هدایت شده از پدر & مادر
🌷🌷🌷
🔴اگر پدرتون لیاقت این دعا را داشت این دعا را پخش کنید!
❤️خدایا اگه پدرم گناه داشت او را ببخش ❤️
❤️و اگر غمگین دیدی قلب او را خوشحال کن.❤️
❤️واگر خوشحال دیدی خوشحالی او را تمام نکن ❤️
❤️و اگر او مریض است خدایا او را شفا ده❤️
❤️و اگر او را مدیون دیدی دین او را پرداخت کن❤️
❤️ او را مرده دیدی او را رحم کن❤️
❤️و او را وارد بهشت كن...❤️
این را بخاطر چشم های عزیز پدر منتشر كن...
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ ﴿۱﴾
فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ ﴿۲﴾
إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ ﴿۳﴾
بعضيا از نشر قران خجالت ميکشن.
خدايا هرکى کپى کرد رو عاقبت بخیرکن🌹🍃
❤️تقدیم به بابای خودم و همه باباها❤️
با آرزوی سلامتی برای همه ی پدرها در این روزهای سخت.
پیشاپیش 18 اسفند، روز پدر مبارک.
مطالب زیبا👈
#پـــدررر❢ #مـــاااادر ❥❣❥ ʝσɨŋ 👇🏻
┏━━━━•✾•●•✾•━━━━┓
Jõıň ⇄☞ @Madarpedar ❥•••
┗━━━━•✵•●•✵•━━━━┛
هدایت شده از متن های خاص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💖ای روضۀ
🌸رضوان رضا ادركنی
💖سرحلقۀ خوبان خدا ادركنی
🌸درجود و كرم نيامده در عالم
💖دستی به كريمی شما ادركنی
🌸🎊میلاد باسعادت
امام جواد (ع) مبارک باد 🎉💐
❥┅┄→•☆↓ #Jõıň↓☆•←┄┅❥
•••❥❥•←• #عٰجـایٖݕٖـ_ڄٖہٰـاٰݩٰ ☆﷽☆
Jõıň☞❢✧❁ @Ajaieb_Jahan ❁✧❢
متّهم به زنا و دادگاه
سؤال: لطفاً جواب مسائل زير را مرقوم بفرماييد:
الف) آيا آوردن متّهم به زنا به دادگاه جهت اعتراف جايز است؟
ب) در صوت جواز آيا جايز است قاضى مأذون به متّهم تفهيم كند كه جرم او چيست؟
ج) در صورت جواز سؤال ب و اظهار قبولى متّهم آيا قبول اتّهام تفهيمى به عنوان اقرار محسوب مى شود يا اين كه بايد اقرار كند و تصريح به عمل، موضوعيّت دارد و در صورت اقرار واحد آيا تكرار سؤال به دفعات يا جلسات متعدّد لازم يا جايز است؟
د) آيا سكوت متّهم كاشف از انكار اوست؟
آيتالله مكارم شيرازي: الف) متّهم به زنا را نمى توان به دادگاه احضار كرد، مگر اين كه شهود قبلا بروند و شهادت بدهند، و يا زناى به عنف صورت گرفته باشد و مزنى بها شكايت كند و يا متّهم مرتكب جرائم منكراتى ديگرى مانند خلوت با اجنبيّه شده باشد كه به خاطر اين امور جلب شود.
ب) از جواب سؤال بالا معلوم شد.
ج) اقرار بايد صريح باشد و اصرار قاضى براى گرفتن اقرار وجهى ندارد.
د) با سكوت چيزى ثابت نمى شود و انكار در اين جا لازم نيست بلكه اقرار اثر دارد.
. آيتالله مكارم شيرازي، استفتائات، ج1، س1193.
تهديد با اسلحه
سؤال: چنانچه زنى، مردى را با اسلحه يا به نحوى ديگر تهديد كند كه اگر با وى زنا نكند چنين و چنان مىكند و مرد واقعاً مكرَه واقع شود، آيا حكم مكرَه در اين جا نيز ثابت است؟
آيتالله مكارم شيرازي: در فرض مسأله، حكم زناى به عنف كه اعدام است در مورد زن جارى نمى شود، فقط حد دارد (رجم يا جلد به اختلاف موارد).
. آيتالله مكارم شيرازي، استفتائات، ج1، س1191.
باردار شدن زانيه
سؤال: الف) اگر مرد زناكار، زانيه را كه باكره بوده و بر اثر زنا حامله شده است عقد كند، آيا حد ساقط مى شود يا رضايت اولياى دختر لازم است؟
ب) اگر اولياى دختر راضى نشوند و او را براى زانى عقد نكنند، آيا شخص ديگرى مى تواند دختر را بگيرد؟ و حدّ زنا در اين صورت چگونه است؟
آيتالله مكارم شيرازي: الف) حد با عقد و يا رضايت اولياى دختر ساقط نمىشود ولى اين مسأله اگر نزد حاكم شرع از طريق اقرار (نَه شهود) ثابت شده، مىتواند با ملاحظه مصالح او را عفو كند.
ب) اشكالى ندارد و حكم حد همان است كه در بالا گفته شد و با اين كار ساقط نمى شود.
. آيتالله مكارم شيرازي، استفتائات، ج1، س1192.
#رسم_زندگی
#موفقیت
امام جواد _علیه السلام_:
الثِّقَةُ باللّهِ تعالى ثَمَنٌ لِكُلِّ غالٍ،و سُلَّمٌ إلى كُلِّ عالٍ
اعتمادِ به خداوند متعال، بهاى هر چيز گرانى است و نردبان رسيدن به هر بلندايى.
ميزان الحكمه ج 13ص 459
🔸🔹🔸
میخواهی موفق شوی
بهایش این است :
به خدا اعتماد کن!
خودت را به او بسپار
🔹💠 وَتَوَكَّلْ عَلَى الْحَيِّ الَّذِي لَا يَمُوتُ وَسَبِّحْ بِحَمْدِه... 💠🔹
❥┅┄→•☆↓ #Jõıň↓☆•←┄┅❥
•••❥❥•←• #رساله_تمام_مراجع ☆﷽☆
Jõıň☞❢✧❁ @Resule10 ❁✧❢
#طرح
🔶امام جواد علیهالسلام فرمود:
(بحار الأنوار، ج 75، ص 82)
🔸منِ استَحسَنَ قَبيحا كانَ شَريكا فيهِ
🔸هر كه كار زشتى را تحسین کند، در آن كار شريك است.
💐 میلاد پرخیر و برکت امام جواد علیه السلام بر شما ارادتمندان بانوی کرامت مبارک باد.
❥┅┄→•☆↓ #Jõıň↓☆•←┄┅❥
•••❥❥•←• #رساله_تمام_مراجع ☆﷽☆
Jõıň☞❢✧❁ @Resule10 ❁✧❢
💠 حدیث روز 💠
❇️ خیر و شر دنیا و آخرت
🔻پیامبر اکرم صلياللهعليهوآله:
خَيْرُ الدُّنْيا وَ الآْخِرَةِ مَعَ العِلْمِ وَ شَرُّ الدُّنْيا وَ الآْخِرَةِ مَعَ الْجَهْلِ
💎 خير دنيا و آخرت با دانش و شرّ دنيا و آخرت با نادانى است.
📚بحارالأنوار، ج۱، ص ۲۰۴، ح ۲۳
#Jõıň↓☆•←┄┅❥
•••❥❥•←• #رساله_تمام_مراجع ☆﷽☆
Jõıň☞❢✧❁ @Resule10 ❁✧❢
‼️روزه های مستحب مؤكّد – ماه رجب و ماه شعبان
🔷 #روزه گرفتن در #ماههای_رجب_و_شعبان ـ هرچند يك روز از این دو ماه باشد ـ مستحب مؤکد است.
#احکام_روزه #روزه_ماه_رجب_و_شعبان
❥┅┄→•☆↓ #Jõıň↓☆•←┄┅❥
•••❥❥•←• #رساله_تمام_مراجع ☆﷽☆
Jõıň☞❢✧❁ @Resule10 ❁✧❢
خداوند بهشت را بر چند طايفه حرام كرده است.
1 - شراب خوار.
2 - رباخوار.
3 - غيبت كننده.
عده اى كه دور هم مى نشينند، غيبت مؤمنى را مى كنند تمامشان لاشخور هستند و لاشخور را در بهشت راه نمى دهند.جاى لاشخور در لجن زارها و كنار رودخانه هاست.سگ ها دور لاشه جمع مى شوند.
اگر مى خواهى جزء لاشخورها نباشى تا در مجلسى كه نشسته اى، اگر كسى اسم مؤمنى را برد، تا خواست عيبى برايش بگويد، زود برخيز و بگريز، تا مى توانى جلويش را بگير. اگر چنانچه جلوى غيبت را گرفتى، خداوند هزار باب شر به رويت مى بندد، اگر جلويش را نگرفتى و كمكش كردى، خدا هم تو را 70 برابر غيبت كننده عذاب مى كند.
منبع :
قصص الله يا داستان هايى از خدا مؤلف: شهيد احمد ميرخلف زاده و قاسم ميرخلف زاده
استمنا و آزمايشگاه
سؤال: براى تشخيص اينكه مرد قادر بر بچه دار شدن هست، آيا مى تواند استمنا كند تا آزمايش هاى پزشكى بر روى منى او، انجام شود؟
آیات عظام امام، خامنهای، مكارم، سیستانی، صافی، نوری، وحید، بهجت، تبریزی و فاضل: خير، اين كار جايز نيست ؛ مگر آنكه ضرورتى ايجاب كند.
تبصره. چنانچه در موردى، ضرورت ايجاب نمايد كه شخص استمنا كند؛ در صورتى كه همسر دارد، واجب است اين عمل را به وسيله او انجام دهد (نه با اعضا و جوارح خود). [1]
1. سيد مجتبي حسيني، رساله دانشجويي، ص88.
انواع استمنا
سؤال: آيا در حرمت استمنا حتماً تحريك به وسيله دست ملاك است؟ اگر شخص كارى كند كه از راه نگاه و يا وسايل ديگر از او منى خارج شود، آيا استمنا محسوب مىشود؟
آیات عظام امام، خامنهای، مكارم، سیستانی، صافی، نوری، وحید، بهجت، تبریزی و فاضل: اگر به قصد بيرون آمدن منى آن كار را انجام دهد، استمنا محسوب مىشود؛ هر چند با وسيلهاى انجام نگيرد.
به عنوان مثال: اگر با نگاه به تصوير مبتذل و مهيج و يا خيال شهوانى كارى كند كه از او منى خارج شود استمنا صدق مىكند و حرام است.[1]
1. سيدمجتبي حسيني، احكام وضو، غسل و تيمم، ص96.
محرّمات اعتكاف
سؤال: كدام يك از محرّمات اعتكاف، باعث بطلان اعتكاف مى شود؟ و در چه مواردى كفّاره واجب مى شود؟
آيتالله مكارم شيرازي: پنج چيز بر معتكف حرام است:
1ـ تمتّع از همسر، خواه جماع باشد، يا لمس و بوسيدن، بنابر احتياط.
2ـ استمناء بنابر احتياط; هر چند از طريق حلال باشد، مانند ملاعبه با همسر.
3ـ بوييدن عطريّات و بوهاى خوش; هر چند به قصد لذّت نباشد.
4ـ خريد و فروش، بلكه مطلق تجارت با نبودن ضرورت بنابر احتياط; ولى پرداختن به امور مباح دنيوى مانند خيّاطى و امثال آن اشكال ندارد.
5ـ جدال بر سر مسائل دينى يا دنيوى به قصد غلبه كردن برطرف مقابل و اظهار فضيلت، و در اين امور فرقى ميان شب و روز نيست و هر يك از امور فوق اعتكاف را باطل مى كند.
. آيتالله مكارم شيرازي، استفتائات، ج3، س325.
#ڔښاݪة_ݓݥاٰݦ_ݥږاڄة ❣
【﷽】
♡↷ @Resule10 ↶♡
حدّ زنا
سؤال: در مادّه 63 قانون مجازات اسلامى چنين آمده است: «زنا عبارتست از جماع مرد با زنى كه بر او ذاتاً حرام است.» بعضاً از اين جمله چنين استفاده مى شود: «چنانچه مرد و زنى حرمت ذاتى در عمل زناشويى آنها نباشد، اين زناشويى حرمت ندارد، و وقتى كه حرمت نداشته باشد، رجم و جلد شامل آنها نخواهد شد.» و در مادّه 66 همان قانون، چنين مى خوانيم: «هرگاه مرد و زنى كه با هم جماع نموده اند، ادّعاى اشتباه و ناآگاهى كنند، در صورتى كه احتمال صدق مدّعى داده شود، ادّعاى مذكور، بدون سوگند پذيرفته مى شود، و حدّ ساقط مى گردد.» مفهوم مخالف جملات اخير چنين مى شود: «در صورتى كه احتمال صدق مدّعى داده نشود، مدّعى مى تواند با اتيان سوگند، مبنى بر اين كه دچار اشتباه و ناآگاهى شده، خود را از اجراى حدّ نجات دهد.» آيا منظور از كلمات «اشتباه و ناآگاهى» كه در مادّه اخير الذّكر آمده، اعمّ از اشتباه موضوعى و حكمى است، يا فقط اشتباه موضوعى منظور است؟ لطفاً بقيّه موادّ مذكور را نيز توضيح دهيد:
آيتالله مكارم شيرازي: منظور از جمله «ذاتاً حرام است» خارج نمودن موردى است كه بالعرض حرام شده است. مثلا زن در حال حيض، يا ماه مبارك رمضان بر شوهرش حرام است كه اين حرمت ذاتى نيست، و لذا جماع آنها، زنا محسوب نمى شود؛ امّا اگر با هم عقد زوجيّت نخوانده باشند، ذاتاً حرام است. و امّا منظور از جمله «بدون شاهد و سوگند...» اين است كه ادّعاى اشتباه كافى است، و لازم نيست او را وادار به سوگند كند، و اگر احتمال صدق وجود ندارد، سوگند بى فايده است. ادّعاى (اشتباه و ناآگاهى) نيز خواه در جهت حكم باشد يا موضوع، يكسان است.
آيتالله مكارم شيرازي، استفتائات، ج3، س931.
#ڔښاݪة_ݓݥاٰݦ_ݥږاڄة ❣
【﷽】
♡↷ @Resule10 ↶♡
استمنا براي نجات از زنا
سؤال: اگر انسان مجبور شود براى نجات از زنا استمنا كند، آيا اين عمل جايز است؟
آيتالله مكارم شيرازي: راه نجات از گناه، گناه ديگر نيست. بايد به فكر ازدواج باشد و يا از طريق روزه و ورزش و مانند آن خود را از گناه بازدارد و به گناه ديگرى پناه نبرد.
آيتالله مكارم شيرازي، استفتائات، ج1، س1226.
#ڔښاݪة_ݓݥاٰݦ_ݥږاڄة ❣
【﷽】
♡↷ @Resule10 ↶♡
فيلمها و عكسهاى مبتذل
سؤال: اخيراً تهيّه و توزيع تصاوير مهيّج شهوت در شكلهاى مختلف و بعضاً به بهانه عرضه آثار هنرى و عرفانى، بر روى كاشيها، لباسها، كارتهاى تبريك و مانند آن، شايع گرديده است؟ نظر مبارك نسبت به موارد ذيل چيست؟
الف) خريد و فروش اين گونه تصاوير چه حكمى دارد؟
ب) وظيفه فروشندگان نسبت به محو تصاوير مبتذل، كه بر روى اجناسى مانند لباس، صابون، بستههاى شيرينى و امثال اينهاست، چيست؟
ج) مزد كارگران و بنّاها در قبال نصب كاشيهايى كه منقّش به اين گونه تصاوير مىباشد، چه حكمى دارد؟
د) آيا نصب تصاوير مذكور در معرض ديد افراد جايز است؟
آيتالله مكارم شيرازي: استفاده از تصاوير مبتذل و فسادانگيز، به هر نحو كه باشد، جايز نيست، و ترويج آن نيز شرعاً ممنوع است، و مزد گرفتن در برابر آن مجاز نمىباشد، و چنانچه بتوانند بايد آن را محو كنند.
.آيتالله مكارم شيرازي، استفتائات، ج3، س453.
#ڔښاݪة_ݓݥاٰݦ_ݥږاڄة ❣
【﷽】
♡↷ @Resule10 ↶♡
ملاعبه بدون قصد استمناء
سؤال: آيا بازى كردن و ملاعبه در صورتى كه منى بيرون نيايد و قصد استمناء هم نداشته باشد، جايز است؟
آيتالله وحيد خراساني: در فرض مذكور ملاعبه شخص با خودش اگر به قصد تحريك شهوت باشد بنابر احتياط واجب ترك شود. و الله العالم.
. آيت الله وحيد، استفتائات، احكام غسل،س 24.
راه درمان خود ارضائى
سؤال: جوانى هستم كه مبتلا به خود ارضائى شده ام، چه راهى براى درمان خود ارضائى پيشنهاد مى شود؟
آيتالله وحيد خراساني: اينكه شما گرفتار اين مفسده شده ايد، قابل حل است. چون يك خصوصيت بسيار مهم و مفيد و ارزشمند هنوز در شما باقى است وآن اينكه شما عمل بد خود را بد مىبينيد، واى بهحال كسانى كه عمل بد خود را خوب مىبينند (زُيِّنَ له سُوءُ عملِه).
شما بااين خصوصيت مى توانيد گذشته را جبران كنيد، و در آينده يك شخصيت مفيد باشيد.
پيشنهادات كلى:
1 - سعى كنيد نماز خود را اول وقت بخوانيد.
2- بعد از نماز صبح دعاى عهد را كه آخر مفاتيح است بخوانيد ،وتوسل به صاحب خود ولى عصر عليه اسلام داشته باشيد.
3- اول صبح پنج مرتبه آية الكرسى را بخوانيد.
نسبت به خود ار ضايى:
1- با پزشك[متدين] مشورت كنيد.
2- ورزش بيشتر بنماييد.
3- خود را به خواندن داستان انبياء و بزرگان مشغول كنيد.
4- در صورتى كه توانائى جسمى داشته باشيد روزه مستحبى بگيريد.
5- از مطالعه و فكر و هرچه كه موجب تحريك شهوت مى شود دورى كنيد.
6- از معاشرت با اشخاص آلوده اجتناب نموده و با دوستان متدين همنشين و رفاقت داشته باشيد.
7- در مجالس دينى و مذهبى و مجالس اهل بيت عليهم السلام شرکت کنيد.
8- سعى كنيد وقت اضافه اى براى شما باقى نماند.
9- بعد از خستگى كامل به رختخواب برويد.
10- وسائل و مقدمات ازدواج خود را فراهم آوريد، خداوند به شما كمك خواهد فرمود.
آيت الله وحيد، استفتائات، احكام كسبهاى حرام و بعضى گناهان، س 25.
محرّمات اعتكاف
سؤال: كدام يك از محرّمات اعتكاف، باعث بطلان اعتكاف مى شود؟ و در چه مواردى كفّاره واجب مى شود؟
آيتالله مكارم شيرازي: پنج چيز بر معتكف حرام است:
1ـ تمتّع از همسر، خواه جماع باشد، يا لمس و بوسيدن، بنابر احتياط.
2ـ استمناء بنابر احتياط; هر چند از طريق حلال باشد، مانند ملاعبه با همسر.
3ـ بوييدن عطريّات و بوهاى خوش; هر چند به قصد لذّت نباشد.
4ـ خريد و فروش، بلكه مطلق تجارت با نبودن ضرورت بنابر احتياط; ولى پرداختن به امور مباح دنيوى مانند خيّاطى و امثال آن اشكال ندارد.
5ـ جدال بر سر مسائل دينى يا دنيوى به قصد غلبه كردن برطرف مقابل و اظهار فضيلت، و در اين امور فرقى ميان شب و روز نيست و هر يك از امور فوق اعتكاف را باطل مى كند.
. آيتالله مكارم شيرازي، استفتائات، ج3، س325.
حدّ زنا
سؤال: در مادّه 63 قانون مجازات اسلامى چنين آمده است: «زنا عبارتست از جماع مرد با زنى كه بر او ذاتاً حرام است.» بعضاً از اين جمله چنين استفاده مى شود: «چنانچه مرد و زنى حرمت ذاتى در عمل زناشويى آنها نباشد، اين زناشويى حرمت ندارد، و وقتى كه حرمت نداشته باشد، رجم و جلد شامل آنها نخواهد شد.» و در مادّه 66 همان قانون، چنين مى خوانيم: «هرگاه مرد و زنى كه با هم جماع نموده اند، ادّعاى اشتباه و ناآگاهى كنند، در صورتى كه احتمال صدق مدّعى داده شود، ادّعاى مذكور، بدون سوگند پذيرفته مى شود، و حدّ ساقط مى گردد.» مفهوم مخالف جملات اخير چنين مى شود: «در صورتى كه احتمال صدق مدّعى داده نشود، مدّعى مى تواند با اتيان سوگند، مبنى بر اين كه دچار اشتباه و ناآگاهى شده، خود را از اجراى حدّ نجات دهد.» آيا منظور از كلمات «اشتباه و ناآگاهى» كه در مادّه اخير الذّكر آمده، اعمّ از اشتباه موضوعى و حكمى است، يا فقط اشتباه موضوعى منظور است؟ لطفاً بقيّه موادّ مذكور را نيز توضيح دهيد:
آيتالله مكارم شيرازي: منظور از جمله «ذاتاً حرام است» خارج نمودن موردى است كه بالعرض حرام شده است. مثلا زن در حال حيض، يا ماه مبارك رمضان بر شوهرش حرام است كه اين حرمت ذاتى نيست، و لذا جماع آنها، زنا محسوب نمى شود؛ امّا اگر با هم عقد زوجيّت نخوانده باشند، ذاتاً حرام است. و امّا منظور از جمله «بدون شاهد و سوگند...» اين است كه ادّعاى اشتباه كافى است، و لازم نيست او را وادار به سوگند كند، و اگر احتمال صدق وجود ندارد، سوگند بى فايده است. ادّعاى (اشتباه و ناآگاهى) نيز خواه در جهت حكم باشد يا موضوع، يكسان است.
آيتالله مكارم شيرازي، استفتائات، ج3، س931.
فيلمها و عكسهاى مبتذل
سؤال: اخيراً تهيّه و توزيع تصاوير مهيّج شهوت در شكلهاى مختلف و بعضاً به بهانه عرضه آثار هنرى و عرفانى، بر روى كاشيها، لباسها، كارتهاى تبريك و مانند آن، شايع گرديده است؟ نظر مبارك نسبت به موارد ذيل چيست؟
الف) خريد و فروش اين گونه تصاوير چه حكمى دارد؟
ب) وظيفه فروشندگان نسبت به محو تصاوير مبتذل، كه بر روى اجناسى مانند لباس، صابون، بستههاى شيرينى و امثال اينهاست، چيست؟
ج) مزد كارگران و بنّاها در قبال نصب كاشيهايى كه منقّش به اين گونه تصاوير مىباشد، چه حكمى دارد؟
د) آيا نصب تصاوير مذكور در معرض ديد افراد جايز است؟
آيتالله مكارم شيرازي: استفاده از تصاوير مبتذل و فسادانگيز، به هر نحو كه باشد، جايز نيست، و ترويج آن نيز شرعاً ممنوع است، و مزد گرفتن در برابر آن مجاز نمىباشد، و چنانچه بتوانند بايد آن را محو كنند.
.آيتالله مكارم شيرازي، استفتائات، ج3، س453.
#ڔښاݪة_ݓݥاٰݦ_ݥږاڄة ❣
【﷽】
♡↷ @Resule10 ↶♡
همدلي پرستار:
سؤال: براى خواهرانى كه عضو رسمى كادر بيمارستان هستند و مىخواهند به مجروحان خدمتى انجام دهند- و مريض نياز به توجّه و حرف زدن و حتّى شوخى كردن دارد- از نظر "نگاه" مسائل زيادى پيش مىآيد، و گاهى مجروحانى هستند كه بايد لخت و برهنه باشند؛ حكم شرعى چيست؟
امام خميني: كمك مجروحين و رسيدگى امور بيماران خوب است، ولى مراعات ضوابط شرعى لازم است، و از نظر و لمس حرام بدون ضرورت بايد خوددارى كنند.[1]
1. امام خميني، استفتائات، ج3، ص 278
#ڔښاݪة_ݓݥاٰݦ_ݥږاڄة ❣
【﷽】
♡↷ @Resule10 ↶♡
حالت انزال
سؤال: برخى اوقات زن به علت ملاعبه با همسر، تقريبا حالت انزال به او دست مىدهد و بدنش سست مىشود به طورى كه فكر مىكند جنب شده است؛ آيا پس از اين حالت غسل جنابت واجب است يا نه؟
امام خميني: اگر يقين به انزال منى حاصل شود و از مجرى به خارج برسد، غسل واجب است.
1.امام خميني، استفتائات، ج1، ص54.
غروب جمعه دلم
بوے یار مےگیرد🍂💛
افق افق دل من را
غبار مے گیرد🍂💛
نه با زیارت یاسین
دلم شــود آرام🍂💛
نہ با دعاے سماتم
قرار مے گیرد🍂💛
#این_جمعه_هم_نیامدی😔
#ڔښاݪة_ݓݥاٰݦ_ݥږاڄة ❣
【﷽】
♡↷ @Resule10 ↶♡
جنابت زن1
سؤال: خانمى از مسأله جنابت زنان بى اطلاع بوده و خيال مىكرده كه خروج منى اختصاص به مردان دارد و براى زنان فقط آنچه باعث بطلان روزه مىشود، مسأله دخول است، لذا در بعضى از روزهاى ماه رمضان با همسر خويش ملاعبه مىكرده و فقط از دخول جلوگيرى مىنموده امّا ترشحاتى از او خارج مىشده كه هم اكنون فكر مىكند آنها منى بوده است؛ با توجه به اين كه اين شخص جاهل به حكم بوده تكليفش در قبال روزههاى اين ايّام چيست؟
امام خميني: اگر دخول متحقّق نشده و يقين نداريد ترشحاتى كه خارج مىشد منى باشد روزهها محكوم به صحّت است و قضا و كفّاره ندارد ولى اگر يقين داريد همراه ترشحات منى خارج مىشده روزهها قضا دارد و با فرض اينكه جاهل به حكم بوديد كفّاره ندارد.[1]
1.امام خميني، استفتائات، ج1، ص309.
••••●❥🆔 @LatifehAbad 💯
••••●❥🆔 @LatifehAbad 💯
جنابت زن2
سؤال: در مسأله 346 احكام جنابت فرمودهايد... درباره زن لازم نيست آن آب يا رطوبت با جستن و سست شدن بدن باشد بلكه اگر با شهوت باشد حكم منى دارد.
تشخيص اين مورد براى زنان كه اغلب ترشّح مىبينند و به جزئى شهوتى و خوشايندى ممكن است ترشح خارج شود چگونه است؟ خصوصا در مورد دوشيزگان كه در عقد مىباشند؟
امام خميني: ترشحات ذكر شده پاك است و غسل ندارد.[1]
1. امام خميني، استفتائات، ج1، ص54.
••••●❥🆔 @LatifehAbad 💯
••••●❥🆔 @LatifehAbad 💯