نرم افزار جامع الاحادیث همراه، نسخه موبایلی پایگاه اینترنتی جامع الاحادیث است که برای استفاده در تلفنهای همراه با سیستم عامل اندروید تهیه شده و به صورت آنلاین و هوشمند از آن پایگاه سرویس میگیرد. در این نرم افزار علاوه بر عرضۀ مجموعه روایات موجود در 199 عنوان از مصادر حدیثی شیعه شامل حدود 400 هزار روایت و ترجمهها و شروح نگاشته شده بر آنها، احادیث مرتبط و اطلاعات مربوط به اسناد روایات نیز ارائه شده است. همچنین امکانات متنوع پژوهشی از قبیل جستجوی مناسب، انتخاب و دسته بندی احادیث دلخواه، ایجاد قفسه کتاب، درج نمایه بر احادیث و .... برای کاربران فراهم آمده و کاربران میتوانند پس از قطع ارتباط با شبکه، به صورت آفلاین از اطلاعات ذخیره شده در نرم افزار همراه خود استفاده نمایند.
https://www.noorsoft.org/fa/software/View/73958/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%AB-110-(%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF%DB%8C)
هدایت شده از پژوهش و فناوری
http://rihu.ac.ir/fa
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه یکی از پژوهشگاه های دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری متشکل چهار پژوهشکده علوم اجتماعی، علوم اسلامی، علوم رفتاری و مطالعات و همکاریهای حوزه و دانشگاه است. فعالیتهای این پژوهشگاه در 15 گروه پژوهشی سازماندهی شدهاست که بر بازنگری و اسلامی سازی علوم انسانی متمرکز میباشند.
52 عضو هیأت علمی پژوهشگاه از دانش آموختگان برخوردار از تحصیلات توأمان حوزوی و دانشگاهی می باشند. دستاوردهای علمی پژوهشگاه حوزه ودانشگاه از طریق انتشار کتاب، نشریات علمی، برگزاری نشستها و کرسی های علمی و ارائه خدمات مشاوره ای و کلینیکال در اختیار اساتید و دانشجویان، طلاب و علاقه مندان پژوهش های علوم انسانی با رویکرد اسلامی و سایر احاد جامعه قرار میگیرد.
علاوه بر اعضای هیأت علمی، پژوهشگاه از توانمندی علمی بیش از 200 استاد و صاحب نظر مجرب در حوزه علوم انسانی اسلامی به منظور تحقق مأموریت های ابلاغی و پیشبرد راهبردهای علمی خود بهره می برد.
روسای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از بدو تاسیس تا کنون عبارتند از:
1. آیت الله محمد تقی مصباح یزدی از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۳ ؛
2. مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۹ ؛
3. حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی عراقی از سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۵ ؛
4. آیت الله علیرضا اعرافی از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۰ ؛
5.حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد باقر سعیدی روشن از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳؛
6. حجت الاسلام و المسلمین استاد حسنآقا نظری از سال ۱۳۹۳ تا بهمن ۱۳۹۷؛
7. حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی محمد حکیمیان از سال 97 تا کنون .
16.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کتاب «زوج درمانی با روی آورد اسلامی» اثر دکتر محمدرضا سالاری فر مدیر و عضو هیأت علمی گروه خانواده و رییس مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره خانواده منتشر و به بازار پژوهشی کشور و علاقهمندان محترم تقدیم شده است.
این اثر پژوهشی از مجموعه آثار منتشر شده انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشد.
..................................
از اینکه، این کلیپ را با سایر دوستان و همراهان خود به اشتراک می گذارید سپاسگزاریم.
🙏🙏🙏
https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
در پیام رسان ایتا؛
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
#نرم افزارهای علمی_پژوهشی #اندروید که نیاز علاقهمندان به پژوهش بویژه طلاب محترم است:
جهت دریافت از کافه بازار روی آدرس هر یک کلیک نمایید:
1⃣مقاله نویسی آسان و کاربردی
http://cafebazaar.ir/app/?id=maqale.nevesi.asan&ref=share
ــــــــــــــــــــ
2⃣آشنایی با مفاهیم پژوهشی
http://cafebazaar.ir/app/?id=pajouheshi.ashnaei.mafahim&ref=share
ــــــــــــــــــــ
3⃣مهارت روش نقد
http://cafebazaar.ir/app/?id=maharat.naghd.alisadeghi&ref=share
ــــــــــــــــــــ
4⃣پژوهش و حوزه
ارسال پیام در ایتا به شناسه زیر
@Javanenghelab
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهش یار
آموزش پژوهش بصورت آسان و کاربردی
@Pajouheshyar
15.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢منهای پژوهش
...................
...وَعَسَىٰ أَن تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَن تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ ۗ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ
..................
https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
همانندجویی در نوشتار پایان نامه ها و رساله ها، گامی در کمک به نگهداشت حقوق پدیدآوران و گسترش علم و
فناوری و زمینه سازی برای دسترسی آزاد همگان به اطلاعات است. همانندجو با جست وجوی خودکار در متن کامل
پایان نامه ها و رساله های موجود در ایرانداک، نوشته های همانند را بازیابی و اندازه ی همانندی و منبع اطلاعات همانند را نمایش می دهد.کاربران گرامی پس از ورود به سامانه، میتوانند نوشته های خود را بارگذاری و نتیجه ی همانند جویی را در کوتاهترین زمان ممکن دریافت کنند.
http://tik.irandoc.ac.ir/
به نقل از سرکار خانم زهره عباسیان/ کارشناس پژوهشی «نور»
..........
https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
گذری بر انواع سرقت علمی
زهره عباسیان/ کارشناس پژوهشی «نور»
از زاویهای نگاه ترنیتین (turnitin) سرقت علمی شامل مصادیق مختلفی به شرح ذیل است:
الف) سرقت علمی بدون استناد به سایر منابع (SOURCES NOT CITED)
گفتیم که سرقت علمی به اشکال مختلفی رخ میدهد و آشکارترین مشخصۀ آن استفاده از آثار و ایدههای دیگران بدون استناددهی است. به عبارتی استناددهی جزءجدایی ناپذیر پیشگیری از سرقت علمی است. مصادیق آشکار این حالت را در ادامه میخوانیم.
نویسندۀ شبح یا پنهان (The Ghost Writer)
شخصی نگارنده و پژوهشگر اثری است و پس از پایان اثر بیآنکه نامی از وی باشد به نام شخص یا اشخاص دیگری منتشر میشود. اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید.
رونویسی (The Photocopy)
قسمت(های) مشخصی از متن، دقیقاً رونویسی و کپیبرداری از متن دیگران است و هیچ تغییری هم مشاهده نمیشود.
مقالۀ معجون (The Potluck Paper)
نویسنده با کپیبرداری از چند مطلب و تلفیق دادهها و یافتههای دیگران سعی در تکمیل متن خود دارد درحالیکه ایده و عبارات اصلی از متون دیگر است.
استتار جزئی (The Poor Disguise)
فرد سعی دارد با تغییر کلمات و عبارات ظاهر مقاله را تغییر دهد در حالی که ایده و محتوای اصلی مقالۀ منبع حفظ شده است. مثلاً گاهی فرد با تغییر شکل و شمایل جداول و نمودارها یا تبدیل نمودار به جدول ظاهر مقالۀ اصلی را تغییر میدهد.
تنبل کاری(The Labor of Laziness)
در این حالت فرد به جای اینکه یک اثر بکر و جدید خلق کند، مدت زمان زیادی را صرف سرهم کردن متن، عبارات و ایدههای دیگران میکند. به طوریکه اگر همان زمان را صرف نگارش و پژوهش اصیل میکرد و از آثار دیگران سوءاستفاده نمیکرد، خالق اثری بدون سرقت علمی میشد.
خود سرقتی(The Self-StealerیاSelf-Plagiarism)
این مورد هم که چنان که از نامش مشخص است فرد از آثار قبلی خودش که قبلاً منتشر شدهاند استفاده میکند بدون آنکه استناد بدهد یا گاهی همان اثر را با اندکی تغییر جزئی مثل تغییر عنوان و غیره قصد انتشار مجدد آن را دارد.
ب) سرقت علمی در عین استناددهی! (SOURCES CITED)
برای پیشگیری از سرقت علمی استناد دادن لازم است اما کافی نیست! آیا شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که فکر میکنید همین که استناد دادید، خود را از شائبۀ سرقت علمی رهایی دادهاید؟ اگر چنین است لطفاً نگاهی به این موارد هم بیندازید.
استناد ناقص(The Forgotten Footnote)
این حالت زمانی است که نویسنده از اثری استفاده میکند و نام نویسندۀ اثر را ذکر میکند اما ذکر سایر مشخصات کتابشناختی که خواننده را به منبع میرساند، فراموش میکند. با این مخفیکاری، انواع دیگری از سرقت علمی هم در پی آن رخ میدهد.
استناد گمراهکننده(The Misinformer)
زمانی که نویسنده اطلاعات دقیقی از منبع مورد استفاده ارائه نمیکند و عملاً یافتن منبع غیرممکن است. گاهی نویسنده اطلاعات کتابشناختی یا همان استناد را ذکر کرده است اما وقتی مسیر استناد را دنبال میکنیم به منبع نمیرسیم! به این حالت استناد کور هم گفته میشود. دلیل آن هم یا بیدقتی نویسنده در ذکر دقیق اطلاعات کتابشناختی است، یا شاید به نوعی استناد، جعلی و ساختگی است. گاهی هم دلیل آن اینست که به دلیل وجود منابع متنوع و زیاد و عدم استفادۀ نویسنده از نرمافزارهای مدیریت منابع نوعی سردرگمی و فراموش کردن آدرس دقیق منابع مورد استفاده پیش میآید.
نقل قول کوتاه ناقص (The Too-Perfect Paraphrase)
در این حالت استناد به منبع به درستی صورت گرفته است اما درج علامت نقل قول برای موارد استفاده از عین عبارت انجام نشده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع نقل قولها اینجا کلیک کنید.
استناددهنده بیش از حد (The Resourceful Citer)
این حالت که تشخیص سرقتی بودن آن هم تا حدی دشوار است، مربوط به زمانی است که نویسنده همۀ استنادها را به دقت رعایت کرده، علامت نقل قول و هر آنچه برای استناددهی لازم بوده است را ذکر کرده است؛ اما مشکل اینجاست که اثر فاقد محتوای بکر و جدید است. به عبارتی اگر همۀ مطالب مورد استفاده که دارای استناد هستند را حذف کنیم نویسنده هیچ حرف جدیدی ارائه نداده است و رسالت پژوهش یعنی جدید بودن آن کاملاً زیر سؤال میرود.
جنایت تمام و کمال (The Perfect Crime)
زمانی که فرد در برخی موارد استنادها و علائم نقل قول را به درستی رعایت کرده است اما در جاهای دیگری از متن، آگاهانه، با بازنویسی(paraphrase)ایدهها و مطالب دیگران بدون استناد، آنها را به نام خود ثبت میکند، مصداق بارزی از ایدهدزدی و سرقت علمی رخ میدهد.
منبع:https://www.samimnoor.ir/view/fa/ArticleView?itemId=74
..........
https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
به نقل از سرکار خانم زهره عباسیان/ کارشناس پژوهشی «نور»
..........
https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
درباره همتاجو
همتاجو سامانهای مبتنی بر وب میباشد که با استفاده الگوریتمهای هوش مصنوعی میتواند مشابهتهای متنی موجود میان اسناد علمی منتشر شده را شناسایی نماید. این سامانه بصورت کاملا هوشمند طراحی شده و توانایی کشف آن دسته از سرقتهای علمی بازنویسی شده را نیز دارد. در حال حاضر قابلیت سامانه صرفاَ در حوزه منابع فارسی است. بدیهی است در آینده این سامانه منابع انگلیسی را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد.
http://hamtajoo.ir/
سمیم نور
یکی از روشهای رایج و مؤثر برای پیشگیری از ارتکاب دستبرد علمی و همچنین تشخیص آن، مشابهتیابی متنی است که با استفاده از قابلیتهای فنی موتورهای جستجو انجام میشود. استفاده از انواع نرمافزارهای مشابهتیاب متنی که گاهی با نام نرمافزارهای کشف تقلب علمی از آنها یاد میشود، در جوامع علمی امری متداول و فراگیر است. نمونههای مختلفی از نرمافزارهای مشابهتیاب متون را میتونید در صفحۀ «نمونههای جهانی» مشاهده بفرمایید. بخش قابل توجهی از این نرمافزارها به خط و زبان انگلیسی و اندکی به سایر خطوط و زبانها خدماترسانی میکنند که هیچکدام خط و زبان فارسی را تحت پوشش قرار نمیدهند.
سامانۀ مشابهیاب متون نور (سمیم نور) نخستین سامانۀ مشابهیابی متون به زبان فارسی است که ادامۀ «مجموعه پروژههای مبتنی بر دادهکاوی علوم اسلامی» در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) طراحی و گسترش یافته است. این سامانه قادر است متون ارسالی کاربران خود را با هزاران صفحه از متون بانک های منابع خود و متون ارائه شده در پایگاههای مهم اینترنتی ارائه کننده منابع علوم اسلامی و انسانی مقایسه کند و گزارشی از میزان مشابهت آنها به کاربر ارائه دهد.
سمیم نور میتواند به عنوان حلقهای مکمل در چرخۀ تولید علم به کار گرفته شود و نقش بهسزایی در سلامت تولید علم ایفا کند. این سامانه با فراهمسازی امکان پیشگیری از ارتکاب انواع تقلبهای علمی از نوع کپیبرداری محتوایی و همچنین امکان تشخیص متون مشکوک به سرقت علمی گامی مؤثر در راستای تضمین سلامت متون علمی به شمار رود.
https://www.samimnoor.ir