eitaa logo
پژوهش و فناوری
678 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
80 ویدیو
110 فایل
سکوی تعامل و تبادل به روزترین اخبار پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه Admin: @pajoohesh_236
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کانال ارتباط صنعت و دانشگاه
📌 کتاب پایان نامه ها و رساله های برتر تقاضا محور دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و موسسات آموزش عالی منتشر شد 🗓️ سال انتشار ( ۱۴۰۲) 🔗 لینک صفحه اصلی سامانه ساجد: https://sajed.msrt.ir 💢 آدرس دانلود فایل pdf کتاب در سامانه ساجد: https://sajed.msrt.ir/report/index 🔰با ما همراه باشید ♻️ لینک گروه در بله: ble.ir/join/YTM0MTc0OD 🔵 لینک کانال در ایتا: @industry_msrt
💢🔰 همایش بین المللی صاحب ریاض، علامه سید علی طباطبایی (ره) 💢محورهای اصلی فراخوان مقاله: ✅ اوضاع اجتماعی، سیاسی و فرهنگی زمانه طباطبایی؛ ✅اصول فقه؛ ✅فقه؛ ✅علم درایه، حدیث و رجال؛ ✅مباحث تاریخی؛ 🔹مهلت ارسال چکیده : 20 اسفند 1402 ➡️ 🔴مهلت ارسال اصل مقالات: 31 خرداد 1403 🗓زمان برگزاری: 22 و 23 فروردین 1404 🌏اطلاعات بیشتر+ ارسال مقاله: https://rihu.ac.ir/fa/page/266 پژوهشگاه حوزه و دانشگاه | عضو شوید👇 @rihu_ac_ir
هدایت شده از Ali Reza Amani Ghadim
«علم عنکبوتي: بایدها، نبایدها و پیامدها» هرگاه پژوهشگر، دانشمند، اندیشمند، فیلسوف، ادیب و هنرمندی دستاوردهاي حاصل از نوآوری، پژوهش، نظریه، آثار بدیع هنری را نزد خویش نگهدارد، منتشر و ارایه نکند، دانش و هنر او مصداق «علم عنکبوت وار» است. سوالي مطرح است، که خسران علم عنکبوتي در مقیاس فردی، منطقه ای، کشوری و جهانی در چیست؟ 1- در مقیاس فردی ممانعت از کسب مقام مرجعیت علمی و خلق ثروت، قدرت، امنیت و ….. از مسیر دانش است. زیرا تا شخص سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد. یک فرد از طریق انتشار و ارایه بروندادهای علمی، آموزشی، پژوهشی، نوآوری، فناوری فرهنگی، هنری، ورزشی و …… خویش شناخته شده و مرجعیت ملي و فراملي پیدا می کند. 2- در مقیاس کشوری و جهانی علم عنكبوتي منجر به هدر رفت سرمايه هاي ملي و جهاني مي شود. زیرا وقتی یک محقق و فرد متخصص برای موضوع تحقیق و مورد علاقه خویش وقت و هزینه صرف می کند، چنانچه دستاوردهاي خود را همچون عنکبوت نزد خودش نگهدارد، و در قالب برونداد مرتبط با تخصص خویش منتشر نکند، ممکن است، فرد دیگری در کشورش، یا در نقاط دیگر دنیا برای همان موضوع وقت، انرژی و هزینه مجدد صرف کند، این کار منجر به هدر رفت عمر، منابع انسانی و مادی در سطح ملی و بین المللی مي شود. اخلاق علمی و انساني حکم می کند، تا یک محقق و فرد متخصص، نتایج تحقیق و دستاوردهای خودش را در قالب بروندادهای علمی مختلف مرتبط با تخصصش را منتشر و در دسترس جامعه جهانی قرار بدهد. البته اگر یافته یک پژوهشگر، دانشمند، اندیشمند و هنرمند تولید فناوری (سخت و نرم)، خلق ثروت و خدمت کند، که قابل خرید و فروش باشد، اين دستاورد در قالب ثبت اختراع، آثار بديع هنري، محصول دانش بنيان، ثبت و ارايه می شود. به هر حال تا زمانيكه دانش شخصی در قالب بروندادی، اعم از مقاله، کتاب، آثار بدیع هنری، نظریه، ثبت اختراع، محصول دانش بنیان، سخت افزار و نرم افزار، خدمت جدید منتشر نشود، مصداق "علم عنکبوت وار" است. با نماياني دانش و پاره كردن تور عنكبوتي علم، از طريق انتشار و ارايه در سطح ملي و جهاني دانش شخصي به دانش اجتماعي تبديل مي شود. ٣- از طريق انتشار و ارايه بروندادهاي علمي و مرتبط با هر تخصص، يعني نمايه و نماياني دانش، شفافيت، پويش، پالايش و پيرايش دانش بشري نيز محقق مي شود. در علم عنكبوتي، شفافيت و نورانيت، نمايان نيست. در نتيجه امكان نظارت نخبگاني و همتايان جهت نقد و واكاوي بروندادها وجود ندارد. به عبارت ديگر، علم عنکبوتي، زمینه رفع نقایص خود را از طریق نقد و آزمایش مجدد توسط همتايان، مهیا نمی کند. ٤- علم عنكبوت وار منجر به گسترش اقيانوس دانش بشري نمي شود. هرچه ذخيره دانشي و اقيانوس دانش بشري توسعه يابد، منجر به استفاده بيشتر بشريت از دانش و دانايي مي شود. استفاده معقول و مشروع از علم و دانش منجر به رفاه، آسايش و آرامش بيشتر بشر مي شود. ٥- علم عنكبوتي در عرصه امنيتي و قدرت ملي هم پسنديده نيست. كشورها در بخش امنيتي هم محصولات دانشي و دستاوردهاي علمي و فناوري خويش را در رزمايش ها نمايان مي كنند، تا از هر گونه خطر و نيت تجاوزي به كشور خود پيشگيري كنند. بجاي اينكه در هنگام بحران قدرت خويش را به رخ بكشند. عقل يعني پيشگيري، به عبارت بهتر با رزمايش و نماياني تجهيزات نظامي و امنيتي، از ايجاد بحران و ستيز پيشگيري مي كنند. ٦- امروزه نمايه و نماياني علم، فناوري و نوآوري يك نوع تجارت پسنديده جهاني هم است. ٧- كشور گشايي از طريق نمايه و نماياني علم، فناوري و نوآوري در جامعه جهاني مقبول و محبوب است. وقتي علم، دانش، فناوري و محصول كشوري در خانواده اي در كشور ديگري وارد مي شود و دانايي و رفاه آن خانواده را رقم مي زند. در حقيقت كشور مولد، خانواده ها و كشور مصرف كننده را بي هزينه تسخير كرده و قدرت نرم خويش را افزايش داده است. با نمايه و نماياني علم، فناوري، سرمايه اجتماعي جهاني كشور مولد افزايش مي يابد. ٨- نمايه و نماياني علم، فناوري و نوآوري منجر به گره خورن منافع كشورهاي جهان به يكدىگر شده و بشر دوستي و وحدت جهاني بر حول محور دانش بشري را در پي دارد. نمايه و نماياني علم بستر لازم براي شكوفايي ظرفيت هاي بشري را نيز مهيا مي كند. در نتيجه علم عنكبوتي، نوعي خود تحريمي و خود تحقيري نيز است. سعدي عليه الرحمه چه زيبا بيان كرده است: بني آدم اعضاي يكديگرند كه در آفرينش ز يك گوهرند چو عضوي به درد آورد روزگار دگر عضوها را نباشد قرار موضوع را با بخشي از شعر سرود دانشگاه افتخار آفرين مازندران به پايان مي برم: كنون تير دانش به زه كرده ايم به اقصاي گيتي نشان برده ايم كزين گونه كشور گشايي رواست به هر جا كه دانش رود مرز ماست نگارنده: محمدعلي زلفي گل- وزير علوم، تحقيقات و فناوري ١٤٠٣/١/٣ https://instagram.com/mohammadalizolfigol كانال آموزش آلي دكتر زلفي گل 👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽 @Dr_Zolfigol
💢تأکید بر مسأله‌محور بودن پایان‌نامه‌ها در دانشگاه تهران 🔹مدیرکل سیاستگذاری و توسعه پژوهشی دانشگاه تهران بر مسأله‌محور بودن پایان‌نامه‌ها در دانشگاه تهران تأکید کرد. مشروح خبر در لینک زیر: https://www.msrt.ir/fa/news/84217 ble.ir/join/YTM0MTc0OD 🔵 لینک کانال در ایتا: @industry_msrt
💢کانال های ارتباطی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در فضای مجازی برای اطلاع از 🔰 🗓 برگزاری رویدادهای علمی؛ 📚 تازه های نشر علوم انسانی؛ ⬇️ دانلود رایگان 30 ص اول کتابها؛ 👨🏻‍🎓 پذیرش دانشجوی دکتری؛ 🌸 کارگاه های علمی رایگان؛ 🎧 صوت رایگان نشستهای علمی؛ 🔴 و دیگر محتواهای ارزشمند علمی در زمینه های: |
قرآن پژوهی
|
روانشناسی
|
جامعه شناسی
|
علوم تربیتی
|
علوم سیاسی
|
تاریخ اسلام
|
خانواده
|
فلسفه وکلام
|
حقوق
|
فقه اجتماعی
|
فلسفه علم
|
اقتصاداسلامی
|
ارتباطات
|
تمدن نوین اسلامی
|
مطالعات راهبردی نهادعلم
|
فضای مجازی
|
فلسفه هوش مصنوعی
| پژوهشگاه حوزه و دانشگاه | عضو شوید👇 @rihu_ac_ir
هدایت شده از کانال ارتباط صنعت و دانشگاه
معاون وزیر علوم: 💢کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت 🔹معاون پژوهشی وزارت علوم از اختصاص کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها در سال گذشته و بخشی دیگر در سال جدید خبر داد. مشروح خبر در لینک زیر: https://www.msrt.ir/fa/news/84228 ♻️ لینک گروه در بله: ble.ir/join/YTM0MTc0OD 🔵 لینک کانال در ایتا: @industry_msrt
هدایت شده از کانال ارتباط صنعت و دانشگاه
16.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 کلیپ فعالیت های ارتباط با جامعه و صنعت ♻️ لینک گروه در بله: ble.ir/join/YTM0MTc0OD 🔵 لینک کانال در ایتا: @industry_msrt
برنامه وزارت علوم برای تحقق شعار سال؛ 💢فناور کردن صنایع ۵ استان‌ با کمک مجموعه های مردمی در سال ۱۴۰۳ 🔹معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم برنامه های وزارت علوم را برای تحقق شعار سال تشریح کرد و گفت: فناور کردن صنایع ۵ استان‌ با کمک دانش‌بنیان‌ها، نخبگان و مجموعه‌های مردمی در دستور کار است. ادامه مطلب را اینجا بخوانید👇👇 https://www.msrt.ir/fa/news/84322 ♻️ با ما همراه باشید http://eitaa.com/msrt_ir 🆔@msrt_iri
💢 پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، و دانشگاه قم با همکاری مراکز آموزشی و پژوهشی دیگر برگزار می کنند🔰 همایش ملی 🔸اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران با تأکید بر مهار تورم و رشد تولید 🔹با حضور اندیشمندان برجسته و مدیران کشوری و استانی 🗓 29 فروردین 1403، دانشگاه قم، از 8:30 تا 17 🌏فرم ثبت نام برای شرکت کنندگان https://rihu.ac.ir/fa/form/39 پژوهشگاه حوزه و دانشگاه|عضوشوید👇 @rihu_ac_ir
💢📚🔰 آثار منتشره پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سال ۱۴۰۲ انتشار 52 عنوان کتاب(متن/منبع درسی دانشگاهی) در زمینه علوم انسانی با رویکرد اسلامی حاصل جهادگران علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سال 1402 🔰مشروح : https://rihu.ac.ir/fa/news/38309 پژوهشگاه حوزه و دانشگاه | عضو شوید👇 @rihu_ac_ir
💢🔰 در گفت‌وگو با دبیر علمی همایش؛ محورهای «همایش ملی اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» تشریح شد دبیر علمی همایش ملی اقتصاد اسلامی گفت: «همایش ملی اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران با تأکید بر مهار تورم و رشد تولید» به صورت مشترک توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه قم، ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ در سه محور اصلی در دانشگاه قم برگزار می‌شود. 🔰مشروح : https://rihu.ac.ir/fa/news/38326 پژوهشگاه حوزه و دانشگاه | عضو شوید👇 @rihu_ac_ir