eitaa logo
🌹 رساله تمام مراجع🌹
5.8هزار دنبال‌کننده
31.4هزار عکس
10.6هزار ویدیو
119 فایل
#تــــــــــــــــوجه👇👇👇 📚 کتاب هایی که قبل ازمرگ باید بخوانیم...👇✅ https://eitaa.com/joinchat/2373517458Cb099503ae7 مدیر @Hossein_Hajivand تبلیغات👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2953183246Ce6d64e22a6
مشاهده در ایتا
دانلود
💬سوال: واجب النفقه چه کسانی هستند⁉️ ✅پاسخ : واجب النفقه مرد، زن و فرزندان و پدر و مادر هستند. بر انسان از لحاظ شرعي واجب است هزينه هاي ضروري زندگي اين افراد را تامين كند. 💬سوال: آیا می توان زکات فطره را به واجب النفقه داد ⁉️⁉️ ✅پاسخ : 📝همه مراجع: انسان به اشخاصی که واجب النفقه او هستند نمی تواند زکات بدهد ، ولی اگر غیر از نفقه مانند این که پدر انسان بدهی دارد و واجب النفقه او هم هست می تواند بدهی پدر را از زکات پرداخت کند وهمچنین سایر واجب النفقه ها را . رساله تمام مراجع 👇👇🌹 http://eitaa.com/joinchat/1856176139C2afb2adf9f
💬سوال: منظور از غسل «مافي الذمه» چيست⁉️ ✅پاسخ: 📝همه مراجع: غسل «مافى الذمه» آن است كه بر انسان غسلى واجب شده؛ ولى نوع آن را نمى داند. در اين صورت گفته مى شود به نيت آنچه كه بر عهده اش آمده، يك غسل انجام دهد. رساله تمام مراجع 👇👇🌹 http://eitaa.com/joinchat/1856176139C2afb2adf9f
 دار 💬سوال:  آيا براى زن حائض تنها خواندن آيه سجده دار حرام است؛ يا علاوه بر آن خواندن بقيه سوره نيز حرام است⁉️ ✅پاسخ: 📝آيات عظام امام، بهجت، فاضل و نورى: علاوه بر خواندن آيه سجده دار، خواندن بقيه آن سوره نيز حرام است. 📝عظام تبريزى، خامنه اى، سيستانى، صافى و مكارم: تنها خواندن آيه سجده دار، حرام است و خواندن بقيه سوره حرام نيست. رساله تمام مراجع 👇👇🌹 http://eitaa.com/joinchat/1856176139C2afb2adf9f
💬سوال: معناي غسل و كيفيت گرفتن آن را بيان كنيد⁉️ ✅پاسخ: 📝«غسل» در لغت به معناى شستن چيزى براى از بين بردن چرك آن است و در اصطلاح فقه عبارت است از: «شستن تمام بدن، به قصد قربت و اطاعت از فرمان الهى». غسل را به دو صورت مى توان انجام داد: 1⃣ترتيبى، 2⃣ ارتماسى. در غسل ترتيبى، ابتدا سر و گردن، سپس نيمه راست تا كف پا و بعد از آن نيمه چپ تا كف پا شسته مى شود. اما در غسل ارتماسى، بدن يكباره در آب قرار مى گيرد. رساله تمام مراجع 👇👇🌹 http://eitaa.com/joinchat/1856176139C2afb2adf9f
هدایت شده از حِلْیَةُ المُتَّقین 🕊
🌙دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان🌙 🌹🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🌹 اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ الجِنانِ واغْلِقْ عَنّی فیهِ أبوابَ النّیرانِ وَوَفّقْنی فیهِ لِتِلاوَةِ القرآنِ یا مُنَزّلِ السّكینةِ فی قُلوبِ المؤمِنین. خدایا بگشا برایم در آن درهاى بهشت وببند برایم درهاى آتش دوزخ را و توفیقم ده در آن براى تلاوت قرآن اى نازل كننده آرامش در دلهاى مؤمنان. ✨با ما همراه باشید ✨👇 http://eitaa.com/joinchat/2851143699C1fbb21ec49
💬سوال: منظور از فرسخ چند کیلو متر است مسافت شرعي چند كيلومتر است⁉️ ♦️توجه: مسافت طی شده کمتر از هشت فرسخ شرعی نباشد [سفر به بیش از هشت فرسخ ] 💠۱-تذکر : اگر مسافر ۴ فرسخ حرکت کند و مسیر برگشت او هم همین اندازه باشد، می تواند در چهار فرسخ نماز را شکسته بخواند وروزه اش باطل است، اما باید توجه کرد که مجموع مسافت رفت و برگشت باید هشت فرسخ باشد. مثلا اگر مسافت شرعی ۴۵ کیلومتر هست، در ۲۲.۵ کیلومتر به بعد شکسته می شود. ✅پاسخ: 📝آیت الله گلپایگانی، صافی: فرسخ شرعی دوازده هزار ذراع است به ذراع متعارف، و بعضی گفته اند این مقدار تقریباً پنج کیلومتر و نیم است. 📝آیات اعظام خوئی، تبریزی: فرسخ شرعی مقداری کمتر از پنج کیلومتر و نیم است. 📝آیت الله نوری: فرسخ شرعی تقریباً پنج کیلومتر و نیم است. 📝آیت الله زنجانی: فرسخ شرعی تقریباً پنج کیلومتر است. 💠هشت فرسخ👇 📝آیت الله سیستانی:۴۴ کیلومتر تقریباً. 📝آیت الله مکارم:(حدود (۴۳) کیلومتر). 📝آیت الله فاضل:شرط اوّل: آن که سفر او هشت فرسخ شرعی یعنی (۴۵) کیلومتر باشد. متن اصلی از رساله امام خمینی و مُحشی حضرات آیات: سیستانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، بهجت،فاضل،  اراکی، خویی، گلپایگانی، تبریزی 📝مراجع عظام حضرات آیات : امام ، اراکی، فاضل، گلپایگانی، صافی، بهجت، نوری: هر فرسخ شرعی =حدود ۵/۵ کیلومتر است. ۸ فرسخ =حدود ۴۵ کیلومتر است .  📝 ای: مسافت شرعی حدود ۴۱کیلومتراست هر چند به صورت رفت و برگشت باشد – در این صورت نباید رفت آن از ۲۰.۵ کیلومتر کمتر باشد . 📝حضرات آیات :خویی ، تبریزی ، وحید ، سیستانی: هر فرسخ شرعی = حدود ۵/۵ کیلومتر است. ۸ فرسخ = تقریباً ۴۴ کیلو متر است . 📝حضرت آیت الله مکارم : هر فرسخ شرعی = کمتر از ۵/۵کیلو متر است ۸ فرسخ = حدود ۴۳ کیلو متر است 📝حضرت آیت الله زنجانی: هر فرسخ شرعی = تقریباً ۵ کیلو متر است. ۸ فرسخ = حدود ۴۰کیلو متر است. 🆔👇👇 @resule10📚
: 💬سوال: سوره هایی که سجده واجب دارندکدامند ودر کدوم جزء وآیه وجوددارند⁉️⁉️ ✅پاسخ: 1⃣. سوره سجده، آيه 15، جزء 21 . 2⃣. سوره فصلت، آيه 37، جزء 24 . 3⃣. سوره نجم، آيه 62، جزء 27 . 4⃣. سوره علق، آيه 19، جزء 30 💬سوال: سوره هایی که سجده مستحب دارندکدامند⁉️⁉️ ✅پاسخ: مستحب است سجده کردن در یازده مورد و آنها عبارتند از: 1⃣. سوره اعراف، آیه ۲۰۶ آخر سوره وقتی که به «وَ لَهُ یسْجُدُونَ» رسید. 2⃣. سوره رعد، آیه ۱۵ وقتی که به «وَ ظِلالَهُمْ بِالغُدُوِّ وُ الْاصالِ» رسید. 3⃣. سوره نحل، آیه ۴۹ و ۵۰ وقتی که به «وَ یفْعَلُونَ ما یؤْمَرُونَ» رسید. 4⃣. سوره بنی اسرائیل، آیه ۱۰۷ تا ۱۰۹ وقتی که به «وَ یزِیدُهُمْ خُشُوعاً» رسید. 5⃣. سوره مریم، آیه ۵۸ وقتی که به «خَرُّوا سُجَّداً وَ بُکیا» رسید. 6⃣. سوره حج، آیه ۱۸ وقتی که به «یفْعَلُ ما یشاءُ» رسید. 7⃣. سوره حج، آیه ۷۷ وقتی که به «وَ افْعَلُوا الْخَیرَ»رسید. 8⃣. سوره فرقان، آیه ۶۰، وقتی که به «وَ زادَهُمْ نُفُوراً» رسید. 9⃣. سوره نمل، آیه ۲۵ و ۲۶، وقتی که به «رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ» رسید. 🔟. سوره ص، آیه ۲۴، وقتی که به «وَ خَرَّ راکعاً وَ أَنابَ» رسید. 1⃣1⃣. سوره انشقاق، ایه ۲۱، وقتی که به «إِذا قُرِئَ» رسید. ⏺احکام تلاوت سوره های سجده دار: وجوب سجده، فوری است و تأخیر آن جایز نیست و اگر فراموش نماید و یا از روی معصیت ترک کرده باشد هر وقت یادش بیاید، باید سجده کند ⬅️ اگر کسی در حال سجده، آیه سجده را بخواند و یا بشنود، واجب است سر از سجده بردارد و سپس به سجده رود و ادامه دادن همان سجده به قصد سجده واجب و یا کشیدن پیشانی از جای سجده به طرف دیگر، کفایت نمی‌کند. 👇ذکر سجده واجب: 🔶مُجرَّد سجده کفایت می‌کند و گفتن ذکر واجب نیست، اگر چه گفتنِ ذکر، مستحب می‌باشد و در انجام این مستحب هر ذکری کفایت می‌کند و لکن بهتر این است که گفته شود: 👈«سَجَدْتُ لَک یا رَبِّ تَعَبُّداً ورِقاً، لا مُسْتَکبِراً عَنْ عِبادَتِک وَ لا مُسْتَنْکفاً وَ لا مُسْتَعْظِماً بَلْ اَنَا عَبْدٌ ذَلیلٌ ضَعیفٌ خائِفٌ مُسْتَجیرٌ». یا بگوید: 👈«لا اِلهَ اِلَّا اللهُ حَقًّا حَقًّا، لا اِلهَ اِلَّا اللهُ ایماناً وَ تَصْدیقاً، لا اِلهَ اِلَّا اللهُ وَ عُبُودِیةً، وَرِقّاً سَجَدْتُ لَک یا رَبِّ تَعَبَّداً وَرِقّاً، لا مُسْتَنْکفاً وَ لا مُسْتَکبِراً، بَلْ اَنَا عَبْدٌ ذَلیلٌ ضَعیفٌ خائفٌ مُسْتَجیرٌ». یا بگوید آن چیزی را که پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ در سجده سوره «علق» فرمودند و آن این است: 👈«اَعُوذُ بِرِضاک مِنْ سَخَطِک، وَ بِمُعافاتِک عَنْ عُقُوبَتِک، اَعُوذَبِک مِنْک، لا اُحْصی ثَناءً عَلَیک، اَنْتَ کما اَثْنَیتَ عَلی نَفْسِک». 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: اگرکسی چندسال مریض باشد وبعدا بهبودیابدحکم قضای چند سال او چیست⁉️⁉️ 💠پاسخ اجمالی: مسأله 1707- اگر مرض انسان چند سال طول بكشد ، بعد از آن كه خوب شد1 اگر تا رمضان آينده به مقدار قضا وقت داشته باشد بايد قضاي آخر را بگيرد و براي هر روز از سالهاي پيش يك مد كه تقريباً ده سير است، طعام يعني گندم يا جو و مانند اينها به فقير بدهد2. ✅پاسخ: 1-📝آیات عظام گلپايگاني، خوئي، تبريزي، سيستاني، صافي، وحید: بايد قضاي رمضان آخر را بگيرد و براي هر روز از سالهاي پيش يك مد طعام (گلپايگاني، صافي: يك مد گندم يا جو و مانند اينها) به فقير بدهد. 📝آیت الله زنجاني: هر مقداري كه تا ماه رمضان بعد براي گرفتن روزه قضاي ماه رمضان آخر، زمان داشته باشد بايد روزه بگيرد و اگر نگرفت درسالهاي بعد بگيرد و قضاي روزه سالهاي قبل و بقیه روزهای سال آخر لازم نيست بلكه براي هر روز ازآن يك مد طعام به فقير بدهد. 2-📝آیت الله فاضل: طعام به فقير بدهد. 📝آیت الله سبحانی: برای هر روز یک مد آرد گندم هم به فقیر بدهد. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سؤال: آیا روزه برای زن شیرده واجب است⁉️⁉️ ✅پاسخ: مراجع تقلید روزه‌ای که به شیردهی زن آسیب می‌زند و برای او یا نوزادش ضرر داشته باشد را واجب ندانسته‌اند. 📝آیت‌الله مکارم‌شیرازی در این‌باره می‌فرمایند:«زنانى که بچه شیر مى‌دهند (خواه مادر بچه، خواه دایه)، اگر روزه‌گرفتن باعث کمى ‌شیر آن‌ها و ناراحتى بچه ‌شود، روزه بر آن‌ها واجب نیست.» 📝آیت‌الله صافی نیز می‌فرمایند: «چنان‌چه روزه براى بچه و یا مادر او به‌خاطر شیر دادن ضرر داشته و یا احتمال عقلایى ضرر مى‌داده که قهراً موجب خوف ضرر می‌شود، خوردن روزه اشکال نداشته است.» 📝آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه افطار روزه در زمانی‌که خوف ضرر وجود داشته باشد، می‌فرمایند: «براى هر روز باید یک مد طعام به فقیر بدهید و قضاى روزه را هم بعداً به‌جا آورید.» 📝آیت‌الله مظاهری در مورد زن شیردهی که نمی‌داند روزه‌گرفتن برای خود و بچه‌اش مضر است، می‌فرمایند: «از دکتر متدین و متخصص بپرسد.» 📝آیت الله وحیدخراسانی و سیستانی درباره روزه‌نگرفتن مادر شیرده قیدی را مطرح می‌کنند: «این حکم در صورتی است که شیر خوردن این بچه از راه دیگری میسر نباشد و اگر میسر باشد، واجب است آن زن روزه بگیرد.» 📝آیت‌الله سیستانی نیز این امر را احتیاط واجب دانسته و می‌فرمایند: «بنابر احتیاط واجب این حکم اختصاص به موردى دارد که شیردادن بچه منحصر به همین راه باشد، اما اگر راه دیگرى براى شیر دادن بچه باشد- مثلاً این که چند زن در شیر دادن او شرکت کنند- بنابراحتیاط واجب باید روزه بگیرد. 🆔👇👇 @resule10📚
هدایت شده از حِلْیَةُ المُتَّقین 🕊
ترتيل جزء20 - پرهيزكار www.jea.ir .mp3
5.87M
🌼 #صوت 🌼 💠 #جزء_خوانی_قرآن_کریم 💠 جزء ۲۰ 🎤 استاد پرهیزکار التماس دعا🌺 ✨با ما همراه باشید ✨👇 http://eitaa.com/joinchat/2851143699C1fbb21ec49
💬سوال: لباسي كه به سگي تماس پيدا كرده است، آيا با برخورد با لباس ديگر آن لباس را نيز نجس مي كند⁉️ ✅پاسخ: 📝اگر رطوبت بدن سگ به ان لباس اول رسيده نجس است و در صورتي كه ان لباس با رطوبت به لباس يا چيز ديگري برسد ان را نيز نجس مي كند همين طور اگر ان لباس دوم نيز با رطوبت با لباس يا چيز سومي بر خورد كند ان را نجس مي كند ولي واسطه سوم به بالا اگر با چيزي برخورد كند ان را نجس نمي كند رساله تمام مراجع 👇👇🌹 http://eitaa.com/joinchat/1856176139C2afb2adf9f