eitaa logo
🌹 رساله تمام مراجع🌹
5.8هزار دنبال‌کننده
30.9هزار عکس
10.3هزار ویدیو
119 فایل
#تــــــــــــــــوجه👇👇👇 📚 کتاب هایی که قبل ازمرگ باید بخوانیم...👇✅ https://eitaa.com/joinchat/2373517458Cb099503ae7 مدیر @Hossein_Hajivand تبلیغات👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2953183246Ce6d64e22a6
مشاهده در ایتا
دانلود
💬سوال: در ماه رمضان در مساجد ومحافل مذهبی جزء خوانی قرآن برگزار میشود،آیا در سجده واجب قرآن مراعات کردن تمام شرایط سجده واجب است⁉️⁉️ 💠پاسخ: در سجده واجب قرآن نمی شود بر چیزهای خوراکی و پوشاکی سجده کرد (۱)، ولی سایر شرایط سجده را که در نماز است لازم نیست مراعات کنند. ✅پاسخ: (۱) 📝آیت الله مکارم:در سجده واجب قرآن باید پیشانی را بر چیزی بگذارد که سجده نماز بر آن جایز است بنا بر احتیاط واجب؛ و هم چنین ستر عورت و غصبی نبودن را رعایت کند.. 📝آیات اعظام گلپایگانی، اراکی، صافی: مسأله در سجده واجب قرآن باید جای انسان غصبی نباشد (اراکی: و جای پیشانی او از جای زانوها و سر انگشتانش بیش از چهار انگشت بسته بلندتر نباشد) ولی لازم نیست با وضو یا غسل و رو به قبله باشد و عورت خود را به پوشاند و بدن و جای پیشانی او پاک باشد و نیز چیزهایی که در لباس نمازگزار شرط می باشد در لباس او شرط نیست امّا اگر لباس او غصبی است چنانچه سجده کردن تصرّف در آن لباس باشد سجده باطل است. 📝آیات اعظام خوئی، تبریزی، سیستانی: در سجده واجب قرآن باید جای انسان غصبی نباشد و (خوئی: بنا بر احتیاط واجب) جای پیشانی او از جای سر انگشتانش بیش از چهار انگشت بسته بلندتر نباشد ولی لازم نیست با وضو یا غسل و رو به قبله باشد و عورت خود را به پوشاند و بدن و (خوئی: جای) پیشانی او پاک باشد و نیز چیزهایی که در لباس نمازگزار شرط می باشد در لباس او شرط نیست. 📝آیت الله سیستانی: در سجده واجب قرآن بنا بر احتیاط واجب باید جای انسان غصبی نباشد و بنا بر احتیاط مستحب ّ جای پیشانی او از جای زانوها و سر انگشتانش بیش از چهار انگشت بسته بلندتر یا پست تر نباشد.. 📝آیت الله فاضل: بنا بر احتیاط واجب در سجده واجب قرآن، نمی شود بر چیزهای خوراکی و پوشاکی سجده کرد ولی سایر شرایطی که در سجده نماز لازم است در این سجده واجب نیست. 📝آیت الله زنجانی:در سجده واجب قرآن بنا بر احتیاط مستحب، باید جای انسان غصبی نباشد و جای پیشانی از جای پای او بیش از چهار انگشت بسته بلندتر یا پست تر نباشد؛ لکن با وضو یا غسل بودن، و رو به قبله بودن، و پوشاندن بدن، و پاک بودن جای پیشانی و رعایت شرائط لباس نماز گزار در سجده واجب لازم نیست، اما اگر لباس او غصبی است چنانچه سجده کردن تصرف در آن لباس باشد، بنا بر احتیاط مستحب سجده باطل است. 📝آیت الله بهجت:در سجده واجب قرآن باید نیّت سجده کردن را داشته باشد و مکان هم مباح باشد و طوری باشد که اگر مردم دیدند، بگویند سجده کرد؛ ولی سایر شرایطی که در سجده نماز معتبر است، لازم نیست مانند پوشانیدن عورت و پاک بودن مهر یا چیزی که بر آن سجده می کنند و بلندتر نبودن محل ّ سجده از محل ّ پا و گذاشتن دستها و زانوها و نوک انگشتان بزرگ پا بر زمین و مانند اینها، اگر چه رعایت این امور، مورد احتیاط است. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: هنگامى‌ که مبتلا به بيمارى زکام بودم، مقدارى از اخلاط سر و سينه در دهانم جمع شده بود که به جاى بيرون انداختن، آن را فرو بردم، آيا روزه‌ام صحيح است يا خير⁉️ در بعضى از روزهاى ماه مبارک رمضان در منزل يکى از اقوام بودم که بر اثر زکام و خجالت و حيا مجبور شدم با خاک، تيمّم بدل از غسل واجب بکنم و تا نزديک ظهر غسل نکردم. اين کار براى چند روز تکرار شد، آيا روزه‌ام در آن روزها صحيح است يا خير⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت الله خامنه ای؛ ج) فرو بردن اخلاط سر و سينه ضررى به روزه نمى‌رساند، ولى اگر به فضاى دهان رسيده باشد بنا بر احتياط واجب بايد از فرو بردن آن خوددارى نمايد، و اما ترک غسل جنابت قبل از طلوع فجرِ روزى که مى‌خواهيد روزه بگيريد و انجام تيمّم بدل از غسل به جاى آن، اگر به‌خاطر عذر شرعى باشد و يا تيمّم در آخر وقت و به‌خاطر تنگى آن باشد، موجب بطلان روزه نيست و روزه شما با تيمّم صحيح است. در غير اين صورت، روزه شما در آن روزها باطل است. 💠اگر چیزی از اندرون روزه دار به دهان او برگردد،نبایدآن را دوباره فرو برد، واگر عمدا فرو برد قضا وکفاره بر او واجب می شود. 📝آيت الله سيستاني: فرو بردن اخلاط سر و سینه، تا زمانی که به فضای دهان نرسیده باشد، اشكال ندارد؛ بلکه اگر داخل فضای دهان شود و آن را فرو ببرد، باز هم روزه‌‌اش باطل نمی‌شود؛ هرچند احتیاط مستحب است كه آن را فرو نبرد. پرسش: من اولین سالی هست که روزه بر من واجب شده و امروز که روز اول هست را روزه گرفته ام. می خواستم بپرسم من که نمی دانستم اگر اخلاط سینه به دهان برسد نباید فرو برد و من که فرو بردم، روزه من باطل است یا نه⁉️⁉️ پاسخ: باطل نیست. 📝آيت الله مكارم شيرازي فرو بردن اخلاط سر و سینه تا به فضاى دهان نرسیده اشکال ندارد، امّا اگر داخل فضاى دهان شود احتیاط واجب آن است که آن را فرو نبرد. هنگام روزه بودن، فرو بردن اخلاط سر و سينه چه حکمی دارد⁉️⁉️ پاسخ : اگر اخلاط وارد بینی شده باشد احتیاط واجب آن است که آن را فرو نبرد، ولی اگر مربوط به سر و سینه باشد و به فضای دهان نرسد اشکالی ندارد. 📝آيت الله صافي گلپايگاني: فرو بردن اخلاط سر و سينه، تا به فضاي دهان نرسيده اشكال ندارد، ولي اگر داخل فضاي دهان شود، احتياط واجب آن است كه آن را فرو نبرد. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: آیا فروبردن آب دهانی که بعد قورت دادن مزه خاصی داشت روزه را باطل می کند⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت الله سیستانی: فرو بردن آب دهان، هرچند به علّت تصوّر كردن ترشی و مانند آن در دهان جمع شده باشد، روزه را باطل نمی‌كند. 📝آيت الله مكارم شيرازي هنگام روزه داری فرو بردن آب دهان چه حکمی دارد⁉️⁉️ پاسخ : فرو بردن آب دهان، هر چند به واسطه خیال کردن ترشى و مانند آن در دهان جمع شده باشد، روزه را باطل نمى کند. 📝آيت الله صافي گلپايگاني مسأله ۱۵۸۸. فرو بردن آب دهان، اگر چه به واسطه خيال‌كردن ترشي و مانند آن در دهان جمع شده باشد، روزه را باطل نميكند. 🆔👇👇 @resule10📚
هدایت شده از واعظین 313 🕊
ترتيل جزء12 - پرهيزكار www.jea.ir .mp3
6.33M
🌼 #صوت 🌼 💠 #جزء_خوانی_قرآن_کریم 💠 جزء ۱۲ 🎤 استاد پرهیزکار التماس دعا🌹 🆔 @vaezin_313 🌹👈
💬سوال: وقتي وضو ميگيرم اگر مقداري اب بپاشه به جاهاي ديگر بدن(مثل روي پا)..مشکل داره يا نه⁉️ ✅پاسخ: محل مسح باید خشک باشد اگر روی پا خیس شود برای مسح کشیدن باید آن را خشک کنید(چنانچه رطوبت کمی در محل مسح باشد که خیسی مسح بر آن غلبه کند اشکال ندارد درغیر این صورت خشک شود. رساله تمام مراجع 👇👇🌹 http://eitaa.com/joinchat/1856176139C2afb2adf9f
💬سوال: كسي كه نمي دانسته شستن كف پا در غسل لازم است، مدتي به اين ترتيب غسل مي نموده، نسبت به نماز و روزه هاي گذشته چه تكليفي دارد⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝همه مراجع: اگر مى داند كه آب به كف پا نمى رسيده، بايد نمازهايى را كه خوانده، قضا كند؛ ولى روزه ها قضا ندارد. رساله تمام مراجع 👇👇🌹 http://eitaa.com/joinchat/1856176139C2afb2adf9f
💬سوال: خانمهايي كه براي مجلس عروسي و مانند آن آرايش مي كنند؛ آيا جايز است به جاي وضو تيمم كنند⁉️ ✅پاسخ: 📝همه‌مراجع: خير، بايد موانع وضو را برطرف كنند و وضو بگيرند. رساله تمام مراجع 👇👇🌹 http://eitaa.com/joinchat/1856176139C2afb2adf9f
📌مژده مژده 😍 🔹بلاخره #کانال_واعظین در ایتا راه اندازی شد😇 ✨✨✨ 🔷 ارائه سخنرانی های کوتاه، صوتی، تصویری 💐🍃🍃💐 #مذهبی_اخلاقی_ادبی 🌹 از سخنرانان #معروف_کشور همچون حضرات ، اساتید آقایان #قرائتی_ماندگاری_فاطمی_نیا_عالی🌺 #دارستانی_دانشمند_رفیعی_مومنی🌺 وسایر بزرگواران😍🌺👇 http://eitaa.com/joinchat/505020435C02fc644174 💫حتما عضو‌بشید بی نظیره 💐👆 ویژه ماه مبارک رمضان😍
هدایت شده از واعظین 313 🕊
☝️☝️ 📜 #حــدیث‌امـــروز ❤️قال امـام علی علیه السلام: بهترين #زندگــى را ڪسى دارد ڪه مــــردم در زندگى او خوب زندگى ڪنند. 📒غــررالحڪم حدیث ۳۶۶۳ 👇👇 🆔 @vaezin_313 🌸👈
هدایت شده از واعظین 313 🕊
🌙دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان🌙 🌹🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🌹 اللهمّ طَهّرنی فیهِ من الدَنَسِ والأقْذارِ وصَبّرنی فیهِ على كائِناتِ الأقْدارِ ووَفّقْنی فیهِ للتّقى وصُحْبةِ الأبْرارِ بِعَوْنِكَ یا قُرّةَ عیْنِ المَساكین. خدایا پاكیزه ام كن در این روز از چرك وكثافت وشكیبائیم ده در آن به آنچه مقدر است شدنى ها وتوفیقم ده در آن براى تقوى وهم نشینى با نیكان به یاریت اى روشنى چشم مستمندان. 🆔 @vaezin_313 🌸👈
💬سوال: در ماه رمضان در صورتی که انجام غسل با فرو بردن سر در آب همراه است آیا این عمل (شستن سر) باعث باطل شدن روزه نمی شود⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝اکثر مراجع معظم تقلید غسل ارتماسی را برای روزه دار در ماه رمضان جایز ندانسته و در صورت ارتکاب عمدی آن، روزه و غسل وی را باطل می دانند. بله اگر از روی فراموشی یا ندانستن مسئله انجام داد روزه و غسل او صحیح است. 📝آیة الله سیستانى: فرو بردن تمام سر در آب روزه را باطل نمى‌کند ولى کراهت شدید دارد. 📝آیة الله شبیری: اگر بدون عذر غسل ارتماسى کند بنا بر احتیاط واجب غسل او باطل مى‌باشد. 📝آیة الله مکارم شیرازی احتیاط واجب در عدم جواز است. 💠بنابراین، یا باید غسل ترتیبی انجام داد یا در صورت داشتن عذر تیمم بدل از غسل کرد. 🆔👇👇 @resule10📚
هدایت شده از واعظین 313 🕊
ترتيل جزء13 - پرهيزكار www.jea.ir .mp3
6.15M
🌼 #صوت 🌼 💠 #جزء_خوانی_قرآن_کریم 💠 جزء ۱۳ 🎤 استاد پرهیزکار التماس دعا🌹 🆔 @vaezin_313 🌹👈
💬سوال: منظور از فرسخ چند کیلو متر است مسافت شرعي چند كيلومتر است⁉️ ♦️توجه: مسافت طی شده کمتر از هشت فرسخ شرعی نباشد [سفر به بیش از هشت فرسخ ] 💠۱-تذکر : اگر مسافر ۴ فرسخ حرکت کند و مسیر برگشت او هم همین اندازه باشد، می تواند در چهار فرسخ نماز را شکسته بخواند وروزه اش باطل است، اما باید توجه کرد که مجموع مسافت رفت و برگشت باید هشت فرسخ باشد. مثلا اگر مسافت شرعی ۴۵ کیلومتر هست، در ۲۲.۵ کیلومتر به بعد شکسته می شود. ✅پاسخ: 📝آیت الله گلپایگانی، صافی: فرسخ شرعی دوازده هزار ذراع است به ذراع متعارف، و بعضی گفته اند این مقدار تقریباً پنج کیلومتر و نیم است. 📝آیات اعظام خوئی، تبریزی: فرسخ شرعی مقداری کمتر از پنج کیلومتر و نیم است. 📝آیت الله نوری: فرسخ شرعی تقریباً پنج کیلومتر و نیم است. 📝آیت الله زنجانی: فرسخ شرعی تقریباً پنج کیلومتر است. 💠هشت فرسخ👇 📝آیت الله سیستانی:۴۴ کیلومتر تقریباً. 📝آیت الله مکارم:(حدود (۴۳) کیلومتر). 📝آیت الله فاضل:شرط اوّل: آن که سفر او هشت فرسخ شرعی یعنی (۴۵) کیلومتر باشد. متن اصلی از رساله امام خمینی و مُحشی حضرات آیات: سیستانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، بهجت،فاضل،  اراکی، خویی، گلپایگانی، تبریزی 📝مراجع عظام حضرات آیات : امام ، اراکی، فاضل، گلپایگانی، صافی، بهجت، نوری: هر فرسخ شرعی =حدود ۵/۵ کیلومتر است. ۸ فرسخ =حدود ۴۵ کیلومتر است .  📝 ای: مسافت شرعی حدود ۴۱کیلومتراست هر چند به صورت رفت و برگشت باشد – در این صورت نباید رفت آن از ۲۰.۵ کیلومتر کمتر باشد . 📝حضرات آیات :خویی ، تبریزی ، وحید ، سیستانی: هر فرسخ شرعی = حدود ۵/۵ کیلومتر است. ۸ فرسخ = تقریباً ۴۴ کیلو متر است . 📝حضرت آیت الله مکارم : هر فرسخ شرعی = کمتر از ۵/۵کیلو متر است ۸ فرسخ = حدود ۴۳ کیلو متر است 📝حضرت آیت الله زنجانی: هر فرسخ شرعی = تقریباً ۵ کیلو متر است. ۸ فرسخ = حدود ۴۰کیلو متر است. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: کسی که معذور هست از روزه گرفتن آیا می تواند در مقابل دیگران چیزی بخورد وروزه خواری کند ⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت الله خامنه ای: در صورتی که روزه خواری صدق نکند اشکالی ندارد. 📝آیت الله مکارم: روزه خواری حتی برای افراد معذور در ملأ عام قطعا جایز نیست. 📝آیت الله سیستانی: اگر هتک ماه مبارک رمضان باشد جایز نیست. 📝آیت الله وحید: از این کار در ملأ عام اجتناب نماید. 📝آیت الله فاضل: باید از روزه خواری علنی نزد دیگران خود داری کند و اگر روزه خواری هر چند با عذر شرعی باشد در مقابل دیگران ایجاد مفسده کند حرام و گناه است‌. 📝آیت الله شبیری: انجام کاری که بی احترامی به ماه رمضان باشد یا معرضیت سوء استفاده دیگران نسبت به روزه خواری شود جایز نیست بنابر این در نوع روزه خواری علنی جایز نیست. رساله تمام مراجع 👇👇🌹 http://eitaa.com/joinchat/1856176139C2afb2adf9f
هدایت شده از واعظین 313 🕊
🌙دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان🌙 🌹🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🌹 اللهمّ لا تؤاخِذْنی فیهِ بالعَثراتِ واقِلْنی فیهِ من الخَطایا والهَفَواتِ ولا تَجْعَلْنی فیه غَرَضاً للبلایا والآفاتِ بِعِزّتِكَ یا عزّ المسْلمین. خدایا مؤاخذه نكن مرا در ایـن روز به لغزشها و درگذر از من در آن از خطاها وبیهودگیها وقرار مده مرا در آن نشانه تیر بلاها وآفات اى عزت دهنده مسلمانان 🆔 @vaezin_313 🌸👈
💬سوال: آیا پرداخت ماکرونی به عنوان کفاره کفایت می کند⁉️ ✅پاسخ: 📝اکثریت مراجع: اشکالی ندارد. 📝آیت الله شبیری: واجب هست 900 گرم پرداخت شود و هر طعامی بدهد کافی هست، ‼️اما احتیاط مستحب آن است که تنها گندم یا جو یا آرد آن داده شود . 📝آیت الله فاضل: ماکرونی به تنهای طعام گفته نمی شود لذا دادن ان کفایت نمی کند. ‼️بلی اگر ماکرونی رو با مخلفاتش بپزد یک فقر را سیر کند و یا ماکرونی 750 گرم را همراه مخلفاتش بدهد اشکالی ندارد . رساله تمام مراجع 👇👇🌹 http://eitaa.com/joinchat/1856176139C2afb2adf9f
هدایت شده از واعظین 313 🕊
متن جزء14 - قرآن www.jea.ir.pdf
411.9K
🌼 #قرآن 🌼 💠 متن قرآن کریم همراه با ترجمه 💠 جزء ۱۴ التماس دعا🌹 🆔 @vaezin_313 🌸👈
💬سوال: آیا می توان بلافاصله بعد از گفتن الله اکبر در ماه رمضان افطار کرد⁉️ ✅پاسخ: 📝همه مراجع: با شروع اذان و گفتن الله اکبر اگر انسان مطمئن شود که موقع اذان مغرب به افق آن جا شده است می تواند افطار کند و صبر کردن تا تمام شدن اذان لازم نیست. رساله تمام مراجع 👇👇🌹 http://eitaa.com/joinchat/1856176139C2afb2adf9f
💬سوال: کفاره عمدی روزه چقدر هست❓ ✅پاسخ: 📝همه مراجع: برای هر روز باید یا 60 روز روزه بگیرد که 31 روز آن باید پشت سرهم باشد ویا 60 نفر فقیر را سیر کند ، توجه❗️در انتخاب بین این دو در فقیر یا روزه گرفتن اختیار دارد. 💬سوال: کفاره روزه غیر عمد چقدر هست❓ ✅پاسخ: 📝همه مراجع به جز شبیری: کفاره روزه غیر عمد 750 گرم گندم ویا مانند آن هست که باید به فقیر بدهد. 📝آیت الله شبیری: کفاره روزه غیر عمد 900 گرم گندم ویا مانند آن هست که باید به فقیر بدهد. رساله تمام مراجع 👇👇🌹 http://eitaa.com/joinchat/1856176139C2afb2adf9f
💬سوال: آیا باطل کردن روزه قضا قبل ظهر وبعد از ظهر جایز است⁉️⁉️ 💠پاسخ اجمالی: مسأله 1700- كسي كه قضاي روزه رمضان را گرفته، اگر وقت قضاي روزه او تنگ نباشد مي تواند پيش ازظهر روزه خود را باطل نمايد1. ✅پاسخ: 1- 📝آیت الله مكارم: ولي بعد از ظهر جايز نيست، همچنين اگر قضاي روزه غیر معيّني (مانند قضاي روزه نذر) را گرفته باشد، احتياط واجب آن است كه بعد از ظهر روزه را باطل نكند. 📝آیت الله خوئي، سيستاني: در قضاي روزه رمضان مي تواند پيش از ظهر روزه خود را باطل نمايد، ولي اگر وقت قضا تنگ باشد بهتر آن است كه باطل ننمايد. 📝آیت الله وحید: بنابر احتیاط واجب نمى تواند باطل نماید. 📝آیت الله زنجاني:در قضاي روزه ماه رمضان، اگر ازشب نيّت روزه را داشته باشديا وقت قضا تنگ باشد، جايز نيست روزه خود را باطل كند، خواه پيش از ظهر باشد خواه بعد ازظهر، و اگر از شب نيّت نكرده باشد و وقت هم داشته باشد مي تواند پيش از ظهر روزه خود را باطل نمايد ولی بعد از ظهر نمي تواند. 📝آیت الله بهجت: كسي كه قضاي روزه ماه رمضان گرفته است، در صورت وسعت وقت پيش از ظهر مي تواند افطار كند و آن قضا را در وقت ديگري انجام دهد ولي افطار بعد از ظهر حرام است ، و اگر بعد از ظهر افطار كند بايد كفّاره بدهد و كفّاره او اطعام ده فقير و در صورت عدم توانايي سه روز روزه گرفتن است. 🆔👇👇 @resule10📚
💬چند سوال: 1⃣آیا فالگیری برای خود ما یا دیگران اشکال دارد❓❓ 2⃣آیا می توانیم شرعا برای گرفتن فال به کسی مراجعه کنیم❓❓ 3⃣آیا فال گرفتن با قهوه صحیح هست ❓❓ 4⃣آیا در آمد از این راه حلال است ❓ ✅پاسخ: 📝همه مراجع: فالگیری چه با قهوه و چه با سایر روش ها دیگر شرعا اعتباری ندارد، و کسب درآمد از این طریق جایز نیست. 📝آیت الله سیستانی: چنین پیش گویی ها اعتبار شرعی ندارد ، ونباید به این پیش گوی ها ترتیب اثر بدهند ، وکسب درآمد جایز نیست. رساله تمام مراجع 👇👇🌹 http://eitaa.com/joinchat/1856176139C2afb2adf9f
💬سوال: اگرخانمی در ایام عادت، از قرص ویا آمپول جلوگیری استفاده کند، آیا نماز و روزه او صحیح هست⁉️ ✅پاسخ: 📝همه مراجع: تاهنگامی که از رحم خون بیرون نیایید ، پاک هست و باید عبادت خود را به جا آورد . واین کارش ضرر مهمی نداشته باشد بر بدنش رساله تمام مراجع 👇👇🌹 http://eitaa.com/joinchat/1856176139C2afb2adf9f
🌙دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان🌙 🌹🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🌹 اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ طاعَةَ الخاشِعین واشْرَحْ فیهِ صَدْری بإنابَةِ المُخْبتینَ بأمانِكَ یا أمانَ الخائِفین. خدایا روزى كن مرا در آن فرمانبردارى فروتنان وبگشا سینه ام در آن به بازگشت دلدادگان به امان دادنت اى امان ترسناكان.  🆔 @vaezin_313 🌺👈  
🔴واکنش رهبری به یک شعر در مورد شهدا افغانی 👇👇 ⭕️ اشک و بغض رهبر انقلاب در واکنش به شعری درباره شهدای افغانستانی مدافع حرم 🔸 عاطفه جعفری، از شعرای کشورمان شعری را در جلسه اهالی فرهنگ، شعر و ادب فارسی با رهبر انقلاب قرائت کرد که پایگاه اطلاع‌رسانی Khamenei متن این شعر را از سوی شاعر به شهدای فاطمیون تقدیم شد، منتشر می‌کند. 🔹 کوچه‌هامان پراز سیاهی بود، شهر را از عزا درآوردند/ چشم‌های ستاره‌ها خندید، ماه را سمت دیگر آوردند 🔹 شاخه‌هایی که سرفرازانند میوه‌هایی که جلوه‌ی باغند/ مادران مثل ام لیلایند، که پسر مثل اکبر آوردند 🔹 روی تابوت‌هایشان بستند پرچمی که به رنگ خورشید است/ فاطمیون فداییان حرم، سرورانی که سر برآوردند 🔹 قصه‌ها را یکی یکی خواندند، آخر ماجرا سفر کردند/ عاشقی هم برایشان کم بود، عشق بردند و باور آوردند 🔹 عصر یک جمعه بهاری بود، همه در انتظارشان بودیم/ بادهای بهاری از هرباغ، لاله‌هایی معطر آوردند 🔺 اشک و بغض حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی پس از پایان شعر؛ ایشان در واکنش به این شعر فرمودند: خیلی ممنون خانم. خیلی خوب! شهدای مظلوم فاطمیون؛ جا دارد که به آن‌ها واقعا پرداخته بشود. 🆔 @resule10
💬سوال: آیا گردانیدن آب در دهان روزه را باطل می کند⁉️ ✅پاسخ: 📝همه مراجع: اگر چیزی از آن به حلق نرسد واز اول بداند چیزی به حلقش نمی رسد اشکال ندارد. ‼️مضمضه زیادی برای روزه دار مکروه هست. رساله تمام مراجع 👇👇🌹 http://eitaa.com/joinchat/1856176139C2afb2adf9f
💬سوال: آیا کسی که نمی تواند روزه بگیرد مانند کهنسالان وافراد ضعیفی که روزه برایش مشقت دارد قضا وکفاره دارد⁉️⁉️ 💠پاسخ اجمالی كسي كه بواسطه پيري نمي تواند روزه بگيرد، يا براي او مشقّت دارد، روزه بر او واجب نيست1، ولي در صورت دوم(کسی که مشقت دارد) بايد براي هر روز يك مد كه تقريباً ده سير است گندم يا جو و مانند اينها به فقير بدهد2. ✅پاسخ: 1📝آیت الله بهجت: و چنانچه تا رمضان بعد بتواند روزه بگيرد، اقوي وجوب قضا است، و در صورتي كه نتواند تا رمضان بعد روزه را قضا كند واجب است براي هر روز يك مد طعام – كه تقريباً ده سير است – از گندم يا جو و مانند اينها صدقه بدهد و همچنين كسي كه توانايي قضاي روزه را داشته ولي به سبب ندانستن حكم، قضاي آن را تا رمضان بعد تأخير انداخته بايد علاوه بر قضاي روزه به مقداري كه گفته شد كفّاره بدهد. 📝آیت الله زنجاني: پیرمرد  و پیرزنی که نمی تواند  روزه بگیرد یا برای او مشقّت دارد  -اگرچه به حد حرج نرسد- روزه ماه رمضان بر او واجب نیست... 2-📝آیات اعظام : خوئي، تبريزي، سيستاني: بايد براي هر روز يك مد طعام گندم يا جو يا نان و مانند اينها به فقير بدهد. 📝آیت الله گلپايگاني، صافي: بايد براي هر روز يك مد گندم يا جو و مانند اينها به فقيربدهد بلكه در صورت اول نيز بنابراحتياط لازم يك مد طعام بدهد. 📝آیت الله زنجاني: بايد براي هر روز يك مد، به احتياط واجب حدود 900 گرم، طعام به فقير بدهد. 📝آیت الله سبحانی: بايد براى هر روز 750 گرم آرد به فقير بدهد. 📝آیت الله مكارم: مرد و زن پير كه روزه گرفتن براي آنها مشكل است مي توانند روزه را ترك كنند، ولي بايد براي هر روز يك مد (تقريباً 750 گرم) گندم يا جو و مانند اينها به فقير دهند و بهتر آن است بجاي گندم و جو، نان را انتخاب كنند و در اين صورت احتياط واجب اين است به اندازه اي باشد كه گندم خالص آن، مقدار يك «مد» شود. 📝آیت الله وحید: كسى كه به واسطه پیرى نمى تواند روزه بگیرد ، یا براى او مشقّت دارد ، روزه از او برداشته شده و در صورت دوم باید براى هر روز فدیه بدهد ، و فدیه یك مُد طعام است ، و احتیاط مستحبّ این است كه خصوص گندم را بدهد. 📝آیت الله مظاهری: كسى كه به واسطه پيرى يا مرض ديگر (مثل تشنگى زياد) نمىتواند روزه بگيرد يا براى او مشقّت دارد، روزه بر او واجب نيست ولى در صورتى كه روزه براى او مشقّت دارد بايد براى هر روز 750 گرم گندم يا جو و مانند اينها يا قيمت آنها را به فقير بدهد، و چنانچه بعد بتواند روزه بگيرد بهتر است روزههايى را كه نگرفته قضا نمايد. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: بسیاری از دانشجویان نمی‌دانند حکم نمازشان در سفرهای دانشجویی چیست و در چه صورت باید نمازشان را کامل یا شکسته ادا کنند⁉️⁉️ ✅پاسخ: 💠تکلیف دانشجویی که بیش از 10 روز با قصد اقامت در محل تحصیل به شهری سفر می‌کند مشخص است. طبق فتوای همه مراجع این دانشجو باید نمازش را کامل بخواند. 💠اما این شرایط برای دانشجویانی که کمتر از 10 روز در محل تحصیل و خوابگاه خود می‌مانند فرق دارد. 📝امام خمینی (ره) در رساله‌اش در مورد این گروه از دانشجویان گفته بود که نمازشان را باید شکسته بخوانند. 📝آیات عظام بهجت، صافی، فاضل و نوری همدانی در رساله‌های خود در مورد استادان و دانشجویان مسافر که بین شهر محل تحصیل و محل زندگی در تردد هستند، معتقدند اگر در کمتر از ۱۰ روز، حداقل یک‌بار، بین محل زندگی و دانشگاه رفت‌وآمد داشته باشند و این وضعیت تا مدتی (حداقل چهار ماه)، ادامه داشته باشد، نماز آن‌ها در محل تحصیل و بین راه، کامل است؛ اما این اتفاق در نخستین سفر شما به محل دانشگاه متفاوت است؛ یعنی دانشجویان در طول تحصیل باید بیش از ۱۰ روز در محل زندگی خود بمانند و یا اگر اولین مسافرت، شروع سال تحصیلی آنان باشد، باید نماز را در محل درس، شکسته بخوانند؛ اما پس از یک رفت‌وبرگشت میان وطن و محل تحصیل، نمازشان کامل خواهد شد. 📝 آیت‌الله بهجت اگر فاصله محل درس و تدریس بیش از هشت فرسخ باشد در همان سفر اول و برای ثبت‌نام می‌توانید نمازتان را کامل بخوانید. 📝آیت الله خامنه ای :نیز در این مورد اعلام کردند: اساتید و دانشجویان بورسیه و مأمور به تحصیل، اگر در کمتر از ۱۰ روز، حداقل یک‌بار بین وطن و دانشگاه رفت‌وآمد داشته باشند، نماز آنان کامل است؛ اما دیگر دانشجویان، نمازشان شکسته است. اگر اساتید و دانشجویان در هفته، حداقل سه روز بیش از مسافت شرعی، رفت‌وآمد کنند و یا در سفر باشند و این برنامه برای مدتی ادامه یابد؛ کثیرالسفر محسوب می‌شوند و نماز آن‌ها در محل تحصیل و بین راه، کامل است. 📝آیت‌الله مکارم: اساتید و دانشجویان اگر برای مدت فراوان ای مثلاً یک سال یا بیشتر در محل تحصیل یا تدریس بمانند، آن محل، در حکم وطن آن‌ها است و نماز و روزه در آنجا کامل است و ماندن ۱۰ روز پی‌درپی در آنجا شرط نیست. بر طبق این فتوا دانشجویانی که همه‌روزه یا حداقل سه روز در هفته به دانشگاه می‌روند و عصر برمی‌گردند چون برای مدت طولانی این سفرها و رفت‌وآمدها ادامه پیدا می‌کند کثیرالسفر به‌حساب می‌آید و نمازشان کامل است. البته این گروه از دانشگاهیان از هنگام شروع به درس، در چند سفر اول، احتیاط کنند؛ یعنی نماز را هم شکسته و هم کامل بخوانند. 📝آیت‌الله وحید در فتوایی اعلام کرده است: اگر دانشجو در هفته حداقل چهار روز بین محل زندگی و دانشگاه رفت‌وآمد کند و این کار برای مدت یک سال یا بیشتر ادامه داشته باشد، آنجا در حکم وطن است و نماز در آنجا کامل است. 🆔👇👇 @resule10📚
📌مژده مژده 😍 🔹بلاخره #کانال_واعظین در ایتا راه اندازی شد😇 ✨✨✨ 🔷 ارائه سخنرانی های کوتاه، صوتی، تصویری 💐🍃🍃💐 #مذهبی_اخلاقی_ادبی 🌹 از سخنرانان #معروف_کشور همچون حضرات ، اساتید آقایان #قرائتی_ماندگاری_فاطمی_نیا_عالی🌺 #دارستانی_دانشمند_رفیعی_مومنی🌺 وسایر بزرگواران😍🌺👇 http://eitaa.com/joinchat/505020435C02fc644174 💫حتما عضو‌بشید بی نظیره 💐👆 ویژه ماه مبارک رمضان😍
💬سوال: ۱) آیا خواندن صیغه عقد موقت در فضای مجازی ـ برای حلال شدن رابطه مجازی ـ صحیح است❓❓ ۲) برای خواندن عقد حتماً باید طرف مقابل را بشناسیم❓❓ ✅پاسخ: ۱) نوشتن کافی نیست اما خواندن عقد به صورت تلفنی و امثال آن با رعایت شرایط لازم اشکال ندارد و یکی از شرایط این است که بنابر احتیاط واجب در ازدواج با دختر باکره اجازه پدر یا جدّ پدری او لازم است و بنابر احتیاط بدون آن عقد صحیح نیست. ۲) فی نفسه لازم نیست؛ همین که در عقد مخاطب شما معلوم باشد، کفایت می کند. منبع سایت هدانا✅ 🆔 @resule10