eitaa logo
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
5.8هزار دنبال‌کننده
925 عکس
151 ویدیو
75 فایل
ایران؛ اهواز مجتمع حضرت ولیعصر(عج) مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور تحت اشراف آیت الله اراکی [عضو مجلس خبرگان رهبری] 🌐 سامانه آموزش: http://rezvan.taliedaran.ir راه ارتباطی: @S_Alavi110 نحوه ساخت اکانت و ثبت‌نام: https://eitaa.com/rezvan_marefat/2136
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑 آزادی یکی دیگر از مجرمانِ غائله گلستان هفتم تهران! محمد شریفی مقدم از دراویش فعالِ وابسته به گروهک "مجذوبان‌نور" پنجشنبه بیستم بهمن‌ماه، پس از گذراندن ۵ سال از محکومیتِ ۱۲ ساله زندان خود، مشمول عفو رهبری گشته و از زندان آزاد شد. این درویشِ مجرم (از پیروان فرقه گنابادی) سحرگاه یکم اسفندماه سال ۱۳۹۶ در غائله خیابان گلستان هفتم تهران، به‌دلیل ارتکابِ یک سری اعمالِ مجرمانه، محکوم شده بود. شریفی مقدم توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ۱۲ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید به برازجان و ۲ سال محرومیت‌های اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد و در دادگاه تجدید نظر نیز مجدداً این حکم تائید شده بود و اکنون پس از ۵ سال از زندان اوین آزاد شده است. @rezvan_marefat
⚠️درویشی گری به سبک مدرنیته اینک معنای درویشی مدرن را از منظر جامعه بیرونی، مورد بررسی قرار می دهیم مبنای این ارزیابی، اندیشه و کردار گروهک مجذوبان نور به عنوان مظهر گنابادی های مدرن و مبدع آن است. ↙️نگاهی به اقدامات مجذوبانی ها از زمان شکل گیری تاکنون، نمایانگر شاخص های رفتاری خاصی در این گروهک می باشد، از آن جمله است: • دنیاگرایی؛ مجذوبانی ها با اقدامات خود نشان داده اند ، حقیقتاً شایسته عنوان «فقیر » که دراویش بدان می نازند – نبوده و این را با نمایش اسراف و ریخت وپاشهای بسیار در خصوص راه انداختن کاروان اسکورت برای قطب، برگزاری جشنهای پرهزینه ( مانند اعیاد قربان و غدیر ) و صدالبته قدرت خواهی که نمود بارز حب دنیاست ،آشکار ساخته اند. • بی تفاوتی به طریقت (اباحه گری)؛ کارنامه عناصر مجذوبانی نشان دهنده آن است که تعریف خاص خود را از طریقت داشته و به معنای سنتی آن بی اعتقادند. گذشته از این، روشنفکرمآبی شان، آنها را به اعمالی وامی دارد که نه تنها با درویشی ، بلکه با طریقت و شریعت نیز سنخیتی نداشته و بیشتر به سبک زندگی مدرنیته تنه می زند. هلهله سر دادن و رقص و پایکوبی به بهانه های مختلف، بی قیدی نسل جدید نسبت به حجاب و توهین به دارندگان –به اصطلاح- مقام طریقت یعنی مشایخ و مأذونین، از مصادیق این شاخص است. • پشت کردن به قطب؛ مجذوبانی ها هرچند به ظاهر، خود را مطیع قطب نشان می دهند ( تا اعتبار و جایگاه خویش را در میان مریدان ارتقا دهند) اما در عمل نشان داده اند پایبندی چندانی به اقوال قطب نداشته و بر اساس سیاستهای خود عمل می کنند. در واقع، قطبیت برای آنها جایگاهی صوری دارد که دیر یا زود باید به دیگری واگذار شود. بی تفاوتی مجذوبانی ها نسبت به قطب گاه تا جایی پیش رفته که صدای اطرافیان قطب را درآورده و او را به صدور بیانیه های تند و تیز علیه مجذوبان واداشته اند. • اختلاف افکنی( شاخه اعتراضی فرقه گنابادی)؛ گروهک مجذوبان نور را می توان شاخه اعتراضی و به اصطلاح دگراندیش فرقه گنابادی محسوب کرد که درصدد درانداختن طرحی تازه و ایجاد تحولی اساسی در فرقه است و در این مسیر از هیچ چیز فروگذار نیست. ↙️لازمه این امر، افزایش قدرت است و یکی از مسیرهای اصلی کسب قدرت، اختلاف افکنی. لذا مجذوبانی ها از همین سیاست برای شکستن اتحاد درونی فرقه، تزلزل جایگاه مشایخ و متعاقب آن قطبیت، سود جسته و هدف غایی خود را برای تحقق درویشی گری مدرن دنبال می نمایند. @rezvan_marefat
رویکردهای سیاسی؛ مجذوبانی ها با تحرکات رسانه ای و عملی خود طی سالهای اخیر و به ویژه در جریان برخی وقایع، عملاً نشان داده اند که به شعار عدم مداخله درویشی گری در سیاست پشت کرده و چه بسا طبق آنچه گذشت، لزوم به روز بودن و در محورتحرکات اجتماعی- سیاسی قرار داشتن را لازمه درویشی حقیقی می دانند. ↙️ مصادیق در این زمینه بسیار است، از تبلیغات رسانه ای همیشگی در رسانه های فرقه در خصوص هجمه به نظام گرفته تا عدم تمکین احکام قضایی و قوانین، نامه نگاری به سران مملکتی، سهم خواهی، سیاه نمایی از وضعیت جامعه، جوسازی، تحرک آفرینی (از طریق ایجاد کمپین، انتشار فراخوانهای اعتراضی و امثالهم) بارزترین نمود این سیاسی گری را باید در راه اندازی خانه تیمی(مسلح ) در کوار، گردنکشی علیه نظام و نیز حوادث دیماه ۱۳۹۶ مشاهده نمود. ↙️مجذوبانی ها که مترصد فرصتی برای تحقق اهداف و بیرون زدن بغض های فروخفته خود بودند، از همان دقایق نخست بروز تجمعات افراد معترض ، وارد عمل شدند. ابتدا با تبلیغات و جوسازی در شبکه های اجتماعی و در مرحله بعد، پیوستن به صف اغتشاشگران. ❌ ↙️تندروی های مجذوبانی ها دراین زمینه تا جایی بود که برخی از آنها به سبب جرایمی چون اقدام علیه امنیت ملی، تخریب و به آتش کشیدن مساجد در برخی شهرهای کشور، دستگیر شدند. ↙️البته همین مسئله، باز هم دستمایه برخی از دراویش فرقه قرار گرفت تا به نوعی از آن به نفع خویش بهره جویند، لذا بلافاصله وارد عمل شده و با تحصن در مقابل محل بازداشت شدگان (زندان اوین) و تبلیغات رسانه ای گسترده پیرامون آن، فاز بعدی برنامه های تشکیلاتی خود را پی گرفتند که همانا «یارطلبی» و جلب توجه دراویش سنتی -از دید آنها- در نقاط مختلف کشور، به بهانه حمایت از بازداشت شدگان بود. ↙️ این کار نتیجه مهمی در برداشت: با تبلیغات گسترده رسانه ای و فرافکنی -با توجه به موقیعت حساس حاکم بر جامعه – می توانستند دراویش را در میان گروهها و جریانهای مختلف داخلی و در مرحله بعد، فراملی مطرح کرده و اهداف خویش را در مظلوم نمایی و سهم خواهی از نظام دنبال نمایند‼️ ↙️نقطه اوج اقدامات آنها، حوادث تأسف بار کلانتری ۱۰۲ پاسداران تهران بود که شهادت چهار تن از مأموران نیروی انتظامی و بسیج را رقم زد. به هر روی، مجموعه اقدامات مجذوبانی ها در این وقایع، بیش ازپیش رویکردهای سیاسی آنها را آشکار ساخته، نشان داد اهداف بزرگتری در سر دارند که با برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت تشکیلاتی درصدد محقق ساختنشان هستند. ! @rezvan_marefat
جهت ثبت نام پیام دهید🔰 @S_Alavi110 اطلاع از سایر دوره ها🔰 @rezvan_marefat
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
🔰مساااابقه همراه با جوایز 🎁 منبع: کتاب نگرش کلامی به مساله ولایت فقیه نوشته دکتر علی مح
🔰سالهاست دشمن به این حقیقت رسیده که حذف فیزیکی مرزبانان اعتقادی، نتیجه عکس دلرع و از خون یک دانشمند و عالم دینی، صدها عالم دیگر به وجود می آید. آنچه می ماند، حذف و ترور شخصیتی فقهای دین است تا با بی اعتبار و ناکارآمد جلوه دادن آنان، کاری کنند که فقهای شیعه، به دست شیعه کنار گزاشته شود! 🔰فقه و فقاهت و ولایت فقیه همواره با دشمنی های فراوانی مواجه بوده و به هر مناسبتی از سوی فرقه ها با مدعیان مهدویت و همچنین از سوی مدعیان عرفان و تصوف، مورد هجمه و حمله قرار گرفته است. به عنوان نمونه می توان به فرقه انحرافی منصور هاشمی خراسانی اشاره کرد که فقهای دین را تحریف کنندگان معنای دین دانسته و می گویند: "اینان به پای عالمان امت های گذشته رفته اند، جز اینکه آنان، الفاظِ شریعت را تحریف می گردند و اینان، معنای آن را تحریف می کنند. زنهار! از اینان برحذر باشید که شما را گمراه نکنند همان گونه که عالمان امت های گذشته آنان را گمراه کردند."۱ ۱. پایگاه منصور هاشمی خراسانی، نامه ها، شماره۷ 📕نگرش کلامی به مساله ولایت فقیه ص۹ و ۱۰ @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از اونجاییکه در فاز ۲ هم قصد علیه وهابیت و یمانی داریم استتار کامل صورت گرفته😉 هم‌اندیشی پژوهشگران اساتید راهنما و مشاور
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
🔰مساااابقه همراه با جوایز 🎁 منبع: کتاب نگرش کلامی به مساله ولایت فقیه نوشته دکتر علی مح
🔰هرچند ولایت بر تکوین و تشریع مخصوص خداوند است، اما تجلی این ولایت در قالب " ولایت تکوینی و ولایت تشریعی" به برخی از "انسانها" داده شد و انسان نیز آن جایگاه را بعنوان امانتی از جانب پرودگار پذیرفت و بدین صورت، دامنه ولایت از "ولایت الله بر انسان" تا "ولایت انسان بر انسان" گسترانده شد. 🔰در روایتی از امام باقر ع در توضیح آیه ""إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَيْنَ أَنْ يَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنْسَانُ إِنَّهُ كَانَ ظَلُومًا جَهُولًا" آمده است: "الولایة:فَأَبَیْنَ أَنْ یَحْمِلْنَهٰاكفرا،وَ حَمَلَهَا اَلْإِنْستانُ"؛ مراد آیه از امانت، همان ولایت است که از روی کفر امتناع ورزیدند تا آن را حمل کنند و آن را انسان حمل کرد....۱. 🔰ابتدا بهتر است درباره "انسانِ دارای ولایت" گفتگو شده و مشخص گردد کدامین انسان، صلاحیت برخورداری از "ولایت کلیه الهیه" دارد؟ قرآن کریم درباره انسان هایی صحبت می کند که جزو برگزیده شدگان بوده و دارای مقام نبوت و ولایت هستند: "إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَىٰ آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِيمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِينَ"، خداوند، آدم و نوح و خاندان ابراهیم و خاندان عمران را برای جهانیان برگزید. ان ها فرزندانی بودند که بعضی از بعض دیگر گرفته شده بودند.۲ 🔰مقام برگزیدگی، مقامی موهبتی و انتصابی است که خداوند آن را بر اساس برخی زمینه ها به برخی از بندگانش عطا می فرماید۳ 🔰طبق آیات و روایات این مقام مختص انبیاء و اوصیاء پیامبر اکرم ص بوده و خداوند متعال آنان را بعنوان خلفای خود در روی زمین برگزیده است. چنانچه امام باقر ع درباره این آیه فرمود: آن ها برگزیدگانی هستند که خداوند آن ها را برای خود پسندیده است.۴ 🔰آنچه از آیات قرآن کریم و روایات به دست می آید این است که؛ انبیاء و ائمه معصومین همان انسان های برگزیده و دارای ولایت هستند و ولایت مذکور نیز مختص به ایشان بوده و سایرین از آن مقام بی بهره هستند. ⛔️این عقیده، برخلاف باور فرقه های صوفیه است که در آن، انسان های عادی نیز می توانند به مقام ولایت (تکوینی و تشریعی) برسند و این باور در متون و اشعار آنان مشهود است.۵ 📚منابع: ۱.بصائرالدرجات فی فضائل آل محمد ج۱،ص۷۸. ۲.آل عمران، ۳۳. ۳.الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج۱، ص۳۶. ۴.تفسیر فرات الکوفی، ص۷۹. ۵.محمدبلخی، جلال الدین، مثنوی معنوی، دفتر دوم. 📕نگرش کلامی به مساله ولایت فقیه ص۲۱ و ۲۲. ولایت عج @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا