eitaa logo
فتح خون
2.6هزار دنبال‌کننده
762 عکس
178 ویدیو
414 فایل
فتح خون، روایت عاشورایی سیدالشهدا و کربلا و کربلاییان روایت عاشورایی شهیدان، اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا و کربلای آخرالزمان تا ظهور مدیر @Aghaa_seyyed تبلیغات @Nojaba6 https://eitaa.com/joinchat/2723218271C0c4791f1a1
مشاهده در ایتا
دانلود
خورشید سرخ تاسوعا در افق نخلستان‌های کرانه فرات غروب کرده است و زمینِ ملتهبِ کربلا را به ستاره جُدَی سپرده و موذن آسمانی اذن حضور داده است و دروازه‌های عالم قُرب را گشوده. زمین از دل ذرات به آسمان پیوسته است و نسیمی خنک از جانب شمال وزیدن گرفته و اصحاب، نماز گریه می‌گزارند. ، ص ۸۰
فرات تشنه است، و بیابان از فرات تشنه‌تر، و امام از هر دو تشنه‌تر. فرات تشنه مشک‌های اهل حرم است، و بیابان تشنه خون امام و امام از هر دو تشنه‌تر است؛ اما نه آن تشنگی که با آب سیراب شود، او سرچشمه تشنگی است. ، ص ۷۵
آن شراب طهور که شنیده‌ای! بهشتیان را می‌خورانند، میکده‌اش کربلاست، و خراباتیانش این مَستانند که این چنین بی سر و دست و پا افتاده‌اند. ، ص ۶۶
عجبا! مردی که قلب خلقت است بر سیاره ای که قلب آسمان است ایستاده و همه عالم تکوین را با جذبه عشق خویش به سوی کمال می‌کشاند. اما با چهره‌ای چون چهره دیگران و جثه‌ای که بزرگ تر نیست. ، ص۹۴ 🔰@revayateashorai
ای وای از لقمه‌های گلوگیر دهر! دهر هرگز بر مراد سفلگان نمی‌چرخد، این مکر لیل و نهار است که ما را می‌فریبد تا در دهر طمع بندیم. امر در دست آن جلیل است که جز مشیت مطلقه او، اراده ای در جهان نیست. ، ص ۱۰۱ 🔰@revayateashorai
وای بر شما ای شوربختان! این حسین است، این خامس آلِ کساست؛ آن کسا که کسای عصمت و رحمت است، آن کسا که کسای مظهریت حق است و ببین آنجا که جبرائیل را بار نمی‌دهند کجاست! و تو ای خاکستر گم شده در باد هلاکت! تو خود را با او برابر نهاده‌ای؟ ، ص ۹۵ 🔰@revayateashorai
آل کسا در انتظار خامس خویش اند، تا روز بعثت به غروب عاشورا پایان گیرد و خورشید رحمت نبوی در افق خونین تاریخ غروب کند و شب آغاز شود. ، ۷۶
آه از رنجی که در این گفته نهفته است! و اما سرّالاسرار این خطبه در این عبارت است که لِیَرغَبُ المومِنُ في لِقاءِ رَبِّه تا مومن به لقاء خدا مشتاق شود. ، ص ۶۵
موذن آسمانی در میان زمین و آسمان ندا در داد: سُبّوح قُدّوس ربُّ الملائِکَةِ وَ الرّوح امام به نماز فجر ایستاد و اصحاب به او اقتدا کردند و ظاهر و باطن و اول و آخر به هم پیوست. ، ص ۸۹