✅ معرفی پایگاه های معتبر با موضوع #غدیرخم و #خطبه_غدیر
#معرفی_سایت_های_پژوهشی
✔️ به مناسبت #ایام_ولایت (عید قربان تا غدیر ومباهله)
▫️سایت غدیرستان
ghadirestan.com
▫️سایت غدیریه
ghadiriam.ir
▫️سایت جامعه مبلغین غدیرخم
moballeghineghadir.com
▫️سایت غدیری شویم
ghadirishavim.ir
▫️سایت خطابه غدیر
khetabeghadir.com
▫️کتابخانه تخصصی امیر المومنین (ع)
imamalislib.com
▫️سایت دانشنامه خطابه غدیر و فدک
kb.khetabeghadir.com
▫️سایت غدیر
www.ghadir.com
▫️سایت غدیرشناسی
ghadirshenasi.ir
▫️سایت غدیرخم
ghadirekhom.com
▫️سایت نهج البلاغه
balaghah.net
▫️کتابخانه بنیاد نهج البلاغه
nflib.ir
▫️شبکه امام علی علیه السلام
imamali.net
▫️پایگاه امام علی علیه السلام
imamalinet.net
▫️سایت اطلاع رسانی غدیر
missagh.org
▫️ام الکتاب پایگاه تخصصی امیرالمومنین علیه السلام
ali.ommolketab.ir
#فقط_به_عشق_علی (علیه السلام)
#عید_غدیر
✍ با ما همراه باشید.
@researcher_ir
✅ #شیوه_ارجاع_دهی
ارجاعات (پاورقی)
✔️ #تعریف_پاورقی
به #توضیح، #ترجمه، #اظهارنظر، #یادداشت و یا #ارجاعی گفته می شود که بیرون از متن و در پایین صفحه می آید.
✔️ پاورقی ها از نظر محتوا و اطلاعاتی که در بردارند به #توضیحی، #ارجاعی و #ترکیبی تقسیم می شوند.
▪️الف) #پاورقی_توضیحی
▫️در این نوع پاورقی به #شرح_اصطلاحات دشوار، #توضیح وقایع و پدیده های ناشناخته، #ترجمه و یا #نقد و نظر در مورد مطلبی پرداخته می شود.
▪️#پاورقی_ترکیبی
▫️از ترکیب پاورقی #توضیحی و #ارجاعی پدید می آید.
▫️ زمانی که محقق در پاورقی توضیحی خود از منبع دیگری کمك گرفته است، علاوه بر توضیح آن مطلب در پاورقی، #آدرس_کامل منبعی که از آن گرفته شده است نیز در انتهای توضیح می آورد.
▪️#پاورقی_ارجاعی
▫️این نوع پاورقی ضمن #اعتبار بخشیدن به تحقیق، به نوعی بیانگر #امانتداری_پژوهشگر است و مشتمل بر منابعی است که به نحوی از آنها در تحقیق استفاده شده است.
▫️پاورقی ها در #زیر_یك_نیم_خط_پررنگ و دو شماره ریزتر از قلم متن یعنی (12B Nazanin) نوشته می شود.
▫️پاورقی های #هر_صفحه به طور #جداگانه از عدد 1 شروع می شود.
▫️#فاصله آخرین خط پاورقی با لبه پایینی صفحه ،2 سانتی متر است.
▫️شیوه ارجاع دهی در #مقالات_پایانی، #ارجاع در پاورقی است.
▫️#القاب و #عناوین مانند آیت الله، حجت الاسلام، استاد، دکتر، مهندس، شهید و... در پاورقی #حذف می شوند.
ادامه دارد...
#مقاله_نویسی
#آموزش_شیوه_نامه
✍ با ما همراه باشید.
#فقط_به_عشق_علی (علیه السلام)
#عید_غدیر
@researcher_ir
✅ #معرفی_کتاب پژوهشی و کاربردی
📘 #عنوان_کتاب
نگارش دانشگاهی: پاراگراف نویسی
🖊 #نویسنده
سید علی اصغر سلطانی
🖨 نشر لوگوس
✔️ معرفی کتاب
▫️این اثر، اولین کتاب از یک مجموعه #سه_جلدی است که حاصل سالها تجربه نویسنده در حوزه #آموزش_پژوهشنویسی است.
▫️عنوان اصلی اين مجموعه سه جلدی #نگارش_دانشگاهی است و عنوانهای فرعی #پاراگرافنويسی، #مقالهنويسی، و #پژوهشنويسی است.
✔️ توضیحات کتاب:
▫️آموزش فن نگارش بر اساس #اصول_رتوریک_نوین
▫️آموزش #مبانی_نگارش_دانشگاهی، #ژورنالیستی و ادبی ویژه اساتید، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی
▫️حاصل بیش از ۲۰ سال تجربه نویسنده در آموزش نگارش دانشگاهی
▫️ پژوهشنویسی همراه با #تمرینهای_کافی و متنوع برای تعمیق یادگیری ▫️فضای کافی برای نوشتن تمرینها و یادداشتها
#معرفی_کتاب
#پاراگراف
✍ با ما همراه باشید.
#فقط_به_عشق_علی (علیه السلام)
#عید_غدیر
@researcher_ir
💠 الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ #بوِلاَیَهِ_أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ_و_الائمه (علیهم السلام)
✅ عیدسعید #غدیر_خم، #عید_ولایت را به محضر مبارک #حضرت_ولی_عصر (ارواحنا فداه)، #مقام_معظم_رهبری (مدظله) و تمامی #شیعیان و ارادتمندان مولی علی (علیه السلام)، #تبریک و تهنیت عرض
مینمائیم. #فقط_به_عشق_علی (علیه السلام) #عید_غدیر #غدیر #لبیک_یا_خامنه_ای ✍ با ما همراه باشید. @researcher_ir
✅ #شیوه_تنظیم_پاورقی_ارجاعی
پاورقی ارجاعی بسته به نوع منبع، اشکال مختلفی دارد:
✔️ شیوه ارجاع دهی به #کتاب
▫️#نام_خانوادگی نویسنده، #عنوان کتاب، #شماره صفحه.
مثال: مطهری، اسلام و مقتضیات زمان، ص35.
▫️اگر #همان_منبع #بلافاصله بعد از #منبع_قبلی ذکر شد، به جای تکرار سند، کلمه «همان» آورده می شود.
▪️مثال: فرض کنید محقق از کتاب مطهری، اسلام و مقتضیات زمان، ص35 مطلبی را نقل و نشانی آن را ذکر کرده است. اگر بلافاصله در بند بعدی دوباره از این کتاب و همان صفحه استفاده کرد، بدون اینکه در این بین از منبع دیگری استفاده کند، به جای نشانی، کلمه «همان» ذکر می شود.
▫️اگر فقط شماره صفحه #عوض شده بود، شماره صفحه ذکر می شود.
▪️مثال: همان، ص40
▫️چنانچه این منبع با تجدید نظر یا اضافات، مجددا #چاپ شده و محقق ناگزیر به استفاده از چاپ جدید باشد، در این صورت باید نشانی آن و یا تغییرات آن را در پاورقی بیاورد.
▫️چنانچه کتاب مورد استفاده محقق، #چند_جلدی باشد، لازم است شماره جلد نیز ذکر شود.
▪️مثال: مطهری، عدل الهی،ج2، ص65.
▫️اگر کتابی دو یا سه #نویسنده داشته باشد، به ترتیبی که نام آنها روی جلد کتاب درج شده، در پاورقی آورده می شود.
▪️مثال: فرامرز قراملکی ، شالباف؛ تدوین پایان نامه (شیوه ها و مهارت ها)، ص 18
ادامه دارد...
#آموزش_شیوه_نامه
✍ با ما همراه باشید.
#فقط_به_عشق_علی (علیه السلام)
#عید_غدیر
#غدیر
#لبیک_یا_خامنه_ای
@researcher_ir
✅ #شیوه_تنظیم_پاورقی_ارجاعی
✔️ ادامه مباحث شیوه ارجاع دهی به #کتاب
▫️اگر در ارجاع فقط از #یك_صفحه_منبعی استفاده شود، علاوه بر اطلاعات دیگر، شماره صفحه به صورت ص 120 نوشته می شود.
▫️اما اگر از #چند_صفحه_متوالی استفاده شود به صورت ص 125-120 نوشته می شود.
▪️مثال: مطهری، انسان کامل، ص20-18
▫️اگر محقق یك مطلب را از کتب مختلف تاریخی یا حدیثی و یا تفسیری بیان می کند، #اولویت ذکر منبع با منبعی است که از جهت تألیف #متقدمتر باشد.
▪️مثال: محمد بن یعقوب کلینی، اصول کافی ج1ص20؛ محمد بن حسن طوسی، تهذیب الاحکام ج3ص19.
▫️چنانچه منبعی از سوی #چند_ناشر منتشر شده و یا در #چند_نوبت و در سالهای مختلف #چاپ شود، حتی الامکان پژوهشگر باید از یك چاپ و از یك انتشاراتی مشخص استفاده کند.
✔️ شیوه ارجاع دهی به #آیات و #روایات
▫️در ارجاع به آیات، ابتدا #نام_سوره، سپس #شماره_آیه ذکر می شود.
▪️مثال: بقره:39
▫️در صورتی که #احادیث در منبعی دارای #شماره باشند، علاوه بر سایر مشخصات، شماره حدیث نیز ذکر می شود.
▪️مثال: مجلسی، بحارالانوار، ج 2، ص11، ح 25.
✔️ شیوه ارجاع دهی به #مقالات
▫️#نام_خانوادگی نویسنده، #عنوان مقاله، #شماره صفحه
▪️مثال: قاسمی، شیوه های نوین استعماری در آفریقای جنوبی، ص64
#آموزش_شیوه_نامه
✍ با ما همراه باشید.
#فقط_به_عشق_علی (علیه السلام)
#عید_غدیر
#غدیر
#لبیک_یا_خامنه_ای
@researcher_ir
✅ #نشست_پژوهشی
✔️ موضوع: اثبات تواتر حدیث #غدیر در منابع اهل سنت
✔️ برگزارکننده: واحدپژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها
▫️باحضور استاد گرانقدر حجت الاسلام والمسلمین عصیری
▫️صاحب تالیفاتی مثل
▪️شبهات: عزاداری، شبهات #غدیر، شبهات فاطمیه، خدای وهابیت، شاخ شیطان و...
⏱زمان: دوشنبه و سه شنبه ۲۰ و۲۱ مرداد
▫️ لینک شرکت در نشست:
lms.hozehkh.com/panel/courses/view/2775
▫️سایت حوزه علمیه خراسان
✍ با ما همراه باشید.
@researcher_ir
✅ شیوه های #نگارش_متن و #تنظیمات آن
▫️#متن (یافته ها، بحث و بررسی، تحلیل) در این قسمت #دستاوردهای حاصل از ارجاع به متون و منابع تحقیق ذکر می شود و گاهی با #نقل_قول از متون، پشتیبانی می گردد.
✔️ #تذکرات_مهم در #تنظیم_متن_اصلی
▫️#روان بودن و #رسایی_متن
از به کارگیری واژه های نامأنوس، عبارات پیچیده و نامفهوم، جملات طولانی و... پرهیز شود.
▫️#پرهیز از به کارگیری واژه های غیر فارسی در #متن و #چکیده
از به کاربردن واژه های (عربی، انگلیسی و...) در متن خودداری شود.
اگر لازم بود از چنین واژه هایی استفاده شود، عربی یا لاتین باید در #پاورقی نوشته شود و در متن اصلی، #معادل_فارسی آن با شماره ذکر گردد.
▫️#پرهیز از #اوصاف و #القابی مانند علامه، آیت الله، حجت الاسلام، پرفسور، دکتر، جناب آقای، سرکارخانم و ....در متن تحقیق #مگر اوصاف و القابی که برای شخص علم شده باشد مانند ثقه الاسلام کلینی، شیخ طوسی، شیخ عباس قمی، علامه طباطبایی، امام خمینی، شهید مطهری و...
▫️#پرهیز از #قلم_فرسایی طولانی و بیهوده و به کارگیری #واژه_های_احساسی
▫️رعایت #علائم_نگارشی و ویرایشی در متن.
▫️#تطابق_محتوا_با_عنوان
محقق باید مطالب محتوایی را در راستای عنوان مصوب و مطابق با طرح تفصیلی بنویسد.
▫️نگارش و #بازنویسی محتوا به #قلم محقق
مجموعه مطالب و عباراتی که به صورت مستقیم از منابع نقل می شود، #نباید ساختار کلی تحقیق را تشکیل دهد. به این معنا که اگر نقل قول های مستقیم از متن حذف شوند، ساختار کلی تحقیق آسیب نبیند.
ادامه دارد...
#آموزش_شیوه_نامه
#مقاله_نویسی
✍ با ما همراه باشید.
@researcher_ir