eitaa logo
🌹 رساله تمام مراجع🌹
5.8هزار دنبال‌کننده
30.8هزار عکس
10.2هزار ویدیو
119 فایل
#تــــــــــــــــوجه👇👇👇 📚 کتاب هایی که قبل ازمرگ باید بخوانیم...👇✅ https://eitaa.com/joinchat/2373517458Cb099503ae7 مدیر @Hossein_Hajivand تبلیغات👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2953183246Ce6d64e22a6
مشاهده در ایتا
دانلود
الهی … حال دلتون قشنگ عصر زیبای زمستونیتون بخیر و خوشی زندگیتون پراز عطر خداوند عصرتون زیبا و شاد
🏴سوالات رایج درباره حكم از نظر امام خامنه‌ای 🔷س 3474: آیا مقلدین سایر مراجع هم باید از این دستور تبعیت کنند؟ ✅ج: همه مومنین و سایر مراجع با کمال احترام به مراجع معظم تقلید، از این دستور باید کنند و از اینگونه کارها در عزاداری که اینها عزاداری نیست، بلکه به ضرر مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است پرهیز کنند. 📕منبع: leader.ir 【﷽】 @Resule10
🏴استفاده از طبل و سنج و شیپور در عزاداری 🔷س 3476: استفاده از طبل و سنج و شیپور در مجالس و دسته های عزاداری چه حکمی دارد؟ ✅ج: استفاده از شیپور و طبل و سنج به نحو متعارف اشکال ندارد، ولی نباید به گونه ای استفاده شود که موجب اذیت دیگران شود. 📕منبع: leader.ir 【﷽】 @Resule10
‼️نماز به نیت قضا 🔷س 3481: اگر شخصى به اشتباه گمان برد که وقت نماز صبح تمام شده و نماز خود را به نيّت قضا بخواند و هنگام نماز ظهر بفهمد که نماز صبح قضا نشده بود، حکم نمازى که خوانده چيست؟ ✅ج: اگر به قصد وظيفه فعليه و آنچه بر عهده او مى‌باشد نماز را خوانده، صحيح است 📕منبع: khamenei.ir 【﷽】 @Resule10
‼️لوازم‌التحریر 🔷س 3482: آیا به لوازم‌التحریر خمس تعلّق می‌گیرد؟ ✅ج: اگر مورد نیاز -در حد شأن عرفی- باشد و از درآمد بین سال تهیه شده باشد، خمس ندارد. مگر لوازم‌التحریر مصرفی که از مصرف سال اضافه آمده باشد و عرفاً مالیت داشته باشد که خمس آن باید پرداخت شود.  📕منبع: leader.ir 【﷽】 @Resule10
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷آرزو دارم 🍰عصرتون پراز زیبایی 🌷پراز آرامش 🍰پراز لبخند‌ از ته دل 🌷و پراز محبت باشه 🍰عصر یکشنبه تون 🌷سرشار از عشق و شادی 🍰طعم زندگیتون شیرین عصر خوش💐
🔔 نشانه شیعه بودن ✅ امام حسن عسکری علیه‌السلام: شخصى به زنش گفت: پيش فاطمه زهرا عليهاالسلام برو و بپرس آيا من از شيعيان اهل‌بيت هستم. زن آمد و پرسيد. حضرت زهرا عليهاالسلام در پاسخ فرمود: به همسرت بگو اگر به آنچه تو را فرمان داده‌ايم، عمل مى‌كنى و از آنچه نهى كرده‌ايم، پرهيز نموده‌اى، از شيعيان خواهى بود و در غير اين صورت از شيعيان نيستى. 📙 مجلسی، بحار الأنوار، ج65.
✍امام علی علیه السلام مومن از اندکِ خدا خشنودمی شود... و منافق از اندکِ خدا ناخشنود می شود و بسیارش هم او را خشنود نمی سازد! 📗 تحف العقول ص212
‼️پخش موسیقی از مسجد 🔷س 3520: آیا پخش موسیقی شاد از مسجد به مناسبت جشن میلاد ائمه معصومین (علیهم السلام) شرعاً اشکال دارد؟ ✅ج: واضح است که مسجد جایگاه شرعی خاصی دارد، لذا اگر پخش موسیقی در آن منافی با حرمت مسجد باشد، حرام است، حتی اگر موسیقی غیر لهوی باشد. 📕منبع: اجوبة الاستفتائات سؤال 399 【﷽】 @Resule10
‼️گذاشتن قرآن روی زمین 🔷س 3491: آیا گذاشتن قرآن روی زمین اشکال دارد؟ ✅ج: اگر به نظر عرف این کار بی احترامی به قرآن محسوب شود، جایز نیست. 📕منبع: khamenei.ir 【﷽】 @Resule10
🏴معنای تبری و لعن 🔷س 3513: تبری به چه معناست؟ و نسبت بین تبرّی و لعن چیست؟ ✅ج: از حیث اعتقادی تولّی یعنی ما به ولایت اولیای الهی، پیامبران خدا و ائمه‌ی اطهار علیهم‌السلام معتقد باشیم و همچنین علاقه نسبت به آنها و پیروانشان داشته باشیم. تولّی یک جنبه‌ی عملی نیز دارد که اطاعت از این اولیای الهی است. ✅ تبرّی نقطه‌ی مقابل تولّی است؛ یعنی دشمنی نسبت به دشمنان خدا و دشمنان اولیای خدا. ✅ لزوماً این‌گونه نیست که کسی که می‌خواهد تبرّی بجوید با لعن و ناسزا و بدگویی همراه باشد. بسیاری از مسلمانان از صدر اسلام تاکنون و حتی در عصر حاضر -نمونه‌اش حضرت امام رحمه‌الله و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای- اینها واقعاً اهل تولّی و تبرّی هستند، ولی اهل سب و لعن نیستند. ✅ بنابراین انسان می‌تواند تبرّی داشته باشد، اما توهین و فحاشی و لعن به مقدسات دیگران نکند. حضرت آقا توهین به مقدسات دیگر را جایز ندانسته، بلکه حرام می‌دانند. ✍به نقل از حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاح زاده 📕منبع: کانال رسمی امام خامنه‌ای 【﷽】 @Resule10
‼️شرکت در نمازهای اهل تسنن 🔷س 3512: بنده به علت شرایط کاری در شهری که برادران اهل سنت در آن ساکن هستند زندگی میکنم. آیا میتوانم در نماز جماعت و جمعه آنان شرکت نمایم؟ ✅ج: نماز جمعه و جماعت با آنان برای حفظ وحدت اسلامی صحیح و مُجزی (کافی) است. 📕منبع: khamenei.ir 【﷽】 @Resule10
💠 خواستگاری در حال عده طلاق 💬 سوال: خواستگاری از زنی که در عده طلاق است چه حکمی دارد؟ ✅ پاسخ: 🔹 به طورکلی خواستگاری از زنی که در عده طلاق است تصریحا حرام است، فرقی ندارد برای عقد دائم باشد یا عقد موقت. 🔹 خواستگاری از زنی که در عده طلاق رجعی باشد چه به صورت تصریح و یا به صورت کنایه و اشاره حرام است ولی خواستگاری از زنی که در عده غیر رجعیه (مانند وفات یا طلاق بائن) ‌باشد به نحو کنایه ای حرام نیست؛ و در هر صورت این خواستگاری باعث حرام ابد نمی‌شود. 💢 استفتا از سایت آیت الله خامنه ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 استخاره 💬آیا به این صورت که امروزه متداول است از نظر شرعی درست است؟ 💠
🔴 نماز شب هفتم ماه رجب جهت آسودگی عذاب قبر 🔵 پیامبر اکرم (ص) فرمودند: 🟢 هر کس در شب هفتم ماه رجب چهار رکعت، نماز بخواند در هر رکعت، یک بار سوره حمد و سوره های توحید و معوذتین (ناس و فلق) هر کدام سه بار قرائت شود و پس از سلام نماز، ده بار بر پیامبر و آل ایشان صلوات بفرستد و ذکر 🔹 سبحان اللّه و الحمد للّه و لا إله إلاّ اللّه و اللّه أكبر را  ده  بار بگويد، خداوند او را در (زیر) سايه‌ى عرش خود قرار مى‌دهد و پاداش كسى كه ماه رمضان را روزه داشته به او عطا مى‌كند و ملائکه برای او استغفار می کنند تا زمانیکه از این نماز فارغ شود و نماز را تمام کند. و بر او حالت جان دادن و عذاب قبر آسان گردد و از دنیا نمی رود مگر آنکه جای خود را در بهشت ببیند و خداوند او را از بزرگترین ترس ایمن می دارد. 📚 اقبال الاعمال ج ۲ ص ۷۸۳ 🟣 چه خوب است که این نماز پرفضیلت را به امام عصر ارواحنا فدا هدیه کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️نجس شدن بدن هنگام نماز 🔷س 3508: اگر هنگام نماز دچار خون دماغ شویم، نماز باطل است؟ ✅ج: اگر خون داخل بینی باشد و به بیرون سرایت نکند، اشکال ندارد وگرنه، در صورتی که برطرف کردن نجاست از بدن بدون انجام عملی‌که منافات با نماز دارد ممکن باشد، باید پس از تطهیر بدن، نماز تکمیل شود و اگر بر طرف کردن نجاست با حفظ حالت نماز امکان ندارد و وقت هم وسعت دارد، واجب است نماز قطع شود و با بدن پاک نماز خوانده شود.  📕منبع: leader.ir 【﷽】 @Resule10
‼️پوشش زن در حال نماز 🔷س 3507: پوشش زن در حال نماز چگونه باید باشد؟ اگر نامحرم نباشد، باز هم پوشش کامل لازم است؟ ✅ج: زن در حال نماز ـ جز گردی صورت و دستها تا مچ ـ تمام بدن را باید بپوشاند، اما در صورتی که نامحرم حضور نداشته باشد، پوشاندن پاها تا مچ واجب نیست. 📕منبع: leader.ir 【﷽】 @Resule10
‼️اتصال جماعت از طریق کسی که نمازش باطل است 🔷س 3502: اگر بعد از نماز جماعت معلوم شود، فردی بنا به دلایل مختلف نمازش صحیح نبوده است، آیا باعث صدمه به نماز سایرین می زند؟ ✅ج: اگر هنگام نماز، یقین به بطلان نماز او نداشته‌اند یا از طریق دیگران اتصال صفوف جماعت بر قرار بوده است، نماز سایرین اشکال ندارد. 📕منبع: leader.ir 【﷽】 @Resule10
🏴رفتن زن حائض برای زیارت امام رضا علیه السلام 🔷س 3500: مى‌خواستم بدانم حكم زنى كه حايض است و براى زيارت به مشهد مقدس رفته به چه نحو است؟ آيا مى‌تواند به زيارت بارگاه امام رضا (عليه السلام) برود يا نه؟ ✅ج: بنابر احتياط واجب در حرم آن حضرت (عليه السلام) يعنى زير گنبد و اطراف ضريح مطهر، نمى‌تواند توقف نمايد ولى توقف در رواق‌ها و قسمت‌هاى متّصل به حرم آن حضرت (عليه السلام) اگر مسجد نباشد، مانعى ندارد. 📕منبع: khamenei.ir 【﷽】 @Resule10
۵. داشتم پیاماتون رو میخوندم بعضیاش خیلی وحشتناک بود 😱 ولی این یکی باز بهتر بود هر کدوم یه مشکلی دارید .یکی همسرش مشروب میخوره .یکی همسرش خیانت میکنه .یکی همسرش محبت نمیکنه .یکی همسرش نماز نمیخونه . یکی همسرش کتکش میزنه .یکی همسرش مالش رو دزدیده .یکی.... .یکی.... هرکی یه دردی داره😭 من هرچقدر هم رفقا سعی کنم سنگ دل باشم آخرش با هر کدوم از این پیام ها یه آه میکشم ... دو تا کار مهم براتون انجام میدم ۱. بهتون آموزش میدم آروم آروم مشکلاتتون رو حا کنیو ۲. از عمق دل دعاتون کنم😢 چطوره؟ . .
📚 نماز در اتاق تنها با نامحرمسوال: آیا نماز با نامحرم در اتاق خلوت، صحیح است؟ 🔹 : اگر مرد و زن نامحرم در اتاق یا محل خلوتی باشند که کسی نمی تواند وارد آن شود و آنان بترسند که با حرام بیفتند، ماندنشان در آن جا حرام است و بنابر احتیاط مستحب نباید آن جا نماز بخوانند؛ لیکن اگر نماز خواندند، باطل نیست. [1] 🔸آیت الله : بودن مرد و زن نامحرم در جایی که احتمال معصیت و فساد را بدهند حرام است؛ هر چند کس دیگری بتواند وارد شود و احتیاط مستحب آن است که در آنجا نماز نخوانند. [2] 🔹آیات عظام و : اگر مرد و زن نامحرم در اتاق یا محل خلوتی باشند که کسی نمی تواند وارد آن شود بنابر احتیاط واجب ماندنشان در آنجا حرام است؛ هر چند احتمال فساد ندهند و به گفتگوهای علمی و ضروری و مانند آن بپردازند. نماز خواندن نیز در آنجا صحیح نیست. [3] 🏷 پی‌نوشت: [1]. خامنه ای: استفتاء (رساله مصور، ج2، ص 70). [2]. سیستانی، توضیح المسائل، م 876. [3]. صافی، توضیح المسائل، م 876؛ مکارم، توضیح المسائل، م 814.