🔲 مسیحیت تبشیری چه جور مخاطبی را جذب میکند؟
اول: آسیبدیدگان اجتماعی طلاق: کلیساهای تبشیری بیشتر آسیبدیدگان اجتماعی را در معرض تبلیغات خود قرار میدهند. افراد شکستخورده عشقی یا اقتصادی، فرزندان طلاق، کودکان خیابانی، افرادی که به نوعی دچار بحران هویت هستند، افرادی که در جامعه مورد توجه قرار نگرفتند و در تقلای نوعی کسب جایگاه برای خود هستند، در اولویت جذب مسیحیان تبشیری قرار دارند.
🔘 این افراد معمولاً به راحتی مورد سوءاستفاده گروههای افراطی و فرقههای انحرافی قرار میگیرند. بیشتر جذبشدگان مسیحیت یا آسیبدیدگان طلاق هستند و یا در خانواده بسیار متشنج و نابسامانی زندگی میکنند و به دنبال آرامش هستند.
دوم: طردشدگان اجتماعی و آسیبدیدگان اعتیاد: معتادان، فواحش و... از جمله اقشاری هستند که در جامعه مقبولیت ندارند و در انزوا قرار میگیرند و بعضاً پشتوانههای معنوی و مادی خود را نیز از دست میدهند و کاملاً در جامعه خود مطرود میشوند. این افراد به هر جایی که احساس کنند بتوانند تکیه کنند اعتماد میکنند و از همین رو به راحتی در خدمت گروههای سوءاستفادهگر قرار میگیرند.
سوم: خرافهپرستان: یکی از مهمترین اقشاری که در میان گروههای هدف فرقههای انحرافی قرار دارند، افراد خرافاتی هستند. کلیساهای پنطیکاستی با طرح برخی ادعاهای ارتباط با روحالقدس و قدرتهای فراوانی به مخاطبان خود نشان میدهند که از طرف خداوند مورد تائید هستند و لذا دارای قدرتهای خارقالعادهای هستند.
👈 این ادعاها در میان عموم فرقههای انحرافی از ادیان شرقی تا غربی وجود دارد و مخاطبان زودباور که توانایی تفکیک بین معجزه و قدرتهای فراوانی که هر شخصی میتواند آن را به دست آورد را ندارند، لذا به راحتی فریب فریبکاران دینی را میخورند.
چهارم: داوطلبان پناهندگی: کشورهای غربی با دادن پناهندگی به کسانی که تغییر دین میدهند، سعی در تشویق داوطلبان پناهندگی به مسیحی شدن میکنند. بسیاری از افراد به هوس اخذ پناهندگی وانمود به تغییر دین میکنند و به مرور زمان و بر اثر تبلیغات منسجم و وادار شدن به کارهای ضداسلامی و تبشیری، تبدیل به یک مسیحی میشوند.
#مسیحیت_تبشیری
#کلیسای_خانگی #طرح_شاخص
@rezvan_marefat
هدایت شده از حامد کاشانی
5.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ محبّت حضرت امّ المؤمنین خدیجه کبری سلام الله علیها نسبت به امیرالمؤمنین صلوات الله علیه ❤️
💠 حضرت خدیجه سلام الله علیها در منابع اهل سنت
🔖 «قالت عائشة لفاطمة رضي الله عنها بنت رسول الله صلى الله عليه وآله الا أبشرك اني سمعت رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم يقول سيدات نساء أهل الجنة أربع مريم بنت عمران و فاطمة بنت رسول الله صلى الله عليه و آله وسلم و خديجة بنت خويلد وآسية»
عایشه به حضرت زهرا میگوید آیا به تو بشارت ندهم؟ من از پیغمبر شنیدم که فرمود: سروران زنان بهشت چهار نفر هستند؛ مریم دختر عمران، فاطمه دختر پیغمبر، خدیجه دختر خویلد و آسیه.[۱]
🔖 همچنین آقای هیثمی میگوید:
«سیدات نساء اهل الجنة بعد مریم بنت عمران فاطمه و خدیجه ثم آسیة رواه الطبراني في الأوسط الكبير ... و رجال الكبير رجال الصحيح»؛[۲]
سروان زنان بهشت بعد از حضرت مریم، فاطمه دختر پیغمبر و خدیجه و بعد آسیه همسر فرعون هست و آقای طبرانی در معجم الکبیر آورده و رجالش هم رجال صحیح است.
🔖 مولف صحیح بخاری به نقل از عایشه مي نويسد: «ما غِرْتُ على أَحَدٍ من نِسَاءِ النبي ما غِرْتُ على خَدِيجَةَ و ما رَأَيْتُهَا وَلَكِنْ كان النبي يُكْثِرُ ذِكْرَهَا وَرُبَّمَا ذَبَحَ الشَّاةَ ثُمَّ يُقَطِّعُهَا أَعْضَاءً ثُمَّ يَبْعَثُهَا في صَدَائِقِ خَدِيجَةَ فَرُبَّمَا قلت له كَأَنَّهُ لم يَكُنْ في الدُّنْيَا امْرَأَةٌ إلا خَدِيجَةُ فيقول إِنَّهَا كانت وَ كَانَتْ و كان لي منها وَلَدٌ»؛[۳]
من نسبت به هیچکدام از زنهای پیغمبر حساسیت نداشتم آنطوری که به حضرت خدیجه حساسیت داشتم! پیغمبر خیلی به یاد خدیجه بود و وقتی گوسفندی قربانی میکرد، تکه تکه میکرد و به دوستان و بستگان حضرت خدیجه هدیه میداد.
به قدری پیغمبر به یاد حضرت خدیجه بود و ذکر خیر او را میکرد که گفتم یا رسول الله گویا در دنیا و آخرت زنی غیر از خدیجه وجود ندارد؟ و میفرمود: چنان بود و چنان بود و من از او بچه داشتم.
📚منابع:
[۱] . المستدرك، ج ۳، ص ۲۰۵، حدیث ۴۸۵۳.
[۲] . مجمع الزوائد، الهيثمي، ج ۹، ص ۲۰۱.
[۳] . صحیح بخاری، حدیث ۳۸۱۸.
#وفات_ام_المومنین_تسلیت
#حضرت_خدیجه_در_منابع_اهل_سنت
@rezvan_marefat
هدایت شده از دوره امامت پژوهی۱ اسفند۰۲
دوره آموزشی شهید عباس برآهویی🍃
📚با موضوع نقد جریان تکفیری یمانی
✨تحت اشراف آیت الله اراکی
👌🏻با حضور اساتید برجسته کشوری
🔹تاریخ شروع: ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲
🔎مزایای طرح:
1⃣ مجازی
2⃣سطح یک
3⃣ ثبت نام رایگان
4⃣ اعطای گواهینامه رسمی
5⃣ امکان شرکت در دوره تکمیلی
📝 ثبت نام:
https://survey.porsline.ir/s/FrWrO6P
عضویت در کانال:
https://eitaa.com/joinchat/85262521C715d2311ef
⭕️ تلاش رسانههای مسیحیت تبشیر از ماهواره تا فضای مجازی و توجه به جایگاه کودکان!
ابرازهای ترویج این جریان در ایران چیست؟
🔰 در فعالیتهای تبشیری گذشته ابزارهای تبشیری مسیحیان یا در تألیف کتاب و اعزام کشیش به ایران در فعالیتهای تبشیری آموزشی و درمانی خلاصه میشد. اما تنوع ابزارهای تبشیری یکی از مشخصههای تبلیغ مسیحیت در دوران معاصر است.
⚠️تبلیغات تصویری: با گسترش شبکههای ماهوارهای و رایج شدن شبکههای تلوزیونی اینترنتی، تبلیغات تصویری به صورت یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغی در اختیار تبلیغات مسیحیت تبشیری قرار گرفته است.
از جمله رسانههای تبشیر مسیحیت به زبان فارسی میتوان به شبکههای «محبت تی وی»، «نجات»، «ست سون» و «شبکه هفت» اشاره کرد که به صورت ۲۴ ساعته به تبلیغ مسیحیت به زبان فارسی میپردازند همچنین شبکههای اجتماعی نقش گستردهای در انتشار فیلمها، کلیپها و پوسترهای تبشیر مسیحیت ایفا میکنند.
⚠️ رادیو: رادیو یکی از قدیمیترین ابزارهایی است که مسیحیان برای تبشیر از آن بهره میبرند. چندین رادیو برنامه پخش میکنند. از جمله رادیو ندای محبت، رادیو صدای انجیل، رادیو فبا، رادیو صدای نبوت، رادیو واتیکان، رادیو صدای امید، رادیو مژده، رادیو TWR، رادیو آموزشی دوتا دات کام.
⚠️ کتاب: توزیع کتاب یکی از ابزارهای قدیمی تبلیغ مسیحیت به شمار میرود. اگر چه کتابهای تبلیغی مسیحیت به زبان فارسی تا قبل از دوران معاصر از تعدادی انگشت شمار فراتر نمیرفت. اما در دوران معاصر صدها عنوان کتاب تبشیری فارسی منتشر شده است. کتابهایی از قبیل «کتاب مقدس»، «بهای محبت»، «حیات در مسیح»، «تشبه به مسیح»، «دروس مقدماتی»، «زندگی تازه»، «کتاب الف»، «عیسی کیست؟»، «کلیسا»، «خدمت تعلیم»، «مسیحی در جامعه» از این دست اقدامات هستند.
⚠️ مجله: مبشران مسیحی همچنین دهها عنوان مجله فارسی در راستای تبلیغ مسیحیت منتشر میکنند؛ از جمله مجله برج دیدهبانی، مجله خبر خوش، مجله بهار ایران، نشریه ندای محبت، مجله ناقوس، مجله شبان، مجله پیام نیکو، مجله جوانان با مسیح از مجلات تبلیغی مسیحیت به زبان فارسی است.
⚠️ کلیساهای خانگی: کلیساهای خانگی، منازلی هستند که کشیشان و یا ایمانداران مسیحی، مالکیت و یا اجاره آنها را در اختیار دارند و با برگزاری جلسات کلیسایی در این منازل به صورت مخفی به تبلیغ مسیحیت و جذب نومسیحیان میپردازند. امروزه در شهرهای متعددی این کلیساها فعال هستند و مخاطبانی را به خود جذب کردند.
♨️ نومسیحیان پس از جذب و طی مراحل مقدماتی به عضویت یک کلیسای خانگی در میآیند. این افراد در گروههای محفلی ساماندهی میشوند و به صورت منسجم و تحت نظارت سازمانی در راستای اهداف مسیحیت تبشیری به کارگیری میشوند. کلیسای خانگی معمولاً با تعدادی بین ۱۵ تا ۵۰ نفر تشکیل میشود. رهبران این کلیساها از کمکهای گسترده مؤسسات تبشیری بینالمللی سود میبرند.
👈 ثبتنام کلاس نقدمسیحیت تبشیری
⚠️ اینترنت: برخی ویژگیهای منحصر به فرد اینترنت، زمینهای را فراهم آورده است تا بسیاری از گروهها و جریانهای تبشیری از آن به عنوان وسیلهای امن، برای تبلیغ و جذب بهرهبرداری کند. مبلغین مسیحی در اینترنت با تأسیس سایت، وبلاگ، خبرگزاری، کانال تلوزیونی، مجله اینترنتی، رادیو اینترنتی، سایتهای بانک اطلاعاتی، کتابخانه مجازی و شبکههای اجتماعی، مسنجرها و... به تبلیغ مسیحیت میپردازند.
هزاران سایت و وبلاگ و شبکههای مسیحی به زبان فارسی نتیجه اقدامات گسترده مسیحیان برای تبشیر مسیحیت در میان فارسیزبانان است.
⚠️ تبلیغات چهره به چهره: یکی از مؤثرترین ابزار تبشیر مسیحیت تبلیغ چهره به چهره است. در این سبک از تبلیغ مبشران مسیحی با برقراری ارتباط چهره به چهره با افراد هدف سعی در جذب و کنترل ذهنی مخاطبان میکنند. افراد هدف میتوانند به صورت اتفاقی در یک پارک، اتوبوس ، آرایشگاه ، تاکسی و... مورد شناسایی و تبلیغ قرار بگیرند.
⚠️ آموزش: مبشرین مسیحی برای تربیت شبانان و کشیشان از میان نومسیحیان اقدام به برگزاری دورههای آموزشی متنوعی به زبان فارسی کردند؛ از جمله با تحصیل در دانشگاه ایلام در انگلستان یا شرکت در دورههای آموزشی ۱۰ روزه تا سه ماهه در کشورهای مجاور یا آموزش از طریق رادیو و شبکههای ماهوارهای، شرکت در دورههای اینترنتی و مکاتبهای سعی در آموزش مسیحیت در میان فارسیزبان دارند.
⚠️ کلیساهای فارسی زبان خارج از کشور: مسیحیت تبشیری، فعالیتهای گستردهای برای جذب ایرانیان خارج از کشور دارد. هم اکنون صدها کلیسای ایرانی فارسیزبان، برای جذب ایرانیان ساکن خارج از کشور و توریستهای ایرانی، در خارج از کشور فعال است.
⭕️ بیشتر کلیساهای فارسیزبان در کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان، هلند و ترکیه فعال هستند. علاوه اینکه همایشها و میتینگهای متعددی در فواصل مختلف برای ساماندهی فعالیتها برگزار میشود
⚠️ تبلیغ برای کودکان: مبشران مسیحی، تبلیغات گستردهای را برای تبشیر و اثرگذاری بر کودکان آغاز کردند. اهم این فعالیتها عبارتند از: پخش روزانه بیش از چند ساعت برنامه کودک با گرایش تبلیغ مسیحیت در شبکههای ماهوارهای مسیحی، تولید و توزیع گسترده کتابهای تبلیغ مسیحی به زبان فارسی برای مخاطبان کودک، راهاندازی سایت تبشیری برای کودکان و دوبله کارتونها و فیلمهای سینمایی تبلیغ مسیحیت به زبان فارسی.
👈 ثبتنام کلاس نقدمسیحیت تبشیری
#مسیحیت_تبشیری
#طرح_شاخص
@rezvan_marefat
Kashani-14000212-AghaedEslami-19-Thaqalain_IR.mp3
25.4M
"مقدماتی بر فهم ما از عقائد اسلامی"
حجه الاسلام حامد کاشانی
متن سخنرانی در لینک🔰
https://www.hkashani.com/?p=14885
#جلسه_نوزدهم
#حجه_الاسلام_حامدکاشانی
#مقدماتی_برفهم_ماازعقایداسلامی
@rezvan_marefat
📨 رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: در نگاه جماعت سلفی و وهابی، شیعیان و اهل سنت محب اهل بیت، در هر جای دنیا باشند کافرند اما حقیقت این است که پیروان این فکر شوم مأمور ایجاد اختلاف میان برادران مسلمان هستند؛ همچنان شیعه ای که از روی نادانی و یا غرض به مقدسات اهل سنت توهین می کند مأمور ایجاد اختلاف است؛ و به هر حال رفتار هر دو گروه حرام شرعی و خلاف قانونی است.
۱۳۸۸/۰۲/۲۲
#حضرت_آقا
#وهابیتدربیاناترهبری
@rezvan_marefat
💠 تقسیم بندی اهل سنت:
اهل سنت به چهار شاخه اصلی حنفی، حنبلی، شافعی و مالکی تقسیم می شوند که به مرور زمان برخی از این شاخه ها به دهها زیر شاخه تقسیم شده و هر کدام برای خود به مسلکی جداگانه با عقایدی خاص تبدیل شدند.
⛔️ وهابیت نیز یکی از فرقه هایی است که خود را منتسب به حنبلی ها می دانند بدین معنی که وهابیت بسیاری از اعتقادات خود را از احمد بن حنبل و آراء و عقاید وی گرفته اند. با این حال بسیاری از علمای حنبلی نیز وهابیت را فرقه ای جدا از خود قلمداد کرده و از نزدیکی به آن خود را مبرا کرده اند.
🟠 به طور مثال ذهبى متوفّاى ۷۷۴ ، دانشمند بلند آوازه اهل سنّت كه خود همانند ابن تیمیّه(موسس اصلی فرقه ضاله وهابیت) حنبلى مذهب بود و در علم حديث و رجال سرآمد عصر خويش بود، در نامهاى خطاب به وى مى نويسد:
اى بیچاره! آنان كه از تو متابعت مى كنند در پرتگاه زندقه و كفر و نابودى قرار دارند ... نه اين است كه عمده #پیروان_تو عقب مانده، گوشه گیر، سبك عقل، عوام، دروغگو، كودن، بیگانه، فرومايه، مكّار، خشك، ظاهر الصلاح و فاقد فهم هستند. اگر سخن مرا قبول ندارى آنان را امتحان كن و با مقیاس عدالت بسنج.
✍ تا آن جا كه مى نويسد:
گمان نمى كنم تو سخن مرا قبول كنى! و به نصیحت هاى من گوش فرا دهى! تو با من كه دوستت هستم اين چنین برخورد مى كنى پس با دشمنانت چه خواهى كرد؟ به خدا سوگند، در میان دشمنانت، افراد صالح و شايسته و عاقل و دانشور فراوانند، چنان كه در میان دوستان تو افراد آلوده، دروغگو، نادان و بىعار زياد به چشم مى خورند. (الإعلان بالتوبیخ ص ۷۷ و و تكملة السیف الصقیل ص ۲۱۸)
🟡 یا پدر محمد بن عبدالوهاب که وهابیت از طرف وی جان تازه ای گرفت و در حقیقت وی وهابیت را به طور رسمی تاسیس کرد، در مورد فرزندش این گونه اعتقاد داشت که وی گمراه است و مردم را از ارتباط با وى برحذر مى داشت. (الدرر السنیّة فى الردّ على الوهّابیّه ص ۴۲)
🟢 با این وجود روشن است که وقتی خود علمای اهل سنت و بالاخص مذهب حنبلی خودشان را از رهبران این فرقه این طور دور می کنند بدین معنی است که حتی اهل سنت نیز این فرقه ضاله را قبول نداشته و آن را رد کرده اند.
ادامه دارد...
✍ با شرکت در دوره نقد وهابیت مقطع سطح۲، با تقسیم بندی مسلمانان، گرایشات فقهی و کلامی اهل سنت و تضاد ایشان با فرقه ضاله وهابیت بیشتر آشنا شوید. نزدیک ترین دوره به برگزاری ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۲.
#تقسیم_بندی_مسلمین
#تشیع #اهل_سنت #وهابیت
@rezvan_marefat
💠 ابن ابی الحدید معتزلی مینویسد:
اگر علی را در مورد خصائص اخلاقی و فضائل نفسانی و دینی بنگری، او را سخت درخشان و بر اوج شرف خواهی دید. اما در مورد شجاعت چنان است که نام همه شجاعان پیش از خود را از یاد مردم برده است و نام همه کسانی را که پس از او آمدهاند را محو کرده است...
اما از نظر جود و سخاوت، حال علی «رض» در آن آشکار است. روزه میگرفت و با آنکه از گرسنگی سست میشد، باز خوراک و توشه خود را ایثار میفرمود و آیات نهم و دهم سوره انسان درباره او نازل شده است که میفرماید: «و خوراک را با آنکه دوست دارندش به درویش و یتیم و اسیر میخورانند، جز این نیست که میخورانیم شما را برای رضای خدا و از شما پاداش و سپاسگذاری نمیخواهیم»
📚مقدمه شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج۳، ص۵
#امیرالمومنین
#دیدگاه_علما_اهل_سنت
@rezvan_marefat