده پژوهی اسلامی بر اساس مبانی قرآن کریم
♦️زمان : دوشنبه 6 بهمن 1399
♦️ساعت : 13 الی 15
🔵لینک ورود به جلسه:
www.skyroom.online/ch/rihu/meeting4
__________________
🔴کانال مدیریت پژوهش و همکاریهای علمی
http://Eitaa.com/mrisc_rihu
🔴به زودی منتشر میشود
به نقل از اداره آماده سازی و چاپ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ کتاب واقعیتِ آموزش در سند «توسعه پایدار» 2030: فلسفه، تضادها و چالشها تألیف آقایان دکتر سیدمجید صابری فتحی، علیرضا رسولی، محمودسعیدی رضوانی، سیدمحسن اصغری نکاح به زودی منتشر می شود. این اثر پژوهشی با مشارکت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشکده علوم اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد نگارش و تقدیم بازار علمی کشور شده است.
چکیده
با توجه به اهمیت «تربیت» در جامعه، دولتها خود را متولی آن میدانند. در سند آموزش توسعۀ پایدار (2030) اختیارِ تربیت را به یونسکو (بخوانید غرب) داده شده است. بنابراین، در این کتاب برای واکاوی مفید یا مضر بودن آن پاسخ علمی به پرسشهای زیر داده خواهد شد:
سند 2030 چیست؟ اهداف آن چیست؟ محتوای آن چیست؟ تأثیرات تربیتی آن چگونه است؟ آیا این سند با فرهنگ ایرانی سازگار است؟ آیا پذیرش آن با قوانین کشور در توافق است؟ آیا این سند میتواند برای کشور مشکل امنیتی درست کند؟ چگونه برخی دولتها یا برخی از نخبگان اینگونه اسناد را تجویز میکنند؟ چگونه اینچنین اسنادی میتوانند در جامعه مقبولیت پیدا کنند؟ آیا سند 2030 در بین غربیها مقبولیت دارد؟
🔴به زودی منتشر میشود
به نقل از اداره آماده سازی و چاپ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ کتاب واقعیتِ آموزش در سند «توسعه پایدار» 2030: فلسفه، تضادها و چالشها تألیف آقایان دکتر سیدمجید صابری فتحی، علیرضا رسولی، محمودسعیدی رضوانی، سیدمحسن اصغری نکاح به زودی منتشر می شود. این اثر پژوهشی با مشارکت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشکده علوم اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد نگارش و تقدیم بازار علمی کشور شده است.
چکیده
با توجه به اهمیت «تربیت» در جامعه، دولتها خود را متولی آن میدانند. در سند آموزش توسعۀ پایدار (2030) اختیارِ تربیت را به یونسکو (بخوانید غرب) داده شده است. بنابراین، در این کتاب برای واکاوی مفید یا مضر بودن آن پاسخ علمی به پرسشهای زیر داده خواهد شد:
سند 2030 چیست؟ اهداف آن چیست؟ محتوای آن چیست؟ تأثیرات تربیتی آن چگونه است؟ آیا این سند با فرهنگ ایرانی سازگار است؟ آیا پذیرش آن با قوانین کشور در توافق است؟ آیا این سند میتواند برای کشور مشکل امنیتی درست کند؟ چگونه برخی دولتها یا برخی از نخبگان اینگونه اسناد را تجویز میکنند؟ چگونه اینچنین اسنادی میتوانند در جامعه مقبولیت پیدا کنند؟ آیا سند 2030 در بین غربیها مقبولیت دارد؟
http://Eitaa.com/mrisc_rihu
🔴دهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
🔵محورهای کنفرانس
♦️تبیین و تشریح هر یک از فرازهای مبانی و اصول
♦️ تبیین و تشریح هر یک از مفاهیم اساسی مندرج در آرمان و رسالت
♦️ تبیین و تشریح هر یک از فرازها یا مفاهیم اساسی مندرج در افق
♦️ تبیین و تشریح هر یک از تدابیر
♦️ بایستههای اجرای هر یک از تدابیر یا مجموعهای از تدابیر همسو
🔴سایت اختصاصی کنفرانس
http://conference.olgou.ir/
--------------------------------
http://Eitaa.com/mrisc_rihu
🔴 منتشر شد
به نقل از اداره آمادهسازی و چاپ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ کتاب «مدیریت بحران بر اساس الگوی مدیریتی حضرت موسی(ع)» اثر دکتر علی نجات بخشی اصفهانی منتشر شد.
♦️گروه: مدیریت
♦️قیمت: 25000تومان
♦️تعداد صفحات: 171 صفحه
♦️تاریخ نشر: زمستان 1399
🔵چکیده:
از مهمترین رسالتهای انبیاء عظام در طول تاریخ، رهایی انساها از یوغ ظلم و ستم ظالمان و مستکبران بوده است، با این وصف، همواره مجموعهای از قدرتها و ترفندهای متکی بر زر و زور و تزویر، ضمن ایجاد انحراف فکری، جادوگری و افسون و تحمیق عوام و تصاحب ارادههای ساده مردم، با ایجاد فتنه و انحراف و بحران، آشفتگی و هرج و مرج، در مقابل انبیا خودنمایی میکردهاند. بحران به زبان ساده به زمان خطر، نگرانی و دورهای اطلاق میشود که وضعیت همه چیز نامطمئن، سخت و دردآور است. همه انبیاء عظام(ع)، نیز کموبیش با این موانع روبهرو بوده اند، حضرت موسی(ع) نیز از این قاعده مستنثنا نبوده است. کالبدشکافی کارشناسانه و بررسی عمیق و کاربردی در زمینه فتنهها، بحرانها و مصیبتهایی که برای حضرت موسی(ع) پیش آمده، بر اساس ضوابط علم مدیریت بهصورت کاربردی میتواند الگویی برای حل و فصل بحرانهای پیش روی نظام اسلامی ارائه دهد.
🔴 عرضه شده در فروشگاه اینترنتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه:
📕http://rihu.ac.ir/fa/book
--------------------------------------
🔵https://eitaa.com/rihu_ac_ir
🔴http://Eitaa.com/mrisc_rihu
🔴تفاهمنامه همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه سمنان منعقد شد.
به نقل از گروه همکاری های علمی بین المللی؛ تفاهم نامه همکاری های علمی میان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه سمنان به امضای روسای دو طرف رسید. این تفاهم با تأکید بر استفاده مؤثر و نظاممند از يافتههاي پژوهشي با رويكرد اسلامي در رشتههاي مختلف علوم انساني، توسعه همکاری های پژوهشگاه و دانشگاه در معرفی و استفاده هدفمند و مطلوب از متون تولید شده در حوزه های علوم انسانی و اجتماعی با رویکرد اسلامی را در برنامه های پژوهشی و آموزشی جاری، در راستای اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بحث اسلامی شدن دانشگاه ها و متون درسی در اولویت قرار داده و مقرر شده است تا پژوهشگاه و دانشگاه در نخستین گام طرح پژوهشی با موضوع «مطالعه تحلیلی- تطبیقی احاله در حقوق موضوعه، حقوق ایران و فقه و حقوق اسلامی» را به صورت مشترک به اجرا بگذارند. این طرح پژوهشی توسط حجه الاسلام والمسلمین مصطفی دانش پژوه؛ دانشیار گروه حقوق و فقه اجتماعی پژوهشگاه پیشنهاد شده و با مشارکت دانشکده علوم انسانی آن دانشگاه محقق خواهد شد.
همچنین ارتقاء همکاری ها در حوزه تولید محتوا، نشر مشترک آثار، اجرای برنامه های پژوهشی، آموزشی و بین المللی مشترک و تبادل دانش و تجربه و استفاده از ظرفیت اساتید و اندیشمندان دو مرکز در انجام فعالیت های علمی و مشاوره ای نیز از دیگر اولویت های این سند همکاری است.
http://Eitaa.com/mrisc_rihu
🔴به زودی منتشر میشود
به نقل از اداره آماده سازی و چاپ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه کتاب «مدیریت اثر بخش مسجد» اثر جناب آقای دکتر رسول عباسی به زودی منتشر میشود.
چکیده:
سؤال اساسی که این کتاب به آن پاسخ میدهد، این است که مدیریت اثربخش مسجد دارای چه عناصری است و الگوی ارتباط بین آنها چگونه است. یازده بُعد در این الگو در پنج حوزة ورودی، فرایند، خروجی، پیامد(هدف) و عناصر محیطی شناسایی شدند. ابعاد ورودی عبارتاند از: شایستگیهای امام مسجد، شایستگیهای فعالان، شایستگیهای جماعت و منابع (منابع مالی، مادی و اطلاعات). حوزه فرایند، شامل بُعد اقدامات و حوزه خروجی، شامل تنوع و کیفیت برنامهها و خدمات است. جذب حداکثری و ملجئیت مسجد، حوزه پیامد یا هدف را شکل میدهند. عناصر محیطی نیز در برگیرنده سازمانهای محیطی و بافت محلی است.
در این کتاب، اصول مدیریت مسجد نیز معرفی شده است که عبارتاند از: 1. اصول ارزشی که قواعدی است دینی و چگونگی رفتار در مسجد را روشن میکند (شامل فقهمداری، تقدسمداری، اخلاصمداری، تزکیهمحوری و طهارت مالی)؛ 2. اصول کارکردی که تدابیری عملیاتی است برای بهبود شیوۀ ادارۀ مسجد(شامل وحدتمداری، اماممحوری، داوطلبگرایی، چندکارکردگرایی، مردمداری، شایستهگزینی و نظممداری).
http://Eitaa.com/mrisc_rihu
هدایت شده از L M
✍سلام، احتراما به اطلاع میرساند #دانشگاه_قرآن_و_حدیث در مقطع ارشد برای سال تحصیلی(مهر 1400) به صورت حضوری(در مشهد ویژه خواهران) و مجازی(خواهران و برادران) دانشجو میپذیرد.
رشته ها:👇👇👇
🔴گروه علوم قرآن وحدیث(کد1111)👇
✅علوم حدیث-گرایش تفسیر اثری (حضوری واحد مشهد فقط خواهران)🌻
✅علوم قرآن و حدیث(مجازی)🌻
✅علوم و معارف قرآن-گرایش تفسیر اجتماعی(مجازی)🌻
✅علوم حدیث-گرایش تفسیر اثری (مجازی)🌻
✅علوم حدیث-گرایش نهج البلاغه (مجازی)🌻
✅علوم حدیث-گرایش کلام و عقاید (مجازی)🌻
✅علوم و معارف نهج البلاغه(مجازی)🌻
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴گروه فقه و حقوق(کد 1112)👇
✅فقه و مبانی حقوق اسلامی(مجازی)🌻
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴گروه روانشناسی(کد 1133)👇
✅روان شناسی اسلامی
گرایش روانشناسی مثبت گرا(مجازی)🌻
➖➖➖➖➖➖➖➖
ثبت نام در سایت سنجش: sanjesh.org
مهلت ثبت نام مجدد: 5 تا 8 بهمن
💠اطلاعات بیشتر مراجعه به سایت دانشگاه :
vu.qhu.ac.ir ⬅️ qhu.ac.ir ⬅️
و یا تماس با شماره :
09151013073_05137111430 ☎️
➖➖➖➖➖➖➖➖
@m_vuqhu
🔴قرارداد اجرا و انتشار مشترک طرح پژوهشی
قرارداد مشارکت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مرکز پژوهشی وقف (سازمان اوقاف و امور خیریه) به منظور اجرا و انتشار طرح پژوهشی «صندوق مشترک سرمایه گذاری وقف از نظریه تا عمل» پیشنهادی دکتر مصطفی کاظمی نجف آبادی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منعقد شد.
این قرارداد در راستای اجرای طرحهای کاربردی و توسعه تعاملات بین سازمانی پژوهشگاه با سایر مراکز پژوهشی و دستگاههای اجرایی تدارک دیده شده است.
🔴http://Eitaa.com/mrisc_rihu
🔴قرارداد اجرا و انتشار مشترک طرح پژوهشی
قرارداد مشارکت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مرکز پژوهشی وقف (سازمان اوقاف و امور خیریه) به منظور اجرا و انتشار طرح پژوهشی «ساختار عملکرد نهادهای خیریه» پیشنهادی حجج اسلام آقایان دکتر سیدرضا حسینی و دکتر مصطفی کاظمی نجف آبادی اعضای هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منعقد شد.
این قرارداد در راستای اجرای طرحهای کاربردی و توسعه تعاملات بین سازمانی پژوهشگاه با سایر مراکز پژوهشی و دستگاههای اجرایی تدارک دیده شده است.
🔴http://Eitaa.com/mrisc_rihu
🔴ارتباط با ذینفعان در فضای مجازی شاخصی دیگر از مؤلفه پویایی و روزآمدی (مولفه سوم)
استفاده روز افزون اقشار مختلف دانشگاهی (کارمندان، دانشجویان، اعضای هیأت علمی و مدیریت دانشگاهها) از فضای مجازی ایجاب میکند که مراکز علمی و پژوهشگاهها نیز در این فضا به صورت جدی فعالیت کنند. میزان مخاطبان و ذینفعان پژوهشگاه در فضای مجازی، یکی از شاخصهای مهم پویایی و روزآمدی آن محسوب میشود.
برخی از مراکز علمی استفاده مناسبی از این فضا میکنند. اما برخی نیز استفاده بهینه از این فضا را به عنوان استراتژی خود انتخاب نکردهاند. به نظر میرسد مراکزی که حضور جدی در این فضا ندارند، هنوز به بلوغ کافی در اثرگذاری خود نرسیدهاند و در واقع خود را از مزایای فعالیت در این فضا محروم کردهاند.
مخاطبان فضای مجازی پژوهشگاه عبارتند از بازدیدکنندگان سایت پژوهشگاه، تعداد اعضا و دنبالکنندگان صفحات و کانالهای اطلاع رسانی پژوهشگاه در شبکههای اجتماعی، میزان بازنشر مطالب در فضای مجازی وب و شبکههای اجتماعی، میزان جستجوی نام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در موتورهای جستجو، و تعداد اعضای خبرنامههای دیجیتال. امید است پژوهشگاه حوزه و دانشگاه حضور پررنگتری بیش از پیش در این فضای پویا به هم رساند.
---------------------------------------
♦گروه اطلاع رسانی پژوهش:
https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
♦کانال تلگرامی پژوهش
T.me/majidkafiresearch
هدایت شده از پژوهش و فناوری
🔴 منتشر شد
به نقل از اداره آمادهسازی و چاپ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ کتاب «سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی» اثر حجت الاسلام علی احمد پناهی عضو هئیت علمی گروه روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.
گروه: روانشناسی
قیمت:34500 تومان
صفحات: 252صفحه
تاریخ نشر: زمستان 1399
♦️چکیده
مهمترین آرزوی هر پدر و مادر داشتن فرزندان شایسته، سالم، مومن و موفق است. اقتضای این آرزو،آگاهی و التزام به سبک فرزندپروری صحیح و متناسب با هنجارهای اسلامی، ایرانی و فرهنگی است. این کتاب در تلاش شده والدین، مربیان و مشاوران را با سبک فرزند پروری اسلامی آشنا شوند. در این کتاب تلاش وافری در راستای معرفی سبکهای فرزند پروری غربی و معرفی روش و اصول فرزندپروری از چشم انداز اسلامی شده است.در این اثر به اصول و روشهای فرزندپروری در دوره کودکی، نوجوانی و جوانی پرداخته شده است. یکی از مباحث مهم و اساسی در این کتاب تبیین، عوامل موثر در شکلگیری و تحوّل زیرساختها و پایههای اولیه شخصیت فرزندان است. توجه به رشد و تحوّل ذهنی، اخلاقی، معنوی، معرفتی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و عاطفی فرزندان، از مباحث مهم و اساسی در این کتاب است.آشنایی مربیان، والدین، مبلغان، معلمان، مشاوران و برنامهریزان فرهنگی و تربیتی با مباحث این کتاب باعث موفقیت آنان در تعلیم و تربیت شده و فرایند فرزندپروری را تسهیل خواهد کرد.
🔴 عرضه شده در فروشگاه اینترنتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه:
📕http://rihu.ac.ir/fa/book
--------------------------------------
♦گروه اطلاع رسانی پژوهش:
https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
🔴 منتشر شد
به نقل از اداره آماده سازی و چاپ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ کتاب «جرم شناسی» اثر ارزشمند دکتر سیدمحمود میرخلیلی دانشیار پردیس فارابی دانشگاه تهران و پژوهشگر همکار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.
♦️گروه: حقوق و فقه اجتماعی
♦️قیمت: 45000 تومان
♦️تعداد صفحات: 298 صفحه
♦️تاریخ نشر: زمستان 1399
♦️ناشر: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
چکیده
توجه به دانش جرمشناسی و استفاده از آن در تدوین سیاست جنایی موجب میشود جامعه با چشمان باز وضعیت بزهکاری در درون خود را رصد کند و روزآمدترین و کارآمدترین راهبردها را در مقابله با آن مورد استفاده قراردهد و تأثیرگذاری هر راهبرد را جداگانه مورد ارزیابی قرار دهد. استفاده از دانش دانشمندان در اصلاح امور جامعه توصیه امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) است که میفرمایند: «وَأَکْثِرْ مُدَارَسَةَ الْعُلَمَاءِ، وَمُنَاقَشَةَ الْحُکَمَاءِ، فِی تَثْبِیتِ مَا صَلَحَ عَلَیْهِ أَمْرُ بِلاَدِکَ» این تنها راه است. رویکرد مقابل، نگاه انتزاعی و غیرعلمی به راهبردهای حقوق کیفری و مفروض گرفتن کارآمدی و اثربخشی آنهاست که این روش به قرن هجدهم و قبل از آن در مکاتب کلاسیک و نئوکلاسیک برمیگردد و متأسفانه ما در تدوین سیاست جنایی خودمان هنوز از آن رویگردان نیستیم. استفاده از ابزار تحقیق در علومانسانی یعنی آمار و باز گذاشتن دست دانشمندان در مطالعه آماری و دوری گزیدن از رویکرد امنیت مداری و محرمانه سازی و استفاده از این مطالعات بحران تراکم جرایم و پرونده های کیفری را فرو میکاهد.
🔵https://eitaa.com/rihu_ac_ir
🔴http://Eitaa.com/mrisc_rihu