هدایت شده از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت علوم خبر داد:
💢راهیابی پنجره خدمات هوشمند دانشگاهی به رویداد جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS)
🔹دعوت از جامعه دانشگاهی برای رأی دادن به این سامانه
🔹مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم از راهیابی پنجره خدمات هوشمند دانشگاهی به رویداد جهانی جامعه اطلاعاتی ( ۲۰۲۴ WSIS) خبر داد و خواستار مشارکت حداکثری جامعه دانشگاهی در رأی دادن به این سامانه در مسابقه جهانی شد.
ادامه مطلب را اینجا بخوانید👇👇
https://www.msrt.ir/fa/news/84176
♻️ با ما همراه باشید
http://eitaa.com/msrt_ir
🆔@msrt_iri
هدایت شده از کانال ارتباط صنعت و دانشگاه
📌 کتاب پایان نامه ها و رساله های برتر تقاضا محور دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و موسسات آموزش عالی منتشر شد
🗓️ سال انتشار ( ۱۴۰۲)
🔗 لینک صفحه اصلی سامانه ساجد:
https://sajed.msrt.ir
💢 آدرس دانلود فایل pdf کتاب در سامانه ساجد:
https://sajed.msrt.ir/report/index
🔰با ما همراه باشید
♻️ لینک گروه در بله:
ble.ir/join/YTM0MTc0OD
🔵 لینک کانال در ایتا:
@industry_msrt
هدایت شده از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
💢🔰
#فراخوان_مقاله
همایش بین المللی
صاحب ریاض، علامه سید علی طباطبایی (ره)
💢محورهای اصلی فراخوان مقاله:
✅ اوضاع اجتماعی، سیاسی و فرهنگی زمانه طباطبایی؛
✅اصول فقه؛
✅فقه؛
✅علم درایه، حدیث و رجال؛
✅مباحث تاریخی؛
🔹مهلت ارسال چکیده : 20 اسفند 1402 ➡️
🔴مهلت ارسال اصل مقالات: 31 خرداد 1403
🗓زمان برگزاری: 22 و 23 فروردین 1404
🌏اطلاعات بیشتر+ ارسال مقاله:
https://rihu.ac.ir/fa/page/266
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه | عضو شوید👇
@rihu_ac_ir
هدایت شده از Ali Reza Amani Ghadim
«علم عنکبوتي: بایدها، نبایدها و پیامدها»
هرگاه پژوهشگر، دانشمند، اندیشمند، فیلسوف، ادیب و هنرمندی دستاوردهاي حاصل از نوآوری، پژوهش، نظریه، آثار بدیع هنری را نزد خویش نگهدارد، منتشر و ارایه نکند، دانش و هنر او مصداق «علم عنکبوت وار» است. سوالي مطرح است، که خسران علم عنکبوتي در مقیاس فردی، منطقه ای، کشوری و جهانی در چیست؟
1- در مقیاس فردی ممانعت از کسب مقام مرجعیت علمی و خلق ثروت، قدرت، امنیت و ….. از مسیر دانش است. زیرا تا شخص سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد. یک فرد از طریق انتشار و ارایه بروندادهای علمی، آموزشی، پژوهشی، نوآوری، فناوری فرهنگی، هنری، ورزشی و …… خویش شناخته شده و مرجعیت ملي و فراملي پیدا می کند.
2- در مقیاس کشوری و جهانی علم عنكبوتي منجر به هدر رفت سرمايه هاي ملي و جهاني مي شود. زیرا وقتی یک محقق و فرد متخصص برای موضوع تحقیق و مورد علاقه خویش وقت و هزینه صرف می کند، چنانچه دستاوردهاي خود را همچون عنکبوت نزد خودش نگهدارد، و در قالب برونداد مرتبط با تخصص خویش منتشر نکند، ممکن است، فرد دیگری در کشورش، یا در نقاط دیگر دنیا برای همان موضوع وقت، انرژی و هزینه مجدد صرف کند، این کار منجر به هدر رفت عمر، منابع انسانی و مادی در سطح ملی و بین المللی مي شود. اخلاق علمی و انساني حکم می کند، تا یک محقق و فرد متخصص، نتایج تحقیق و دستاوردهای خودش را در قالب بروندادهای علمی مختلف مرتبط با تخصصش را منتشر و در دسترس جامعه جهانی قرار بدهد. البته اگر یافته یک پژوهشگر، دانشمند، اندیشمند و هنرمند تولید فناوری (سخت و نرم)، خلق ثروت و خدمت کند، که قابل خرید و فروش باشد، اين دستاورد در قالب ثبت اختراع، آثار بديع هنري، محصول دانش بنيان، ثبت و ارايه می شود. به هر حال تا زمانيكه دانش شخصی در قالب بروندادی، اعم از مقاله، کتاب، آثار بدیع هنری، نظریه، ثبت اختراع، محصول دانش بنیان، سخت افزار و نرم افزار، خدمت جدید منتشر نشود، مصداق "علم عنکبوت وار" است. با نماياني دانش و پاره كردن تور عنكبوتي علم، از طريق انتشار و ارايه در سطح ملي و جهاني دانش شخصي به دانش اجتماعي تبديل مي شود.
٣- از طريق انتشار و ارايه بروندادهاي علمي و مرتبط با هر تخصص، يعني نمايه و نماياني دانش، شفافيت، پويش، پالايش و پيرايش دانش بشري نيز محقق مي شود. در علم عنكبوتي، شفافيت و نورانيت، نمايان نيست. در نتيجه امكان نظارت نخبگاني و همتايان جهت نقد و واكاوي بروندادها وجود ندارد. به عبارت ديگر، علم عنکبوتي، زمینه رفع نقایص خود را از طریق نقد و آزمایش مجدد توسط همتايان، مهیا نمی کند.
٤- علم عنكبوت وار منجر به گسترش اقيانوس دانش بشري نمي شود. هرچه ذخيره دانشي و اقيانوس دانش بشري توسعه يابد، منجر به استفاده بيشتر بشريت از دانش و دانايي مي شود. استفاده معقول و مشروع از علم و دانش منجر به رفاه، آسايش و آرامش بيشتر بشر مي شود.
٥- علم عنكبوتي در عرصه امنيتي و قدرت ملي هم پسنديده نيست. كشورها در بخش امنيتي هم محصولات دانشي و دستاوردهاي علمي و فناوري خويش را در رزمايش ها نمايان مي كنند، تا از هر گونه خطر و نيت تجاوزي به كشور خود پيشگيري كنند. بجاي اينكه در هنگام بحران قدرت خويش را به رخ بكشند. عقل يعني پيشگيري، به عبارت بهتر با رزمايش و نماياني تجهيزات نظامي و امنيتي، از ايجاد بحران و ستيز پيشگيري مي كنند.
٦- امروزه نمايه و نماياني علم، فناوري و نوآوري يك نوع تجارت پسنديده جهاني هم است.
٧- كشور گشايي از طريق نمايه و نماياني علم، فناوري و نوآوري در جامعه جهاني مقبول و محبوب است. وقتي علم، دانش، فناوري و محصول كشوري در خانواده اي در كشور ديگري وارد مي شود و دانايي و رفاه آن خانواده را رقم مي زند. در حقيقت كشور مولد، خانواده ها و كشور مصرف كننده را بي هزينه تسخير كرده و قدرت نرم خويش را افزايش داده است. با نمايه و نماياني علم، فناوري، سرمايه اجتماعي جهاني كشور مولد افزايش مي يابد.
٨- نمايه و نماياني علم، فناوري و نوآوري منجر به گره خورن منافع كشورهاي جهان به يكدىگر شده و بشر دوستي و وحدت جهاني بر حول محور دانش بشري را در پي دارد. نمايه و نماياني علم بستر لازم براي شكوفايي ظرفيت هاي بشري را نيز مهيا مي كند. در نتيجه علم عنكبوتي، نوعي خود تحريمي و خود تحقيري نيز است. سعدي عليه الرحمه چه زيبا بيان كرده است:
بني آدم اعضاي يكديگرند
كه در آفرينش ز يك گوهرند
چو عضوي به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نباشد قرار
موضوع را با بخشي از شعر سرود دانشگاه افتخار آفرين مازندران به پايان مي برم:
كنون تير دانش به زه كرده ايم
به اقصاي گيتي نشان برده ايم
كزين گونه كشور گشايي رواست
به هر جا كه دانش رود مرز ماست
نگارنده: محمدعلي زلفي گل- وزير علوم، تحقيقات و فناوري
١٤٠٣/١/٣
https://instagram.com/mohammadalizolfigol
كانال آموزش آلي دكتر زلفي گل
👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽
@Dr_Zolfigol
هدایت شده از ارتباط صنعت و دانشگاه
💢تأکید بر مسألهمحور بودن پایاننامهها در دانشگاه تهران
🔹مدیرکل سیاستگذاری و توسعه پژوهشی دانشگاه تهران بر مسألهمحور بودن پایاننامهها در دانشگاه تهران تأکید کرد.
مشروح خبر در لینک زیر:
https://www.msrt.ir/fa/news/84217
ble.ir/join/YTM0MTc0OD
🔵 لینک کانال در ایتا:
@industry_msrt
هدایت شده از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
💢کانال های ارتباطی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در فضای مجازی
برای اطلاع از 🔰
🗓 برگزاری رویدادهای علمی؛
📚 تازه های نشر علوم انسانی؛
⬇️ دانلود رایگان 30 ص اول کتابها؛
👨🏻🎓 پذیرش دانشجوی دکتری؛
🌸 کارگاه های علمی رایگان؛
🎧 صوت رایگان نشستهای علمی؛
🔴 و دیگر محتواهای ارزشمند علمی در زمینه های:
|
قرآن پژوهی|
روانشناسی|
جامعه شناسی|
علوم تربیتی|
علوم سیاسی|
تاریخ اسلام|
خانواده|
فلسفه وکلام|
حقوق|
فقه اجتماعی|
فلسفه علم|
اقتصاداسلامی|
ارتباطات|
تمدن نوین اسلامی|
مطالعات راهبردی نهادعلم|
فضای مجازی|
فلسفه هوش مصنوعی| پژوهشگاه حوزه و دانشگاه | عضو شوید👇 @rihu_ac_ir
هدایت شده از کانال ارتباط صنعت و دانشگاه
معاون وزیر علوم:
💢کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاهها تعلق گرفت
🔹معاون پژوهشی وزارت علوم از اختصاص کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاهها در سال گذشته و بخشی دیگر در سال جدید خبر داد.
مشروح خبر در لینک زیر:
https://www.msrt.ir/fa/news/84228
♻️ لینک گروه در بله:
ble.ir/join/YTM0MTc0OD
🔵 لینک کانال در ایتا:
@industry_msrt
هدایت شده از کانال ارتباط صنعت و دانشگاه
16.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 کلیپ فعالیت های ارتباط با جامعه و صنعت
♻️ لینک گروه در بله:
ble.ir/join/YTM0MTc0OD
🔵 لینک کانال در ایتا:
@industry_msrt
هدایت شده از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
برنامه وزارت علوم برای تحقق شعار سال؛
💢فناور کردن صنایع ۵ استان با کمک مجموعه های مردمی در سال ۱۴۰۳
🔹معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم برنامه های وزارت علوم را برای تحقق شعار سال تشریح کرد و گفت: فناور کردن صنایع ۵ استان با کمک دانشبنیانها، نخبگان و مجموعههای مردمی در دستور کار است.
ادامه مطلب را اینجا بخوانید👇👇
https://www.msrt.ir/fa/news/84322
♻️ با ما همراه باشید
http://eitaa.com/msrt_ir
🆔@msrt_iri
هدایت شده از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
💢
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، و دانشگاه قم با همکاری مراکز آموزشی و پژوهشی دیگر برگزار می کنند🔰
همایش ملی
🔸اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالشهای اساسی اقتصاد ایران با تأکید بر مهار تورم و رشد تولید
🔹با حضور اندیشمندان برجسته و مدیران کشوری و استانی
🗓 29 فروردین 1403، دانشگاه قم، از 8:30 تا 17
🌏فرم ثبت نام برای شرکت کنندگان #حضوری
https://rihu.ac.ir/fa/form/39
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه|عضوشوید👇
@rihu_ac_ir
هدایت شده از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
💢📚🔰
آثار منتشره پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سال ۱۴۰۲
انتشار 52 عنوان کتاب(متن/منبع درسی دانشگاهی) در زمینه علوم انسانی با رویکرد اسلامی حاصل جهادگران علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سال 1402
🔰مشروح #خبر:
https://rihu.ac.ir/fa/news/38309
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه | عضو شوید👇
@rihu_ac_ir