⁉️نگاه اتفاقی به نامحرم
🔶 س : نگاه اتفاقی به نامحرم چه حکمی دارد؟
✅ ج: نگاه اتفاقی و غیر عمدی (نگاه اول) اشکال ندارد ولی باید از ادامه یا تکرار آن خودداری شود.
#احکام_نگاه
#نامحرم
#نگاه_به_نامحرم
#نظر
#نگاه
🔍 منبع : KHAMENEI.IR
❤️زیارت امام #موسى_کاظم و امام #رضا و امام #جواد و امام #هادى(عليهم السلام) در روز #چهارشنبه:❤️
❣﷽❣
💚السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا أَوْلِيَاءَ اللَّهِ
السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا حُجَجَ اللَّهِ
السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا نُورَ اللَّهِ فِي ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ
السَّلامُ عَلَيْكُمْ، صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ عَلَى آلِ بَيْتِكُمْ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، بِأَبِي أَنْتُمْ وَ أُمِّي
🔆لَقَدْ عَبَدْتُمُ اللَّهَ مُخْلِصِينَ، وَ جَاهَدْتُمْ فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ حَتَّى أَتَاكُمُ الْيَقِينُ فَلَعَنَ اللَّهُ أَعْدَاءَكُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ أَجْمَعِينَ وَ أَنَا أَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ
🔆يَا مَوْلايَ يَا أَبَا إِبْرَاهِيمَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ
يَا مَوْلايَ يَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِيَّ بْنَ مُوسَى
يَا مَوْلايَ يَا أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ
يَا مَوْلايَ يَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ
أَنَا مَوْلًى لَكُمْ، مُؤْمِنٌ بِسِرِّكُمْ وَ جَهْرِكُمْ، مُتَضَيِّفٌ بِكُمْ فِي يَوْمِكُمْ هَذَا وَ هُوَ يَوْمُ #الْأَرْبِعَاءِ، وَ مُسْتَجِيرٌ بِكُمْ فَأَضِيفُونِي وَ أَجِيرُونِي، بِآلِ بَيْتِكُمُ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِين💚
❤️اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم❤️
♥️🦋♥️
#کانال_رسمی_عجایب_جهان👇
💟🇯🇴🇮🇳👇
cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
‼️ خواندن سوره توحید یا کافرون بعد از حمد
❇️ مسأله ۱۸۰ از رساله نماز و روزه:
اگر بعد از حمد سوره «قل هو الله احد» یا «قل یا ایها الکافرون» را شروع کند، نمیتواند آن را رها کند و سوره دیگری بخواند ولی در نماز جمعه اگر از روی فراموشی به جای سوره جمعه و منافقین یکی از آن دو سوره را بخواند، میتواند آن را رها کند و سوره جمعه و منافقین را بخواند.
#احکام_نماز
#قرائت
⁉️ خمس سرمایه در گردش
❇️ سرمایه در گردش (یا مالالتجاره یا سرمایه متغیّر) که پول نقد در گردش، اجناس مغازه، تولیدات کارخانه، محصولات کشاورزی و ... را شامل میشود.
❇️ این نوع سرمایه اگر از درآمد تهیه شده باشد، در اولین سررسید سال خمسی پس از خرید باید خمس آن به قیمت روز پرداخت شود و پس از آن اگر در سررسید سال خمسی بعد نسبت به سال قبل (پس از کسر مقدار تورم)، رشد داشته و خریدار داشته باشد، باید خمس آن پرداخت گردد.
#احکام_خمس
#خمس
#سرمایه
حضور معذور شرعی در اماکن مذهبی
پاسخ:
معذور شرعی یعنی: جنب، حائض و نفساء
رفتن معذور شرعی به مسجد برای عزاداری، جايز نيست.
کسانی که عذر شرعی دارند، میتواند در بیرون مسجد باشد مثلا کنار درب بایستد و به میهمانان خوش آمد بگوید یا اگر آشپزخانه جزء مسجد نیست به آنجا برود.
حياط مسجد حكم مسجد را ندارد (مگر اينكه صيغه مسجديت بر آن خوانده شده باشد) و معذور شرعی ميتواند براي عزاداری به آنجا برود.
اگر انسان نداند یا فراموش کند که جنب یا حیض است و با همين حالت به مسجد برود چون نميدانسته معصيتى نكرده ولی باید فوراً مسجد را ترک کند.
رفتن معذور شرعی به تکیه، حسینیه و نمازخانه، سقاخانه، مزار شهداء و قبرستانها و ماندن در آنجا اشکالی ندارد.
سوال: آیا میتوان کتاب و اشیاء دیگر وقفی که در حال کهنه شدن میباشند را فروخته و کتاب یا اثاثیه جدید خریداری نمود؟
پاسخ:
امام خمینی(ره): معامله چیزی که وقف شده باطل است ولی اگر بطوری خراب شد که نتوانند استفادهای که مال برای آنها وقف شده ازآن ببرند مثلاً حصیر مسجد به طوری پاره شود که نتوانند روی آن را نماز بخوانند، فروش آن اشکال ندارد در صورتی که ممکن باشد باید پول آن را در همان مسجد به مصرفی برسانند که به مقصود وقف کننده نزدیکتر باشد. [1]
آیت الله مکارم: اگر فعلاً قابل استفاده نیست یا موجب ازبین رفتن آنها میشده و می توان آن را تبدیل به مشابه کرد. [2]
آیت الله سیستانی: فروش وقف در صورتی جایز است که دیگر نشود از آن استفاده کرد یا اگر بماند در شرف خراب شدن است به طوری که نمیشود ونفعت لازمه از آن ببرند و به احتیاط واجب با پول آن مثل همان چیز را بخرند وقف کنند. [3]
امیدوارم امروز
تمام شادی های جهان
به قلب شما سرازیر شود
و جاودانه در خانه دلتان بماند..
سـلااام
عصر تـون بخیـر
شیرین ترین دقایق در انتظارتون💝
#کانال_رسمی_عجایب_جهان👇
💟🇯🇴🇮🇳👇
cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
چاپ اسماء متبرکه روی لباس
سؤال: آیا چاپ و نوشتن آیات قرآن و اسامی معصومین (علیهم السلام) روی لباس، مخصوصاً لباس مشکی، با توجه به این که دست و بدن به آن برخورد می کند، جایز است؟ استفاده از این لباس ها چه حکمی دارد؟
جواب: اشکال ندارد، ولی واجب است احکام شرعی در مورد آن رعایت شود و از بی احترامی و نجس کردن و دست زدن بدون وضو به نوشته های آن خودداری شود.