eitaa logo
پژوهش و فناوری
678 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
80 ویدیو
110 فایل
سکوی تعامل و تبادل به روزترین اخبار پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه Admin: @pajoohesh_236
مشاهده در ایتا
دانلود
🟢 پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
هدایت شده از حسین جوان آراسته
🔴مواجهه زوجین با پیمان‌شکنی زناشویی با رویکرد اسلامی قرارداد مشترک اجرای طرح پژوهشی « مواجهه زوجین با پیمان‌شکنی زناشویی با رویکرد اسلامی» بین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و موسسه فرهنگی هنری دفتر نشر معارف منعقد گردید. این قرارداد بر اساس طرح تفصیلی مصوب نشر معارف توسط جناب آقای دکتر محمد زارعی توپخانه عضو هیئت علمی گروه خانواده پژوهشکده علوم رفتاری اجرا می‌شود. پژوهشگاه حوزه و دانشگاه |همراهمان باشید 🔴 @rihu_ac_ir 🔴 @research_hu
🔴به زودی منتشر می‌شود: کتاب «آثار جانبی بازارها – تبیین دیدگاه‌ها و بررسی آنها با نگرش اسلامی» اثر جناب آقای دکتر محمدحسین کرمی و آقای سعید گودرزی از مجموعه آثار گروه اقتصاد پژوهشکده علوم اسلامی پژوهشگاه به زودی توسط انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر می‌شود. چکیده: آثار جانبی به عنوان یکی از موارد شکست بازار در تخصیص بهینه منابع شناخته می‌شود. ارتباط آثار جانبی با مباحث اساسی اقتصاد رفاه از یک‌سو و وارد کردن مفاهیمی همچون هزینه مبادله، حقوق مالکیت و حقوق قراردادها از جانب نهادگرایان جدید به ادبیات آثار جانبی از سوی دیگر، نشان از اهمیت این مسئله در عرصه نظری دارند. از حیث کاربردی نیز آثار جانبی به جهت مصادیق متنوع و متعددی که در بازارهای مختلف ـ از بازار کالاها و خدمات گرفته تا بازار نیروی کار و بازار مالی ـ دارد، همواره مورد توجه بوده است. از این‌رو ارائه دیدگاهی متناسب با آموزه‌های اسلامی در خصوص آثار جانبی، امری اجتناب‌ناپذیر است. این کتاب نخستین گام‌ها را در راستای تحقق این هدف با تبیین دیدگاه اقتصاد نئوکلاسیک و نهادگرایی جدید و بررسی آنها با نگرش اسلامی، در پنج محورِ مفهوم، مصادیق، علت شکل‌گیری، هدف و نحوه مواجهه با آثار جانبی برمی‌دارد. پژوهشگاه حوزه و دانشگاه |همراهمان باشید 🔴 @rihu_ac_ir 🔴 @research_hu
🔴 عضویت دکتر مهدی نصیری عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی پژوهشگاه در کارگروه فناوری علوم انسانی شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی با استناد به ابلاغیه قائم مقام محترم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در علوم انسانی؛ جناب آقای دکتر مهدی نصیری عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی پژوهشکده علوم اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به مدت یک‌سال به عنوان «عضو کارگروه فناوری علوم انسانی» شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی منصوب شدند. ضمن عرض تبریک، موفقیت روز افزون ایشان را در تحقق اهداف و سیاست‌های کلان علم و فناوری کشور و پیشبرد برنامه‌ها و مأموریت‌های شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی از ایزد منان مسئلت می‌نماییم. پژوهشگاه حوزه و دانشگاه |همراهمان باشید 🔴 @rihu_ac_ir 🔴 @research_hu
🟢 فضای اشتراکی هسته های نوآور پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با استناد به ابلاغیه هیئت امناء همچنین با توجه به جایگاه و ظرفیت‌های منحصر به فرد دانشی در حوزه علوم انسانی اسلامی و وظایف پیش‌بینی‌شده در ساختار تفصیلی مصوب،اقدام به فعال سازی مرکز نوآوری علوم انسانی با رویکرد اسلامی تحت نظر معاونت پژوهشی، آموزشی و فناوری و استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود سازمانی نموده است . این مرکز با بهره‌گیری از تجارب مراکزی همچون موسسه اشراق، پارک علم و فناوری استان و صندوق پژوهش و فناوری کریمه بر آن است با ارائه خدمات استقراری به هسته‌های نوآور، آموزش و منتورینگ نوآوران و ایده‌پردازان به ویژه اعضای هیئت علمی، دانش‌آموختگان پژوهشگاه و افراد مستعد و خلاق، با چشم‌انداز توسعه نوآوری‌ها در علوم انسانی با رویکرد اسلامی بستر لازم به منظور توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان و خلاق، ارائه خدمات نوآورانه و تخصصی و طراحی بسته‌های اجرایی، سیاستی و کاربردی به نهادهای سیاست‌گذار، دولتی، صنعتی و اقتصادی استانی و فرااستانی را فراهم آورد. هم اینک مفتخریم به اطلاع اعضای هیئت علمی و دانش آموختگان و همکاران محترم برسانیم، با حمایت هیئت رئیسه محترم پژوهشگاه فاز نخست فضای اشتراکی مرکز نوآوری علوم انسانی با رویکرد اسلامی آماده بهره برداری توسط علاقه‌مندان محترم بویژه اعضای هیئت علمی و همکاران محترم پژوهشی پژوهشگاه می‌باشد . بدین منظور ایده پردازان و متقاضیان محترم به منظور استفاده از فضای ایجاد شده می توانند با مدیریت پژوهش و نوآوری هماهنگی مقتضی را بعمل آورند. همراهمان باشید👇 🔴 @rihu_ac_ir 🔴 @research_hu .
🟢اگر بخواهيد از لحاظ علمي پيش برويد، بايد جرأت نوآوري داشته باشيد. توليد علم، فقط انتقال علم نيست؛ نوآوري علمي در درجه اوّلِ اهميت است. اين را من از اين جهت مي‏گويم که بايد يک فرهنگ بشود. اين نوانديشي، فقط مخصوص اساتيد نيست؛ مخاطب آن، دانشجويان و کلّ محيط علمي هم است. البته براي نوآوري علمي - که در فرهنگ معارف اسلامي از آن به اجتهاد تعبير مي‏شود - دو چيز لازم است: يکي قدرت علمي و ديگري جرأت علمي. البته قدرت علمي چيز مهمي است. هوش وافر، ذخيره علمي لازم و مجاهدت فراوان براي فراگيري، از عواملي است که براي به دست آمدن قدرت علمي، لازم است؛ اما اين کافي نيست. اي بسا کساني که از قدرت علمي هم برخوردارند، اما ذخيره انباشته علمي آنها هيچ جا کاربُرد ندارد؛ کاروان علم را جلو نمي‏برد و يک ملت را از لحاظ علمي به اعتلاء نمي‏رساند. بنابراين جرأت علمي لازم است.... اگر بخواهيد از لحاظ علمي پيش برويد، بايد جرأت نوآوري داشته باشيد. استاد و دانشجو بايد از قيد و زنجيره جزميگري تعريفهاي علمي القاء شده و دائمي دانستن آنها خلاص شوند. مقام معظم رهبری«مدظله العالی» پژوهشگاه حوزه و دانشگاه |همراهمان باشید 🔴 @rihu_ac_ir 🔴 @research_hu .
🟢آشنایی با مفاهیم نوآوری: مرکز کارآفرینی و نوآوری مرکز کارآفرینی و نوآوری از ارکان اصلی زیست‌بوم نوآوری است که به عنوان اولین حلقه زنجیره نوآوری و کارآفرینی محسوب شده و به ترویج و فرهنگ سازی، آموزش، مهارت‌آموزی و توانمندسازی کارآفرینی کمک می‌نماید. این مرکز مسئول شناسایی و جهت‌دهی به ایده‌ها، حمایت از انجام مطالعات امکان سنجی، تسهیل شکل‌گیری تیم مناسب حول این ایده‌و ارائه آموزش مرتبط با راه‌اندازی و اداره کسب و کارهای نوپا و همچنین خدمات مکمل کسب و کار است. آئین نامه مرکز کارآفرینی و نوآوری – مصوب 1401/047/04 ابلاغی معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم 🟢@innovation_in_humanities
🟢آشنایی با مفاهیم نوآوری- ایده محوری ایده محوری: ایده حاصل از پژوهشی است که مراحل اولیه آزمایشگاهی خود را گذرانده و شخص یا گروهی، آن را مناسب برای رفع نیاز دسته‌ای از مشتریان یافته اند و تصور می‌کنند که این ایده می‌تواند در یک بازار یا به طور موردی به فروش برسد، به گونه ای که یک کسب و کار پایدار و تاب آور را ایجاد کند. همراهمان باشید👇 🟢@innovation_in_humanities
🟢آشنایی با مفاهیم نوآوری – هسته فناور (نوآور) هسته فناور (نوآور): گروهی از افراد، فعالیت نوآورانه‌ای را در جهت تجاری شدن در قالب شخصیت حقیقی دنبال می کنند و لزوماً دارای شخصیت حقوقی نیستند. معمولاً افراد در بدو شروع یک کسب و کار اقدام به انجام فعالیت‌هایی در جهت تثبیت ایده و شناخت بازار خود می‌کنند و پس از کسب اطمینان و آماده‌سازی مقدمات، دست به تاسیس شرکت می‌زنند. دوره اول مرکز رشد (پیش رشد) برای پذیرش هسته‌های نوآور ایجاد گردیده است. از نظر مرکز رشد، یک هسته نوآور رسمی گروه مشخصی از افراد هستند که طرح تجاری (کسب و کار) اولیه را با کمک هم تهیه می‌کنند و به طور روشن و مشخص سهم الشراکه آنها در این طرح مشخص می‌شود و تقاضای خود را در قالب یک طرح تجاری و مدارک تکمیل شده به مرکز ارائه می‌نماید. هسته‌های نوآور با طی این دوره، آماده تأسیس شرکت می‌شوند . هسته نوآور فقط می‌تواند در مرحله پیش رشد در مرکز رشد یا مرکز نوآور به مدت سه ماه استقرار یابد. اگر بخواهد کار را در مرکز ادامه دهد، باید ضمن ارائه طرح تجاری تکمیل شده، تبدیل به شرکت فناور شود. همراهمان باشید👇 🟢@innovation_in_humanities
🟢آشنایی با مفاهیم نوآوری – شرکت فناور شرکت فناور: شرکتی ثبت شده است که توسط هسته فناور حول یک ایده فناورانه شکل گرفته و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت احوال رسمیت پیدا می کند. فقط شرکت‌های فناور قابلیت حضور در مرکز رشد را خواهد داشت. در مرکز رشد فقط به شرکت‌های فناور پاسخ داده می‌شود. به عبارت دیگر شرکت‌هایی مانند شرکت مشاوره، آموزشی، خدماتی، فرهنگی یا پزشکی و داروسازی و امسال آن در این مرکز مورد بررسی و حمایت قرار نمی گیرند. همراهمان باشید👇 🟢@innovation_in_humanities
🟢آشنایی با مفاهیم نوآوری _ دوره پیش رشد دوره پیش رشد: دوره ای سه ماهه (و حداکثر 6 ماهه با مجوز مرکز) است که در آن به هسته فناور و یا شرکت فناور که دارای ایده های نو و کارآفرین صنعتی دانش محور هستند، با ارائه طرح تجاری خود و تایید امکانپذیری آن توسط مرکز، از امکانات فیزیکی این مرکز بهره مند می‌شوند و با هدف تکمیل طرح تجاری و محصول فناورانه، در آن استقرار می یابند. همراهمان باشید👇 🟢@innovation_in_humanities