eitaa logo
🌹 رساله تمام مراجع🌹
5.8هزار دنبال‌کننده
30.8هزار عکس
10.2هزار ویدیو
119 فایل
#تــــــــــــــــوجه👇👇👇 📚 کتاب هایی که قبل ازمرگ باید بخوانیم...👇✅ https://eitaa.com/joinchat/2373517458Cb099503ae7 مدیر @Hossein_Hajivand تبلیغات👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2953183246Ce6d64e22a6
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 نحوه پرداخت خمس سوال: آیا می توان بخشی از خمس را خودمان به فقرا بدهیم؟ 🎙حجت الاسلام و المسلمین
در روایت آمده که خداوند امام حسین علیه السلام را زیارت میکنند میخواستم بدونم چطور زیارت میکنند؟.mp3
584.7K
📚❓در روایت آمده که خداوند امام حسین علیه السلام را زیارت میکنند میخواستم بدونم چطور زیارت میکنند؟ 🎙 حجت الاسلام و المسلمین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐دوستانے دارم💞 💗بهتر از برگ درخت 💐که دعایم گویند و 💗دعاشان گویم 💐یادشان در دل من 💗قلبشان منزل من 💐صافى آب مرا ياد تو 💗انداخت رفيق 💐تو دلت سبز و لبت خندان 💗تقدیم به شما دوستان خوب و همراهان عزیز💞 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌ ‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓متن پیام: سلام وقت بخیر ، میشه طریقه خواندن نماز جماعت بفرمایید ؟ بطور کامل و دقیق ✅ پاسخ موقع نیت اگر نمازصبح باشد چنین نیت کند: (( دو رکعت نماز صبح اقتداء می کنم به امام جماعت قربة الی الله)). و اگر نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا باشد، نیت کند که سه رکعت نماز مغرب یا چهار رکعت نماز ظهر یا عصر یا عشا را اقتداء می کنم به امام جماعت قربة الی الله و لازم نیست که این نیت را با زبان بگوید، بلکه اگر قصدش همین باشد و با همین قصد تکبیرة الاحرام بگوید و اقتدا کند، صحیح است. و هم چنین در رکعت اول و دوم نماز اگر رکعت اول و دوم نماز امام هم باشد، ماموم (یعنی کسی که به جماعت اقتدا نموده است) نباید حمد و سوره را بخواند که توضیح داده می شود. نماز جماعت از نظر شرایط و احکام به طور خلاصه چنین است: الف: شرایط نماز جماعت . در نماز جماعت، شرايط زير بايد مراعات شود: ۱. مأموم از امام جلوتر نايستد، و احتياط واجب آن است‏ كمى عقب‏تر بايستد. ۲. جايگاه امام جماعت از جايگاه مأمومين، بالاتر نباشد. (مقدار كم و سراشيبى مختصر مانعى ندارد). ۳. فاصله امام و مأموم و فاصله صف‏ها، زياد نباشد، ۴. بين امام و مأموم و همچنين بين صف‏ها، چيزى مانند ديوار يا پرده مانع نباشد، ولى نصب پرده و مانند آن بين صفِ مردها و زن ها اشكال ندارد. ب: پيوستن به نماز جماعت (اقتدا كردن) در هر ركعت، تنها در بين قرائت و در ركوع مى‏توان به «امام» اقتدا كرد، پس اگر به ركوع امام جماعت نرسد، بايد در ركعت بعد اقتدا كند، و اگر بعد از اقتدا به ركوع امام جماعت هم برسد، نماز جماعت صحیح است و يك ركعت به حساب مى‏آيد. ج: حالت هاى مختلف براى پيوستن ( یعنی اقتداء) به نماز جماعت. اگر در رکعت اول امام اقتداء کند. ۱. در بين قرائت: مأموم حمد و سوره را نمى‏خواند و بقيّه‏ اعمال را با امام جماعت بجا مى‏آورد. ۲. در ركوع: ركوع و بقيّه اعمال را با امام جماعت بجا مى‏آورد. اگر در رکعت دوم امام اقتدا کند. ۱. در بين قرائت: مأموم حمد و سوره را نمى‏خواند و با امام، قنوت و ركوع و سجده را بجا مى‏آورد و آنگاه كه امام جماعت تشهّد مى‏خواند، بنا بر احتياط واجب بايد به صورت نيم‏خيز، بنشيند و اگر نماز دو ركعتى است بعد از سلام امام يك ركعت ديگر به تنهايى بخواند و نماز را تمام كند و اگر سه يا چهار ركعتى است، در ركعت دوم كه امام جماعت در ركعت سوم مى‏باشد، حمد و سوره را خودش آهسته بخواند و آنگاه كه امام جماعت ركعت سوم را تمام كرد، و براى ركعت چهارم برمى‏خيزد، مأموم بايد پس از دو سجده، تشهّد بخواند، و براى خواندن ركعت سوم برخيزد و در ركعت آخر نماز كه امام جماعت با تشهّد و سلام، نماز را به پايان مى‏برد او نيم‏خيز مى‏نشيند، سپس يك ركعت ديگر را خودش مى‏خواند. ۲. در ركوع: ركوع را با امام جماعت بجا مى‏آورد و بقيّه نماز را همانگونه كه گفته شد، انجام مى‏دهد. اگر در رکعت سوم امام اقتداء کند. ۱. در بين قرائت: زمانى كه مى‏داند اگر اقتدا كند، براى خواندنِ حمد و سوره و يا حمد تنها وقت دارد، مى‏تواند اقتدا كند و بايد حمد و سوره و اگر امام به ركوع رفت فقط حمد را بخواند، ولى اگر مى‏داند فرصت ندارد، بايد صبر كند تا امام جماعت به ركوع رود، سپس به او اقتدا كند. ۲. در ركوع: چنانچه در ركوع اقتدا كند، ركوع را با امام بجا مى‏آورد و حمد و سوره براى آن ركعت لازم نيست و بقيه نماز را همانگونه كه قبلًا بيان شد بجا مى‏آورد. اگر در رکعت چهارم اقتداء کند. ۱. در بين قرائت: حكم اقتدا در ركعت سوم را دارد، و آنگاه كه امام جماعت در ركعت آخر نماز براى تشهّد و سلام مى‏نشيند، مأموم بطور نيم‏خيز بنشيند تا تشهّد و سلام امام جماعت تمام شود و سپس برخيزد و بقيّه نماز را خودش بخواند. ۲. در ركوع: ركوع و سجده‏ها را با امام بجا مى‏آورد، (اكنون ركعت چهارم امام و ركعت اوّل مأموم است) و بقيّه نماز را همانگونه كه در مسئله قبل گذشت، انجام مى‏دهد. احكام نماز جماعت‏ اگر امام جماعت يكى از نمازهاى يوميّه را مى‏خواند، هر كدام از نمازهاى يوميّه را مى‏توان به او اقتدا كرد، بنا بر اين اگر امام، نماز عصر را مى‏خواند، مأموم مى‏تواند، نماز ظهر را به او اقتدا كند، و اگر مأموم پس از آن‏كه نماز ظهر را خواند، جماعت برپا شود مى‏تواند، نماز عصر را به ظهر امام اقتدا كند. مأموم مى‏تواند نماز قضاى خود را به نماز اداى امام، اقتدا كند، هرچند قضاى ديگر نمازهاى يوميّه باشد، مثلًا امام جماعت نماز ظهر را مى‏خواند و او قضاى نماز صبح را. مأموم نبايد تكبيرةالإحرام را پيش از امام بگويد. مأموم، بايد غير از حمد و سوره همه چيز نماز را خودش بخواند، ولى اگر ركعت اوّل يا دوم او، همراه ركعت‏ سوم يا چهارم امام باشد، بايد حمد و سوره را نيز خودش بخواند.
💠 خمس مواد مصرفی نسیه‌ای 💬 سؤال: آیا به مواد مصرفی خریداری شده قبل از سال خمسی به صورت نسیه که قصد تجارت با آن را نداریم، مانند برنج خمس تعلق می‌گیرد یا خیر؟ ✅ پاسخ: 🔹 به مواد مصرفی که به صورت نسیه‌ای خریداری شده، خمس تعلق نمی‌گیرد. 📚 پی‌نوشت: بخش استفتائات پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای.
⊰❀⊱━⊰﷽⊱═━━━━━━═━⊰❀⊱ 📚ــام نمــ📿ــاز / مسجــ🕌ــد 💢 نماز در مساجد مختلف 😇 ┘◄ مساله : ✍ بسیاری از نمازگزاران، عادت دارند نمازهای یومیه خود را در مسجدی خاص و محلی ثابت، بجا می‌آورند؛ درحالی‌که مستحب است انسان نمازش را در مکان‌های مختلف و مساجد متعددی بخواند که در قیامت همه آن اماکن و مساجد به نفع او شهادت دهند.١ ١: العروةالوثقی، ج۱، ص۵۹۶، م۶. 📚احکام مسجد ص۵٢
💠 سرمه کشیدن و حنا بستن 💬پرسش: آیا سرمه کشیدن و حنا بستن در ایام عزاداری نیز مستحب است یا ترک آن در این گونه موارد بهتر است؟ ✅ پاسخ: 🔹آیت الله خامنه ای: حرام نیست، اما نباید به گونه ای باشد که عرفا هتک حرمت محسوب شود. 🔹آیت الله سیستانی: حنا بستن معمولا برای مجالس شادی و ایام شادی استفاده می شود و مناسب است ترک شود. 🔹آیت الله مکارم شیرازی: سرمه کشیدن مانعی ندارد؛ولی حنا بستن چون نشانه شادی است، بهتر است در ایام عزاداری ترک شود. 📚پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 📚سید علی سیستانی،استفتای کتبی موجود در هیئت علمی اداره پاسخگویی حرم مطهر رضوی 📚ناصر مکارم شیرازی،احکام عزاداری،ص 119،سوال 174.
چه نعمت بزرگیه این آرامش اگه تو زندگیت آرامش نداشته باشی حوصله هیچ کاری و نداری نه دوست داری کار کنی نه ورزش کنی و نه هیچ کار دیگه پس اول از هر چیز برای به دست آوردن آرامشت تلاش کن صبح که از خواب بیدار میشی هر اتفاق تلخی که دیروز افتاد بذار تو همون دیروز بمونه و به روز قشنگی که خدای مهربون در اختیارت قرار داده فکر کن همین که داری نفس میکشی یعنی یه معجزه قشنگ و بزرگ پس بلند با حس خوب بگو «خدایااااا شکرت» حالا برو جلوی آینه یه لبخند خوشگل به خودت بزن و بگو اجازه نمیدم هیچ چیزی آرامشتو ازت بگیره ​​​​👇 💟🇯‌🇴‌🇮‌🇳👇 cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◼️امیرالمؤمنین امام علی عليه السلام: ◾️عِلمٌ لا يُصلِحُكَ ضَلالٌ ، و مالٌ لا يَنفَعُكَ وَبالٌ . ▪️علمى كه اصلاحت نكند، گمراهى است و ثروتى كه تو را سود نبخشد، رنج و سختى است. 📚ميزان الحكمه، غرر الحكم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام على عليه السلام: هرگاه فرصتى به چنگ آوردى، آن را غنيمت بشمار كه فرصت ‏سوزى، مايه اندوه است إذا أمكَنَتِ الفُرصَةُ فَانتَهِزها؛ فَإِنّ إضاعَةَ الفُرصَةِ غُصَّةٌ 📙 غررالحكم، حدیث ۴۱۲۴
✨قال الامام علی عليه‌السلام: مِنْ كَفَّارَاتِ اَلذُّنُوبِ اَلْعِظَامِ إِغَاثَةُ اَلْمَلْهُوفِ وَ اَلتَّنْفِيسُ عَنِ اَلْمَكْرُوبِ. 😞از كفّارۀ گناهان بزرگ، به فرياد مردم رسيدن، و آرام كردن مصيبت ديدگان است. ◽️نهج‌البلاغه، حکمت ٢۴
🌴قال الامام علی عليه‌السلام: أَفْضَلُ اَلزُّهْدِ إِخْفَاءُ اَلزُّهْدِ. ✨برترين زهد، پنهان داشتن زهد است. ▫️ نهج‌البلاغه، حکمت ۲۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چه شب زيبایی خواهـد بود✨ وقتی برای دوستان و عزیزانمان🌸 آرامش موفقيت و سلامتی✨ بخواهيـم🌸 با آرزوی شبی آرام برای شما✨ شبتون بخیر🌸 فـرداتون زیبا و پراز موفقیت✨ ​​​​👇 💟🇯‌🇴‌🇮‌🇳👇 cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🌷خـــــداوندا... هرگاه عـــــاشقانه خواندمت عـــــاشقانه تر جواب دادى... هرگاه خالصانه تمنایت کردم مشتاقانه تر اجابت کردى... چه روزها که ندیدمت ولى تو دیدى چه زمانها که نخواندمت ولى تو خواندى... پس آنی مرا به خود وا مگذار ... آمین یا رب العالمین.. 🌷در پناه مهر خدای دو جهان روز خوبی داشته باشید . ​​​​👇 💟🇯‌🇴‌🇮‌🇳👇 cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به یکشنبه 19 🌺 شهریور ماه خوش آمدین 🌷امروز برای 🌼تک تکتون ازخدا میخوام 🌷بهترین ها نصیبتون بشه 🌷حالتون عالی باشه 🌷لحظه هاتون آروم 🌷تقدیرتون روشن 🌼زندگیتون قشنگ و 🌷عاقبت تون 🌷همونجوری بشه 🌷که آرزودارید
⊰❀⊱━⊰﷽⊱═━━━━━━═━⊰❀⊱ 📚ــام ازدواجــ💍 💢 سنت_ازدواج 🧐 ┘◄ مساله : ✍ اصل مستحب موکد است اما در چند مورد واجب می‌شود: 1⃣ انسان بترسد به بیفتد و این گناه شامل تمام مراتب گناه از چشم چرانی ، خودنمایی و مزاحمت تا رابطه عاشقانه و ... می‌شود. 2⃣ هرگاه سبب قرار گرفتن در ضرر و زیان مانند بیماری روحی شود. 3⃣ نذر یا عهد یا قسم یاد کند برای اینکه ازدواج کند. 📚 کتاب : احکام سنت‌های حسنه صفحه ۲۰
سه چیـز زن را بـا ارزش می‌ڪنـد: ‌‌ ‌‌ ‌¹- حجابش! ²-اخلاق زیبایش! ³- علم و آگاهی‌اش
⊰❀⊱━⊰﷽⊱═━━━━━━═━⊰❀⊱ 📚ــام عقیقــ🐏🔪ـه 💢 موارد_مصرف_عقیقه 🧐 ┘◄ مساله : ✍ مناسب است حداقل دعوت شدگان ۱۰ نفر باشند. و اگر خواستند را پخته یا خام تقسیم کنند، باز هم حداقل بین ۱۰ نفر تقسیم کنند. البته اگر بیش از ۱۰ نفر باشند افضل است. 📚 کتاب : احکام سنت‌های حسنه صفحه ۶۵ .
❓متن پیام: سلام من خواب شهید علی وردی دوبار دیدم تعبیرش و زدم گفتش به زودی با یک مرد خوش اخلاق و دوست داره به مردم کمک کنه ازدواج میکنی آیا واقعیت داره؟ ✅ پاسخ بزرگوار بنده معبر نیستم و تعبیر خواب بلد نیستم. خواب هم دلیل و حجت شرعی نیست. اما انسان با امید زنده هست ان شاء الله که همینطور بشه و شما هم ازدواج کنید
❓متن پیام: سلام علیکم .خدا خیر ونور روزیتان کند که صبورانه پاسخ این همه سوال را میدهید. اگر خانمی حاملگی برایش خطر داشته باشد ،خطر جانی ،ناخواسته باردار شود میتواند در اوایل بارداری مثلا در هفته ی پنجم بارداری سقط جنین انجام دهد ؟ آیا بازهم معصیت کرده ؟ و باید دیه پرداخت کند؟ ✅ پاسخ طبق فرمایش آیت اللّه خامنه‌ای: سقط جنین شرعاً حرام است و در هیچ حالتی جایز نیست مگر آنکه استمرار حاملگی برای حیات مادر خطرناک باشد که در این صورت سقط جنین قبل از ولوج روح، اشکال ندارد، ولی بعد از دمیدن روح جایز نیست حتّی اگر ادامه حاملگی برای حیات مادر خطرناک باشد مگر آنکه استمرار بارداری، حیات مادر و جنین هر دو را تهدید کند و نجات زندگی طفل به هیچ وجه ممکن نباشد ولی نجات زندگی مادر به تنهایی با سقط جنین امکان داشته باشد. طبق فرمایش آیت اللّه مکارم شیرازی: در صورتي که از گفته متخصصان متدين يقين يا خوف خطر يا ضرر مهمي براي مادر حاصل شود، پايان دادن به حاملگي تا زماني که روح دميده نشده(چهارماه) جايز است. و چون احتمال تعلق ديه مي رود احتياط واجب آن است که ورثه اين کودک (غير از پدر و مادر) با ميل و رضاي خود از آن صرف نظر کنند.