eitaa logo
پژوهش و فناوری
683 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
80 ویدیو
110 فایل
سکوی تعامل و تبادل به روزترین اخبار پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه Admin: @pajoohesh_236
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️🔰 🔴 پذیرش دکتری 1403 پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ✅از طریق برگزاری آزمون اختصاصی ✅ویژه طلاب آقا ✅رشته های ، ، ، 🔰جزئیات+راهنمای : https://rihu.ac.ir/fa/page/276 پژوهشگاه حوزه و دانشگاه|همراهمان باشید👇 @rihu_ac_ir
💢🔰 توسط مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی شیوه پذیرش دکتری استاد محور ۱۴۰۳ پژوهشگاه‌ حوزه و دانشگاه، تشریح شد مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دوره‌های پژوهشگاه‌های کشور صرفاً استاد محور است، گفت: پذیرش استاد محور در مراکز پژوهشی به این معناست که داوطلب ورود به دوره دکتری بایستی با استاد راهنما و موضوع پایان نامه مشخص در جلسه مصاحبه‌ حاضر شود، بنابراین منوط به تأیید استاد راهنما در آن موضوع خاص است. 🌐مشروح خبر: https://rihu.ac.ir/fa/news/38443 پژوهشگاه حوزه و دانشگاه|همراهمان باشید👇 @rihu_ac_ir
♨️🔰 🔴 پذیرش دکتری 1403 پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ✅از طریق برگزاری آزمون اختصاصی ✅ویژه طلاب آقا ✅رشته های ، ، ، 🔰جزئیات+راهنمای : https://rihu.ac.ir/fa/page/276 پژوهشگاه حوزه و دانشگاه|همراهمان باشید👇 @rihu_ac_ir
🔴فراخوان ویژه کارگروه علوم و معارف دینی در دو محور اعلام شد؛ فراخوان «حکمرانی دینی و فقه تخصصی نظام‌ساز» فراخوان «حکمرانی دینی و فقه تخصصی نظام‌ساز» ویژه اعضای هیئت‌علمی حوزوی بوده و حمایت از طرح‌های پژوهشی را شامل می‌شود و تا پانزدهم مهر ماه ۱۴۰۳ مهلت دارد. 🔴فراخوان حاضر دو محور کلان در حوزه علوم و معارف دینی را شامل می‌شود. محورهای انتخاب شده، ناظر بر موضوعات دانشی و مسائل مورد نیاز جامعه و نظام اسلامی است. تأکید کارگروه علوم و معارف دینی بر پذیرش طرح‌هایی است که به نوآوری و نظریه‌پردازی، کاربردی و مسئله‌محور بودن و نگاه به آینده در محورهای پیشنهادی توجه داشته باشند. 🔴 پژوهشگران گرامی جهت ثبت‌نام می‌توانند به سامانه کایپر مراجعه و از طریق بخش متقاضیان/ پژوهشگران اقدام نمایند. https://insf.org/fa/news/795
🔴فلسفه دین ریچارد سوئینبرن منتشر شد: 🔴کتاب «فلسفه دین ریچارد سوئینبرن» اثر دکتر محمدجواد اصغری از مجموعه آثار گروه فلسفه و کلام پژوهشکده علوم اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد. چکیده: ریچارد سوئینبرن، فیلسوف عقلگرای خداباور، از مشهورترین فیلسوفان دین معاصری است که دیدگاه‌هایش در دفاع از خداباوری اهمیتی ویژه دارد. سوئینبرن در آثار خود کوشیده است 1) از نظرية خداباوری تبیینی درست و سازوار ارائه دهد؛ 2) اثبات کند نظرية خداباوری در مقایسه با دیگر نظریه‌های موجود برای توضیح پدیده‌های جهان هستی از ادله و شواهد کافی برخوردار است؛ 3) روشن سازد که شواهدی مانند وجود شرور و یا ادله‌ای همچون استدلال اختفای الهی نمی‌تواند بر سازواری این نظریه خللی وارد کند. نویسنده در اثر حاضر کوشیده است تبیینی منسجم و جامع از تلاش‌های این اندیشمند برجستة معاصر برای دفاع از خداباوری و پاسخ به پرسش‌ها و ایرادهای وارد شده بر آن، که مجموعة آراء وی در فلسفه دین را در بر می‌گیرد، ارائه نماید. نمایشگاه الکترونیکی آثار پژوهشگاه: 🟢 https://rihu.ac.ir/fa/book پژوهشگاه حوزه و دانشگاه/همراهمان باشید👇 🟢 @rihu_ac_ir 🟢 @research_hu
🔴به زودی منتشر می شود: کتاب «علوم تربیتی مدرن و پرسش از هویت و روش‌شناسی علوم تربیتی اسلامی» اثر دکتر علی لطیفی عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی پژوهشکده علوم رفتاری پژوهشگاه به زودی منتشر می‌شود. چکیده: در ایران معاصر، ما نه شناختی درخور از دیدگاه‌ها و رویکردهای غربی درباره هویت و تحولات علوم تربیتی مدرن داریم و نه آگاهی عمیقی از چارچوب‌های فکری ـ فلسفی و وابستگی‌های فرهنگی ـ تاریخی آنها. از منظر اسلامی ـ بومی نیز از یک سو، ارتباط اندکی میان علوم تربیتی ایران معاصر با چارچوب‌های فکری ـ معرفتیِ مورد پذیرش جامعه‌ اسلامی برقرار است و از سوی دیگر، بخش‌ عمده این علوم، در فضای فرهنگی و تاریخیِ جامعه‌ ایرانی و ناظر به فهم و حل اصیل مسائل معاصر آموزشی و پرورشیِ آن شکل نیافته‌اند. این وضعیت، یکی از مهم‌ترین دلایل بی‌پاسخ ماندن این پرسش مهمِ کنشگران تربیت است: «برای تحلیل و تدبیر مسائل تربیتی‌مان، از چه دانش‌هایی باید استفاده کنیم؟» کتاب حاضر، سعی کرده ضمن تحلیل هویت علوم‌تربیتی مدرن، ظرفیت‌ها و فعلیت‌های جدیدی را ـ با نظر به سنت حکمت اسلامی ـ برای بازسازی علوم تربیت اسلامی آشکار نموده و خطوط کلی ایده‌ای درباره‌ هویت این علوم را پیش نهد که حداقل بتواند درک ما از پیش‌شرط‌های مورد نیاز برای پاسخ به پرسش پیش‌گفته رشد دهد. پژوهشگاه حوزه و دانشگاه/همراهمان باشید👇 🟢 @rihu_ac_ir 🟢 @research_hu
🔴منتشر شد: کتاب «روش تدریس هدیه‌های آسمانی» اثر دکتر سید سجاد طباطبایی و دکتر محمود نوذری از مجموعه آثار مشترک پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه فرهنگیان توسط انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد. چکیده: این کتاب به منظور تدوين محتوا، براي درس «آموزش ديني» تألیف شده است و مشتمل بر پنج فصل و يک خاتمه است: فصل اول به بيان کلياتي درباره آموزش دينی اختصاص يافته و در آن چهار موضوع اساسي بررسي شده است. فصل دوم به تبيين نظامواره اهداف در دوره دبستان، اختصاص يافته است. در فصل سوم، محتواهاي مکتوب و غير مکتوب که براي تحقق اهداف تدوين شده است، آمده معرفی می‌شوند. در فصل چهارم، روش‌هاي تدريس کتاب درسي هديه‌هاي آسمان ذيل چند مبحث بررسي می‌شوند؟ در فصل پنجم ارزشيابي توصيفي به عنوان روش مطلوب ارزشيابي درس هديه‌هاي آسمان معرفي و مهم‌ترين ويژگي‌هاي آن توضيح داده شده است. خاتمه کتاب به چگونگی تدوين طرح تدريس و اجراي آن اختصاص یافته است. همراهمان باشید 🔴 @research_hu
🔴فقه سیاسی و سیره معصومین(ع) اجرای طرح پژوهشی فقه سیاسی و سیره معصومین(ع) پیشنهادی دکتر روح الله توحیدی نیا با استناد به مصوبه شورای علمی گروه علوم سیاسی پژوهشکده علوم اجتماعی پژوهشگاه در دستور کار قرارگرفت. پژوهشگاه حوزه و دانشگاه/همراهمان باشید 🔴@rihu_ac_ir 🔴@research_hu
🟢عضویت رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ستاد اندیشه ورز علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در استان قم شورای عالی انقلاب فرهنگی با شعار سرآمدی علمی، تربیت ولایی و نشاط معنوی و با هدف تمرکززدایی در حوزه علم، آموزش عالی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان اقدام به ایجاد «هیئت‌های اندیشه‌ورز استانی» در دانشگاه مادر هر استان نموده است. از این رو به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگانی و تصمیم ساز کشور، دبیر محترم ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی جناب آقای دکتر محمدباقر سعیدی روشن رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و استاد تمام گروه قرآن پژوهی پژوهشکده علوم اسلامی پژوهشگاه را از آذرماه 1402 به مدت 4 سال به عنوان عضو هیئت اندیشه‌ورز استان قم منصوب نمودند. ضمن عرض تبریک موفقیت ایشان را در پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلام ایران از ایزد منان مسئلت می‌نماییم. پژوهشگاه حوزه و دانشگاه/همراهمان باشید 🟢@rihu_ac_ir 🟢@research_hu
📣معاونت فرهنگی دانشکده الهیات و معارف اسلامی با همکاری دفتر نهاد رهبری دانشکده الهیات برگزار می کند: ⚫️ پنجمین نشست از سلسله نشست های تخصصی پیرامون قیام امام حسین (علیه السلام) با سخنرانی: ▪️جناب آقای دکتر محمد حسین رجبی دوانی _ عضو هیأت علمی دانشگاه امام‌ حسین (علیه السلام ) ☑️موضوع: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در قیام امام حسین (ع) ▪️با همراهی شاعر و مداح اهل بیت جناب آقای محمد صادق دلشاد ▪️زمان : ۲۹ مردادماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ صفر ▪️ساعت ۱۷:۳۰ 🔗لینک ورود به جلسه: https://meet.google.com/ovt-vuej-jan 🆔https://eitaa.com/ftisnews
🟡 واحد فناور فکرورزی برای کودکان «فبک» واحد فناور «فبک» پیشنهادی دکتر سعید صالحیان و دکتر ابراهیم بازرگانی با حمایت خانه خلاق ونوآوری اشراق در مرکز نوآوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مستقر گردید. 🟡معرفی «فبک» مروج و مبتنی بر نوعی آموزش است که با استفاده از مباحثات اندیشمندانه و مفاد و مواد فکری و هنری و با بهره گیری از موضوعات روزانه و مسایل و دغدغه های فکری و زیسته کودکان و نوجوانان، به محتوای گفت‌وگوی آنان با یکدیگر، با والدین و دیگر بزرگسالان، غنا می‌بخشد. فکرورزی برای کودکان به معنای تبدیل کردن آنها به فیلسوف نیست بلکه به آنان در متفکرتر شدن، با ملاحظه‌تر شدن، خلاقانه به جهان نگریستن و معقول‌تر شدن کمک می‌کند و فضایی را فراهم می کند تا کودکان و نوجوانان بتوانند قوه داوری پروروده تر و سنجیده تری داشته باشند و به این درک درونی برسند که در هر شرایطی عملکرد اخلاقی مناسب با موقعیت کدام است. این روش تفکر جمعی، تفکر معناساز سازنده‌گرا، تخیّل خلّاق و تفکر مراقبتی را در کودکان پرورش ‌می‌دهد. 🟡اهداف «فبک» ۱.تربیت تفکرمحور کودکان و نوجوانان بر پایه شیوه‌های جمعی ، خلّاقانه و مراقبتی ۲.معرفی و ترویج شیوه چارچوب مند اندیشه ورزی میان مربیان و والدین. ۳.گسترش و رشد خلاقیت درکودکان و نوجوانان ۴.توجه به رشد همه جانبه شخصیت کودک و نوجوان ۵.آموزش تفکر همدلانه و جمعی کودکان با یکدیگر ۶.گسترش و رشد توانایی حل مساله در کودکان و نوجوانان ۷.پژوهش در تراث ایرانی- اسلامی به هدف کشف شیوه‌های اندیشه خلّاقانه و چارچوب مند. دکتر سعید صالحیان: 09233171811 🟡 @rihu_ac_ir 🟡 @research_hu
🟡شیوه‌نامه برنامه‌محوری در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور ابلاغ شد. برنامه‌محوری یکی از رویکردهای تحولی در آموزش عالی جهت تحقق دانشگاه تمدن‌ساز و حکمت‌بنیان می‌باشد. به همین جهت در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و احکام قانون برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران منطبق با مصوبه مورخ۱۴۰۱/۸/۲۹ شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی و مصوبه جلسه ۹۶۲ مورخ ۱۴۰۲/۱/۲۷ شورای گسترش آموزش عالی، شیوه‌نامه برنامه محوری در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با محوریت انجام اقدامات هم زمان آموزشی، پژوهشی و فناوری با محوریت استادمحوری، شاگردپروری، و اخلاق‌مداری طی ابلاغیه ۲/۲۱/۱۲۵۳۹۴ مورخ ۱۴۰۳/۵/۲۷به دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و سایر موسسات آموزش عالی کشور ابلاغ شد. 🟡از جمله اهداف این شیوه نامه می توان به موارد ذیل اشاره نمود: ۱. دستیابی به مرجعیت علمی در حوزه‌های اولویت‌دار علم و فناوری؛ ۲. سازماندهی منابع و امکانات در موسسات و وزارت به برنامه‌های هدفمند در راستای مأموریت‌ها، مرجعیت علمی و رفع نیازهای جامعه و صنعت؛ ۳. ایجاد همگرایی میان فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری؛ ۴. ایجاد رشته‌های مورد نیاز کشور منطبق با آینده پیش‌رو و مشاغل آینده با تأکید بر رشته‌های بین‌رشته‌ای و میان‌رشته‌ای؛ ۵. اصلاح و تغییر رویکرد از «گروه محوری» به «برنامه محوری» در اجرای برنامه‌های آموزش، پژوهشی و فناوری؛ ۶. حمایت از نخبگان، استعدادهای درخشان و اساتید برجسته معطوف به حل مسائل کشور. همراه ما باشید👇 🔴 @research_hu ___________