آثار و عوارض منفی طلاق / فاصله از دینداری؛ یکی از عوامل موثر در طلاق: (گفتگو با حجت الاسلام دکتر حسین بستان مدیر و عضو هیأت علمی گروه جامعهشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه) کلیک کنید.
http://vasael.ir/0004JL
@International_club
کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
...........
@mrisc_rihu
به نقل از اداره آماده سازی و چاپ: کتاب فقه عفاف جنسی «رویکرد فردی» اثر حجت الاسلام دکتر حسین بستان مدیر و عضو هیأت علمی گروه جامعهشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.
...............
این اثر ارزشمند پژوهشی از مجموعه طرحهای فقه و عفاف جنسی است که به سفارش و مشارکت جبهه فرهنگی عفاف و حجاب و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه فرایند تحقیق و نگارش آن انجام شده و به جامعه علمی و آحاد عموم جامعه تقدیم می شود.
....................................
@mrisc_rihu
هدایت شده از کتابخانه تخصصی امیرالمومنین علی علیهالسلام و کتابخانۀ تخصصی حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام، مشهد
انجمن ایرانی تاریخ اسلام شعبه خراسان
با همکاری موسسۀ پژوهشهای تاریخی کتیبه و
کتابخانه تخصصی امیرالمؤمنین علی علیهالسلام مشهد برگزار میکند:
نشست علمی
منظومههای شیعی و ظرفیتهای پژوهش تاریخی
(با تاکید بر منظومۀ علی نامه)
سخنران
دکتر رضا بیات، پژوهشگر ادبیات شیعی و مصحح منظومۀ علی نامه
دبیر نشست
دکتر مهدی مجتهدی، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد
جمعه ۲۷ تیرماه۱۳۹۹ ساعت ۲۱ الی ۲۲
اتاق اندیشۀ کتابخانۀ تخصصی امیرالمؤمنین علی علیهالسلام
توجه:
برای حضور در این نشست مجازی، ثبتنام کنید: https://eklm.ir/Jm8G1
@imamalislib
@ISIH_Mashhad
@katibeins
ساعت 22 لغایت 23هر شب ساعت تبادل و معرفی گروه و کانالهای مرتبط با گروه پژوهش است. از این رو از شکیبایی و همراهی شما سپاسگزاریم.
کانالی برای مشتاقان فقه و اصول
#خلاصه_دروس
#احادیث_اهل_بیت
#سخن_و_سیره_علما
#مطالب_ناب_فقهی_و_اصولی
#نرم_افزارهای_فقهی_اصولی
#و هر آنچه در راه تحصیل لازم دارید
✅ @doroos12
http://eitaa.com/joinchat/862912512C60a20205d1
این کانال به صورت روزانه توسط طلاب بروز میشود! پس فرصت را از دست ندهید و عضو شوید! 👆👆
💢 چه تفکرات اشتباهی باعث می شود حالمان خراب شود؟
✍🏻رابرت لی هی
1️⃣ ذهنخوانی mind reading
فکر می کنید، بدون شواهد کافی می دانید که دیگران به چه چیزی فکر می کنند. مثل : ”جواب سلامم را نداد، پس حتما از دست من ناراحت است.
2️⃣ پیشگویی furtune telling
پیش بینی می کنید که حوادث آینده، بد از آب در می آیند یا این که خطرات زیادی شما را تهدید می کند. مثل : ”در امتحان شکست می خورم” یا ”کاری گیر من نخواهد آمد”.
3️⃣ فاجعهسازی catastrophizing
معتقدید هر چه اتفاق افتاده یا خواهد افتاد به شدت افتضاح، ناخوشایند و غیر قابل تحمل است. مثل : ”افتضاح می شود اگر در دانشگاه قبول نشوم”.
4️⃣برچسب زدن labling
به خودتان یا دیگران، صفات کلی و منفی نسبت می دهید. مثل : ”من آدم بدبختی هستم” یا من آدم بی ارزشی هستم”.
5️⃣ نادیده گرفتن جنبههای مثبت discounting positives
مدعی هستید که کار های مثبت خودتان یا دیگران پیش پا افتاده و ناچیز هستند. مثل: ”این کار از عهده همه بر می آید” یا ”قبول شدن در کنکور که کار مهمی نیست”.
6️⃣ فیلتر منفی negative filter
تقریبا همیشه جنبه های منفی را می بینید و به جنبه های مثبت توجه نمی کنید. مثل: ”هیچ کس مرا دوست ندارد”.
7️⃣ تعمیم افراطی overgeneralizing
بر پایه یک حادثه، الگو های کلی منفی را استنباط می کنید. مثل: ”این اتفاق همیشه برای من اتفاق می افتد” یا ”در همه کار ها شکست می خورم”.
8️⃣ تفکر دوقطبی dichotomus thinking
به وقایع پیرامون و انسان های اطراف با دید همه یا هیچ نگاه می کنید. مثل : ”همه مرا طرد می کنند” یا همه وقتم تلف شد“.
9️⃣ باید اندیشی should
به جای این که حوادث را بر پایه چیزی که هستند ارزیابی کنید. بیشتر آن ها بر اساس چیزی که باید باشند، تفسیر می کنید. مثل : ”باید کارم را خوب انجام بدهم” یا ”باید در کنکور قبول شوم”.
🔟 شخصیسازی personalizing
علت بروز حوادث منفی را به خودتان نسبت می دهید و سهم دیگران را در بروز مشکل نادیده می گیرید. مثل : ”ازدواجم بهم خورد، چون من مقصر بودم”.
◀️ سرزنشگری blaming
دیگران را علت مشکلات و احساسات منفی خود می دانید و از طرفی مسئولیت تغییر رفتارتان را نیز فراموش می کنید. مثل : ”دیگران باعث عصبانیت من می شوند” یا ”والدینم باعث و بانی همه مشکلات من هستند”.
◀️ مقایسههای نا عادلانه unfair comparisons
حوادث را طبق معیار های ناعادلانه تفسیر می کنید. خودتان را با کسانی مقایسه می کنید که از شما برترند و به این نتیجه می رسید که آدم حقیری هستید. مثل : ”او خیلی موفق تر از من است” یا ”شاگرد اول کلاس در امتحان خیلی بهتر از من عمل کرد”.
◀️ تاسفگرایی regret orientation (کشکول ای کاش)
به جای این که در حال حاضر به کاری فکر کنید که از دستتان بر می آید، بیشتر به این مسئله می اندیشید که ای کاش در گذشته بهتر عمل می کردید. مثل : ”اگر تلاش کرده بودم ، شغل بهتری پیدا می کردم” یا ”ای کاش این حرف را نمی زدم”.
◀️ چی میشد اگر what if
دائم از خودتان سوال می کنید چی می شود اگر چنین اتفاقی بیفتد و با هیچ جوابی راضی نمی شوید . مثل : ”حرف شما درست است، اما چی می شود اگر مضطرب شوم؟” یا ”چی می شود اگر نفسم در سینه حبس شود؟”
◀️ استدلال هیجانی emotional reasoning
از احساسات خود برای تفسیر واقعیت استفاده می کنید. مثل : ”چون دلم شور میزند، پس اتفاق ناگواری می افتد."
📕 تکنیک های شناخت درمانى اثر رابرت لی هی
@management_simple
هدایت شده از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری مراکز علمی بین المللی برگزار می کند:
کنفرانس بین المللی نقش معرفت دینی در علوم انسانی؛ از گفتگو تا تاسیس علم دینی
سایت کنفرانس:
http://rhc.rihu.ac.ir/fa
---------------------------------
@rihu_ac_ir
✅ کتاب نوانديشى دينى و نوآورى فقهى متن کامل مصاحبه علمى، تخصصى و مفصل با استاد ملک زاده است.
⏮ برخى از موضوعات مورد اشاره در اين کتاب:
رابطه نوآورى فقهى با نوانديشى دينى - فقه و اصول مضاف - مبادى اجتهاد - مراتب پنجگانه اجتهاد
روش شناسى اجتهاد ارکان نوآورى در فقه
فقه پويا جمع ميان اصل و عصر
مکتب حله
مقاصد شريعت و ...
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می کند.
کنفرانس بین المللی «بحران کرونا و مسئولیت های حقوقی و اخلاقی مربوط به رعایت سلامت همگانی» با حضور اندیشمندان داخلی و بین المللی
محورهای کنفرانس:
الف. بحران کرونا و مسئولیت های حقوقی در ابعاد بین المللی
ب. بحران کرونا و مسئولیت های حقوقی در ابعاد ملی
ج. بحران کرونا و مسئولیت های اخلاقی در ابعاد ملی و بین المللی
♦️ زمان برگزاری همایش:
27و 28آبان ماه 1399
وب سایت کنفرانس
http://CCLMR.rihu.ac.ir
هدایت شده از مرکز تحقیقات نگره
به عنوان مقدمه وارد بحث اقسام پژوهش های مد نظر ومرتبط با روش شناسی وساختار شناسی میشویم:
🔰 پژوهش های کمی وکفی دونوع اصلی از رویکرد های پژوهشدر علوم اجتماعی اند؛هدف این دو گروه بر آن است که دانشی صحیح وواقعی ونه دانشی مبتنی برعقیده را،خلق وتاحد امکان از تورش های شخصی جلوگیری وپرهیز میشود.
🔰 در روش های کمی،همه چیز از یک سلسله مفاهیم کلیدی واز پیش تعیین شده همچون:فرضیه،تعریف عملیاتی ،روائی،معنی داری،آماری،پایانی،تحلیل های قیاسی وتکرار پذیر الهام میگیرد.در حالیکه روش های کیفی بیش از هر چیز1توصیف واقعیت های روز مره در زندگی اجتماعی را بر عهده داردو زندگی اجتماعی رابر عهده رابرعهده دارد واز طریق عقل سلیم همراه با تحلیل ها وتفسیر های استقرائی فرضیه ای به وجود می آورد که قبل از انجام دادن پژوهش قابل پیش بینی نبود"یعنی تصور وتصدیق صحیح" یا از پیش تعیین نشده است"تصدیق به تنهایی مجهول است"به زبان ساده تر؛باید گفت که یافته های پژوهش های کمی،حاصل مطالعات نظام داروقانون مندی است که از بالا به پائین،یا به روش های از کل به جزءبه دست می آید.اما یافته های پژوهش کیفی حاصل مطالعات وبررسی های نظام مند یا فارغ از قانون ها تغییر ناپذیری است که از پائین به بالا وبا شیوه از جزء به کل پدیدار می شوند.
هدایت شده از مرکز تحقیقات نگره
🚲 رکاب اول حرکت ذهنی
🎯 ضرورت شناسی ساختار شناسی❗
🔰 مارگارت میک کارشناس آموزش مینویسد:اینکه در ذهن یک حقیقتی شکل میگیرد ویک معنایی از واقعیت درک میشود،به خاطر این است که ذهن را متوجه ارزش وضرورت آن کرده اند.{کتاب آموزش مهارت های تفکر ص25}
🔰 طی سال های متمادی در حوزه تفکر وایده های روشی مطالعاتی برای یک دانش پژوه،اندیشمندان بخش تفکر به یک نتیجه رسیدند که باعث میشود علاوه بر آموختن یک محتوا، خلاقیت و راهبردی بودن یک مسئله هم کشف شود.
🔰 یعنی علاوه بر آموختن می توانید علم را به عنوان یک شرکت تولید کننده محتوا به شکل سیستم وار بدانید که بتوانید با تغییر در نوع کارائی آن شرکت،محصولی متفاوت بیاموزید.
🔰 اما راهبردی کردن یک دانش بسیار پیچیده تر از ظاهری است که از علم دیده میشود چرا که در نگاه فراشناختی سیستمی شما علاوه بر درک محتوا،درک تئوری شناسی یک متفکر را هم می آموزید.
🔰 تئوری که معادل نظریه وفرضیه است ،به شما می شناساند که سیر نتیجه دهی چیست؟چگونه می توان تفکر در ملاکات یک علم کرد واساسا ملاک های یک علم چیست؟ جایگاه شناسی آن علم در میان علوم بر اساس نظام فکری حاکم در آن چگونه است ؟
شاید بجای ضعف در محتوا ،ضعف در ارائه محتوا به ذهن است که یک دانش پژوه را سر در گم می کند.
🔰 باما همراه باشیدhttps://eitaa.com/rahbord799