eitaa logo
ریحانه النبی
124 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
3.3هزار ویدیو
176 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌅 مشق عشق 2 🔰 هدیه ای برای پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله
🌅 مشق عشق3 🔰 حضرت مشکل گشا ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ 💠 گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله مطهری ✨یاد شهید عزیزمان مرحوم آیت‌الله مطهّری را گرامی می دارم که به معنای واقعی کلمه یک معلّم بود. ❇️همه‌ آن خصوصیّاتی که ما در معلّمین مدارسمان یا مدرّسین دانشگاه‌هایمان انتظار داریم، در این مرد وجود داشت. ⭕️من توصیه می کنم نوشته‌های ایشان و تنظیم‌شده‌های سخنرانی‌های ایشان را، بخصوص معلّمین، حتماً نگاه کنند و بخوانند. 💠درباره جایگاه و مسئولیت معلمین 🏷تکریم جامعه‌معلمین کشور 🙏اوّلین مطلب، سپاس از جامعه‌ معلّمان است؛ این سربازان گمنام نظام اسلامی و اسلام و مسلمین که در دورترین نقاط کشور، مشغول مجاهدتند و با مشکلات فراوان، دارند کار می کنند. 💎کاری که معلّم بر عهده گرفته ــ معلّم متعهّد ــ به نظر من مهم‌ترین کار در کشور است. 📌معلّم در واقع معمار آینده‌ کشور است. 🌟قضیّه‌تربیت نوجوانان ما، با توجّه به هوش نوجوان ایرانی، اهمّیّت مضاعف پیدا می کند. 🏷انتظارات از معلمین: ♦️شاگرد را مثل فرزند خود دانستن ♦️تشویق دانش‌آموزان به حضور در مراکز برکت‌آفرین مثل مساجد و هیئت ها ♦️اهتمام به حضور دانش‌آموز در مدرسه ♦️زنده کردن احساس هویّت ایرانی و اسلامی دردانش‌آموزان 👈وقتی نظام از جامعه‌ معلّمی توقّعی دارد، باید در قبال این جامعه احساس مسئولیّت هم بکند. 🔻این احساس مسئولیّت [هم] در همه‌ابعاد است؛ فقط مسئله‌ معیشت نیست. 🔹مسئله‌ تجربه‌آموزی است، مسئله‌ مهارت‌آموزی است؛ 🔹[مثل] آموزشهای ضمن خدمت و رسیدگی به دانشگاه فرهنگیان. 💠درباره اصل مسئله‌ آموزش‌وپرورش 🏷جایگاه آموزش و پرورش در نظام مدیریّت کشور ❌یک خطای راهبردی در بین برخی از مسئولین در گذشته وجود داشته که خسارت هایی هم وارد آورده، و آن کوچک‌انگاریِ این دستگاه حیاتی است. 👈عبور از گردنه‌ها دشوار پیشرفت، بدون کمک آموزش‌وپرورش ممکن نیست. 🏷مسئله ثبات مدیریت در دستگاه آموزش و پرورش ‼️از سال ۹۲ تاکنون که ده سال است، ما پنج وزیر و چهار سرپرست در آموزش‌وپرورش دیده‌ایم! این چیز خیلی عجیب‌وغریبی است. ✔️همه‌ فعّالیّتهای دیربازده به ثبات مدیریّت احتیاج دارد، از جمله آموزش‌وپرورش که خب فعّالیّتش خیلی دیربازده است. 🏷مسئله انطباق یا عدم انطباق نظام آموزشی با نیازهای کشور ☝️مسئولان عالی فرهنگی کشور، بخصوص در خود آموزش‌وپرورش، باید روی این فکر کنند. ♻️همان قدر که به نیروی مغزافزار نیاز است، به بازوی کارافزار هم نیاز است. ❇️سیاست اصلی در آموزش‌وپرورش باید سودمند بودن آموزشها برای آینده‌ کشور باشد. 🏷مسئله‌ سند تحوّل آموزش و پرور 1️⃣بایستی دائماً به‌روزرسانی بشود. 2️⃣برای اجرای آن، یک نقشه‌ راه لازم است. 3️⃣نقشه‌ راه باید از سوی دولت و مجلس حمایت بشود. 4️⃣برای سند تحوّل، یک بدیلی و رقیبی درست نکنند. 5️⃣در نقشه‌ی راه، شاخصهای قابل اندازه‌گیری وجود داشته باشد. 🏷مسئله جذب معلم ⚠️ما امروز با کمبودِ معلّمِ کارآمد و متعهّد روبه‌رو هستیم. ↙️این سرمایه‌گذاری لازم دارد، تلاش لازم دارد. 📌دستگاه‌های مراکز تربیت معلّم، از جمله مهم‌ترینش دانشگاه فرهنگیان، باید تقویت بشوند که بتوانند کار را پیش ببرند؛ ❇️هم زیرساخت‌هایشان تقویت بشود، ❇️هم ظرفیّتهایشان افزایش پیدا کند. ➕علاوه‌ بر این، شایستگی‌های حرفه‌ای معلّم و شایستگی‌های عمومی معلّم هم در طول خدمت بایستی رصد بشود. 📌از معلّمین مجرّب مؤمن قدیمی هم باید استفاده بشود. 🏷مسئله کتابهای درسی 📍کتاب درسی باید سرشار باشد از مشوّق های نسل جوان. 📚مفاهیم اسلامی در کتابها بیاید؛ 🔍هم مفاهیم اسلامی، هم مفاخر اسلامی و ایرانی. ✍️شیوه کتاب‌نویسی هم بایستی جذّاب باشد، به‌روز باشد، مبتکرانه باشد. 🏷مسئله برون‌سپاری ❎شأن تعلیم و تربیت شأن دولتی است. 📌دو نکته فرعی: 👈وقتی ما به مدرسه‌ دولتی کم‌اعتنائی بکنیم... معنایش این است که کسی که بنیه‌ مالی ندارد، بنیه‌ علمی هم نداشته باشد. 🔺این بی‌عدالتیِ محض است. ✔️مدرسه‌دولتی بایستی از آموزش خوب، از معلّم خوب، از فضای آموزشی خوب بهره‌مند بشود. 👈بعضی از مدارس غیر دولتی انصافاً ابتکارات جالبی دارند، 🔺باید از آن ابتکارات استفاده کرد، ✔️لکن به مجموعه‌ مدارس غیردولتی هم باید نظارت داشت. 🏷مسئله امور پرورشی 👏در ستاد آموزش‌وپرورش توجّهات خوبی به مسئله‌ امور پرورشی می شود 👈لکن... باید امور پرورشی تا داخل مدارس امتداد داشته باشد. 🎯باید کار پرورشی جذّاب باشد، بچّه‌ها را فراری نباید بدهد. 🔹تقویت هویّت ملّی، 🔸تقویت عشق به میهن، 🔹تقویت پرچم ملّی، 🔸تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی، ♦️در شمار اصلی‌ترین کارهایی است که بایستی انجام بگیرد.
🌅 مشق عشق 4 🔰 تأثیرپذیری از پدر ┄┄┅═✧❁✧═┅┄
🌅 مشق عشق 5 🔰 بوسه بر دست پدر ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
12-maddahi.450.mp3
5.14M
✍🏼 امشبو با دل شما بریم جلو..... 💠 علیه السلام 🎶 کربلایی امیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روی انگشترش حک شده بود: 🌿" سبحان من له مقالید السموات و الارض."🌿 روی یکی دیگرش هم: 🌱" أنا الله شهید."🌱 می‌گفت: ✨" می‌دانیم شما چه کارهایی می‌کنید. کاری نکنید که باعث بدنامی‌تان شود!"✨ ----------------------------------- 📌برگرفته از کتاب «آفتابِ نيمه شب» از مجموعه کتابهای 14 خورشید و یک آفتاب. 🆔 https://eitaa.com/reyhanenabbe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺استاد شجاعی روایات می‌گویند: علیه‌السلام، با لشکری از شهدا با قَدَرهای بزرگ، ظهور می‌کنند. ✘ خب وسط این شهدا و أولیاء خدا، چه جایی برای من و شما هست؟ ✘ چه کنیم آن زمان جایی در این لشگر داشته باشیم؟ الّلهُـمَّ‌عَجِّــلْ‌لِوَلِیِّکَـــ‌الْفَـــرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌅 مشق عشق 6 🔰 راز خوشبختی ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄
🌅 مشق عشق 7 🔰 به استقبال مادر ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄
به شهید ناموس و غیرت قصه‌‌ جریحه‌دار شد آن‌طرف پیاده رو عقل صدا زد که بمان عشق صدا زد که برو وقت چه بود آن غروب؟ وقتِ قیامت تو بود فرق تو با بقیه چیست؟ فرق تو غیرت تو بود تیغ زدند بی هوا دشنه زدند بی‌خبر کوچه به حرف آمده: چند نفر به یک نفر آن چه همیشه و هنوز کوچه به کوچه جاری است قصه‌ی سر به داری و غیرت سبزواری است هیچ غمی برای ما مثل غم تو داغ نیست مرگ تو انتخاب بود مرگ تو اتفاق نیست این که به پیشگاهِ مرگ زخمیِ ایستادن است وای! برادر من است آه! برادر من است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کاروان خودرویی شهر تهران عصر پنج‌شنبه برای حضور بر سر مزار وارد سبزوار شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰دعایی که هر روز صبح پیامبر صلی الله علیه وآله می خواندند: 🤲اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُک إِیمَاناً تُبَاشِرُ بِهِ قَلْبِی وَ یقِیناً حَتَّی أَعْلَمَ أَنَّهُ لَایصِیبُنِی إِلَّا مَا کتَبْتَ لِی وَ رَضِّنِی بِمَا قَسَمْتَ لِی؛۱ 🌱خدایا! از تو ایمانی می خواهم که به کمک آن همیشه در قلبم باشی و یقینی که بواسطه آن بدانم چیزی به من نمی رسد مگر آنچه تو مقرر کرده باشی و مرا به تقدیراتم راضی نما. 🤲اللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِک مِنْ غِنًی یطْغِینِی وَ فَقْرٍ یسِیئُنِی وَ هَوًی یرْدِینِی وَ عَمَلٍ یخْزِینِی وَ جَارٍ یؤْذِینِی؛۲ 🌿خدایا! به تو پناه می برم از ثروتی که باعث طغیان من شود و فقری که مرا بدحال کند و هوای نفسی که من را از راه حق باز دارد و عملی که باعث ذلت من شود و همسایه ای که مرا اذیت نماید. 🤲اللّهمّ اجعل حبّک أحبّ الی من نفسی و سمعی و بصری و أهلی و مالی و من الماء البارد؛۳ ☘خداوندا! محبت خودت را برای من محبوب تر از جانم، گوشم، چشمم، خانواده ام، مالم و آب گوارا قرار بده. ---------------------------------- 1⃣کافی، ج 4، ص 524. 2⃣بحارالانوار، ج 92، ص 360. 3⃣سنن النبی، ج 1، ص 375. 🆔 https://eitaa.com/reyhanenabbe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا