eitaa logo
پژوهش و فناوری
676 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
80 ویدیو
110 فایل
سکوی تعامل و تبادل به روزترین اخبار پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه Admin: @pajoohesh_236
مشاهده در ایتا
دانلود
شناختنامه حجت الاسلام و المسلمین استاد محمدرسول آهنگران حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدرسول آهنگران پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه امام صادق(ع) موفق به اخذ مدرک دکتری فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه تهران گردید. ایشان در سال 1395 به مرتبه استادی نائل گشتند و در حال حاضر عضو هیأت علمی دانشگاه تهران پردیس فارابی می باشند. از جمله افتخارات ایشان می توان به: 1. نظریه پردازی با محوریت «ارائه تعریفی نوین از نظم عمومی»؛ 2. تالیف بیش از 10 عنوان کتاب پژوهشی؛ 3. تالیف و انتشار بیش از 120 عنوان مقاله علمی در مجلات معتبر داخلی و خارجی؛ 4. ارائه بیش از 20 عنوان مقاله در همایش های بین المللی؛ 5. برگزیده به عنوان پژوهشگر برتر استان قم در دو دوره چهارساله؛ 6. برگزیده به عنوان پژوهشگر نمونه دانشگاه تهران پردیس فارابی؛ 7. سردبیری و عضویت در هیئت تحریریه چندین مجله علمی؛ نام برد. دکتر محمدرسول آهنگران در سال 1396 اجرای طرح پژوهشی«منطق حقوق» از مجموع طرحهای مصوب گروه فقه و حقوق اجتماعی پژوهشگاه را عهده دار شدند که به زودی در فرایند آماده سازی و نشر قرار گرفته و به بازار پژوهشی کشور عرضه خواهد شد. علاقه مندان جهت مطالعه رزومه دکتر آهنگران می توانند به لینک زیر مراجعه نمایند: https://rtis2.ut.ac.ir/cv/ahangaran/?lang=fa-ir
طرح پژوهشی «فلسفه علم روان‌شناسی» اثر حجت الاسلام دکتر مسعود آذربایجانی خاتمه یافت. با عنایت به توافق‌های انجام شده مقرر گردید پس از سپری نمودن فرایند آماده سازی و نشر این طرح با مشارکت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان سمت منتشر و به بازار پژوهشی کشور ارائه شود. چکیده: فلسفه‌ علم ‌روانشناسی، به عنوان یکی از شاخه‌های فلسفه علم و فلسفه علوم انسانی، به‌ویژه برای دانش‌پژوهان و علاقه‌مندان حوزه دانشی روانشناسی ضرورت دارد. افزون بر نیل به توانایی وکسب دانش و مهارت در رویکرد کلی و یکپارچه به دانش روانشناسی، فهم عمیق‌تر موضوع، هدف، روش، قلمرو، تبیین، پس‌زمینه‌های تاریخی و فلسفی و حتی مفاهیم اساسی در روان‌شناسی همگی می‌تواند از مباحث فلسفه‌ علم روانشناسی باشد. با توجه به اینکه فلسفه علم ‌روانشناسی، معرفتی درجه دوم و موضوع آن، خودِ دانش روانشناسی است، روش ما در این کتاب در هر فصل و جستار سه مرحله دارد: 1. ابتدا جستجوی آن مورد در متون و منابع روانشناسی به حدی که تصور نسبتاً روشن و جامعی از آن مسئله در متون روانشناسی و در نزد روانشناسان به دست آید؛ 2. بررسی فلسفی آن مسئله یا موضوع در فلسفه علم، فلسفه علوم انسانی و سپس در متون فلسفه روانشناسی و 3. براساس فلسفه اسلامی و منابع آن، نقادی و رویکرد انتقادی به مباحث داشته و یا درصدد استخراج آرا و دیدگاه‌های فیلسوفان مسلمان در این مسئله برآمده‌ایم. ساختار کتاب براساس مهمترین سرفصل‌های مورد نیاز دانش‌پژوهان در این حوزه ترسیم شده است.
مدرسه عالی فقه و قرآن، مجتمع عالی بنت الهدی برگزار می کند ... نشست علمی تخصصی مجازی
پدیدآورندگان:  لیلا نامداریان - علی نعیمی صدیق - آرمان ساجدی‌نژاد چکیده در دنیای رقابتی امروز،‌ هدف مراکز دانشگاهی و پژوهشی افزون بر تولید علم، مبدل شدنشان به سکوهایی برای توسعه اقتصادی است. تجاری­‌سازی پژوهش، آرمان پیشرفته و جذابی برای مراکز دانشگاهی و پژوهشی است که علاوه بر توسعه سطوح علمی و تجاری در این مرکز، موجب بقای آنها نیز می­‌گردد. اما این مرکز قبل ورود به فرایند تجاری­‌سازی باید به فراهم‌­آوری یک برنامه راهبردی مرتبط با تجاری‌سازی دستاوردها مبادرت ورزد. در این کتاب، کلیه اجزای پیش‌­نیاز تدوین یک برنامه راهبردی تجاری­‌سازی، نظیر مفاهیم پایه­‌ای، الگوها، مدل‌­های کسب و کار،‌ مکانیزم‌­ها، موانع و پیش­ران‌­ها تشریح شده‌­اند. در همین راستا، کتاب حاضر در ۷ فصل تنظیم شده است: فصل اول (مفهوم‌­شناسی تجاری‌­سازی نتایج پژوهش)، به تعاریف ارائه شده در خصوص تجاری­‌سازی و به طور ویژه تجاری­‌سازی نتایج پژوهش و فرایند آن می‌پردازد. فصل دوم (الگوهای تجاری‌­سازی نتایج پژوهش)، مدل‌های تجاری‌سازی را در قالب دو دسته مدل‌های خطی یا فرایندی و مدل‌های کارکردی بررسی می­‌کند. فصل سوم (مدل­‌های کسب و کار به عنوان یک مزیت رقابتی)، ضمن معرفی مدل­‌های کسب و کار به ضرورت این مدل­‌ها در کسب مزیت رقابتی نسبت به رقبا در شرایط متلاطم رقابتی می‌­پردازد. فصل چهارم (سازوکارهای تجاری‌سازی نتایج پژوهش) به معرفی برخی از سازوکارها می­پردازد، که با استفاده از آن­ها می­‌توان  به نحو مطلوب‌تری از یافته‌های پژوهشی در جهت تجاری‌سازی استفاده نمود.
مجموعه مطالعات انجام شده با محوریت «فقه عفاف و حجاب» در قالب سه اثر پژوهشی و ارائه یک «سند راهبردی» با عنوان 1. فقه عفاف و حجاب جنسی 1 (فقه فردی)؛ 2. فقه عفاف و حجاب جنسی 2 (فقه اجتماعی)؛ 3. سیاست پژوهی عفاف و حجاب در ایران؛ 4. سند راهبردی عفاف و حجاب. توسط حجت الاسلام دکتر حسین بستان عضو هیأت علمی گروه جامعه شناسی پژوهشکده علوم اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مدون گردید. این مجموعه پژوهشی با مشارکت مالی «جبهه فرهنگی عفاف و حجاب» از ابتدای سال 1395 در دستور کار گروه جامعه شناسی قرارگرفت. در حال حاضر فرایند تحقیق و نگارش سه اثر از این مجموعه خاتمه یافته است که پس از ارزیابی و اعمال اصلاحات نظرات ارزیابان در فرایند آماده سازی، ویرایش و نشر قرار گرفته است و به زودی در تابستان و پاییز سال 1399 منتشر و به بازار پژوهش ارائه خواهد شد. نگارش و تدوین سند راهبردی عفاف و حجاب نیز توسط مولف محترم در دست اجرا می باشد. https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
کتاب «اصول و مبانی اقتصاد اسلامی» اثر حجت الاسلام استاد حسن آقا نظری عضو پیشین هیأت علمی گروه اقتصاد پژوهشکده علوم اجتماعی در خردادماه سال 1399 توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با مشارکت سازمان سمت منتشر و به بازار پژوهش ارائه می شود. این اثر ارزنده پژوهشی با رویکرد بازسازی و ارتقای روش و روش شناسی علوم انسانی اسلامی و استنباط موضوعات علوم انسانی از منابع اسلامی در قالب متن درسی منطبق با سرفصل اصول و مبانی اقتصاد اسلامی (مقطع کارشناسی) نگارش یافته است . چکیده در زمینۀ اقتصاد اسلامی تاکنون تحقیقات بسیاری به انجام رسیده است؛ با وجود این، در بخش عمدۀ آنها بُعد فقهی ـ حقوقی (فقه الاقتصاد) و در سطحی محدودتر ویژگی مکتبی و نظام‌مند بودن این حوزه مدنظر قرار گرفته است. به دیگر سخن، دربارۀ مبانی علمی اقتصاد اسلامی کمتر پژوهش شده است و در نتیجه، نظریات علمی این شاخه از اقتصاد، در مقایسه با مباحث حقوقی آن، پیشنیۀ کمتری دارد. بر همین اساس، در کتابِ حاضر، چیستی اقتصاد اسلامی به‌صورت جامع در دو بُعد حقوقی و علمی محوریت یافته و مبانی مکتبی بودن، نظام‌مند بودن و علمی بودن آن در سه بخش بررسی شده است. https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
به اطلاع می رساند در راستای توسعه گفتمان علمی علوم انسانی – اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه آمادگی خود را جهت مشارکت در برگزاری کرسی‌های علمی ترویجی اعلام می نماید. از این رو استادان، پژوهشگران و رابطین محترم موسسات پژوهشی می‌ توانند تقاضای برگزاری کرسی ترویجی به انضمام طرحنامه مربوطه خود را به معاونت پژوهشی، آموزشی و فناوری پژوهشگاه ارسال نمایند. شرایط برگزاری کرسی ترویجی: 1. انطباق موضوع پیشنهادی پژوهشگران محترم با حوزه مأموریت یکی از گروه های پژوهشی پژوهشگاه (اقتصاد، جامعه شناسی، مدیریت، علوم سیاسی، خانواده، روانشناسی، علوم تربیتی، فلسفه علوم انسانی، تاریخ اسلام، قرآن پژوهی، حقوق و فقه اجتماعی و فلسفه و کلام، ارتباطات و آینده پژوهی، دانشگاه اسلامی و همکاری حوزه و دانشگاه)؛ 2. تصویب طرحنامه در کمیته دستگاهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ خاطر نشان می سازد با عنایت به فراهم شدن زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری مناسب امکان برگزاری کرسی های ترویجی به صورت مجازی در ساختمان مرکزی پژوهشگاه واقع در پردیسان و دفتر تهران پژوهشگاه واقع در خیابان انقلاب فراهم می باشد و با توجه به هماهنگی انجام شده به ارائه کنندگان و ناقدین کرسیهای علمی ترویجی گواهی معتبر مورد تایید هیأت حمایت از کرسیهای نظریه پردازی، نقد و مناظره اعطا می شود. https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
فرم خام طرحنامه ويژه‌ي كرسي‌هاي ترويجي.doc
289.3K
فرم خام طرحنامه ویژه ی کرسی ترویجی
فرم خام طرحنامه ويژه‌ي كرسي‌هاي ترويجي.pdf
152.3K
فرم خام طرحنامه ویژه ی کرسی ترویجی