eitaa logo
🌹 رساله تمام مراجع🌹
5.8هزار دنبال‌کننده
31.1هزار عکس
10.4هزار ویدیو
119 فایل
#تــــــــــــــــوجه👇👇👇 📚 کتاب هایی که قبل ازمرگ باید بخوانیم...👇✅ https://eitaa.com/joinchat/2373517458Cb099503ae7 مدیر @Hossein_Hajivand تبلیغات👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2953183246Ce6d64e22a6
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
احساسیِ «گل چادر گلدارت» با نوای حاج‌‌محمود تقدیم نگاهتان ◾️ پروفایل 💖💖💖💖💖💖❣ ⓟⓔⓓⓐⓡ&ⓜⓐⓓⓐⓡ 💓 ʝѳiɳ❣☞ @madarpedar ↜❣
4_5841670063937031888.mp3
25.54M
             🏴 بی‌تابی نکن 👇 💟🇯‌🇴‌🇮‌🇳👇 cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
📥 سوال: ۱. آیا نگهداری سگ های خانگی یا زینتی از لحاظ شرعی حرام است؟ ۲. فروش لباس سگ و متعلقاتش چه حکمی دارد؟ تجهیزات نگهداری سگ خانگی چطور؟ 📤 پاسخ: ✍ آیت الله خامنه ای: یک: نگهداری سگ، غیر از سگ گله و شکاری و نگهبان مذموم است و اگر این کار تشبه به غیر مسلمانان باشد و باعث ترویج فرهنگ آنان گردد و یا باعث آزار و اذیت همسایگان گردد، حرام است. دو: به طور کلی اینگونه امور اگر باعث ترویج عمل باطل محسوب می شود، جایز نیست. ✍ آیت الله مکارم شیرازی: یک: نگهداري سگ اگر به قصد استفاده مشروع و عقلايي مثل نگهباني باشد اشکالي ندارد ولي خريد و فروش و نگهداری سگ های زينتی و امثال آن جايز نيست. دو: اگر فایده این وسایل منحصر در سگهای زینتی و خانگی باشد خرید و فروش آن اشکال دارد. ✍ آیت الله سیستانی: یک: خرید و فروش سگ جایز نیست مگر سگ شکار، ولی نگهداری آن اشکال ندارد؛ اگر چه نجس است و نماز خواندن در خانه ای که سگ در آن نگهداری می شود مکروه شمرده شده است. دو: به خودی خود اشکال ندارد. ✍ آیت الله شبیری زنجانی: یک: نگه داشتن سگ گله و پاسبان و صید اشکال ندارد ولی بر اساس روایات متعدد نگهداری سگ در غیر این موارد،کراهت شدید دارد و از جمله صفات زشت محسوب می شود. دو: فی نفسه مانعی ندارد. ✍ آیت الله وحید خراسانی: خريد و فروش سگِ غيرِ شكارى كه باطل است و بنابر احتياطِ واجب، حرام است. یک: حرام نیست ولی مکروه است. دو: حرام نیست. ✍ آیت الله فاضل لنکرانی: یک: سگ نجس العین است تمام بدن حتی ناخن ها و موهای سگ نجس است، نگهداری سگ بدون ضرورت کراهت دارد. البته اگر برای نگهبانی یا برای شکار باشد، با رعایت طهارت و نجاست اشکال ندارد. دو: چنانچه غرض عقلایی بر آن مترتب باشد اشکالی ندارد.
12.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام مادرم سلام مهربون...🥀 دعا کن واسه نجات جهان برای ظهور امام زمان (عج) 👇 💟🇯‌🇴‌🇮‌🇳👇 cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
📥 سوال: نظر مراجع عظام در مورد سود بانکی چیست؟ 📤 پاسخ: ✍ آیت الله خامنه ای:‌ عمليات بانكى که بانکها بر اساس قوانين مصوّب مجلس شوراى اسلامى و مورد تأييد شوراى محترم نگهبان، انجام مى‌دهند، بى‌اشكال است. ✍ آیت الله مکارم: با توجه به اين که بانک ها طبق قوانين و مقررات حکومت اسلامي موظف به رعايت قراردادها و عقود شرعيه (از قبيل مضاربه و شرکت و مانند آن) هستند دريافت سود سپرده از آنها مانعي ندارد. ✍ آیت الله وحید خراسانی: به نظر معظم له چنانچه سپرده گذاری دراین بانک ها به شرط فایده و سود باشد ربا و حرام است و اگر شرط سود نشود و خود را طلب کار سود ندانید - اگرچه بانک به شما سود بدهد - گذاشتن پول نزد بانک جایز است. و اگر به شما سود دادند بنابراحتیاط واجب یک پنجم آن سود را به نیت ما فی الذمه به سادات فقیر بدهید و بقیه سود از منافع آن سال است که اگر در مؤونه آن سال صرف نشود باید خمس آن را بپردازید. و اصل پول هم بعد از گذشتن سال متعلق خمس است. ✍ آیت الله سیستانی: بانک بر دو قسم است سود بانکهای دولتی به شرطی که سپرده گذار شرط سود نکند و نصف آن را به فقیر متدین بدهد صحیح است. در مورد بانکهای خصوصی سود صحیح نیست مگر اینکه معامله شرعى صحيح با رعايت شرايط باشد و احتمال بدهند که بانک طبق قرارداد با مبلغ سپرده معامله شرعى انجام مى دهد در این صورت سود حلال است و نیاز به دادن نصف آن به فقیر نیست ✍ آیت الله صافی: اگر پول را بر مبنای یکی از عقود شرعی مثل مضاربه و مشارکت و... در اختیار مؤسسه میگذارند، با رعایت شرایط شرعی معامله، گرفتن سود اشکال ندارد. همچنین است اگر مؤسسه را وکیل کنند که با سپرده ایشان معاملات مشروع انجام دهد و قسمتی از سود را به عنوان حق الوکاله بردارد و بقیه را به سپرده گذار بدهد، امّا اگر به شرط گرفتن سود به مؤسسه، قرض میدهد، ربا و حرام است. ✍ آیت الله شبیری: اگر بر اساس عقود شرعیه پرداخت شود اشکال ندارد شما می توانید بانک را وکیل در اجرای قرارداد شرعی کنید و اگر احتمال بدهید بانک طبق آن عمل می کند سود گرفته شده حلال است. 📚 استفتاء از سایت مراجع
📥 سوال: کفاره روزه زن باردار (‌چون روزه برای بچه ضرر دارد) به عهده زن است یا به عهده شوهرش؟ و آیا جز نفقه او حساب میشود؟ 📤 پاسخ: ✍ آیت الله خامنه ای: بر عهده خودش می باشد. ✍ آیت الله مکارم: در صورتي که روزه گرفتن براي خود مادر ضرر داشته پرداخت کفاره آن نيز بر عهده خودش مي باشد اما اگر براي بچه ضرر داشته بنابراحتياط واجب بر عهده شوهر است. ✍ آیت الله سیستانی: به عهده زن می باشد البته زنى كه زائيدن او نزديک است (ماه های هشت و نه) و روزه براى خودش يا حملش ضرر دارد، روزه بر او واجب نيست ولی باید بعدا آن را قضا کند و براى هر روز يک مُد طعام (٧٥٠ گرم نان یا ماکارونی یا آرد) بابت کفاره به فقير دهد. و اما زنى که در ماه های آخر بارداری نباشد (از ماه اول تا اخر ماه هفتم) اگر روزه برای او يا حملش ضرر داشته باشد يا اينکه سبب افتادن وی در مشقتی که عادتا قابل تحمل نيست گردد روزه بر او واجب نيست و بايد قضا نمايد و کفاره ندارد. ✍ آیت الله شبیری: بنابر احتیاط بر عهده شوهر است. ✍ آیت الله وحید: به عهده ی خودِ زن است و ربطی به نفقه ندارد حتّی اگر شوهر با تمایلِ خودش پرداخت نماید ذمّه ی زن بنابر احتیاطِ واجب از این کفّارة بریئ نمیشود و در تمامِ کفّارات، کفّاره بر عهده ی خودِ شخص است و اگر دیگری بدهد بنابر احتیاطِ واجب ذمّه ی مکلَّف از این کفّاره بریئ نمیشود. ✍ آیت الله فاضل: اگر روزه گرفتن برای بچه ضرر داشته، به نظر حضرت آقا (ره) بابت نگرفتن روزه، کفاره واجب نیست لیکن قضای روزه را باید بگیرد. اگر قضای روزه را تا ماه رمضان سال بعدش نگیرد علاوه بر قضا برای هر روز باید یک مد (750گرم) به فقیر بدهد. کفاره ای که بر زن واجب می شود جزء نفقه نیست و بر شوهرش واجب نیست، اگر شوهر به اجازه زن کفاره او را بدهد کفایت می کند و اگر شوهر کفاره زن را ندهد باید خود زن کفاره اش را بدهد. اگر توان مالی ندارد که برای هر روز یک مد طعام به فقیر بدهد هر مقداری که بتواند بدهد کفایت می کند اگر هیچ مقدار از خود درآمد و توان مالی ندارد، استغفار کند کفایت می کند و اگر بعدا توان مالی پیدا کرد به احتیاط واجب کفاره یک مد طعام را برای هر روز باید بدهد. 📚 استفتاء از سایت مراجع عظام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 🥀همه خوباݧِ 🖤جهاݧ عبد و غلامت ، زهـرا 🥀همه عالم 🖤شده دلبسته به دامت ،زهـرا 🥀نخی از چادر تو 🖤 هر دو جهاݧ ما را بَس 🥀ای امید 🖤دو سرا شافعِ اُمَت ،زهـرا 🖤
🔔 نکوهش بی‌تفاوتی نسبت به منکر ✅ امام علی علیه السلام: نخستين مرحله‌اى از جهاد كه از شما مى‌ گيرند و در آن مغلوب مى‌شويد جهاد با دست (جهاد عملى) است سپس جهاد با زبان و بعد جهاد با قلب. آن‌كس كه حتى با قلبش به طرفدارى معروف و مبارزه با منكر برنخيزد قلبش واژگونه مى‌شود! بالاى آن پايين و پايين آن بالا مى‌رود (و حس تشخيص نيك و بد را از دست مى‌دهد.) 📙 حکمت 375 نهج البلاغه
✔️ اثر عیب‌پوشی از دیگران 🔻 قالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّی‌اللهُ‌عَلَیهِ‌وَ‌آلِه: «مَن عَلِمَ مِن أخِيهِ سَيِّئَةً فسَتَرَهَا، سَتَرَ اللَّهُ عَلَيهِ يَومَ القِيَامَةِ.» ✍️ هركه از برادر خود گناهى بداند و آن را بپوشاند، خداوند در روز قيامت گناهان او را می‌پوشاند. 📚 میزان الحکمة، ج 8، ص 327.
❤️👌یڪے از معتمدين اهل علم،قضيـہ اي در مورد خاصيت سورہ مباركه«يس»نقل كردہ است كه:شخصي از بندگان خدا در شهر يزد،گرفتاري سختي داشت.خدمت حضرت صاحب الزمان_ارواحنا فداه_مشرف مي شود،ولي آن بزرگوار را نمي شناسد،حضرت(ع)بـہ او فرمودہ بودند: 《سورہ يس را بخوان،چون بـہ كلمـہ مبين كـہ در شش مورد آمدہ رسيدي،حاجت خود را نيت كن وبعد از قرائت سوره،نيز حاجت خود را در خواست كن،تا خداوند دعاي تو را مستجاب گرداند》 ★او مي گويد: ❤️👌من بـہ سورہ يس نگاه كردم،ديدم كلمـہ مبين درهفت مورد ذكر شده،تعجب كردم،اما با تأمل دقت كردہ فهميدم در شش مورد بدون الف و لام است(مبين)ودر يك مورد با الف ولام (المبين)سپس گفت:سورہ را همان طوري كـہ حضرت فرمودہ بودند،خواندم و خداوند دعايم را مستجاب كرد.» 📚منبع: 🗞صحيفـہ مهديه،ص۴۱۲
💠 💎 امیر المؤمنین عليه ‏السلام می فرمایند ❄️ أَكْلُ الْجَوْزِ فِي شِدَّةِ الْحَرِّ يُهَيِّجُ الْحَرَّ فِي الْجَوْفِ وَ يُهَيِّجُ الْقُرُوحَ عَلَى الْجَسَدِ وَ أَكْلُهُ فِي الشِّتَاءِ يُسَخِّنُ الْكُلْيَتَيْنِ وَ يَدْفَعُ الْبَرْدَ. ❄️ در گرماى شديد، حرارت بدن و زخم‏هاى تن را تحريك مى ‏كند، امّا خوردن آن در زمستان، كليه ‏ها را گرم مى‏ كند و سرما را دفع مى ‏كند 📚كافى ط-الاسلامیهج 6، ص 340، ح 1 ❄️ 💎حضرت امام صادق "علیه‌السلام" فرمودند : ❄️زمستان بهار مؤمن است از شبهاى طولانى‏‌اش براى شب زنده‌دارى و عبادت، و از روزهاى کوتاهش براى روزه‌‏دارى بهره مى‏‌گیرد. 📚وسائل الشیعه: ج۷، ص۳۰۲
🍂🍃رفع شر یک ظالم🍃🍂 ❣غسل کرده دو رکعت نماز می خوانی و سپس زانوهایت را برهنه کرده و یک صد بار می گویی : 👈يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ يَا حَيُّ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ بِرَحْمَتِكَ أَسْتَغِيثُ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَغِثْنِي‏ السَّاعَةَ السَّاعَةَ سپس می گویی : 👌أَسْأَلُكَ اللَّهُمَّ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَلْطُف َ لِي وَ أَنْ تَغْلِبَ لِي وَ أَنْ تَمْكُرَ لِي وَ أَنْ تَخْدَعَ لِي وَ أَنْ تَكِيدَ لِي وَ أَنْ تَكْفِيَنِي مَئُونَةَ فُلَانِ بْنِ فُلَانٍ ✋و به جای فلان بن فلان نام آن ظالم را می بری ان شاء الله از شر آن به تو آسیبی نخواهد رسید 📚منابع : مکارم الاخلاق ص 339 – بحارالانوار ج 88 ص 367 – مستدرک الوسائل ج 6 ص 322