eitaa logo
🌹 رساله تمام مراجع🌹
5.8هزار دنبال‌کننده
31.3هزار عکس
10.6هزار ویدیو
119 فایل
#تــــــــــــــــوجه👇👇👇 📚 کتاب هایی که قبل ازمرگ باید بخوانیم...👇✅ https://eitaa.com/joinchat/2373517458Cb099503ae7 مدیر @Hossein_Hajivand تبلیغات👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2953183246Ce6d64e22a6
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️نگاه در جلسه خواستگاری 🔷س ۵۹۷۹: آیا در جلسه خواستگاری، برای اطلاع و آگاهی پسر از خصوصیات ظاهری دختر، جایز است به دختر بدون چادر و روسری نگاه کند؟ ✅ ج: اگر برای ازدواج با آن دختر مانعی نیست و پسر در صورت پسندیدن، قصد دارد با او ازدواج کند و احتمال میدهد با نگاه، آگاهی بیشتری به دختر پیدا میکند و با قصد لذت نگاه نکند، اشکال ندارد؛ البته اگر یک نگاه، کافی باشد، تکرار نگاه جایز نیست
‼️ وضو با آب مخصوص آشامیدن 🔷 س ۵۹۸۲: روی بعضی از آب خوری ها نوشته شده است: آب برای آشامیدن است و این جا وضو نگیرید؛ من یک بطری آب برای استفاده در منزل برداشتم اما غیر از خوردن با آن آب وضو هم گرفتم، حکم وضو با چنین آبی چیست؟ ✅ ج: وضو با این آب صحیح نیست، ولی وضوهای گذشته، اگر از روی جهل و با قصد قربت انجام گرفته، صحیح است.
🔹چنانچه شخصی نسبت به خانواده ای بغض و کینه دارد و نمی تواند آن را خارج کند این آیات را در روز جمعه قبل از طلوع آفتاب با آب باران هفت مرتبه بر ظرفی بنویسد. 🔻آیه ۷ سوره ممتحنه🔻 🌛عَسَى اللَّهُ أَن يَجْعَلَ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَ الَّذِينَ عَادَيْتُم مِّنْهُم مَّوَدَّةً وَاللَّهُ قَدِيرٌ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ 🌜 🔻آیات ۸۱ و ۸۲ سوره یونس :🔻 🌛فَلَمَّا أَلْقَواْ قَالَ مُوسَى مَا جِئْتُم بِهِ السِّحْرُ إِنَّ اللّهَ سَيُبْطِلُهُ إِنَّ اللّهَ لاَ يُصْلِحُ عَمَلَ الْمُفْسِدِينَ وَيُحِقُّ اللّهُ الْحَقَّ بِكَلِمَاتِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ 🌜 📌سپس آن شخص آن آب را بخورد کینه از دل او زائل خواهد شد و دیگر بغض نخواهد داشت. 📚 کنز المدفون و السرالمصون ♡••♡••♡••♡••♡
📚 موسیقی حرامسؤال: منظور از موسیقی حرام چیست؟چه موسیقی‌ای حرام است..!؟ ✅جواب: مطابق نظر (حفظه الله تعالی) هر موسیقی که به نظر عرف موسیقی لهوی مضل عن سبیل الله که مناسب با مجالس عیش و نوش است باشد، موسیقی حرام محسوب می شود و فرقی نمی کند که موسیقی کلاسیک باشد یا غیر کلاسیک. 🔹 تشخیص موضوع هم موکول به نظر عرفی مکلّف است و اگر موسیقی این گونه نباشد بخودی خود اشکال ندارد. ملاک موسيقى مطرب و لهوى آن است كه به سبب ويژگيهائى كه دارد انسان را از خداوند متعال و فضائل اخلاقى دور نموده و به سمت بى بندوبارى و گناه سوق دهد و مرجع تشخيص موضوع عُرف است. 🌸
خدایا در این عصر مبارک هر تاریکی به نور هر رنجی به رحمت هر فراقی به وصل و هر ناممکنی را با دست مهربانت ممکن بگردان. عصرتون تون بخیر و شادی روزتـون پر از بـرکت دلاتون بی کینه و غم تنتون سـالم 💕💕🌹🌹🌹🌹پروفایل 💖💖💖💖💖💖❣ ⓟⓔⓓⓐⓡ&ⓜⓐⓓⓐⓡ 💓 ʝѳiɳ❣☞ @madarpedar ↜❣
🍎در این عصر زیبـا 🌾آرزو میکنم 🍎لحظه هایتان چون 🌾بـهار گـلبارن 🍎و قلبتان چون آفتاب 🌾پـراز امیـد باشـد 🍎عصرتـون بـخیر 🌾دلتــون شـاد 🍎و زندگیتون 🌾به زیبـایی تابلوی آفرینش ══❈══₪❅❤️❅₪══❈══ 💖Join👇 🌸🍃@tarfand20 🌸🍃
📚 کلام اضافی در نمازسوال: حکم حرف زدن عمدی در نماز چیست؟جواب: سخن گفتن عمدی، نماز را باطل می کند. 🔹 : اگر در نماز به عمد حرف بزند، حتی اگر یک کلمه باشد، نماز باطل است. 🔸 آیت الله : از مبطلات نماز آن است که به عمد حرف بزند، هر چند به کلمه ای که یک حرف داشته باشد (اگر آن حرف فهماننده معنای خودش باشد) مثل «قِ» که در زبان عربی به معنای این است که نگهداری کن یا فهماننده معنای دیگری؛ مثل «ب» در جواب کسی که از حرف دوم الفبا سوال کند. حال چنانچه هیچ معنایی را نفهماند، اگر مرکب از دو حرف یا بیشتر باشد، باز هم بنابر احتیاط واجب مبطل نماز است. 🔹 آیت الله : از مبطلات نماز آن است که به عمد کلمه ای بگوید که دارای دو حرف یا بیشتر باشد، چه معنا داشته یا نداشته باشد؛ ولی اگر به اشتباه و بدون توجه بگوید، نماز باطل نمی شود. 🔸 آیت الله : از مبطلات نماز آن است که به عمد حرف بزند، حتی یک کلمه دو حرفی؛ مانند: «من» و «ما»؛ بلکه بنابر احتیاط اگر دو حرف معنی دار هم نباشد، نماز باطل است (منظور از احتیاط در مبطلات نماز آن است که نماز را تمام کرده، بعد اعاده کند.)
🌸 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ * الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ * مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ * إِيَّاكَ نَعْبُدُ و إِيَّاكَ نَسْتَعِينُ * اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ * صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ  🔸 به نیت شفای عاجل همه مریضان و طلب غفران و رحمت برای عزیزان سفر کرده. ❥┅┄→•☆↓ ↓☆•←┄┅❥ •••❥❥•←• ☆﷽☆ Jõıň☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❢✧❁ @Resule10 ❁✧❢
🔴 صله رحم 🔸پرسش: اگر کسی نخواهد با من صحبت کند و یا ارتباط خود را با من ادامه دهد، در آن صورت آیا باز هم صله رحم واجب است یا نه؟ آیا من میتوانم او را به حالش بگذارم؟ 🔹پاسخ: شما قطع نکنید و کافی است که هرگاه دیدید سلام کنید و احوال بپرسید و اگر مریض شد عیادت کنید اگر نیاز به کمک داشت کمک کنید. ❥┅┄→•☆↓ ↓☆•←┄┅❥ •••❥❥•←• ☆﷽☆ Jõıň☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❢✧❁ @Resule10 ❁✧❢
🍎در ایـن غروب 🌸زیبای بهاری 🍎بـراتـون 🌸یک دنيا لبخند 🍎یک دل خرسند 🌸و لـحظاتـی 🍎خاطره انگیز 🌸آرزو می کنـم ‌🍎عصرتون به شادی 🌸دلتـون پـراز مـهربانی 🍎غروب زیبـاتـون شیـریـن پروفایل 💖💖💖💖💖💖❣ ⓟⓔⓓⓐⓡ&ⓜⓐⓓⓐⓡ 💓 ʝѳiɳ❣☞ @madarpedar ↜❣
💬 قسم از روی عصبانیت
💬سوال: آیا قضای روزه پدر و مادر بر فرزندان واجب است؟ ✅ پاسخ: 📄آيت‌الله‌ خامنه‌اى : بر پسر بزرگتر واجب است که نمازهایی که از پدر و مادرش فوت شده و از روی طغیان و نافرمانی نبوده، بعد از مرگ آنها به جا آورد، بلکه اگر از روی طغیان و نافرمانی هم ترک کرده باشد بنابر احتیاط مستحب باید به همین طور عمل کند. اگر پدر یا مادری اصلاً نماز نخوانده باشد بنابر احتیاط واجب در این صورت هم قضای نمازها بر پسر بزرگتر واجب است. 📄 آیت الله مکارم شیرازی: بر پسر بزرگتر واجب است نمازها و روزه هایى که والدین بر اثر عذر شرعى ترک کرده و موفّق بر قضاى آن نشده اند را بجا آورد، و نسبت به غیر آن وظیفه اى ندارد. مگر اینکه وصیّتى کرده باشند که مطابق آن باید عمل کرد. هر چند در صورت امکان شایسته است فرزندان نسبت به آنچه بر آنها واجب نیست نیز اقدام کنند. 📄 آیت الله وحید خراسانی: اگر پدر نمازهاى واجب خود را به جا نياورده باشد ، و مى توانسته است قضا كند ـ و بنابر احتياط ـ هر چند از روى نافرمانى ترك كرده باشد ، يا صحيح به جا نياورده باشد ، بر پسر بزرگترش واجب است كه بعد از مرگش به جا آورد ، يا براى او اجير بگيرد ، و قضاى نمازهاى مادر بر او واجب نيست هر چند احوط است. 📄 آیت الله سیستانی: اگر پدر نماز خود را بجا نیاورده باشد و می‌توانسته است قضا کند، چنانچه از روی نافرمانی ترک نکرده باشد، بر پسر بزرگ‌ترش ـ بنا بر احتیاط واجب ـ است که بعد از مرگش بجا آورد، یا برای او اجیر بگیرد. و قضای نمازهای مادر بر او واجب نیست، هرچند بهتر است. --------------------- 📚 پی نوشت: توضیح المسائل ده مرجع، م 1712 و 1390؛ امام، تحریر الوسیله، ج 1، القول فی صلاه القضا، م 16. >>> برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج 2، موسسه اطلس تاریخ شیعه، ص 2