eitaa logo
🌹 رساله تمام مراجع🌹
5.8هزار دنبال‌کننده
31.5هزار عکس
10.7هزار ویدیو
119 فایل
#تــــــــــــــــوجه👇👇👇 📚 کتاب هایی که قبل ازمرگ باید بخوانیم...👇✅ https://eitaa.com/joinchat/2373517458Cb099503ae7 مدیر @Hossein_Hajivand تبلیغات👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2953183246Ce6d64e22a6
مشاهده در ایتا
دانلود
💬 سوال: اگر بعد از تطهیر لباس و خواندن نماز، متوجه باقی ماندن نجاست در آن شویم، وظیفه مان چیست⁉️⁉️ ✅ پاسخ: 📝 آیت الله خامنه ای: به طور کلی اگر لباس را آب بكشد و يقين كند كه پاك شده است و با آن نماز بخواند و بعد از نماز بفهمد پاك نشده، نمازش صحيح است. 📝 آیت الله مکارم: در فرض سوال نمازی که با آن لباس خوانده شده است صحیح است و اگر بعدا یقین به عدم تطهیر نموده تا آنرا تطهیر نکند، نمی تواند در آن لباس نماز بخواند. 📝 آیت الله شبیری زنجانی: نماز خوانده شده صحیح است. 📝 آیت الله فاضل: اگر با شستن لباس نجس مطمئن شده باشید که لباس پاک شده و بعد از خشک شدن لباس و پوشیدن آن با آن لباس نماز بخوانید و بعد از نماز بفهمید که نجاست لباس برطرف نشده، لباس نجس است باید دوباره بشویید لیکن نمازی که با آن لباس خوانده اید صحیح است. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: آیا لازم است رابطه نامشروع یک زن شوهردار را به شوهرش اطلاع داد⁉️⁉️ ✅ پاسخ: 📝آیت الله خامنه ای:‌ اگر در جلو گيری از حرام تأثيری داشته باشد بايد از باب نهی از منکر اطلاع دهيد. و صرف آنچه که به عنوان دردسر مطرح می شود مانع از اين نمی تواند باشد. 📝 آیت الله مکارم شیرازی: از بازگو کردن آن نزد دیگران خوداری کنید ولازم است با زبان خوش توأم با ادب و احترام او را ارشاد کرد. در صورت ضرورت ایشان را تهدید لفظی نمائید (مثلا بگوئید به والدین و یا به شوهرت اطلاع می دهم و...). 📝 آیت الله شبیری زنجانی: اگر برای جلوگیری از منکر و گناه راه دیگری نباشد و برای شما حرجی نباشد باید به وی بگویید، مگر اینکه موجب مفسده بزرگتری باشد. 📝 آیت الله وحید: اگر برای زن، خطر جانی ندارد باید اطلاع دهید. 📝 آیت الله فاضل لنکرانی: در صورت امکان اول با روش خوب، خود زن را از گناه و ارتباط نامشروع منع کنید و اگر اثر نکرد در صورتی که صد در صد یقین دارید و می توانید برای شوهرش اثبات کنید، از باب اجرای مراتب امر به معروف و نهی از منکر و جلوگیری از فساد اجتماعی، لازم است شوهر او را در جریان بگذارید، اما اگر نمی توانید اثبات کنید نباید چیزی به شوهرش بگوئید. 📝 آیت الله سیستانی: واجب نيست مگر اين كه نتواند مانع ادامه منكر شود كه در اين صورت اگر خطر قتل نباشد، بايد بگويد. 🆔👇👇 @resule10📚
💬 سؤال: آیا نیت کلی روزه قضا برای روزه های سال های گذشته صحیح است یا باید آن را مشخص کنم⁉️⁉️ ✅ پاسخ: 📝 آیت الله خامنه ای: اگر از چند ماه رمضان روزه‌ قضا داشته باشد، قضای هر کدام را که اول بگيرد مانع ندارد، ولی‌ اگر وقت قضای آخرين ماه رمضان تنگ باشد، مثلاً پنج روز از رمضان آخر قضا داشته باشد و پنج روز هم به ماه رمضان باقی مانده باشد در اين صورت احتياط آن است که قضای رمضان آخر را بگيرد. 📝 آیت الله مکارم: چنانچه نیت کنید روزه های قضایی که بر عهده شما است را بجا می آورید، کفایت می کند. اما توجه داشته باشید، اگر از چند ماه رمضان روزه قضا بر ذمّه دارد قضاى هر كدام را اوّل بگيرد مانعى ندارد، ولى اگر وقت براى قضاى رمضان آخر تنگ شده باشد بايد بنابر احتياط واجب اوّل قضاى رمضان آخر را بگيرد. 📝 آیت الله سیستانی: اگر از چند ماه رمضان روزه قضا داشته باشد، قضای هرکدام را که اوّل بگیرد مانعی ندارد، ولی اگر وقت قضای رمضان آخر تنگ باشد، مثلاً پنج روز از رمضان آخر قضا داشته باشد، و پنج روز هم به رمضان مانده باشد، بهتر آن است که اوّل قضای رمضان آخر را بگیرد. اگر قضای روزه چند ماه رمضان بر او واجب باشد و در نیت معین نکند روزه ای را که میگیرد قضای کدام ماه رمضان است، قضای آخرین سال حساب نمیشود که کفاره تأخیر از او ساقط شود. 📝 آیت الله وحید: اگر در ماه رمضان به واسطه عذرى روزه نگيرد و بعد از ماه رمضان عذر او بر طرف شود واجب است بنابر احتیاط تا ماه رمضانِ سالِ بعد قضاء روزه آن روزه ها را بگیرد و اگر از چند ماه رمضان روزه قضا داشته باشد، قضاى هر كدام را كه اوّل بگيرد مانعى ندارد ولى اگر وقت قضاى ماه رمضانِ آخر، تنگ باشد، مثلا پنج روز از ماه رمضان آخر قضا داشته باشد و پنج روز هم به ماه رمضان مانده باشد، بنابر احتياط واجب اوّل قضاى ماه رمضان آخر را بگيرد. 📝آیت الله فاضل: اگر از چند سال روزه قضا داشته باشید و وقت روزه قضای سال آخر زیاد باشد قضاى هر كدام را كه اوّل بگيرید مانعى ندارد، اگر در نيّت معيّن نكنید که روزه کدام سال باشد، روزه اى را كه مى گيرید، قضاى سال اوّل حساب مى شود و اگر تنها از سال قبل روزه قضا دارید همین مقدار که نیّت روزه قضا کنید و روزه بگیرید روزه قضای سال قبل حساب می‌شود. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: راه تشخیص منی و احتلام در زن چیست⁉️⁉️ ✅ پاسخ: 📝 آیات امام، رهبری، وحید، زنجانی، صافی، مکارم، فاضل، اراکی: اگر خروج ترشحات همراه با شهوت باشد - در زمانی که زن به اوج لذت جنسی می رسد - حکم به جنابت آنان می شود و لازم نیست با جستن بیرون آید و بدن سست شود. 📝 آیت الله سیستانی: اگر ترشح با شهوت خارج شود و به حدی باشد که صدق انزال کند و لباسها را آلوده نماید - و معمولا این رطوبت در موقعی خارج می شود که زن به اوج شهوت جنسی برسد - نجس و موجب جنابت است و بنابر احتیاط واجب اگر به اوج لذت هم نرسد، ولی آب زیاد باشد - نظیر آنچه در حال ارضای کامل خارج می شود - همین حکم را دارد. 📝 آیت الله نوری: بنابر احتیاط واجب خروج ترشحات اگر همراه با شهوت باشد و بدن سست شود، موجب جنابت است. 📝 آیت الله بهجت: خروج ترشحات اگر همراه با شهوت (اوج لذت جنسی) و جستن باشد، باعث جنب شدن است. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سؤال: وجه قابل توجهی را به یکی از دوستان به عنوان قرض الحسنه داده ام، آیا بازپس گیری آن شرایط خاصی دارد⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت الله خامنه ای: اگر براي بازپرداخت زمان معين نشده است، مي توانيد مطالبه کنيد و مديون در صورت توان بايد بپردازد. 📝آیت الله سیستانی: اگر قرض گیرنده دارا باشد و قرض مدت دار نبوده باشد می توانید پس بگیرید. 📝آیت الله شبیری زنجانی: اگر زمان خاصی را برای بازپرداخت معین نکرده اید هر زمان خواستید می توانید وجه تان را مطالبه کنید. البته در صورتی که بیشتر از مستثنیات دین نداشته باشد باید به وی مهلت دهید. 📝آیت الله وحید: به همان مقدار می توانید پس بگیرید و مشکلی ندارد. 📝 آیت الله فاضل: اگر شرط خاصی برای باز پس گرفتن نگذاشته اید هر وقت بخواهید می‌توانید پول خود را پس بگیرید. 🆔👇👇 @resule10📚
💬 سؤال: آیا نیت کلی روزه قضا برای روزه های سال های گذشته صحیح است یا باید آن را مشخص کنم⁉️⁉️ ✅ پاسخ: 📝 آیت الله خامنه ای: اگر از چند ماه رمضان روزه‌ قضا داشته باشد، قضای هر کدام را که اول بگيرد مانع ندارد، ولی‌ اگر وقت قضای آخرين ماه رمضان تنگ باشد، مثلاً پنج روز از رمضان آخر قضا داشته باشد و پنج روز هم به ماه رمضان باقی مانده باشد در اين صورت احتياط آن است که قضای رمضان آخر را بگيرد. 📝 آیت الله مکارم: چنانچه نیت کنید روزه های قضایی که بر عهده شما است را بجا می آورید، کفایت می کند. اما توجه داشته باشید، اگر از چند ماه رمضان روزه قضا بر ذمّه دارد قضاى هر كدام را اوّل بگيرد مانعى ندارد، ولى اگر وقت براى قضاى رمضان آخر تنگ شده باشد بايد بنابر احتياط واجب اوّل قضاى رمضان آخر را بگيرد. 📝 آیت الله سیستانی: اگر از چند ماه رمضان روزه قضا داشته باشد، قضای هرکدام را که اوّل بگیرد مانعی ندارد، ولی اگر وقت قضای رمضان آخر تنگ باشد، مثلاً پنج روز از رمضان آخر قضا داشته باشد، و پنج روز هم به رمضان مانده باشد، بهتر آن است که اوّل قضای رمضان آخر را بگیرد. اگر قضای روزه چند ماه رمضان بر او واجب باشد و در نیت معین نکند روزه ای را که میگیرد قضای کدام ماه رمضان است، قضای آخرین سال حساب نمیشود که کفاره تأخیر از او ساقط شود. 📝 آیت الله وحید: اگر در ماه رمضان به واسطه عذرى روزه نگيرد و بعد از ماه رمضان عذر او بر طرف شود واجب است بنابر احتیاط تا ماه رمضانِ سالِ بعد قضاء روزه آن روزه ها را بگیرد و اگر از چند ماه رمضان روزه قضا داشته باشد، قضاى هر كدام را كه اوّل بگيرد مانعى ندارد ولى اگر وقت قضاى ماه رمضانِ آخر، تنگ باشد، مثلا پنج روز از ماه رمضان آخر قضا داشته باشد و پنج روز هم به ماه رمضان مانده باشد، بنابر احتياط واجب اوّل قضاى ماه رمضان آخر را بگيرد. 📝آیت الله فاضل: اگر از چند سال روزه قضا داشته باشید و وقت روزه قضای سال آخر زیاد باشد قضاى هر كدام را كه اوّل بگيرید مانعى ندارد، اگر در نيّت معيّن نكنید که روزه کدام سال باشد، روزه اى را كه مى گيرید، قضاى سال اوّل حساب مى شود و اگر تنها از سال قبل روزه قضا دارید همین مقدار که نیّت روزه قضا کنید و روزه بگیرید روزه قضای سال قبل حساب می‌شود. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: غنا چیست⁉️⁉️ آیا غنا فقط شامل صدای انسان است یا اینکه شامل صداهای حاصل از آلات موسیقی هم میشود⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت الله خامنه ای غنا عبارت است از صدای انسان در صورتی که با ترجیع همراه بوده و مناسب مجالس لهو و گناه باشد که خواندن به این صورت و گوش‌دادن به آن حرام است. مقصود از موسیقی و غنا چیست⁉️⁉️ غنا يعنى ترجيع صدا به نحوى که مناسب با مجالس لهو باشد که از گناهان بوده و بر خواننده و شنونده حرام است. ولى موسيقى، نواختن آلات آن است که اگر به نحو معمول در مجالس لهو و گناه باشد، هم بر نوازنده و هم بر شنونده حرام است. و اگر به آن نحو نباشد، فى‌نفسه جايز است و اشکال ندارد. 📝آيت الله سيستاني: لطفا نظر خود را در مورد غنا بیان بفرمائید⁉️⁉️ غنا حرام است ، و منظور از آن سخن باطلى است که با آوازى خوانده میشود که مناسب مجالس لهو و لعب باشد . و همچنین جایز نیست با این گونه صدا قرآن و دعا و مانند آن را بخوانند ، ـ و بنابر احتیاط واجب ـ سخنانى غیر از آنچه گفته شد نیز به این گونه صدا نخوانند . و همچنین گوش دادن به غنا حرام است و اجرت گرفتن بر آن نیز حرام است و ملک گیرنده نمی شود . و همچنین یاد گرفتن و یاد دادن آن نیز جایز نیست . و موسیقى یعنى نواختن آلات مخصوص موزیک نیز اگر به نحوى باشد که مناسب مجالس لهو و لعب است حرام است ، و غیر آن حرام نیست . و اجرت گرفتن بر نواختن موسیقىِ حرام ، نیز حرام است ، و ملک گیرنده نمیشود ، و تعلیم و تعلّم آن نیز حرام است. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: آیا می توان برای پیوند اعضا از اعضای حیوانات چه حرام گوشت چه حلال گوشت وچه نجس العین برای انسان استفاده کرد⁉️⁉️ لطفاً نظرتان را در این مورد بفرمایید. ✅پاسخ: 📝آیت الله خامنه ای: مانع ندارد ولی نماز خواندن با آن اشکال دارد، مگر اینکه از قبیل چیزهایی باشد که دارای حیات است که با پیوند آن به بدن انسان حیات پیدا کند و جزو بدن انسان گردد. و در حکم مذکور تفاوتی میان انواع حیوانات، حتّی نجس العین نیست. 📝آيت الله سيستاني: جایز است عضوی از اعضای یک حیوان و حتی سگ و خوک را به بدن انسان پیوند بزنند و برآن عضوپیوندی آثار و احکام بدن خود انسان مترتب است یعنی : آن، پاک است و نماز با آن جایز می باشد. بعد از آن که حیات در آن عضو حلول کرده باشد،و عضو بدن انسان به حساب آید. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: اگر در بین نماز کلام بی جای سهوی گفته شودسجده سهو واجب می شود⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیات عظام: امام خمینی،اراکی،زنجانی،خامنه ای ،بهجت،تبریزی،خویی،صافی،فاضل،گلپایگانی،نوری باید سجده سهو به جا آورد. 📝آیت الله: سیستانی ومکارم بنابر احتیاط واجب سجده سهو را به جا آورد. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: لعن کردن علنی خلفاء و مقدسات اهل سنت چه حکمی دارد⁉️⁉️ ✅ پاسخ: 📝 آیت الله خامنه ای: هرگونه گفتار یا کردار و رفتاری که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمین گردد، شرعا حرام اکید است. 📝 آیت الله بهجت: چه بسا ... این کارها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند گردد در اینصورت اگر یک قطره خون از آنها ریخته شود ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود. در جایی دیگر فرمودند: ممکن است این کارها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند، گردد. در این صورت اگر یک قطره خون از آنها ریخته شود، ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود. 📝آیت الله سید محمد صادق روحانی: قال الله تعالی «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» (آل عمران، 103) و قال عز و جل «و اطیعوا الله و رسوله و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم» (انفال، 46) و قال عز و جل «ان الذین فرقوا دینهم و کانوا شیعا لست منهم فی شیء» (انعام، 159) و آیات و روایات دیگر مثل این ها که دلالت می کند بر وحدت و پرهیز از تفرقه و تشتت. 📝 آیت الله سیستانی: دشنام به مقدسات اهل سنت مغایر با آموزه های اهل بیت عصمت (علیهم السلام) به شیعیان و شاگردان خود است. 📝 آیت الله شبیری زنجانی: مومنین باید از انجام اموری که باعث تفرقه و اختلاف و تضعیف اسلام می شود اجتناب کنند. در صحیحه ابی بصیر از حضرت باقر (علیه السلام) نقل شده است: إِنَّ رَجُلًا مِنْ تَمِیمٍ أَتَى النَّبِیَّ (صلی الله علیه و آله) فَقَالَ أَوْصِنِی فَکَانَ فِیمَا أَوْصَاهُ أَنْ قَالَ لَا تَسُبُّوا النَّاسَ فَتَکْسِبُوا الْعَدَاوَةَ لَهُمْ. 📝آیت الله صافی گلپایگانی: این فحاشی ها برای خود فحش دهنده وهن و سبک است ، علاوه بر اینکه لعن و نفرین ، طلب بُعد و دوری اعداء دین علیهم لعائن الله از رحمت خداوند متعال است و این معنای مهمّی است که در فحش نیست. 📝 آیت الله علوی گرگانی: اهانت به مقدسات اهل سنت جایز نیست. 📝 آیت الله فاضل لنکرانی: در موارد تقیّه، جایز نیست. 📝 آیت الله محقق کابلی: از اهانت به مقدسات اهل سنت خودداری شود. 📝آیت الله مدنی تبریزی: اسلام توهین به مقدسات هیچ یک از ادیان، به ویژه مذاهب اسلامی را جایز نمی داند و هر حرکتی که موجب اختلاف میان امت اسلامی و خسارت و ضرر مالی و جانی به مسلمانان گردد، حرام و خلاف شرع است. 📝 آیت الله مظاهری: اهانت به مقدسات و اعتقادات مسلمانان و ایجاد تفرقه میان صفوف پیروان پیامبر عظیم الشان(صلی الله علیه و آله) عقلا و شرعا جایز نیست. 📝 آيت الله مكارم شيرازي: از کارهایی که موجب تفرقه بین صفوف مسلمین می شود بپرهیزید، مخصوصاً در شرایط فعلی. 📝 آیت الله موسوی اردبیلی: مومنین باید از کارهایی که موجب تشدید اختلاف به خصوص در شرایط فعلی و در مقابل کفر و الحاد می شود اجتناب کنند. 📝 آیت الله نوری همدانی: جائز نیست. 📝 آيت الله وحيد خراساني: لعن علني ابدا، لعن علني ابدا؛ نباید با اتباع مذاهب دیگر دشمنی کرد، نباید به مقدسات آنها توهین نمود، لعن و سبّ بزرگان آنها جایز نیست، زیرا موجب دور کردن آنها از اهل بیت و معارف آنها میشود. 📝 آیت الله هاشمی شاهرودی: هر عمل یا گفتاری که موجب فتنه و اختلاف بین مسلمانان شیعه و سنی شود، جایز نیست. 🆔👇👇 @resule10📚
💬 سؤال: کسی که روزه قضای ماه رمضان گرفته ولی به خاطر اشتباه نرم افزار گوشی، یک ربع زودتر از اذان مغرب افطار کرده است، چه وظیفه ای دارد⁉️⁉️ ✅ پاسخ: 📝 آیت الله خامنه ای: روزه باطل است و باید مجددا آن را بگیرید ولی چون افطار عمدی نبوده است کفاره ندارد. 📝 آیت الله مکارم: اگر بعد از غروب آفتاب روزه را افطار کرده اید، روزه صحیح است. 📝 آیت الله سیستانی: به احتیاط واجب قضا کنید. 📝آیت الله شبیری زنجانی: باطل است. 📝 آیت الله وحید: روزه باطل است. 📝 آیت الله فاضل: اگر به خاطر اشتباه زودتر از اذان مغرب روزه را افطار کرده اید باطل است باید یک روز دیگر بجای آن روز، روزه قضا ماه رمضان را بگیرید. 🆔👇👇 @_resule10📚
💬سوال: لعن کردن علنی خلفاء و مقدسات اهل سنت چه حکمی دارد⁉️⁉️ ✅ پاسخ: 📝 آیت الله خامنه ای: هرگونه گفتار یا کردار و رفتاری که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمین گردد، شرعا حرام اکید است. 📝 آیت الله بهجت: چه بسا ... این کارها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند گردد در اینصورت اگر یک قطره خون از آنها ریخته شود ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود. در جایی دیگر فرمودند: ممکن است این کارها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند، گردد. در این صورت اگر یک قطره خون از آنها ریخته شود، ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود. 📝آیت الله سید محمد صادق روحانی: قال الله تعالی «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» (آل عمران، 103) و قال عز و جل «و اطیعوا الله و رسوله و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم» (انفال، 46) و قال عز و جل «ان الذین فرقوا دینهم و کانوا شیعا لست منهم فی شیء» (انعام، 159) و آیات و روایات دیگر مثل این ها که دلالت می کند بر وحدت و پرهیز از تفرقه و تشتت. 📝 آیت الله سیستانی: دشنام به مقدسات اهل سنت مغایر با آموزه های اهل بیت عصمت (علیهم السلام) به شیعیان و شاگردان خود است. 📝 آیت الله شبیری زنجانی: مومنین باید از انجام اموری که باعث تفرقه و اختلاف و تضعیف اسلام می شود اجتناب کنند. در صحیحه ابی بصیر از حضرت باقر (علیه السلام) نقل شده است: إِنَّ رَجُلًا مِنْ تَمِیمٍ أَتَى النَّبِیَّ (صلی الله علیه و آله) فَقَالَ أَوْصِنِی فَکَانَ فِیمَا أَوْصَاهُ أَنْ قَالَ لَا تَسُبُّوا النَّاسَ فَتَکْسِبُوا الْعَدَاوَةَ لَهُمْ. 📝آیت الله صافی گلپایگانی: این فحاشی ها برای خود فحش دهنده وهن و سبک است ، علاوه بر اینکه لعن و نفرین ، طلب بُعد و دوری اعداء دین علیهم لعائن الله از رحمت خداوند متعال است و این معنای مهمّی است که در فحش نیست. 📝 آیت الله علوی گرگانی: اهانت به مقدسات اهل سنت جایز نیست. 📝 آیت الله فاضل لنکرانی: در موارد تقیّه، جایز نیست. 📝 آیت الله محقق کابلی: از اهانت به مقدسات اهل سنت خودداری شود. 📝آیت الله مدنی تبریزی: اسلام توهین به مقدسات هیچ یک از ادیان، به ویژه مذاهب اسلامی را جایز نمی داند و هر حرکتی که موجب اختلاف میان امت اسلامی و خسارت و ضرر مالی و جانی به مسلمانان گردد، حرام و خلاف شرع است. 📝 آیت الله مظاهری: اهانت به مقدسات و اعتقادات مسلمانان و ایجاد تفرقه میان صفوف پیروان پیامبر عظیم الشان(صلی الله علیه و آله) عقلا و شرعا جایز نیست. 📝 آيت الله مكارم شيرازي: از کارهایی که موجب تفرقه بین صفوف مسلمین می شود بپرهیزید، مخصوصاً در شرایط فعلی. 📝 آیت الله موسوی اردبیلی: مومنین باید از کارهایی که موجب تشدید اختلاف به خصوص در شرایط فعلی و در مقابل کفر و الحاد می شود اجتناب کنند. 📝 آیت الله نوری همدانی: جائز نیست. 📝 آيت الله وحيد خراساني: لعن علني ابدا، لعن علني ابدا؛ نباید با اتباع مذاهب دیگر دشمنی کرد، نباید به مقدسات آنها توهین نمود، لعن و سبّ بزرگان آنها جایز نیست، زیرا موجب دور کردن آنها از اهل بیت و معارف آنها میشود. 📝 آیت الله هاشمی شاهرودی: هر عمل یا گفتاری که موجب فتنه و اختلاف بین مسلمانان شیعه و سنی شود، جایز نیست. 🆔👇👇 @resule10📚