eitaa logo
فصلنامه روایت اندیشه
271 دنبال‌کننده
31 عکس
6 ویدیو
1 فایل
صاحب امتیاز: مؤسسه علمی فرهنگی ضحی مدیر مسئول و سردبیر: حجت الاسلام امین اسدپور ارتباط با مدیر کانال: @revayateandishe_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
2.mp3
45.57M
📢 صوت 🔹سلسله نشست های علمی هسته های حل مسأله 🔸استاد ارائه دهنده: حجت الاسلام امین اسدپور 🔸استاد ناقد: حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی نژاد 🔺موضوع: زن و عقلانیت انقلاب اسلامی 📆 تاریخ: پنجشنبه 1401/07/27 https://eitaa.com/bsheikhansari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴شهادت جانگداز حضرت زهرا سلام الله علیها را تسلیت عرض می کنیم.🏴 @revayateandishe
🟡 برشی از پیش شماره روایت اندیشه: 🔻نظام خانوادگی؛ موهبتی از عالم خلقت 👤 مهدی همتیان 🔸 مقتضيات عصر ما ایجاب میکند که بسیاری از مسائل مجدداً مورد ارزیابی قرار گیرد و به ارزیابی های گذشته بسنده نشود. «نظام حقوق و تکالیف زن در خانواده و اجتماع» از جمله این مسائل است. 🔸عصر ما چنین فرض شده که مسئله اساسی در این زمینه «آزادی» زن و «تساوی حقوق» او با مرد است و همه مسائل دیگر فرع این دو مسئله است. نهضت زنان که در قرن بیستم آغاز شد، دنباله نهضت های علمی فلسفی و اجتماعی غرب بود که از قرن هفدهم شروع و در حوزه مسائل اجتماعی با عنوان «حقوق بشر» پیگیری شد. متفکران قرن هفدهم و هجدهم افکار خویش را درباره حقوق فطری و غیر قابل سلب بشر با پشتکار قابل تحسینی در میان مردم پخش کردند. 🔸اصل اساسی مورد توجه این گروه این نکته بود که انسان بالفطره، واجد یک سلسله حقوق و آزادی هاست؛ این حقوق و آزادی ها را هیچ فرد یا گروهی، به هیچ عنوان و با هیچ نامی نمی تواند از فرد یا قومی سلب کند؛ حتی خود صاحب حق نیز نمی تواند به میل و اراده خود، آنها را به غیر منتقل نماید؛ و همه مردم اعم از حاکم و محکوم، سفید و سیاه، ثروتمند و مستمند در این حقوق و آزادیها با یک دیگر «متساوی» و برابرند. 🔸«آزادی» و «تساوی» محور اصلی همه نهضت های اجتماعی غرب از قرن هفدهم تا قرن حاضر است و نظر به این که نهضت حقوق زن در غرب دنباله سایر نهضت ها بود و به علاوه تاریخ حقوق زن در اروپا از نظر آزادی ها و برابری ها فوق العاده مرارت بار در این مورد نیز جز درباره «آزادی» و «تساوی» سخن نرفت. پیشگامان این نهضت، آزادی زن و تساوی حقوق او را با مرد مکمل و متمم نهضت حقوق بشر دانسته و مدعی شدند که بدون تأمین آزادی زن و تساوی حقوق او با مرد، سخن از آزادی و حقوق بشر بی معناست. مضافاً این که همه مشکلات خانوادگی و اجتماعی در حوزه زنان ، ناشی از عدم تساوی حقوق او با مرد است و با تأمین این جهت مشکلات به یک باره حل می شوند. ▫️نظام اندیشه شهید مطهری (ره) در مسئله زن 💠 در پیش شماره مجله بخوانید .... @revayat_andisheh
🟡 برشی از پیش شماره روایت اندیشه: 🔻 موقعیت زن از نظر اسلام 👤 حسین یادگار 🔸 بهشتی به عنوان یکی از اندیشمندان تأثیرگذار در انقلاب اسلامی با استعدادی سرشار و تلاشی فراوان که مورد اذعان بسیاری بوده است ، در مراحل مختلف و مسائل گوناگون دست به تحقیق در مسائل اسلامی و بسط و ترویج آنها زده است. 🔸 آن چه از تاریخ زندگی شهید قبل و بعد از انقلاب به دست می آید، عقلانیت نظری نظام مند از اسلام است که در مسائلی مانند حکومت اسلامی قانون اساسی تربیت انسان و... امتداد یافته است و در فرصت های مناسب مانند «نشریه مکتب اسلام «مدرسه دین و دانش»، «حوزه علمیه حقانی» ، «حزب مؤتلفه»، «مرکز اسلامی هامبورگ» ، «خبرگان قانون اساسی»،«حزب جمهوری اسلامی»،«قوه قضائیه» و... ترویج شده است. 🔸 عملکردی با توجه به جایگاهی که ایشان در دوران نهضت و بعد از انقلاب داشته اند، باعث ریل گذاری مناسب و حفظ بسیاری از ارزش ها تا به امروز شده است و اکنون برای ادامه مسیر ، پژوهش در چنین عقلانیت محققی می تواند الگویی برای حل مسائل پیش رو باشد. ▫️نظام اندیشه شهید بهشتی در مسئله زن 💠 در پیش شماره مجله بخوانید .... @revayat_andisheh
🟡 برشی از پیش شماره روایت اندیشه: 🔻کرامت و امام خمینی (ره) 👤 حسن احمدی 🔸 مقاله حاضر با غرض تبیین دیدگاه مرحوم امام خمینی (ره) پیرامون مسئله زن به رشته تقریر درآمده است. خمینی کبیر (ره) که اندیشه او دال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی است اگرچه هیچگاه به صورت منضبط و مفصل به بیان اندیشه خود پیرامون مسئله زن پرداخت نکرده است اما آنچه از قول و مشی زیستی او برای ما باقی مانده حاکی از توجه او به دو پرسش است که تمام اندیشمندان مکتب انقلاب اسلامی به دنبال پاسخ بدانها بوده اند. نخست اینکه زن در نگرش اسلامی از چه هویتی برخوردار است؟ و دوم اینکه حقوق و تكاليف زن در جامعه چیست؟ 🔸 معتقد است فهم جامع اندیشه امام خمینی(ره) درباره زنان نیازمند بررسی مقدماتی چند مسئله است. نخست بستر و زمینه مرتبط با زن که امام خمینی(ره) در طول سالیان حیات خود از دوران پیشا نهضت تا پسا انقلاب اسلامی با آن روبرو بوده است و دوم اندیشه ایشان درباره انسان که کرارا زن را صنفی از این نوع انسانی خواندند. و در نهایت مبانی دین شناسی مرحوم امام(ره) که تأثیر مستقیم در سعه و ضیق حقوق زن در دوران پیش و پس از انقلاب اسلامی دارد. 💠 در پیش شماره مجله بخوانید .... @revayat_andisheh
به مناسبت روز جهانی قدس مجموعی از دیدگاه‌های فقهای بزرگوار درباره مبارزه با رژیم صهیونیستی تحت عنوان ارائه می‌شود. https://eitaa.com/amin_asadpour
مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری موسس حوزه علمیه اخیر قم حدود پانزده سال قبل از تاسیس رژیم صهیونیستی نسبت به این خطر هشدار داده اند و فعالیت‌هایی در این زمینه انجام داده‌اند که نمونه ای از آن نامه‌ای است به رضا خان در تاریخ دی ماه ۱۳۱۲. متن این تلگراف به این شرح است: طهران، حضور مبارک اعلیحضرت شاهنشاهی خلد الله ملکه بعد از اظهار دعاگویی صمیمی امروزه مسلمین در این هجوم یهود به فلسطین و بیت المقدس مستغیث به آن یگانه حامی است و چشم همگی به الطاف خاصه ملوکانه است. امید با اعانت پروردگار جلّ و علا این غائله مهمه به توجهات خاصه مرتفع، موجب مزید دعاگویی این ضعیف و عامه مسلمین گردد. احقر عبدالکریم حائری https://eitaa.com/amin_asadpour
آیت الله علامه محمد حسین کاشف الغطا در سال ۱۳۱۰ به دعوت مجلس اعلای اسلامی فلسطین در کنفرانس قدس که در بیت المقدس برگزار می‌گشت شرکت نمود و در پانزده روزی که در فلسطین بود به شهرهای مختلف مسافرت نمود و با علما و مردم از ضرورت اتحاد و وحدت امت اسلام در برابر استعمار و صهیونیسم و ضرورت مبارزه با مهاجرت گسترده یهودیان به فلسطین سخن گفت. از حواشی جالب این کنفرانس امامت جماعت ایشان در کنفرانس است که با وجود حضور علمای بزرگی از تمام مذاهب و فرق اسلامی ایشان برای امامت جماعت مسجدالاقصی انتخاب می‌شود. در سال ۱۳۱۷ ه ش حدود ده سال قبل از تشکیل رژیم صهیونیستی فتوای جهاد در فلسطین را صادر می‌نماید و علمای شیعه و سنی را در این فتوا همراه می کند ایشان در بخشی از این حکم می‌نویسند «ای اسلام و ای عرب! بلکه برادر و ای بشر! قضیه فلسطین خاصِ فلسطین نبوده، جهاد در فلسطین بر هر انسان واجب شده است و این ندای عمومی است که اینجانب به عرب و اسلام می‌‌فرستم» در ادامه او می‌‌افزاید: «چهارصد میلیون مسلمان در کره زمین وجود دارد، اگر یک‌دهم این عده از راه غیرت اقدام نموده به ادای وظیفه خویش عمل کنند، گره از فلسطین گشوده می‌‌شد و مشکل صهیونیسم پایان می‌‌یافت.» در همان سال ایشان و گروهی از علمای شیعه و سنی نامه‌ای به جامعه ملل و وزارت خارجه انگلستان می‌نویسند و در آن طرح تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم می‌نمایند. https://eitaa.com/amin_asadpour
آیت الله شیخ عبدالکریم زنجانی حکیم و فقیه معتقد به وحدت امت اسلام بود و سفرهای گوناگونی به کشورهای اسلامی داشته و با خطابه‌های بلیغ و غرّائی ضرورت وحدت در برابر استعمار مدرن غرب را گوشزد می‌نمود. سخنرانی‌های ایشان در دانشگاه الازهر مصر و مسجد جامع اموی دمشق بسیار مورد توجه علما و ادبا قرار گرفت. ایشان در دی ماه ۱۳۱۵ به دعوت سید امین الحسینی، مفتی کشور فلسطین به فلسطین سفر کرد و سخنرانی آتشینی علیه صهیونیسم و استعمار ایراد کرد که در بین مردم به «خطبه ناریه» معروف گردید. وی در قسمتی از سخنرانی اش سران اسرائیل و دولت‌های استعمارگر را مورد خطاب قرار داد و گفت: «... آیا با خدا می‌جنگید؟ در حالی که پیروزی خدا حتمی است. آنان که برای تاسیس دولتی به نام اسرائیل در فلسطین کوشش می‌کنند و می‌خواهند برای یهود سلطنت و عزت کسب نمایند و با عرب و مسلمین برای نیل به این هدف پیکار می‌کنند، باید بدانند با خدایی که برای یهود ذلت و مسکنت مقرر فرموده، در پیکارنددر آن جایی که حضرت باری می‌فرماید: «و ضربت علیهم الذلة والمسکنة وباءوا بغضب من الله.»  اما شکی نیست که در این پیکار، پیروزی با ایزد متعال است در آن جا که می‌فرماید: «لاغلبن انا و رسلی.»  ادامه سخنرانی در فرسته بعد... https://eitaa.com/amin_asadpour
آیت الله زنجانی که بعد از فریضه نماز جمعه در مسجدالاقصی سخنرانی می کرد خطاب به مسلمانان و اعراب ادامه داد به شما‌ای کسانی که خون عرب درعروقشان می‌جوشد! به شما‌ای گروه مسلمانان! نگذارید که اهریمن پلید، نهال خیانت خودرادرسینه سرزمین شمابنشاند وآن رابرویاند وبارورنمایدچه آن گاه که میوه شومش فرا رسد،گلوهایتان راسخت فرو گیردوعواطفتان را بی رحمانه جریحه دار سازدآن گاه فریادهای دردناک از دل برآوریدولی... در آن هنگام پیکارتان بر علیه او و مصیبت و بلای بزرگی که به شما روی آورده، بس دیر شده است. نوش دارو پس از مرگ بیمار آورده باشد. ‌ای امیران عرب و مسلمانان با حمیت! در آن هنگام که دول استعمارگر پیروز، دندان‌های خون آشام خود را در حال حمله به شما نشان می‌دهد، نیت شوم و پلیدش را عیان می‌بینید که ایده و آرزوهای شما در قاموس عدل و انصافش محلی ندارد و قربانگاه خود را در زوایای تاریک و نکبت بار دلش آشکارا می‌نگرید، چرا سرگردانید؟ به یقین بدانید در این روزگار پر آشوب و غوغا، برای بقای موجودیت خود و جلوگیری از زوال و انقراض خویش از لوح وجود گیتی، جز این وسیله‌ای ندارید که دست اتفاق و اتحاد یکدیگر را نیکو بفشارید تا در سایه هماهنگی و اتحاد کلمه، به دفاع جدی از میهن عزیز و قطع شرارت صهیونیزم خون آشام و ایادی پلید آن قیام کنید. از پای افتادگان و درماندگان فلسطین را دریابید تا پیروزی بر صهیونیزم و کامیابی در مقابل مخاطرات، از آن شما باشد و گرنه در آن حال، ذلت دائمی و مرگ حتمی در این سرزمین، برای اسلام و عرب در کمین شماست. https://eitaa.com/amin_asadpour
مرحوم آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی در سال ۱۳۲۶ در آستانه تصویب طرح دو دولت یهودی و عربی فلسطین درسازمان ملل مبارزات خودبرعلیه اسرائیل راآغاز کرد. ایشان ابتدا در سخنرانی اربعین حسینی ۱۳۲۶ ه ش فلسفه نهضت حسینی را ظلم ستیزی می‌داند سپس ادامه می دهد: برادران مسلمان مادرفلسطین گرفتار حوادث رقت‌آوری شده‌اند. خانه ولانه آن‌ها درمعرض مصادره ازطرف یهود واقع شده است جان و مال و عرض و ناموس آن‌ها زیر دست وپای یهود لجوج پایمال شده و می‌شود. مسلمانان دنیابایستی با مسلمین فلسطین ابراز همدردی کنند و تادرجه امکان به کمک آن‌ها بشتابند. ایشان در ادامه سخنان خود خطاب به مسلمانان می‌گوید: آیا رواست ذلیل‌ترین ملل عالم در مقابل مسلمین این فجایع را مرتکب شوند و مسلمین آرام بنشینند. ایشان در ۱۱ دی ۱۳۲۶ با صدور اعلامیه ای فتوای صریح خود را به جهانیان اعلام می دارد. در بخشی از اعلامیه آمده است: سازمان ملل که معلوم نیست وطن بودن فلسطین برای مهاجرین یهودی آلمانی و روسی و آمریكایی و غیره مطابق كدام منطق و قانون است كه رای به تقسیم آنها می‌دهند؟ ... تشكیل دولت صهیونیستی، در آتیه، كانون مفاسد بزرگ برای مسلمین خاورمیانه و بلكه تمام دنیا خواهد بود و زیان آن تنها متوجه اعراب فلسطین نمی گردد و علی ای حال بر تمام مسلمین عالم است از هر طریقی كه می شود از این ظلم فاحش جلوگیری نموده و رفع این مزاحمت را از مسلمین فلسطین بنمایند. همچنین اولین تظاهرات عمومی مردم ایران بر علیه اسرائیل به ابتکار و دعوت ایشان در ۲۰ دی همان سال برگزارگردید. https://eitaa.com/amin_asadpour
شهید سید مجتبی نواب صفوی به سال ۱۳۲۶ دراجتماعی که به دعوت آیت الله کاشانی برعلیه طرح پذیرش دودولت یهودی وعربی فلسطین برگزارشد،سخنرانی آتشینی ایرادکرد. در۳۱اردیبهشت۱۳۲۷نیزدرتجمع اعتراضی که پس ازاعلان رسمی موجودیت اسرائیل و آغازجنگ اول اسرائیل بااعراب، درتهران برگزارگردیدشهید نواب سخنران بود ودراثر نطق کوبنده جمعیت تاپاسی ازشب به تظاهرات مشغول بودوفردای آن روزپنج هزارنفرازمردم تهران باثبت نام دردفاتر فدائیان اسلام آمادگی خودبرای اعزام به نبردرااعلام کردندوشهید نواب بیانیه زیر را خطاب به دولت صادر کرد: "هوالعزیزنصرمن الله وفتح قریب خون‌های پاک فدائیان‌اسلام درحمایت از برادران فلسطین می‌جوشد. ۵ هزار نفر از فدائیان رشیداسلام عازم کمک به برادران فلسطینی هستند و باکمال شتاب ازدولت ایران اجازه حرکت به سوی فلسطین را می‌خواهندومنتظرپاسخ سریع دولت می‌باشند. سیدمجتبی نواب صفوی – فدائیان اسلام" هر چندتعلل دولت تاتسلیم اعراب دربرابر اسرائیل، مانع حضور جمعیت درنبرد شد، اما شهیدنواب معتقدبه لزوم مبارزه دنیای اسلام بارژیم اسرائیل بود. ایشان درسال ۱۳۳۲ طی مسافرتی به فلسطین این عقیده را در سخنرانی موتمراسلامی که دربخش شرقی بیت المقدس برگزارمی شد اعلام کرد و جهان اسلام رابه اتحاد در برابر رژیم صهیونیستی دعوت نمود. البته او از جو ناسیونالیسم عرب حاکم براجلاس سخت برآشفته بود. وی سپس به مصرهم سفرکرده و آرمان مبارزه بااسرائیل راآنجا هم مطرح کرداز حاشیه های جالب این سفرتحت تاثیر قرار گرفتن یاسرعرفات ازشخصیت شهیدنواب است. https://eitaa.com/amin_asadpour
آیت الله العظمی سید حسین طباطبائی بروجردی(ره) در خرداد ۱۳۲۷ پس از اعلان موجودیت رژیم صهیونیستی و در جنگ اسرائیل با اعراب و درگیری هندوپاکستان بیانیه‌ای صادر کردند که ترجمه فارسی بخشی از آن چنین است: بسم الله الرحمن الرحيم خداوندا تو را در خوشیها و گرفتاریها ستایش میکنیم و سپاسگزاریم و به درگاه تو از گرفتاریهای برادران پاکستانی و فلسطینی ما شکایت می نماییم و این گرفتاریهای برادران فلسطینی ما همان است که در کتاب کریم به ما خبر داده لتجدن اشد الناس عداوة للذين آمنوا اليهود والذين اشركوا و لتجدن اقربهم مودة للذين آمنوا الذين قالوا انا نصاری ذلک بان منهم قسيسين و رهباناً و انهم لايستكبرون چقدر جای تأسف و تعجب است از کردار یهودی که چهارده قرن زیر پرچم اسلام جان و مال و دینشان و محترم بوده اینک تلافی میکنند خدمات اسلام را به کشتن مردمان نیکوکار و ریختن خونهای پاک نونهالان مسلمین به اقسام کشتن ها و هتک مینمایند عرض مسلمانان را و خراب میکنند عبادتگاه و خانه های ایشان را و رعایت نمینمایند عهدها و پیمانها را خدایا از تو می خواهیم باری مسلمانان را و از تو میخواهیم خذلان دشمنان آنها را خداوندا آنها را ذلیل و خوار بدار. از برادران مسلمان ایران و سایر ممالک انتظار داریم مجتمع شوند و در حق یهود نفرین نمایند و در حق برادران مسلمان ما دعا کنند که در این میدان جنگ فاتح و فیروز گردند. بار خدايا قشون اسلام را در هر جا تأیید فرما و دشمنان آنان را ذلیل و خوار بدار و آنان را پراکنده بفرما و عذاب خود را از آنها دریغ مدار. https://eitaa.com/amin_asadpour
مرحوم آیت الله سید محمد بهبهانی فرزند آیت الله سید عبدالله بهبهانی فقیه مشروطه خواه که خود نیز از طرف مرحوم آخوند جزء مجتهدین ناظر بر مجلس شورا انتخاب گشت و در دور دوم مجلس مقطعی به عنوان نماینده مجلس شورا حاضر بود، در دوران پهلوی رابط میان علما و مراجع بادربارپهلوی به شمارمی‌آمد. یکی ازمهمترین میانجی‌گری‌های ایشان رساندن وپیگیری پیامهای علما به دربار پهلوی اول در ارتباط با قضیه فلسطین و مخالفت با رژیم صهیونیستی است. ایشان در۱۴می۱۹۴۸م برابربا۲۴اردیبهشت۱۳۲۷ش که اعلان موجودیت رژیم صهیونیستی بودودرفاصله ده دقیقه آمریکا اسرائیل رابه رسمیت شناخت وازفردای همان روزجنگ اول اسرائیل بااعراب آغازشد،فعالیت‌های ضداسرائیلی خویش را آغازکرد. به ابتکارایشان مجمعی ازعلمای تهران تشکیل می‌شود ودراین مجمع ایشان پیشنهادنگارش نامه ای به پاپ رامطرح می کنندواین نامه دراول خرداد۱۳۲۷ تلگراف می‌شود.(متن نامه وداستان نگارش آن درفرسته بعدی خواهدآمد.) ایشان همچنین پیامی به مجلس شورای ملی ارسال نموده اند به این شرح: ...چون مقام مقدس مجلس شورای ملی مرکز رسمی ملت ایران است، لازم می آید این اظهار تنفر[نسبت به اقدامات صهیونیست‌ها] و همدردی ملت ایران رابه نام عموم ملت ایران خاصه مقام روحانیت، اعلام و اعلان فرمایند. درهفتم خردادباحضورایشان مراسم با شکوهی تشکیل شدودراین مراسم دوهزارنفرازداوطلبان اعزام به فلسطین رژه رفته وسپس هزاران نفراز مردم برای اعزام ثبت نام نمودند. نمایندگان سیاسی کشورهای عربی واسلامی تحت تاثیراین مراسم قرار گرفتند. https://eitaa.com/amin_asadpour
به ابتکار آیت الله سید محمد بهبهانی در اعتراض به رسمیت شناخته شدن اسرائیل و حمله این رژیم به بیش از پانصد شهر و روستای فلسطین و آغاز جنگ با کشورهای عربی دیگر، مجمعی از علمای تهران تشکیل شد و قرار شد نامه ای به پاپ نوشته شود. امام خمینی (ره) که در آن ایام گهگاهی به تهران می رفتند در این مجمع حضور داشتند و خاطره این مجمع را بعدها به شاگردشان آیت الله جعفر سبحانی چنین یادآور می شوند: در آن جلسه بنا شد برخی آقایان هر یک متنی را بنویسند و بعد از مذاکرات بهترین متن گزینش شده و به نام سید محمد بهبهانی که در تهران ریاست داشتند به پاپ تلگراف شود. من هم آن شب متن نامه‌ای را تنظیم نمودم. در جلسه روز بعد در میان متون مختلفی که نوشته شده بود متن من انتخاب شد و در اول خرداد ماه برای پاپ ارسال گردید. جدای از بیان خاطره، متن نامه و ادبیات آن و هوشمندی سیاسی خاص آن نیز دلالت بر نگارش نامه توسط امام(ره) دارد. خاطره نقل شده از آیت الله سبحانی و متن نامه به پاپ توسط استاد رسول جعفریان در مجله حضور شماره ۴۲ ص ۳۱۱ به نگارش درآمده است. پ.ن۱ تصویر سوم گزارش آئین اسلام از مراسم تظاهرات مردمی با حضور علما در مسجد شاه پ.ن۲ تصویر چهارم چاپ نامه به پاپ در نشریه آئین اسلام پ.ن۳ متن نامه به پاپ و پاسخ نماینده پاپ در فرسته بعد https://eitaa.com/amin_asadpour
‏تلگراف آیت‌الله بهبهانی به پاپ اعظم‏ ‏‏جنات قدسی خطاب پاپ اعظم واتیکان‏ ‏‏لتجدن اشد الناس عداوة للذین آمنوا الیهود والذین اشرکوا و لتجدن اقربهم مودة للذین آمنوا الذین قالوا انا نصاری ذلک بان منهم قسیسین و رهبانا و انهم لایستکبرون (سوره مائده آیه 82)‏ ‏‏خبرهای اسف‌انگیز فلسطین در محافل روحانی و ملی کشور ایران تأثیرات عمیقی کرده و نظر مراکز حساس روحانیت را به خود جلب نموده است.‏ ‏‏فتنه انگیزی و ماجراجوئی جمعیت لجوج و حریص یهود چندان موجب تعجب نیست زیرا سوابق سوء آنها روی تاریخ بشریت را سیاه کرده است و بحکم قضاوت تاریخ باید این جمعیت را دشمن نوع بشر دانست. تنها چیزی که مایه تعجب و تحیر بسیار است پشتیبانی پاره ای ملل مسیحی از آنها و برسمیت شناختن دولت پوشالی اسرائیلی است. همان مردمی که قلب عیسی مسیح را در آسمان رفعت جریحه دار کردند همان جمعیتی که مریم صدیقه را به ناسزا و بی ادبی یاد کرد. همان افرادی که امروز هم در محافل مذهبی آنها مریم پاک را به خلاف عفت یاد می کند این ضربتهای جگر خراش معنوی است که از این یک مشت جهود عنود به مذهب عیسوی وارد شد. در مقابل تنها کسی که به مخالفت آنها برخاست پیغمبر بزرگ اسلام بود که کتاب آسمانی خود را در دست‏‏گرفت و به جهانیان اعلان عظمت مسیح و عصمت مریم صدیقه را نمود. آری اسلام در مقابل جمعیت یهود قیام کرد و دامن عفت مادر مسیح را از لوث ناسزاهای آنها تنزیه نمود و یکسوره در شأن مریم و عظمت او برای جهانیان و برسوائی یهود از منبع وحی دریافت نمود. اکنون ملّت نصاری جبران خوبیهای اسلام را بدین نحو می نماید و با دشمنان عیسی مسیح دست برادری میدهد و بر علیه مسلمین و اسلام قیام و اقدام می کند؟‏ ‏‏اینست پاداش ملّت نصاری در مقابل خدمت اسلام به مسیح و مریم صدیقه، باز اینقدرها تعجب و تأثر ندارد که بعضی از رجال سیاسی دست دوستی و برادری به دشمن عیسی و مادر معصومه اش بدهند لیکن در محافل مذهبی و ملی مسلمین یک نکته با کمال تعجب تلقی می شود و آن نکته اینست که چه شده است که محافل روحانی مسیحیت به جای آنکه دولتهایی را که با دشمنان مسیح دست دوستی داده و با آغوش باز آنها را پذیرفته اند به خطای خود آگاه کند و ملل دیندار عیسوی را از خواب غفلت بیدار کند، به سکوت فرو رفته و وظیفه روحانی خود را انجام نمی دهد؟ ‏ ‏‏اینک اینجانب از طرف عموم ملّت اسلام مخصوصاً پیروان و روحانیون مذهب مقدس‏‏‏شیعه ایران تنفر خود را از جمعیت متعدی یهودی و کسانی که با آنها همراهی می نمایند به تمام ممالک عالم و مخصوصاً بمقامات بزرگ روحانیت ملّت مسیح اعلان می کنم و از خداوند متعال نصرت مسلمین و خذلان متجاسرین را خواهانم. ‏ ‏‏در خاتمه از مقام پاپ تقاضا دارم که به ملل مسیحی تذکر دهند که از این جمعیت یهود که دست تعدی به جان و مال مسلمین مظلوم دراز کرده اند پشتیبانی ننموده و عواطف چند صد ملیون مسلمین را برای خاطر یک مشت یهود فتنه‏‏‌‏‏جو جریحه دار ننمایند و البته این معنی در خور مقام روحانیت پاپ که همیشه رهبر و هادی ملّت هستند می باشد.‏ ‏‏محمد الموسوی البهبهانی‏ ‏‎نماینده پاپ شرح زیر را در جواب ارسال داشته است: ‏ ‏‏بعد از عنوان: افتخار دارم که مراسلۀ جنابعالی به ضمیمۀ کپیۀ تلگراف شما به حضرت آقای پاپ را زیارت کنم. من در اقدام و نوشتن این موضوع به واتیکان قصور نخواهم کرد. لکن لازم است قبلاً عرض کنم که قدسی‌ مآب پاپ از قضایای فلسطین خیلی متأثر است و در دهم اردیبهشت ماه [1327ش] به کلیه کاتولیک های دنیا دستور داده است که دعا کنند که قضیه فلسطین منجر به خونریزی نشود و صلح و صفا را در فلسطین از خدا بخواهند. و رونوشت نامه پاپ به ضمیمه ارسال می شود. احترامات فائقه را تقدیم می دارم.‏ ‏‎ https://eitaa.com/amin_asadpour
🔸روایت تراث (۱) فصل روایت فارابی 🔰 فارابی و فلسفه زبان با محوریت رساله《الحروف》 🔻 ۶ جلسه ۲ ساعته حضوری | مجازی ⏱ چهارشنبه ها، ۲ ساعت به اذان مغرب شروع دوره از ۴ مهرماه ▫️حجت الاسلام امین اسدپور 📌 مکان: قم، زنبیل آباد، مدرسه علمیه شهید صدوقی، فاز ۲ ▪️برای ثبت نام، هزینه ۲۰۰ هزارتومان به شماره کارت
5892101345778738
(امین اسدپور) واریز و رسید را همراه با اطلاعات خود به @Mahdi_Hemat ارسال فرمائید. 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha