بنام خدا
مبارزه انجمن با بهاییت
قدرت اقتصادی بهاییان (۱۲)
بهاییت ذیل راهبرد قبضه کردن ایران به کسب قدرت اقتصادی اهتمام ویژه و جدی نشان داد.
آقای سید حسین سجادی بخش ناچیزی از قدرت اقتصادی این فرقه را چنین بر می شمارد.
" ... از نظر اقتصادی مملکت در قبضه آنان بود. نخستین تلویزیونی که به ایران آمد متعلق به آنها بود. دارو کلا در قبصه آنها بود. پپسی کولا را بهاییان تاسیس کردند. شرکت فیروز - که قسمت های مختلفی از دارو تا لوازم خانگی داشت- متعلق به بهاییان بود ..."
( در سایه خورشید، تاریخ شفاهی تبلیغ و... خاطرات سید حسین سجادی، دارالکتب الاسلامیه، چاپ اول، ۱۴۰۰، ص: ۲۶)
انجمن در قبال این راهبرد فرقه، برنامه و راهبردی در نظر نگرفت و یا مجاز نبود لذا جز تماشای رشد تصاعدی اقتصاد بهاییت کاری از آن بر نمی آمد. رشد اقتصادی بهاییان در اکثر شاخه ها و رشته های تجاری و اقتصادی و کشاورزی توسعه یافت.( نک : ظهور و سقوط پهلوی، خاطرات حسین فردوست)
فقط یک مورد آن کارتلی است که هژبر یزدانی دست و پا کرد و انحصار قند، واردات گوشت و مالکیت سهام بانک صادرات را به دست آورد.( فردوست، همان)
انجمن حجتیه در قبال قدرت یابی اقتصادی بهاییان که به شکل افسانه ای رو به گسترش و پیشرفت گذاشته بود راهبردی نداشت.
البته تنور شوخی بی مزه ای به نام جنگ پپسی و کوکا کولا را همواره گرم نگه می داشتند.
رضایی
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
@rezashahed
مداحی زیبای یک عراقی در ایام اربعین
🇮🇷 حتماً ببینید
میگه (داعش حمله کرد) عراق تنها موند و زمین هاشو تصرف کردند ، وقتی که همه کشور های عربی و همسایه هاش تنهاشون گذاشتند ، فقط امام خامنه ای ازمون حمایت کرد ...
آقای دکتر مسعود اسلامی! چقدر خبر مسرتبخشی بود موفقیت امروز صبح شما در نخستین عمل کاشت نسل جدید باتریهای قلب بدون سیم در بیمارستان امام خمینی.
خوشحالتر شدم وقتی از زبان شما شنیدم بیماران در بیمارستان دولتی میتوانند رایگان این باتری را دریافت میکند.
#ایران_سربلند
"دانیال معمار"
@twiita
5.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ خدا از این دخترا نصیب همتون کنه ان شاء الله ❤️
دختری که از الان یاد دختر 3 ساله امام حسین باشه دختر نیست یه جواهره...
🔺خبرگزاری اناتولی ترکیه: افغانها تا سه سال اینده نژاد اول در ایران میشوند
🔹این خبرگزاری ترکیه نوشته در ایران ۱۱ میلیون افغانی وجود دارد اگر هر خانواده افغان تا سه سال اینده ۷ فرزند بدنیا اورند سال ۱۴۰۶ به ۷۷ میلیون خواهند رسید و با روند منفی جمعیت در ایران، افغان، نژاد اول در ایران خواهند شد و کشور ایران را تصاحب خواهند کرد. گفته میشود هر خانواده افغانی در ایران ۵ تا ۷ فرزند دارد.
@Tabnak
نامه های تبیین
🔺خبرگزاری اناتولی ترکیه: افغانها تا سه سال اینده نژاد اول در ایران میشوند 🔹این خبرگزاری ترکیه نو
سلام علیکم
ادعای بزرگ و غریبیست و رواست که جمعیت شناسان این مدعا را نقد و تحلیل کنند. اما چند نکته باید مطالعه و سپس نتایج تحلیل گردد، از حمله:
۱- درصدی از افغانی ها زن و بچه هایشان را با خود نیاورده اند.
۲- بخش عمده افغانیان مهاجر، کودک و یا جوان مجردند، که امکان زاد و ولد ندارند، یا لا اقل در بازه زمانی مورد ادعا چنین نیست.
۳- بخشی از مهاجران شیعه اند و ازدیاد جمعیت شیعه افغانی مایه نگرانی ما نیست.
۴- بخشی از افغانیان سنی از حدود دو، سه و یا چهار دهه پیش به ایران آمده و اینک در کهنسالی بسر می برند. تعیین نرخ زاد و ولد اینان نیز اهنیت دارد.
۵- بخشی از افغانیان طی چند دهه گذشته با زنان ایرانی ازدواج کرده و فرزندان آنها تبعه ایران و دو رگه محسوب و زبان مادری آنها فارسی می باشد.
۶- هاضمه دستگاه فرهنگی و هویتی ایران از گذشته دور یونانیان، اعراب، مغول ها و دیگر مهاجمان را با خود همدل و همراه نموده و یا به هضم و جذب آنان پرداخته است.
۷- مهمترین متغیر کلیدی و مساله تعیین کننده که باید مورد مطالعه قرار گیرد این است که معلوم گردد کدام تیره ها و نژادهای افغانی مهاجر به ایران دچار مقاومت فرهنگی اند و از ارتباط، انس و الفت با ایرانیان می پرهیزند و یا آیا ممکن است که فاقد مقاومت فرهنگی و متمایل به برقراری ارتباط و پیوند باشند اما با مقاومت ایرانیان مواجه باشند.؟
رضایی
پنج شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳
@rezashahed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پدر و مادرش شهید شدن! تنها اومده بود دنبال آب که فهمید تموم شده و چیزی گیرش نیومد!
غزه در حال حاضر خودِ کربلاست💔🇵🇸
" محمد هولمز🏴 "
@twiita
بنام خدا
مبارزه انجمن با بهاییت
ایدئولوژی پهلویسم، شکارگاه بهاییت(۱۳)
ایدئولوژی پهلویسم چند پایه داشت: ناسیونالیسم شوونیستی باستانگرا، سکولاریسم و مدرنیسم.
تمام پایه های مزبور دارای جوهره ی ضد دینی اند. مضافا اینکه سیاست های اجرایی شاه در حوزه فرهنگ، ترویج الحاد و حذف دین از صحنه اجتماع بود.
برای مثال چنانچه شهید مطهری ره نوشت، شاه الحاد مارکسیستی ( چپ اروپایی یا مدرن) را در دانشگاهها اشاعه می داد و چاپ و نشر کتب مارکسیستی را نیز آزاد می گذاشت.
علاوه بر آن چنانکه سرهنگ علی زیبایی در کتاب کمونیسم در ایران می نویسد، پس از کودتای ۲۸ مرداد حکومت تصمیم گرفت توده ای را با رژیم همراه سازد و به خدمت خود در آورد.
شاه این سیاست را با موفقیت و شتاب دنبال کرد و تعداد کثیری از توده ای ها را در کانون پرورش فکری کودکان، روزنامه کیهان، رادیو تلویزیون، حزب رستاخیز و ... به کار گرفت. پرویز نیکخواه و محمود جعفری دو نمونه از کمونیست های در خدمت شاهند.
افزون بر آن تلویزیون ایران حدود ۱۱ تا ۱۲ سال در تملک و تحت مدیریت پرویز ثابت پاسال بود و نیز بهاییان را بر دیگر مصادر امور مهمی مانند آموزش و پرورش گماردند( فرخ رو پارسا).
با این وجود شاه برای عوامفریبی و کسب مشروعیت دینی، قرآن هم چاپ می کرد، به حرم امامان کمک می نمود و... طرفه آنکه ادعا می کرد نظر کرده امام زمان عج و حضرت عباس است و از جانب خدا به او الهاماتی می شود.
باری براساس مطالعات محققان، پیامد مستقیم اشاعه الحاد حکومتی، زوال فکر دینی و سستی عقاید توده مردم است و در کنار این فرآیند، سیاست تضعیف روحانیت نیز مزید بر علت شد.
پیداست در چنین شرایطی جامعه به تعبیر دورکهایم دچار آنومی می شود و شهروندان گرفتار زوال معنا می گردند اما نمی توانند بدون معنا زیست کنند لذا در جستجوی معنا به هر ریسمانی ولو دروغین می آویزند، اینجاست که صید فرقه ها می شوند.
سرچشمه ناشناسی انجمن
۱- انجمن تا کنون تحلیل و تبیینی علمی و یا مذهبی در باره ایدئولوژی پهلویسم ارایه نداده و از آثار و پیامدهای آن غفلت تاریخی ورزیده است و بلکه متاسفانه همراه و موید آن هم بوده است.
البته آقای حلبی یکی دوبار بر منبر ناسزاهایی به باستانگرایی و طرفدارانش نثار کرده ولی از تبیین علمی ایدیولوژی پهلویسم ناتوان بود و یا به عللی خودداری ورزیده است.
۲- چنانکه آمد، رژیم پهلوی با برنامه های نظام مند و کارکردهای حساب شده ی ضد دینی اش مهمترین کارگاه تولید طعمه برای گروهها و فرقه هایی مانند بهاییت به شمار می رفت.
انجمن دانسته و یا ندانسته چشم بر این واقعیت روشن فرو بسته بود و ساده اندیشانه می پنداشت اگر شماری از بهاییان را مسلمان سازد مشکل را حل کرده است. در حالی که به ازای هر بهایی مسلمان شده صدها نفر تحت تاثیر برنامه های الحاد زای رژیم پهلوی، طعمه آماده ی شکار این دست فرقه ها می شدند.
نتیحه:
اینکه انجمن می گفت با سیاست کاری نداریم در واقع فریاد می زد که به سرچشمه ترویج الحاد بی توجه است.
رضایی
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
@rezashahed
بنام خدا
مبارزه انجمن با بهاییت
موازنه نقطه ای (۱۴)
در چند استان روستاهایی وجود داشتند که مردم ما به سبب فقر مالی و فرهنگی و استضعاف، تحت فشار پروپاگاندای بهاییت قرار داشتند.
مرحوم سید حسین سجادی در خاطراتش توصیف می کند( در سایه خورشید: ۳۱۱و ۳۴۵ و ۳۷۶- ۳۸۸) که روستای ماهفروجک مازندان و شهر گنبد چنین وضعی داشته اند.
اما روستایی در اطراف بروجن اصفهان، روستای سیسان در بستان آباد و یکی دو روستای دیگر هم چنین بوده اند.
این وضعیت در نیمه ی دوم دهه چهل دیده می شد. یعنی چهار پنج سال پس از منکوب شدن قیام پانزده خرداد و سرکوب و محدودسازی شدید روحانیت.
در این دوره طرح اصلاحات ارضی در حال اجرا بود یعنی اجرای یکایک اصول انقلاب سپید شاه در دستور کار قرار داشت و مثلا از طریق حضور سپاه دانش، سپاه بهداشت، سیطره ی ژاندارمری و دیگر سازوکارهای انتظامی و اداری رژیم، ایدئولوژی پهلویسم پرشتاب در حال پیشروی و فرهنگ دینی مردم در دستخوش دگرگونی و افول بود.
همچنین در آن سال ها از یک سو، آخوندهای تولید شده در مرکز "مروجین مذهبی" سازمان اوقاف در مناطق روستایی حضور می یافتند و از سوی دیگر فقر و بیسوادی در مناطق روستایی بیداد می کرد و بهاییان که بر مسند قدرت و ثروت بودند جای خالی روحانیت را می دیدند، فرصت را مغتنم شمرده و از طریق اعمال قدرت، پول پاشی و حتی به کمک جاذبه های جنسی ( زر و زور و تزویر) به اشاعه بهاییگری می پرداختند.
از سوی دیگر دست علمای اصیل و انقلابی بسته و بلکه روستاها تقریبا از نظارت و فعالیت روحانیت خارج گردیده بود.
در چنان فضایی انجمن حجتیه با کمک برخی از روحانیان مراکز استان ها به ساخت و یا مرمت مسجد، برگزاری سخنرانی و احیانا برگزاری مناظره و یا نقد یک سویه بهاییت از طریق تریبون مسجد تعادلی نقطه ای بر قرار و یا موازنه را به سود شیعیان تغییر می داد.
همچنین گهگاه با راه اندازی کارناوال های مفصل پرسر و صدا در ایام میلاد بویژه در نیمه شعبان در برخی نواحی می کوشید از غلبه پروپاگاندای بهاییان بکاهد.
به هر حال این دست اقدامات انجمن که با ساخت مسجد و مهدیه نیز همراه بود در کاهش پروپاگاندای نقطه ای بهاییان تاثیر مثبت بر جای می نهاد، اما این دست اقدامات بر روند کلی پیشرفت و گسترش بهاییت در ایران خصوصا در حوزه قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی کوچکترین تاثیری نداشت.
رضایی
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
@rezashahed