eitaa logo
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
6هزار دنبال‌کننده
879 عکس
146 ویدیو
74 فایل
ایران؛ اهواز مجتمع حضرت ولیعصر(عج) مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور تحت اشراف آیت الله اراکی [عضو مجلس خبرگان رهبری] 🌐 سامانه آموزش: http://rezvan.taliedaran.ir راه ارتباطی: @S_Alavi110 نحوه ساخت اکانت و ثبت‌نام: https://eitaa.com/rezvan_marefat/2136
مشاهده در ایتا
دانلود
| آزمون حضوری نقد یمانی با محوریت درسنامه بررسی و نقد جریان احمدبصری در حوزه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها قم برگزار شد.
آزمون حضوری مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها قم در تاریخ ۳۰ آذر ماه به صورت حضوری برگزار شد. علوی مسئول آموزش واحد رضوان معرفت از شروع امتحانات حضوری مدارس علمیه استان قم خبر داد و گفت: پیرو اهداف مشترک موسسه طلیعه داران ظهور با رسالت علمی_تبلیغی حوزه های علمیه کشور دوره یکماهه جریان شناسی احمد بصری (مدعی دروغین مهدویت) ویژه طلاب و خانواده ایشان به صورت مجازی برگزار شد. وی افزود: پیرو رزرو اختصاصی دوره های تخصصی موسسه طلیعه داران، حوزه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها قم نیز فراخوان جذب داده و با فراهم سازی یک دوره تخصصی نقدیمانی، طلاب خود را در جهت شبهه پژوهی و تحکیم مبانی اعتقادی تقویت نموده است. علوی ادامه داد: دوره اختصاصی مدارس علمیه منحصر به طلاب نبوده و هر دانش پژوه می توانست در راستای ایزوله سازی، خانواده خود را به درگاه اجرایی دوره دعوت و ایشان را از انحرافات مهدوی مصون نگه دارد. وی با اشاره به ضرورت شرکت در دوره عنوان داشت: علاوه بر طلاب و خانواده ایشان، کادر و اساتید مدارس علمیه نیز در دوره نقد یمانی شرکت نموده و استقبال کرده اند. مسئول آموزش رضوان معرفت با بیان اینکه مدارس علمیه تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران قم می توانستند بر حسب نیاز، دوره را برگزار نمایند، گفت: طلاب فارغ‌التحصیل در این دوره علاوه بر دریافت مدرک از موسسه طلیعه داران ظهور با نام و امضا آیت الله اراکی می‌توانند ضمن ارائه مدرک به حوزه خود، دو واحد درسی را تطبیق دهند. وی در پایان سخنان خود به ازمون حضوری مدرسه حضرت خدیجه سلام الله علیها اشاره کرد و در مورد خروجی مدارس علمیه خواهران توضیح داد: علیرغم تخصصی بودن مباحث دوره، برخی از طلاب با اینکه از مقطع سیکل وارد حوزه شده بودند اما از محتوای دوره رضایت داشته و خواهان برگزاری دوره فشرده حضوری و تربیت مبلغ بودند. علوی خاطرنشان کرد موسسه طلیعه داران ظهور در پرتو الطاف الهی و عنایات حضرات معصومین سلام الله علیهم اجمعین همواره تلاش دارد تا امکانات خود را در راستای شبهه پژوهی و تقویت بنیه علمی طلاب و دانشجویان به صورت رایگان ارائه نماید. @rezvan_marefat
♨️ یکی از مشهورترین عباراتی که در میان خواص و عوام بیان می شود، عبارت الطُّرُقِ اِلَی الله بَعَدَدِ نُفُوسِ الْخَلٰایِقْ است که بعضی ها گمان می کنند از معصومین(ع) صادر شده است؛ در صورتی که در منابع معتبر حدیثی به حضرات معصومین (ع) منسوب نیست.
🔳 یکی از اشکال هایی که بر جریان تصوف وارد می باشد این است که بعضی از ادله نقلی آنها جعلی و یا در منابع بسیار ضعیف می باشد که نمی توان استناد آن روایت را به معصومین (علیهم السلام) ثابت کرد. ↩️ یکی از این گفتارهای مشهوری که در بین صوفیه مشهور است گفتار «الطرق الی الله بعدد انفاس الخلائق» می باشد . 🔻نورعلی تابنده(مجذوب علیشاه) در سخنرانی ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ ش، برای مریدان خویش می گوید: «در یک خبری وارد شده است که  الطُّرُقِ  اِلَی الله بَعَدَدِ نُفُوسِ الْخَلٰایِقْ، حتّی بعضی ها گفته‌ اند: بِعَدَدِ اَنْفٰاسِ الْخَلٰایِق، راهِ به سوی خدا متناسبِ با عدد مؤمنین است، عدد آن کسانی که در راه می‌روند. برای اینکه هر کسی با خداوند ارتباط مستقلی دارد.»(۱) ایشان در ابتدای کلام خویش می نویسد که «در یک خبری وارد شده است که…» و این نوع عبارت این معنا را به ذهن می آورد که این سخن، روایت از معصومین(علیهم السلام) می باشد چون در مباحث علمی، به روایات نیز خبر اطلاق می شود. در صورتی که این عبارت، روایت معصومین (علیهم السلام) نمی باشد و سخن بزرگان صوفیه است‼️ ⚠️در بررسی روایاتی که متصوفه بکار برده اند باید به سه نکته توجه کرد:۱)منبع شناسی روایت، ۲)سند روایت، ۳) دلالت روایت ۱) منبع شناسی روایت ⭕️برخی از عالمان و عارفان مسلمان نیز مانند ملاهادی سبزواری مبحثی را به شرح این حدیث اختصاص داده اند. ملاصدرا عبارت فوق را با تعبیر «قیل و بدون انتساب به معصوم نقل کرده که حاکی از تردید او در اصالت حدیث است. دیگر عالمان از جمله قاضی سعید قمی و فیض کاشانی در یکی از نقل های خود تعبیر مذکور را مانند صدرالمتألهین با قیل و بدون انتساب به معصوم آورده اند. ملا محسن فیض کاشانی با آنکه در نقل روایات ضعیف سختگیر نبوده است، این عبارت را به معصوم نسبت نداده است. این گفتار به شکل های متفاوتی در کتاب های صوفیه نقل شده است همچون: «قال عالم آخر الطرق‏ إلى‏ اللّه‏ عزّ و جلّ بعدد المؤمنين. و قال بعض العارفين: الطرق‏ إلى‏ اللّه‏ بعدد الخليقة»(۲) یا به صورت «یقول: الطرق‏ إلى‏ اللّه‏ تعالى بعدد النجوم»(۳) یا با کلمه کثیره آمده  است «أن الطرق‏ إلى‏ اللّه‏ كثيرة»(۴) و یا «الطرق‏ إلى‏ اللّه‏ أكثر من عدد نجوم السماء»(۵) ۲) سند روایت همون طور که در کتاب های متقدم صوفیه بیان شده، آنها ناقل این عبارت را با تعبیر قال عالمٌ آخر یا قال بعض العارفين، ذکر نموده اند و این عبارت را به معصومین(علیهم السلام) نسبت نداده اند. ✅ پس علاوه بر این که این عبارت به هیچ کدام از معصومین(علیهم السلام) نسبت داده نشده است و سندی نیز برای آن بیان نشده است و به صورت مرسل و بدون ذکر واسطه ها، در کتاب ها نوشته شده است پس این گفتار، از نظر علم حدیثی اعتبار ندارد. ۳) دلالت عبارت بعضی از  روشنفکران معاصر  از این عبارت، معنا و مفهوم تکثرگرایی و نسبی گرایی برداشت کرده اند و قائل به صراط های مستقیم شده اند!!! ولی می توان گفت که این برداشت، نادرست است و به نوعى با قرآن که راه نجات و رستگارى را منحصر در یک راه مى داند، در تضاد است‼️ آنجا که مى فرماید: «وَأَنَّ هَـذَا صِرَطِى مُسْتَقِیمًا فَاتَّبِعُوهُ وَلاَ تَتَّبِعُوا السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِکُمْ عَن سَبِیلِهِ ذَ لِکُمْ وَصَّـکُم بِهِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ (انعام/ ۱۵۳) این است راه راست من، از آن پیروى کنید، نه راه هاى دیگر تا مبادا شما را از راه خدا پراکنده سازد، این چیزى است که خدا آن را به شما سفارش مى کند تا پرهیزکار شوید.» 🔰پس در عالم تشریع، شاهراه سعادت و صراط مستقیم یکی بیش نیست و آن تسلیم و انقیاد در برابر خداوند یکتاست. ✔️در نتیجه باید گفت که عبارت «الطرق الی الله بعدد انفاس الخلائق» در هیچ منبع حدیثی شیعه و سنی به معصوم(علیه السلام) منسوب نشده است. لذا این سخن، قطعاً ساختگی است و انتساب آن به معصومین(علیهم السلام) نادرست است. 📚منابع: (۱). تابنده، نورعلی، گفتارهای عرفانی آقای مجذوبعلیشاه، ج هفتم، قسمت ۸۲. (۲). ابو طالب مكى، قوت القلوب فى معاملة المحبوب، دار الكتب العلمية – بيروت، چاپ: اول، ۱۴۱۷ ق، ج‏۱ ؛ ص۱۵۵. (۳). ابو عبد الرحمن محمد بن الحسين السلمى، طبقات الصوفية، دار الكتب العلمية – بيروت، چاپ: دوم، ۱۴۲۴ ق، ص۲۸۹. (۴). ابو عبد الرحمن محمد بن الحسين السلمى، مجموعة آثار السلمى، مركز نشر دانشگاهى، تهران، اول، ۱۳۶۹، ج‏۲؛ ص۴۲۶. (۵). ابو طالب مكى، علم القلوب، دار الكتب العلمية – بيروت، چاپ: اول، ۱۴۲۴ ق، ص۲۲۸. @rezvan_marefat
🚫 قانون معرفت حجت احمد بصری، قانونی نانوشته‼️
احمد اسماعیل بصری (مشهور به احمدالحسن) قائل است، خودش را توسط قانون معرفت حجت به مردم می شناساند. حال طبق بیان احمد بصری، قانون معرفت حجت چیست؟ وی سه راه وصیت، علم و پرچم را تنهاترین راه های شناخت حجت خدا می داند و حصر در این سه راه، برای تمام حجت های الهی به صورت یکسان است! یعنی اگر از حضرت آدم بپرسید راه شناختت چیست؟ جواب خواهد داد: این سه راه (وصیت، علم و پرچم) و اگر از امام مهدی (عج) که آخرین حجت الهی است همین سوال را بپرسیم؛ جواب دقیقا همین خواهد بود.❗️ ⚠️حال آیا در واقع راه های شناخت حجت خدا سه راه است؟ آیا احمد و طرفدارانش دلیلی برای این قانون خودساخته دارند؟ جواب خیر است. در دوره تخصصی نقد یمانی آمد که راه هایی مثل معجزه و علم به تمام زبان ها و… از جمله راه های شناخت حجت خدا می باشند. ❌ پس این کلام احمد بصری و حصر در سه راه کاملا اشتباه است. فارغ از این که شناخت امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) خیلی آسان و روشن تر از خورشید است. 💢احمد اسماعیل بصری حتی دلیلی برای این قانون نانوشته ندارد و با تقطیع روایات، سعی در جعل دلیل دارد. یعنی در هیچ روایتی یا نصی از نصوص، از چنین قانونی برای شناخت حجت نام نبرده است. ♨️ روایتی که بیشترین استناد را به آن می کنند این روایت می باشد که امام باقر (علیه‌السلام) فرمود: «هر چیزی برای شما ایجاد اشکال یا شبهه کند، وصیت و پرچم و سلاح پیامبر خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) جای هیچ‌گونه شبهه و اشکال برایتان باقی نمی‌‌گذارد… برحذر باشید از کسانی که خود را به دروغ به آل محمد نسبت می‌ دهند. که همانا برای آل محمد و علی (علیه‌السلام) پرچمی (یک پرچم) است و برای دیگران پرچم‌ها. پس در جای خودت ثابت باش و از هیچ‌ کس ابداً تبعیت نکن تا مردی را از فرزندان حسین (علیه‌السلام) ببینید که با او وصیت رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و پرچم او و سلاح او باشد.» 🔰باید گفت این روایت توسط فرقه احمد اسماعیل بصری تقطیع شده است و این روایت به بیش از سه مورد اشاره دارد. ✅ در این روایت به راه‌های دیگر مثل صوت آسمانی (صیحه) و قتل نفس الزکیه و… اشاره شده است. پس نتیجه پازل طبق این‌ دو حدیث چنین می‌شود: «۱٫ وصیت ۲٫ صیحه ۳٫سلاح ۴٫ پرچم ۵٫ قتل نفس الزکیه ۶٫ نزدیک ترین فرد به کسی که قبل از اوست ۷٫ سفیانی ۸٫ و … .» ⚠️در نتیجه باید گفت قانون نانوشته احمد اسماعیل بصری هیچ دلیلی ندارد و از آن جا که وی برای دیگر راه های شناخت نمی تواند مصداقی بیاورد سعی دارد از ریشه منکر این مباحث شود. پس شناخت حجت خدا نه تنها با این سه راه محصور نیست بلکه راه های دیگری برای شناخت حجت خدا در روایات معتبر از اهل بیت (علیهم‌السلام) وجود دارد که بنیان فکری احمد بصری را نابود می کند.‼️ 📚 منابع: ۱. «معجزه راه شناخت حجت خداست» ۲. «انکـار علـم ائمـه(علیهـم‌السلام) به همه زبان‌ها توسط احمد همبوشی» ۳. بحار الأنوار، علامه مجلسی، دارالاحیاء التراث العربی، بیروت، ج ۵۲ ص ۲۲۲٫ هشتگ سوال مصاحبه :) @rezvan_marefat
🌐جایگاه امام حسین (ع) در اندیشه وهابیت عائض القرنی یکی از مبلغان وهابی است که طرفداران زیادی دارد. وی کتابی دارد به نام «المقامات» وی در این کتاب در قسمت «مقام الحسینه» خود را چنین معرفی می کند: «انا سنی حسینی...» من سنی حسینی هستم. من امام حسن و امام حسین را دوست دارم. هر چند شیخین (ابوبکر و عمر) را مقدم می دارم. زیرا هر کس خورشید را دوست داشته باشد دلیلی ندارد که به ماه محبت نداشته باشد. ما هر چند به زیارت امام حسین (علیه السلام) نمی رویم و در مدح ایشان زیاده روی نمی کنیم ولی در محبت امام حسین راستگوییم. هر کس حسین بن علی را دوست داشته باشد از ولی اطاعت کرده است و چنین محبتی، محبت واقعی است. هر کس حسین (علیه السلام) را دوست بدارد چنین کاری حفظ دین است و کراهت از ظالمین و محبت مساکین است.
عائض القرنی در ادامه، قاتلین سید الشهدا را چنین توصیف می کند: خداوند عبیدالله بن زیاد را بکشد، من اعلام می کنم که دشمن ابن زیاد و حجاج هستم. چگونه با یک پیمانه جو، بهشت را فروختند. در حالی که این علوفه، برای شتر کفایت نمی کرد. 💢 امام حسین (علیه السلام) به دست ظلم و دشمن کشته شد و کشته شدن او مصیبتی است که بر اسلام وارد شد و بر کسانی که کلمه استرجاع را بر زبان جاری کنند ثواب می برند.[۱] ⭕️ عائض القرنی در ادامه چنین می نویسد: «امام حسین (علیه السلام) بر روش جدش پیامبر (صلی الله علیه و آله) بود و بر مذهب پدرش علی (علیه السلام) و از انحراف مبری بود. اگر حسین به دنبال دنیا بود، ما برایش گریه نمی‌کردیم و اگر طالب ریاست بود، شکوه و شکایت نمی کردیم، ولی حسین از اهل بیت طاهر  و نسبت پاکیزه است. 🛑 احادیث صحیحی در منابع روایی است که تصریح دارد «ان الحسن و الحسین سیدا شباب اهل الجنه» پس زمانی که سید، کشته شود، چگونه است حال دیگران. جد امام حسن و امام حسین که معصوم است فرمود: «هما ریحانتای من الدنیا» بنابراین مقام این دو امام بسیار عالی است. گل را باید بویید و نوازش کرد، نه اینکه آن را قطع و فشرده کرد. ♨️‌ هر شخصی از امت اسلامی که در قتل امام حسین (علیه السلام) مشارکت کند، ظالم است و اگر شرکت نکند، ولی رضایت به این قتل داشته باشد، قطعا گناهکار است. 🔰شب هنگام، امام حسین (علیه السلام) در نماز و خشوع و گریه بود، اما سپاهیان زیاد و یزید در رقص و خوشی و غناء بودند. در روز، امام حسین (علیه السلام) به تلاوت قران و ذکر و روزه مشغول بود، ولی آنها به لهو و عشق و بدبختی گرفتار بودند. ای عاقلان عالم، بدانید که کشته شدن نواده پیامبر و پسر بتول، چیز ترسناکی است، پس به دشمنان ملت اسلام این حادثه را خبر ندهید که این زلتی است برای این امت. در غزوه بدر شهادت به سراغ حسین (علیه السلام) آمد، ولی چون کوچک بود، شهادت نصیبش نشد، ولی خداوند در بزرگسالی و در صحرای کربلا به او مقام شهادت را عطا کرد.» [۲] در نهایت عائض القرنی سخنانش را اینگونه پایان می دهد: رحمت خداوند بر سبطین حسن و حسین و علی و فاطمه (علیهم السلام) که در بهشت ابدی هستند و صلاه و سلام بر خاتم المرسلین و آل و صحابه اش اجمعین. [۳] 📚 منابع: [۱] . عائض القرنی، مقامات، مکتبه الصحابه، امارات، چاپ اول، ۱۴۲۰ق، ص۱۱۸-۱۱۹ [2] . عائض القرنی، مقامات، مکتبه الصحابه، امارات، چاپ اول، ۱۴۲۰ق، ص۱۱۷-۱۲۴ [3] . عائض القرنی، مقامات، مکتبه الصحابه، امارات، چاپ اول، ۱۴۲۰ق، ص۱۱۷-۱۲۴ @rezvan_marefat
🛑 زیر بنا و روبنا عنوانی است که در اساس نامه عرفان حلقه به آن پرداخته شده است. در اولین اصلِ بخش عمومی اساسنامه عرفان حلقه، هدف این عرفان چنین بیان شده است: «هدف از این شاخه عرفانی، کمک به انسان در راه رسیدن به کمال و تعالی است؛ حرکتی که از عالم کثرت به عالم وحدت صورت می گیرد. در این راستا همه تلاش‌ها برای نزدیکی انسان‌ها به یکدیگر صورت گرفته و از هر عاملی که باعث جدایی انسان‌ها و ایجاد تفرقه بین آن‌ها می‌شود، اجتناب به عمل می‌آید.»(۱) ⭕️ محمدعلی طاهری سرکرده فرقه عرفان حلقه در توضیح اصول عرفانی این فرقه می گوید: «اعتقادات افراد به دو بخش زیربنا و روبنا تقسیم می‌شود؛ زیر بنا بخش اشتراک فکری همه‌ انسان‌ها بوده، همان گونه که در بخش نظری و عملی عرفان کیهانی به اثبات می‌رسد و شعور الهی یا هوشمندی حاکم برجهان هستی است که در این شاخه عرفانی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. روبنای فکری نیز شامل دستورالعمل‌ها‌ی ادیان و مذاهب و (سایر) تعاریف و راه‌های مختلف رسیدن انسان به تعالی است؛ و عرفان حلقه با بخش اختصاصی روبنای فکری انسان‌ها که شامل اعتقادات و مراسم و مناسک مختلف است؛ برخورد و مداخله‌ای ندارد.»(۲) ♨️نکته قابل تامل این که در این فرقه اعتقاد به شعور کیهانی تنها طریق رسیدن به خداشناسی عملی معرفی شده است.‼️ ⚠️تقسیم اعتقادات انسان ها به دو بخش زیربنا و روبنا، به روشنی گویای ماهیتِ واقعی عرفان حلقه است. معلوم می‌شود که اعتقاد زیربنا در عرفان حلقه عبارت است از اعتقاد به شعور کیهانی و هوشمندی حاکم بر جهان هستی؛ و اعتقاد روبنا عبارت است از تمامی آموزه ها و اعتقاداتِ بیان شدۀ در ادیان الهی و سایر عبادت های رایج دینی همانند احکام شرعی و سایر مسیرهای مشروعی که انسان را به قرب الهی نزدیک می کند. 🚫در گفتار طاهری اصطلاح اعتقاد و مناسک، با صراحت تمام به (روبنا) تعبیر شده است؛ و این همان انحراف اساسی است که در آموزه های عرفان حلقه وجود دارد. اصولاً معنای زیربنا و روبنا نیز چیزی غیر از این نمی تواند باشد؛ زیرا در واقع روبنا چیزی است که اگر هم تحصیل نشود، به دلیل تدارک دیدن زیربنا و ریشه، به سلوک معنوی صدمه ای وارد نشده و انسان به صرف اعتقاد به زیربنا که همان شعور کیهانی است می تواند مسیر کمال و تعالی را طی کند❗️ 📛 بنابراین یکی از انحرافات بسیار خطرناکی که در فرقه حلقه وجود دارد، همین روبنا دانستن تمام اصول و مبانی موجود در دین اسلام است. یعنی تمامی آن چه در دین الهی اسلام به عنوان اصول و اساس دین داری معرفی شده است، از جمله اعتقاد به توحید و خدا باوری که رأس این هرم را تشکیل می دهد؛ در فرقه حلقه جزء شاخ و برگ ها بوده و یک عارف هیچ ضرورتی برای عمل و التزام به آن نمی بیند!! 📚منابع: ۱-طاهری محمدعلی، عرفان کیهانی، نشر اندیشه ماندگار، ص۵۶٫ ۲- طاهری محمدعلی، عرفان کیهانی، نشر اندیشه ماندگار، ص۷۰٫ @rezvan_marefat
جریان افراطی و شیعه نمای تشیع لندنی که خود را مدعی گرفتن انتقام خون همه معصومین‌ (ع) می دانند، در چنین شرایطی که دشمنان اسلام به دنبال نابودی مسلمانان به ویژه شیعیان هستند، با همه توان خویش، تلاش می‌کنند تا ضمن ایفای نقش در ترویج تفرقه میان امت رسول الله‌ (ص) خود را به عنوان نماد تشیع به جهانیان معرفی کنند.‼️
شیعه به عنوان مسیر حقیقی اسلام، ریشه در مبانی نظری و عملی مکتب پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) دارد و التزام به این عقاید و رفتارهای برخاسته از آن، باعث سعادت دین و دنیا می‌شود؛ خصوصاً در عرصه اجتماعی و سیاسی، هر چه التزام عملی بیشتر باشد، اهداف اسلامی بیشتر در دسترس خواهد بود و هر چه زاویه بیشتری از این معیارها ایجاد شود، از اهداف اسلام دور می‌شویم و حاصل این زاویه، نزدیک شدن به جاهلیت و بهره‌برداری بیشتر دشمنان اسلام از آن خواهد بود، همانگونه که سران کفر و صاحبان سرمایه و قدرت در دوران جاهلیت از نمادهای دینی به سود خود بهره می‌بردند. امروزه نیز متأسفانه جریانی که به تشیع انگلیسی معروف شده‌ است، از مناسبت‌های اسلامی شیعی برای اهداف استعماری استعمارگران سوء استفاده می‌کنند. ❌تشیع انگلیسی که در سال های اخیر و با حمایت استعمارگرانی همچون انگلیس و آمریکا قد علم کرده است، جریانی است که به منظور مقابله با شیعه ناب و جریان های شیعی مثل انقلاب اسلامی ایران پدید آمده است. 💢 این جریان در واقع همان مسیر سلطه‌طلبی استعمارگرانی از جمله آمریکا، انگلستان و رژیم صهیونیستی را طی کرده و اهداف استعماری حکومت‌های بزرگ را دنبال می‌کند و سالهاست که استعمار پیر به حمایت و هدایت این جریان مشغول است. 🔰 جریان تشیع انگلیسی یکی از توطئه‌های استکبار جهانی با هزینه زیاد برای تفرقه در جهان اسلام است. این جریان سعی دارد با ترویج جعلیات و خرافات و بدعت های مختلف، شیعه را به عنوان یک مذهب خشن به دنیا معرفی کند و در نهایت، تلاش دارند با سوء استفاده از عشق و علاقه مردم به اهل بیت (علیهم‌السلام) اهداف شوم خود را پیش ببرند.‼️ ↙️ مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) سالها است که در مناسبتهای مختلف، کلید واژه‌های تشیع و تسنن آمریکایی و انگلیسی را تأکید کرده‌اند؛ ایشان در سالگرد رحلت امام (رحمةالله‌علیه) نیز با تبیین این موارد می‌فرماید: «به این نکته هم شیعه باید توجه کند، هم سنی، که بازی دشمن را نخورد، آن تسننی که آمریکا از آن حمایت کند و آن تشیعی که از مرکز لندن به دنیا صادر شود، این‌ها مثل هم هستند؛ هر دو برادران شیطان هستند و هر دو عوامل آمریکا و غرب و استکبار هستند.»(۱) 🔄شهید استاد مرتضی مطهری می‌فرمایند: «هر وقت جاهل ها و نادان ها و بی خبرها، مظهر قدس و تقوا شناخته شوند و مردم آنها را سمبل مسلمان عملی بدانند، وسیله خوبی به دست زیرک‌های منفعت‌پرست می‌افتد. این زیرک‌ها همواره آن‌ها را آلت مقاصد خویش قرار می‌دهند و از وجود آن‌ها، سدی محکم جلوی افکار مصلحان واقعی می‌سازند. بسیار دیده شده است که عناصر ضد اسلامی، رسماً از این وسیله استفاده کرده‌اند؛ یعنی نیروی خود اسلام را علیه خود اسلام به کار بسته‌اند. استعمار غرب، تجربه فراوانی در استفاده از این وسیله دارد و در موقع خود از تحریک کاذب احساسات مسلمین، خصوصاً در زمینه ایجاد تفرقه بین مسلمین استفاده می‌کنند.»(۲) 📚منابع: ۱. بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، ۲۷ آذر ۱۳۹۵. ۲. قدس آنلاین، تشیع انگلیسی را با این صفات بشناسید، سیره مراجع در زمینه وحدت، ۳۰ آذر ۱۳۹۴. @rezvan_marefat