آیتاللهمیرباقری.mp3
1.7M
بدحجابی، محصول لیبرالیسم اقتصادی و لیبرالیسم فرهنگی است.
🎙 خدا رحمت کند سردار شهید قاسم سلیمانی میگفتند:
اگر به منِ سرباز بگویند "برو فلان پُل را بگیر"، اگر ببینم قُلّههای اطراف آن پُل در دست دشمن است، آن پُل هم درواقع سقوط کرده است و لذا نمیروم روی آن پُل بایستم!
حالا، ما وقتی بخشی از قُلّههای اطراف خانوادۀ اسلامی و عفاف اسلامی را بهتدریج در الگوهای سرمایهداری از دست دادهایم، شما بهراحتی نمیتوانید با بدحجابی مبارزه کنید! بدحجابی، محصول لیبرالیسم اقتصادی و لیبرالیسم فرهنگی است.
#آیتاله_میرباقری
#حجاب
@jahade_tabien1
🔻سپیده بابایی دارنده مدال نقره کشتی آلیش قهرمانی آسیا در ازبکستان، مدال خود را تقدیم به شهید حسن تهرانی مقدم کرد.
در ویراستی توییتر ایرانی دنبال کنید👇
https://virasty.com/Farhadfathi
✍️ شیخ فرهاد فتحی
عضو شوید👇👇👇
eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
بنابر نوشته عینالسلطنه در روزنگاشت های خود ، اواخر مهر ۱۳۰۳ یا اوایل آبان همان سال یک فرد انگلیسی در حوالی شهر اهواز کشته شد. علت چه بود ؟ « اتومبیل او در راه گیر کرده بود. چند نفری که عبور میکردند به کمک خواست. استنکاف کردند. با ششلول یکی از آنها را کشت. فوراً آن چند نفر ، شخص انگلیسی را به قتل میرسانند.» ( روزنامه خاطرات عینالسلطنه...، جلد نهم ، ص ۷۱۸۸ و ۷۱۸۹ )
نقل از آقای هدایت اله بهبودی
📌 به نام امام به کام لیبرالیسم
#اختصاصی
🔹 نسبت به فعالیت های موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) انتقادات زیادی وارد است اما در این یادداشت تنها به یکی از محصولات این موسسه و پژوهشکده تحت امر آن خواهیم پرداخت.
🔻 نشریه «علمی تخصصی «تاریخنامه انقلاب»» به صاحبامتیازی، پژوهشکدة امام خمینی(ره) درباره مسائل مختلف تاریخ انقلاب اسلامی فعالیت میکند. در سایت رسمی این پژوهشکده آمده است: «پژوهشكده امام خميني(س) و انقلاب اسلامی، وابسته به مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خمينی(س) با هدف:
پژوهش در جوانب مختلف حيات و انديشه امام
و معرفی ديدگاه های ايشان
و انقلاب اسلامی ايران در مجامع علمي داخل و خارج از كشور
و همچنين تربيت محقق در اين زمينه
در سال ۱۳۷۵، بر اساس موافقت قطعی شورای گسترش وزارت علوم، تحقيقات و فناوری آغاز به كار كرد و اساسنامه آن به تصويب اين وزارتخانه رسيده است.»
بر اساس اساسنامه فوق، رسالت اصلی این مرکز، معرفی امام خمینی(ره) و دیدگاههای ایشان است.
💥 با اینهمه، نشریه فوق مقالاتی را منتشر کرده که نه تنها در معرفی امام نبودهاند و تاریخ انقلاب را با محوریت نهضت امام خمینی(ره) روایت نکردهاند، بلکه در روایت اندکی که از اندیشههای امام خمینی(ره) داشتهاند اولا به نقد و تحریف امام و ثانیا به بدیل سازی برای امام پرداختهاند. به حدی که اگر از انتساب این نشریه به مرکزی که وظیفه آن «معرفی امام خمینی(ره)» است، اطلاع نداشته باشیم، تصور میکنیم که این نشریه متعلق به یکی از گروههای علمی زیر نظر احسان یارشاطر و احسان نراقی است!
💢 به عنوان نمونه مقالاتی مانند «برساختن انقلاب توسط امام نقد جمهوری اسلامی» در دوره1 ش3 و4، «کاپیتولاسیون و نقض حاکمیت ملی» در دوره1 ش3 و4، و«صلح و همزیستی در بازآفرینی حرکت اسلامی اندیشههای امام خمینی(ره)» در دوره3 ش8 و9، مقاله «مطالعه کشف الاسرار» در دوره2 ش2و3، همگی بهرههایی از تحریف اندیشه امام خمینی(ره) دارند. مقاله اخیر بر مبنای ادبیات صلح و تحمیل نظریات برجامیان بر امام نگاشته شده است.
🔅 در مقاله «کاپیتولاسیون و نقض حاکمیت ملی» در دوره1 ش3 و4، تلاش میشود تا سیره امام در مقابله با کاپیتولاسیون به سیره دکتر مصدق و امیرکبیر تشبیه شده و راهکار هر سه شخصیت، «حفظ آزادی و استقلال مملکت» بیان شود. به نظر نویسنده، واکنش عملی امام به احیای کاپیتولاسیون به این دلیل بود که کاپیتولاسیون را بردگی ملت مسلمان و «قطع نفوذ روحانیت» میدانست. با مروری بر بیانات امام درباره کاپیتولاسیون مشخص میشود که دغدغه اصلی امام در این مساله، واکنش در برابر تحقیر و وابستگی ایران بوده است نه قطع نفوذ روحانیت! گرچه از دکتر مصدق کتابی تحت عنوان «کاپیتولاسیون و ایران» منتشر شده اما تاریخ نشان میدهد که وی در زمان کاپیتولاسیون آمریکایی در ایران (1343)، موضع خاصی اتخاذ نکرده است و مشخص نیست که چرا باید امام به چنین شخصیتی تشبیه شود!
🔻 خطرناک تر آنکه، بخشی از مقالات این نشریه در تطهیر جریانات روشنفکری مانند نهضت آزادی قلمفرسایی کردهاند، مقالاتی مانند «سیاست خارجی نهضت آزادی» در دوره2 ش1و2، «روشنفکران ملی- مذهبی در پهلوی دوم» در دوره2 ش1و2، و «مصدق و توسعه سیاسی در ایران» دوره3 ش1-4، و «جنگ ایران و عراق از منظر نهضت آزادی» در دوره3 ش10. نویسنده مقاله اخیر نوشته است: «نهضت آزادی به دنبال انتقاد از جنگ، انحصارطلبی جناح حاکم و شعارهای آرمانگرایانه و تند آنها و تلاش جهت صدور انقلاب و ضعف دستگاه دیپلماسی کشور را در استفاده از فرصتها، از موانع اصلی خاتمه جنگ دانسته، سیاست انتقادی خود را حتی پس از خاتمه جنگ نیز ادامه داد» فارغ از صحت یا نادرستی مدعیات نویسنده محترم، تمرکز بر مواضع نهضت آزادی و آراء این جریان منحط سیاسی در دوران دفاع مقدس در نشریه منتسب به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) توجیه ندارد.
💠 در مقاله «تاثیرات انقلاب الجزایر بر انقلاب اسلامی» (دوره1 ش3 و4)، تاریخ انقلاب تحریف شده و تاثیرات انقلاب الجزایر بر گروههایی مانند سازمان مجاهدین، چریکهای فدایی خلق و حزب ملل اسلامی را بر کل انقلاب اسلامی تعمیم داده است حال آنکه نهضت امام خمینی(ره) بر مبنای اندیشه حکومت اسلامی و با مبارزات مردمی و مذهبی (نه چریکی) شکل گرفت.
🔅 بطور کلی مقالات این نشریه بر مسائلی مانند طبقات متوسط، شعر و ادبیات انقلاب، بازاریان، جریان مذهبی و نقد منابع تاریخنگاری محلی انقلاب اسلامی و تاریخنگاری چینی تمرکز داشتهاند و اندک توجهی به معرفی چهره امام نشده و جای این سوال باقی است که آیا ما با موسسه تنظیم و نشر امام مواجهیم یا تنظیم و نشر آثار لیبرالیسم؟
نقل از کانال مدرسه انقلاب 1
✍️ حجتالاسلام دکتر سید محمود نبویان:
🔹️آقای ظریف در برنامه کلابهاوس بیان داشته است که اگر برجام نادرست و بدتر از ترکمانچای است، چرا آن را دور نمیاندازند، ما که دوسال است کارهای نیستیم اما هنوز دوستان به دنبال همان برجام هستند.
*چند نکته را نسبت به این سخنان آقای ظریف یادآور میشوم:*
۱. این ادعای آقای ظریف شبیه ادعای گروه خوارج در صدر اسلام است که علیرغم مخالفت جدی حضرت علی علیهالسلام با مذاکره با معاویه، مذاکره با معاویه و حتی مذاکرهکننده (ابوموسی اشعری بجای مالک اشتر و ابن عباس) را به حضرت تحمیل کردهاند، و پس از روشن شدن خیانت و خسارت آن مذاکره و جهل و سادگی آن مذاکرهکننده، حضرت را نسبت به آن مذاکره مورد عتاب قرار دادهاند.
۲. اینکه برجام، مانند ترکمانچای، یک قرارداد خسارتبار است، امری روشن است و صرف اینکه برخی در این دولت نیز بدنبال آن هستند، خسارتبار بودن برجام را نفی نمیکند. مانند اینکه به کسی گفته میشود که چرا معتاد شدهای و کراک و شیشه مصرف میکنی، او در جواب بگوید اگر مصرف کراک و شیشه، نادرست و بد است، چرا برخی افراد دیگر از آن استفاده میکنند؟
۳. در مورد خسارت برجام، همین بس که علیرغم اینکه در برجام، اولا حدود ۱۰۰ حق هستهای از ملت ایران سلب شده است، ثانیا محدودیتهای ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵ سال و بیش از ۲۰ مورد محدودیتهای ابدی به ایران تحمیل شده است، و ثالثا نظارتهای منحصر بهفرد پادمانی، پروتکلی و فراپروتکلی و برجامی که در هیچ کشور دنیا إعمال نمیشود، از سوی آقای ظریف پذیرفته شده است، و به اعتقاد آقای ظریف، براساس برجام، بیسابقهترین و سختگیرانهترین نظارت در طول تاریخ بر اماکن هستهای و غیرهستهای ایران إعمال شده است بهطوریکه، ۹۲ درصد نظارتهای آژانس بینالمللی انرژی اتمی در جهان، در کشور ایران انجام شده است: ««قطعا برنامه صلحآمیز هستهای ایران، تحت «سختگیرانهترین» نظام بازرسی در تاریخ قرار دارد. درواقع، از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ [۱۳۹۸-۱۳۹۴]، بیش از ۹۲ درصد از تمام بازرسیهای آژانس در مقیاس جهانی در ایران انجام شده است».( نک: نامه آقای ظریف، به رئیس دورهای شورای امنیت، مورخ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹)، درمقابل، آقای ظریف تصریح میکند که بهره ملت ایران از برجام، صفر بوده است و ایران صرفا هزینه داده است (نامه آقای ظریف به جوزف بورل، هماهنگکننده اروپایی برجام)، کما این که در نامهای دیگر به خانم موگرینی در مورد بیفایده بودن برجام تصریح میکند: «بهره اقتصادی ایران از برجام کاملا هیچ است. درواقع، تجارت ایران با دنیا نسبت به سال ۲۰۱۲ [یعنی زمان دکتر جلیلی] محدودتر شده است. بانکهای اروپایی و بانکهای مستقر در سایر کشورهای اطراف برجام از ارائه خدمات مالی، حتی در زمینههای پزشکی و مواد غذایی امتناع میورزند و همین امر سبب شده تا ایران با کمبود دارو موجه شود که جان انسانها را تهدید میکند»، همچنین در نامهای دیگر مورخ ۱۵ آبان ۱۳۹۷ به خانم موگرینی تاکید میکند: «ایران مطلقا نمیتواند هیچ منفعتی از برجام ببرد ... واقعیت این است که امروز روابط تجاری ایران بسیار محدودتر از سال ۲۰۱۲ [یعنی زمان دکتر جلیلی] شده است ... فروش نفت ایران به پایینترین حد خود، حتی کمتر از سال ۲۰۱۲ رسیده است، برخی از طرفهای برجام تمامی خریدهای نفتی خود از ایران را خاتمه دادهاند، ایران عملا دسترسی به، و منافع خود از، درآمدهای نفتی و دیگر سرمایههای خود در بانکهای خارجی-منجمله بانکهایی که عمدتا مقر آنها در طرفهای برجام است- را از دست داده است، کشتیرانی ایران تقریبا متوقف شده است، شرکتهای بیمه از پوشش کشتیهای ایرانی و دیگر کشتیهایی که به ایران خدمات ارائه میکنند، امتناع میکنند، خطوط هواپیمایی مسافربری یا پروازهایشان را به ایران متوقف کردهاند، و یا از تعداد آنها کاستهاند، خطوط هوایی ایران بهسختی میتوانند خدمات لازم از جمله سوخت را در فرودگاههای مقصد دریافت کنند، از شرکتهای ایرانی (و حتی شهروندان عادی ایران که در خارج از کشور سکونت دارند) خواسته شده است برای بستن حسابهای بانکی خود اقدام کنند و شاهبیت این وضعیت هم این است که حتی نمایندگیهای کنسولی و دیپلماتیک ایران در نگهداری حسابهای بانکی خود که منحصرا برای فعالیتهای مرتبط کاری استفاده میکنند با مشکلات روبرو شدهاند».
کما اینکه آقای سیف، رئیسکل وقت بانکمرکزی، مورخ ۲۸فروردین ۱۳۹۵ تصریح میکند که از ابتدای اجرای برجام، تقریبا هیچ اتفاقی نیفتاده است، ایشان آورده است: «تقریبا هیچ چیز اتفاق نیافتاده است. ... در مجموع ما نمیتوانیم از وجوه مسدودشده در خارج از کشور استفاده کنیم».
همچنین سفیر کره جنوبی در تهران مورخ ۲۱تیر۱۳۹۵ که تقریبا یکسال از روز توافق برجام میگذشت در مورد مشکلات بانکی و عدم روابط بانکی با ایران گفته است: «کسانی که برجام را پذیرفتند هماکنون بانکهای خود را مجاب کنند که پولهای ایران را به این کشور انتقال دهند و مانعشدن از این موضوع اکنون غیرقانونی است. این تاسفآور است که سفارت کرهجنوبی با وجود سپریشدن ۶ماه از اجراییشدن توافق برجام هنوز پول سفارت خود را از طریق قاچاق به ایران میآورد» (خبرگزاری انتخاب، ۲۱ تیر ۱۳۹۵).
۴. آقای ظریف مدعی شده است با اینکه ما دوسال کارهای نیستیم اما این دولت نیز بدنبال برجام است، این سخن کاملا با واقعیتهای دولت آقای رئیسی فاصله زیادی دارد، زیرا متاسفانه بیش از نیمی از مدیران دولت آقای رئیسی، همان افراد و مدیران دولت آقای روحانی هستند و به قول یکی از دوستان، گویا دولت آقای رئیسی هنوز مستقر نشده است، در وزارت خارجه، هنوز اکثر سفیران، همان سفیران منصوب از سوی آقای ظریف (مانند سفیر ایران در روسیه، عمان و ...) میباشند، مهمتر اینکه اعضای اصلی تیم مذاکرات هستهای آقای ظریف، مانند آقای صابری انصاری، از اعضای اصلی تیم مذاکرات هستهای دولت آقای رئیسی بوده، و علیرغم فشارهای مجلس، هنوز در مذاکرات و نتیجه آن، تاثیر گذاری اصلی و مهم دارند. درواقع، متاسفانه ظریف و دوستان و منصوبین ایشان همهکارهاند و روشن است که این عده بدنبال چه چیزی میباشند.
📌 کانالهای رسمی حجتالاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم محترم تهران
🆔️eitaa.com/nabavian
🆔️https://virasty.com/nabavian_mahmud
38.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آخرش از قطار جا ماندیم،
جنگ هم ته کشید و ما ماندیم..
با مداحی : حاج مجتبی رمضانی
حتما ببینید
حرف دل خیلی هاست
هدایت شده از عبدالرضا
🔵گفت و شنود
گفتم؛ خانم روسریت رو سرت کن.
گفت؛ شما نگاه نکن!
گفتم؛ عجب منطقی!
گفت؛ چطور مگه؟!
گفتم؛ به نظر شما اگر من اهل نگاه کردن به شما و امثال شما و لذت بردن از زیبایی های شما بودم باز هم تذکر می دادم یا از اینکه رایگان از نگاه به خانم هایی مثل شما لذت ببرم خوشحال و راضی بودم؟!
گفت؛ بدن خودمه اختیارش رو دارم دوست دارم بگذارم بیرون دیگران نباید ببینند!!
گفتم؛ این اعتقاد رو تو همه ابعاد زندگیت هم داری و عملی می کنی؟
گفت؛ یعنی چی؟! منظورت چیه؟
گفتم؛ شما که زیبایی های بدن و تن خودت رو اینطور با جسارت در معرض نگاه همه قرار میدی آیا مثلا وقتی پول زیادی هم همراه داری، در خیابان ها و معابر در معرض نگاه همه قرار می دهی؟
گفت؛ معلومه که نه! چه ربطی داره؟
گفتم؛ چرا؟ مگر اون پول ها مثل زیبایی ها و جاذبه های جنسی مال خودت نیست و اختیارش رو نداری؟
گفت؛ بله اما همیشه تو جامعه امکان دزدی وجود داره و نمیشه بی احتیاطی کرد.
گفتم؛ باید بر اساس منطق خودت اینجا هم بگی دوست دارم پولم را در معرض دید عموم قرار بدم اختیارش رو دارم مردم دزدی نکنند!!
ضمنا شاید اصلا در جامعه ای هیچ دزدی وجود نداشته باشه آیا باز هم پول خود رو پنهان می کنی یا در معرض دید آنها قرار می دهی؟ مثلا وقتی در خانه خودت تعدادی مهمان از دوستان و فامیل حضور دارند و می دانی اهل دزدی هم نیستند؟
گفت؛ نه
گفتم؛ چرا؟ به چه دلیل؟
گفت؛ احتیاط شرط عقله. ممکنه بعضی افراد با دیدن اون همه پول تحریک و وسوسه بشن و برای اولین بار دزدی کنن!!
گفتم؛ آفرین. پس قبول داری که ما برای امنیت خودمان و سلامت دیگران نباید شرایطی را فراهم کنیم که زمینه فساد و گناه دیگران را ایجاد کنیم؟
گفت؛ معلومه.
گفتم؛ قبول داری که دقیقا همین وضعیت در خصوص زیبایی ها و جاذبه های جنسی زنان و دختران هم صادقه؟
گفت؛ چطوری؟!
گفتم؛ اولا همیشه احتمال حضور مردان چشم چران و هوسران و هرزه در جامعه وجود داره و نمیشه وجودشان را انکار کرد و ثانیا به فرض اینکه هیچ مرد هرزه ای هم ابتدا به ساکن وجود نداشته باشد اما قطعا اگر زیبایی ها و جاذبه های جنسی زنان و دختران جوان دائما در معرض نگاه مردان و پسران سالم قرار بگیرد آنها را تحریک و تهییج و به نگاه کردن و لذت بردن و هرزگی می کشانه.
گفت؛ تا حالا اینجوری به موضوع نگاه نکرده بودم!
گفتم؛ میدانی کار به همین نگاه و هرزگی تمام نمیشه؟
گفت؛ چطور مگه؟
گفتم؛ این چشم چرانی و هرزگی ها به هوس بازی و هوسرانی و تمایل به رسیدن به طرف مقابل و در ادامه به مزاحمت برای خانم ها و نوامیس و در مراحل بعد گناهان متعددی مثل ارتباط نامشروع، ربایش نوامیس، تجاوز به عنف، زنا، فرزند نامشروع، گسست خانواده ها، طلاق، خود ارضائی و... و نهایتا عذاب هایی که خداوند برای این گناهان مقرر کرده کشانده می شود.
گفت؛...!!!
🌍جهاد تبیین
🔴لطفا با انتشار این گفت و شنود در جهاد تبیین و آگاه سازی نسل جوان خصوصا دختران عزیز جامعه و نجات آنها از فریب دشمنان ایران و دین سهیم باشید.
بسم الله الرحمن الرحیم
شقاوت منافقین و یک اشتباه
سالهاست شقاوت نامه منافقین را به ترور ۱۷ هزار شهید فرو کاسته ایم. این عدد تنها بخشی از واقعیت است زیرا :
۱- منافقین با گروههایی مانند چریک های فدایی خلق، پیکار، حزب دمکرات، کومله و.. اتحاد فکر و عمل، جلسات مشترک و استراتژی یکسان داشتند پس شریک در قتل شهدای بحران کردستان نیز هستند.
۲- منافقین در کوران جنگ خارجی یک جنگ داخلی به نفع صدام راه انداخت. ایجاد جنگ داخلی همزمان با تجاوز خارجی به معنای شراکت با متجاوز است،
۳- منافقین ذیل ارتش ها و لشکرهای عراق سازماندهی شدند و چند هزار ارتشی و سپاهی را به شهادت رساندند. همچنین با جاسوسی، شناسایی، گشت و کمین در به شهادت رسانیدن رزمندگان ما مباشرت، معاونت و مشارکت داشته اند.
۴- به گفته برخی از منافقین سابق، این سازمان- فرقه بود که جنگ شهرها را به صدام پیشنهاد داد.
۵- منافقین در تجاوز دوم عراق- پس از آنکه امام ره قطعنامه را پذیرفتند- نیز حضور و مشارکت فعال داشتند.
آمار واقعی جنایات:
دست منافقین فقط به خون ۱۷ هزار شهید ما آلوده نیست آنان مباشر و شریک قتل نزدیک به سیصد هزار شهید و جراحت جانبازان ما نیز هستند.
اگر کشتار چند ده هزار کرد عراقی در عملیات موسوم به انفال و قتل شهیدان شیعه جنوب عراق در انتفاضیه شعبانیه را به آمار یادشده بیفزاییم شقاوت نامه منافقین به تنهایی از کارنامه خیانت و جنایت همه گروههای تروریستی ایران سیاهتر است.
رضایی
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
@rezashahed
بسم الله الرحمن الرحیم
مکتب تفکیک
با سلام و احترام
بسا کسانی که بر اساس تفکر تفکیکی، حیات فکری خویش را سامان دادند و یا برخی دیگر که به مکتب تفکیکی اتصال شاگردی ندارند، اما فلسفه اسلامی موجود را در شناخت معارف دین ناصواب می دانند، از حرکت امام (ره) حمایت کردند و از انقلاب اسلامی دفاع نمودند و ولایت فقیه را در اقامه دین در جامعه باور دارند. ایشان با همان بصیرت فقهی و اعتقاد به جریانی که جلودار آن فقیه روشن بینی است، به حرکت عظیم امام (ره) وارد شدند. از بزرگان تفکیک و شاگردان میرزا مهدی اصفهانی، که از حرکت امام (ره) و انقلاب اسلامی حمایت کردند و خود در پیشبرد اهداف اسلامی نقش داشتند، می توان به افراد وارسته ای؛ هم چون آیت الله شیخ مجتبی قزوینی، آیت الله میرزا مهدی نوقانی، آیت الله میرزا حسن علی مروارید و آیت الله میرزا جوادآقا تهرانی اشاره کرد.
از شاگردان آیات: شیخ مجتبی قزوینی، میرزا جوادآقا تهرانی و میرزا حسن علی مروارید، که بر تفکر تفکیکی سیر می کنند، طیف وسیعی از مدافعان انقلاب اسلامی و معتقدان واقعی به ولایت فقیه و مقام معظم رهبری، وجود دارند، که برای آگاهی خوانندگان به برخی از ایشان که همگی از اندیشمندان و اساتید فرهیخته هستند اشاره می کنیم: مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سیستانی،استاد محمد رضا حکیمی، آیات و حجج اسلام: شیخ عباس واعظ طبسی، شیخ اسماعیل فردوسی پور، غرویان، شیخ محمدرضا محامی، شیخ مهدی مروارید، شیخ محمد حکیمی، شیخ علی اکبر الهی خراسانی، شهید سید محمد رضا سعیدی و شیخ غلامرضا دهشت.
(پایگاه اطلاع رسانی حوزه)
ملاحظه:
مکتب معارفی خراسان را مرحوم میرزا مهدی غروی اصفهانی بنا نهاد و اینک طیفی وسیع را در بر می گیرد. بنیادهای فکری ایشان قابل انتقاد و برخی از آموزه های وی مخدوش می باشد. اما شاگردان ایشان یکسان و دارای افکار همانند نیستند.
برای نمونه شیخ محمود حلبی موسس و رهبر انجمن حجتیه تندترین تفکیکی است که فلاسفه و عرفان را تکفیر می نمود و اما دین را از سیاست جدا می شمرد ولی با این وجود راهبرد خدمت به سیاست های پهلوی را در پیش گرفت. در عین حال به لحاظ نظری اجتهاد رایج را بر نمی تافت و مردود می شناخت.
رضایی
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
بسم الله الرحمن الرحیم
فاز سیاسی؛ دروغی بزرگ
بخش نخست
منافقین ۲۸ ماه نخست پس از انقلاب _ بهمن ۵۷ تا ۳۰ خرداد ۶۰_ را فاز سیاسی نامیده اند حال آنکه از ۲۳ بهمن ۵۷ قصد براندازی داشتند و برای تحقق آن برنامه ریزی و اقدام کردند. برخی از دلایل عبارتند از:
۱- رد خیرخواهی امام ره
امام ره شب ۲۳ بهمن ۵۷ حاج احمد را به دیدار سران منافقین فرستاد و از آنان خواست به مردم بپیوندند اما آنان نپذیرفتند. در دیدار اردیبهشت ۵۸ آنان با امام ره در قم باز هم امام ره گفتند به مردم بپیوندید زیربار نرفتند.
۲- جمع آوری سلاح
از فردای پیروزی، به جمع آوری و ذخیره کردت سلاح و مهمات پرداختند.
۳-خودداری از تحویل سلاح
از فرمان عمومی امام ره به همگان مبنی بر تحویل اسلحه خودداری کردند. چنانکه از حکم دادستان انقلاب ( اردیبهشت ۶۰) برای دریافت مجوز فعالیت سیاسی اطاعت نکردند.
۴- عنوان اطلاعیه ها
همه اطلاعیه هایشان را با عنوان" سیاسی نظامی " منتشر می نمودند
۵- حمایت از تجزیه طلبان
از غائله کردستان حمایت کردند و به اتحاد خود با کومله و دمکرات استحکام بخشیدند.
۶- گروه فرقان و منافقین
رهبر فرقان عضو سازمان منافقین بوده( ۱۳۵۴) و در تظاهرات ۵۷ با در دست داشتن آرم این سازمان به خیابان می آمده است.
علاوه برآن در شورای این گروه یک عضو منافقین حضور و عضویت داشته است. عزت مطهری بر آن است فرقان شاخه نظامی منافقین بوده است. عباس سلیمینمین میگوید زمانی با آشوری از نزدیک در ارتباط بوده و آشوری که نظریهپرداز فرقان و در واقع مجاهدین بود در مشهد هفتهای یک بار با عطایی از اعضای رده بالای سازمان دیدار میکرده و سایر اعضای فرقان نیز چنین دیدارهایی داشتند.
( نک: خبرگزاری تسنیم: آیا "گروهک فرقان" شاخه نظامی سازمان مجاهدین خلق بود؟)
محمدحسن روزیطلب نیز در کتاب "ترکیب التقاط و ترور" عنوان کرده است که محمد متحدی رهبر نظامی گروه فرقان بعد از اعدام گودرزی با مجاهدین خلق در تماس بوده و به سفارش آنها اقدام به ترور میکرده است.
همچنین منافقین پس از ترور سپهبد قرنی به دست فرقان طی اطلاعیه ای بدین مضمون نوشت که قرنی به سبب جنایتش در کردستان مستحق مجازات بود ولی اکنون زمانش نرسیده بوده است.
۷- گواهی متون گروهی
از همان اول می گفتند ج ا ا ارتجاع و ضد تکامل است( یعنی خلاف آمد مراحل پیش بینی سده در ماتریالیسم تاریخی مارکس است) لذا به تصریح یا به تلویح از ضرورت اسقاط ج ا ا سخن می گفتند. برای نمونه کتاب تبیین جهان رجوی که دروس آن در زمستان ۵۸ القا شده حاوی این تئوری و تصریحات مبتنی بر براندازی نظام است.
۸- تشکیل میلیشیا
تشکیل شاخه شبه نظامی منافقین به نام میلیشیا، سرآغاز عمومی سازی آمادگی و آموزش بدنه منافقین برای براندازی ج ا ا بود.