‼️ارتباط با مسلمان اسمی
🔷س 2987: حکم ارتباط با کسانی که به صورت اسمی مسلمان هستند، اما گاهی منکر دین اسلام و خدا میشوند چیست؟
✅ج: اگر در ظاهر، اظهار اسلام میکنند، یعنی شهادتین را گفتهاند و ما خبر نداریم که قلباً مسلمان هستند یا نه و گاهی وقتها ممکن است اعمالی انجام دهند که خلاف دستورات اسلام باشد، حکم مسلمان را دارند. اما اگر ما میدانیم که آنها معتقد به اسلام نیستند و فقط به صورت زبانی یک چیزی میگویند و فقط اظهار اسلام میکنند، خیر، در اینجا حکم مسلمان را ندارند و ارتباط با آنها اجمالاً با ارتباط با مسلمانان فرق میکند. اگرچه نمیگوییم بهطورکلی ارتباط با آنها جایز نیست. ارتباط با آنها اشکالی ندارد، اما نباید مفسدهای داشته باشد و موجب تأیید عقاید باطل آنها بشود. همچنین خود کسی که با آنها ارتباط دارد، نباید متهم شود که با افراد لاابالی سروسرّی دارد.
📕منبع: khamenei.ir
❥┅☆•←┄┅❥
✧❁ @Resule10 ❁
#استفتائات_امام_خامنهای_مدظله_العالی
‼️طهارت اهل کتاب
🔷س 2985: بعضی از فقها اعتقاد به نجاست اهل کتاب دارند و بعضی دیگر به طهارت آنها، رأی جنابعالی چیست؟
✅ج: نجاست ذاتی اهل کتاب معلوم نیست. به نظر ما آنها محکوم به طهارت ذاتی هستند.
📕منبع: leader.ir
❥┅☆•←┄┅❥
✧❁ @Resule10 ❁
‼️نماز در مسجد
🔷خواندن نماز در مساجد، مستحب است بلکه حاضر نشدن در مسجد بدون عذر مانند باران مخصوصا برای همسایه مسجد مکروه است. حتی در حدیث آمده است «برای همسایۀ مسجد نماز نیست مگر در مسجد» و بافضیلتترین مساجد مسجد الحرام سپس مسجد النبی (صلّی اللّه علیه و آله) سپس مسجد کوفه و مسجد الاقصی، سپس مسجد جامع، سپس مسجد قبیله و پس از آن مسجد بازار است.
📕منبع: leader.ir
❥┅☆•←┄┅❥
✧❁ @Resule10 ❁
‼️تعطیل کردن مسجد
🔷تعطیل گذاشتن مسجد مکروه است و در حدیث آمده است که مسجد یکی از سه شاکی است که روز قیامت به خداوند عزّ و جل، شکایت میبرند. و دوتای دیگر عالمی است بین نادانها و قرآن کریمی است که گرد و غبار روی آن گرفته و خوانده نمیشود و در حدیث آمده است: «کسی که به مسجدی از مساجد خدا برود برای او در برابر هر قدمی که برمیدارد تا به منزل برگردد ده حسنه میباشد و از او ده سیئه محو میشود و ده درجه ترفیع میشود».
📕منبع: leader.ir
❥┅☆•←┄┅❥
✧❁ @Resule10 ❁
‼️برخی از مکروهات مسجد
🔷خوابیدن در مسجد اگر انسان ناچار نباشد و صحبت کردن راجع به کارهای دنیا و مشغول صنعت شدن و خواندن شعری که نصیحت و مانند آن نباشد، مکروه است. و نیز مکروه است آب دهان و بینی و اخلاط سینه را در مسجد بیندازد، و گمشده ای را طلب کند و صدای خود را بلند کند، ولی بلند کردن صدا برای اذان مانعی ندارد.
📕منبع: leader.ir
❥┅☆•←┄┅❥
✧❁ @Resule10 ❁
#استفتائات_امام_خامنهای_مدظله_العالی
‼️ریختن پول در مراسم شادی
🔷س 2983: ریختن پول بر سر حاضرین در مراسمات مذهبی چه حکمی دارد؟
✅ج: پاشیدن پول بر سر حاضرین بدون اشکال است بلکه اگر به قصد اظهار شادی و سرور و شادکردن قلوب مؤمنین باشد، ثواب هم دارد.
📕منبع: اجوبة الاستفتائات سؤال 1458
❥┅☆•←┄┅❥
✧❁ @Resule10 ❁
‼️پخش موسیقی از مسجد
🔷س 2984: آیا پخش موسیقی شاد از مسجد به مناسبت جشن میلاد ائمه معصومین (علیهم السلام) شرعاً اشکال دارد؟
✅ج: واضح است که مسجد جایگاه شرعی خاصی دارد، لذا اگر پخش موسیقی در آن منافی با حرمت مسجد باشد، حرام است، حتی اگر موسیقی غیر لهوی باشد.
📕منبع: اجوبة الاستفتائات سؤال 399
❥┅☆•←┄┅❥
✧❁ @Resule10 ❁
#استفتائات_امام_خامنهای_مدظله_العالی
‼️کف زدن
🔷س 2982: آیا دستزدن برای زنان در مجالس شادی زنانه مانند ولادت ها وعروسی ها جایز است؟ و بر فرض جواز اگر، صدای آن به بیرون از مجلس برود به طوری که به گوش مردان بیگانه برسد، چه حکمی دارد؟
✅ج: دست زدن به نحو متعارف اگر مفسده ای بر آن مترتّب نشود، اشکال ندارد حتّی اگر اجنبی صدای آن را بشنود.
📕منبع: leader.ir
❥┅☆•←┄┅❥
✧❁ @Resule10 ❁
Tahdir joze24.mp3
3.94M
📣 تندخوانی ( تحدیر ) « جز 24 »
🎤 قاری : استاد معتز آقایی
#ترتیل# قرآن
#ماه_مبارک_رمضان
#ماه_رمضان
#کانال_رسمی_عجایب_جهان👇
💟🇯🇴🇮🇳👇
cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
🌸🍃🌸
🍃🌸
🌸
#دعای_روز_بیست_چهارم_ماه_رمضان 🌸🍃
🌷 بسم الله الرحمن الرحیم🌷
اللهمّ إنّي أسْألُكَ فيه ما يُرْضيكَ وأعوذُ بِكَ ممّا يؤذيك وأسألُكَ التّوفيقَ فيهِ لأنْ أطيعَكَ ولا أعْصيكَ يا جَوادَ السّائلين.
خدايا من از تو ميخواهم در آن آنچه تو را خوشنود كند و پناه مى برم بتو از آنچه تو را بيازارد واز تو خواهم توفيق در آن براى اينكه فرمانت برم ونافرمانى تو ننمايم اى بخشنده سائلان...
#کانال_رسمی_عجایب_جهان👇
💟🇯🇴🇮🇳👇
cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
💬سوال: آیا روزه کسی که قصد انجام یکی از مبطلات را داشته است صحیح است؟
پاسخ:
اگر کسی قصد انجام یکی از باطل کننده های روزه واجب معینی (مانند روزه ماه رمضان و روزه نذر معین) را داشته باشد:
🔹آیت الله خامنه ای: هر چند مرتکب آن نشود، صحت روزه او محل اشکال است و احتیاط واجب آن است که روزه را تمام کند و بعدا آن را قضا نماید.
🔹آیت الله مکارم شیرازی: هر چند مرتکب آن نشود، روزه اش باطل می شود و باید قضا نماید.
🔹آیت الله سیستانی: اگر دوباره نیت روزه نکند، روزه اش باطل است و اگر نیت روزه کند باید بنابر احتیاط لازم روزه را تمام کند و سپس قضای آن را به جا آورد.
---------------------
📚 منبع:
توضیح المسائل ده مرجع، م 1594 - نيت روزه (استفتائات روزه بر اساس فتوای مقام معظم رهبری)
📚 تبدیل کردن فدیه و کفاره به جنس دیگر
💠 کسی که فدیه و یا کفاره تأخیر مثلا به اندازه ده روز، مد طعام بر عهده او باشد لازم است به اندازۀ ده مد طعام مانند ده تا 750 گرم گندم یا نان و امثال آن، به فقیر بدهد و نمی تواند معادل قیمت ده مد طعام را تبدیل به چیز دیگری کند (مانند اینکه به همان قیمت، تخم مرغ یا گوشت به فقیر بدهد).