▫️مقام معظم رهبری:
🔻کفش پای سلیمانی به سرِ قاتل او شرف دارد.
@revolutionson
⚠️ تروریست فرودگاه بغداد به کاخ سفید بازگشت
@revolutionson
🕓 انــــتـــظـــــار
انتظار هر چیزی را اصیل میکند یا بهتر است بگوییم، اصلش را از فرعش بیرون میکشد، گویی گذشت زمان نقابهای دروغین را پاره کرده تا حقیقت هر چیز آشکار شود؛ بله زمان از جسد بیجان، خاک میسازد تا پوچی جسم بدون روح آشکار شود، و همان زمان به انتظار از عاشق، یا شیفته ی واله میسازد یا فراموشکاری بیعار، که اگر عشق تنها هوس باشد به خواهش شهوت، فراموشی در اثنای زمان تصویر آن را از ذهن میشوید، اما اگر عشق راستین باشد و حقیقی، عاشق هر لحظه با آن رشد میکند و در خویش گسترش مییابد که این آزمون، و این انتظار از زغال وجود، یا سیاهی فراموشی میسازد، و یا الماس وفاداری.
📓 هبذول، ۱۱۷
#انتظار
#فرزند_انقلاب | لینک کانال 👇
@revolutionson
هدایت شده از رحا مدیا
#دوره_رایگان
📲 دوره ژئوپلتیک رسانه(جغرافیای رسانه)
💠 از هویت سازی تا جامعه سازی و تمدن نوین انقلاب اسلامی
🎙 ارائه استاد: حجتالاسلام علیرضا محمدلو
♦️سرفصل دوره:
1⃣ جغرافیای رسانه از هویت سازی تا جامعه سازی و تمدن سازی
2⃣ نقد تربیت رسانه ای از سنت راهبری تا دگر راهبری پست مدرن
3⃣ سلطه روایت در عصر اطلاعات و اینفوکراسی
4⃣ رسانه ها از مساله سازی تا بحران آفرینی و مهندسی افکارعمومی
📆 تاریخ: سهشنبهها از ۲۹ آبان ماه
⏰ ساعت ۱۶
🏫 بصورت حضوری و آنلاین
#رسانه
پ.ن: عزیزانی که هنوز موفق به شرکت در دوره های پائیزی نشده اند به آی دی ادمین مدرسه رحا مراجعه کنند:
@adm_schl
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 طلاب در سینما
🎭 نقش طلبه در فیلم، فقط یک نقش نیست، بخشی از یک زندگی واقعی است!
🔻 کاری از آنتی سکولار
#فرزند_انقلاب | لینک کانال 👇
@revolutionson
اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تُغَيِّرُ النِّعَمَ
@revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا فاطمه من عقده دل وانکردم....
@revolutionson
فرزندانِ شهیدِ فاطمه زهرا سلاماللهعلیها
جرعهای از اقیانوس پربرکت #کوثر 🖤
#فرزند_انقلاب | لینک کانال 👇
@revolutionson
🔻در حــصــــار بـــدیــهـیــات
🖊 میلاد حسن زاده _______________________________
▫️مدتی پیش در گفتوگو با یکی از دوستانم، بحث مخاطبین و میزان تأثیر برنامهای خاص در افکار عمومی مطرح شد. باور داشت که نظر او در مورد میزان مخاطبین و تأثیر برنامه واضح است. صحبتهای او، من را به یاد مطلبی انداخت که حدود ۳ سال پیش آقای ناصر آراسته منتشر کرد که مشروح آن در ادامه میآید.
➕سال ۲۰۱۵ دانشگاه Mit یک افکارسنجیِ میدانی از زائرانِ ایرانی و عراقیِ حاضر در مراسم اربعین انجام داده است. هدایت این پروژه بر عهدهٔ خانم "Fotini" است یک متخصص تمام عیار در حوزه خاورمیانه میباشد که ضمن حضور در این کشورها، با بررسیهای میدانی به جمعآوری و تحلیل داده میپردازد. و عمده مقالات و پژوهشهای خود را برای وزارت امور خارجهٔ آمریکا، "واشنگتن پست" و "بوستون گلوب" به رشته تحریر در میآورد.
➕تابستان سال ۲۰۰۶ به ایران سفر میکند تا در دانشگاه تهران و در یک بازه یکساله زبان و ادبیات فارسی را بیاموزد که در طی این مدت یک مجموعه دیجیتال از دیوارنوشتههای شهر تهران (عکسهایی که مؤید باورها و اعتقادات مردم ایران میباشد) را ثبت کرده و ضمن تحلیل محتوای آن، در نمایشگاهی در "دانشگاه هاروارد"، آن را ارائه مینماید.
➕با چنین پیشینه و تجربهای اذعان میکند که در طی این سالها دسترسی به افکار و باورهای مردم مذهبی ایران امری دشوار بوده و حاکمیت ایران نیز همکاریای در این راستا نداشته است که این فرصت مغتنم در اربعین سال ۲۰۱۵ برایش فراهم میشود. اِبایی ندارد و صریح میگوید که از همه مهمتر، اربعین فرصتی نادر برای دسترسی به افکار زنان مذهبی در خارج از خانه را فراهم آورده بود. این افکارسنجی طی ۲۵ روز در ایام اربعین انجام شده و در محموع از ۱۶۶۸ ایرانی و ۲۴۱۰ عراقی پرسش به عمل آمده است. هر پرسشنامه بین ۳۵ تا ۴۷ دقیقه زمان برده است، آنقدر برایشان فرصت مغتنم بوده که حتی نسبت به نگرش نسلهای قبلی هم پرسیدهاند.
➕تمام اعضای تیم پرسشگرها با کمک "دانشگاه کوفه" انتخاب شدهاند. بسیار دقت داشته که پوشش ناهمگونی نداشته باشند. برای پرسش از ایرانیها، اصرار دارد که عراقیهایی انتخاب شوند که به فارسی هم حرف میزنند اما لهجهشان مشخص نماید که اهل عراق میباشند. علتش را در این مسئله اینگونه بیان میکند: اگر فردی ایرانی با لهجه روان فارسی از آنها پرسش نماید، با توجه به پیشینه حضور مجاهدین خلق در عراق، امکان مشکوک شدن و عدم همراهی بالا میرود، لذا برای پرسش از مردم ایران، عراقیهایی را انتخاب میکند که در دوران صَدّام، پدرانشان به ایران تبعید شده بودند و لهجه و گویششان در مواجهه اولیه عراقی بودنشان را اثبات میکند.
➕این افکارسنجی ۱۷۸ صفحه خروجی دارد که ریز به ریز افکار و اعتقادات مردم مذهبی ایران و عراق را بررسی کرده است، چند نمونه از نتایجش: از ۱۶۶۸ ایرانی ۶۰ درصد مقلّد آیتالله خامنهای، ۲۰ درصد آیتالله مکارم شیرازی، ۱۵ درصد آیتالله سیستانی و ۵ درصد باقی مانده مقلّدین امام خمینی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، صانعی، صافی گلپایگانی، علوی گرگانی، محمدعلی اراکی، کاظم شریعتمداری، بیات زنجانی، محمدصادق روحانی، صادق شیرازی و حسینعلی منتظری میباشند.
➕از آنجایی که دقتِ نتایج برایش بسیار حیاتی است، آخرین پیمایش ایران به لحاظ پراکندگی جمعیتی در استانها را محور قرار میدهد و سعی میکند که همان نسبت را در این افکار سنجی محقق کند، یعنی اگر استان اردبیل ۱.۶۶ درصد جمعیت ایران را تشکیل میدهد تلاش میکند که به همین میزان، از زائرین استان اردبیل پرسش نماید (حتی موکبهای استانها را نیز شناسایی کرده تا بتوانند درصد پراکندگی استانها را مدیریت کنند) و البته بسیار شفاف نتایج به دست آمده را ارائه میکند حتی اگر برخی موارد با نتیجه مطلوب فاصله داشته باشد.
➕از آنجایی که در سال ۲۰۱۵ میزان حضور در فضای مجازی به گستردگی امروز نبود، حضور در فضای مجازی یک مولفه مهم در دستهبندیهای این افکارسنجی میباشد.
کاربران اینترنت به صورت محسوسی از رژیم فعلی و سیاست خارجی حمایت کمتری داشتهاند.
در موضوعات جنسیتی افرادی که در سال ۲۰۱۵ کاربر اینترنتی بودهاند مواضع لیبرالتری دارند.
۷۵ درصد مردم ایران اخبار خود را از تلویزیون ملی دریافت میکردند.
کاربران اینترنت، کمتر در انتخابات شرکت کرده بودند و اعتقاد کمتری به آزاد بودن انتخابات اخیر (سال ۲۰۱۵)
داشتهاند.
ادامه...👇
فرزند انقلاب | میلاد حسنزاده
🔻در حــصــــار بـــدیــهـیــات 🖊 میلاد حسن زاده _______________________________ ▫️مدتی پیش در گفتو
➕یکی از نتایج عجیب این پروژه:
در حالی که حضرت آقا، حرمت سلاح هستهای را علنی اعلام کردهاند، در این افکارسنجی از مردم ایران پرسیده است تا آنجا که شما مطلع هستید، عقیده مذهبی رهبر ایران، پیرامون سلاح هستهای
چیست؟
۵۳ درصد پاسخ میدهند که طبق نظر ایشان، ایران حق داشتن سلاح هستهای را
دارد
که این اشتباه توسط ۳۶ درصد از مردان و ۸۰ درصد از زنان صورت گرفته است.
➕غرض اینکه؛ همه ما بارها شنیدهایم که در حوزه رسانه عقب هستیم و تلاش کافی نمیکنیم. اما شاید ریشه اصلی مشکل در جای دیگری باشد. به نظر میرسد بیش از حد مسائلی را بدیهی انگاشته و از انجام پژوهشهای عمیق و کار فنی غافل شدهایم.
➕نگاه سنتی به مخاطب به عنوان یک گیرنده منفعل دیگر کارآمد نیست. امروزه مخاطب نقش فعالی ایفا میکند، مطالبات خاص خود را دارد و به سرعت در حال تغییر است. درک دقیق این تغییرات امری ضروری و اجتنابناپذیر است.
➕برای پیشرفت در عرصه رسانه، باید از رویکردهای سنتی عبور کرده و به سمت یک رویکرد مبتنی بر داده و پژوهش حرکت کنیم. این بدان معناست که باید با استفاده از ابزارهای تحلیل داده و پژوهشهای کیفی، مخاطبشناسی، دقیقْ؛ توسعه محتوا، هدفمندْ؛ تعامل با مخاطبان، فعالْ؛ و اندازهگیری و ارزیابی مستمر باشد.
➕با اتخاذ این رویکرد، میتوانیم از یک سو، پاسخگوی نیازهای مخاطبان باشیم و از سوی دیگر، جایگاه خود را در عرصه رسانه تقویت کنیم."
#رسانه
#مخاطب
#افکار_عمومی
#فرزند_انقلاب | لینک کانال 👇
@revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 روزی ده دقیقه مطالعه کنیم...
@Revolutionson
#مطالعه این کتاب شما را در مورد مسائل غزه، ریشههای آن و روند شکلگیری کشور جعلی اسرائیل، غنی خواهد کرد.
....👇....
فرزند انقلاب | میلاد حسنزاده
#مطالعه این کتاب شما را در مورد مسائل غزه، ریشههای آن و روند شکلگیری کشور جعلی اسرائیل، غنی خواهد
📚 #معرفی_کتاب
🔻نسلکشی مسمانان قصهی پر غصهای است که سالهاست در طول تاریخ اتفاق میافتد؛ از جنگهای صلیبی (۱۰۹۵-۱۲۹۰) و حمله سلاطین دربار اسپانیا با همکاری کلیسای کاتولیک (۱۴۹۹) و نسلکشی مسلمانان در بوسنی و هرزگوین گرفته تا جنایات امروز در نوار غزه که با هیچکدام از نسلکشیهای تاریخ قابل مقایسه نیست. نسلکشیای که دهههاست توسط رژیم منحوس و جنایتکار صهیونیستی اتفاق میافتد و متأسفانه کسانی که از گذشتهٔ این جنایات اطلاعی ندارند، حماس را در حمله هفتم اکتبر مقصر فجایع امروز فلسطین میدانند.
🔻این کتاب، تحولات مربوط به نسلکشی مسلمانان در بوسنیوهرزگوین و فلسطین را در روند تاریخی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مورد مطالعه قرار داده و با مقایسه اقدامات غرب علیه مسلمانان و نحوه مواجهه مسلمانان به ویژه در دو نمونه بوسنی و هرزهگوین و غزه، به ارائه راهکار و چشمانداز در این خصوص میپردازد.
🔻کتاب حاوی ۳۶ مقاله از پروفسور حمید مولانا است و با مقدمهای از استاد بزرگوارم دکتر ابراهیم شمشیری که زحمت تألیف کتاب را کشیدهاند آغاز میشود و در هر مقاله، به فراخور محتوای آن تصویر متناسبی کار شده است. سیوششمین و آخرین مقاله کتاب با عنوان «تاثیرات مبارزات امت اسلامی غزه» به تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ توسط دکتر مولانا نگارش شده که به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین بعد از عملیات طوفان الاقصی میپردازد.
📖 بریدهای از کتاب نسلکشی در قرن ۲۱:
«وضع جغرافیای سیاسی امروز اعراب و اسرائیل در حقیقت نتیجهٔ مذاکرات و کنفرانسهای صلح جنگ جهانی اول است. در کنفرانس صلح ۱۹۱۹ پاریس، نه تنها انگلیس و فرانسه سرزمینهای اعراب را بین خود تقسیم کردند، بلکه با قبول و پذیرش هیئت صهیونیستها در مذاکرات خود بنیان نظام اسرائیل را در فلسطین پایهگذاری کردند. تقسیم اعراب به کشورهای مختلف کنونی و قیمومیت فلسطین توسط انگلستان و تبدیل آن به حکومت جدید به نام اسرائیل نتیجهٔ مذاکرات به اصطلاح صلح بوده که در آن رهبران ملیگرا و قومی اعراب فریب امپریالیسم اروپا را خورده و علیه یکدیگر و مسلمانان وارد معرکه شدند.»
📬 برای تهیه کتاب اینجا را لمس کنید
در پایان لازم است از جناب استاد شمشیری بابت هدیه این کتاب ارزشمند تشکر ویژه داشته باشم.🌱
#غزه
#فلسطین
#فرزند_انقلاب | لینک کانال 👇
@revolutionson
🔻حضرت آقا در مورد وظایف رهبری:
نخواستن متصور نیست در مورد رهبری، مسئله توانستن و نتوانستن است...
پ.ن: معنایش با خودتان
@revolutionson
نوشته بود:
من مذهبیها را دوست دارم، خوش به حالِ مذهبیها ..
زمان و مکان را یک عنصرِ زنده میدانند و با آنها روابط دارند.
برایشان فرق میکند الآن ماه رجب است یا رمضان است یا محرم ..
یا برایشان فرق میکند الآن کجای ماه است!
جمعه است که باید دعای سمات بخوانند یا یک روزِ دیگر ...
مكان هم برایشان همینطور است.
مثلاً مادرِ من، شمال و جنوب و شرق و غربش با رو به قبله و پشت به قبله و رو به امام رضا و پشت به امام رضا معلوم میشود.
فرقِ مسجد و خانه و حرم و صحن را میفهمد.
زمـــــان و مکـــــان برایش زنـــــده است.
آن قدر زنده که میتواند خدا را به حق این وقتِ ساعت
یا به حقِ این ماهِ عزیز یا این جایِ عزیز، قسم بدهد.
قشنگ است که دنیایشان این قدر معنـــــیدار است.
بیجان و یکرنگ و جامد نیست ..
زندگی کردن در دنیایی که پر از نشانه و راز است لابد خیلی کیف دارد دستِ کمِ کمش اینکه هیجانانگیزتر از نفسکشیدن در یک دنیای صامتِ بیجان و بیرنگ است ...
#معنی
#فرزند_انقلاب | لینک کانال 👇
@revolutionson
🔻کتابی که میسوزد، ملتی که میمیرد
🖊 میلاد حسن زاده ___________________________
▫️نظامهای امپریالیستی برای آنکه بتوانند جوامع مختلف را تحت سلطه خود درآورند در کنار تهاجم نظامی، شروع به نابودی و اضمحلال هویت یک ملت میکنند تا بتوانند افرادِ جامعهی مورد هجوم را مطابق خواست خود شکل داده و به بردگی بگیرند. نابودی کتابخانهها و دزدیدن اسناد و مدارک تاریخی یک کشور از جمله این اقدامات است.
➕برای مثال مرحوم نادر ابراهیمی در مقدمهی کتاب بر جادههای آبی سرخ نقل میکند؛ ایامی که در جستوجوی اسناد و مدارکِ زندگیِ "میرمَهنا دوغابی" بود، متوجه شد که انگلیسیها اکثر مدارک مربوط به این شخصیت ملی را از کشور خارج یا نابود کردهاند.
میرمهنا دوغابی (بندرریگی)، در سال ۱۱۱۴ خورشیدی در زمان پادشاهی کریم خان زند در بندر کوچکی از توابع بندر گناوه در استان بوشهر به نام بندر ریگ به دنیا آمد. میرمهنا از سرداران مبارز دیار خطه جنوبی کشور و حکمرانان جنوب ایران بود که با هلندیها و انگلیسیها در خلیجفارس جنگید و مهمترین کار او شکست و بیرون راندن آنان از جزیره خارگ بود و در سال ۱۱۸۲ هجری قمری به شهادت رسید.
➕نمونهای دیگر جنایت بوسنی و هرزگوین است. اسارت و کشتار و آوارگی مسلمانان بوسنی و هرزگوین تنها تراژدی و جنایت آن موقع نبود. حملات و بمباران عمدی و متداوم صربهای متعصب مسیحی به کتابخانهها، موزهها و آثار تاریخی بوسنی و هرزگوین صفحهٔ ننگآوری را در تاریخ اروپا باز کرده است. گزارشها و بررسیهایی که توسط مورخان و دانشمندان و کارشناسان موزه و کتابخانهها در این منطقه جمعآوری شده و قسمتی از آن در "آرت نیوزپیپر (روزنامهٔ هنر)" چاپ لندن درج شده حاکی از این است که صربها تقریباً تمام مدارک خطی و چاپی تاریخ بوسنی را که در موزهها، کتابخانههای "سارایوو" و شهرهای دیگر نگهداری میشد، عملاً از بین بردهاند تا به گفته خود در سیاست «پاکسازی» خود موفق شوند! از جمله کتابخانهها و موزههای ویران شده و انهدامی، کتابخانهه معروف باستانی بوسنی نزدیک یکی از مساجد این شهر و انستیتوی شرقشناسی سارایوو است که بزرگترین مجموعه آثار خطی اسلامی این منطقه در آنها نگهداری میشده است.
➕در تاریخ استعمارِ غرب نمونههای از این قبیل بسیار است، از صدمات وارده به آثار تاریخی و مذهبی در ایران، عراق، کویت، افغانستان و لبنان گرفته تا جنایت سال گذشته رژیم صهیونیستی که آرشیو ملی غزه و کتابخانه اصلی در نوار غزه را که حاوی هزاران سند تاریخی و کتاب های قدیمی؛ با قدمت بیش از ۱۵۰ سال بوده است را مورد تهاجم نظامی قرار داده و نابود کرده است.
➕با نابودی کتابهای یک کشور که سند مکتوب هویت، فرهنگ، عقاید و باورهای یک ملت است، شرایط هویتزدایی به منظور استعمار فرهنگی فراهم میشود. در کشور ما با وجود نابودی برخی کتابخانهها توسط مغول و ربایش اسناد و کتابهای بسیار در دوران قاجار و پهلوی باز هم به لحاظ تاریخی و وجود کتابهای ملّی و اسلامی غنی هستیم. اما با این منابع سرشار وضعیت کتابخوانی در کشور ما اوضاع خوبی ندارد. در اینجا هم نقش کشورهای استعماری پررنگ است که با گسترش شبکههای مختلف مجازی و تولید فیلم و سریالهای مختلف به قدری مصرف رسانهای افراد را بالا میبرند که دیگر نه زمان و نه حوصلهای برای مطالعه باقی میگذارند (با تأمل در مورد کسانی که مصرف رسانهای بالایی دارند میتوان به وضوح این امر پیبُرد).
➕از مطالب ذکر شده میتوان نتیجه گرفت که نه تنها ایران، بلکه جهان اسلام، سالهاست در معرض تهاجم همهجانبهای در حوزه کتاب و کتابخوانی قرار دارد. این وضعیت ضرورت جهاد در این عرصه را بیش از پیش آشکار میسازد. مقام معظم رهبری در این باره میفرمایند: «امروز کتابخوانی و علمآموزی نه تنها یک وظیفهی ملّی، که یک واجب دینی است.» تأکید بر «واجب دینی» بودن کتابخوانی، اهمیت بسزای این موضوع را نشان میدهد.
➕حرکت در مسیر احیای این واجب دینی به دلیل تهاجم دشمن، نوعی جهاد محسوب میشود. مقام معظم رهبری در مورد معنای جهاد بیان میدارند که: «هرتلاش خوب و بجایی، جهاد نیست. جهاد یعنی تلاش برای هدفگیری دشمن، و در هر زمان باید عرصه جهاد را به درستی تشخیص داد و مهم این است که تشخیص بدهیم در چه عرصهای باید جهاد کنیم و این خیلی مهم است.»
➕در تاریخ انقلاب اسلامی، روحانیت و بسیج همواره پیشقراول جهاد بودهاند. در این مسیر، کتابخوانی و انس با کتاب کمترین انتظاری است که از یک جهادگر، به ویژه طلبه یا بسیجی میرود. همانگونه که میدان جنگ، عرصهی آزمون برای رزمندگان است، کتابخانه نیز میدان آزمون برای طلاب و بسیجیان است. کسی که از میدان جنگ بگریزد، رزمنده نیست و کسی که از کتابخانه بگریزد، نمیتواند ادعای طلبهگی یا بسیجی بودن داشته باشد.
#کتاب
#استعمار
#کتاب_خوانی
#فرزند_انقلاب | لینک کانال 👇
@revolutionson
📚 #معرفی_کتاب
▫️گفتم: «محسن جان! دیرمیای، بچه ها نگرانت هستن.» لبخندی زد و حرف از صمیم قلبش بیرون آمد؛ حرفی که زبانم را قفل زد. غیرتمند گفت: «هر چی من بیشتر کارکنم، نتانیاهو و ترامپ کمتر خواب راحت به چشمشون میاد، پس اجازه بده بیشتر کار کنم.» معنای این حرفش را زمانی فهمیدم که شهید شد؛ نتانیاهو توئیت زدو برای یهودی ها شنبه خوبی را آرزو کرد. از «شنبه آرام» در اسرائیل گفت؛ از شنبه بعد از محسن فخری زاده.
▫️آنچه خواندید قسمتی از کتاب #شنبه_آرام بود، روایت زندگی دانشمند شهید محسن فخریزاده از کلام همسر او. در این کتاب از مردی خواهید خواند که گمنام و بیادعا در مسیر علم و اعتلای دانش هستهای تلاش کرد، مردی که خواب راحت را از چشمان ترامپ و نتانیاهو گرفت.
✍ نویسنده: محمدمهدی بهداروند
📇 ناشر: حماسه یاران
📬 برای سفارش کتاب اینجا را لمس کنید
#کتاب
#شهید_فخری_زاده
#فرزند_انقلاب | لینک کانال 👇
@revolutionson
سالنامه تعالی.pdf
845.3K
📓 انتشار دومین شماره از مجله الکترونیکی «تعالی» به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به کوشش استاد ارجمند حجتالاسلام بهرامی
📝 عناوین مقالات و نویسنده آنها:
+ زندگینامه أمیّة بن خلف و میزان اثرگذاریش در اتفاقات هم عصر با او (مصطفی عبدالمالکی)
+ مفهوم شناسی واژه «قبر» در آیات و روایات (معراج ابراهیمیان)
+ مبانی، اصول و شیوههای تربیتی از منظر رسول خدا (ص) (سید امیرمحمد موسوی دستجردی)
🖊 تحلیل چالش هویت در دوران نوجوانی (میلاد حسن زاده)، صفحه ۷۷
📌 معاونت پژوهش حوزه علمیه امام صادق علیهالسلام کرج
#مجله
#نوجوان #هویت
#فرزند_انقلاب | لینک کانال 👇
@revolutionson
✍ قسمتی از نامه شهید آوینی خطاب به محمد هاشمی رئیس سازمان صدا و سیما(برادر رئیس جمهور) در سال ۱۳۷۱
🔻خدايمان شاهد است که اگر ماجرای انزوای بچههای مسلمان و جبهه رفته و دردمند در صداوسیما به همينجا ختم میشد و مشکل صداوسيما تنها این بود که نيروهای خودی را تحویل نمیگیرد و میراند و مثلاً بعد از گذشت ۱۳ سال از پیروزی انقلاب در کشور ارزشهای الهی، به تازگی به یک خانم چادری اجازه داده است که هفتهای یک شب گوینده خبر باشد، مسالهای نبود و شايد میشد به راحتی از کنار آن گذشت اما به هيچ وجه موضوع به همين جا ختم نمی شود.
🔻حضرات اداره کننده صداوسيما که تحت مديريت شما هستند، با يک دست بچههای مسلمان و روح انقلاب و جهاد و ايثار را، منزوی می کنند و با دست ديگر به جذب و جلب عناصر مسالهدار و معاند با انقلاب می پردازند و به ترويج دگرانديشان همت می گمارند.
🔻ولی امروز احساس میکنیم که باید مهر سکوت را بر لبانمان بشکنیم و مظلومیتمان، که نه مظلومیت ما تهیهکنندگان و سازندگان سریال “خنجر و شقایق” بلکه مظلومیت همه بچههای حزباللهی سالهای پرفراز و فرود انقلاب اسلامیمان را فریاد کنیم...
🔻با همه این اوضاع و احوال به همکاران محترمتان بگویید که اگر به امید مأیوس کردن نیروهای حزباللهی و جبهه رفته دست به اتخاذ چنین شیوههایی میزنند، سخت به بیراهه میروند. این نیروها تنها با رسیدن آجالشان و تقدیم ارواحشان به حضرت ملکالموت، به آخر خط میرسند و عرصه را خالی میکنند و به قول شهید همت، حاشا که بچه مسلمان میدان را خالی کند.
#برنامه_ثریا #شهید_آوینی
#فرزند_انقلاب | لینک کانال 👇
@revolutionson
🥀 شهید آوینی:
نماز را باید به جانب قبله گزارد و اکنون قبله نیز در کف حرامیان است و آنان که اهل نماز نیستند، نماز را بهانه حاکمیت خویش کردهاند. پس تا آن روز که قبله از سیطره اهل باطل خارج شود، باید نماز را در جبهه خواند و این نماز حقیقی است.
📔 کتاب گنجینه آسمانی
#آوینی
#سوریه #لبنان
#فرزند_انقلاب | لینک کانال 👇
@revolutionson
🔻عادی و مـعـمـولــی بـاشـیـم
🖊 میلاد حسن زاده _____________________________
▫️نماز ظهر تمام شده بود و مشغول تعقیبات بودیم، شنیدم کسی میگوید: «خدایا آقای قنبری مشکل داره، مشکلش حل کن، مریم خانم بیامرز و...». از این صفا و سادگی و ارتباط بیپیرایه با خدا حَظّ کردم. نگاه کردم دیدم، مرد حدوا ۴۰سالهای است که مبتلا به سندرم داون است.
➕یاد مطلبی افتادم که یکی شاگردان مرحوم آیتالله سعادتپرور نقل میکرد:
«انسان نباید طوری رفتار کند که به سبک خاصی شناخته شود، ما هر چیز را نباید به حساب معنویت و اخلاق بگذاریم. مطالب اولیه که استاد (سعادت پرور) به ما تأکید میکردند همینها بود.
میفرمود: عادی باشید، مثل بقیّه. معمولی باشید، در راه رفتنتان، در عبادتتان، میفرمودند، درست رفتار کنید.
➕این کارها چیست که فکر میکند #تواضع به این است که سرش را کج کرده و با یک حالتی بگوید: خدایا!... خب خدا هم این بنده را نمیخواهد. علامه اینطوری نبود، امام اینطوری نبود، آقای بهجت اینطوری نبود. همه اینها که ما دیدیم خیلی عادی و معمولی بودند.
➕نباید دست رویمان بگذارند و بگویند فلانی همان که اینطوری مینشیند، فلانی همانکه آنطور حرف میزند. اینها ارزشی نیست که انسان قیافهاش را عوض کند، غیر عادی باشد. این #نفس است.
➕ما باید کاری کنیم که اصلاً شناخته نشویم. در روایت هم دارد کاری بکنید که «أَن لا تُعرَف»، نفس دلش میخواهد که من به یک سبک خاصی شناخته شوم و بعد بگویم شاگرد فلانی هستم! در جلسه فلانی هستم! اینها همهاش #شرک است، همه اش #رذیله است.
🍃 به قول شهید آوینی: «عرفان دروغین با تقرب به شیطان حاصل میآید و اهل آن خود را یکسره به فتنه و سحر شیطان میسپارند و به نوعی بیخودی یا روحانیت قلابی دست مییابند که در حقیقت جز اثبات نفس و استغراق و استهلاک در پایین ترین مراتب نفس، که نفس اماره باشد، هیچ نیست.»
#سیره_علما
#فرزند_انقلاب | لینک کانال 👇
@revolutionson
▫️دستورالعمل مهم معنوی از امام خمینی (ره)
🔻اکنون که معلوم شد ایمان غیر از علم است، و آنچه که در ما از معارف و حقایق توحید و اسماء و صفات است علم است و قلب ما را از آنها خبری نیست، و معلوم شد که تا این امور به قلب نرسد و قلب به آنها مؤمن نشود اثرش کم است، باید انسان در صدد تحصیل ایمان برآید که اگر خدای نخواسته از این عالم _که دار تغیُّر و تبدُّل است و هر یک از ملکات و اوصاف و احوال قلبی را می توان در آن تغییر داد_ بیرون رویم و از ایمان دست ما تهی باشد، خسارتهای فوق العاده به ما وارد خواهد آمد و در خسران بزرگ واقع خواهیم شد و ندامتهای بی پایان نصیب ما خواهد گردید. و در آن عالم، ممکن نیست هیچ حالی از احوال نفس تغییر کند، یا اگر ایمان در این جا حاصل نشد، آنجا بتوان حاصل نمود.
🌱 پس انسان باید در همین عالم، این چند صباح را مغتنم شمارد و ایمان را با هر قیمتی هست، تحصیل کند و دل را با آن آشنا کند. و این در اوّلِ سلوک انسانی صورت نگیرد، مگر آن که:
1️⃣ اوّلاً، نیت را در تحصیل معارف و حقایق ایمانیه خالص کند و قلب را با #تکرار و #تذکّر، به #اخلاص و #ارادت آشنا کند تا اخلاص در قلب جایگزین شود؛ چه که اگر اخلاص در کار نباشد ناچار دست تصرف ابلیس به کار خواهد بود و با تصرف ابلیس و نفس _که قدم خودخواهی و خودبینی است_ هیچ معرفتی حاصل نشود؛ بلکه خود علم التوحید بی اخلاص، انسان را از حقیقت توحید و معرفت دور می کند و از ساحت قرب الهی تبعید می نماید...پس از تحصیل اخلاص، ممکن است راه به حقیقت پیدا کرد.
2️⃣... و پس از آن، از گناهان و مخالفات، #توبه خالصی کند با شرایط خود، که در باب «توبه» بیاید.
و چون قلب را از کثافات خالی کرد، مهیای برای ذکر خدا و قرائت کتاب خدا شود و تا قِذارات و کثافات عالم طبیعت در آن است، استفادت از ذکر و قرآن شریف میسور نشود.
3️⃣ پس از آن که دل را برای ذکر خدا و قرآن شریف مهیّا نمود، #آیات_توحید و #اذکار_شریف_توحید و #تنزیه را با حضور قلب و حال طهارت، #تلقین قلب کند؛ به این معنی که قلب را چون طفلی فرض کند که زبان ندارد و می خواهد او را به زبان آورد، چنانچه آن جا یک کلمه را تکرار کند و به دهان طفل گذارد تا او یاد گیرد، همین طور کلمۀ توحید را با طمانینه و حضور قلب، باید انسان تلقین قلب کند و به دل بخواند تا زبان قلب باز شود. و اگر وقتی چون اواخر شب یا #بین_الطلوعین، بعد از فریضۀ صبح برای این کار اختصاص دهد خیلی بهتر است. پس در آن وقت، با طهارت وجهۀ قرآن و ذکر را متوجه قلب کند، و آیات شریفۀ الهیّه که مشتمل بر تذکّر و مشتمل بر توحید است به قلب بخواند به طور تلقین و تذکیر.
و اگر آیات شریفه آخر سورۀ حشر را از قول خدای تعالی «یَا ایُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا الله» که آیۀ ۱۸ است، تا آخر سوره، که مشتمل بر تذکر و محاسبه نفس و محتوی بر مراتب توحید و اسماء و صفات است، در یک وقت فراغت از نفس از واردات دنیایی، مثل آخر شب یا بین الطّلوعین با حضور قلب بخواند و در آنها #تفکر کند، امید است ان شاء الله نتایج حسنه ببرد.
و همین طور در اذکار شریفه با حضور قلب ذکر شریف: «لا الهَ الاَّ الله» _که افضل و اجمع اذکار است_ این عمل را بکند؛ امید هست خداوند از او #دستگیری کند.
4️⃣ و البته در هر حال، از نقص و عجز خود و از رحمت و قدرت حق، غافل نباشد، و دست حاجت پیش ذات مقدّس او دراز کند و از آن ذات مقدّس دستگیری #طلب کند؛ امید است که اگر مدتی اشتغال به این عمل پیدا کند، نفس به توحید #عادت کند، و نور توحید در قلب جلوه کند.
5️⃣ و اگر در شب و روز چند دقیقه ای به حسب اقبال قلب و توجه آن _یعنی به مقداری که قلب حاضر است_ نفس را #محاسبه کند در تحصیل نور ایمان، و از آن مطالبۀ نور ایمان کند، و آثار ایمان را از آن جستجو کند، خیلی زودتر به نتیجه می رسد، ان شاء الله.
📗 شرح جنود عقل و جهل؛ ص ۱۰۳ تا ۱۰۶
#فرزند_انقلاب | لینک کانال 👇
@revolutionson