eitaa logo
فرصت|مختاررضائیان
242 دنبال‌کننده
69 عکس
12 ویدیو
4 فایل
اینجا فرصتی است برای تحول... سلام مختاررضائیان هستم فعال تربیتی و سیاسی اینجا تلاش میکنیم تحول رو با "متن" بسازیم نه "حاشیه"ها، اینم قطعا "حوصله"میخواد و "وقت" مشتاقانه منتظرتونم. حوصله و وقت یادتون نره 😉😊 ادمین @mokhtar_rezaeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
تحلیل انتخابات3.mp3
10.36M
🗳تبلیغ مهمترین عنصر توازن بخش حرکت جمهوریت و اسلامیت به سمت اهداف تمدنی ایران اسلامی 🔸مختاررضائیان 🔸عدم تناسب مسائل جامعه با حرکت نظام برای تثبیت جایگاه ایران در منطقه و معادلات جهانی 🔸ایجاد رسانه فعال و امن برای توازن بخشی به اسلامیت و جمهوریت 🔸حرکت متوازن و متعادل اسلامیت و جمهوریت برای رسیدن به مشارکت حداکثری پایدار 🔸غفلت از تبلیغ عامل اصلی در استحاله فرهنگی و سیلی محکم جمهوریت و اسلامیت 🔸@rezaeyan_mokhtar
🔈مجموعه صوتهای کوتاه با موضوع 🔰تربیت جهادی مهمترین موضوع مورد نیاز امروز ما برای تحول در مبانی نظام آموزش و پروش کشور 🔸مختاررضائیان 🎧 جلسه اول چیستی و چرایی تحول تربیت؟ 🎧 جلسه دوم سطوح ، مراتب و موضوعات تحول در تربیت؟ 🎧 جلسه سوم مطلوبیت تحول تربیتی در دین چیست؟(حرکت هدفمند به سمت تحولات حقیقی در جهان) 🎧جلسه چهارم چیستی تربیت؟(تبین عقلانی و همگانی از تربیت برای شکل گیری تفاهم حداکثری) 🎧 جلسه پنجم تربیت در میدان درگیری اراده(انواع میدان های درگیری و چگونگی عبور فاتحانه از آنها) 🎧 جلسه ششم ترسیم انواع میدان درگیری مادی و معنوی در تربیت جهادی 🔸@rezaeyan_mokhtar
🔰تحول در مبانی روایتگری 🔹نگاهی نو به روایتگری با تمسک به آیات و روایات 🎧قسمت اول 🔸بیان عناصر و نسبت های تحول در مبانی روایتگری 🎧قسمت دوم 🔸بیان متغیرهای اصلی ونسبت ها در روایتگری 🎧قسمت سوم 🔸فرق روایتگری با تبلیغ و تربیت چیست؟ 🎧قسمت چهارم مراتب تکاملی روایتگری(بازنمایی ، بازسازی ، نوسازی) 🎧قسمت پنجم 🔸هماهنگی معنای قول در دین با روایتگری به معنای عام 🎧قسمت ششم 🔸نسبت روایتگری ما با روایتگری امام از حوادث و رویدادهای عالم 🎧قسمت هفتم 🔸قدرت توسعه روایتگری در چگونگی همراهی با روایت امام 🔹@revayat_bartar🔸روایـــت بـــــرتـــر
🪄صنعت در دنیای متمدن امروز و فرق آن با 💡انسان متمدن امروز به جهل های خود نه برای پیشرفت که برای بیشتر میخندد یکی از صنعت های سرگرمی است او دوست دارد با علم یقینی به واقعی نبودن سحر، فریب بخورد و شعبده باز او را کند و از او سو استفاده کند به بیان ساده شما را بازی دهد تا آنجا که برای بازی خوردن هزینه میکند و به این نیت به نمایش شعبده بازی میرود تا فریب بخورد تا شگفتی و هیجانی جاهلانه و عامدانه برایش رقم بخورد و این معادله همه سرگرمی ها در نگاه است، سرگرمی ها و صنعت سحر به دنبال تمرین اغوا گری و اغوا پذیری است.(لَأُزَيِّنَنَّ لَهُمْ فِي الْأَرْضِ وَلَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ من نیز در زمین (هر باطلی را) در نظر فرزندان آدم جلوه می‌دهم (تا از یاد تو غافل شوند) و همه آنها را به گمراهی و هلاکت خواهم کشاند.) 🔸انسان متمدن امروز جهل خود را مرکب سرگرمی و شاد زیستن کاذب خودش قرار داده در صورتی که مومن نه از سحر که از معجزه ، خود را شناخته و به خالق معجزه میرسد به دیگر بیان مومن متمدن امروز به راحتی فریب نمیخورد او بیشتر از اینکه عاشق فریب خوردن باشد عاشق ندانستن حقیقی است او از ندانستن خود پلی میسازد برا رشد و تکامل خود او به جهلش نمیخندد بلکه به فهم تازه اش شاد میشود ، او از ندانستن لذت نمی برد ، ندانستن صحیح معبری برای دانستن پایدار اوست، از این رو گمشده مومن است(الْحِكْمَةُ ضالَّةُ المُؤْمِنِ) و شادی پایدار او در جستجو و کشف تازه اش از حکمت نهفته است 🔸و این همه فرق بین دنیاطلب و آخرت طلب است ،سرگرمی در نگاه مادی بر اساس هجو گرایی ، عبث پسندی و در نگاه الهی بر حکمت یابی استوار است. نشاط در نگاه مادی لحظه ای و در نگاه الهی پایدار است و این فرق بین و حکمت است ✍️مختاررضائیان @rezaeyan_mokhtar
🔰تربیت حرکت متوازن در جهت است 🔸اشاره شد که برای رسیدن به خواسته ها و اهداف نیازمند زیاد شدن هستیم . یعنی به وسع فعلی چیزی را اضافه کنیم تا قدرت تحقق اهداف محقق شود و این اضافه ، اضافه ترکیبی است البته نه ترکیب برابر بلکه ترکیب متناسب و متعادل. تصور کنید هوا گرم است و میخواهید در را باز کنید این نیازمند قوای جسمی لازم برای بلند شدن و حرکت و باز کردن در است این رشد قوای جسمی باید متعادل باشد چرا که افراط و تفریط در رشد جسمی امکان باز کردن در را سخت یا غیر ممکن میکند . من نیازمند قوای جسمی متعادل و متناسب با هدفم یعنی باز کردن در هستم لذای به قدرتی متناسب نیاز دارم . قدرت بیش از حد یا ضعف بیش از حد هر دو مانع رسیدن به هدفم میشود. تصور کاریکاتوری از این موضوع انگاه ست که قدرت بیش از حد دستگیره و در را از جا میکند و ضعف بیش از حد نیز امکان باز شدن در را میگیرد پس من به توانی به اندازه ی در باز کردن نیاز دارم حال در اهداف بزرگ این ترکیب برای تعادل پیچیده تر میشود . چنانچه قرب و حرکت ایمانی محصول حرکت متوازن حب و بغض ها بر محور عبودیت است پس تربیت محصول ترکیب متوازن قوای مثب و منفی در لایه فردی ، اجتماعی است . تربیت برنامه حرکت متوازن را در جهت اهداف به ما میدهد این حرکت میتواند از همه قوای موافق و مخالف برای رشد قدرت اراده استفاده کند تا بتواند با این قدرت اهداف را محقق کند. نکته : این ترکیب بخاطر جهت گیری حقانی یا باطل اثر غیر از اجزاء دارد یعنی بخاطر جهت گیری درست این ترکیب اثار متناسب با جهت را به خود می گیرد چنانچه دروغگویی در جهت خود ممدوح است و دیگر دروغ نیست چیز غیر از ان است و راستگویی در جهت تفرقه دیگر راستگویی نیست ... خشم برای خداوند چیزی غیر از خشم برای دنیا و ... است . زمانی که اندازه خشم با حلم در جهت خداوند ترکیب شود چیزی غیر از خشم برای غیر خداست . سوال اصلی اینجاست محور هماهنگی برای توازن بخشی در ترکیب عوامل مثبت و منفی چیست ؟ آن چیزی نیست جز «جهت» تربیت انچه که من به دنبال آن یا برآی آن میخواهم رشد کند . جهت است که تعادل را در تعامل برقرار میکند . در تربیت دینی نسبت متعادل بین حب و بغض ها بر محور تعبد و از طریق امام ممکن است . ایا اینجا خشم خوب است یا محبت ،اینجا دروغ درست است یا راستگویی ، اینجا جنگ مطلوب است یا نرمش قهرمانانه ، اینجا انعطاف لازم است یا استقامت ... محور هماهنگی در علم مهمین امام ممکن است پس محور هماهنگی در ایجادترکیب متوازن برای قدرت حقیقی جریان ولایت در عالم است . الوهیت الله ، طریقیت امام و تعین آن با شرایع است به این معنا دین مناسک اطاعت متوازن از اراده امام است . ✍️مختاررضائیان https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
🔰چکار کنم؟؟؟ ▪️چکار کنم؟اولین سوالی است که افراد در میدان درگیری و در مواجه با موانع ایجاد میشود لذا درک درست سوال یعنی فهم مساله اصلی از مهمترین اقدامات در بهره مندی از موانع است ▪️پس از فهم درست روش مواجه درست و در نهایت اقدام و عمل است به دیگر بیان پیدا کردن راه حل و راهکار و سپس توانمندی اجرا ▪️در میدان درگیری دینی بخاطر اتصال به علم مهیمن الهی میتوان میدان درگیری را در نمای درستر و برتر مشاهده کرد، در شناخت جهت مند می توان سوال درست را درک کرد سپس فهم راه حل و راهکار با تمسک به دین را به دست آورد به دیگر بیان فهم و احکام اجرایی متناسب را به کمک دین دست اورد و لوازم متناسب با میدان درگیری را فراهم کرد ▪️در روایات شناخت سوال حقیقی و ایجاد درست با تکیه و تاکید بر سوال میتواند پاسخ دینی را به دست آورد که بزرگترین پاسخ رسیدن و تسلیم شدن به امام است که هر مشکل برای حضور در میدان درگیری و هر میدان درگیری برای ایجاد طراحی شده به تناسب جهت میدان درگیری سوالاتی ایجاد میشود که گونه ای از آن بر بیشتر و دیگری برای و . 🔍هر سوال سالم برای رسیدن به امام و تسلیم شدن بر امام است ✍️مختاررضائیان https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
روایتی نو از شهید ـ 1.mp3
20.97M
🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙قسمت اول 🔸بیان کلی سیر بحث 🔹@rezaeyan_mokhtar
روایتی نو از شهید ـ 2.mp3
24.82M
🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙قسمت دوم 🔸جایگاه حقیقی شهید 🔹@rezaeyan_mokhtar
روایتی نو از شهید ـ 3.mp3
34.91M
🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙قسمت سوم 🔸چرا شهید؟ 🔹@rezaeyan_mokhtar
روایتی نو از شهید ـ 4.mp3
23.66M
🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙قسمت چهارم 🔸چرا شهید؟(2) 🔹@rezaeyan_mokhtar
روایتی نو از شهید ـ 5.mp3
22.38M
🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙قسمت پنجم 🔸شهید کیست؟ شهید چیست؟ 🔹@rezaeyan_mokhtar
روایتی نو از شهید ـ 7.mp3
28.2M
🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙قسمت هفتم 🔸شهید کیست؟شهید چیست؟(3) 🔹@rezaeyan_mokhtar
روایتی نو از شهید ـ 8.mp3
30.78M
🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙قسمت هشتم 🔸شهید و قدرت تمدن سازی 🔹@rezaeyan_mokhtar
روایتی نو از شهید ـ 9.mp3
35.55M
🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙قسمت نهم 🔸شهید و قدرت تمدن سازی(2) 🔹@rezaeyan_mokhtar
روایتی نو از شهید ـ 10.mp3
31.91M
🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙قسمت دهم 🔸شهید و قدرت تمدن سازی(3) 🔹@rezaeyan_mokhtar
روایتی نو از شهید ـ 11.mp3
24.32M
🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙قسمت یازدهم 🔸شهید و قدرت تمدن سازی(4) 🔹@rezaeyan_mokhtar
روایتی نو از شهید ـ 12.mp3
34.71M
🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙قسمت دوازدهم 🔸شهید و قدرت جامعه سازی 🔹@rezaeyan_mokhtar
روایتی نو از شهید ـ 13.mp3
26.16M
🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙قسمت سیزدهم 🔸شهید و قدرت جامعه سازی(2) 🔹@rezaeyan_mokhtar
روایتی نو از شهید ـ 14.mp3
26.55M
🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙قسمت چهاردهم 🔸شهید و قدرت جامعه سازی(3) 🔹@rezaeyan_mokhtar
روایتی نو از شهید ـ 15.mp3
40.13M
🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙قسمت پانزدهم 🔸شهید و قدرت جامعه سازی(4) 🔹@rezaeyan_mokhtar
روایتی نو از شهید ـ 16.mp3
34.24M
🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙قسمت شانزدهم 🔸عقلانیت شهید 🔹@rezaeyan_mokhtar
روایتی نو از شهید ـ 17.mp3
27.9M
🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙قسمت هفدهم 🔸شهید و انسجام ملی 🔹@rezaeyan_mokhtar
روایتی نو از شهید ـ 18.mp3
23.78M
🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙قسمت هیجدهم 🔸شهید و انسجام ملی(2) 🔹@rezaeyan_mokhtar
روایتی نو از شهید ـ 19.mp3
34.87M
🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙قسمت نوزدهم 🔸شهید و تفکر بسیج 🔹@rezaeyan_mokhtar
روایتی نو از شهید ـ 20.mp3
30.16M
🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙قسمت بیستم 🔸شهید و تفکر بسیج(2) 🔹@rezaeyan_mokhtar
روایتی نو از شهید ـ 21.mp3
28.73M
🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙قسمت بیست و یکم 🔸شهید و هویت ایرانی اسلامی 🔹@rezaeyan_mokhtar
روایتی نو از شهید ـ 22.mp3
27.18M
🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙قسمت بیست و دوم 🔸شهید و سبک زندگی اسلامی 🔹@rezaeyan_mokhtar
روایتی نو از شهید ـ 23.mp3
28.66M
🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙قسمت بیست و سوم 🔸شهید و دشمن 🔹@rezaeyan_mokhtar
روایتی نو از شهید ـ 24.mp3
25.6M
🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙قسمت بیست و چهارم 🔸رسالت راویان شهدا 🔹@rezaeyan_mokhtar