فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پدر و مادرش شهید شدن! تنها اومده بود دنبال آب که فهمید تموم شده و چیزی گیرش نیومد!
غزه در حال حاضر خودِ کربلاست💔🇵🇸
" محمد هولمز🏴 "
@twiita
بنام خدا
مبارزه انجمن با بهاییت
ایدئولوژی پهلویسم، شکارگاه بهاییت(۱۳)
ایدئولوژی پهلویسم چند پایه داشت: ناسیونالیسم شوونیستی باستانگرا، سکولاریسم و مدرنیسم.
تمام پایه های مزبور دارای جوهره ی ضد دینی اند. مضافا اینکه سیاست های اجرایی شاه در حوزه فرهنگ، ترویج الحاد و حذف دین از صحنه اجتماع بود.
برای مثال چنانچه شهید مطهری ره نوشت، شاه الحاد مارکسیستی ( چپ اروپایی یا مدرن) را در دانشگاهها اشاعه می داد و چاپ و نشر کتب مارکسیستی را نیز آزاد می گذاشت.
علاوه بر آن چنانکه سرهنگ علی زیبایی در کتاب کمونیسم در ایران می نویسد، پس از کودتای ۲۸ مرداد حکومت تصمیم گرفت توده ای را با رژیم همراه سازد و به خدمت خود در آورد.
شاه این سیاست را با موفقیت و شتاب دنبال کرد و تعداد کثیری از توده ای ها را در کانون پرورش فکری کودکان، روزنامه کیهان، رادیو تلویزیون، حزب رستاخیز و ... به کار گرفت. پرویز نیکخواه و محمود جعفری دو نمونه از کمونیست های در خدمت شاهند.
افزون بر آن تلویزیون ایران حدود ۱۱ تا ۱۲ سال در تملک و تحت مدیریت پرویز ثابت پاسال بود و نیز بهاییان را بر دیگر مصادر امور مهمی مانند آموزش و پرورش گماردند( فرخ رو پارسا).
با این وجود شاه برای عوامفریبی و کسب مشروعیت دینی، قرآن هم چاپ می کرد، به حرم امامان کمک می نمود و... طرفه آنکه ادعا می کرد نظر کرده امام زمان عج و حضرت عباس است و از جانب خدا به او الهاماتی می شود.
باری براساس مطالعات محققان، پیامد مستقیم اشاعه الحاد حکومتی، زوال فکر دینی و سستی عقاید توده مردم است و در کنار این فرآیند، سیاست تضعیف روحانیت نیز مزید بر علت شد.
پیداست در چنین شرایطی جامعه به تعبیر دورکهایم دچار آنومی می شود و شهروندان گرفتار زوال معنا می گردند اما نمی توانند بدون معنا زیست کنند لذا در جستجوی معنا به هر ریسمانی ولو دروغین می آویزند، اینجاست که صید فرقه ها می شوند.
سرچشمه ناشناسی انجمن
۱- انجمن تا کنون تحلیل و تبیینی علمی و یا مذهبی در باره ایدئولوژی پهلویسم ارایه نداده و از آثار و پیامدهای آن غفلت تاریخی ورزیده است و بلکه متاسفانه همراه و موید آن هم بوده است.
البته آقای حلبی یکی دوبار بر منبر ناسزاهایی به باستانگرایی و طرفدارانش نثار کرده ولی از تبیین علمی ایدیولوژی پهلویسم ناتوان بود و یا به عللی خودداری ورزیده است.
۲- چنانکه آمد، رژیم پهلوی با برنامه های نظام مند و کارکردهای حساب شده ی ضد دینی اش مهمترین کارگاه تولید طعمه برای گروهها و فرقه هایی مانند بهاییت به شمار می رفت.
انجمن دانسته و یا ندانسته چشم بر این واقعیت روشن فرو بسته بود و ساده اندیشانه می پنداشت اگر شماری از بهاییان را مسلمان سازد مشکل را حل کرده است. در حالی که به ازای هر بهایی مسلمان شده صدها نفر تحت تاثیر برنامه های الحاد زای رژیم پهلوی، طعمه آماده ی شکار این دست فرقه ها می شدند.
نتیحه:
اینکه انجمن می گفت با سیاست کاری نداریم در واقع فریاد می زد که به سرچشمه ترویج الحاد بی توجه است.
رضایی
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
@rezashahed
بنام خدا
مبارزه انجمن با بهاییت
موازنه نقطه ای (۱۴)
در چند استان روستاهایی وجود داشتند که مردم ما به سبب فقر مالی و فرهنگی و استضعاف، تحت فشار پروپاگاندای بهاییت قرار داشتند.
مرحوم سید حسین سجادی در خاطراتش توصیف می کند( در سایه خورشید: ۳۱۱و ۳۴۵ و ۳۷۶- ۳۸۸) که روستای ماهفروجک مازندان و شهر گنبد چنین وضعی داشته اند.
اما روستایی در اطراف بروجن اصفهان، روستای سیسان در بستان آباد و یکی دو روستای دیگر هم چنین بوده اند.
این وضعیت در نیمه ی دوم دهه چهل دیده می شد. یعنی چهار پنج سال پس از منکوب شدن قیام پانزده خرداد و سرکوب و محدودسازی شدید روحانیت.
در این دوره طرح اصلاحات ارضی در حال اجرا بود یعنی اجرای یکایک اصول انقلاب سپید شاه در دستور کار قرار داشت و مثلا از طریق حضور سپاه دانش، سپاه بهداشت، سیطره ی ژاندارمری و دیگر سازوکارهای انتظامی و اداری رژیم، ایدئولوژی پهلویسم پرشتاب در حال پیشروی و فرهنگ دینی مردم در دستخوش دگرگونی و افول بود.
همچنین در آن سال ها از یک سو، آخوندهای تولید شده در مرکز "مروجین مذهبی" سازمان اوقاف در مناطق روستایی حضور می یافتند و از سوی دیگر فقر و بیسوادی در مناطق روستایی بیداد می کرد و بهاییان که بر مسند قدرت و ثروت بودند جای خالی روحانیت را می دیدند، فرصت را مغتنم شمرده و از طریق اعمال قدرت، پول پاشی و حتی به کمک جاذبه های جنسی ( زر و زور و تزویر) به اشاعه بهاییگری می پرداختند.
از سوی دیگر دست علمای اصیل و انقلابی بسته و بلکه روستاها تقریبا از نظارت و فعالیت روحانیت خارج گردیده بود.
در چنان فضایی انجمن حجتیه با کمک برخی از روحانیان مراکز استان ها به ساخت و یا مرمت مسجد، برگزاری سخنرانی و احیانا برگزاری مناظره و یا نقد یک سویه بهاییت از طریق تریبون مسجد تعادلی نقطه ای بر قرار و یا موازنه را به سود شیعیان تغییر می داد.
همچنین گهگاه با راه اندازی کارناوال های مفصل پرسر و صدا در ایام میلاد بویژه در نیمه شعبان در برخی نواحی می کوشید از غلبه پروپاگاندای بهاییان بکاهد.
به هر حال این دست اقدامات انجمن که با ساخت مسجد و مهدیه نیز همراه بود در کاهش پروپاگاندای نقطه ای بهاییان تاثیر مثبت بر جای می نهاد، اما این دست اقدامات بر روند کلی پیشرفت و گسترش بهاییت در ایران خصوصا در حوزه قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی کوچکترین تاثیری نداشت.
رضایی
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
@rezashahed
نواصولگراها بدانند: یکبار جریان موسم به راست به رهبری ناطق نوری تلاش کردند تا جریان انقلابی را خارجسازی کنند، پس از سالها بار دیگر اصولگرایان اینبار با هدایت علی لاریجانی تلاش کردند تا کار ناتمام را به پایان برسانند و امروز نیز آن دونفر مهره جدیدی را در کنار خود گذاشتهاند تا شاید اینبار جریان نواصولگرا به رهبری محمدباقر قالیباف بتواند کار را به سرانجام برساند. اما خودشان هم خوب میدانند جریان انقلاب به راحتی از مصادره کنندگان جبهه انقلاب، خواهند گذشت همانگونه که روزی از علی اکبر هاشمی رفسنجانی گذشت.
بماند برای ثبت در تاریخ
نقل از کانال واقعیت غرب
بنام خدا
مبارزه انجمن با بهاییت
دلخوشی به تعقیب قضایی (۱۵)
سرهنگ یداله ثابت راسخ از بهاییان تائب از حدود سال ۱۳۴۴ تا اواخر سال ۱۳۴۷ دعوایی علیه سران محفل ملی ایران در دادگستری تهران اقامه و آنان را متهم به فرار مالیاتی و تصاحب اموال به سود خود و تشکیلات بهایی نمود. او از سران انشعابی های طرفداران چارلز میسن ریمی در ایران نیز به شمار می رفت. میسن ریمی جانشنین شوقی و معزول و مطرود باند بیت العدلی ها بود.
با اقدام حقوقی ثابت راسخ موجی مطبوعاتی پدید آمد اما وی طرفی نبست زیرا بهاییان با اعمال نفوذ پیروز دعوا شدند.
طرفه آنکه ثابت راسخ از سال ۱۳۴۳ توسط انجمن، مسلمان شد.(نشیب و فراز، مهدی هادیان، نشر گوی) از اینرو باید گفت او در چارچوب برنامه های انجمن فعالیت می نمود و تکاپوهای قضایی و تشکیلاتی او علیه بهاییت در آن بازه زمانی نمی تواند اقدامی خودش و حرکتی انفرادی بوده باشد.
با مطالعه کتاب انشعاب در بهاییت اسماعیل رائین و نیز کتاب نشیب و فراز اثر مهدی هادیان، نشر گوی با این ماجرا و سرگذشت ثابت راسخ می توان بیشتر آشنا شد.
ارمغان دعوای ثابت راسخ:
اقامه دعوای حقوقی علیه سران بهایی ایران و انعکاس آن در مطبوعات چنین جلوه می کرد که رژیم پهلوی نه تنها از بهاییت حمایت نمی کند بلکه دستگاه قضایی اش دعوای حقوقی یک بهایی پیشین علیه بهاییان عالیرتبه را نیز بی طرفانه مورد رسیدگی قرار می دهد.
اما نکته ظریف این است که ختم این پرونده که به تبرئه ی سران بهایی انجامید نیز باز تاب یافت که به سود فرقه انجامید.
بدیهی است تبرئه ی سران بهایی ایران پیروان بهایی را دلشاد و سرخوش نمود تا سرمست از خیال پاکدستی و سلامت مالی سرکردگان بهایی باشند و در گفتگوهای درون تشکیلانی و غیره به رای دادگاه استناد جویند. نتیجه این دعوای حقوقی به انسجام درونی سازمان بهاییت هم کمک شایانی رسانید.
نقد و نظر
اتاق فکر انجمن قاعدتا باید می دانست که امید بستن به اقدام حقوقی در نظم قضایی شاه واهی است و جز نمایشی از یک بازی نیست با این وجود خواسته یا ناخواسته چنان آورده ای را در آن اقدام حقوقی بیهوده به سبد رژیم و بهاییت ریخت. اما پرسش این است که انجمن چرا با ورود به این بازی به تضعیف موضع خود و برنده شدن فرقه رضایت داد.
رضایی
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
@rezashahed
بنام خدا
مبارزه انجمن با بهاییت
استراتژی انشعاب (۱۶)
با مرگ شوقی منصب و سمت چارلز میسن ریمی جانشین او در کشمکش درونی فرقه انکار شد. چون منصب جانشینی فردی در سازمان بهاییت حذف گردید و سرلنجام با تشکیل بیت العدل تمام امیدهای میسن ریمی به باد رفت.
ریمی هوادارانی در ایران هم داشت و کوشید تا بلکه به کمک هوادارانش در چند کشور بتواند قدرت خود را احیا کند.
در پشت پرده آقای یداله ثابت راسخ به همراه جمشید مغناط، محترم ثابت راسخ، پرویز کهن و چند تن دیگر به عنوان گرداننده و سرکرده منتقدان بیت العدل به تکاپو افتادند تا انشعابی در تشکیلات بهاییت ایران پدید آورند.
آنان تشکلی نیز راه اندازی کردند و با نام محفل بهاییان ( انشعابی) اطلاعیه هایی هم صادر و متون انتقادی زیادی منتشر نمودند و به انتقاد کلامی از بهاییت بیت العدلی پرداختند.
از محتوای کتاب انشعاب در بهاییت اسماعیل رائین و نشیب و فراز مهدی هادیان دریافت می شود که انجمن حجتیه نیز درگیر این ماجرا شده بود.
ثابت راسخ سرانجام به سال ۱۳۵۲ که از تکاپوهای خویش طرفی نبسته بود به اهتمام انجمن به سخنرانی در چند شهر ( مشهد، اصفهان و ...) مبادرت کرد.
در این میان آقای سید حسین سجادی به سال ۱۳۵۲ با ابراز احساس شعف و القای پیروزی انجمن گفته بود که ثابت راسخ حدود دو هزار بهایی ایرانی را به عنوان پیروان میسن ریمی همراه خود دارد و با دستیابی به اسنادی افشاکننده ضربه ای سهمگین به بهاییت بیت العدلی وارد خواهد آورد، اما معلوم شد صحت ندارد.
نتیجه
متاسفانه مانند دیگر استراتژی های ناکارآمد انجمن این طرح نیز شکست خورد و این بازی بی حاصل هم به سود فرقه ضاله بهاییت انجامید و این سازمان سیاسی صهیونیستی را شکست ناپذیر جلوه داد و به انسجام درونی بیشتر آن انجامید.
رضایی
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
@rezashahed
👆 این وقیح عضو کمیته های راهبری ظریف برای انتخاب وزرای دولت بوده....
این جماعت داعیه دار وفاق ملی هم شده اند.
آیا ما حق نداریم به حوادث ۳۰ اردیبهشت تا ۳۰ مرداد جور دیگری نگاه کنیم؟
@jahade_tabien1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️خدمت به زوار امام حسین(ع) خستگی ندارد
❤️دختر عراقی از خدمت به زوار در اربعین میگوید🥺😭❤️🖤
"ماشاالله سالاری"
@twiita
نقش رهبری در ان-AudioConverter.mp3
6.43M
نقش رهبر معظم انقلاب در انتخاب کابینه پزشکیان
حجت الاسلام سید کمیل موسوی
࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
به کانال کمیل بپیوندید
@chanel_komeil
نقش قالیباف در -AudioConverter.mp3
5.28M
نقش قالیباف در انتخاب کابینه پزشکیان و اتفاقات اخیر
حجت الاسلام سید کمیل موسوی
࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
به کانال کمیل بپیوندید
@chanel_komeil
معاندین در مقاب-AudioConverter.mp3
6.44M
نقشه معاندین و اصلاح طلبان افراطی برای انقلابیون صریح
حجت الاسلام سید کمیل موسوی
࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
به کانال کمیل بپیوندید
@chanel_komeil