#یاد_دادن_و_یاد_گرفتن_رقص
💬سوال:
آیا یاددادن و یادگیری #رقص جایز است⁉️ اگر این تعلیم و تعلم به خاطر رقصیدن زن برای شوهر باشد چه حکمی دارد⁉️⁉️
✅پاسخ
📝آیت الله بهجت:اشکال دارد.
📝آیت الله خامنه ای :به نحو کلی یادگیری و تعلیم رقص و ترویج آن هر چند به انگیزه حلال باشد با اهداف عالیه نظام مقدس اسلامی سازگار نیست.
📝آیت الله سیستانی :در غیر مورد رقص زن و شوهر اشکال دارد و فرقی ندارد یادگیری به چه دلیلی انجام گیرد.
📝آیت الله مکارم شیرازی: اگر مستلزم رقص در برابر دیگران نباشد مانعی ندارد.
📝آیت الله نوری همدانی و فاضل لنکرانی:جایز نیست مگر اینکه برای رقصیدن زن برای شوهرش باشد.
🆔👇👇
@resule10📚
#نزديكى_در_ايام_عادت
💬سوال:
آيا زن و شوهر، مى توانند در زمان حيض به جز نزديكى، ساير استمتاعات را از يكديگر داشته باشند⁉️⁉️
✅پاسخ:
📝همه مراجع: آرى، جايز است؛ ولى كاميابى از ناف تا زانوى او كراهت دارد، مگر آنكه از روى لباس باشد.
🆔👇👇
@resule10📚
#راه_تشخیص_اقسام_استحاضه
💬سوال:
شیوه تشخیص اقسام استحاضه چیست⁉️⁉️
✅پاسخ:
۱. برای آن که زن بفهمد استحاضه او از کدام قسم است، بنابر احتیاط واجب باید در وقت هر نماز، مقداری پنبه درون مجرا (فرج) بگذارد و پس از لحظه ای بیرون آورد؛ بنابر این اگر
1⃣ خون به پنبه رسیده ولی در آن نفوذ نکرده و از طرف دیگر آن پیدا نشده «قلیله» است.
2⃣ خون به پنبه نفوذ کرده و از طرف دیگر آن ظاهر شده ولی به دستمال جاری نشده (یعنی دستمال یا نوار بهداشتی که زن ها به طور معمول برای جلوگیری از خون می بندند)، «متوسطه» است.
3⃣ خون در پنبه نفوذ کرده و از طرف دیگر ظاهر شده و به دستمال هم جاری شده، «کثیره» است. [1]
📝آیت الله مکارم: استحاضه فقط دو قسم است، قلیله و کثیره. قلیله آن است که وقتی پنبه را داخل کنند، خون، آن را آلوده کند، ولی از طرف دیگر خارج نشود، خواه در پنبه فرو رود یا نرود و کثیره آن است که در پنبه فرو رود و از آن بگذرد و جاری شود.
📝آیت الله زنجانی: در هر صورت می تواند وارسی نکرده، مطابق احتیاط عمل کند. (مثلا اگر نمی داند استحضاضه قلیله است یا متوسطه، مطابق وظیفه مستحاضه متوسطه عمل کند.)
2. این خودآزمایی باید در وقت نماز و نزدیک خواندن آن باشد، پس اگر قبل از وقت نماز انجام شود، کفایت نمی کند، مگر آن که بداند تا وقت نماز، استحاضه او تغییر نمی کند.
🆔 👇👇
@resule10📚
#نزدیکی_از_پشت_در_زمان_حیض
💬سوال:
حكم نزديكى از پشت در زمانى كه زن حائض است، چيست⁉️⁉️
✅پاسخ:
📝آيات عظام امام، خامنه اى، صافى، مكارم و نورى: كراهت شديد دارد.
📝آيات عظام بهجت، تبريزى و وحيد: بنابر احتياط واجب، جايز نيست.
📝آيات عظام سيستانى و فاضل: اگر زن راضى باشد، كراهت شديد دارد و اگر راضى نباشد، بنابر احتياط واجب جايز نيست.
🆔👇👇
@resule10📚
هدایت شده از حیات وحش/ طبیعت
آمدن هر صبح
پیام خداوند برای آغاز یک فرصت تازه است
برخیز و در این فرصت تازه
زندگی را زندگی کن
تغییر مثبتی ایجاد کن
و از یک روز دوست داشتنی خداوند لذت ببر
صبح شنبتون بخیر خوشی ان شاءالله هفته خوبی داشته باشید 😍😍
🆔 @animalw
#راه_تشخیص_اقسام_استحاضه
💬سوال:
شیوه تشخیص اقسام استحاضه چیست⁉️⁉️
✅پاسخ:
۱. برای آن که زن بفهمد استحاضه او از کدام قسم است، بنابر احتیاط واجب باید در وقت هر نماز، مقداری پنبه درون مجرا (فرج) بگذارد و پس از لحظه ای بیرون آورد؛ بنابر این اگر
1⃣ خون به پنبه رسیده ولی در آن نفوذ نکرده و از طرف دیگر آن پیدا نشده «قلیله» است.
2⃣ خون به پنبه نفوذ کرده و از طرف دیگر آن ظاهر شده ولی به دستمال جاری نشده (یعنی دستمال یا نوار بهداشتی که زن ها به طور معمول برای جلوگیری از خون می بندند)، «متوسطه» است.
3⃣ خون در پنبه نفوذ کرده و از طرف دیگر ظاهر شده و به دستمال هم جاری شده، «کثیره» است. [1]
📝آیت الله مکارم: استحاضه فقط دو قسم است، قلیله و کثیره. قلیله آن است که وقتی پنبه را داخل کنند، خون، آن را آلوده کند، ولی از طرف دیگر خارج نشود، خواه در پنبه فرو رود یا نرود و کثیره آن است که در پنبه فرو رود و از آن بگذرد و جاری شود.
📝آیت الله زنجانی: در هر صورت می تواند وارسی نکرده، مطابق احتیاط عمل کند. (مثلا اگر نمی داند استحضاضه قلیله است یا متوسطه، مطابق وظیفه مستحاضه متوسطه عمل کند.)
2. این خودآزمایی باید در وقت نماز و نزدیک خواندن آن باشد، پس اگر قبل از وقت نماز انجام شود، کفایت نمی کند، مگر آن که بداند تا وقت نماز، استحاضه او تغییر نمی کند.
🆔 👇👇
@resule10📚
#خواندن_دعای_الهی_عظم_البلا_در_قنوت_نماز
💬سوال:
مىگويند در نماز به غير خدا نبايد توجه شود. سؤال من اين است که اگر در قنوت نماز، دعاى فرج (الهى عظم البلاء ..) خوانده شود که در آخر آن توسل به حضرت صاحبالزمان(عج) وجود دارد و نيز خوانده مىشود «يا محمدُ يا علي، يا علىُ يا محمد اكفياني …»، آيا اين توجه به غير خدا محسوب مىشود يا خير؟ و حکم خواندن چنين دعايى در نماز چيست⁉️⁉️
✅پاسخ:
📝آیت الله خامنه ای:
مخاطب قرار دادن غير خدا در نماز موجب بطلان نماز است.
📝حضرت آیت الله مکارم شیرازی:
خواندن دعای الهی عظم البلاء در قنوت نماز چه حکمی دارد⁉️⁉️
احتیاط آن است که ترک شود.
🆔👇👇
@resule10📚
#غسل_موهای_بلند
💬سوال:
آيا در غسل شستن موهاى بلند بدن واجب است⁉️⁉️
✅پاسخ:
📝همه مراجع (به جز امام، فاضل، مكارم و نورى):
خير شستن موهاى بلند واجب نيست.
📝آيات عظام امام، فاضل، مكارم و نورى:
بنا بر احتياط واجب شستن موهاى بلند هم واجب است.
تبصره‼️. اگر رساندن آب به پوست، بدون شستن آنها ممكن نباشد ؛ بايد موهاى بلند را بشويد كه آب
به بدن برسد‼️
🆔👇👇
@resule10 📚
#حکم_ندانستن_تعداد_نماز_قضا
💬سوال:
نماز های قضایی که از دوران جوانی بوده و الان نمی دانیم چقدر است حتی حدودش رو، چگونه به جا بیاریم⁉️⁉️
💠پاسخ اجمالی:
اگر یقین به داشتن نماز قضا داشته، ولی مقدار آن را نمی دانید (و نمی توانید حدس بزنید) مقدار کمتر را بخوانید کافی است.
✅پاسخ:
📝آیات عظام خمینی، مکارم شیرازی، فاضل لنکرانی: اگر مقدار کمتر را بخواند کفایت می کند.
📝آیت الله بهجت: فقط به قدری که یقین دارد نماز بخواند و در مورد مقدار بیشتر، احتیاط کردن خوب است ولی ظاهر این است که لازم نیست.
📝آیات عظام گلپایگانی، تبریزی، سیستانی:مقدار کمتر را بخواند کافی است. ولی بهتر آن است که به قدری نماز بخواند که یقین کند تمام آنها را خوانده است.
📝آیت الله خامنه ای:جایز است که به قضای آن مقدار از نماز و روزه هایش که یقین به فوت آنها دارد، اکتفا نماید.
🆔 👇👇
@resule10📚
#انجام_یک_غسل_به_نیت_چند_غسل
💬سوال:
اگر کسی دو یا چند غسل برایش واجب شده مانند: (حیض و جنابت) آیا می تواند یک غسل با چند نیت انجام دهد⁉️⁉️
✅پاسخ:
📝مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
کسى که غسلهاى متعددى اعم از واجب يا مستحب بر ذمّه او باشد، اگر به نيت همه آنها يک غسل بجا آورد، کافى است؛ و نيز اگر در بين آنها غسل جنابت باشد و به نيت آن غسل کند، از بقيه غسلها کفايت مى کند. اگر چه احتياط اين است که همه آنها را نيّت نماید.
📝آیت الله سیستانی (مدظله العالی):
اشکال ندارد بلکه اگر یکی از آنها را هم انجام دهید و دیگری را اصلاً نیت نکنید هم کافی است.
📝آیت الله مکارم شیرازی (مدظله العالی):
یک غسل به نیت هر دو کفایت می کند.
🆔👇👇
@resule10📚
#نزدیکی_کردن_در_دوران_حیض
💬سوال:
حكم مردى كه با همسرش در زمان حيض نزديكى كند، چيست⁉️⁉️
✅پاسخ:
📝آيات عظام امام، خامنه اى و فاضل: نزديكى، در اين حال بر هر دو حرام است و بنابر احتياط واجب بايد شوهر كفاره بدهد.
📝آيه اللّه بهجت: نزديكى در اين حال بر هر دو حرام است و بايد شوهر كفاره بدهد.
📝آيات عظام تبريزى، سيستانى و نورى: نزديكى در اين حال بر هر دو حرام است و بايد شوهر استغفار كند و بنابر احتياط مستحب كفاره هم بدهد.
📝آيات عظام صافى، مكارم و وحيد: نزديكى در اين حال بر هر دو حرام است و بهتر (احتياط مستحب) است، شوهر كفاره بدهد.[۵]
💠تبصره. مقدار كفّاره ياد شده بدين قرار است: اگر نزديكى در ثلث اول روزهاى حيض باشد، «يك مثقال» (۱۸ نخود) طلا و در ثلث دوم «نيم مثقال» (۹ نخود) طلا و در ثلث سوم، «يك چهارم مثقال» (۵/۴ نخود) طلا است.
🆔👇👇
@resule10📚
#راه_تشخیص_اقسام_استحاضه
💬سوال:
شیوه تشخیص اقسام استحاضه چیست⁉️⁉️
✅پاسخ:
۱. برای آن که زن بفهمد استحاضه او از کدام قسم است، بنابر احتیاط واجب باید در وقت هر نماز، مقداری پنبه درون مجرا (فرج) بگذارد و پس از لحظه ای بیرون آورد؛ بنابر این اگر
1⃣ خون به پنبه رسیده ولی در آن نفوذ نکرده و از طرف دیگر آن پیدا نشده «قلیله» است.
2⃣ خون به پنبه نفوذ کرده و از طرف دیگر آن ظاهر شده ولی به دستمال جاری نشده (یعنی دستمال یا نوار بهداشتی که زن ها به طور معمول برای جلوگیری از خون می بندند)، «متوسطه» است.
3⃣ خون در پنبه نفوذ کرده و از طرف دیگر ظاهر شده و به دستمال هم جاری شده، «کثیره» است. [1]
📝آیت الله مکارم: استحاضه فقط دو قسم است، قلیله و کثیره. قلیله آن است که وقتی پنبه را داخل کنند، خون، آن را آلوده کند، ولی از طرف دیگر خارج نشود، خواه در پنبه فرو رود یا نرود و کثیره آن است که در پنبه فرو رود و از آن بگذرد و جاری شود.
📝آیت الله زنجانی: در هر صورت می تواند وارسی نکرده، مطابق احتیاط عمل کند. (مثلا اگر نمی داند استحضاضه قلیله است یا متوسطه، مطابق وظیفه مستحاضه متوسطه عمل کند.)
2. این خودآزمایی باید در وقت نماز و نزدیک خواندن آن باشد، پس اگر قبل از وقت نماز انجام شود، کفایت نمی کند، مگر آن که بداند تا وقت نماز، استحاضه او تغییر نمی کند.
🆔 👇👇
@resule10📚
#حکم_آواز_خوانى_زن_در_عروسی
💬سوال:
آيا غنا و آواز خوانى زن در شب عروسى جايز است⁉️⁉️
✅پاسخ:
📝همه مراجع (به جز سيستانى و مكارم): اگر محتواى آن باطل نباشد، اشكال ندارد.
📝آيات عظام مكارم و سيستانى: بنابر احتياط واجب جايز نيست.
💠تبصره. بايد توجه كرد كه در صورتى آوازخوانى زن در شب عروسى جايز است كه صداى او را مرد اجنبى نشنوند و به همراه آن موسيقى لهوى نيز بكار نرود.
🆔👇👇
@resule10📚
#انجام_یک_غسل_به_نیت_چند_غسل
💬سوال:
اگر کسی دو یا چند غسل برایش واجب شده مانند: (حیض و جنابت) آیا می تواند یک غسل با چند نیت انجام دهد⁉️⁉️
✅پاسخ:
📝مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
کسى که غسلهاى متعددى اعم از واجب يا مستحب بر ذمّه او باشد، اگر به نيت همه آنها يک غسل بجا آورد، کافى است؛ و نيز اگر در بين آنها غسل جنابت باشد و به نيت آن غسل کند، از بقيه غسلها کفايت مى کند. اگر چه احتياط اين است که همه آنها را نيّت نماید.
📝آیت الله سیستانی (مدظله العالی):
اشکال ندارد بلکه اگر یکی از آنها را هم انجام دهید و دیگری را اصلاً نیت نکنید هم کافی است.
📝آیت الله مکارم شیرازی (مدظله العالی):
یک غسل به نیت هر دو کفایت می کند.
🆔👇👇
@resule10📚
#نزدیکی_کردن_در_دوران_حیض
💬سوال:
حكم مردى كه با همسرش در زمان حيض نزديكى كند، چيست⁉️⁉️
✅پاسخ:
📝آيات عظام امام، خامنه اى و فاضل: نزديكى، در اين حال بر هر دو حرام است و بنابر احتياط واجب بايد شوهر كفاره بدهد.
📝آيه اللّه بهجت: نزديكى در اين حال بر هر دو حرام است و بايد شوهر كفاره بدهد.
📝آيات عظام تبريزى، سيستانى و نورى: نزديكى در اين حال بر هر دو حرام است و بايد شوهر استغفار كند و بنابر احتياط مستحب كفاره هم بدهد.
📝آيات عظام صافى، مكارم و وحيد: نزديكى در اين حال بر هر دو حرام است و بهتر (احتياط مستحب) است، شوهر كفاره بدهد.[۵]
💠تبصره. مقدار كفّاره ياد شده بدين قرار است: اگر نزديكى در ثلث اول روزهاى حيض باشد، «يك مثقال» (۱۸ نخود) طلا و در ثلث دوم «نيم مثقال» (۹ نخود) طلا و در ثلث سوم، «يك چهارم مثقال» (۵/۴ نخود) طلا است.
🆔👇👇
@resule10📚
احکام تکلیفی، در فقه اسلامی، احکام عملیست، که وظیفه عملی مکلف را مشخص میکند و بر پنج صورت است:
✅واجب:
عملی که باید انجام بدهد مکلف و ترک آن گناه هست وعذاب الهی را در بر دارد
مانند: نمازهای روزانه ، روزه ماه رمضان، احترام به پدر ومادرو...
✅حرام:
عملی که باید مکلف به آن عمل نکند و اگر عمل کند گناه هست وعذاب الهی را در بر دارد .
مانند: غیبت،تهمت،ترک نماز واجب،دزدی و..
✅مستحب:
عملی که ترک آن گناهی ندارد ولی انجام دادن ان ثواب دارد .
مانند: شستن دست ها قبل هر غذا، پوشیدن لباس سفید، مسواک زدن قبل نماز و..
✅مکروه:
عملی که انجام دادنش گناه ندارد ولی بهتر هست ترک شود.
مانند: خوردن آب در وسط غذا، پوشیدن لباس سیاه،خوابیدن هنگام غروبو..
✅مباح:
عملی که انجام وترک ان نه ثواب دارد نه گناه .
مانند: نشستن ،خوردن،راه رفتن،و...
رساله تمام مراجع 👇👇🌹
http://eitaa.com/joinchat/1856176139C2afb2adf9f
#رقصیدن_زن_براي_زنان
💬سوال:
رقصیدن زن برای زنان در صورتي که حرامي در کار نباشه چه حکمي دارد ⁉️⁉️
✅پاسخ:
📝آيت الله خامنه اي : رقص زن براى زنان اگر لهوی باشد، مثل اينكه مجلس زنانه به مجلس رقص مبدل گردد، احتياط واجب در ترك آن است؛ و اگر موجب تحريك شهوت و يا مفسده اى شود، و يا با حرامی مانند موسيقى همراه گردد حرام است. و فرقى بين مجلس عروسى و غير آن نيست.
ولي رقص زن براى شوهرش يا برعكس، بدون آلات لهو اشكالى ندارد
📝آيت الله مکارم شيرازي : رقصیدن زن براى شوهرش فقط جایز است.
📝آيت الله سيستاني : فقط رقصيدن زن براي همسرش و بر عکس آنهم بدون حضور افراد دیگر بنابر احتیاط واجب جايز است، پس رقص زن براي زن ها يا رقص مرد براي مرد ها بنابر احتیاط واجب جایز نیست.
📝 آيت الله فاضل لنکراني : به احتياط واجب رقص زن براي زن ها يا رقص مرد براي مرد هاجايز نيست و تنها رقص زن براي شوهرش انهم بدون الات لهو وبدون حضور ديگران ؛ اشکال ندارد.
📝آیت الله وحید خراسانی : رقص زن برای زنان اگر حرام دیگری نباشد بنابراحتیاط واجب ، حرام است.
🆔👇👇
@resule10📚
#اعتکاف_نذر
💬سؤال:
خانمی که به واسطه نذر (معیّن یا غیر معیّن) یا اعتکاف مستحبی معتکف شده ، اگر روز دوم یا سوم حائض شود ، آیا قضای اعتکاف بر او واجب است⁉️⁉️
✅پاسخ:
📝آیت الله بهجت :
در مورد نذر ، مطلقاً باید آن اعتکاف را قضا کند و در مورد اعتکاف مستحبی در روز دوم قضا ندارد و در روز سوم اگر حائض شود ، باید آن را قضا کند مگر اینکه از اول اعتکاف شرط رجوع کرده باشد.
📝آیت الله شبیری زنجانی :
اعتکاف وی باطل است و در صورتی که اعتکاف به واسطه نذر غیر معین بر او لازم شده باشد ، اعتکاف درزمان دیگری بر وی واجب است.
📝آیت الله صافی گلپایگانی:
در مورد سؤال در نذر معیّن و مستحبی قضا ندارد و در نذر غیر معیّن باید نذر خود را بعد از پاک شدن از حیض ادا کند.
🆔👇👇
@resule10📚
با عرض سلام وقت بخیر خدمت همراهان همیشگی 😊🌺
دوستان زیادی به حقیر لطف دارن و پی وی هی سوال میکنند آیا بنده به غیر این کانال کانال دیگری هم دارم یا نه بله عرض کنم بنده ۱۱ تا کا نال دارم که تگ هاشونو میزنم اینجا انگشت مبارکتون رو روتگ مربوطه زده و وارد کانال شوید همه این کانال ها با مدیریت بنده هست 🙏👇
@resule10 رساله تمام مراجع
@animalw دنیای وحش
@teabolkabir طب الکبیر
@semsarii سمساری و هدیه
@tohida توحید به سمت خدا
@dastankm داستانک مذهبی
@nostaleji نوستالژی و خاطره
@book_shop فروشگاه کتاب
🔹مجموعه کانال های حاج توحید 🌺
@hajtohid 👈ارتباط با مدیر
May 11
#حکم_آواز_خوانى_زن_در_عروسی
💬سوال:
آيا غنا و آواز خوانى زن در شب عروسى جايز است⁉️⁉️
✅پاسخ:
📝همه مراجع (به جز سيستانى و مكارم): اگر محتواى آن باطل نباشد، اشكال ندارد.
📝آيات عظام مكارم و سيستانى: بنابر احتياط واجب جايز نيست.
💠تبصره. بايد توجه كرد كه در صورتى آوازخوانى زن در شب عروسى جايز است كه صداى او را مرد اجنبى نشنوند و به همراه آن موسيقى لهوى نيز بكار نرود.
🆔👇👇
@resule10📚
هدایت شده از حیات وحش/ طبیعت
سلام صبحتون بخیر خوشی ان شاءالله😍🌺🌺🌺
امیدوارم روزی پر از خیر برکت داشته باشید🌺
🆔 @animalw
#در_صورت_عقیم_بودن_شوهر_عده_برای_زن_در_طلاق_لازم_است
💬سوال:
خانمی که شوهرش به لحاظ فیزیکی (آلت تناسلی) مشکل داشته و عقیم است؛ آیا در صورت طلاق برای ازدواج بعدی باید عده نگه دارد⁉️⁉️
✅ پاسخ:
📝آیت الله خامنه ای:
اگر دخول به مقدار ختنه گاه ـ هر چند در فرض سؤال ـ صورت گيرد، نگه داشتن عده لازم است.
📝آیت الله مکارم:
در صورتی که شوهر حاضر به طلاق وی نباشد باید هزینه یا مال دیگری به شوهر ببخشد و او را به طلاق راضی کرده و طلاق خلع بگیرد و در هر صورت عده بعد از طلاق لازم است و باید رعایت کند.
📝آیت الله شبیری:
در فرض وقوع طلاق اگر نزدیکی واقع شده باشد باید زن عده نگه دارد.
📝آیت الله وحید:
اگر دخول به اندازه ی ختنه گاه یا بیشتر باشد عده بعد از طلاق واجب است.
📝 آیت الله فاضل:
زن مستحق مهریه است و میتواند مهریه را به اجراء بگذارد و اگر خانم طلاق بگیرد در صورتی که بعد از ازدواج دخول صورت گرفته باشد، باید خانم سه حیض بعد از طلاق عده بگیرد و تا زمانی که عده اش تمام نشده است نمی تواند با مرد دیگری ازدواج کند.
🆔👇👇
@resule10📚
#رقصیدن_زن_براي_زنان
💬سوال:
رقصیدن زن برای زنان در صورتي که حرامي در کار نباشه چه حکمي دارد ⁉️⁉️
✅پاسخ:
📝آيت الله خامنه اي : رقص زن براى زنان اگر لهوی باشد، مثل اينكه مجلس زنانه به مجلس رقص مبدل گردد، احتياط واجب در ترك آن است؛ و اگر موجب تحريك شهوت و يا مفسده اى شود، و يا با حرامی مانند موسيقى همراه گردد حرام است. و فرقى بين مجلس عروسى و غير آن نيست.
ولي رقص زن براى شوهرش يا برعكس، بدون آلات لهو اشكالى ندارد
📝آيت الله مکارم شيرازي : رقصیدن زن براى شوهرش فقط جایز است.
📝آيت الله سيستاني : فقط رقصيدن زن براي همسرش و بر عکس آنهم بدون حضور افراد دیگر بنابر احتیاط واجب جايز است، پس رقص زن براي زن ها يا رقص مرد براي مرد ها بنابر احتیاط واجب جایز نیست.
📝 آيت الله فاضل لنکراني : به احتياط واجب رقص زن براي زن ها يا رقص مرد براي مرد هاجايز نيست و تنها رقص زن براي شوهرش انهم بدون الات لهو وبدون حضور ديگران ؛ اشکال ندارد.
📝آیت الله وحید خراسانی : رقص زن برای زنان اگر حرام دیگری نباشد بنابراحتیاط واجب ، حرام است.
🆔👇👇
@resule10📚